Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości
Witam
po czym poznać czy uszkodzony jest zawór EGR?
pojazd Corsa B 1.0 99r
Podłączyć auto pod komputer diagnostyczny i wyjdzie czy pracuje poprawnie, a
szczególnie czy się domyka kiedy trzeba.
W czasie jazdy EGR potrafi powodować szarpanie, spadek mocy, a na biegu
jałowym problemy z utrzymaniem obrotów. Mogą też być problemy z zapaleniem
silnika, gdy EGR nie domyka się.
--
Robert Wicik
http://members.chello.pl/r.wicik/KlubChevroleta.html
3 |
Data: Listopad 28 2007 08:55:24 |
Temat: Re: zawór EGR |
Autor: Janusz |
dokładnie to co napisałeś mi się dzieje.
Pozdrawiam
Janusz Brela
4 |
Data: Listopad 28 2007 09:20:57 | Temat: Re: zawór EGR | Autor: Robert Wicik |
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości
dokładnie to co napisałeś mi się dzieje.
Warto też przy okazji przeczyścić przepustnicę i kanaliki obejściowe. Nie
wiem czy tam jest silnik krokowy?
--
Robert Wicik
http://members.chello.pl/r.wicik/
5 |
Data: Listopad 28 2007 09:48:34 | Temat: Re: zawór EGR | Autor: Janusz |
Warto też przy okazji przeczyścić przepustnicę i kanaliki obejściowe. Nie
wiem czy tam jest silnik krokowy?
jest ale steruje otwieraniem przepustnicy
Pozdrawiam
Janusz Brela
6 |
Data: Listopad 28 2007 11:26:23 | Temat: Re: zawór EGR | Autor: Skiraz alias Pablo |
W czasie jazdy EGR potrafi powodować szarpanie, spadek mocy, a na biegu
jałowym problemy z utrzymaniem obrotów.
Dochodzące do gaśnięcia silnika.
U mnie pomogło czyszczenie za 50 zł.
Nowy EGR do tego badziewia, jest cholerni drogi. :(
--
pozdrawiam
Skiraz
7 |
Data: Listopad 28 2007 12:30:35 | Temat: Re: zawór EGR | Autor: Janusz |
W czasie jazdy EGR potrafi powodować szarpanie, spadek mocy, a na biegu
jałowym problemy z utrzymaniem obrotów.
Dochodzące do gaśnięcia silnika.
U mnie pomogło czyszczenie za 50 zł.
Nowy EGR do tego badziewia, jest cholerni drogi. :(
a możesz napisać przy jakim mniej wiecej przebiegu to się stało?
Pozdrawiam
Janusz Brela
8 |
Data: Listopad 29 2007 16:55:05 | Temat: Re: zawór EGR | Autor: MM |
Skiraz alias Pablo wrote:
Nowy EGR do tego badziewia, jest cholerni drogi. :(
Zaślepić na stałe dopływ spalin (w miejsce oryginalnej uszczelki
pod EGR dorobić podobną, ale bez otworu). Przy okazji, ostatni
raz wyczyścić przepustnicę z nagaru. Całkiem zdemontować EGR nie
można, bo przepływa przez niego płyn chłodzący; musi też pozostać
podłączony do ECU, by nie było błedów.
Sprawdzone - Corsa B 1.0 rocznik 1999 (silnik X10XE), jeździ już
jakiś czas z zaślepionym EGR. To służy tylko do spełniania norm
emisji spalin i wyciągania kasy za wymianę co 70 kkm.
Marek
| | | | | |