Grupy dyskusyjne   »   [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow

[A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow



1 Data: Pa?dziernik 26 2008 19:54:53
Temat: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze, pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu przez Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili, to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać punkty. Ehh :-(

http://www.youtube.com/watch?v=LRwX7NBA5Xw


MK



2 Data: Pa?dziernik 27 2008 00:28:29
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Michal_K 

Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie znaczy, że każda autostrada jest tak pusta i wykręcenie średniej (bo nic innego przy takiej rejestracji nie mogą zrobić jak przeliczyć średnią prędkość) powyżej 130km/h jest już sporym osiągnięciem. Poczekaj aż zaczną się tam ciężarówki wyprzedzać jak na A4 :)))

--
Michał

3 Data: Pa?dziernik 27 2008 07:15:20
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Agent 


Użytkownik "Michal_K"  napisał w wiadomości Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie
znaczy, że każda autostrada jest tak pusta i wykręcenie średniej (bo nic
innego przy takiej rejestracji nie mogą zrobić jak przeliczyć średnią
prędkość) powyżej 130km/h jest już sporym osiągnięciem. Poczekaj aż
zaczną się tam ciężarówki wyprzedzać jak na A4 :)))

Póki co nie ma z tym żadnego problemu a po drugie nie rozumiem czemu uważasz że nikt nie jeżdzi tą autostradą. Nie znam nikogo kto powiedziałby że woli jechać 1 zamiast A1

4 Data: Pa?dziernik 27 2008 21:13:59
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Michal_K"  napisał w wiadomości Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie
znaczy, że każda autostrada jest tak pusta i wykręcenie średniej (bo nic
innego przy takiej rejestracji nie mogą zrobić jak przeliczyć średnią
prędkość) powyżej 130km/h jest już sporym osiągnięciem. Poczekaj aż
zaczną się tam ciężarówki wyprzedzać jak na A4 :)))

Póki co nie ma z tym żadnego problemu a po drugie nie rozumiem czemu uważasz że nikt nie jeżdzi tą autostradą. Nie znam nikogo kto powiedziałby że woli jechać 1 zamiast A1

Wczoraj widziałem w Nowych Marzach (poczatek A1), że większość ruchy z DK1 szła dalej DK1. Mało kto skręcał na A1.


MK

5 Data: Pa?dziernik 27 2008 22:08:10
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Michal_K"  napisał w wiadomości Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie
znaczy, że każda autostrada jest tak pusta i wykręcenie średniej (bo nic
innego przy takiej rejestracji nie mogą zrobić jak przeliczyć średnią
prędkość) powyżej 130km/h jest już sporym osiągnięciem. Poczekaj aż
zaczną się tam ciężarówki wyprzedzać jak na A4 :)))

:-)

Jechałem tylko w sobotę i niedzielę. W dni powszednie może być już większy ruch.


MK

6 Data: Pa?dziernik 27 2008 08:48:13
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: opek 

rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas
przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I Policja ma dostęp do

jak dla mnie to jest zmuszanie kierowcow do jedzenia hłop-dogów na stacjach
benzynowych, jedziesz na stacje czekasz 15-20 minut w kolejce na psa i czas
przejazdu jest dluuuugi :D

7 Data: Pa?dziernik 27 2008 16:37:01
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Arek (G) 

Sanctum Officium pisze:

Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze, pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu przez Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili, to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać punkty. Ehh :-(

Dramatyzujesz, zakładam, że jak ktoś zrobi średnią ok 140 nie będzie tragedii a to już daje bardzo dobry czas przejazdu.

A.

8 Data: Pa?dziernik 27 2008 23:24:48
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Tomek 

Sanctum Officium pisze:
> Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym
> punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest
> zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze,
> pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i
> wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I
> Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu przez
> Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w
> rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili,
> to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać
> punkty. Ehh :-(

Dramatyzujesz, zakładam, że jak ktoś zrobi średnią ok 140 nie będzie
tragedii a to już daje bardzo dobry czas przejazdu.

