większy SUV pytanie do fachowców
1 | Data: Grudzien 28 2008 10:18:43 |
Temat: większy SUV pytanie do fachowców | |
Autor: Maciej S. | Witam, 2 |
Data: Grudzien 28 2008 11:19:37 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba | Potrzebuję większego samochodu dla rodziny, kombi raczej nie wchodzi w Może coś z rodziny: Mitsu Outlander, Citroen C-Crosser lub Peugeot 4007? Misiek będzie z tej rodziny najtańszy i ma nieco inne diesle (produkcja VW) niz jego bracia z Francji (produkcja PSA). -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 219 kkm; Toyota Corolla, '04, 154 kkm; 3 |
Data: Grudzien 28 2008 12:15:30 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 28 Dec 2008 11:19:37 +0100, Kuba napisał(a): Może coś z rodziny: Mitsu Outlander, Citroen C-Crosser lub Peugeot 4007? Mitsu dało sobie już spokój z tym panzerwagenowskim gównem i teraz ma też 2.2HDi -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 4 |
Data: Grudzien 28 2008 14:02:30 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba | Mitsu dało sobie już spokój z tym panzerwagenowskim gównem i teraz ma też Polska strona producenta nadal podaje, że montują 2.0 DID 140KM -> panzerwagen jednak. Obok stoi 2,2 DID -> PSA :) -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 219 kkm; Toyota Corolla, '04, 154 kkm; 5 |
Data: Grudzien 28 2008 13:04:58 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 28 Dec 2008 14:02:30 +0100, Kuba napisał(a): Polska strona producenta nadal podaje, że montują 2.0 DID 140KM -> Pewnie jeszcze mają na stanie, ale ZTCW się z tego wycofali już calkowicie, całkiem słusznie zresztą. Raz, ze bez sensu utrzymywać linię do dwóch silników jak mozna do jednego, dwa, że HDI jest znacznie lepszy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. 6 |
Data: Grudzien 28 2008 13:07:42 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Waldek Godel | Niemieckie Mitsu faktycznie oferuje wciąż obydwa silniki, więc może montują 7 |
Data: Grudzien 28 2008 18:30:37 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Sprawdziłem na stronie - nie ma C-Crossera z dieslem i automatem. MS 8 |
Data: Grudzien 28 2008 11:47:35 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: fuen | zdecydowanie toyota land cruiser 9 |
Data: Grudzien 28 2008 16:39:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Cut | fuen pisze: zdecydowanie za 130k zł z 2008r - pokaż mi ofertę, to chętnie kupię 10 |
Data: Grudzien 28 2008 21:35:38 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: jasio | Cut pisze: fuen pisze: wyznawca rocznika jestes? prosze bardzo http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6706462 11 |
Data: Grudzien 29 2008 00:58:22 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Cut | jasio pisze:
A teraz jeszcze raz przeczytaj co mi wysłałe... 12 |
Data: Grudzien 29 2008 19:24:05 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowcó w | Autor: Myjk | jasio napisać: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6706462 OMG jakie to brzydactwo... -- Pozdor Myjk http://xcarlink.pl xCarLink *MP3* Player 13 |
Data: Grudzien 28 2008 12:57:33 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Czyli nie szukasz SUVa tylko crossover... Olbrzymi jest Escalade czy Chrysler Aspen a Touareg/Cayenne/Q7 to wlasnie SUVy - wszystkie na tej samej plycie Za te pieniadze dostaniesz tylko jakies wynalazki na "f" bo cos co jest SUVem i stalo kolo ML czy X5 z tego rocznika jest znacznie drozsze. Jesli chcesz male, to popatrz za Qashqai lub Chrysler Pacifica a z tej kwoty zostanie Ci jeszcze polowa. Pacifice 4,0 2007r w wersji limited sciagnalem ze stanow za 45 tys a na miejscu dostaniesz tegoroczna do 70 tys zl, tych nie ma z dieslem ale zawsze zostaje zalozenie instalacji LPG... Co tam jeszcze jest... Ford Kuga ? Z czego to ma naped? Diesel jest ale o adaptacyjnych reflektorach mozna pomarzyc. Renault Koleos? - oj tego bym chyba nie zaryzykowal :) Subaru Tribeca - o naped i skrzynie nie ma sie co martwic ale nie wiem czy juz wypuscili diesla (mial byc pod koniec tego roku) a to co jest dostepne to import ze stanow z silnikami benzynowymi. Picasso 14 |
Data: Grudzien 28 2008 17:53:07 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | OK, a nie ma klasy pośredniej?
15 |
Data: Grudzien 28 2008 23:43:04 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Z dieslem i automatem... Troche sie chyba zakreciles z tymi wielkosciami. Kaszka to jest malenstwo w porownaniu z typowym SUVem. Autka na f to te o ktorych wspomnialem Kuga i Koleos. Chcesz kupic uzywke ? Picasso 16 |
Data: Grudzien 29 2008 12:07:59 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej Browarczyk | Maciej S. pisze: Tzn - wydaje mi się że Touareg jest większy od np. Hondy CRV (podoba mi się, ale nie ma CRV w dieslu automacie), ale Honda jest zdecydowanie mniejsza od Kaszkaja - ten ostatni jak dla mnie zdecydowanie za mały. Dobrze Ci sie zdaje, Touareg jest ZNACZNIE wiekszy od Hondy CRV, poza tym to z gola dwa inne samochody, Touareg ma naped i silniki z prawdziwego zdarzenia (+blokady mostow itp), a CRV to dobre na bloto pod domem. -- Pozdrawiam, Maciek 17 |
Data: Grudzien 28 2008 17:53:55 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Za te pieniadze dostaniesz tylko jakies wynalazki na "f" bo cos co jest Konkretnie jakie modele na "f". MS 18 |
Data: Grudzien 28 2008 13:06:45 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Marka raczej bez znaczenia, ważne żeby był dobrze wykonany, bezpieczny i w miarę bezawaryjny. To się przyjrzyj Hyundai Santa Fe. Może będzie wystarczający. 19 |
Data: Grudzien 28 2008 21:38:02 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Sebastian Ciesielski | To się przyjrzyj Hyundai Santa Fe. Może będzie wystarczający. popieram, mniejszy i biedniejszy tucson jest ok, na większy bym się odważył, tytm bardziej, że tą "większość" widać w wyposażeniu i luksusie S. 20 |
Data: Grudzien 29 2008 15:57:01 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Santa Fe - dość interesujący. To się przyjrzyj Hyundai Santa Fe. Może będzie wystarczający. 21 |
Data: Grudzien 29 2008 16:58:06 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Tylko KOREANCZYK. Jakos dziwnie mi się kojazy z KIA. Jakos nie moge nabrac zaufania do samochodow tej produkcji. Może mnie wyprowadzicie z błędu, jak oceniacie Santa Fe jeśli chodzi o wykonanie, awaryjność? http://www.motoforum.pl/Magazyn/200512/santa_fe.html http://www.autocentrum.pl/oceny/hyundai/santa_fe/ii.html http://moto.wp.pl/kat,336,maid,10,moid,415,om_page,2,opinie_model.html Hyundai w USA jest dobrą (najlepszą?) budżetową marką .Robi przyzwoite, niezawodne auta. W różnych rankingach wychodzi, ze największą wadą Hyundai jest logo, a ich współczesne auta nie mają czego się wstydzić. Stosunek ceny do walorów mają bardzo dobry. W wielu konkurencjach jest lepiej postrzegany od niemieckich liderów. KIA należy do koncernu Hyundai i dostarcza tańszy, ciut uboższy, podobny towar. Co do wyboru auta z powodu powiększenia rodziny, po co Ci SUV ? Ani to terenowe ani miejskie, choć modne i drogie. 22 |
Data: Grudzien 29 2008 23:16:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Dzieki za rzeczowa odpowiedz.
