Grupy dyskusyjne   »   Relingi na samochodzie

Relingi na samochodzie



1 Data: Maj 04 2012 11:40:24
Temat: Relingi na samochodzie
Autor:

Marzy mi sie skoda octavia combi.
Ma jeden feler - relingi.
Miałem okazje zrobić nieswoją parę razy trase Toruń-Kraków i jestem w tym samochodzie zakochany tylko że przy predkości +- 100 km/h "słyszę" cały czas wiatr na relingach.
Coś z tym egzemntlarzem było nie tak czy "one" tak mają.
S



2 Data: Maj 04 2012 21:33:59
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: rz 


Marzy mi sie skoda octavia combi.

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

3 Data: Maj 04 2012 22:15:28
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: kor_nick 

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.

kor_nick (boniekk)

4 Data: Maj 04 2012 22:20:34
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: AL 

W dniu 2012-05-04 22:15, kor_nick pisze:

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.


sa nie udane - cos jak deska obita szmata.
wiem co pisze po paruset km jazdy Octavia i paru Chorwacjach w  fotelach 'francuskich' ;)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Maj 04 2012 22:31:54
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: kor_nick 

sa nie udane - cos jak deska obita szmata.
wiem co pisze po paruset km jazdy Octavia i paru Chorwacjach w  fotelach 'francuskich' ;)


no cóż, ile pleców i dupek - tyle opinii :)

6 Data: Maj 04 2012 22:35:06
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2012-05-04 22:31, kor_nick pisze:

sa nie udane - cos jak deska obita szmata.
wiem co pisze po paruset km jazdy Octavia i paru Chorwacjach w
fotelach 'francuskich' ;)

no cóż, ile pleców i dupek - tyle opinii :)

Ja się jak najbardziej przychylam do opinii, że przy fotelach
i zawieszeniu francuskim to jest to "deska obita szmata" :)

7 Data: Maj 04 2012 23:48:18
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: kor_nick 

Ja się jak najbardziej przychylam do opinii, że przy fotelach
i zawieszeniu francuskim to jest to "deska obita szmata" :)

możliwe że zależy to od indywidulanych upodobań, kiedyś jechałem meganką  do Belgii, wyszedłem połamany, z octawią nie mam takich problemów, czy to na urlopie (18 godzin) czy w pracy (4-5 godzin) - wysiadam i nic mnie nie boli.

ale ok, być może francuskie mniej męczą, nie wiem, nie wypowiem się

8 Data: Maj 04 2012 21:57:01
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin kor_nick

możliwe że zależy to od indywidulanych upodobań

To fakt, nie wszyscy wożÄ… w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
rozkładu. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

9 Data: Maj 05 2012 18:15:45
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: kor_nick 

To fakt, nie wszyscy wożÄ… w aucie martwą makrelę w zaawansowanym stopniu
rozkładu. :>

makreli może nie ale wiozłem 100 kg kamieni pachnących adriatykiem rok temu :)

to nie jest tak że uważam te auto za najlepsze w swojej cenie, bo nie jeździłem innymi. pytanie było czy fotele są wygodne - moim zdaniem bardzo, i nie męczą w długiej podróży. zbyt miękkich (miałem w megane) nie lubię, zbyt twardych (miałem w escorcie) też nie.

miałem octavie 2 od 2006 roku, teraz mam drugą w konfiguracji jaką sam sobie wybrałem (oczywiście to firmowe auto...) i po prostu uważam ten samochód za wygodny. nic więcej. prywatnie w życiu bym nie dał takiej kasy ale taka polityka firmy.

10 Data: Maj 05 2012 20:50:01
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: anacron 

W dniu 2012-05-04 22:15, kor_nick pisze:

są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.

ROTFL

11 Data: Maj 05 2012 21:14:55
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin kor_nick

są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach.

IMHO są bardzo nieudane (w każdym razie w normalnych wersjach). W O1
fotele są zaprojektowane chyba z myślą o garbatych (poważnie, taka jest
budowa oparcia), w O2 są trochę lepsze, ale też daleko im do
przeciętnych foteli z klasy D.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Maj 08 2012 13:54:57
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: PaweL 

....w O2 są trochę lepsze, ale też daleko im do

przeciętnych foteli z klasy D.



Bo Octavia to auto klasy C. Żeby stworzyć złudzenie większej ilości miejsca
siedziska foteli sa pomniejszone, co nie jest przyjemne dla posiadaczy
większych tyłków.

Co do francuskich foteli i zawieszeń: coraz więcej modeli i wersji
wyposażenia ma "sportowe" fotele, kierownice i zawieszenia. Ja w rodzinnej
Lagunie mam fotele, na których można by umieścić napis "Recaro" i nie
wyglądał  by dziwnie. Po trasie Warszawa-Paryż nic mnie nie bolało.