A.
Jasne ze dramatyzuje. Zwłaszcza że z tego co widzę na ulicach ,dla większości
samochodów jakie jeżdżą 140 to prędkość jednorazowa i nie powtarzalna do czasu
remontu silnika i nie tylko. A spora cześć aut nie jest w stanie się rozpędzić
do takiej prędkości i ją utrzymać. Każde ograniczenie, nie tylko prędkości,
wkurza. Ale akurat w tej sytuacji nie ma żadnego powodu do niezadowolenia. 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

9 Data: Pa?dziernik 27 2008 23:32:45
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

Sanctum Officium pisze:
> Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym
> punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest
> zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze,
> pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i
> wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I
> Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu > przez
> Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w
> rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili,
> to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać
> punkty. Ehh :-(

Dramatyzujesz, zakładam, że jak ktoś zrobi średnią ok 140 nie będzie
tragedii a to już daje bardzo dobry czas przejazdu.

A.
Jasne ze dramatyzuje. Zwłaszcza że z tego co widzę na ulicach ,dla większości
samochodów jakie jeżdżą 140 to prędkość jednorazowa i nie powtarzalna do czasu
remontu silnika i nie tylko. A spora cześć aut nie jest w stanie się rozpędzić
do takiej prędkości i ją utrzymać. Każde ograniczenie, nie tylko prędkości,
wkurza. Ale akurat w tej sytuacji nie ma żadnego powodu do niezadowolenia.

Że co? Że nie wytrzyma więcej niż 140? Kilka razy przegoniłem swoją astrę II na niemieckiej ;-) autostradzie cały czas z gazem w podłodze i jakoś żyje. Inne auta też mi się zdarzało tak pogonić. Malucha nie raz przegoniłem z gazem w podłodze (np. po obwodnicy Trójmiasta) i nic mu się nie stało.


MK

10 Data: Pa?dziernik 28 2008 00:06:38
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez
dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km.
Samochód wytrzymał to bez problemów.
http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html

Ludzie często jeździli maluchami czy trabantami z gazem w podłodze, bo były
to bardzo wolne auta i dopiero jazda z ich prędkościami maksymalnymi dawała
szansę na w miarę szybkie pokonanie dłuższej trasy.

Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi
czas. Problemy z taką jazdą miały auta sprzed wielu dzisięcioleci (np.
Warszawa), ale nowsze od nich już nie.


MK

11 Data: Pa?dziernik 28 2008 01:33:18
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100,  Sanctum Officium wrote:

W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez
dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km.
Samochód wytrzymał to bez problemów.
http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html

Tak znowu bez problemu to nie - dziure w tloku mu wywalilo.
Rzekomo z winy zlej swiecy.
Samochod nie do konca byl tez seryjny - po wyjsciu z fabryki zostal
rozebrany i zlozony od nowa. Po drodze np przeswietlono korbowody.

Nie jechali tez z gazem do dna - liczyla sie rowna szybka jazda bez
przegrzewania silnika.

Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi
czas.

Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h.
A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-)

J.

12 Data: Pa?dziernik 28 2008 10:24:04
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Grejon 

J.F. pisze:

Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h.
A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-)

Przesiadali się w czasie jazdy czy w liczeniu średniej nie uwzględniasz postojów? :)

J.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

13 Data: Listopad 01 2008 15:01:28
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Oct 2008 10:24:04 +0100,  Grejon wrote:

J.F. pisze:
Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h.
A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-)

Przesiadali się w czasie jazdy czy w liczeniu średniej nie uwzględniasz
postojów? :)

Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

J.

14 Data: Listopad 01 2008 23:49:43
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Tue, 28 Oct 2008 10:24:04 +0100,  Grejon wrote:
J.F. pisze:
Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h.
A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-)

Przesiadali się w czasie jazdy czy w liczeniu średniej nie uwzględniasz
postojów? :)

Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-)


MK

15 Data: Listopad 02 2008 13:54:13
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: J.F. 

On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100,  Sanctum Officium wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-)

Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po
prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc
wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki.

J.

16 Data: Listopad 02 2008 16:21:02
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100,  Sanctum Officium wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-)

Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po
prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc
wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki.

Ciężko uzyskać średnią 138 autem, które ma prędkość maksymalną 150 - 155 km/h, nie jadąc z blisko maksymalnej. W średnią wliczano też postoje.


MK

17 Data: Listopad 02 2008 16:59:48
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Michal Jankowski 

J.F.  writes:

Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po
prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc
wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki.

Zapewne nie rozpedzali sie z pedalem w podlodze po kazdym nawrocie,
ale na trasie to chyba musieli jechac z vmax, bo inaczej to by nijak
nie dojechali...

