Grupy dyskusyjne   »   Świece zapłonowe wygląd a zuż ycie

Świece zapłonowe wygląd a zuż ycie



1 Data: Luty 07 2007 22:57:50
Temat: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Michał 

Witam

Nie wiem kiedy miałem wymieniane świece zapłonowe (auto kupiłem 4.000 km temu), wyglądaja bardzo ładnie, tak jak powinny. Auto jeździ na sekwencyjnym LPG. Czy warto je profilaktycznie wymienić?

Czy w dobrym silniku zużyte świece wyglądają jakoś inaczej niż prawie nowe?


Pozdrawiam



2 Data: Luty 08 2007 00:25:54
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 

....
 Czy warto je profilaktycznie wymienić?
....

A czy samochód jest serwisowany? Jeśli tak, to trzymaj się kalendarza
przeglądów.
 I pamiętaj że na LPG świece powinny mieć szczelinę zmniejszoną o 0,2 mm.

Paweł

3 Data: Luty 08 2007 03:42:29
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

 I pamiętaj że na LPG świece powinny mieć szczelinę zmniejszoną o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie   stosuje...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

4 Data: Luty 08 2007 11:59:54
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 

 I pamiętaj że na LPG świece powinny mieć szczelinę zmniejszoną o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie stosuje...

Właśnie się stosuje. I nie trzeba zmieniać przewodów, kopułek, itp. Na gazie rośnie napięcie przebicia na świecy i żeby je utrzymać w granicach możliwości instalacji zapłonowej trzeba zmniejszyć przerwę.

5 Data: Luty 08 2007 12:27:17
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 


Właśnie się stosuje.
no stosuja.. domorosli mechanicy..

I nie trzeba zmieniać przewodów, kopułek, itp. Na
czyli zamiast doprowadzic instalacje do porzadku ( tak zaplonowa jak i gazowa ) to pogarszasz iskre, zeby tylko nie inwestowac ?

gazie rośnie napięcie przebicia na świecy
ano rosnie...

i żeby je utrzymać w granicach możliwości instalacji zapłonowej trzeba zmniejszyć przerwę.
bzdura - dla sprawnej instalacji zaplonowej te 2-3kV nie graja praktycznie zadnej roli - podobne zmiany napiec masz przy ubozszej mieszance na benzynie i nie jest to problemem...
Rozwazanie przy ktorym sie upierasz to zwykle druciarstwo i tyle...
...akcepowalne w przypadku braku srodkow, ale nie ma nic wspolnego z poprawna obsluga samochodu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

6 Data: Luty 08 2007 12:55:23
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Jakub Witkowski 

Blyskacz wrote:

 I pamiętaj że na LPG świece powinny mieć szczelinę zmniejszoną o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie  stosuje...

pozdrawiam Blyskacz

Jesteś fachowiec, to wiesz że napiecie przebicia przy LPG wzrasta
o około 20%. Jeśli chce się chować "fabrycze" napięcia na świecach
i przewodach, można trochę zmniejszyć szczelinę, mniej więcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szerokości 1mm będzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napięcie, i energia iskry...

Tyle, że wahania napięć w czasie normalnej pracy, w zależności
od temperatr, mieszanki i tak przekraczają mocno owe 20%, więc
mając sprawną instalację, mozna o tym fakcie zapomnieć.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Luty 08 2007 13:12:15
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

o około 20%. Jeśli chce się chować "fabrycze" napięcia na świecach
i przewodach, można trochę zmniejszyć szczelinę, mniej więcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szerokości 1mm będzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napięcie, i energia iskry...

napiecia zaplonowe beda wowczas podobne, ale iskra bedzie mniejsza...
Wazniejsze jest zachowanie poprawnej iskry, niz to ze napiecie w instalacji troche wzrosnie...
Jak Ci sie palec, czy przewody  zuzyja, to tez bedziesz zmniejszal odstep na swiecy, zeby tylko zejsc z kV ? nie tedy droga...

od temperatr, mieszanki i tak przekraczają mocno owe 20%, więc
mając sprawną instalację, mozna o tym fakcie zapomnieć.
to samo napisalem w poscie wyzej...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