13 Data: Maj 04 2012 13:30:47
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:

W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał:

Marzy mi sie skoda octavia combi.

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

Mam 193 cm.
Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą octavią tylko że sedan i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.
Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to trochę mało ale z drugiej strony 900+ km na jednym baku też ma swoje zalety.

S

14 Data: Maj 05 2012 00:10:38
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości grup

W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał:
Marzy mi sie skoda octavia combi.

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

Mam 193 cm.
Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą octavią tylko że sedan

Nie ma czegoś takiego.


i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.

Chyba gorszego......
Skoda naprawdę dobry ma tylko bagażnik.

15 Data: Maj 05 2012 11:28:18
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-04 22:30,  pisze:

W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał:
Marzy mi sie skoda octavia combi.

A jak z kręgoslupem ?
Ponoć w oktawce fotele są mało udane bo reszta całkiem niezła.

Mam 193 cm.
Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą octavią tylko że sedan i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta.

Ty sobie jaja robisz prawda? :)
W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie jest mniejszy ponieważ to hatchbacki. Prowadzenie octavii jest zaledwie średnie w klasie, silniki - nie zachwycają, zawieszenie jest lepsze niż w poprzedniej wersji octavii I ale wraz z układem kierowniczym także nie jest najlepsze w klasie i do tego dość często wymaga napraw tulei. Wnętrze (to nie jest kwestia gustu) jest paskudne i staromodne szczególnie jak zobaczysz jak wyglądają wnętrza u konkurencji.

Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to
trochę mało ale z drugiej strony 900+ km na jednym baku też ma swoje zalety.

Co to była za wersja octavii i jaki to był model?

--
Pozdrawiam
Rafał

16 Data: Maj 05 2012 10:23:51
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin The_EaGle

Ty sobie jaja robisz prawda? :)
W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
jest mniejszy ponieważ to hatchbacki.

Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
średniej za cenę kompakta.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Maj 05 2012 17:45:51
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 12:23, to pisze:

begin The_EaGle

Ty sobie jaja robisz prawda? :)
W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych
samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży
bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie
jest mniejszy ponieważ to hatchbacki.

Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wygląd i proporcje auta klasy
średniej za cenę kompakta.

Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>
Thalia, cordoba, fabia sedan albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze niższą niż octavia.

Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom taką sieczkę  z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D nagminnie porównując go do passata.

Dla mnie osobiście podstawową zaletą octavii jest właśnie nadwozie liftback -połÄ…czenie zalet hatchback'a i sedana. W klasie kompakt to faktycznie nie częste rozwiązanie.

--
Pozdrawiam
Rafał

18 Data: Maj 05 2012 16:21:45
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin The_EaGle

Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>

Focus niezbyt, Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
"cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
(auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
się przeglądać cenników.

Thalia, cordoba, fabia sedan
albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze
niższą niż octavia.

Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
coś więcej, niż obecnoć bagażnika.

Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
taką sieczkę  z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
nagminnie porównując go do passata.

Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Maj 05 2012 21:52:08
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 18:21, to pisze:

begin The_EaGle

Proporcje auta klasy średniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu
nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie
auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :>

Focus niezbyt,

Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoś go nazywał małym mondeo. Całkiem proporcjonalnie wygląda. Jeszcze przypomniał mi się poprzedni model seata toledo.

Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze
skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do
"cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może być problem ceny
(auto wyglądające jak D za cenę D to żaden rarytas...), ale nie chce mi
się przeglądać cenników.

Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od 79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys klimatyzacje.


Thalia, cordoba, fabia sedan
albo inne auto seg B będzie miało "proporcje" duże auta a cenę jeszcze
niższą niż octavia.

Te auta nie mają proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To
coś więcej, niż obecnoć bagażnika.

Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833



Kiedy popatrzysz na rozmiary wnętrza (o rozstawie osi już nie
wspominając) to okaże się że to jest golf i nic więcej czyli nawet nie
największy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom
taką sieczkę  z mózgu zrobić że uwierzą że octavia to auto seg D
nagminnie porównując go do passata.

Może i we wnętrzu to jest Golf, ale z zewnątrz, dla laika (czyli dla
większości), wygląda to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem
jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo ją
tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednocześnie -- jak
pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta.

Takich samochodów które wyglądają w seg C jak sedan z seg D jest sporo. Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent passata a za marketingowym bełkotem powtarzają tą bzdurę dziennikarze co niektórzy.

