Grupy dyskusyjne   »   Regulator Napięcia

Regulator Napięcia



1 Data: Pa?dziernik 27 2011 17:24:54
Temat: Regulator Napięcia
Autor:  

Witam.Poszukuje regulatora napięcia
DUCATI ENERGIA 343875
pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
oznaczenia
G G R +B L C
NA CZTERY PINY
taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
Ewentualnie gdzie go kupie.
Pozdrawiam Artur

606192245

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Pa?dziernik 27 2011 21:39:59
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-10-27 19:24,  pisze:

Witam.Poszukuje regulatora napięcia
DUCATI ENERGIA 343875
pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
oznaczenia
G G R +B L C
NA CZTERY PINY
taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
Ewentualnie gdzie go kupie.
Pozdrawiam Artur

606192245

A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;) Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)

Pozdrawiam !

PS:
Może mieć mniej wyjść :)

3 Data: Pa?dziernik 27 2011 23:07:56
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze:

A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)

Pozdrawiam !

PS:
Może mieć mniej wyjć :)

A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

4 Data: Pa?dziernik 30 2011 20:53:03
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-10-27 23:07, Kuczu pisze:

W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze:

A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)

Pozdrawiam !

PS:
Może mieć mniej wyjć :)

A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?


Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby Polonez/PF125/126 ;)
Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.

Pozdrawiam !

5 Data: Pa?dziernik 30 2011 22:14:28
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-30 20:53, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-10-27 23:07, Kuczu pisze:
W dniu 2011-10-27 21:39, Czarek Daniluk pisze:

A nie wystarczy zakupić zwykły regulator napięcia ? tylko trzeba
wiedzieć czy prostownik w alternatorze jest 6cio czy 9cio diodowy ;)
Zwykły polski regler od samochodu będzie kosztował ze 20zł :)

Pozdrawiam !

PS:
Może mieć mniej wyjć :)

A ktore wspolczesne auto ma regulator nie zespolony z alternatorem ?


Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
Polonez/PF125/126 ;)
Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.

Pozdrawiam !

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

6 Data: Pa?dziernik 30 2011 22:29:12
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Wojtek 

Kuczu wrote:

>
> Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
> Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
> Polonez/PF125/126 ;)
> Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.
>
> Pozdrawiam !

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.


Kumpel taki wsadził do ST:
http://www.swistak.pl/a4327230,UNIWERSALNY-REGULATOR-NAPIECIA-RN-05-GWAR-12m-cy.html


--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

7 Data: Pa?dziernik 31 2011 00:56:19
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-30 22:29, Wojtek pisze:

Kuczu wrote:


Czy trzeba szukać od współcześnie produkowanego ??
Są do nabycia zewnętrzne regulatory w sklepach z gratami do chociażby
Polonez/PF125/126 ;)
Sam kupiłem taki do CZ, zamontowałem i działa jak trzeba.

Pozdrawiam !

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.


Kumpel taki wsadził do ST:
http://www.swistak.pl/a4327230,UNIWERSALNY-REGULATOR-NAPIECIA-RN-05-GWAR-12m-cy.html



No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o rzad wielkosci drozszy.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

8 Data: Pa?dziernik 31 2011 10:05:28
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: falco 

W dniu 2011-10-31 00:56, Kuczu pisze:

No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza.

Siema,

tzw. "czekoladka", to właśnie elektronik, prosty, polski elektroniczny regulator...
P.S. O przydatności, to szukanego modelu się nie wypowiadam, bo nie wiem.

--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

9 Data: Pa?dziernik 31 2011 21:39:53
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-10-31 00:56, Kuczu pisze:

No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o
rzad wielkosci drozszy.


Mechanicznych już nikt nie stosuje, teraz tylko elektronika.

25-30zł to nie jest rząd wielkości drożej ;P

Pozdrawiam !

10 Data: Pa?dziernik 30 2011 22:38:00
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Monster 

W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:


Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.


To całkiem inna bajka-  goć szuka do napędu paralotni,można powiedzieć że silnik od kosiarki:-)
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

11 Data: Pa?dziernik 31 2011 21:38:46
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche gorzej.


Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i czasami środek faz :P

Pozdrawiam !

12 Data: Pa?dziernik 31 2011 23:04:18
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 31-10-2011 o 21:38:46 Czarek Daniluk   napisał(a):

W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche  gorzej.


Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w  CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i  czasami środek faz :P

Pozdrawiam !

ano bardzo dobrze różnicę widać gołym okiem...

są alternatory trójfazowe ze wzbudzeniem, takie jak w 99.9% obecnych  samochodów i w CZ/JAWA. regulator służy do sterowania prądem płynącym  przez uzwojenie wirnika. stąd też dwie szczotki i komutator w postaci  dwóch oddzielnych pierścieni na wirniku im większy prąd wzbudzenia tym  większe napięcie generuje uzwojenie stojana i większą oddaje moc..  generalnie takie rozwiązanie ma najlepszą sprawność bo alternator generuje  tyle prądu ile potrzebują odbiorniki. ale też bardziej skomplikowany  mechanicznie. do pełni szczęścia w obwodzie znajduje się prostownik  zamieniający prąd zmienny z trzech faz na prąd stały.

drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe....  zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się  na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste  rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze  wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę  trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże  radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj  alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się  trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator  napięcia.

pozdrawiam

13 Data: Listopad 01 2011 11:23:36
Temat: Re: Regulator Napięcia
Autor: Monster 

W dniu 2011-10-31 21:38, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:

Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche
gorzej.


Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
czasami środek faz :P

Pozdrawiam !
Widać są różnice skoro nawet w Larssonie jest na półce jakieś 80 różnych reglerów.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

14 Data: Listopad 24 2011 20:05:45
Temat: Regulator Napięcia
Autor:  

   napisał(a):

Witam.Poszukuje regulatora napięcia
DUCATI ENERGIA 343875
pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
oznaczenia
G G R +B L C
NA CZTERY PINY
taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
Ewentualnie gdzie go kupie.
Pozdrawiam Artur

606192245



Drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.... 
zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się 
na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste 
rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze 
wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę 
trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże 
radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj 
alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się 
trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator 
napięcia.

Posiadam alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.Z silnika wychodzą
dwa przewody do podłączenia z regulatorem(dwu fazowy)i wyjście + do
akumulatora i masa z obudowy.To co wiem to regulator był dwupołówkowy z
stabilizatorem.
Dziękuje koledze za szczegółowy opis jak wyżej.
Ewentualnie jaki regulator można zastosować.
Dziękuje i pozdrawiam.Artur


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Regulator Napięcia



Grupy dyskusyjne