23 |
Data: Grudzien 29 2008 23:38:36 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Po co mi suv? Bo nie podobają mi się kombi, bo chce mieć napęd na 4 koła, Pożytek z namiastki napędu 4x4 jest wątpliwy . Działa czasami tylko przy małych prędkościach i nie działa do tyłu. Rekreacyjny SUV jest idealny dla yuppi, by dojechać do daczy. Dla statecznego ojca rodziny wątpliwy. Pies do bagażnika limuzyny marnie pasuje - zależy jak wielki pies. Dla psa i rodziny uważam , że najlepsze są VANy jak Peugeot 807, Ford S-max, i inne "rodzinne autobusy". 24 |
Data: Grudzien 30 2008 08:57:27 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Pożytek z namiastki napędu 4x4 jest wątpliwy . Działa czasami tylko przy Pies jest tylko okazyjnie przewożony, chodzi o wyjątek a nie regułę. Znajomy ma audi A6 i psa. Nie może go wozić w bagażniku, więc ma płachtę na tylmnym siedzeniu i tam psa wozi - efekt - zaśwniniony samochód, obdrapane pokrycia dzwi. A co do napędu - naprawdę Haldex nie ma znaczenia jeśli chodzi np. o stabilność zakrętów, lepsze właściwości trakcyjne i generalnie bezpieczeństwo? MS 25 |
Data: Grudzien 30 2008 10:39:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Sebastian Ciesielski | A co do napędu - naprawdę Haldex nie ma znaczenia jeśli chodzi np. o auta z dołączanym tylnym napędem są praktyczne w śniegu czy jakimś nieutwardzonym terenie, wpływ na bezpieczeństwo jest, wg mnie, co najmniej nieoczywisty, choć w połączeniu z ESP może... ja mam doświadczenie z prymitywniejszym rozwiązaniem w postaci sprzęgła wiskotycznego S. 26 |
Data: Grudzien 30 2008 11:54:50 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
A co do napędu - naprawdę Haldex nie ma znaczenia jeśli chodzi np. o stabilność zakrętów, lepsze właściwości trakcyjne i generalnie bezpieczeństwo? Różnorakie opinie tego nie wykazują -można przecenić walory i zginąć. http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html Oprócz samego Haldexu musi być "coś jeszcze". Nie każde auto 4x4 jeździ po śliskim jak Land Rover Discovery czy BMW X3 27 |
Data: Grudzien 30 2008 19:15:05 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
REWELACJA, w tą tabelkę to każdy musi się wgłębić przed pójściem do salonu. Z tego wynika że oprócz ułatwionego ruszania pod górkę i ciut lepszej stabilności to systemy stosowane w tańszych samochodach to tylko hłyt materkingowy, a jezeli mieć napęd 4x4 to tylko Audi, Mercedes, BMW. Dzięki, nawet Volvo XC 90 o którym miałem niewyobrażalne wyobrażenia ma Haldexa. Więc może ESP, ABS, i z dołączanym 4x4 dać sobie spokój... MS 28 |
Data: Grudzien 30 2008 12:19:15 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
stabilność zakrętów, lepsze właściwości trakcyjne i generalnie Bezpieczny zapewne jest polski Rosomak . http://www.wzms.pl/oferta/ Napęd 8x8. Nie pośliźnie się na zakręcie, stok pokona i rów. Ferajna się zmieści i szarik też. Ścigacze mogą próbować iść na czołowe :-) 29 |
Data: Grudzien 30 2008 10:34:45 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Sebastian Ciesielski | Pożytek z namiastki napędu 4x4 jest wątpliwy . Działa czasami tylko przy nie wiem gdzie nie działa (i czemu), ale w tucsonie działa do tyłu, sprawdzone empirycznie, przy małych prędkościach to napęd 4wd da się zablokować Rekreacyjny SUV jest idealny dla yuppi, by dojechać do daczy. Dla tucson dla rodziny to raczej nie, bo bagażnik mały, santa-fe jest większy i ma wszystko co ma mieć "poważny" samochód a jakośc i ogólne wrażenie - IMHO budzą zaufanie Pies do bagażnika limuzyny marnie pasuje - zależy jak wielki pies. znane mi psy preferują fotele, najchętniej przednie Dla psa i rodziny uważam , że najlepsze są VANy jak Peugeot 807, Ford S-max, dodam, że rodzinnym podróżom sprzyjają nasze bezkresne autostrady, dobrze utrzymane trakty górskie oraz gładkie jak stół miejskie nawierzchnie, więc w pewnym sensie - zgadzam się, superb też max atrakcyjne auto S. 30 |
Data: Grudzien 30 2008 10:55:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
W gorach na sniegu cos tam daje. Rekreacyjny SUV jest idealny dla yuppi, by dojechać do daczy. Dla I chyba od poczatku nie chodzilo o przypisywane, watpliwe wlasciwosci ale o lans. Pies do bagażnika limuzyny marnie pasuje - zależy jak wielki pies. Niektorzy chowaja sie w szarych pudelkach i gina w tlumie a inni kupuja SUVa dla lansu :) Picasso 31 |
Data: Grudzien 30 2008 13:33:48 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Niektorzy chowaja sie w szarych pudelkach i gina w tlumie a inni kupuja SUVa dla lansu :) Powiadasz, że lans wsadza się w koszta (leasing), bo to generuje zysk ? Akwizytor w SUVie budzi zachwyt u klientów? Żona , dzieci i pies podróżują na koszt podatnika? Dla mnie akwizytor w zbyt drogim aucie to zdzierca - skoro innych skroił tak, ze go stać na zbędne wydatki, to mnie też chce wydudkać - zdzwonimy się, żegnam :-) 32 |
Data: Grudzien 30 2008 13:29:30 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
I chyba od poczatku nie chodzilo o przypisywane, watpliwe wlasciwosci ale o lans. Porsche Cayenne Diesel powinno powodować "opadanie kopary" gapiom. 33 |
Data: Grudzien 28 2008 13:49:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Bob | Może nie SUV i nie kombi tylko np 34 |
Data: Grudzien 28 2008 17:54:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | A Tiguan? jak on jest wielki w środku? Może nie SUV i nie kombi tylko np 35 |
Data: Grudzien 28 2008 21:33:24 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Reniferu | Maciej S. pisze: A Tiguan? jak on jest wielki w Âśrodku? Jak na zewnÄ trz po odjÄciu gruboĹci poszycia. -- ĹwiÄ teczny Reniferu szykuje siÄ do żeru 36 |
Data: Grudzien 29 2008 15:58:24 | Temat: Re: wiekszy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Miałem na myśli analizę porównawczą a nie techniczną - tzn czy większy od Maciej S. pisze: 37 |
Data: Grudzien 28 2008 19:38:31 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Marcin Bohosiewicz | Bob wrote: Może nie SUV i nie kombi tylko np Bagaznik prawie jak w dostawczaku (700 litrow do rolety), miejsca z tylu ze 3 foteliki sie zmieszcza. Diesle tez sa. 2.0tdi 140 i 170 KM (PD a teraz podobno zaczeli CR wstawiac). Paliwa zlopie od 6 do 12 litrow w zaleznosci od nogi, korkow i predkosci. Jako ze to "buda" prawie jak Caddy - przy V>160 zlopie ponad 10 litrow/100km. Ale ze 140KM 195km/h na zimowkach idzie ;) Niektorzy zlosliwcy zreszta twierdza ze Touran to osobowa wersja Caddy. albo inne pseudo VANy.Czy pseudo? Kufra wiecej niz w BMW X5 :) M. 38 |
Data: Grudzien 28 2008 19:00:43 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Maciej S." napisał w wiadomości
Cos w ten desen to bedzie Chevrolet Captiva, 7 osob z tego co pamietam wchodzi do srodka i za ta cene dostaniesz calkiem ladnie wygladajaca Captive w wersji sport z 150KM dieslem i napedem 4x4. Jezeli chcesz to samo ale bardziej markowe to Opel Antara - zbudowana na Captivie ale 7 juz nie zapakujesz. 39 |
Data: Grudzien 29 2008 17:00:58 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Przejrzałem stronkę, samochód bardzo interesujący, na pewno zajrzę do salonu. Tylko jedno mnie zaniepokoiło - brak na stronie opcji reflektorów biksenonowych (wogóle) - o co chodzi nie mają takich? I zastrzeżenie takie samo jak do Santa |fe - jakoś nie mam zaufania, gdzie ten samochód jest składany, co do niego wkładają, jak z awaryjnością? MS 40 |
Data: Grudzien 31 2008 15:01:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Maciej S." napisał w wiadomości
Biksenonów nie ma na 99%, chyba że juz wprowadzili. Są lampy soczewkowe + halogeny (H1 + H7 lub H7+ H1).