--
Pozdrawiam
Rafał

20 Data: Maj 05 2012 13:05:28
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:

Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833
Mam 13 letnia Cordobe.
5 było spokoju  w ciągu ostatnich dwóch miesiecy musiałem wymienić półauta.
OK
Tylko ciągle sie okazywało że gdyby to był VW to bym miał cos tam o 20-30% taniej i kiepski Bagażnik.
I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje
Seatowi mówie nie

Sławek

21 Data: Maj 05 2012 22:21:53
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości grup

Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833
Mam 13 letnia Cordobe.
5 było spokoju  w ciągu ostatnich dwóch miesiecy musiałem wymienić półauta.
OK
Tylko ciągle sie okazywało że gdyby to był VW to bym miał cos tam o 20-30% taniej i kiepski Bagażnik.
I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje
Seatowi mówie nie

A Skodzie tak?
Przecież to jeszcze gorsza niż Seat wersja fatalnego VW.

22 Data: Maj 05 2012 22:34:15
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 22:05,  pisze:

Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833
Mam 13 letnia Cordobe.
5 było spokoju  w ciągu ostatnich dwóch miesiecy musiałem wymienić półauta.
OK
Tylko ciągle sie okazywało że gdyby to był VW to bym miał cos tam o 20-30% taniej i kiepski Bagażnik.
I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje
Seatowi mówie nie

Nie wymagaj od auta mającego 13 lat cudów.
Ile cię kosztowała wymiana połowy auta ? Założę się że mniej niż wymiana koła dwumasowego w każdym współczesnym dieslu ;)

coś za coś.

BTW VW  http://vwszrot.pl pare słow o "jakości" VW.

--
Pozdrawiam
Rafał

23 Data: Maj 05 2012 21:08:01
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin The_EaGle

Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoś go nazywał małym
mondeo. Całkiem proporcjonalnie wygląda. Jeszcze przypomniał mi się
poprzedni model seata toledo.
(...)
Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.
http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833

IMHO ani jedno, ani drugie nie ma proporcji klasy D (szczególnie Cordoba,
która wygląda jak mały, nadmuchany sedanik). A Octavia ma. Chodzi o
wzajemne proporcje przodu, tyłu, kabiny itp. Większoć sedanów klasy C ma
nieproporcjonalnie krótki przód i tył w stosunku do kabiny i
nieproporcjonalnie duże przednie reflektory w stosunku do reszty auta
(jak to zwykle w kompaktach).

Takich samochodów które wyglądają w seg C jak sedan z seg D jest sporo.

IMHO bardzo niewiele. Octavia, Lancer, ostatnio może droga Jetta (za cene
Jetty to sobie można kupić Mondeo, które niczego nie udaje). Co jeszcze?

Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent
passata a za marketingowym bełkotem powtarzają tą bzdurę dziennikarze co
niektórzy.

Tylko chwalić producenta, że zrobił z odpowiednio przestylizowanego
Golfa, Passata dla ubogich. :)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

24 Data: Maj 05 2012 21:20:11
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin The_EaGle

Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od
79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje
octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys
klimatyzacje.

Spojrzałem do cenników i jednak wybrałeś bardzo tendencyjnie. Najtańsza
Jetta to 70 tys. Najtańsza Octavia to 55 tys. Dodatkowo jest jeszcze
Octavia Tour (model sprzed FL) od 45 tys. Więc to zupełnie inna klasa
cenowa. I co z tego, że najtańsza Jetta ma lepszy silnik i wyposażenie. O
to właśnie chodzi. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

25 Data: Maj 06 2012 18:44:29
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: V-Tec 

W dniu 2012-05-05 21:52, The_EaGle pisze:
[..]

Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od
79000PLN do 94500PLN widać wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje
octavii poniżej 75tys to nie mają nic w standardzie. Jetta ma od 79tys
klimatyzacje.

Jetta z tym samym wyposażeniem będzie droższa od Octavii, jetta (obecna) ma też większy rozstaw osi (2575mm vs 2651mm), co jak podejrzewam przełoży się na nieco więcej miejsca z tyłu. Jetta niestety jest sedanem, co jest mało praktyczne jak trzeba sporo gratów pakować. Wózek na pewno będzie łatwiej włożyć do octy, co nie znaczy, że do jetty się nie da.


--
pozdro,
W.

26 Data: Maj 06 2012 13:23:58
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "The_EaGle"


Proporcje auta klasy średniej?

Ano widzisz, jakoś tak im wyszło, że Octawka mie więcej miejsca za przednimi fotelami, niż moja Vectra C - jak to możliwe?

27 Data: Maj 05 2012 03:48:16
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:



Co to była za wersja octavii i jaki to był model?

--
Pozdrawiam
Rafał

DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
Jeżdziłem wtedy dla porównania
C-Max
S-Max
Focus
Laguna
Bipper
Kangoo
L-200
Ranger

Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu..

