Nasila sie przy skrecie w lewo lub prawo. Szczegolnie
slyszalne jest to na bardzo rownej drodze - rowniez w jezdzie na wprost.
Po ustawieniu zbieznosci ok 6 tys km temu umilko to znacznie.
NIe widze jakiegos nierownomiernaego zuzycia opon.
Acha opony maja ok 6 miesiecy:)
CO to moze byc?
Moze lozysko - jak to sprawdzic?
Możliwe że to łożysko ( prawe koło łapie więcej nierówności ) - odzywa się
to głosniej przy skręcie. Można to prosto sprawdzić najlepiej niech zrobi to
ktoś kto umie wyczuć/usłyszeć to obracjając koło ręcznie. Potrzebny do tego
jest podnośnik.
Ale:
Równie dobrze może być to opona ( np. wyząbkowana ) - jak zeweryfikował ją
gumiarz i mówi że jest OK to ten wariant odpada.
Lub.
Rozlegulowana gemometria - może pojawiają się jakieś luzy w zawieszeniu i
ustawienie geometri jest tylko tymczasowe.
Lub.
Nie odbija do końca zacisk hamulca + tarcza krzywa - ale wtedy przy
hamowaniu z 100/120 km/h drzałaby kierownica.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
3 |
Data: Wrzesien 25 2007 10:51:31 |
Temat: Re: z cyklu co to moze byc dudnienie w kole. |
Autor: |
Może być tez tak, że tłoczek odbija, ale klocek nie wraca do końca bo klinuje
sie lekko na prowadnicy. Minimalne nawet (niemal niewykrywalne) zwichrowanie
tarczy powoduje dudnienie.
Miałem to w dwutłoczkowym zacisku APRacing. Tam są takie dwa bolce prowadzące
klocek. Po ich dokładnych oczyszczeniu (w tokarkę lub wiertarkę i papier 1000
lub szczotka druciana) oraz nasmarowaniu problem ustąpił. Wcześniej, na starych
klockach zamiast dudnienia/stukania było słychać piszczenie a właściwie
"popiskiwanie".
Problem występował nie zawsze.
Pozdrawiam.
Sebastian
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|