Witam
Mam pytanie do znawców instalacji LPG.
Rzecz konkretnie dotyczy reduktora Bedini 120E.
Ostatnio rozebrałem ten reduktor. Zawsze myślałem, że obieg podgrzewu płynem
jest oddzielony od obiegu gazu membraną, tzn. po jednej stronie gaz, po
drugiej płyn. A tu małe zdziwko-w komorze reduktora, do której doprowadzone są
króćce płynu, wyodrębniona jest ściankami odlewu mniejsza komora, gdzie
dopływa gaz.
Na całość, czyli całą powierzchnię przychodzi dosyć gruba, gumowa uszczelka,
membrana, która od drugiej strony dociskana jest sprężyną i obudową reduktora.
Oddzielenie płynu od gazu odbywa się tylko przez docisk tejże uszczelki do
górnych krawędzi ścianek małej komory gazowej. Jako laik domyślam się, że w
czasie pracy silnika jest pewnie spore podciśnienie, powodujące mocny docisk
tej uszczelki. Ale co w czasie postoju, docisk zapewnia tylko sprężyna?
Wybaczcie te proste pytania ale dosyć mocno mnie to ciekawi, a może też coś
źle sobie tłumaczę.
Dzięki za odpowiedzi
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
2 |
Data: Czerwiec 28 2009 12:58:26 |
Temat: Re: Reduktor LPG |
Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Sun, 28 Jun 2009 07:46:13 +0000 (UTC), jasio kowalski napisał(a):
Wybaczcie te proste pytania ale dosyć mocno mnie to ciekawi, a może też coś
źle sobie tłumaczę.
Źle sobie tłumaczysz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
3 |
Data: Czerwiec 28 2009 13:39:32 | Temat: Re: Reduktor LPG | Autor: Pa_blo |
Użytkownik "jasio kowalski" napisał w wiadomości
źle sobie tłumaczę.
Cos sobie zle tlumaczysz ... nie martw sie ale ja tez nie rozumiem co tam
napisales :P
Reduktor i parownik to 2 rozne urzadzenia a, ze teraz najczesciej
zintegrowane... Sprezyna z membrana, to redutor cisnienia. Funkcje parownika
moze pelnic miedziana rurka w wezu gumowym jak to ma miejsce w niektorych
instalacjach:
http://moto.allegro.pl/item669758245_parownica_parownik_autronic_mistral.html
W parowniku chodzi glownie o wymienie temperatury.
W reduktorze, po jednej stronie membrany jest gaz w fazie lotnej a po
drugiej powietrze o cisnienieniu atmosferycznym lub podcisnienie z kolektora
ssacego w zaleznosci od rodzaju instalacji.
Picasso
| |