Chevrolet w Polsce to robiony przez General Motors w byłych fabrykach Daewoo więc na 90% jest z Korei. Opel Antara natomiast jest robiony na bazie Captivy - ta sama podłoga i napęd, inne wykończenie w środku. Silnik diesla 150KM ze zmiennymi łopatkami jest produkcji włoskiej, Wykonany jest z aluminium, ma 320Nm i jest to najnowszej generacji common rail włoskiej firmy VM Motori na osprzęcie firmy Bosch (mam gdzies pdf z artykułem z fabryki o tym silniku niestety po włosku 0 jak chcesz mogę podesłać na jakis email). Nie jestem handlowcem, a dane wyszukałem w momencie gdy sam chciałem kupic nowe auto. Z racji nieznanej marki i braku opinii uzytkowników sam musiałem znależć jak najwięcej informacji n/t interesującego mnie samochodu. kupiłem Chevroleta Epica z tym silnikiem i jestem ogólnie zadowolony. Z Trójmiasta do Zakopanego latem w nocy jadąc wg przepisów 60/90 dojechałem na połowie baku paliwa [a wchodzi jakieś 60 litrów przy tankowaniu (max 65 cały bak)]. Brałem różne auta pod uwagę, Peugota 407, Skode superb, octavia, Nissana, wcześniej jeździłem 8 lat Toyotą. Zdałem sobie sprawę, że niema co patrzeć na markę tylko czy auto Tobie odpowiada i się podoba i czy kosztuje pieniądze jakie jesteś w stanie zapłacić. Samochody obecnie robione są w różnych fabrykach, składane z różnych części różnych dostawców. Mój na wschodzie to Daewoo Tosca i jest całkiem wypaśną limuzyną. W Austarlii jeżdzi jako Holden Epica, w Polsce Chevrolet... Inne Holdeny w USA jako Pontiac spotkać można... Idziesz do Nissana, w środku silnik od francuza, idziesz po Suzuki w środku jakiś włoski Fiat (notabene później taki sam fiat na ulicach vide Suzuki SX4 vs Fiat Sedici). Wybór padł na Epice, nie patrząc na to co podopowiadali znajomi sami jeżdżąc całe życie uzywkami a mający niestworzone opinie o różnych markach. Psują się i stare i nowe (pogadaj z jakimkolwiek laweciarzem jakie auta holuje najczęściej, prawdopodobnie powie Ci że więcej sprawnych nowych niż rozbitych wozi). 41 |
Data: Grudzien 31 2008 15:26:00 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości 42 |
Data: Grudzien 28 2008 21:13:48 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: KW | A może zamiast diesla pomyśleć o hybrydzie. W zasadzie wchodzą w grę dwie 43 |
Data: Grudzien 29 2008 00:02:36 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
autko dla kobiety... - dość duży, pojecia wzgledne... - rewelacyjna, bezstopniowa skrzynia biegów, dlaczego wczesniej CVT nie byly montowane w duzych samochodach - zbyt slabe? - przyzwoite osiągi (270KM), uzytkownicy twierdza co innego... - napęd na 4 koła, dołączany, widoczna praca całego napędu na wyświetlaczu tyl napedzany tylko silnikiem elektrycznym Cena powinna oscylować wokół podanego przedziału. A co z akumulatorami? Na system hybrydowy jest gwarancja 5 lat lub 100 kkm... a jak padna ? drobne 40 tys w serwisie... Najkorzystniej zakupić taki w USA po lekkiej stłuczce, wówczas masz szansę Nie ta grupa... tutaj wszyscy kupuja salonowki i serwisuja/naprawiaja w ASO a na naprawy poza aso i kupowanie uzywanych czesci reaguja alergicznie. Picasso 44 |
Data: Grudzien 29 2008 16:03:12 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Lexus 400 h to moje marzenie, ale jest po prostu za drogi.
45 |
Data: Grudzien 29 2008 18:11:33 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba |
leasing. Można bez problemu :) -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 220 kkm; Toyota Corolla, '04, 156 kkm; 46 |
Data: Grudzien 29 2008 21:13:12 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: KW | Maciej S. napisał(a): Lexus 400 h to moje marzenie, ale jest po prostu za drogi. Co dopiero zakończyłem pośrednictwo przy RX-ie z 2006r, w którym uszkodzony był ksenon, zderzak przedni z reflektorkami, błotnik i minimalnie maska. Cena 125 tys. zł. Skoro marzy Ci się RX, a nie chcesz mieć bitego, sprowadź sobie hybrydowego Highlandera z 2007r. W tej cenie go kupisz, a różnica do RX-a niewielka. Co do wad- patrz post o żywotności akku. Kompletna bzdura - komentarz do Pa_blo Tłuczonego nie będę brał bo mam za dużo kolegów co brali "bezwypadkowe" po To prawda, jak kupujesz "bezwypadkowego" po okazyjnej cenie to tak często się kończy. Dlatego lepiej kupić konia jakiego widzisz, a nie po liftingu, czyli z wybielonymi zębami. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 47 |
Data: Grudzien 29 2008 23:31:14 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | a nie chcesz mieć bitego, sprowadź sobie hybrydowego Highlandera z 2007r. W tej cenie go kupisz, a różnica do RX-a IMHO za bardzo krowiasty, skrzynkowy i terenowy :)) Nie podoba mi się :( MS 48 |
Data: Grudzien 29 2008 20:56:05 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: KW | Pa_blo napisał(a): > 1) Lexus RX400h ale z rocznika maksymalnie 2006 jak piszesz, pojęcie względne... > - dość duży, zgadza się > - rewelacyjna, bezstopniowa skrzynia biegów, nie wiem, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, zakładam jednak pewien postęp technologiczny; za oceanem nie mają problemów z tymi skrzyniami biegów, dlaczego więc miałoby mnie interesować, że nie montują ich np. w TIRach ? > - przyzwoite osiągi (270KM), użytkownicy czego? na jakiej próbce opierasz swoją tezę? ja swoją opieram na parudziesięciu samochodach tego typu sprzedanych przez mojego partnera biznesowego w USA prowadzącego tam interes remontowania i serwisowania różnych samochodów od przeszło 10 lat, ostatnio również hybryd Toyoty; w Polsce pośredniczyłem w sprzedaży w ostatnim roku 2 Highlanderów i jednego RXa, ponadto znam jeszcze 2 innych użytkowników tech aut; pomijam kierowców, którzy testowali te auta - każdy z nich był pod wrażeniem mocy, a o to w tym temacie chyba chodzi > - napęd na 4 koła, dołączany, widoczna praca całego napędu na wyświetlaczu zgadza się, z tym, że jeśli ktoś godzi się na napęd dołączany, to nie widzę problemu; zapewne nie będzie się tym wozem zapędzał w bardzo niedostępne bezdroża > Cena powinna oscylować wokół podanego przedziału. nie wiem co mają akumulatory do ceny zakupu, ale rozumiem, że chodzi o późniejsze z tym faktem związane wydatki. To jest jeden z największych mitów i idiotyzmów poruszanych przez ludzi na temat hybryd (nie piszę tu do Ciebie, tylko ogólnie), przynajmniej jeśli chodzi o hybrydy Toyoty. Jeśli ktoś podaje takie argumenty, to znaczy, że mądrości naczytał się w rodzimym internecie. Tu mamy aukcje na ebay.com z bateriami z odzysku, głównie do Priusa, bo też ten samochód jest najbardziej popularny: http://tiny.pl/6882 cena od 375$ do 720$, liczba aukcji: 9 tu mamy baterie do Priusa na Allegro (w Polsce w do niedawna jeździło przeszło 200 Priusów, teraz zapewne już więcej): http://tiny.pl/688s cena od 1.450 zł (ok. 500$) do 2.200 zł (ok. 760$), liczba aukcji: 4 Jakoś nie cieszą się te baterie szczególnym zainteresowaniem. Mogę iść o zakład, że jeśli zadzwoniłbym do każdego z tych sprzedających i zaproponowałbym 1.000zł (nawet z 500zł by się udało), to któryś z nich poszedłby na taki układ. Wymiana takiej baterii to kwestia 20 minut, do tego potrzebne dwa klucze i jeden wkrętak. Nawet niezbyt rozgarnięty mechanik/blacharz da radę to wymienić. W USA też jakoś nie szturmują aukcji z tymi bateriami. A przecież powinni, sprzedają tam choćby Priusa II generacji od samego początku. Te ok. 4 lat użytkowania, zapewne przez niektórych bardzo intensywnie, wedle ekspertów z kraju nad Wisłą, zmusić powinno do wymiany może nawet i dwukrotnie tej baterii? Więcej na temat generalnie baterii w hybrydach można przeczytać w różnych miejscach w internecie, gdzie opisują ten temat ludzie, co chociaż wiedzą co piszą, a nie w polskim necie fircyki co czasami tą baterię mylą ze zwykłym akumulatorem! Można np. tutaj: http://tiny.pl/688z > Najkorzystniej zakupić taki w USA po lekkiej stłuczce, wówczas masz szansę Na pewno nie wszyscy, więc zawsze ktoś tym może być zainteresowany. Jedną z alternatyw był zakup Highlandera Hybrydowego z 2007 w całości, bez żadnego bicia. Od RX-a różni się logo, budą, niewiele jakością i wyposażeniem. Podzespoły mechaniczne tam są identyczne. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 49 |
Data: Grudzien 30 2008 00:44:24 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Montowali je do tej pory w pierdzidelkach, znacznie krocej montowane w wiekszych samochodach. No i ten koszt oleju ... ile wychodzi za wymiane ?
Obily mi sie takie opinie o uszy/oczy - google nic teraz nie wypluwa, sam nie testowalem a jedyna osoba ktora ma Rx400h i ktora znam, jest bardzo nieobiektywna i wychwala wszystko co posiada pod niebiosa. Chyba sie wybiore do niego i potestuje :) Kryszak tez jezdzi hybryda :)
Bezdroza bezdrozami ale jak pojedzie na narty i wydentkuje akumulatory, to tyl moze przestac ciagnac w najmniej oczekiwanym momencie :)
W komorkach i laptopach tez mialy byc bez efektu pamieci a sraja sie tak szybko, ze producenci lapkow probowali ograniczac gwarancje na baterie do 6 miesiecy, niestety (dla nich) prawo na to nie pozwala.
