Grupy dyskusyjne   »   Regeneracja akumulatora

Regeneracja akumulatora



1 Data: Grudzien 16 2007 12:44:29
Temat: Regeneracja akumulatora
Autor: sq1euo 

Aku kreci czasami rozrusznikiem slabo (auto zapala od dotkniecia,ale gdyby
trzeba bylo pokrecic pare sekund rano to aku by zdechl za moment), ale
napiecie ladowania mam OK. Chcialem troche sie zajac akumulatorem. Auto
uzywane raz na 2/3 dni na krotkich dystansach.


A wiec tak. Auto wlasnie przyjechalo po okolo 14 kilometrach. Wzialem aku do
domu, dolalem wody do 3 cel (wszystkie plyty byly zakryte,ale w 3 celach
bylo ciut mniej plynu,....dolalem niewiele, tak zeby bylo prawie max,wedlug
oznaczenia na obudowie. Podlaczylem prostowanik (jakis taki maly
automatyczny), po czym poszedlem po miernik,...po okolo pol minuty
ladowania, odlaczylem prostownik i zmierzylem napiecie,...wyskoczylo 13,3
V.. hmm.. i co teraz? Podlaczylem dalej,..niech laduje. Ale co z tym fantem
zrobic i o co chodzi. Aerometru nie mam,....musialbym gdzies pojechac kupic
jutro najwyzej. Wiec jak teraz,..kiedy skonczyc ladowanie??

ps
po 15 minutach ladowania,...14,4 V. Cos nie tak....

ps2
Po 3 godzinach ladownia slyszalny dzwiek jakby smazenia,ale slabszy,
podswiecilem latarka i takjakby drobniutkie banieczki lecialo,ale nieduzo.
Odlaczylem ladowanie. Pomiar od razu 14,4 V po pol godzinie
13,2V,,...zobaczymy co bedzie potem.

ps3
Po odstaniu, zmierzone dzisiaj rano 12,65V. Dla ciekawosci zmierzylem
napiecie na tym prostowniku,....wyszlo mi 15,9V ! Chyba
zepsuty,....ciekawe,czy sobie mocniej akumulatora nie dobilem, ladujac takim
napieciem przez 3 godziny. Aku stoi teraz w domu i ciagle jest 12,65 V i nie
schodzi nizej.

I co Wy na to? Moze z prostownikiem cos nie tak...niby automat,ale to taki
jakis tani goowniany.
Aku jest 45Ah.
--
Jarek (SQ1EUO)

GG: 1277234



2 Data: Grudzien 16 2007 13:58:51
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: J.F. 

On Sun, 16 Dec 2007 12:44:29 +0100,  sq1euo wrote:

Aku kreci czasami rozrusznikiem slabo (auto zapala od dotkniecia,ale gdyby
trzeba bylo pokrecic pare sekund rano to aku by zdechl za moment),

Ile lat ma aku ?

IMO - nie warto kombinowac ze starym aku, czas na nowy.

Natomiast warto sprawdzic ladowanie w pojezdzie,
stan klem i przewodow - czesto to jest powod klopotow, nie akumulator.

Podlaczylem prostowanik (jakis taki maly
automatyczny), po czym poszedlem po miernik,...po okolo pol minuty
ladowania, odlaczylem prostownik i zmierzylem napiecie,...wyskoczylo 13,3
V.. hmm.. i co teraz? Podlaczylem dalej,..niech laduje.

Laduj az zacznie gazowac.

po 15 minutach ladowania,...14,4 V. Cos nie tak....

Generalnie w normie.

Po 3 godzinach ladownia slyszalny dzwiek jakby smazenia,ale slabszy,
podswiecilem latarka i takjakby drobniutkie banieczki lecialo,ale nieduzo.

I to jest wlasnie gazowanie. Pytanie czy poczatek, czy prad juz spadl
na tyle ze nieduzo leci.

Odlaczylem ladowanie. Pomiar od razu 14,4 V po pol godzinie
13,2V

I tak ma byc.