A jaki inny samochód sugerujesz?
Dla mnie najważniejsze
żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia)
bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała łopatka do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )


Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą plastiki czy drewno to mnie szczypie
Dla mnie najlepszy jest obecny samochód co jak zapomne na noc zamknąć to to i tak maham ręką przecież go nieukradną ma tylko dwie wady za mały bagaznik i brak klimy. A i lata swoje.

28 Data: Maj 05 2012 15:21:11
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości grup



Co to była za wersja octavii i jaki to był model?

--
Pozdrawiam
Rafał

DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)

Takiej wersji Octavii też nie ma i nigdy nie było.

29 Data: Maj 05 2012 18:20:53
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 12:48,  pisze:



Co to była za wersja octavii i jaki to był model?

--
Pozdrawiam
Rafał

DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje)
Jeżdziłem wtedy dla porównania

Wg mojeauto :

http://tinyurl.com/cxkek4w

taka wersja kosztuje od 72 do 82 tys zł. Plus lakier i inne pierdoły tak więc bazowa cena to od 74tys zł.

dla porównania:

http://tinyurl.com/c4lc4zv

fiat bravo z silnikiem tej samej mocy kosztuje od 63 do 72 tys czyli 10 tys taniej.

Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze wyposażenie?




C-Max
to płyta focusa II.

S-Max
S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

Focus
Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o focusie III nawet nie będę wspominał.


Laguna
I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))

Bipper
Kangoo
L-200
LOL

Ranger

Masz gospodarstwo rolne? ;)


Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej.
No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.

Nie ma takiej zależności jak wielkość bagażnika do wielkości zbiornika. Zbiornik zwykle znajduje się pod tylnymi fotelami a nie pod bagażnikiem. Większe bagażniki znajdziesz w samochodach z zawieszeniem półzależnym - czyli z belką a nie wielowahaczowym. W zamian za większy bagażnik masz więc gorsze prowadzenie i mniej komfortowe. Octavia ma wielowahaczowe zawieszenie i spory bagażnik tylko dlatego że jest to liftback - czyli za tylną osią wisi kawał bagażnika.




A jaki inny samochód sugerujesz?
Dla mnie najważniejsze
żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia)
bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała łopatka do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła )

Co to znaczy dużo km? Od tankowania do tankowania? Chodzi ci o to abyś przejechał zamiast 800km np 1000km na jednym zbiorniku? Owszem lepiej mieć większy zbiornik niż mniejszy ale to przydaje się głownie w trasie i szczególnie za granicą. Wadą natomiast jest to że wozisz dodatkowe kg i spalasz nieco więcej paliwa. Przyzwoite minimum to 50l co daje 800-900km zasięgu przeciętnego kompaktowego diesla.

Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.


Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą plastiki czy drewno to mnie szczypie

Wśród samochodów które wymieniłeś są to po za focusem auta z zupełnie innych segmentów i nie porównywalne z octavia. Służą do zupełnie innych zadań.

--
Pozdrawiam
Rafał

30 Data: Maj 05 2012 12:58:07
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:

Zacznijmy od poczatku.
Samochód wg ma mnie jeździć (czyli nie psuć się) za w miare tanie pieniądze(koszty eksplatacji).
Szczerze mówiąc nie za bardzo na nich sie znam od strony technicznychnej jednak ze wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi samochodami.
Podkreślam jeszcze raz samochód to dla mnie czarna skrzynka ma jechać i tyle ale :
Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

U żony kupili dwa Passaty i kilka octavi. Pierwszy Passat sie spalił w czasie pierwszego wyjazdu w Berlinie. Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody nawet jak sie psuły to nie na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
wyposażenie?
to w OCTAVI jest najlepsze >>>>  BAGAŻNIK   <<<<

C-Max
to płyta focusa II.
po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

> S-Max
S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

jw

> Focus
Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
focusie III nawet nie będę wspominał.

Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

> Laguna
I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu)

> Bipper
> Kangoo
Fajne bo wysokie ale za mały bagażnik

> L-200
LOL

> Ranger

 Tych  to nawet za darmo bym nie chciał dziwie sie że tyle tego jeżdzi

Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
 
308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
i z maską widoczną z przodu :)
Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"
 
jakieś sugestie ?

--
Pozdrawiam
Rafał

31 Data: Maj 05 2012 22:21:11
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Cavallino 


Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:


Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
i z maską widoczną z przodu :)
Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków

Tylko że to cholernie negatywna cecha.
Już Niemiec dla bogoli brzmi słabo, a dla biedaków - raczej nie lepiej.
Chcesz mieć bezawaryjne auto kup sobie coś skośnookiego, a jak ma mieć duży bagażnik, to kombi i po zawodach.
Zapewne w stosunku do pomysłu zakupu Octavii zaoszczędzisz jeszcze na cenie.

32 Data: Maj 05 2012 22:30:06
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-05 21:58,  pisze:

Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że ci się uda.