Zeby autem nie byli zainteresowani amerykancy i aby bylo tansze, to musi miec nababrane w titlu. Zeby cos bylo w titlu, to autko musi byc konkretniej uszkodzone niz tylko "rysniete". Ja tam bym chyba sie nie zdecydowal... Po jednej stronie masz Lexa i jego bezawaryjnosc a po drugiej mnostwo elektroniki i rozwiazan ktorych nie poserwisujesz poza aso a aso lexa do najtanszych nie nalezy. Kupowanie uzywki jest jednak w pewnym stopniu loteria a przegrany los w tym przypadku moze byc spora, finansowa przykroscia. Nawet jesli kupi salonowego, to aso w europie nie beda honorowac gwarancji. Sam sprowadzilem 3 samochody ze stanow i w kazdym byly nieprzewidziane sprawy. Ostatni to niestara Pacyfica po wypozyczalni, kupiona na Ovi z ocenami 5/5 i tez niestety nie jest to idealny deal... Picasso 50 |
Data: Grudzien 30 2008 14:12:26 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: KW | Pa_blo napisał(a): > nie wiem, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, zakładam jednak pewien za olej do skrzyni biegów jednej z hybryd, 2 litry w ASO Toyoty, zapłaciłem coś ok. 130zł. Wimiana (oczywiście nie w ASO) u dobrego mechanika 100zł. Pomijam, że producent zaleca wymianę tego oleju gdzieś przy 100 tys km. (piszę z pamięci, lecz mogę podać dokładne dane) > użytkownicy czego? na jakiej próbce opierasz swoją tezę? ja swoją opieramwybiore do niego i potestuje :) no właśnie tak to wygląda, że piszący opierają się o obite uszy. Polecam wybrać się do tej osoby i samemu potestować. Najlepszy sposób na wyzbycie się mitów i stereotypów. Bardzo ładnie widać to na zamieszczonych testach Priusa w internecie. Proszę sobie poczytać chronologicznie zamieszczane testy tego auta i zakończyć na teście długodystansowym. Bardzo ciekawe wnioski można wysnuć. > zgadza się, z tym, że jeśli ktoś godzi się na napęd dołączany, to nie chyba wydentkowanie akumulatorów nie spowoduje utraty mocy, gdyż spalinówka powinna na tyle mocno ładować baterię, że ta nie dopuści do wyłączenia się tylnego napędu. Mówiąc szczerze, nie miałem do czynienia z tak ekstremalnym przypadkiem, więc nie wiem na pewno. > nie wiem co mają akumulatory do ceny zakupu, ale rozumiem, że chodzi o zgadza się, tylko czemu to porównanie ma być adekwatne do tej, zupełnie innej technologii, zastosowanej w hybrydach. Dla mnie, ta informacja z podanego wcześniej źródla, ma większą siłę rażenia aniżeli to Twoja hipoteza. Pomijam tutaj rzeczywiste "problemy" użytkowników hybryd Toyoty, których po prostu nie ma (tych problemów). "No need to budget for replacement hybrid battery costs Once again this comes back to the fact that warranties are for eight to ten years and the fact that batteries are known to last for hundreds of thousands of miles. The U.S. Department of Energy commenced tests to show the decline in power of hybrid car battery packs over distance in use. It actually terminated its testing when after 160,000 miles it could detect no discernable drop in battery capacity and described the performance still to be 'as new'." Zeby autem nie byli zainteresowani amerykancy i aby bylo tansze, to musikonkretniej uszkodzone niz tylko "rysniete". Różnie to się przedstawia. Samochody pokradzieżowe też mają salvage title, a czasami nie mają żadnych uszkodzeń. Sprowadzałem AUDI A4 2.0 TQ z 2007r które zostało skradzione tylko po to, aby wymienić koła dla nowszych felg. Ja tam bym chyba sie nie zdecydowal... Różnie to jest. Mam znajomego, co dwa zakupione auta z USA dał takim majsterklepkom ponaprawiać, że na 100% będą z tymi autami problemy. Więc pierwsza podstawowa zasada, dać naprawiać blacharzowi, który zna się na rzeczy. Jeszcze ważniejsza, to kupić auto po stłuczce a nie po wypadku, mam nadzieję, że różnica jest zrozumiała. Poszczególne podzespoły i tak wymienia się modułami, jest jedynie czasami kwestia programowania i rzeczywiście, tu może być problem. Czasami bardzo duży problem, no ale to powinno dać się w dużej części wyeliminować właśnie przy zakupie. Poza tym, tego typu problem jest dla sprowadzającego, a nie do klienta. Samochodu z niezaprogramowanymi komputerami nie upłynnisz, a jak się je już zaprogramuje, to większego problemu z tym nie będzie. Ja na swoim koncie mam do tej pory ok. 15 szt, w tym 3 Priusy, 1 Camry hybrydową, 1 RX-a hybrydowego i 3 Highlandery Hybrydowe, które cieszą się wbrew pozorom całkiem sporym zainteresowaniem. Kwestia ceny do jakości jest naprawdę bardzo interesująca. Wszystkie samochody po stłuczkach, i tylko z jednym Highlanderem byłem w ASO, bo nikt nie był w stanie zdiagnozować i wyeliminować usterki z kategorii Check Hybrid System. Naprawa i diagnostyka kosztowała mnie 1000KCZ, czyli ok. 150 zł. Poza tym, planujemy dawać nabywcom takich samochodów roczną gwarancję z możliwością rozszerzenia jej na dwa kolejne lata, już za odpłatnością. Jeśli coś się stanie samoistnego, to my będziemy mieć problem. Tak się składa, że tych aut, nawet "postłuczkowych" można być pewnym. Co innego np. przednie bicie w jakiejkolwiek Toyocie hybrydowej, a co innego np. w Subaru. Pierwszy z nich jest tak skonstruowany, że przy niewielkim uderzeniu nic konkretnie złego się nie dzieje, a Subaru przy takim uderzeniu w reguły nadaje się na złom. Samochody z wypożyczalni są bardzo tanie dlatego, że nigdy nie wiesz jak one były użytkowane. A do tego jeszcze produkcja z wielkiej trójcy. Tu należy podziwiać odwagę. Myślisz, że gdyby jakościowo te samochody choćby nie odbiegały od produkcji japońskich, to amerykanie by ich nie kupowali? Nie bez przyczyn te firmy mają tak olbrzymie problemy, które zresztą pojawiały się już od jakiegoś czasu. Teraz nawet japończycy mają kłopot, ale i tak ich spadek sprzedaży jest mniejszy aniżeli aut rdzennej amerykańskiej produkcji. Dlatego tych samochodów wogóle nie sprowadzamy, chyba, że na klienta indywidualne zamówienie, gdzie wcześniej widzi jak ten samochód wygląda i co na oko trzeba w nim wymienić. A tak na marginesie, kupuje koleś w końcu, po długim okresie oszczędzania wymarzone auto w salonie, bo przecież nie kupuje powypadkowego i np po 3 miesiącach ma stłuczkę z nie swojej winy, ale nie na tyle dużą, aby auto poszło do kasacji. Będzie jeździł bitym autem w ostateczności, czy też będzie chodził pieszo? A jeszcze np. ubezpieczalnia odstawi mu fuszerkę przy naprawie rozbitka. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 51 |
Data: Styczen 03 2009 16:03:46 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Znajomy w CVT zaplacil za sam olej ponad 1300 zl
Malo prawdopodobne zeby alternatory - czy co tam dostarcza prad - daly rade bezposrednio zasilic silnik.
Ale producenci hybryd chca przejsc na ogniwa litowo-jonowe bo te maja byc tansze i lepsze od niklowo-metalowych. Jak wypadaja ogniwa LiIon wiemy bo je uzywamy w laptopach i telefonach...
