Grupy dyskusyjne   »   [dlugawe] Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec

[dlugawe] Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec



1 Data: Maj 16 2007 12:10:14
Temat: [dlugawe] Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec
Autor: vneb 

No i w koncu udalo mi sie zarejestrowac auto.
Info na stronie http://tmp.sysinfo.pl/auto.php okazalo sie przydatne ale w
zlej kolejnosci i ceny/oplaty juz nieaktualne - chyba, ze kazdy rejon ma
'swoje kolejnosci'.

Po kolei co i jak trzeba zalatwiac (dane dla UC w Sanoku i US+WK w Lesku):

Najpierw przygotuj sobie takie dane jak NIP osoby, na ktora auto bedzie
rejestrowane (plus NIP wspolwlasciciela jesli bedzie na dwie osoby), dane
osobowe, PESEL, wez ze soba dowod osobisty. Jesli auto ma byc na
wspolwlasnosc najlepiej jechac zalatwiac sprawy we dwoje, bo moga byc
problemy z formalnosciami, jesli bedzie tylko jedna osoba. Po tym postepuj
w/g ponizszych punktow:

1. Zeby szybko i bezbolesnie zarejestrowac auto (mozna w 1-2 dni - Sanok UC
i Lesko US i WK - dla innych miast/miasteczek moga byc wieksze kolejki i
moze to trwac dluzej) najlepiej na poczatku przetlumaczyc dokumenty - cena
100-120 zl. Ja tlumaczylem w Symultance z Krakowa - mozna wyslac skany,
faks, poczta tradycyjna - platne za pobraniem przy odbiorze - 111 zl z
przesylka - wysylalem im skany mailem. Standardowo do tlumaczenia oddajesz
Umowe KS,  Fahrzeugbrief (czyli brief po naszemu - dwa jak masz maly i
duzy) i Fahrzeugschein (DR poprzedniego wlasciciela - wymeldowanie auta
jest wbite chyba w DR poprzedniego wlasciciela. Nie tlumaczysz
Internationaler Zulassungschein - czyli miedzynarodowego DR wydawanego do
blach wyjazdowych.

2. Badanie techniczne - 169 zl jesli auto przyjechalo na kolach. Nie wiem
ile za auto przywiezione na lawecie. Nie sa potrzebne tlumaczenia, ale sa
potrzebne papiery od wozu: wymeldowanie auta, brief, miedzynarodowy DR,
umowa KS.

2. Zrobic z kazdego mozliwego papierka po 3 kserokopie (bierze kopie UC, US
i WK) - z tlumaczen tez. Najlepiej zrobic to przed zalatwianiem formalnosci
w jakims punkcie ksero (ok 13-15 gr/strona), bo w UC za ksero zdzieraja jak
za woly (nielegalnie, panie z biur na sluzbowym sprzecie robia ksero po 1
zl od strony!!!!!, a panowie celnicy do nich odsylaja - pewnie tez maja
dzialke ;) - tak bylo w Sanoku)

3. Zaplacic oplaty skarbowe (kiedys to byly znaczki skarbowe):
 - pierwszy kwit na 17 zl do UC za akcyze (w UC w Sanoku nie ma punktu
poboru oplat i trzeba jezdzic, wiec lepiej zaplacic wczesniej)
 - drugi kwit na 160 zl za VAT-24 do US

3. Do 5-ciu dni od wjechania pojazdem do Polski TRZEBA zaplacic akcyze w
UC. Jak auto jest dluzej niz 5 dni w Polsce to mozesz zaplacic dodatkowo
mandat od 100 zl w gore. Ja - glupi /uczciwy??/ - przyznalem sie, ze auto
przywiazlem w lutym (akcyze placilem w maju) i dostalem mandat, na
szczescie niewysoki, 150 zl. 

4. W US wypelniasz VAT-24 - zwolnienie z vaty, od razu skladasz wraz z
oplata skarbowa na 160 zl zaplacona wczesniej. Po chwili czekania dostajesz
pismo, z ktorym kierujesz sie do WK.

