Regeneracja pompy hamulcowej
1 | Data: Maj 23 2007 20:36:50 |
Temat: Regeneracja pompy hamulcowej | |
Autor: Nex@pl | Witam, 2 |
Data: Maj 23 2007 20:47:26 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: loli | Zastanawiam się czy lepiej wymienić pompę hamulcową czy też kupić zestaw naprawczy i najpierw ja zregenerować (wymienić uszczelki bo chyba tylko tyle można :) ). Ja wymienialem uszczelki w zacisku (tarcza tyl)- reczny kiepsko lapal. Po wymianie chodzi jak nowe :). 3 |
Data: Maj 23 2007 21:01:30 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | loli napisał(a): Zastanawiam się czy lepiej wymienić pompę hamulcową czy też kupić zestaw naprawczy i najpierw ja zregenerować (wymienić uszczelki bo chyba tylko tyle można :) ). Ale mowa o vito? bo mi właśnie ręczny łapie przy podłodze a dodatkowo pedał hamulca wpada niemal w podłoge pomimo tego, że auto hamuje, więcj jakby pompa przepuszczała... 4 |
Data: Maj 23 2007 21:20:22 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: loli | Ale mowa o vito?Niestety nie o vito. bo mi właśnie ręczny łapie przy podłodze a dodatkowo pedał hamulca wpada niemal w podłoge pomimo tego, że auto hamuje, więcj jakby pompa przepuszczała...Tak dobrze wnioskujesz ze to pompa. Chcialem tylko powiedziec, ze moim zdaniem warto pompe regenerowac a nie kupowac nowa. Pozdrawiam! 5 |
Data: Maj 23 2007 23:20:55 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: J.F. | On Wed, 23 May 2007 21:20:22 +0200, loli wrote: bo mi właśnie ręczny łapie przy podłodze a dodatkowo pedał hamulca wpadaTak dobrze wnioskujesz ze to pompa. A jestes calkowicie pewien ? Mnie tez sie wydawalo ze to pompa. Chcialem tylko powiedziec, ze moim zdaniem warto pompe regenerowac a nie kupowac nowa. No coz, w moim przypadku nie. J. 6 |
Data: Maj 23 2007 22:15:20 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: stona | Nex@pl napisał(a): bo mi właśnie ręczny łapie przy podłodze a dodatkowo pedał hamulca wpada niemal w podłoge pomimo tego, że auto hamuje, więcj jakby pompa przepuszczała... co do ręcznego, trzeba wyregulować szczeki przy tarczy ( nie pod spodem przy korektorze) najlepiej zdjac kolo, za pomocą latarki zlokalizować taką "rzymska srube podobną jak w żukach jest) przez otwor w piaście, potem pokręcić za pomocą śrubokręta tym "wieńcem, słoneczkiem" do momentu zablokowania. potem pokręcić troszkę w druga strone aby odpuściło. jeżeli nie stoją linki i rozpierak na szczękach to masz juz wyregulowane. czynność powtarzasz na drugim kole. Aha, jak masz stalowe felgi, to wystarczy że odkręcisz jedną śrubę i przez nią zobaczysz ten wieniec do regulacji. pozdrawiam 7 |
Data: Maj 23 2007 21:01:23 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Shreek | Nex@pl napisał(a): Z góry dzięki za podpowiedzi. Ja bym kupił zestaw naprawczy i od razu polował na dobrą pompę np a allegro. Jak nie będzie ci zależało na czasie to można trafić niezłe okazje. -- M. GG 1119311 8 |
Data: Maj 23 2007 21:10:52 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | Shreek napisał(a): Nex@pl napisał(a):W sense, że po naprawie pompa może już nie wytrzymać? :) Koszt nowej pompy przeboleje, szczególnie, że liczy się dla mnie bezpieczeństwo, a jakby nie patrzeć bez pompy to trochę ciężko wyhamować. 9 |
Data: Maj 23 2007 21:17:14 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Shreek | Nex@pl napisał(a): Koszt nowej pompy przeboleje, szczególnie, że liczy się dla mnie bezpieczeństwo, a jakby nie patrzeć bez pompy to trochę ciężko wyhamować. Nie znam pompy od vito ale jeśli skorodował cylinder i przyczynia się to do szybkiego zużywania uszczelek to ich wymiana na długo nie starczy. A nie sądzę aby w zestawie naprawczym był korpus pompy (cylinder) - za 30zł to będą uszczelki tylko. A może to jednak nie jest pompa. Jeśli hamulec łapie przy podłodze i nie jest zapowietrzony to możliwe, że siadła samoregulacja. Jeśli masz z tyłu bębny to zaciągnij ręczny na jeden ząbek tak aby jeszcze nie łapał i wtedy zobacz jak się hamuje. -- M. GG 1119311 10 |
Data: Maj 23 2007 21:59:04 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: stona | Shreek napisał(a): Jeśli hamulec łapie przy podłodze i nie jest zapowietrzony to możliwe, że siadła samoregulacja. w każdym mercedesie (oprócz A klasy i Vaneo) hamulec ręczny nie wpływa na działanie hamulca zasadniczego, ponieważ hamulec ręczny ma swoje szczęki wewnątrz tarczy hamulcowej, 11 |
Data: Maj 23 2007 22:01:34 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | stona napisał(a): Dokłądnie, bęben w tarczy hamulcowej. Myślę, że jednak zdecyduję się na wymianę pomp hamulcowej. Życie jest cenniejsze niż kilkadziesiąt zł... 12 |