Po odstaniu, zmierzone dzisiaj rano 12,65V. Dla ciekawosci zmierzylem
napiecie na tym prostowniku,....wyszlo mi 15,9V ! Chyba
zepsuty,....ciekawe,czy sobie mocniej akumulatora nie dobilem, ladujac takim
napieciem przez 3 godziny.

W zaleznosci od konstrukcji tego prostownika moze byc to calkiem
prawidlowe.

Ale swoja droga .. jesli gazowac zaczelo dopiero po 3h,
to akumulator miales chyba niedoladowany .. sprawdz auto.

Podlacz teraz zarowke 50-60W, moze dwie, i zobacz na ile starczy
pojemnosci. W zasadzie po 20Ah mozesz przestac sprawdzac, bo
szkodliwe. Albo skorzystaj z www.akumulator.pl - akcja ekspertyza.

A jak bardzo sie chcesz pobawic
  http://home.comcast.net/~ddenhardt201263/desulfator/desulf.htm
  http://forum-avalon.net/viewtopic.php?p=5417

J.

3 Data: Grudzien 16 2007 15:23:19
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: sq1euo 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Sun, 16 Dec 2007 12:44:29 +0100,  sq1euo wrote:
>Aku kreci czasami rozrusznikiem slabo (auto zapala od dotkniecia,ale
gdyby
>trzeba bylo pokrecic pare sekund rano to aku by zdechl za moment),

Ile lat ma aku ?

Gora 2,..ale jakiejs nieznanej firmy


IMO - nie warto kombinowac ze starym aku, czas na nowy.

Wartosc aku, wieksza niz auta :) A jeszcze dziala,tyle,ze jak zadko
uzywany,to wtedy rano kiepsko kreci.


Natomiast warto sprawdzic ladowanie w pojezdzie,
stan klem i przewodow - czesto to jest powod klopotow, nie akumulator.

Klemy, masy itd. jak nowe, ladowanie 14,4 V


>Podlaczylem prostowanik (jakis taki maly
>automatyczny), po czym poszedlem po miernik,...po okolo pol minuty
>ladowania, odlaczylem prostownik i zmierzylem napiecie,...wyskoczylo 13,3
>V.. hmm.. i co teraz? Podlaczylem dalej,..niech laduje.

Laduj az zacznie gazowac.

No zaczal i wtedy przerwalem


>po 15 minutach ladowania,...14,4 V. Cos nie tak....

Generalnie w normie.

>Po 3 godzinach ladownia slyszalny dzwiek jakby smazenia,ale slabszy,
>podswiecilem latarka i takjakby drobniutkie banieczki lecialo,ale
nieduzo.

I to jest wlasnie gazowanie. Pytanie czy poczatek, czy prad juz spadl
na tyle ze nieduzo leci.

>Odlaczylem ladowanie. Pomiar od razu 14,4 V po pol godzinie
>13,2V

I tak ma byc.

>Po odstaniu, zmierzone dzisiaj rano 12,65V. Dla ciekawosci zmierzylem
>napiecie na tym prostowniku,....wyszlo mi 15,9V ! Chyba
>zepsuty,....ciekawe,czy sobie mocniej akumulatora nie dobilem, ladujac
takim
>napieciem przez 3 godziny.

W zaleznosci od konstrukcji tego prostownika moze byc to calkiem
prawidlowe.

Ale swoja droga .. jesli gazowac zaczelo dopiero po 3h,
to akumulator miales chyba niedoladowany .. sprawdz auto.

Niedoladowany,...to napewno, jesli jezdze raz na 2/3 dni po 2 km to jest
niedoladowany na bank :)

--
Jarek (SQ1EUO)

GG: 1277234

4 Data: Grudzien 16 2007 17:33:29
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: J.F. 

On Sun, 16 Dec 2007 15:23:19 +0100,  sq1euo wrote:

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci
IMO - nie warto kombinowac ze starym aku, czas na nowy.

Wartosc aku, wieksza niz auta :) A jeszcze dziala,tyle,ze jak zadko
uzywany,to wtedy rano kiepsko kreci.

To moze zezlomuj to auto, bo wartosc OC pewnie tez przekracza.

