pisze:
Witam,
w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
jak ma wiecej niz 40 tys km to juz wszyscy narzekaja ze remont niedlugo. Tylko ze przebiegi rzedu 100 tys (normalnej eksploatacji) w niczym silnikowi nie szkodzą a wiekszosc opiera sie na mitach.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
3 |
Data: Kwiecien 14 2009 17:01:57 |
Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód |
Autor: Paweł Andziak |
pisze:
Witam,
w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
Nie wiadomo, bo wszystkie motocykle mają w Polsce poniżej 30 kkm...
--
ganda
6 |
Data: Kwiecien 15 2009 19:47:41 | Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód | Autor: Don Pedro |
Magic pisze:
pisze:
Witam,
w samochodach żywotność silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do miliona km, a jak to wygląda dla porównania w motocyklach?
Dla porónania najbardziej żywotny silnik z VFR wykręcił coś kole 480 tys km. Wychodzi na to że 2 x wyższe obroty = 2 x mniejsza żywotność, ale ja bym się do tej myśli nie przyzwyczajał.
No właśnie, bo np. w niskoobrotowych singlach lubią się wybijać łożyskowania wałków rozrządu przy przebiegach rzędu 50-70 tys. km.
Generalnie żywotność jest jeszcze uwarunkowana typem silnika i rodzajem moto. Najgorzej mają enduraki 2T, bo tu co chwile robi się jakiś remont, a najlepiej chyba wielocylindrowe silniki rzędowe i V w motocyklach turystycznych. No i przyznaję, choć niechętnie, że IMO najbardziej kuloodporne są obecnie silniki Hondy, choć zdarzają się notoryczne wpadki typu wadliwy napinacz rozrządu. Ale to tylko moje prywatne spostrzeżenie.
pozdr
DP
TL-S
7 |
Data: Kwiecien 15 2009 14:00:21 | Temat: Re: Żywotność | Autor: masti |
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
Witam,
w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wyglÄ
da dla porównania w motocyklach?
to zależy w jakich
możesz mieÄ kilkadziesiÄ
t motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci?
-Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett
8 |
Data: Kwiecien 15 2009 16:08:36 | Temat: Re: ÂŻywotnoœÌ silnika - motocykl i samochód | Autor: Kefir |
"masti" wrote in message
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
Witam,
w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wyglÄ
da dla porównania w motocyklach?
to zależy w jakich
możesz mieÄ kilkadziesiÄ
t motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w sportach
czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i zobaczymy jak sie maja panewki ;)
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
9 |
Data: Kwiecien 15 2009 14:50:21 | Temat: Re: Żywotność | Autor: masti |
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):
"masti" wrote in message
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
Witam,
w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wyglÄ
da dla porównania w motocyklach?
to zależy w jakich
możesz mieÄ kilkadziesiÄ
t motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)
i tak bÄdzie lepiej niż w szlifierce :)
ale ja to jeżdżÄ kapeluszniczo xD
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci?
-Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" Terry Pratchett
10 |
Data: Kwiecien 15 2009 19:49:11 | Temat: Re: ÂŻywotnoœÌ silnika - motocykl i sam ochód | Autor: Don Pedro |
masti pisze:
Dnia Wed, 15 Apr 2009 16:08:36 +0200, Kefir napisał(a):
"masti" wrote in message
Dnia Tue, 14 Apr 2009 16:54:07 +0200, robert_21 napisał(a):
Witam,
w samochodach żywotnoć silników to kilkaset kkm i dochodzi nawet do
miliona km,
a jak to wyglÄ
da dla porównania w motocyklach?
to zależy w jakich
możesz mieÄ kilkadziesiÄ
t motogodzin w wyczynowych, 50-100kkm w
sportach czy 300-500kkm w takich jak w sigu :)
Taaa? Pokrec to z siga troche czesciej pod czerwone na obrotomierzu i
zobaczymy jak sie maja panewki ;)
i tak bÄdzie lepiej niż w szlifierce :)
No chyba niekoniecznie. Obecnie szlifierki majÄ
silniki całkiem dobrze przystosowane do znoszenia ostrego traktowania.
pozdr
DP
TL-S
11 |
Data: Kwiecien 15 2009 19:00:10 | Temat: Re: Żywotność silnika - motocykl i samochód | Autor: ..:maniek:.. |
Jak jeszcze jedzilem po swiecie to :
- VT500E - kupiona z ok.70kkm na liczniku, sprzedana z 190kkm - jezdzi pewnie
do dzis, ale pare miesiecy temu widzialem ja na allegro z przebiegiem 40kkm :-)
- XJ750seca - kupiona z przebiegiem licznikowym 80kkm - sprzedana z
przebiegiem 200kkm, w tej chwili ma jakies 270kkm i jezdzi nadal u sasiada
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | | | | | |