[A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow
1 | Data: Pa?dziernik 26 2008 19:54:53 |
Temat: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | |
Autor: Sanctum Officium | Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze, pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu przez Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili, to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać punkty. Ehh :-( 2 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 00:28:29 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Michal_K | Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie znaczy, że każda autostrada jest tak pusta i wykręcenie średniej (bo nic innego przy takiej rejestracji nie mogą zrobić jak przeliczyć średnią prędkość) powyżej 130km/h jest już sporym osiągnięciem. Poczekaj aż zaczną się tam ciężarówki wyprzedzać jak na A4 :))) 3 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 07:15:20 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Agent |
4 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 21:13:59 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Wczoraj widziałem w Nowych Marzach (poczatek A1), że większość ruchy z DK1 szła dalej DK1. Mało kto skręcał na A1. MK 5 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 22:08:10 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Michal_K" napisał w wiadomości Wiesz, to, że póki co na A1 pies z kulawą nogą nie zagląda to nie 6 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 08:48:13 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: opek | rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas jak dla mnie to jest zmuszanie kierowcow do jedzenia hłop-dogów na stacjach benzynowych, jedziesz na stacje czekasz 15-20 minut w kolejce na psa i czas przejazdu jest dluuuugi :D 7 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 16:37:01 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Arek (G) | Sanctum Officium pisze: Na nowozbudowanej A1 są kamery na wjeździe i wyjeździe przy każdym punkcie poboru opłat. Każdy wjeżdżający i wyjeżdżający pojazd jest zarejestrowany (nagranie zapisane na rejestratorze lub na serwerze, pełniącym rolę rejestratora). Jest oczywiście zapisany czas wjazdu i wyjazdu. Mają czas przejazdu, mają odległość, mają więc i prędkość. I Policja ma dostęp do systemu. Pozostaje sprawa legalizacji systemu przez Główny Urząd Miar. Chodziłoby w sumie tylko o legalizację zegarów w rejestratorze/serwerze. I tu jest problem. Ale jeżeli to jakoś zrobili, to mają wszystko, żeby Policja mogła wystawiać "rachunki" i doliczać punkty. Ehh :-( Dramatyzujesz, zakładam, że jak ktoś zrobi średnią ok 140 nie będzie tragedii a to już daje bardzo dobry czas przejazdu. A. 8 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 23:24:48 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Tomek | Sanctum Officium pisze:Jasne ze dramatyzuje. Zwłaszcza że z tego co widzę na ulicach ,dla większości samochodów jakie jeżdżą 140 to prędkość jednorazowa i nie powtarzalna do czasu remontu silnika i nie tylko. A spora cześć aut nie jest w stanie się rozpędzić do takiej prędkości i ją utrzymać. Każde ograniczenie, nie tylko prędkości, wkurza. Ale akurat w tej sytuacji nie ma żadnego powodu do niezadowolenia. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Pa?dziernik 27 2008 23:32:45 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości Sanctum Officium pisze:Jasne ze dramatyzuje. Zwłaszcza że z tego co widzę na ulicach ,dla większości Że co? Że nie wytrzyma więcej niż 140? Kilka razy przegoniłem swoją astrę II na niemieckiej ;-) autostradzie cały czas z gazem w podłodze i jakoś żyje. Inne auta też mi się zdarzało tak pogonić. Malucha nie raz przegoniłem z gazem w podłodze (np. po obwodnicy Trójmiasta) i nic mu się nie stało. MK 10 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 00:06:38 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez dwa tygodnie goniło fiaciorem po A4 z gazem w podłodze przez 50 000 km. Samochód wytrzymał to bez problemów. http://www.motofakty.pl/artykul/wielki_rekord.html Ludzie często jeździli maluchami czy trabantami z gazem w podłodze, bo były to bardzo wolne auta i dopiero jazda z ich prędkościami maksymalnymi dawała szansę na w miarę szybkie pokonanie dłuższej trasy. Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi czas. Problemy z taką jazdą miały auta sprzed wielu dzisięcioleci (np. Warszawa), ale nowsze od nich już nie. MK 11 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 01:33:18 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: J.F. | On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium wrote: W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez Tak znowu bez problemu to nie - dziure w tloku mu wywalilo. Rzekomo z winy zlej swiecy. Samochod nie do konca byl tez seryjny - po wyjsciu z fabryki zostal rozebrany i zlozony od nowa. Po drodze np przeswietlono korbowody. Nie jechali tez z gazem do dna - liczyla sie rowna szybka jazda bez przegrzewania silnika. Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h. A mowia ze diesle nie lubia jazdy na maksa :-) J. 12 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 10:24:04 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Grejon | J.F. pisze: Aktualny rekord nalezy do Mecdedesa. 160tys km ze srednia 224km/h. Przesiadali się w czasie jazdy czy w liczeniu średniej nie uwzględniasz postojów? :) J. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 13 |
Data: Listopad 01 2008 15:01:28 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: J.F. | On Tue, 28 Oct 2008 10:24:04 +0100, Grejon wrote: J.F. pisze: Postoje jak najbardziej byly i wliczone w srednia. Trzeba zatankowac, zmieniac kierowce, zmienic olej pare razy, opony. Dlatego te merce musialy jechac caly czas ze 240 - a wiecej chyba nie potrafia .. J. 14 |
Data: Listopad 01 2008 23:49:43 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Tue, 28 Oct 2008 10:24:04 +0100, Grejon wrote: Więc 125p też musiał grzać ze swoją Vmax :-) MK 15 |
Data: Listopad 02 2008 13:54:13 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: J.F. | On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100, Sanctum Officium wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po prostu z pedalem w podlodze, tylko wlasnie starali sie trzymac dosc wysoka predkosc, obserwujac inne wskazniki. J. 16 |
Data: Listopad 02 2008 16:21:02 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100, Sanctum Officium wrote: Ciężko uzyskać średnią 138 autem, które ma prędkość maksymalną 150 - 155 km/h, nie jadąc z blisko maksymalnej. W średnią wliczano też postoje. MK 17 |
Data: Listopad 02 2008 16:59:48 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Michal Jankowski | J.F. writes: Byl o tym reportaz i pamietam wypowiedzi kierowcow - nie jechali po Zapewne nie rozpedzali sie z pedalem w podlodze po kazdym nawrocie, ale na trasie to chyba musieli jechac z vmax, bo inaczej to by nijak nie dojechali... MJ 18 |
Data: Listopad 02 2008 17:21:32 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Sat, 1 Nov 2008 23:49:43 +0100, Sanctum Officium wrote: Jest i film. http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=219255&c=0&f=25 Ściągam i zobaczy się :-) Mk 19 |
Data: Listopad 02 2008 23:49:14 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No i obejrzałem. Szli cały czas 155-160 km/h. Nie wiem, czy to prędkość licznikowa czy rzeczywista. Jakby nie patrzeć to prędkość maksymalna 125p. Kierowcy cały czas podawali przez radio temperaturę płynu chłodzącego i oleju. Temepraturę płynu chłodzącego mieli 80 stopni. W autach, któymi jeździłem, przy większych prędkościach zawsze była temeratua 80-85. Silnik się najmocniej grzeje w korku. W trasie ciężko go przegrzać. MK 20 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 20:01:58 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium wrote: Mojemu znajomemu w dużym fiacie też. Jeździł spokojnie i też mu dziurę wypaliło w tłoku. Rzekomo z winy zlej swiecy. U mojego znajomego też chyba z powodu świecy. Samochod nie do konca byl tez seryjny - po wyjsciu z fabryki zostal No ale jednak były to części seryjne. Nie jechali tez z gazem do dna - liczyla sie rowna szybka jazda bez Mieli średnią 138 km/h. Nie wiem, czy z postojami na tankowanie i serwis czy nie. Na nawrotach musieli pewnie zwalniać prawie do zera. Ten ich fiacior miał prędkość maksymalną 150 - 155 km/h. Był to chyba jeszcze fiacior na paliwo o niższej liczbie oktanowej. Mocy miał jakieś 70 KM. Żeby uzyskać 138, musieli iść z gazem w podłodze, bo na samych nawrotach bardzo dużo się traci. Samochody bez problemów znosza jazdę z gazem "do dechy" przez bardzo długi No i wytrzymał. MK 21 |
Data: Listopad 02 2008 09:30:06 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium W 1973 Polski Fiat 125p ustanowił rekord. Kilku kierowców na zmianę przez Weź tylko jedną rzecz pod uwagę. Wbrew temu, co podaje artykuł, auto wcale nie było takie seryjne. Jednym z odstępstw (właściwie chyba najważniejszym) była pięciobiegowa skrzynia biegów, drugim większy zbiornik paliwa. Samochód wytrzymał to bez problemów. Za wyjątkiem szybkiej wymiany dysz paliwowych i małej naprawy silnika po tym, jak w trzecim cylindrze tłok zmienił nieco postać. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 22 |
Data: Listopad 02 2008 16:23:05 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Tue, 28 Oct 2008 00:06:38 +0100, Sanctum Officium Od czego była ta skrzynia? Skrzynia pięciobiegowa pojawiłą się dopiero w Polonezie, a potem dopiero w 125p. Samochód wytrzymał to bez problemów. Jak na 50 000 km i silnik konstrukcyjnie z 1961 to nieźle. MK 23 |
Data: Listopad 02 2008 16:40:39 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 2 Nov 2008 16:23:05 +0100, Sanctum Officium Od czego była ta skrzynia? Skrzynia pięciobiegowa pojawiłą się dopiero w Fiat 132. Jak na 50 000 km i silnik konstrukcyjnie z 1961 to nieźle. Gdyby inaczej ustawili gaźnik, to pewnie w ogóle by do tego nie doszło. Po prostu nie wzięli pod uwagę tak długich odcinków z jednostajnym, dużym otwarciem przepustnicy. BTW, to nie było auto prosto z taśmy. Zanim wjechało na tor, zostało złożone przez OBR z wyselekcjonowanych części (były przygotowane dwa takie auta). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 24 |
Data: Listopad 02 2008 17:51:22 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: J.F. | On Sun, 2 Nov 2008 16:40:39 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: BTW, to nie było auto prosto z taśmy. Zanim wjechało na tor, Reportaz mowil ze auto rozebrano w zakladzie Variselly, i wtedy ewentualnie dokonano selekcji. A i tak nie wiedziec skad ta "niewlasciwa swieca" i dziura w tloku. J. 25 |
Data: Listopad 02 2008 18:15:46 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 02 Nov 2008 17:51:22 +0100, J.F Reportaz mowil ze auto rozebrano w zakladzie Variselly, Reportaż w ogóle jest trochę dęty i propagandowy :) Np. nie wspominają o tym, że auto miało inną skrzynię. BTW, sceny z wnętrza auta są kręcone w zupełnie innym samochodzie (we włoskim 125). A i tak nie wiedziec skad ta "niewlasciwa swieca" i dziura w tloku. Dobrali zbyt ubogie nastawy gaźnika. Później, już w trakcie bicia rekordu, zmienili je. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 26 |
Data: Listopad 02 2008 19:26:49 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Sun, 2 Nov 2008 16:23:05 +0100, Sanctum Officium Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi stopień powtarzalności. MK 27 |
Data: Listopad 02 2008 22:11:56 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officium Ale z seryjnych części, a przy produkcji seryjnej jest raczej olbrzymi No jasne. Postaw na próbie N-kę i serię-serię. A potem zobacz, które wygra. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 28 |
Data: Listopad 02 2008 23:34:25 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 02.11.2008 Robert Rędziak napisał/a: On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officiumwrote:
Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co Agrupy... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 29 |
Data: Listopad 02 2008 22:43:30 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 2 Nov 2008 23:34:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki Kiedys uslyszalem, ze zrobienie predkiej Nki kosztuje wiecej co Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz wyselekcjonować. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 30 |
Data: Listopad 02 2008 23:49:54 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Sun, 2 Nov 2008 23:34:25 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki Z czego? Kupisz 100 silników i będziesz je badał? MK 31 |
Data: Listopad 02 2008 23:07:51 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 2 Nov 2008 23:49:54 +0100, Sanctum Officium Bo to, co w Agrupie możesz legalnie obrobić, w N-ce musisz Z części. Bogate zespoły mogą sobie pozwolić na przerzucenie kilkuset kg części, by np. dobrać tłoki zbliżone wagą. Bo w N-ce obróbka jest zabroniona. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Listopad 03 2008 22:54:23 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 02.11.2008 Sanctum Officium napisał/a: Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości Wystarczy 100 kg seryjnych gratów... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 33 |
Data: Listopad 02 2008 23:43:21 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w wiadomości On Sun, 2 Nov 2008 19:26:49 +0100, Sanctum Officium N-ka jest po modyfikacjach. Nie jest to samochód złożony z najlepszych seryjnych części. MK 34 |
Data: Listopad 02 2008 23:08:41 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 2 Nov 2008 23:43:21 +0100, Sanctum Officium N-ka jest po modyfikacjach. Nie jest to samochód złożony z najlepszych Jasne, jasne. A 125p w 1973-ym roku wychodził z silnikiem 85KM, pięciobiegową skrzynią, zbiornikiem 70 litrów, innym aparatem zapłonowym, elektryczną pompą paliwa, Bilsteinami i paroma innymi nic nie znaczącymi detalami... Akurat w N-ce możesz zmienić bardzo niewiele: aby np. wyważyć układ korbowo-tłokowy, musisz przerzucić kilogramy części, żeby dobrać te zbliżone wagą, bo obróbka ich jest zabroniona (za co np. swego czasu popłynął Kulig w PCWRC). W silniku możesz zmienić termostat, uszczelkę pod głowicą (ale z zachowaniem oryginalnej grubości), napęd przepustnicy, dodać przegrody w misce, zmodyfikować wydech od pierwszego tłumika, zmienić nastawy zapłonu i dawkowanie paliwa, ale z zachowaniem układu i wielu elementów zgodnych z kartą homologacyjną. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 35 |
Data: Pa?dziernik 28 2008 00:26:24 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Tomek | Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomościKiedyś wyłowiłem z rzeki niemiecki motocykl, z wojny. Kluczyk był w stacyjce. Jak przekręciłem to się światło zapaliło. Silnik zapalił od pierwszego kopnięcia. Ujmij bo masz z czego. Ja wtedy światło zgaszę. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 36 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 20:31:52 | Temat: Re: [A1] Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości Wiele samochodów było poddawanych próbom wielodniowej jazdy z prędkością maksymalną (np. u nas PF 125p) i jakoś to wytrzymywały. MK 37 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 22:58:56 | Temat: Re: Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Sanctum Officium | Użytkownik "Arek ;-)" napisał w wiadomości Seryjne, ale pewnie wyselekcjonowane. Teraz też się tak robi w Produkcja cześci jest w ogromnym stopniu powtarzalna. Nie spodziewaj się jakiś zauważalnych odchyłek jakościowych w partii wyrobów. Jeśli jedna część wytrzyma, to wytrzymają wszystkie. Braków w produkcji masowej jest znikomo mało i tylko one mogą być przyczyną problemów. MK 38 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 14:54:20 | Temat: Re: Rejestracja wjazdow i wyjazdow | Autor: Arek ;-) | Seryjne, ale pewnie wyselekcjonowane. Teraz też się tak robi w |