Przejechałem się testowo nowym Clio Grandtour. Silnik (TCE100) naprawdę
cichutki, ale miałem wrażenie, że szum z zewnątrz jest dosyć duży. I teraz
zastanawiam się czy to wina relingów (jak bardzo one wpływają na cichość
jazdy) czy właśnie cichej pracy silnika (przyzwyczajony jestem do Felicji
gdzie bardziej słyszę silnik niż szum powietrza z zewnątrz).
Przy okazji .. czy relingi są jakoś łatwo demontowalne ?
Jezdzilem wieloma samochodami z i bez relingow i moge stwierdzic ze nie
wplywaja one w sposob znaczacy na szum w kabinie. Niektore modele samochodow
faktycznie bardziej szumia niz brzecza, ale nie ma to nic wspolnego z
relingami. Np. w audi a4 przy 120km/h slyszysz szum powietrza a silnika nie
tak ten model juz ma.
Marcin
3 |
Data: Kwiecien 13 2008 13:18:48 |
Temat: Re: Relingi a hałas |
Autor: AL |
EMPI pisze:
Hej !
Przejechałem się testowo nowym Clio Grandtour. Silnik (TCE100) naprawdę cichutki, ale miałem wrażenie, że szum z zewnątrz jest dosyć duży. I teraz zastanawiam się czy to wina relingów (jak bardzo one wpływają na cichość jazdy) czy właśnie cichej pracy silnika (przyzwyczajony jestem do Felicji gdzie bardziej słyszę silnik niż szum powietrza z zewnątrz).
Przy okazji .. czy relingi są jakoś łatwo demontowalne ?
moga szumiec jak zalozysz belki dachowe beda jeszcze bardziej szumiec (a nawet gwizdac - zalezy od modelu).
Ciekawe, ze jak na belki poprzeczne zalozy sie np. trumne lub nawet bagaznik rowerowy - to szum zanika (sprawdzone organoleptycznie)
Wracajac do pytanie:
- niektore marki robia dlatego relingi wpuszczane w dach (nie wystajace na zewnatrz). Mialem tak np. w citroenie Xsara II Break.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
4 |
Data: Kwiecien 13 2008 16:46:37 | Temat: Re: Relingi a hałas | Autor: Sławomir Siwek |
Użytkownik "EMPI" napisał w wiadomości
Przy okazji .. czy relingi są jakoś łatwo demontowalne ?
Te fabrycznie zakładane to trochę trudniej. Te co sobie samemu zakładasz we specjalne wpusty to już łatwiej.
Ale nie zawracałbym sobie tym głowy.
| |