  MJ

18 Data: Listopad 02 2008 17:21:32
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100,  Sanctum Officium wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-)

Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po
prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc
wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki.

Jest i film.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=219255&c=0&f=25

Ściągam i zobaczy się :-)


Mk

19 Data: Listopad 02 2008 23:49:14
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100,  Sanctum Officium wrote:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia.
Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy,
opony.
Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie
potrafia ..

Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-)

Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po
prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc
wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki.

Jest i film.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=219255&c=0&f=25

Ściągam i zobaczy się :-)

No i obejrzałem. Szli cały czas 155-160 km/h. Nie wiem, czy to prędkość licznikowa czy rzeczywista. Jakby nie patrzeć to prędkość maksymalna 125p. Kierowcy cały czas podawali przez radio temperaturę płynu chłodzącego i oleju. Temepraturę płynu chłodzącego mieli 80 stopni. W autach, któymi jeździłem, przy większych prędkościach zawsze była temeratua 80-85. Silnik się najmocniej grzeje w korku. W trasie ciężko go przegrzać.


MK

20 Data: Pa?dziernik 29 2008 20:01:58
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100,  Sanctum Officium wrote:
W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez
dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km.
Samochód wytrzymał to bez problemów.
http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html

Tak znowu bez problemu to nie - dziure w tloku mu wywalilo.

Mojemu znajomemu w dużym fiacie też. Jeździł spokojnie i też mu dziurę wypaliło w tłoku.

Rzekomo z winy zlej swiecy.

U mojego znajomego też chyba z powodu świecy.

Samochod nie do konca byl tez seryjny - po wyjsciu z fabryki zostal
rozebrany i zlozony od nowa. Po drodze np przeswietlono korbowody.

No ale jednak były to części seryjne.

Nie jechali tez z gazem do dna - liczyla sie rowna szybka jazda bez
przegrzewania silnika.

Mieli średnią 138 km/h. Nie wiem, czy z postojami na tankowanie i serwis czy nie. Na nawrotach musieli pewnie zwalniać prawie do zera. Ten ich fiacior miał prędkość maksymalną 150 - 155 km/h. Był to chyba jeszcze fiacior na paliwo o niższej liczbie oktanowej. Mocy miał jakieś 70 KM. Żeby uzyskać 138, musieli iść z gazem w podłodze, bo na samych nawrotach bardzo dużo się traci.

Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi
czas.

Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h.
A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-)

No i wytrzymał.


MK

21 Data: Listopad 02 2008 09:30:06
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez
dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km.

 Weź tylko jedną rzecz pod uwagę. Wbrew temu, co podaje artykuł,
 auto wcale nie było takie seryjne. Jednym z odstępstw (właściwie
 chyba najważniejszym) była pięciobiegowa skrzynia biegów, drugim
 większy zbiornik paliwa.

Samochód wytrzymał to bez problemów.
http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html

 Za wyjątkiem szybkiej wymiany dysz paliwowych i małej naprawy
 silnika po tym, jak w trzecim cylindrze tłok zmienił nieco
 postać.
 
 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Listopad 02 2008 16:23:05
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez
dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km.

Weź tylko jedną rzecz pod uwagę. Wbrew temu, co podaje artykuł,
auto wcale nie było takie seryjne. Jednym z odstępstw (właściwie
chyba najważniejszym) była pięciobiegowa skrzynia biegów, drugim
większy zbiornik paliwa.

Od czego była ta skrzynia? Skrzynia pięciobiegowa pojawiłą się dopiero w Polonezie, a potem dopiero w 125p.

Samochód wytrzymał to bez problemów.
http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html

Za wyjątkiem szybkiej wymiany dysz paliwowych i małej naprawy
silnika po tym, jak w trzecim cylindrze tłok zmienił nieco
postać.

Jak na 50 000 km i silnik konstrukcyjnie z 1961 to nieźle.


MK

23 Data: Listopad 02 2008 16:40:39
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 16:23:05 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Od czego była ta skrzynia? Skrzynia pięciobiegowa pojawiłą się dopiero w
Polonezie, a potem dopiero w 125p.

 Fiat 132.

Jak na 50 000 km i silnik konstrukcyjnie z 1961 to nieźle.

 Gdyby inaczej ustawili gaźnik, to pewnie w ogóle by do tego nie
 doszło. Po prostu nie wzięli pod uwagę tak długich odcinków z
 jednostajnym, dużym otwarciem przepustnicy.