8 Data: Luty 08 2007 15:05:25
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 

Jak Ci sie palec, czy przewody  zuzyja, to tez bedziesz zmniejszal odstep na swiecy, zeby tylko zejsc z kV ? nie tedy droga...

od temperatr, mieszanki i tak przekraczają mocno owe 20%, więc
mając sprawną instalację, mozna o tym fakcie zapomnieć.
to samo napisalem w poscie wyzej...

pozdrawiam Blyskacz
-- ...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)


Może ty jesteś Błyskacz, bo ci przewody zapłonowe błyskają?

Przed erą LPG elementy wysokiego napięcia prawie się nie sprzedawały (nie licząc Polonezów itp.). A teraz...
Dlaczego na benzynie nie ma z tym problemów?

9 Data: Luty 08 2007 15:27:25
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Może ty jesteś Błyskacz, bo ci przewody zapłonowe błyskają?
jak sie nie ma nic do powiedzenia, to lepiej sie nie odzywac...

Przed erą LPG elementy wysokiego napięcia prawie się nie sprzedawały (nie licząc Polonezów itp.). A teraz...
to nie kwestia ery LPG a kwestia niskiej jakosci tego co jest teraz w powszechnej sprzedazy... dobre przewody wytrzymuja po 5lat i wiecej,
tanie czesto nie nadaja sie do zalozenia wcale, albo wysiadaja po pol roku...

Dlaczego na benzynie nie ma z tym problemów?
jest i to mnostwo, tylko nie kazdy sobie z tego zdaje sprawe, ze jego silnik nie pracuje jak powinien... podczas gdy na podcisnieniowej instalacji  lpg silnik przypomni sie wlascicielowi dosc glosno...
niestety kultura techniczna narodu jest na zenujaco niskim poziomie ( po czesci napewno ze wzgledow finansowych, ale nie tylko ) czego przykladem jest np. Twoje stanowisko w kwestii swieczek...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

10 Data: Luty 08 2007 21:52:49
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 


Ciekawe dlaczego tak samo myśli np. dystybutor najbardziej zaawansowanego
wtrysku gazu V generacji:
http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
(pyt: Dlaczego najlepiej montować świece jednoelektrodowe?)

Paweł

11 Data: Luty 08 2007 22:25:05
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Ciekawe dlaczego tak samo myśli np. dystybutor najbardziej zaawansowanego
wtrysku gazu V generacji:
to ze sprzedajesz komputery nie oznacza, ze masz o nich jakiekolwiek pojecie...

http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
(pyt: Dlaczego najlepiej montować świece jednoelektrodowe?)
to ich faq to mozna w calosci jako "piatkowo" potraktowac...
Jest tam sporo bzdur z przytoczonymi przez Ciebie na czele, jesli swoja techniczna wiedze opierasz na faq handlarzy  to wspolczuje samochodowi, ktorym sie "opiekujesz"...
Skoro juz upierasz sie przy tych napieciach - to podaj jak zmienia sie napiecie w zaleznosci od paliwa, skladu mieszanki, cisnienia, temperatury, ... bo nie wiem czy jest sens z Toba dyskutowac, wydaje mi sie, ze nie masz pojecia jakiego rzedu sa to zmiany i stad glupia dyskusja o zmniejszaniu przerwy ze wzgledu na zmiane paliwa :(

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

12 Data: Luty 08 2007 23:07:18
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 


Użytkownik "Blyskacz"  napisał w wiadomości

> Ciekawe dlaczego tak samo myśli np. dystybutor najbardziej
zaawansowanego
> wtrysku gazu V generacji:
to ze sprzedajesz komputery nie oznacza, ze masz o nich jakiekolwiek
pojecie...

Montowałeś kiedyś instalację LPG? Współpracowałeś z dystrybutorem? Ja coś o
tym wiem.
A V generacja jest specyficzna, kolektor ssący trzeba odesłać do
dystrybutora w celu montażu wtryskiwaczy - tylko oni mogą to prawidłowo
zrobić.
Wszyscy dystrybutorzy muszą homologować nowe instalacje. Muszą je w związku
dobrze założyć i dokładnie skalibrować.