Gdzie je trzymasz ?
Sa takie malutkie ladowarki co to niewielkim pradem ale stale
podladowuja.
Albo jesli brak gniazdka - jaki panelik sloneczny ..

J.

5 Data: Grudzien 16 2007 17:44:12
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: sq1euo 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Sun, 16 Dec 2007 15:23:19 +0100,  sq1euo wrote:
>Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci
>> IMO - nie warto kombinowac ze starym aku, czas na nowy.
>
>Wartosc aku, wieksza niz auta :) A jeszcze dziala,tyle,ze jak zadko
>uzywany,to wtedy rano kiepsko kreci.

To moze zezlomuj to auto, bo wartosc OC pewnie tez przekracza.

przesadzasz. Podobno nawet nowy aku takie uzytkowania nie przetrzyma,
dlatego chce sprobowac ze starym.


Gdzie je trzymasz ?

Na dworze, pod domem, dostepu do pradu brak.

Tak jak pisze,auto poki co zawsze odpalilo,..ale czasami slychcac,ze
rozrusznik ledwo daje rade,..gdyby nie to,ze od pierwszego zakrecenia auto
chodzi,to moglbybyc problem. Po co od razu mam wydawac 250 pln, skoro moze
sie uda podratowac nie tak stary aku ktory tam siedzi.


--
Jarek (SQ1EUO)

GG: 1277234

6 Data: Grudzien 16 2007 20:13:08
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: Janusz Kornaga 

Dnia 16-12-2007 o 15:23:19 sq1euo  napisał(a):

Niedoladowany,...to napewno, jesli jezdze raz na 2/3 dni po 2 km to jest
niedoladowany na bank :)

Jeżeli to Maluch z prądnicą, to ma prawo być niedoładowany. Jesli to auto  z alternatorem, to akumulator powinien być naładowany przy sprawnym  alternatorze i układzie ładowania, nawet przy takim stylu używania auta. Z  Twojego opisu mam wrazenie, że akumulator jest skrajnie niedoładowany,  powinieneś go rozładować tymi żarówkami, i zaraz potem naładowac do pełna.  W trakcie ładowania może byc słyszalne lekkie bulgotanie elektrolitu,  mocne gazowanie jest sygnalem do zaprzestania.

--
Pozdrawiam. Janusz.

7 Data: Grudzien 16 2007 14:32:49
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: tadeo 

"sq1euo"
[...]

Wzialem aku do domu, dolalem wody do 3 cel (wszystkie plyty byly zakryte,
ale w 3 celach bylo ciut mniej plynu,....dolalem niewiele,
tak zeby bylo prawie max,wedlug oznaczenia na obudowie.
Podlaczylem prostowanik...
[...]

Nie dolewa się wody przed ładowaniem tylko po !

Czytając pozostałość, radze: kierunek warsztat elektromechaniczny,
wyjaśnią Ci wszystko

8 Data: Grudzien 16 2007 15:20:55
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: sq1euo 


Użytkownik "tadeo"  napisał w wiadomości

"sq1euo"
[...]
> Wzialem aku do domu, dolalem wody do 3 cel (wszystkie plyty byly
zakryte,
> ale w 3 celach bylo ciut mniej plynu,....dolalem niewiele,
> tak zeby bylo prawie max,wedlug oznaczenia na obudowie.
> Podlaczylem prostowanik...
[...]

Nie dolewa się wody przed ładowaniem tylko po !

Jak to? Wszyscy mowia,ze przed.


Czytając pozostałość, radze: kierunek warsztat elektromechaniczny,
wyjaśnią Ci wszystko

Po co?? Auto w 100% sprawne,....pomierzone,posprawdzane itd. Tyle,ze malo i
zadko uzywane.


--
Jarek (SQ1EUO)

GG: 1277234

9 Data: Grudzien 17 2007 10:58:49
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: Wmak 

sq1euo  napisał(a):

>
> Nie dolewa się wody przed ładowaniem tylko po !

Jak to? Wszyscy mowia,ze przed.