Cena symboliczna na tak wyposazone auto, nie ja decydowalem ostatecznie o zakupie ale siostra i jak narazie nie jest zle. Nie ma narazie problemow procz tego co bylo od poczatku czyli zmeczone przeguby i inne drobnostki. Picasso 52 |
Data: Styczen 03 2009 17:11:50 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: KW | Pa_blo napisał(a): > za olej do skrzyni biegów jednej z hybryd, 2 litry w ASO Toyoty, Zmusiłeś mnie do zerknięcia na fakturę zakupu i faktycznie trochę przeholowałem pisząc z pamięci o 130 zł za 2 litry. Dokładnie jest tak: A08886-80807, OLEJ PRZEKŁ. ATM WS 2l z rabatem 5% i VATem oczywiście: 52,17 zł Czyli litr kosztuje 26,09 zł, ach to pisanie z pamięci! Faktycznie, sprzedawca nie bardzo się orientował co ma mi sprzedać, dopiero jak mu powiedziałem, że ma to być taki olej jaki stosują w sprzedawanym przez nich Prusie i wydrukowaniu przez siebie specyfikacji, wiedział co ma zamówić. Aha, no i kolejny jakiś tam argument obrazujący jaki to kosztowny serwis mamy hybrydowych Toyot. A rzekomo kosztuje to fortunę. > chyba wydentkowanie akumulatorów nie spowoduje utraty mocy, gdyż Jak pisałem, nie umiem się do tego odnieść. Człowiek, który ma tego Highlandera i mieszka w Beskidach, gdzie pofałdowanie terenu jest znaczne, nie skarży się. Jeszcze nie wie, jak się będzie zachowywał w głębokim śniegu, bo go nie ma. Generalnie jak na dzisiejsze warunki samochód się sprawdza. > zgadza się, tylko czemu to porównanie ma być adekwatne do tej, zupełnieje uzywamy w laptopach i telefonach... pożyjemy zobaczymy, jak na razie zastosowne baterie się sprawdzają i nikt nie ma z nimi problemów nawet z całkowitymi przebiegami ok. 200 tys. km, o czym możemy się przekonać z załączonego tekstu, jak również pytając amerykanów co taki przebieg wykręcili lub się do niego zbliżają. Cena symboliczna na tak wyposazone auto, nie ja decydowalem ostatecznie o oby jak najdłużej, czego siostrze serdecznie życzę. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 53 |
Data: Grudzien 28 2008 22:17:07 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Maciej S. pisze: Witam, A zupełnie w inną stronę ?? Skoda Superb ?? duuuży -duży bagażnikOlbrzymi! - diesel z dobrą automatyczną skrzynią biegów2,0 170 KM z DSG- wystarczy? -przyzwoite osiągio tak. -możliwość dobrego wyposażenia (np biksenony adapatacyjne do zakrętów)jak najbardziej -napęd na 4 koła dołączany lub stałyjak najbardziej. W górnej strefie tej kwoty- bez problemu.
Pozdrawiam Michał 54 |
Data: Grudzien 29 2008 10:35:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: | Witam serdecznie. 55 |
Data: Grudzien 29 2008 16:06:39 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Michał, dzieki, ale nie chcę sedana. Problem jest że mam psa, który musi Maciej S. pisze: 56 |
Data: Grudzien 29 2008 17:03:53 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Michał, dzieki, ale nie chcę sedana. Problem jest że mam psa, który musi jeżdzić w bagażniku, i logiczne jest że musi mu głowa wystawać nad zdejmowaną półkę, tak jak w hatchbacku. Pies w limuzynie zamiast pana prezesa, z szoferem:-)
Ma http://www.skoda-auto.pl/pl/modele/nowy-superb/galeria.html 57 |
Data: Grudzien 29 2008 16:31:22 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Przeglądnełem stronkę i badzo mnie tą skodą zainteresowałeś. Tylko one problem - na stronie piszą że 4x4 nie jest możliwe z dieslem, czy to prawda? MS 58 |
Data: Grudzien 29 2008 23:46:28 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Maciej S. pisze: NieprawdaA zupełnie w inną stronę ?? Skoda Superb ?? Na 110%. Salon przyjął takie zamówienie :) 2,0 170KM i 4x4. Natomiast albo DSG (automat) albo 4x4. Pozdrawiam Michał 59 |
Data: Grudzien 30 2008 08:59:45 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Nieprawda Przykre. MS 60 |
Data: Grudzien 30 2008 11:02:54 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Na poczatku pytasz o SUVa a teraz twierdzisz, ze skoda jest ciekawa? Chyba nie ma nic bardziej pasujacego do przedsawiciela handlowego niz Octavia... juz sam znaczek powinien dyskwalifikowac to auto! ;) Picasso 61 |
Data: Grudzien 30 2008 17:39:43 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Pa_blo pisze: Użytkownik "Maciej S." napisał w wiadomościCzytanie ze zrozumieniem jest ewidentnie deficytowe. Między Octavią a Superbem różnica jest zasadnicza. Autor pisał o SUVie bo nie podoba mu się kombi. Natomiast dośc precyzyjnie opisał swoje wymagania. IMO Superb spełnia je w 90%. Pozdrawiam Michał 62 |
Data: Grudzien 30 2008 23:51:51 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Jaka? Inne lampy? Plastiki z telewizorow zamiast butelek pet ? Tak czy inaczej to wszystko juz gdzies bylo ... moze Phaeton? Autor pisał o SUVie bo nie podoba mu się kombi. Natomiast dośc precyzyjnie Duzy bagaznik moze ma ale kundel sobie drogi nie pooglada... A co z tym dieslem i 4x4 ? Picasso 63 |
Data: Grudzien 31 2008 08:27:56 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Pa_blo pisze: Użytkownik "Koriolan" napisał w wiadomości Duzy bagaznik moze ma ale kundel sobie drogi nie pooglada... Przecież Skodę zdyskwalifikowałes za sam znaczek... Z dieslem i 4x4 jest OK. Natomiast albo 4x4 albo automat. Z tyłu IMO jest większa np. od prawie dwa razy droższego Legenda. Michał 64 |
Data: Grudzien 31 2008 08:56:45 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Przepraszam bardzo tylko nie kundel to rasowy pis :)) MS 65 |
Data: Grudzien 31 2008 08:44:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Sebastian Ciesielski | Między Octavią a Superbem różnica jest zasadnicza. w rozstawie osi, i wyposażeniu, a poza tym to ten sam pojazd, praktycznie S. 66 |
Data: Grudzien 30 2008 19:21:39 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Na poczatku pytasz o SUVa a teraz twierdzisz, ze skoda jest ciekawa? Przeczytaj sobie cały wątek. Jestem otwarty na każde opinie. Nie było mowy o Octavii tylko o Superb Nie poszukuje samochodu do lansu, mam ponad 30 lat i jeszcze nie mam andropauzy, poszukuję dobrego solidnego samochodu do jeżdzenia przez co najmniej 5 lat. MS PS. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Chevroletem Captiva? MS 67 |
Data: Grudzien 30 2008 20:46:04 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
andropauzy, poszukuję dobrego solidnego samochodu do jeżdzenia przez co najmniej 5 lat. Santa Fe był fe, be, itp :-) Captiva jest podobna, ale czy w czymkolwiek lepsza? http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?p=303141 68 |
Data: Grudzien 30 2008 20:47:48 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Brzezi | wto, 30 gru 2008 o 19:21 GMT, Maciej S. napisał(a): Nie poszukuje samochodu do lansu, mam ponad 30 lat i jeszcze nie mam Nie przejmoj sie :), Twoj przedpisca leczy poprostu swoje kompleksy i zazdrosc :) Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 69 |
Data: Grudzien 31 2008 00:31:52 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
A to, ze samochodami leczy sie czasami rozne rzeczy - wiadomo, ale zeby zazdroscic (chyba polknales literke) - w zadnym wypadku! Czego zazdroscic? ... ze nie moze podjac sam meskiej decyzji ? Ja radze sie (zony) tylko wtedy kiedy wybieram kolor... ;) BTW Do skody idealnie pasuje pulowerek w kratke, robota od 8 do 16 i heteryczna zonka przypalajaca obiady, natomiast szczytem ryzyka inwestycyjnego kierowcy skody jest lokata w pekao bypy :) Picasso 70 |
Data: Grudzien 31 2008 09:25:51 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | A to, ze samochodami leczy sie czasami rozne rzeczy - wiadomo, ale zeby Wiesz, jednak chyba z ciebie jest palant i leczysz swoje kompleksy. Nie zarzucaj mi braku męskości, bo podstawą w obecnym świecie jest informacja. Zaczynam od rad innych, doświadczonych, to nie wstyd, zawężam grupę (obecnie zostały 3 samochody do obejrzenia - Santa Fe, Koleos i Skoda Superb, ew. Outlander lub Grand Vitara jak zrezygnujęz automata), i SAM podejmę decyzję, i nie omieszkam napisać na grupie co wybrałem i dlaczego. Jak jesteś frajerem i masz na tyle czasu by odwiedzić te 20 salonów i jazd próbnych, to proszę bardzo. Ja ciężko pracuję i nie mam na tyle czasu. MS 71 |
Data: Grudzien 31 2008 11:58:26 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
No juz dobrze, nie oburzaj sie tak ... Jak jesteś frajerem i masz na tyle czasu by odwiedzić te 20 salonów i jazd Mam tyle czasu bo za mnie pracuja inni... no i chyba nie jestem frajerem. Jakie moje zycie byloby nudne gdybym tak kupowal samochody... Obieram cel i go kupuje, nie interesuja mnie opinie i to, ze za kazdy przeglad zaplace 1000 zl czy, ze niskoprofilowa opona na takie felgi kosztuje 1200 zl... dajmy na to, ze ma byc M5, to jest M5 - jest ladne i zajebiste - to jest nawazniejsze! Rozsadek, to chyba najnudniejsza sprawa pod sloncem :) Picasso 72 |