> http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
> (pyt: Dlaczego najlepiej montować świece jednoelektrodowe?)
to ich faq to mozna w calosci jako "piatkowo" potraktowac...
Jest tam sporo bzdur z przytoczonymi przez Ciebie na czele, jesli swoja
techniczna wiedze opierasz na faq handlarzy  to wspolczuje samochodowi,
ktorym sie "opiekujesz"...
Skoro juz upierasz sie przy tych napieciach - to podaj jak zmienia sie
napiecie w zaleznosci od paliwa, skladu mieszanki, cisnienia,
temperatury, ... bo nie wiem czy jest sens z Toba dyskutowac, wydaje mi
sie, ze nie masz pojecia jakiego rzedu sa to zmiany i stad glupia
dyskusja o zmniejszaniu przerwy ze wzgledu na zmiane paliwa :(

Ja mam doświadczenia z kilkudziesięciu samochodów z LPG. A ty?
Nie prowadzę teoretycznych wywodów.

13 Data: Luty 09 2007 00:00:48
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Montowałeś kiedyś instalację LPG?
calkiem sporo ;-)

Współpracowałeś z dystrybutorem? Ja coś o
tym wiem.
kilkoma... i to na dlugo wczesniej niz pani Wojtala dostala swiadectwo homologacji...

A V generacja jest specyficzna, kolektor ssący trzeba odesłać do
dystrybutora w celu montażu wtryskiwaczy - tylko oni mogą to prawidłowo
zrobić.
rotfl... instrukcja jak nalezy to zrobic jest ogolnie dostepna - wystarczy poczytac, ale jak widze Ty masz wstret do literatury,
zestaw montazowy tez nie kosztuje majatku... odsylanie kolektora sprawdza sie w przypadku, gdy w zamian dostajesz kolektor z osadzonymi juz wtryskami - tak jak to funkcjonuje w Holandii... jakbym ja mial klientowi uziemic auto na tydzien, tylko dlatego, ze nie chce mi sie przeczytac instrukcji to chyba bym sie ze wstydu pod ziemie zapadl, gdyby to wyszlo na jaw...

Wszyscy dystrybutorzy muszą homologować nowe instalacje. Muszą je w związku
dobrze założyć i dokładnie skalibrować.
a co to za filozofia ? poki co homologacja jest "uniwersalna" - wystarczy zamontowac ja w jednym aucie, by potem mozna montowac ja do kazdego - zaden problem.. od lat strasza, ze ma sie to zmienic, ale poki co sie za to nie wzieli...


Ja mam doświadczenia z kilkudziesięciu samochodów z LPG. A ty?
nie liczylem... ale bezpiecznie moge zalozyc, ze kilkaset takich pojazdow przeszlo przez moje rece...
( zeby nie bylo - tez zdarzalo mi sie zmniejszac przerwe na swiecy, ale to tylko w sytuacji, kiedy klienta nie bylo stac na naprawe - rozwiazanie dorazne i raczej z tych ktorymi to sie nie ma co chwalic )

Nie prowadzę teoretycznych wywodów.
to widze, zeby takowe prowadzic trzeba miec chociaz jakies podstawy, ktorych Tobie najwidoczniej brak...
Napiecia zaplonowe zmieniaja sie w tak znacznym zakresie, ze dodatkowa zmienna w postaci zmiany paliwa dla sprawnej instalacji nie stanowi problemu _powinienes_ o tym wiedziec, skoro zajmujesz sie instalacjami zaplonowymi...
Mam tylko nadzieje, ze nie jestes monterem/mechanikiem ...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

14 Data: Luty 09 2007 08:34:02
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 

Wszyscy dystrybutorzy muszą homologować nowe instalacje. Muszą je w związku
dobrze założyć i dokładnie skalibrować.
a co to za filozofia ? poki co homologacja jest "uniwersalna" - wystarczy zamontowac ja w jednym aucie, by potem mozna montowac ja do kazdego - zaden problem.. .