Zacznijmy od poczatku.
Samochód wg ma mnie jeździć (czyli nie psuć się) za w miare tanie pieniądze(koszty eksplatacji).
Szczerze mówiąc nie za bardzo na nich sie znam od strony technicznychnej jednak ze wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi samochodami.
Podkreślam jeszcze raz samochód to dla mnie czarna skrzynka ma jechać i tyle ale :
Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.

U żony kupili dwa Passaty i kilka octavi. Pierwszy Passat sie spalił w czasie pierwszego wyjazdu w Berlinie.
Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody nawet jak sie psuły to nie na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

Pomyśl logicznie passat to najpopularniejszy samochód seg D w Europie. Tzn że VW sprzedał tego miliony w ciągu ostatnich kilku lat. Ilość spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność bo sam jesteś sobie winien.


Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
wyposażenie?
to w OCTAVI jest najlepsze>>>>   BAGAŻNIK<<<<

To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

C-Max
to płyta focusa II.
po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.


S-Max
S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

jw

ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

Focus
Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
focusie III nawet nie będę wspominał.

Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?


Laguna
I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu)

Laguna II czy III?

Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.

308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec jest bardziej niebezpieczna niż 308.


Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
i z maską widoczną z przodu :)

Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria.
Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie znaczek mercedesa na masce.

Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"

jakieś sugestie ?

Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie pierniczysz jak potłuczony.



--
Pozdrawiam
Rafał

33 Data: Maj 05 2012 21:12:34
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: to 

begin The_EaGle

Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.

IMHO w tej cenie trudno dostać coś lepszego przy założeniu, że ma
wyglądać poważnie, a nie jak kompakt dobry dla kobiety na zakupy.
Aczkolwiek osobiście wolę prawdziwą klasę D, bo do niej Octavii jednak
pod względem komfortu bardzo daleko.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

34 Data: Maj 06 2012 05:47:51
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Cavallino 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec jest bardziej niebezpieczna niż 308.

Na pewno?
Również gdy np. wyłączymy z oceny ochronę pieszych, która na bezpieczeństwo pasażerów auta nie wpływa?


Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie pierniczysz jak potłuczony.

To samo chciałem napisać.
Choć wygląda mi to na czysty trolling szczerze mówiąc.

35 Data: Maj 06 2012 04:52:18
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:


Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że
ci się uda.

Spróbuje, mam nadzieje że teraz bedzie lepiej

> Zacznijmy od poczatku.
> Samochód wg ma mnie jeździć (czyli nie psuć się) za w miare tanie pieniądze(koszty eksplatacji).
> Szczerze mówiąc nie za bardzo na nich sie znam od strony technicznychnej jednak ze wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi samochodami.
> Podkreślam jeszcze raz samochód to dla mnie czarna skrzynka ma jechać i tyle ale :
> Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.
>
> U żony kupili dwa Passaty i kilka octavi. Pierwszy Passat sie spalił w czasie pierwszego wyjazdu w Berlinie.
> Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody nawet jak sie psuły to nie na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

Pomyśl logicznie passat to najpopularniejszy samochód seg D w Europie..
Tzn że VW sprzedał tego miliony w ciągu ostatnich kilku lat. Ilość
spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na
takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina
w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje
się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który
jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie
jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg
określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię
to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność
bo sam jesteś sobie winien.

Pamietam coś tam ze statystyki o populacji, próbie statystycznej rozkałdzie normalnym studenta itd.  Ale tutaj chce tylko powiedzieć że kupili dwa passaty i oba padły w ciągu 48 godzin od kupienia. Skody nadal jeżdzą. Rozumie po prostu pech.

>
> Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach serwisowych wykonanych z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade chociaż czasami sie troche już bałem

>> Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
>> wyposażenie?
> to w OCTAVI jest najlepsze>>>>   BAGAŻNIK<<<<

To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko.
Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej.
Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.
 
>> C-Max
>> to płyta focusa II.
> po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.

Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?
Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej.  
C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem naprawde poczułem różnice na lepsze (głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje  (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne odczucie.

>
>>> S-Max
>> S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.
>
> jw

ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

>>> Focus
>> Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
>> focusie III nawet nie będę wspominał.
>
> Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?


http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html

http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia_ii.html

Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem.
 
>>> Laguna
>> I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
> Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu)

Laguna II czy III?

Jechałem tylko raz naprawde nie pamietam

>> Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
>> 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej..
>> Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
>> 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
>> sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
>
> 308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
> Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
jest bardziej niebezpieczna niż 308.
 
Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.
(To taka mała ironia)

> Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
> i z maską widoczną z przodu :)

Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w
wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria.
Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie
znaczek mercedesa na masce.

> Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"
>
> jakieś sugestie ?

Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata
przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie
pierniczysz jak potłuczony.