Data: Maj 23 2007 22:32:40 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Shreek | stona napisał(a): w każdym mercedesie (oprócz A klasy i Vaneo) hamulec ręczny nie wpływa na działanie hamulca zasadniczego, ponieważ hamulec ręczny ma swoje szczęki wewnątrz tarczy hamulcowej, No i móc misterny plan sprawdzenia pompy poszedł w pi...u :-) -- M. GG 1119311 13 |
Data: Maj 23 2007 22:07:08 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: stona | Nex@pl napisał(a): Witam, wymiana popmy nic ci nie da. kolejność jaką robie przy tego typu objawach ( hm dziwne ze w 90 % Vito) to: 1 rozruszanie regulatora sily hamowania tylnych kół 2 wymiana wszystkich elastycznych przewodów hamulcowych 3 najpierw odpowietrzenie ukladu hamulcowego za pomoca komputera ( aby pompa ABS zadziałała i wszsytkie zaworki zwrotne sie rozruszały) 4 tradycyjne odpowietrzenie pedałem hamulca aby nie rzucać słow na wiatr napiszę ze nie raz klienci sami kupowali pompy, serwa bo im ktos na parkingu podpowiedzial, a objawy pozostwały. po wykonaniu czynności ww, pedał hamulca znacząco sie podnosił. BTW pompa hamulcowa (nowa) w łodzi kosztuje ok 250 zl (z FAGa, a nie jakaś włoszczyzna) pompe mozesz kupic, bo juz swoje lata ma pozdrawiam 14 |
Data: Maj 24 2007 00:05:40 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | stona napisał(a):
No dobra, tylko gdzie owy regulator sie znajduje i jak go rozruszac? Vito 97' 2 wymiana wszystkich elastycznych przewodów hamulcowych Wszystkich? Znaczy wszystkie rurki pcv? 3 najpierw odpowietrzenie ukladu hamulcowego za pomoca komputera ( aby pompa ABS zadziałała i wszsytkie zaworki zwrotne sie rozruszały) Jak za pomocą komputera? Myślałem, że jest tu tylko gniazdo diagnostyczne. ABS działa mimo wszystko. 4 tradycyjne odpowietrzenie pedałem hamulca Jeszcze jestem przed :) aby nie rzucać słow na wiatr napiszę ze nie raz klienci sami kupowali pompy, serwa bo im ktos na parkingu podpowiedzial, a objawy pozostwały. po wykonaniu czynności ww, pedał hamulca znacząco sie podnosił. Tak wogóle to z jakiej części Polski piszesz? :) 15 |
Data: Maj 24 2007 14:00:12 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 24 May 2007 00:05:40 +0200, Nex@pl na pl.misc.samochody BTW pompa hamulcowa (nowa) w łodzi kosztuje ok 250 zl (z FAGa, a nieTak wogóle to z jakiej części Polski piszesz? :) Tak na 99% z Łodzi ;-) ? NNTP-Posting-Host: staticline25486.toya.net.pl -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Przyroda zawsze jest piękna nawet we łzach. Klapki Jerome" 16 |
Data: Maj 24 2007 16:05:49 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | Marcin Stankiewicz napisał(a): Dnia Thu, 24 May 2007 00:05:40 +0200, Nex@pl na pl.misc.samochodyZdążyłem zauważyć :) Ale dzięki za info ;) 17 |
Data: Maj 24 2007 20:48:48 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: stona | Nex@pl napisał(a): stona napisał(a): No dobra, tylko gdzie owy regulator sie znajduje i jak go rozruszac? Vito 97' pod spodem auta z tylu miedzy bakiem a kołem zapasowym. bedzie do tego przyczepiony taki drążek który łączy wahacze, on napina sprężynę korektora 2 wymiana wszystkich elastycznych przewodów hamulcowych elastyczne przewody hamulcowe, przy zaciskach. z przodu na 100 % masz spękane ( chyba ze niedawno zmieniałeś)
nie nie, w ABS jest tryb diagnostyczny, mozesz kazde kolo osobno sobie przyblokowywać, odblokowywać do woli, wlączać pompe i uruchamiać zaworki. jest tez tryb odpowietrzania, gdzie pracuje pompa (elektryczna w ABS), gdzie po kolei odpowetrza sie koła. ale tę funkcje obsługuje bosch KTS i star diagnosa, i nie wiem czy HHT też to ma
a tak wogole bylem na kilku szkoleniach (m.in. ATE, i oni bardzo dobrze znają ten problem - niski opedał hamulca, ale sila hamowania dobra. mówią ze jezeli pedał hamulca zatrzymuje sie nie niżej jak 2/3 swojej drogi ktorą pokonuje to jest OK(czyli jakies 4-5 cm. nad podlagą). ale ja wolę to naprawić.
łódź :P jak juz zauważyłeś :) pozdrawiam 18 |
Data: Maj 24 2007 00:06:58 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: Nex@pl | Zapomniałem dodać, że mam włąsny garaż i chęć do pracy :) Więc obszerny opis mile wskazany ^^ 19 |
Data: Maj 23 2007 23:19:18 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: J.F. | On Wed, 23 May 2007 20:36:50 +0200, Nex@pl wrote: Zastanawiam się czy lepiej wymienić pompę hamulcową czy też kupić zestaw Pacjent to MB Vito 97' No coz, do sierry wygladalo to tak: -wloski zestaw naprawczy - 30zl, i to bylo o 30 zl za drogo. -oryginalny zestaw naprawczy - 180 zl. -cala pompa lukasa 130zl J. 20 |
Data: Maj 24 2007 13:18:29 | Temat: Re: Regeneracja pompy hamulcowej | Autor: V-Tec | J.F. napisał(a): On Wed, 23 May 2007 20:36:50 +0200, Nex@pl wrote: Mowa jest o Vito ;) W. |