5. W wydziale komunikacji bierzesz wniosek /bez kolejki/ i prosisz o kwity
do zaplacenia za rejestracje auta (247,50zl - tablice, naklejki, DR, karta
pojazdu) i oplate recyklingowa (500zl) lub nie proszac o kwity idziesz do
kasy i mowisz za co chcesz zaplacic - zalezie od urzedu. Po chwili czekania
dostajesz nowe tablice, DR tymczasowy miesieczny i info, ze do 30-tu dni
masz zglosic sie po DR staly.

6. Idziesz do TU i placisz OC. OC mozna tez zalacic wczesniej, jak auto
jest na blachach wjazdowych - w takim przypadku, po przerejestrowaniu na
blachy polskie, idziesz znowu do TU i prosisz o dopisanie aneksu do polisy,
gdyz zmieniles nr rejestracyjny auta, co pan/pani robi nieodplatnie.

Za wszystko zaplacilem 1150 zl plus mandat z UC.

W moim przypadku z roznych wzgledow /odleglosci, brak tlumaczen na czas,
niewiedza lub zla wiedza/ rejestracja trwala 9 dni. Teraz, wiedzac co jest
tršfem, zalatwilbym sprawe w jeden, gora dwa dni od otrzymania tlumaczenia
dokumentow. Pierwszy dzien UC, drugi US i WK, a jesli odpowiednio szybko
poszloby w UC to w tym samym dniu US i WK i mam tablice w mniej niz 12
godzin!

Pozdrawiam wszystkich rejestratorow i zycze cierpliwosci i powodzenia.

ps. Nie mam pojecia o formalnosciach i potrzebnych dokumentach przy autach
z innych krajow, wiec o to prosze nie pytac.


vneb

--

Audi A6 C5 2.5TDI :: http://www.audi.vneb.pl/
Cesarsko-Krolewska wioska SOLINA :)



2 Data: Maj 16 2007 17:27:17
Temat: Re: Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec
Autor: 666 

Fajnie, że to napisałeś, ciągle coś się zmienia.
I lokalny koloryt, niektórzy tłumacze przysięgli wymagają osobistego odbioru i czytelnego podpisu w ich kajecie...
JaC

3 Data: Maj 16 2007 18:19:43
Temat: Re: Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec
Autor: Przemek 


Użytkownik " 666"  napisał w wiadomości

Fajnie, że to napisałeś, ciągle coś się zmienia.
I lokalny koloryt, niektórzy tłumacze przysięgli wymagają osobistego odbioru i czytelnego podpisu w ich kajecie...
umowy nie trzeba tlumaczyc jesli sie bylo przewidujacym przy kupnie ,zawsze to pare zl w kieszeni
- wystarczy przygotowac sobie druk umowy dwujezycznej .

pzdr

4 Data: Maj 16 2007 21:32:10
Temat: Re: Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec
Autor: Vavelsky 

Przemek wrote:

umowy nie trzeba tlumaczyc jesli sie bylo przewidujacym przy kupnie ,zawsze to pare zl w kieszeni
- wystarczy przygotowac sobie druk umowy dwujezycznej .

pzdr



Tlumaczyc nie trzeba, ale ode mnie wymagano potwierdzenia zgodnosci tlumaczenia. Tak wiec bedac u tlumacza warto  to przy okazji zalatwic

Vavelsky

5 Data: Maj 16 2007 22:55:42
Temat: Re: Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec
Autor: złoty 

Vavelsky napisał(a):

Przemek wrote:

umowy nie trzeba tlumaczyc jesli sie bylo przewidujacym przy kupnie ,zawsze to pare zl w kieszeni
- wystarczy przygotowac sobie druk umowy dwujezycznej .

pzdr



Tlumaczyc nie trzeba, ale ode mnie wymagano potwierdzenia zgodnosci tlumaczenia. Tak wiec bedac u tlumacza warto  to przy okazji zalatwic

...potwierdzam


Vavelsky


pzdr
A.

[dlugawe] Rejestracja auta sprowadzonego z Niemiec



Grupy dyskusyjne