 BTW, to nie było auto prosto z taśmy. Zanim wjechało na tor,
 zostało złożone przez OBR z wyselekcjonowanych części (były
 przygotowane dwa takie auta).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

24 Data: Listopad 02 2008 17:51:22
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: J.F. 

On Sun, 2 Nov 2008 16:40:39 +0000 (UTC),  Robert Rędziak wrote:

BTW, to nie było auto prosto z taśmy. Zanim wjechało na tor,
zostało złożone przez OBR z wyselekcjonowanych części (były
przygotowane dwa takie auta).

Reportaz mowil ze auto rozebrano w zakladzie Variselly,
i wtedy ewentualnie dokonano selekcji.

A i tak nie wiedziec skad ta "niewlasciwa swieca" i dziura w tloku.

J.

25 Data: Listopad 02 2008 18:15:46
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 02 Nov 2008 17:51:22 +0100, J.F
 wrote:

Reportaz mowil ze auto rozebrano w zakladzie Variselly,
i wtedy ewentualnie dokonano selekcji.

 Reportaż w ogóle jest trochę dęty i propagandowy :) Np. nie
 wspominają o tym, że auto miało inną skrzynię. BTW, sceny z
 wnętrza auta są kręcone w zupełnie innym samochodzie (we włoskim
 125).

A i tak nie wiedziec skad ta "niewlasciwa swieca" i dziura w tloku.

 Dobrali zbyt ubogie nastawy gaźnika. Później, już w trakcie
 bicia rekordu, zmienili je.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

26 Data: Listopad 02 2008 19:26:49
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sun, 2 Nov 2008 16:23:05 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Od czego była ta skrzynia? Skrzynia pięciobiegowa pojawiłą się dopiero w
Polonezie, a potem dopiero w 125p.

Fiat 132.

Jak na 50 000 km i silnik konstrukcyjnie z 1961 to nieźle.

Gdyby inaczej ustawili gaźnik, to pewnie w ogóle by do tego nie
doszło. Po prostu nie wzięli pod uwagę tak długich odcinków z
jednostajnym, dużym otwarciem przepustnicy.

BTW, to nie było auto prosto z taśmy. Zanim wjechało na tor,
zostało złożone przez OBR z wyselekcjonowanych części (były
przygotowane dwa takie auta).

Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi stopień powtarzalności.


MK

27 Data: Listopad 02 2008 22:11:56
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi
stopień powtarzalności.

 No jasne. Postaw na próbie N-kę i serię-serię. A potem zobacz,
 które wygra.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

28 Data: Listopad 02 2008 23:34:25
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 02.11.2008 Robert Rędziak  napisał/a:

On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi
stopień powtarzalności.

 No jasne. Postaw na próbie N-kę i serię-serię. A potem zobacz,
 które wygra.

Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co
Agrupy...


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

29 Data: Listopad 02 2008 22:43:30
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 23:34:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
 wrote:

Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co
Agrupy...

 Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz
 wyselekcjonować.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

30 Data: Listopad 02 2008 23:49:54
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sun, 2 Nov 2008 23:34:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
 wrote:

Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co
Agrupy...

Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz
wyselekcjonować.

Z czego? Kupisz 100 silników i będziesz je badał?


MK

31 Data: Listopad 02 2008 23:07:51
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 23:49:54 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz
wyselekcjonować.

Z czego? Kupisz 100 silników i będziesz je badał?

 Z części. Bogate zespoły mogą sobie pozwolić na przerzucenie
 kilkuset kg części, by np. dobrać tłoki zbliżone wagą. Bo w
 N-ce obróbka jest zabroniona.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Listopad 03 2008 22:54:23
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 02.11.2008 Sanctum Officium  napisał/a:

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sun, 2 Nov 2008 23:34:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
 wrote:

Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co
Agrupy...

Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz
wyselekcjonować.

Z czego? Kupisz 100 silników i będziesz je badał?

Wystarczy 100 kg seryjnych gratów...

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

33 Data: Listopad 02 2008 23:43:21
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi
stopień powtarzalności.

No jasne. Postaw na próbie N-kę i serię-serię. A potem zobacz,
które wygra.

N-ka jest po modyfikacjach. Nie jest to samochód złożony z najlepszych seryjnych części.


MK

34 Data: Listopad 02 2008 23:08:41
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 2 Nov 2008 23:43:21 +0100, Sanctum Officium
 wrote:

N-ka jest po modyfikacjach. Nie jest to samochód złożony z najlepszych
seryjnych części.