Czy ty cos rozumiesz z naszej dyskusji? Ja piszę że dystrybutor instalacji gazowych musi sie znać na montażu i technice, a ty odpowiadasz że instalatorzy nie muszą homologować każdorazowo swojej pracy. ?

... tez zdarzalo mi sie zmniejszac przerwe na swiecy, ale to tylko w sytuacji, kiedy klienta nie bylo stac na naprawe - rozwiazanie dorazne i raczej z tych ktorymi to sie nie ma co chwalic )
....
Mam tylko nadzieje, ze nie jestes monterem/mechanikiem ...

Nie jestem stricte instalatorem, raczej poprawiam po takich jak ty "fachowcach" którzy tłumaczą klientom, że ich samochód po montażu gazu ma sie psuć, to normalne że instalacja zapłonowa wymaga teraz specjalnej troski.

Paweł

15 Data: Luty 09 2007 10:56:20
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Czy ty cos rozumiesz z naszej dyskusji? Ja piszę że dystrybutor instalacji gazowych musi sie znać na montażu i technice, a ty odpowiadasz że instalatorzy nie muszą homologować każdorazowo swojej pracy. ?
widze, ze czytanie ze zrozumieniem zupelnie jest Ci obce - wychwalales umiejestnosci dystrybutora na podstawie faktu otrzymania homologacji, to   Ci pokazalem, ze to bzdura... Dystrybutor tylko raz przedstawia konkretny rodzaj instalacji do badan homologacyjnych - robia to na standardowym aucie, wiec nawet malpa zrobilaby to poprawnie...
Nie jest to wiec argumentem za ich fachowoscia - dotarlo ?

  > Nie jestem stricte instalatorem, raczej poprawiam po takich jak ty
"fachowcach" którzy tłumaczą klientom, że ich samochód po montażu gazu ma sie psuć,
auto ma byc _sprawne_ niezaleznie od tego na czym jezdzi, jak jest niesprawne to tlumacze to klientowi, Ty jak widze odstawiasz parodie...

  to normalne że instalacja zapłonowa wymaga teraz specjalnej
troski.

rotfl... jesli Twoja specjalna troska sprowadza sie do partackiego zmniejszania przerwy to wspolczuje nieszczesnikom, ktorzy do Ciebie trafia... a potem ludzie narzekaja, ze auta na lpg slabsze( to pewnie kryzy w dolocie to tez Twoj ulubiony patent na podniesienie sprawnosci ?   ), ze wypalaja zawory itd, itp - nie dziwota skoro jeden z drugim pojecia bladego nie ma a zabiera sie za mechanike...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

16 Data: Luty 09 2007 13:01:46
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: PaweL 

Ta dyskusja nie ma sensu.
Ty jesteś zadowolony ze swojej pracy, ja mam zadowolonych klientów. I niech tak zostanie.
Cześć

Paweł

17 Data: Luty 09 2007 13:22:59
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Ta dyskusja nie ma sensu.
trudno zaprzeczyc... nie potrafisz odniesc sie merytorycznie do przedstawionych w tym watku argumentow ( nie tylko przeze mnie ),
podnosisz poboczne tematy a gdy okazuje sie, ze o nich tez masz blade pojecie oczywiscie zmieniasz temat...

Ty jesteś zadowolony ze swojej pracy,
jasnowidz, czy cus ??

ja mam zadowolonych klientów. I
niech tak zostanie.
widac trafiasz na nieswiadomych... wez sie chlopie za literature, jak nie masz to napisz na prv to Ci podesle jakies opracowania, dla dobra ogolu...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

18 Data: Luty 09 2007 15:22:47
Temat: Re: Świece zapłonowe
Autor: PaweL 

ja mam zadowolonych klientów. I
niech tak zostanie.
widac trafiasz na nieswiadomych...

