wykresy z hamowni - parametr "straty"
1 | Data: Lipiec 21 2013 15:21:02 |
Temat: wykresy z hamowni - parametr "straty" | |
Autor: BartekK | OglÄ
dajÄ
c różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widaÄ uwzglÄdniany parametr P-strat "moc strat" - na przykładowym wykresie zielony: 2 |
Data: Lipiec 21 2013 17:22:03 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | BartekK wrote: To niech mi ktoĹ wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z On zależy od tego, jak mocno przypniesz auto pasami do rolek, wiec analizowanie go nie ma wiÄkszego sensu. Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właĹciwym pomiarze. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 3 |
Data: Lipiec 21 2013 20:45:21 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-21 19:22, tá´ pisze: BartekK wrote: Fuck nie spodziewałem siÄ że jeszcze kiedykolwiek zobaczÄ jakiĹ merytoryczny post z "Twojej klwiatury" -- Pozdrawiam Lewis 4 |
Data: Lipiec 21 2013 20:13:50 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | Lewis wrote: Fuck nie spodziewałem siÄ że jeszcze kiedykolwiek zobaczÄ jakiĹ Jestem dzisiaj w wyjÄ tkowo dobrym humorze, a to dlatego, że zastÄ piłem w moim Polonezie Trucku Royu płyn hamulcowy moczem wyżła, a siła hamowania spadła bardzo nieznacznie. W ten prosty sposób zaoszczÄdziłem 20 zł. I jak tu siÄ nie cieszyÄ? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 5 |
Data: Lipiec 22 2013 01:41:57 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: BartekK | W dniu 2013-07-21 19:22, tá´ pisze: Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy.To niech mi ktoĹ wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z Ale tak sobie myĹlÄ, czy przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoĹ (by uzyskaÄ wykresy potwierdzajÄ ce fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach hamowni jakiĹ parametr (zmieniajÄ cy np tarcie/temperaturÄ czy coĹtam), i dziÄki temu "wszystkie wykresy idÄ w górÄ" - i ten nieszczÄsny Pstraty też (choÄ nie powinien), ujawniajÄ c właĹnie tÄ modyfikacjÄ? Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napÄdzajÄ c go bezwładnoĹciowo z rolek hamowni)? TrochÄ kiepsko i niedokładnie, bo wirujÄ ce czÄsci napÄdu - też majÄ swojÄ energiÄ do wytracenia, a nie tylko rolki z zewnÄ trz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowujÄ siÄ przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat mocy przy rozpÄdzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni wydaje mi siÄ sensowniejszy.Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany?Odwrotnie niż moc -- wtedy, gdy auto "hamuje" po właĹciwym -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 6 |
Data: Lipiec 22 2013 23:08:47 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | BartekK wrote: Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim JeĹli przypnÄ mocniej, to opory wyjdÄ wyższe, ale moc na kołach niższa, moc na silniku taka sama. Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamujÄ auto przed tuningiem z włÄ czonÄ klimÄ , a potem jÄ wyłÄ czajÄ -- to doda kilka KM, a i na wykresie strat może byÄ pewnie widoczne. ZresztÄ da siÄ oszukaÄ na wiele sposobów, wiÄc trzeba jechaÄ po prostu do sprawdzonego tunera, choÄby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuÄ auto. Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napÄdzajÄ c go bezwładnoĹciowo Zdaje siÄ, że to jest na luzie czy tam z wciĹniÄtym sprzÄgłem. TrochÄ kiepsko i niedokładnie, bo wirujÄ ce czÄsci To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie interesujÄ . Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza tez moment. WiÄc błÄ d pomiaru strat znosi siÄ z błÄdem pomiaru mocy. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 7 |
Data: Lipiec 22 2013 17:04:33 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:08:47 UTC+2 użytkownik tå´ napisał: BartekK wrote: DodaÄ jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne sÄ jak szankier na chuju. 8 |
Data: Lipiec 23 2013 08:48:37 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: Lewis | W dniu 2013-07-23 02:04, pisze: DodaÄ jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne sÄ jak szankier na chuju. MiałeĹ kiedyĹ samochód, który był naprawdÄ solidnie nadłubany? Od hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap rezystorem"? -- Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Lipiec 23 2013 04:20:00 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | W dniu wtorek, 23 lipca 2013 08:48:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał: W dniu 2013-07-23 02:04, pisze: Nie. Samochód to dla mnie zużywająca się rzecz przeznaczona do określonego celu. Nie jest nim poprawianie wyglądu żebym się lepiej czuł psychicznie. Lodówkę i pralkę też tuningujesz? 10 |
Data: Lipiec 23 2013 20:35:04 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: ddddddd | W dniu 2013-07-23 13:20, pisze:
a co mają hamulce, zawieszenie czy silnik do poprawiania wyglądu? -- Pozdrawiam Lukasz 11 |
Data: Lipiec 23 2013 11:48:33 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | W dniu wtorek, 23 lipca 2013 20:35:04 UTC+2 użytkownik ddddddd napisał: W dniu 2013-07-23 13:20, pisze: To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi. Głupi ludzie najczęściej nie wiedzą. 12 |
Data: Lipiec 23 2013 19:05:24 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 23 Jul 2013 11:48:33 -0700 osobnik zwany kogutek444
jasne, że wie. Robi produkt, który ma siÄ zepsuÄ w okreĹlonym momencie Głupi jak widaÄ ty wierzysz w te bzdury, że to dla twojego dobra. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 13 |
Data: Lipiec 27 2013 09:20:48 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | masti wrote: To samo co zwiÄkszenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi. Kurwa, kolejny nawiedzony. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 14 |
Data: Lipiec 29 2013 12:12:53 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: masti | Dnia piÄknego Sat, 27 Jul 2013 09:20:48 +0000 osobnik zwany tá´ napisał: masti wrote: tak, tak. Bo w fabrykach pracujÄ sami dobroczyĹcy ludzkoĹci -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 15 |
Data: Lipiec 27 2013 09:18:46 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | kogutek444 wrote: DodaÄ jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne sÄ Kogutek, Ty jak coĹ pierdolniesz... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 16 |
Data: Lipiec 21 2013 11:10:28 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: | W dniu niedziela, 21 lipca 2013 15:21:02 UTC+2 użytkownik BartekK napisał: Oglądając różne wykresy z różnych hamowni (podwoziowych) widać Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddający na wale 200 koni. a) 15 litrów. b) 60 litrów c) 100 litrów. 17 |
Data: Lipiec 23 2013 18:42:14 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: BartekK | W dniu 2013-07-21 20:10, pisze: Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddajÄ cy na wale 200 koni.Ale na co? Na 100km, na godzinÄ, na miesiÄ c, i czego? -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 18 |
Data: Lipiec 22 2013 16:31:40 | Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty" | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 21 Jul 2013 15:21:02 +0200, BartekK napisał(a): To niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego w 99% znajdowanych wykresów z To jest dziwne - u mnie przy różnych kombinacjach przy silniku wykres mocy oczywiście się zmieniał, ale strat nie. No chyba że mówisz o różnicach rzędu błędu pomiarowego. Oraz druga zagadka - jak ten parametr jest wyznaczany? Po wykonaniu właściwego pomiaru, mierzy czas hamowania rolek. Wydaje mi się że jest wtedy wciśnięte sprzęgło. W stosunku do czasu hamowania samych rolek wyznacza się ten parametr. Potem dodaje się go do mocy zmierzonej na rolkach i daje to niby moc na wale korbowym. |