Data: Grudzien 31 2008 13:12:36 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Tylko widzisz, możesz wpieprzyć się w coś drogiego i nieużytkowego. Mam tyle czasu bo za mnie pracuja inni... no i chyba nie jestem frajerem. 73 |
Data: Styczen 02 2009 19:41:46 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Tylko widzisz, możesz wpieprzyć się w coś drogiego i nieużytkowego. No ale przytoczone M5 jest w pelni funkcjonalne a do tego moze dac sporo frajdy. Wracajac do twierdzenia, ze nie masz czasu jezdzic po salonach i przeprowadzac jazd probnych. Ani moja ani inne odpowiedzi (do tej pory) nie rozwieja twoich watpliwosci i nie spowoduja, ze nie bedziesz musial odbyc jazdy probnej. Z kolei na wszystkie Twoje pytania masz konkretne odpowiedzi w internecie w postaci danych technicznych na stronach producentow. Picasso 74 |
Data: Grudzien 31 2008 14:35:27 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: | .... Zaczynam od rad innych, doświadczonych, to nie wstyd, zawężam grupę (obecnieObejrzyj jeszcze Nissana X-Trail. Zobaczysz, że warto było. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 75 |
Data: Grudzien 31 2008 16:04:06 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Maciej S. pisze: informacja. Renault wykreśl od razu. doświadczenie: R19, 2x Meggi I kombi ( 1,4 i 1,6) Laguna II 1,9 dCI ESPerience, Thalia 1,4 Alize, Clio Storia II 1,2 16V. Wszystkie nówki salonówki serwisowane w ASO. Laguna jest "na wydaniu", dwa ostatnie maja odpowiednio 3 i 2 lata. Do Thalii w zasadzie nic nie mam poza tym, ze Mama pojechała do Z..ka na przegląd, absolutnie sprawnym samochodem i zostawiła 2kPLN, z czego póxniej odkręciłem jakieś 15% ceny. W Clio zony - własnie po gwarancji- skrzypi pedał gazu gdy sie go puści. Nikt nie wie o co cho i "jak Pan chce i zapłaci za wymiane połowy samochodu to poszukamy" Usterkowośc Laguny jest makabrycznie wk jąca. Karta - klucz 3x, panel klimy, oparcie lędźwiowe fotela kierowcy, roleta, końcówki drazków etc. Na plus- przeżyła zalanie do pełna etyliną zamiast diesla i jazde ca 10 km na nim. Last but not least- makabryczna utrata wartości.. dobrze wyposażona Laga bezwypadkowa (dupereli nie liczę) z przebiegiem 150kkm jest trudna do sprzedania za 20% wartości zakupu po 5 latach. Pozdrawiam Michał 76 |
Data: Grudzien 31 2008 16:11:24 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Last but not least- makabryczna utrata wartości.. dobrze wyposażona Laga bezwypadkowa (dupereli nie liczę) z przebiegiem 150kkm jest trudna do sprzedania za 20% wartości zakupu po 5 latach. To będzie dotyczyć wszystkich nowych aut. Już widzę te super wypasione tegoroczne fury w cenach od 100 za 5 lat. Po dysze nie będzie chętnych. 5 letnie będą jechały na złom lub prawie darmo jako nauka jazdy nowych szoferów. Chińskie auta za 5 lat będziemy rozważać tak jak teraz koreańskie. Ja bym sobie kupił małe elektryczne chińskie jednoosobowe za dychę do miasta. Całkiem fajne są. 77 |
Data: Grudzien 31 2008 16:33:34 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic | To będzie dotyczyć wszystkich nowych aut. Bzdura na maxa. 78 |
Data: Styczen 02 2009 11:00:47 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Po dysze nie będzie chętnych.Bzdura na maxa. Poczekamy, zobaczymy Aut jest już mnóstwo, dochody ludzi i wymagania coraz większe. Wielu w końcu przestanie się pojazdy traktować jak obiekt kultu. Kupiłbyś teraz 5 letni telewizor plazmowy za 20% ceny zakupu (60 000) ? Ja nie , bo nówka dziś lepsza i tańsza. 79 |
Data: Styczen 02 2009 11:04:29 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Niby na co mamy czekać? Wystarczy dzisiaj porównać jak kształtują się ceny aut pięcioletnich. Kupiłbyś teraz 5 letni telewizor plazmowy za 20% ceny zakupu (60 000) ? A co to ma wspólnego z autami? Była jakaś rewolucyjna zmiana w ich konstrukcji? 80 |
Data: Styczen 02 2009 11:26:46 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Niby na co mamy czekać? Wystarczy dzisiaj porównać jak kształtują się ceny aut pięcioletnich. Popatrz też jak kształtowały się te relacje 5, 10 lat temu Zauważysz, że w % staniało. Będzie tanieć nadal, bo się podaż zwiększa, ceny maleją, jakość i trwałość się zmniejsza. Co ma do tego telewizor ? Ćwierć wielu temu ludzie kupowali stare telewizory, dziś nie chcą, bo ich stać na nowy. 81 |
Data: Styczen 02 2009 11:36:32 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Dalej nie widzę związku. Popatrz na relacje cen na rozwiniętych rynkach, a nie w Polsce, gdzie ceny były kształtowane równiez przez stosowanie polityk cen, podatków i ceł. Co ma do tego telewizor ? To już mamy 25 lat? A jeszcze przed chwilą było 5 lat. Co się takiego wydarzyło w motoryzacji, że nagle ciut strasze auta będą masowo tanieć? Przykład z tv jest nietrafiony, bo były powazne skoki technologiczne w postaci tv czarno-biały/kolorowy, lampowy, LCD, plazma. Motasz się strasznie. Wskaż mi te auta za 100 kzł co po 5 latach kosztują ponizej 10 kzł. To jest proste zadanie. 82 |
Data: Grudzien 31 2008 20:52:06 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Renault wykreśl od razu. Jak widzisz wszysto jest względne, od 5 lat mam Megi II dci, bezawaryjna, nigdy mnie nie zawiodła, super się sprawuje, tylko jest za mała obecnie. MS 83 |
Data: Grudzien 31 2008 16:07:18 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic | Zaczynam od rad innych, doświadczonych, to nie wstyd, zawężam grupę (obecnie zostały 3 samochody do obejrzenia - Santa Fe, Koleos i Skoda Superb, ew. Outlander lub Grand Vitara jak zrezygnujęz automata), i SAM podejmę decyzję, i nie omieszkam napisać na grupie co wybrałem i dlaczego. Jeśli chcesz mieć naprawde przyjemność z jazdy autem typu SUV i zależy ci na niezawodności to moim zdaniem tylko Forester. Jednak nie ma automata w połączeniu z dieslem, za to wersja turbo nieustająco powoduje banana na ustach, do tego masz stały napęd 4x4, auto urosło, więc ma już tyle miejsca co Outlander czy Grand Vitara (choć mi się nie podoba, bo straciło cały swój charakter). Ja jestem niezmiernie zadowolony z tego wyboru, idealnie nadaje się do moich potrzeb. Jako alternatywę rozpartywałbym tylko Outlandera i ewentualnie Vitarę w tej klasie cenowej - auta wielokrotnie sprawdzone. I mieścisz się z budżecie. Nie kumam chęci posiadania świateł biksenonowych. Długie światła używałem tylko kilka razy i spokojnie wystarczają żarówki zamiast palników. 84 |
Data: Grudzien 31 2008 20:57:06 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Nie kumam chęci posiadania świateł biksenonowych. Długie światła używałem Naprawdę ma różnicy? Co do samochodów oferowanych przez ciebie - dzwoniłem dziś do wszystkich dealerów japońskich, nikt nie ma diesla i automata, wszystkie zamierzają to mieć za rok, najwcześniej honda w crv (czerwiec 2009) MS 85 |
Data: Styczen 01 2009 12:13:18 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Ile razy w ciagu roku jedziesz z włączonymi światłami drogowymi? Ja tam nie mam powodów do narzekań. Co do samochodów oferowanych przez ciebie - dzwoniłem dziś do wszystkich dealerów japońskich, nikt nie ma diesla i automata, wszystkie zamierzają to mieć za rok, najwcześniej honda w crv (czerwiec 2009) Bo połączenie diesla i automata wystepuje dosyć sporadycznie. Ja bym nie szukał tego na siłę, bo jak dla mnie to marginalne udogodnienie, pomimo ze 6 lat jeździłem automatem. To jednak przy zakupie nowego auta odpuściłem temat automata, bo te obecnie oferowane to są stare kostrukcje ograniczające sporo osiągi auta. Przy silniku turbo w Subaru w trasie praktycznie wcale nie dotykam dźwigni zmiany biegów, silnik jest bardzo elastyczny. W przypadku diesla może być podobnie. A kiedy Mitsubishi wprowadzi swoją skrzynię biegów typu DSG do Outlandera? PS. Ty chyba szukasz jednak jakiegoś toczydło, nie? 86 |
Data: Styczen 01 2009 19:51:17 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Zaraz, to biksenony to tylko długie, a mijania są dalej na H7? Nie kumam. automata, bo te obecnie oferowane to są stare kostrukcje ograniczające DSG to stara konstrukcja? Fakt, osiągi są gorsze, ale jak pisałem to nie samochód do ściagania się spod świateł tylko raczej na długie wakacyjne trasy. Zresztą już jechałem z DSG - bajka. A kiedy Mitsubishi wprowadzi swoją skrzynię biegów typu DSG do Outlandera? Koniec 2009, tak przynajmniej powiedziała papuga w salonie.