Jeśli płyty są częściowo suche to oczywiście przed ładowaniem trzeba dolać
wody równo z ich górnymi krawędziami, żeby cała powierzchnia była ładowana.
Po naładowaniu poziom elektrolitu się podnosi i wtedy trzeba sprawdzić
gęstość, wyrównać poziomy na 5-10mm ponad płyty - zwykle są znaczniki
poziomu w otworach.
>
> Czytając pozostałość, radze: kierunek warsztat elektromechaniczny,
> wyjaśnią Ci wszystko

Po co?? Auto w 100% sprawne,....pomierzone,posprawdzane itd. Tyle,ze malo i
zadko uzywane.

Jeśli w czasie jazdy alternator utrzymuje na akumulatorze napięcie ok 13.8-
14.4V a silnik łatwo zapala to nawet przy rzadkich, krótkich jazdach ze
sprawnym akumulatorem nie powinno być kłopotu z doładowaniem.
Przez kilka lat jeździłem do roboty i z powrotem  w cyklu: dwa dni po
2x4.5km, potem 3 dni przerwy i znów 2 dni jazdy - zawsze na światłąch
mijania, lato czy zima.
Czasem w wolnym dniu z 15 km po mieście - bez problemów akumulatorowych.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Grudzien 16 2007 16:28:27
Temat: Regeneracja akumulatora
Autor: Wmak 

sq1euo  napisał(a):

Dla ciekawosci zmierzylem
napiecie na tym prostowniku,....wyszlo mi 15,9V ! Chyba
zepsuty,....ciekawe,czy sobie mocniej akumulatora nie dobilem, ladujac
takim
napieciem przez 3 godziny. 

Pomiar napięcia nieobciążonego prostownika uniwersalnym miernikiem nie ma
większego sensu.
Tam jest napięcie impulsowe - jedna za drugą dodatnie połówki sinusoidy (w
przybliżeniu).
Wynik pomiaru może być różny, zależny od rodzaju - zasady działania użytego
miernika.
Gdybyś tam podłączył jakiś kondensator to mógłbyś uzyskać napięcie stałe
rzędu dwudziestukilku woltów, bo kondensator naładowałby się do wartości
szczytowej.
Akumulator jest ładowany prądem a nie napięciem.
Napięcie szczytowe prostownika musi być wyższe od Siły ElektroMotorycznej
akumulatora by prąd mógł popłynąć a ten prąd jest ograniczony wewnętrzną
opornością prostownika.  
Mierzyć należy prąd średni (taką wartość dosyć dokładnie wskazuje większość
mierników) pomiędzy wyjściem prostownika a akumulatorem i napięcie na
akumulatorze z podłączonym prostownikiem.
Tak robiłeś i wszystko było prawidłowo.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Grudzien 16 2007 21:09:10
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 16 Dec 2007 12:44:29 +0100, "sq1euo"
 wrote:

po 15 minutach ladowania,...14,4 V. Cos nie tak....

ps2
Po 3 godzinach ladownia slyszalny dzwiek jakby smazenia,ale slabszy,
podswiecilem latarka i takjakby drobniutkie banieczki lecialo,ale nieduzo.
Odlaczylem ladowanie. Pomiar od razu 14,4 V po pol godzinie
13,2V,,...zobaczymy co bedzie potem.
I co Wy na to? Moze z prostownikiem cos nie tak...niby automat,ale to taki
jakis tani goowniany.


Jest gówniany. A Akumulator pewnie zasiarczaniony.
Powinno pomóc wielokrotne ładowanie i rozładowanie, tylko bardzo małym
prądem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

12 Data: Grudzien 16 2007 22:18:25
Temat: Re: Regeneracja akumulatora
Autor: Janusz Kornaga 

Dnia 16-12-2007 o 12:44:29 sq1euo  napisał(a):

Dla ciekawosci zmierzylem napiecie na tym prostowniku,....wyszlo mi  15,9V !

Napięcie nie ma znaczenia, można ładować napięciem 220 V, tylko zadbać o  właściwe nateżenie prądu i czas ładowania, do oznak naładowania  akumulatora.

--
Pozdrawiam. Janusz.

Regeneracja akumulatora



Grupy dyskusyjne