[peugot 306] znika olej
1 | Data: Lipiec 28 2008 22:47:14 |
Temat: [peugot 306] znika olej | |
Autor: Jacek Sowiński | Witam 2 |
Data: Lipiec 29 2008 09:35:36 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: Ogorek |
Witam Gdyby to były pierścionki, to powinieneś mieć za sobą siwą smuge.Jakieś to dziwne że nigdzie nie widać oleju:D Napisz koniecznie co było przyczyną!Co do kontolek, sprawdzałeś czy żaróweczki w nich funkcjonują, może żłużyły się od ciagnego swiecenia u poprzedniego właściciela? 3 |
Data: Lipiec 29 2008 11:19:59 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: C.K. | Czyżby pierścienie albo gdzies przy pokrywie zaworów była nieszczelność? no właśnie że nie, miałem do czynienia z autem które brało litr oleju na 300-500km i nie było niebieskiej ani tym bardziej siwej smugi gdyby przy pokrywie zaworów była taaaka nieszczelność to silnik byłby cały w oleju a pod autem ogromna plama oleju stawiam na pierścienie CK 4 |
Data: Lipiec 29 2008 11:14:56 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: BrunoJ | C.K. napisał(a): >> Czyżby pierścienie albo gdzies przy pokrywie zaworów była nieszczelność?Straszycie kolege a to najprawdopodobniej sa po prostu zuzyte uszczelniacze zaworow - koszt gumek to pewnie cos 30-40zl, tyle ze w zaleznosci od silnika moze sie okazac ze do ich wymiany trzeba zdjac glowice - czyli koszt naprawy jak przy padnietej uszczelce (do 300zl za calosc). W przypadku PUG306 prawie na pewno trzeba to tak naprawiac bo oba silniki 1.4 i 1.6 sa identycznej konstrukcji (TU3JP i TU5JP). W 'bracie' 306ki, czyli ZXie byly inne silniki 1.6 i rowniez w starszych modelach inne silniki 1.4 i tam dawalo sie na ginekologa wymienic gumki bez zdejmowania glowicy (u dobrego mechanika). U mnie gdy padly gumki to potrafilo wciagac litr na 500km przy jezdzie miejskiej (przy bardzo delikatnej jezdzie wystarczalo na sporo dluzej) Co do uszczelniaczy - tutaj moze juz robic wiek, bo przebieg nie jest jakis specjalnie duzy. Ale to sa zwykle gumki wiec po prostu maja prawo zdechnac a wtedy olej leje sie litrami, wbrew pozorom nie dajac zadnych innych objawow, typu dymienie. Te pare stow zapewne boli, ale musisz przeliczyc ile wydajesz na olej (dobry olej polsyntetyk to 25-35zl/litr). Jesli chcesz autem dluzej jezdzic to IMO warto to naprawic jak najszybciej i miec swiety spokoj. Mozesz sie spodziewac ze mechanik bedzie probowal naciagac Cie na planowanie glowicy, pierscienie itp, ale bezkrytycznie nie daj sie naciagac. Chociaz mialem kolege ktory w pug205 zdecydowal zalac najtanszym olejem jaki byl dostepny i po prostu dolewac, dla odmiany olal wymiany okresowe, tyle ze spuszczal i wymienial filtr. Auto jezdzi chyba do dzis, ale jemu branie zatrzymalo sie na 0,5litra na 1000km i wiecej juz nie wciagalo. pozdrawiam Bruno Citroen ZX, Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Lipiec 29 2008 12:33:26 | Temat: Re: znika olej | Autor: hamberg | do kontolek, sprawdzałeś czy żaróweczki w nich funkcjonują, może żłużyły się jak mozna odpowiadac i doradzac nie czytajac uwaznie pytania? Jakiego poprzedniego wlasciciela? 6 |
Data: Lipiec 30 2008 00:09:31 | Temat: Re: znika olej | Autor: Ogorek |
jak mozna odpowiadac i doradzac nie czytajac uwaznie >pytania? Jakiego Wtopa, chyle głowe.Prostuje, żaróweczki zakończyły swój żywot ze starości. 7 |