:)))))) Bawi mnie ta pogarda do dużych samochodów. Ale nie mam wyboru. Jakbym mógł to bym kupił sobie BMW serii 7, to pewnie by wzbudzało mniejsze uśmieszki. Ale nie mam tylke kasy by bez sensu wydać ją na lans. A "prawdziwe terenowce dla prawdziwych twardzieli" ? Po co mi Land Rover do jazdy w mieście i na wakacje? Outlander to właściwie też zabawka, tylko że wyższa. Bagażnik za mały jak dla mnie. O sportowych autach nie mówię, choć kiedyś na pewno przyjdzie czas na mazdę MX5. MS 87 |
Data: Styczen 01 2009 21:11:00 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Wiesz co to znaczy bi?
Ilu producentów stosuje skrzynie DSG? Ja pisałem o popularnych i dominujących w ciąż skrzyniach planetarnych. A kiedy Mitsubishi wprowadzi swoją skrzynię biegów typu DSG do Outlandera? Coś ci ciężko idzie czytanie ze zrozumieniem. Ja pisałem o toczydle, czyli o aucie z marnymi osiągami. 88 |
Data: Styczen 01 2009 22:12:15 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Tak, to znaczy podwójnie. Czyli z nazwy wynika że i światła mijania i drogowe są wyładowawcze, czyli inne niż H7. Jest inaczej? Oświeć mnie :)
OK, a jaka skrzynia jest np. w nowej Lagunie, tez taka stara? Pytam poważnie.
A skąd niby mam znać ten slang? Nie wiedziałem co to jest toczydło. Nie chcę żadnego toczydła. Warunkiem pożądanym jest auto o momencie >350 Nm i poniżej 10 sek do setki. Może to jest dla ciebie toczydło, a nietoczydło to ten z 5 sek do setki, ale to powyżej mi w zupełności wystarczy :)) MS 89 |
Data: Styczen 02 2009 09:32:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic | Wiesz co to znaczy bi? Ja pisałem, że drogowe mam zwykłe co w zupełnosci wystarcza. Ty się rzucasz na biksenony a powinieneś zwrócic uwagę czy w ogóle są dostępne ksenony jako światła mijania, a co dopiero biksenony w tej klasie cenowej.
Nie wiem, patent skrzyń typu DSG to grupa VW + implikacje Mitsu i Volvo. Nie kojarzę by inni producenci opracowywali swoje odpowiedniki. Coś ci ciężko idzie czytanie ze zrozumieniem. Ja pisałem o toczydle, czyli o aucie z marnymi osiągami. Skoro masz takie warunki brzegowe to niby jakie auto chcesz kupić? Duży SUV z silnikiem diesla i z ewentualnie automatem (w dalszym ciągu nie wiem czy ktoś zaoferuje coś takiego) w przedstawionej cenie to będzie toczydło z osiągami na poziomie 11 s do setki i więcej. 90 |
Data: Styczen 02 2009 10:53:46 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Boombastic" napisał w
Jezeli jednak nie SUV w stylu Captivy a moglby byc kombi, to jest jeszcze taki mutant jak Skoda Octavia Scout. Diesel mocny jest, xenon tez, do tego chyba DSG tez da sie wsadzic, 4x4 tez posiada. 91 |
Data: Styczen 02 2009 11:05:10 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Jeśli Outlander jest za mały to co dopiero kompaktowa Skoda? 92 |
Data: Styczen 02 2009 11:17:34 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Boombastic" napisał w
Hmm no w sumie tez racja... 93 |
Data: Styczen 02 2009 11:28:25 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Boombastic" napisał w wiadomości Z tego co widzę to najbliższe auto spełniające wymagania typu duże, diesel, ponizej 10 s do setki, automat, biksenon to Touareg 3,0 V6 TDI za 187000 zł w najtańszej opcji. Podsumowując to albo autor postu zrewiduje swoje oczekiwania i wymagania, albo przestanie życ mżonkami o zakupie takiego auta za 120-130 kzł z 2008 r. Nawet używane roczne z Niemiec kosztują więcej lub w podobnej cenie co nowe w Polsce (od 34000 E). 94 |
Data: Styczen 03 2009 09:59:11 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Podsumowując to albo autor postu zrewiduje swoje oczekiwania i wymagania, albo przestanie życ mżonkami o zakupie takiego Ale niekoniecznie musi to być SUV. Jak na razię zostaje Skoda Superb (9 sek do setki), i nawet spodobałą mi się Laguna Grandtour, mimo że kombi, to bardzo ładne (10 sek do setki). No, jeszcze poszukam u brokerów - nadciąga kryzys, podobno samochody na zachodzie stoją i nikt ich nie kupuje, zobaczymy może uda się z Volvo XC60 lub Saabem 9-3 Aero kombi (drugie kombi które mi się podoba). Pozdrawiam, i dzięki za bardzo ciekawą dyskusję - nie spodziewałem się tak rozwiniętych wątków Jak coś wybiorę to napiszę MS 95 |
Data: Styczen 03 2009 15:30:46 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic |
Podsumowując to albo autor postu zrewiduje swoje Zakup u brokerów jest obecnie problematyczny z powodu znacznego wzrostu kursu Euro. Zobacz po prostu na mobile.de i pieprz brokerów. Tam salony często wystawiają nowe auta w atrakcyjnych cenach (rocznikowo starsze, podemontracyjne itd.) 96 |
Data: Styczen 02 2009 11:36:18 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: ~ |
Tak, to znaczy podwójnie. Czyli z nazwy wynika że i światła mijania i drogowe są wyładowawcze, czyli inne niż H7. http://www.bokserska.com.pl/xenony.html 97 |
Data: Grudzien 31 2008 00:10:15 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
Jeden pies, funkcjonalnosc sedana... Nie poszukuje samochodu do lansu, mam ponad 30 lat i jeszcze nie mam Mnie tez niedawno 30 stuknela a o andropauze nie musisz sie bac, przynajmniej do 40 :) Lans lansem ale Skodzinka (nieistotne ktory model) stoi na przeciwleglym koncu niz SUVy, napisales, ze nie chcesz kombi i szukasz w SUVach. Nowe Mondeo, SuperB czy Vectre mozna wrzucic do jednego wora i wymieszac. Pamietaj, ze jesli zalozysz do takich garniak tanszy jak 4 kzl to bedziesz wygladal w tym jak PH ;) Generalnie troche sobie zartuje, bo ja taki zboczony juz jestem, ze nawet gdyby Veyron mial znaczek skodzinki, to nie zrobiłby na mnie wiekszego wrazenia ;) Picasso 98 |
Data: Grudzien 31 2008 15:20:56 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi | Użytkownik "Pa_blo" napisał w wiadomości
No i to jest kiepskie polskie spojżenie na ten temat... Wielkie halo bo gośc podjechał limuzyną i w zacerowanych spodniach wyskoczył. Eh... Sam znam gościa, zajeżdża limuzyną wyciąga z bagażnika zababraną od betonu walizę z wiertarką boscha i idzie sobie dziury borować. Samochód to narzędzie, ma Cię dowieźć z punktu A do punktu B. A że kogos stać na sprzęt za 100tys do jeżdżenia w dziurawych spodniach do pracy to już chyba nikogo boleć nie powinno :). PS Znam też innego gościa, który z domu w dresie czy tam rozciągniętym swetrze jedzie do małego zapyziałego blaszanego garażu starym BMW 5 rocznik 94, tam sie przebiera i wsiada w SuperB Elegance i jedzie w miasto poświrować. Po powrocie sytuacja ta sama, garaż Bmw i domek... 99 |
Data: Grudzien 29 2008 18:17:54 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba | Prosze o podanie modeli które spełniają nastepujące warunki: Nie wiem, dlaczego od razu nie przyszło mi do głowy Volvo. Do wyboru aktualnie XC90 (większe, starsze) i świeżutkie i mniejsze XC60. Oba na 100% występują z opcjami AWD+automat+Diesel. Silniki D5 są uznawane za jedne z lepszych w swojej klasie. Volvo też ma teraz spore przeceny :) A może warto poszukać nowych samochodów w multisalnonach? Widziałem dużo tańsze auta niż w oficjalnej sieci dealerskiej. -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 220 kkm; Toyota Corolla, '04, 156 kkm; 100 |
Data: Grudzien 29 2008 18:23:21 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba | Volvo. Do wyboru aktualnie XC90 (większe, starsze) i świeżutkie i mniejsze XC60. Oba na Zapomniałem dopisać jeszcze klasycznego kombiaka lekko podniesionego w górę i AWD - XC70... -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 220 kkm; Toyota Corolla, '04, 156 kkm; 101 |
Data: Grudzien 29 2008 23:29:11 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | O volvo to myślę od dawna :)) XC 60 jest rewelacyjny - ale taka wersja czyli Prosze o podanie modeli które spełniają nastepujące warunki: 102 |
Data: Grudzien 30 2008 10:45:44 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