Nigdy NIE TWIERDZIŁEM że jest inaczej co do mojej wiedzy dlatego nie zawracałbym Ci glowy i zaśmiecał forum moimi bredniami.
Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest zawsze za mało
Ooooooooo mercedes byłby fajny ale znowu kasa. 

Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne  pieniądze 3-4 letni samochód który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)
S

ps
Czy dobrze cytowałem ? :)




--
Pozdrawiam
Rafał



W dniu sobota, 5 maja 2012 22:30:06 UTC+2 użytkownik The_EaGle napisał:
W dniu 2012-05-05 21:58,  pisze:

Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że
ci się uda.

> Zacznijmy od poczatku.
> Samochód wg ma mnie jeździć (czyli nie psuć się) za w miare tanie pieniądze(koszty eksplatacji).
> Szczerze mówiąc nie za bardzo na nich sie znam od strony technicznychnej jednak ze wzgledu na charakter pracy mogłem w ubiegłym roku pojeździć kilkoma różnymi samochodami.
> Podkreślam jeszcze raz samochód to dla mnie czarna skrzynka ma jechać i tyle ale :
> Jeśli gość który zajmował się u mnie flotą (miał coś ponad 150 aut pod sobą) mówi że Octavia to dobry samochód tzn że coś w tym jest.

Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest
to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy
jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.
>
> U żony kupili dwa Passaty i kilka octavi. Pierwszy Passat sie spalił w czasie pierwszego wyjazdu w Berlinie.
> Drugi też na pierwszym wyjeździe padła turbina. Skody nawet jak sie psuły to nie na tyle poważnie żeby o tym było głośno.

Pomyśl logicznie passat to najpopularniejszy samochód seg D w Europie..
Tzn że VW sprzedał tego miliony w ciągu ostatnich kilku lat. Ilość
spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na
takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina
w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje
się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który
jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie
jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg
określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię
to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność
bo sam jesteś sobie winien.

>
> Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

>> Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
>> wyposażenie?
> to w OCTAVI jest najlepsze>>>>   BAGAŻNIK<<<<

To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

>> C-Max
>> to płyta focusa II.
> po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.

>
>>> S-Max
>> S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.
>
> jw

ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

>>> Focus
>> Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
>> focusie III nawet nie będę wspominał.
>
> Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?


>>> Laguna
>> I co było niewygodnie i pewnie głośno? ;)))
> Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu)

Laguna II czy III?

>> Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
>> 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej..
>> Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
>> 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
>> sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
>
> 308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
> Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
jest bardziej niebezpieczna niż 308.

>
> Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem
> i z maską widoczną z przodu :)

Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w
wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria.
Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie
znaczek mercedesa na masce.

> Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca"
>
> jakieś sugestie ?

Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata
przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie
pierniczysz jak potłuczony.



--
Pozdrawiam
Rafał

36 Data: Maj 06 2012 05:05:22
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:

Pomyliłem auta

http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html

http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia_ii.html

Z przodu W ŚRODKU faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść FORDA ( Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem.

37 Data: Maj 06 2012 19:03:28
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: V-Tec 

W dniu 2012-05-06 14:05,  pisze:

Pomyliłem auta
http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html

http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia_ii.html

Z przodu W ŚRODKU faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść FORDA ( Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem.


Oprócz sprawdzania suchych danych na papierze oczywiście przymierz się do każdego auta osobiście przed kupnem, nawet całą rodziną z fotelikami itd. No może bez teściowej, ale rozważ/zasymuluj sytuację 2 foteliki + teściowa między nimi. Ja tak raz jechałem octavią - przerąbane. Ewentualnie foteliki koło siebie a teściowa na skrajnym siedzeniu. Chyba, że starszemu dziecku wystarczy poddupek albo wcale go nie potrzebuje. Jesteś wysoki, więc znaczenie może mieć wyprofilowanie przestrzeni wokół nóg. Mam kolegę (też wysoki) i jemu niektóre auta nie pasują.
Odradzam Ci auto z gazem, bo koło zajmie cenne miejsce w bagażniku, a wiem coś na ten temat (sam mam 2-kę dzieci).

--
pozdro
W.

38 Data: Maj 07 2012 01:33:09
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-06 13:52,  pisze:

Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm

Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz...

Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach serwisowych wykonanych
z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade chociaż czasami sie troche już bałem

Chcesz powiedzieć że octavia jest bardziej terenowa od passata?
A sprawdzałeś jej kąt rampowy? ;))))




Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze
wyposażenie?
to w OCTAVI jest najlepsze>>>>    BAGAŻNIK<<<<

To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą?

Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko.
Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej.
Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów.

Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika. Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...
W takim układzie jak nie chcesz kupować auta seg D to kupuje się kombi które ma tą zaletę że możesz go wypchać po dach a to daje o wiele większą przestrzeń niż octavia liftback. Ceny np KIA ceed kombi czy focusa kombi nie rzucają na kolana są o 2-3tys droższe niż wersje HB.



C-Max
to płyta focusa II.
po pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu

LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj
sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.

Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB
Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy?

Zależy przy jakiej prędkości.

Szukałem kilka minut:

prędkości odpowiednio 50/100/130:
C-MAX: 61/70/73 diesel
octavia II: 62/70/73 diesel
octavia II  63/70/73 benzyna (ciekawostka głośniejsza przy 50km/h)
focus II: 62/67/71  diesel

różnica o 2db!!!! masakra

tak żebyś miał porównanie

ford fusion - mini van seg B : 61/68/73 - jak octavia.

Dodam że na ten samochód właściwie wszyscy użytkownicy narzekają że jest głośny.

Wniosek - octavia II to jeden z najgłośniejszych samochodów w swojej klasie źródło: http://www.auto-swiat.pl/porownanie-aut


Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej.
C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem naprawde poczułem różnice na lepsze
(głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje  (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne odczucie.

Jeżeli ten c-max był sprawny to powinien być bardziej cichy niż octavia.



S-Max
S-max jest na płycie mondeo to insza klasa.

jw

ROTFL ... bo komentować tego nie będę...

Focus
Wg mnie focus II  to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o
focusie III nawet nie będę wspominał.

Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa?

W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm
zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał?


http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html

http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia_ii.html

Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi Niestety nie pamietam jak jest w focusie.
Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem.

Rozstaw osi jest w focusie o 12cm większy niż w octavii (hb vs liftback) a to równa się więcej miejsca w środku. Długość samochodu nie ma znaczenia. Długość to tylko większy kufer.



Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w
308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej.
Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w
1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co
sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.

308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske)
Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine.

Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec
jest bardziej niebezpieczna niż 308.

Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane.
(To taka mała ironia)

Na logikę to przesiądź się do mercedesa 123 - jest większy ale konstrukcyjnie  z końca lat 70tych. Porównanie tego auta po uderzeniu w drzewo a współczesnego kompakta z 5gwiazdek w EURONCAP to przy 65km/h jak dzień do nocy. Tam nie miał byś żadnych szans na przeżycie a tutaj masz prawie 100%. To że octavia ma tylko 4 a nie 5 gwiazdek świadczy o tym że skoda nie położyła na bezpieczeństwo takiego nacisku jak VW czy peugeot w modelu 308. Dlatego te auta będą bezpieczniejsze.

Wielkość prawie w ogóle nie ma znaczenia.Liczą się odkształcalne podłużnice z przodu auta oraz konstrukcja i materiały klatki pasażerów auta (np użycie stali o podwyższonej wytrzymałości). Blacha i jej ilość nie mają wpływu na skutek wypadku.

  Znaczenie ma masa auta jak zamierzasz uderzyć w kogoś ale przy uderzeniu w filar wiaduktu, mur czy inna nie odkształcającą się przeszkodę kierowca tira będzie tak samo narażony jak w osobowym samochodzie. Tutaj liczy się tylko wytrzymałość konstrukcji. Dlatego jak widzę przy nowo projektowanych drogach jak inżynierowie "myślą o bezpieczeństwie" i nie osłaniają np filarów czy innych wystających elementów architektury barierami to aż prosi się o pomstę do nieba - tam ktoś kiedyś zginie. Przykład - Szwajcaria i wypadek autokaru w tunelu. Jak można było być takim debilem i tak zaprojektować zatoczki awaryjne... po prostu ręce do samej ziemi opadają....

[cut]

Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest zawsze za mało

Koszt kombi w stosunku do HB to poniżej 5% wartości auta. Twój argument jest śmieszny.

[cut]

Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne  pieniądze 3-4 letni samochód

Dla jednych rozsądne to 300tys dla innych 3 tyś. Określ się dokładnie o czym mówimy.

który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat

Nie ma takich samochodów. Każdy się psuje i zużywa. Po za tym jak chcesz jeździć 10 lat to pomyśl o nowym aucie. Jeżeli cię nie stać to nie myśl że  w wieku 14 lat samochód dalej będzie bezawaryjnie jeździł.


i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)
Przestań pisać o octavii liftback i popatrz na kombi kompakty - pierwszy który przychodzi mi na myśl to 3-4 letnia KIA CEED diesel, focus II z roku 2008 z silnikiem 1.8 tdci, peugeot 308SW 1.6 HDI (uwaga na FAP), a najtańszy będzie renault megane kombi z silnikiem 1.5 dci - na pewno będzie najlepiej wyposażony - kombi normalnie wygląda.