Pewnie że nieświadomych i dyletantów. Ale zadowolonych, bo przyjeżdżają z problemem, a wyjeżdżają sprawnym samochodem :) Po kilkunastu tyś km przyjeżdżają na przegląd i mówią że jest dobrze :)

A z literatury którą czytam wynika że poszczególne elementy układu zapłonowego mogą wytrzymać pewne max napięcie. Zamiast próbować zwiększyć możliwości instalacji wolę zmniejszyć napięcie do bezpiecznego poziomu. Tym bardziej że większości elementów nie da się ulepszyć.

Paweł

19 Data: Luty 11 2007 13:01:07
Temat: Re: Świece zapłonowe
Autor: Blyskacz 

A z literatury którą czytam wynika że poszczególne elementy układu zapłonowego mogą wytrzymać pewne max napięcie.
pewne... jakies...wiekszosci.. itd itp...
Gdybys faktycznie przeczytal jakas fachowa pozycje, nie wypisywalbys bzdur jak wyzej...
strata czasu...

zwiększyć możliwości instalacji wolę zmniejszyć napięcie do bezpiecznego poziomu. Tym bardziej że większości elementów nie da się ulepszyć.
nic nie trzeba ulepszac - wystarczy utrzymywac w sprawnym stanie, instalacja zaplonowa zaprojektowana jest z wystarczajacym zapasem.

z mojej strony  eot..

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

20 Data: Luty 08 2007 16:54:37
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Jakub Witkowski 

Blyskacz wrote:

Jeśli chce się chować "fabrycze" napięcia na świecach
i przewodach, można trochę zmniejszyć szczelinę, mniej więcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szerokości 1mm będzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napięcie, i energia iskry...

napiecia zaplonowe beda wowczas podobne, ale iskra bedzie mniejsza...

Geometrycznie krótsza, ale o tej samej energi.
A to raczej energia iskry jest najważniejsza dla zapłonu,
choć długość, jak zwykle, też ma jakieś tam znaczenie :)))

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

21 Data: Luty 08 2007 20:03:29
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Blyskacz 

Geometrycznie krótsza, ale o tej samej energi.
A to raczej energia iskry jest najważniejsza dla zapłonu,
choć długość, jak zwykle, też ma jakieś tam znaczenie :)))
gdyby dlugosc miala marginalne znaczenie, to nie mialbys swieczek o przerwie np. 1.3 mm...
Mialem gdzies opracowanie w ktorym znaczenie dlugosci iskry bylo dosc dobrze wyjasnione, jednak jak na zlosc nie umiem teraz tego znalezc...
Moze po lykendzie mi sie uda, to wroce do tematu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

22 Data: Luty 08 2007 00:28:21
Temat: Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie
Autor: Filip Krześniak 

Michał napisał(a):

Nie wiem kiedy miałem wymieniane świece zapłonowe (auto kupiłem 4.000 km temu), wyglądaja bardzo ładnie, tak jak powinny. Auto jeździ na sekwencyjnym LPG. Czy warto je profilaktycznie wymienić?

Niby na gazie świece zużywają sie szybciej i należy je wymieniać co ok. 15tys. km, ale jeśli wyglądają dobrze, a auto chodzi normalnie, to IMHO nie ma sensu ich ruszać ;)

Czy w dobrym silniku zużyte świece wyglądają jakoś inaczej niż prawie nowe?

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

Pozdrawiam
--
Filip Krześniak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net
Web: http://finanse.zgora.pl

23 Data: Luty 08 2007 01:59:49
Temat: Re: Œwiece zapłonowe wyglšd a zużycie
Autor: J.F. 

On Wed, 7 Feb 2007 22:57:50 +0100,  Michał wrote:

Nie wiem kiedy miałem wymieniane świece zapłonowe (auto kupiłem 4.000 km
temu), wyglądaja bardzo ładnie, tak jak powinny. Auto jeździ na sekwencyjnym
LPG. Czy warto je profilaktycznie wymienić?

Nie.

Czy w dobrym silniku zużyte świece wyglądają jakoś inaczej niż prawie nowe?

Nie.

A nawet jak wygladaja inaczej, to nie zawsze oznacza to ze sa zuzyte.

J.

Re: Świece zapłonowe wygląd a zużycie



Grupy dyskusyjne