O volvo to myślę od dawna :)) XC 60 jest rewelacyjny - ale taka wersja Salon multibrandowy, sprzedaje kilka marek. Poszukaj w innym kraju, moze teraz kupisz z rocznika 2007 za te pieniadze. Picasso 103 |
Data: Grudzien 30 2008 16:17:08 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba | Salon multibrandowy, sprzedaje kilka marek. XC60 z 2007 nie znajdzie. To świeży model Volvo. W PL dopiero co była premiera. Ale u brokerów kupi spokojnie takie auto za ok 120-130 kPLN. Kolega już zamówił takie auto i czeka ponad miesiąc, aż auto przyjedzie z Belgii. Później umowa leasingowa i wio. Czekam niecierpliwie, aż przyjedzie i pokaże co kupił :) -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 220 kkm; Toyota Corolla, '04, 156 kkm; 104 |
Data: Grudzien 30 2008 23:24:35 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pa_blo |
oczywiscie chodzilo mi o 2008 r :) Picasso 105 |
Data: Grudzien 30 2008 19:41:39 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | I jeszcze jedno - na początku wątku odradzaliście Renault Koleosa. 106 |
Data: Grudzien 30 2008 20:28:45 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Kuba |
I jeszcze jedno - na początku wątku odradzaliście Renault Koleosa. Haczyk jest taki, że Renault ma "średnie" doświadczenia z 4 napędowcami. Ostatnie auta Scenic RX4 czy Kangoo 4x4 nie cieszą się dobrą opinią i trwałością napędów AWD. -- Pozdr, Kuba; gg: 30014; v850(at)op.pl Volvo V70 TDI, '99, 220 kkm; Toyota Corolla, '04, 156 kkm; 107 |
Data: Grudzien 31 2008 08:48:04 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Sebastian Ciesielski | Haczyk jest taki, że Renault ma "średnie" doświadczenia z 4 napędowcami. koleos ma dużo od nissana, 4x4 dla scenika rx4 opracował steyr - i co z tego? każde auto można zrobić porządnie lub nie S. 108 |
Data: Grudzien 31 2008 16:06:42 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Koriolan | Maciej S. pisze: I jeszcze jedno - na początku wątku odradzaliście Renault Koleosa. Renault wykreśl od razu. doświadczenie: R19, 2x Meggi I kombi ( 1,4 i 1,6) Laguna II 1,9 dCI ESPerience, Thalia 1,4 Alize, Clio Storia II 1,2 16V. Wszystkie nówki salonówki serwisowane w ASO. Laguna jest "na wydaniu", dwa ostatnie maja odpowiednio 3 i 2 lata. Do Thalii w zasadzie nic nie mam poza tym, ze Mama pojechała do Z..ka na przegląd, absolutnie sprawnym samochodem i zostawiła 2kPLN, z czego póxniej odkręciłem jakieś 15% ceny. W Clio zony - własnie po gwarancji- skrzypi pedał gazu gdy sie go puści. Nikt nie wie o co cho i "jak Pan chce i zapłaci za wymianę połowy samochodu to poszukamy" Usterkowośc Laguny jest makabrycznie wk jąca. Karta - klucz 3x, panel klimy, oparcie lędźwiowe fotela kierowcy, roleta, końcówki drazków etc. Na plus- przeżyła zalanie do pełna etyliną zamiast diesla i jazde ca 10 km na nim. Last but not least- makabryczna utrata wartości.. dobrze wyposażona Laga bezwypadkowa (dupereli nie liczę) z przebiegiem 150kkm jest trudna do sprzedania za 20% wartości zakupu po 5 latach. Pozdrawiam Michał 109 |
Data: Styczen 16 2009 22:47:15 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Panowie, wybrałem. 110 |
Data: Styczen 17 2009 11:15:22 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic | Od razu podziękuję Koriolanowi za zwrócenie uwagi na samochód. Nie każdy SUV buja się jak pijana kaczka. Z tym budżetem miałbyś nowego Forestera turbo który bardzo dobrze się prowadzi, ale na małe spalanie bym nie liczył. Moze po zweryfikowaniu swoich oczekiwań dobrze wybrałeś. Jednak ja zastanowiłbym się nad tym dobajerowaniem auta, bo biksenon jest praktycznie nieprzydatny, asystent parkowania jeśli działa w np. Lexusie to kasa wywalona w błoto, te panele słoneczne też pewnie psu na budę. Ale to tylko takie moje prywatne zdanie. Ale za to skrzynia świetna. Potwierdzasz moje zdanie, ze czas planetarek już przeminął jesli człowiek chce czegoś wiecej od auta. Widzę w konfiguratorze, że w Skodzie to albo automat, albo 4x4 z tym silnikiem. Trochę drogi ten automat, bo dopłata to 10 kzł. Ale ja też bym takiego wziął. Powodzenia w zakupie. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 111 |
Data: Styczen 17 2009 12:18:58 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. |
Byłem, widziałem, siedziałem. Za darmo bym nie chciał. Jestem wysoki, a Foresterze przy maksymalnie oduniętym siedzeniu kierowcy siedziałem z podkurczonymi nogami. O tym foldery nie wspominają. Miejsca dla kierowcy jest mniej niż mojej Megance. Na cholerę mi taki samochód? Outlander to samo. Moze po zweryfikowaniu swoich oczekiwań dobrze wybrałeś. Jednak ja Masz rację, ale nigdy nie miałem wybajerzonego samochodu. Chcę się sam przekonać czy warto :)) Biksenonów i asystenta nie mogę nie wybrać bo są w standarcie w tej wesji, a co do paneli - opinie na necie są pozytywne, że do samochodu nie wchodzi się jak do sauny, i klima szybciej chłodzi. Pożyjemy, zobaczymy. Ale za to skrzynia świetna. Potwierdzasz moje zdanie, ze czas planetarek Wrażenia z jazdy i brak mahania non stop w korkach lewarkiem - bezcenne :)) MS 112 |
Data: Styczen 17 2009 16:05:22 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Boombastic | Byłem, widziałem, siedziałem. Za darmo bym nie chciał. Jestem wysoki, a Siedziałem w nowym Foresterze i na ilość miejsca nie mam co narzekać, choć od razu widać, że przewidzieli go na małe japońskie ludziki, a nie na 2 m europejczyków. Ale to są auta budowane w oparciu o kompakty, więc nie ma co się dziwić. Nowy model urósł głównie z tyłu, bo ma zdecydowanie więcej miejsca z tyłu, ale z przodu raczej nic się nie zmieniło. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 113 |
Data: Styczen 17 2009 19:48:19 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Tomi |
Panowie, wybrałem. Sprzecik jest calkiem spoko - z bajerow mozesz sobie podniesc troche zawieszenie nawet w wersji bez 4x4. Musialbys poczytac w necie opinie, gdyz z tego co slyszalem to w skodzinkach jest jakis problem z miska olejowa, latwo zerwac czy cos w ten desen. Ale po asfaltach nie ma problemu :) 114 |
Data: Styczen 17 2009 21:32:38 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | Sprzecik jest calkiem spoko - z bajerow mozesz sobie podniesc troche Sprawa rozeznana - w tej sprawie dzwoniłem do gościa ze Skody Auto Polska. Problem z niską miską był w Octavii I. W superbie tego problemu nie ma. A nawet jak będzie (prześwit większy ma od samochodu który teraz jeżdzę), to w każdej chwili można zmienić sprężyny . MS 115 |
Data: Styczen 18 2009 18:30:17 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Pabl_o |
Zaluzja do mnie? Malo charakterystyczny - toz to znalezc na marketowym parkingu bedzie trudno jesli tylko tylek bedzie widac... Może nie ukradną. Hehe - ludz sie dalej - awaryjne auto do tego popularne, to idealny kandydat na wycinanki w Łowiczu... Wczoraj znajomkowi skode spod Ławicy rabneli, kiedy zone odprowadzal na samolot, 20 minet go nie bylo do tego za jasnego i z zapietym Niedzwiedziem! Uswiadom sobie, ze grupa VAG jest najslabiej zabezpieczona fabrycznie, lub odwrotnie - jest nalepiej rozpracowana... Picasso 116 |
Data: Styczen 18 2009 19:14:26 | Temat: Re: większy SUV pytanie do fachowców | Autor: Maciej S. | A to że za mało charakterny, że klasyczny, że zielony znaczek ( to są Nie, o tym i o tobie już zapomniałem :)) To bardziej żaluzja do komentatorów różnych testów, co przytaczają ten argument. Malo charakterystyczny - toz to znalezc na marketowym parkingu bedzie Fakt, moją obecną Megankę po dupie można rozpoznać od razu :)) Ale mi to kompletnie nie przeszkadza. Hehe - ludz sie dalej - awaryjne auto do tego popularne, to idealny Najlepszym zabezpieczeniem na kradzież jest AC. I tego się trzymam. Nie ma idealnego zabezpieczenia, ale ja nie o tym. Po prostu skoro jest tak bezpłciowy i mało charakterny to może nawet dres go nie ruszy. MS |