Wszystkie te samochody będą tańsze od octavii używanej będą mniej spalać paliwa i będą mieć wyższy komfort a jeśli znajdziesz dobry egzemplarz także będzie mało awaryjne.



S

ps
Czy dobrze cytowałem ? :)

Z cytowania 4 a z braku wycinania tego co nie potrzebne pała.


--
Pozdrawiam
Rafał

39 Data: Maj 07 2012 12:02:58
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor:


Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzie.
Bardzo powoli zaczynam zmieniać zdanie
Wczoraj specjalnie z żoną pojechałem do super - hipermarketu i pokazałem jej Forda i Skode.
Wskazała Octavie :)
 

Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...

Już naprawde ostatnie pytania jeśli można i nie jest tajemnica.
Jaki masz samochód?
No i jaki chciałbyć w cenie do 100 tys za nowy (biorąc pod uwage Twoją obecną sytuacje życiową )

PS
Jeszcze raz dziekuje za ciepliwość :)

40 Data: Maj 15 2012 14:26:23
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: The_EaGle 

W dniu 2012-05-07 21:02,  pisze:


Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzie.
Bardzo powoli zaczynam zmieniać zdanie
Wczoraj specjalnie z żoną pojechałem do super - hipermarketu i pokazałem jej Forda i Skode.
Wskazała Octavie :)

Pokazałeś jej focusa III czy II? :> Pokaż jeszcze w tym samym kolorze bo może się okazać że to wpływa na decyzję. Potem pokaż jej środki obu samochodów szczególnie focus III vs octavia II to przepaść.


Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika.
Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni...

Już naprawde ostatnie pytania jeśli można i nie jest tajemnica.
Jaki masz samochód?

mondeo tdci MK4 liftback

No i jaki chciałbyć w cenie do 100 tys za nowy (biorąc pod uwage Twoją obecną sytuacje życiową )

Nowy do 100tys taki jak mam, używany np 3letni sedan BMW 530d.

--
Pozdrawiam
Rafał

41 Data: Maj 04 2012 22:29:22
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: V-Tec 

W dniu 2012-05-04 20:40,  pisze:

Marzy mi sie skoda octavia combi.
Ma jeden feler - relingi.
Miałem okazje zrobić nieswoją parę razy trase Toruń-Kraków i jestem w tym samochodzie zakochany tylko że przy predkości +- 100 km/h "słyszę" cały czas wiatr na relingach.
Coś z tym egzemntlarzem było nie tak czy "one" tak mają.

chyba tak mają-jechałem raz z kolegą (ocavia II) i też szumiało, nie wiem, czy od relingów, ale szum powietrza był wyraźnie słyszalny.

pozdro,
W.

42 Data: Maj 04 2012 23:00:02
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2012-05-04 20:40,  pisze:

Marzy mi sie skoda octavia combi.
Ma jeden feler - relingi.
Miałem okazje zrobić nieswoją parę razy trase Toruń-Kraków i jestem w tym samochodzie zakochany tylko że przy predkości +- 100 km/h "słyszę" cały czas wiatr na relingach.
Coś z tym egzemntlarzem było nie tak czy "one" tak mają.
S

witam
co prawda nie w octavi ale w golfie V różnic w hałasie między hb a kombi nie zauważyłem. Natomiast jeśli palcem podczas jazdy docisnąłem uszczelkę w prawym górnym rogu w oknie kierowcy to zdecydowanie było w aucie ciszej (ten róg co jest nad uchem kierowcy). w Aso usłyszałem że tak jest i drzwi nie da się lepiej spasować. Po jakimś czasie się przyzwyczaiłem. Obecnie w VI ciut lepiej ale nadal j/w.
A może podejdą relingi z A4 one są takie nisko profilowe i chyba na całej długości przylegają do dachu. Albo wyrzuć je w cholerę.
pozdrawiam
marcin jan

43 Data: Maj 15 2012 17:07:20
Temat: Re: Relingi na samochodzie
Autor: Lukasz 

W dniu 2012-05-04 20:40,  pisze:

Marzy mi sie skoda octavia combi.
Ma jeden feler - relingi.
Miałem okazje zrobić nieswoją parę razy trase Toruń-Kraków i jestem w tym samochodzie zakochany tylko że przy predkości +- 100 km/h "słyszę" cały czas wiatr na relingach.
Coś z tym egzemntlarzem było nie tak czy "one" tak mają.
S

to chyba jakiś feler egzemplarza, moja (O II) nie szumi nawet z poprzeczkami (przy czym kupiłem te najdroższe, nie pamiętam nazwy - chyba whispbar - bo z założenia nie chciałem go ściągać i miał nie szumieć przy 180km/h). Szumi za to z drabiną na dachu ;) i pali nawet 2l/100 więcej :)

--
Pozdrawiam
Lukasz

Relingi na samochodzie



Grupy dyskusyjne