Data: Lipiec 29 2008 11:23:01 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: BrunoJ | Jacek Sowiński napisał(a): Dwa tyg temu dolewano 0,5l, ale dzisiaj zapaliła sie kontrolka, i bagnetSuchy bagnet nie oznacza braku oleju, chociaz przy suchym bagnecie kontrolka powinna sie juz zaczac zapalac, przynajmniej na zakretach. Moze czujnik nie teges? Pod maską i od dołu silnik suchy jak pieprz. Chciałbym zeby moje silnikiA tego o ASO nie doczytalem (gratuluje fantazji zeby oddac taka naprawde do ASO...). Swoja droga to jaka byla przyczyna ze przy przebiegu ponizej 90kkm trzeba bylo robic remont? Jesli remont byl kompletny, z wymiana pierscieni itp to jednak jest szansa ze cos zostalo zrobione zle. Troche szkoda ze od razu nie atakowaliscie ASO zeby taka usterke usuneli, po roku to juz slabo. W teorii kazde zdjecie glowicy (np pad uszczelki) powinien skutkowac wymiana wspomnianych w moim poprzednim poscie uszczelniaczy zaworow, chociaz juz znalem przypadku gdy gosc wymienial uszczelke pod glowica, a pol roku pozniej auto zaczelo brac olej i robil naprawde jeszcze raz, tylko ze wzgledu na uszczelniacze. Nie wiem czy w ASO maja w procedurach taka wymiane przy remoncie silnika. Ale tez remont (dla mnie) to nie jest tylko wymiana uszczelki, ale juz wlasnie pierscieni itp. Jakby cos to ponizej 1000zl mozna spoko kupic taki silnik, moze tego nie warto juz naprawiac? pozdrawiam Bruno Citroen ZX, Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 8 |
Data: Lipiec 30 2008 00:07:41 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik " BrunoJ" napisał w wiadomości Jacek Sowiński napisał(a): kontrolka sie zapala, jak już pod bagnetem jest susza Czyżby pierścienie albo gdzies przy pokrywie zaworów była nieszczelność?A tego o ASO nie doczytalem (gratuluje fantazji zeby oddac taka naprawde a bo ja wiem, teściu już nie żyje, a dbał o auto i z każdą usterką jechał do ASO, taki typ. Jakby cos to ponizej 1000zl mozna spoko kupic taki silnik, moze tego nie a jaką mam szanse ze kolejny silnik jest w lepszym stanie? Kolega sie tak naciął, tani, mniej zajechany silnik do bmw 525td, za przyzwoite pieniądze. Wymienił go, a po 3 dniach wrócił do oryginalnego :( -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.9D '00 & TTI 880 / Hustler 9 |
Data: Lipiec 31 2008 07:55:09 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: BrunoJ | Jacek Sowiński napisał(a): kontrolka sie zapala, jak już pod bagnetem jest suszatak jest prawidlowo. > ASO...). Swoja droga to jaka byla przyczyna ze przy przebiegu ponizejczyli go pewnie naciagneli... > Jakby cos to ponizej 1000zl mozna spoko kupic taki silnik, moze tego nie100% gwarancji nie ma, ale mozna przeciez kupic silnik z papierami i gwarancja, znanym przebiegiem. Czesto z calym osprzetem, lub wrecz gotowy zespol napedowy. Tyle ze to ostatecznosc. Na poczatek sprobuj znalesc dobrego mechanika od francuzow i niech obejrzy, nastaw sie na wymiane uszczelniaczy zaworow i zdjecie glowicy (ok 300zl). Jesli w trakcie okaze sie ze w silniku sa inne spustoszenia to na szybko sie zastanowisz. Dobry mechanik powinien miec dojscie do sprawdzonego zrodla silnikow. Przy czym jesli bys silnik wymienial to wstawiaj 1.6, nawet jesli miales 1.4 (konstrukcyjnie identycznie, wiec praktycznie bez przerobek). Ale bylbym optymista. A co do naprawy to przy takim przebiegu jedyne co mi przychodzi do glowy to zerwanie paska rozrzadu. Jest pewna szansa ze w ASO pojechali wg procedur, i jesli tam nie bylo o wymianie gumek na zaworach to tego nie zrobili. pozdrawiam Bruno, Citroen ZX, Bydg -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Lipiec 29 2008 21:17:49 | Temat: Re: [peugot 306] znika olej | Autor: KiG | Jacek Sowiński napisał: Olej znika mniej wiecej w tempie 4 litry na miesiąc. Przebieg ok 90kkm, Stawiam 80% szans, że to uszczelniacze trzonków zaworowych. W starszych silnikach PSA ich wymiana załatwiała zdecydowaną większość problemów z nadmiernym zużyciem oleju. Koszt naprawy niewielki, warto spróbować. -- KiG |