 Jasne, jasne. A 125p w 1973-ym roku wychodził z silnikiem 85KM,
 pięciobiegową skrzynią, zbiornikiem 70 litrów, innym aparatem
 zapłonowym, elektryczną pompą paliwa, Bilsteinami i paroma
 innymi nic nie znaczącymi detalami...

 Akurat w N-ce możesz zmienić bardzo niewiele: aby np. wyważyć
 układ korbowo-tłokowy, musisz przerzucić kilogramy części, żeby
 dobrać te zbliżone wagą, bo obróbka ich jest zabroniona (za co
 np. swego czasu popłynął Kulig w PCWRC). W silniku możesz
 zmienić termostat, uszczelkę pod głowicą (ale z zachowaniem
 oryginalnej grubości), napęd przepustnicy, dodać przegrody w
 misce, zmodyfikować wydech od pierwszego tłumika, zmienić
 nastawy zapłonu i dawkowanie paliwa, ale z zachowaniem układu i
 wielu elementów zgodnych z kartą homologacyjną.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

35 Data: Pa?dziernik 28 2008 00:26:24
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Tomek 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

>> Sanctum Officium pisze:
>> > Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym
>> > punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest
>> > zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze,
>> > pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i
>> > wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I
>> > Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu
>> > przez
>> > Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w
>> > rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili,
>> > to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać
>> > punkty. Ehh :-(
>>
>> Dramatyzujesz, zakładam, że jak ktoś zrobi średnią ok 140 nie będzie
>> tragedii a to już daje bardzo dobry czas przejazdu.
>>
>> A.
> Jasne ze dramatyzuje. Zwłaszcza że z tego co widzę na ulicach ,dla
> większości
> samochodów jakie jeżdżą 140 to prędkość jednorazowa i nie powtarzalna do
> czasu
> remontu silnika i nie tylko. A spora cześć aut nie jest w stanie się
> rozpędzić
> do takiej prędkości i ją utrzymać. Każde ograniczenie, nie tylko
> prędkości,
> wkurza. Ale akurat w tej sytuacji nie ma żadnego powodu do niezadowolenia.

Że co? Że nie wytrzyma więcej niż 140? Kilka razy przegoniłem swoją astrę II
na niemieckiej ;-) autostradzie cały czas z gazem w podłodze i jakoś żyje.
Inne auta też mi się zdarzało tak pogonić. Malucha nie raz przegoniłem z
gazem w podłodze (np. po obwodnicy Trójmiasta) i nic mu się nie stało.


MK

Kiedyś wyłowiłem z rzeki niemiecki motocykl, z wojny. Kluczyk był w stacyjce.
Jak przekręciłem to się światło zapaliło. Silnik zapalił od pierwszego
kopnięcia. Ujmij bo masz z czego. Ja wtedy światło zgaszę.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

36 Data: Pa?dziernik 29 2008 20:31:52
Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

>> Sanctum Officium pisze:


Kiedyś wyłowiłem z rzeki niemiecki motocykl, z wojny. Kluczyk był w stacyjce.
Jak przekręciłem to się światło zapaliło. Silnik zapalił od pierwszego
kopnięcia. Ujmij bo masz z czego. Ja wtedy światło zgaszę.

Wiele samochodów było poddawanych próbom wielodniowej jazdy z prędkością maksymalną (np. u nas PF 125p) i jakoś to wytrzymywały.


MK

37 Data: Pa?dziernik 29 2008 22:58:56
Temat: Re: Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości Seryjne, ale pewnie wyselekcjonowane. Teraz też się tak robi w
rajdowych malaczach ;-)




Produkcja cześci jest w ogromnym stopniu powtarzalna. Nie spodziewaj się jakiś zauważalnych odchyłek jakościowych w partii wyrobów. Jeśli jedna część wytrzyma, to wytrzymają wszystkie. Braków w produkcji masowej jest znikomo mało i tylko one mogą być przyczyną problemów.


MK

38 Data: Pa?dziernik 29 2008 14:54:20
Temat: Re: Rejestracja wjazdow i wyjazdow
Autor: Arek ;-) 

Seryjne, ale pewnie wyselekcjonowane. Teraz też się tak robi w
rajdowych malaczach ;-)

[A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow



Grupy dyskusyjne