Grupy dyskusyjne   »   Remont silnika

Remont silnika



1 Data: Luty 22 2007 23:26:53
Temat: Remont silnika
Autor: Pawel 

1.9 TDI po kapitalce, szlif glowicy, tulejowanie, nowe tloki.
Po ilu km silnik mozna uznac za dotarty i spokojnie mozna pojechac na hamownie aby sprawdzic ilosc kucy?



2 Data: Luty 23 2007 00:04:24
Temat: Re: Remont silnika
Autor: J.F. 

On Thu, 22 Feb 2007 23:26:53 +0100,  Pawel wrote:

1.9 TDI po kapitalce, szlif glowicy, tulejowanie, nowe tloki.
Po ilu km silnik mozna uznac za dotarty i spokojnie mozna pojechac na
hamownie aby sprawdzic ilosc kucy?

A co powiedzial fachowiec ktory to robil ?
Bo jak jest starej daty to 5 tys :-)

J.

3 Data: Luty 23 2007 00:05:05
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Hinek 


Użytkownik "Pawel"  napisał


1.9 TDI po kapitalce, szlif glowicy, tulejowanie, nowe tloki.
Po ilu km silnik mozna uznac za dotarty i spokojnie mozna pojechac na hamownie aby sprawdzic ilosc kucy?

Przynajmniej 2 tys. km.
Naprawde dobrze bedzie dzialac po 10-15 tys. km.
Pozdr

--
Hinek

4 Data: Luty 23 2007 10:34:06
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Michał 


Użytkownik "Pawel"  napisał w wiadomości

1.9 TDI po kapitalce, szlif glowicy, tulejowanie, nowe tloki.
Po ilu km silnik mozna uznac za dotarty i spokojnie mozna pojechac na
hamownie aby sprawdzic ilosc kucy?


Raczej to 5k a bardziej 6k - tak jest przynajmniej w przypadku nowych.

5 Data: Luty 23 2007 18:05:37
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Marek P. 

Pawel wrote:

1.9 TDI po kapitalce, szlif glowicy, tulejowanie, nowe tloki.
Po ilu km silnik mozna uznac za dotarty i spokojnie mozna pojechac na
hamownie aby sprawdzic ilosc kucy?

Ilość kucy możesz sprawdzić już. Dotarty będzie za jakieś 10-15 tys. Nowe
autka zaraz po zmontowaniu sa wrzucane na hamownie i żyją. Na hamowni silnik
nie jest wysilony więc chyba nic mu sie nie stanie.

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

6 Data: Luty 24 2007 14:29:15
Temat: Re: Remont silnika
Autor: pin555 

Ilość kucy możesz sprawdzić już. Dotarty będzie za jakieś 10-15 tys. Nowe
autka zaraz po zmontowaniu sa wrzucane na hamownie i żyją. Na hamowni silnik
nie jest wysilony więc chyba nic mu sie nie stanie.

No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)

--
__________________
Leszek Piniozynski

+48 601 445 397

7 Data: Luty 25 2007 20:48:55
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Marek P. 


No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)


Myślałem że to zwykłe rolki mierzące przyspieszenie i prędkość.

-- 
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

8 Data: Luty 27 2007 19:22:18
Temat: Re: Remont silnika
Autor: pin555 

> No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)


Myślałem że to zwykłe rolki mierzące przyspieszenie i prędkość.

Nawet wtedy silnik jest max obciazony. Mowi sie po hamowni,
ze max moc silnika wynosi ilestam :-)

--
Leszek

9 Data: Luty 27 2007 23:24:32
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Marek P. 

"pin555"  wrote in message

No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)
Myślałem że to zwykłe rolki mierzące przyspieszenie i prędkość.
Nawet wtedy silnik jest max obciazony. Mowi sie po hamowni,
ze max moc silnika wynosi ilestam :-)

Ale moc nie jest wtedy obliczana a nie mierzona a silnik chodzi jakby na
pusto ? Wydaje mi się że ten sam pomiar można zrobić mierząc przyspieszenie
przy określonych obciążeniach bezpośredio za skrzynią.

-- 
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

10 Data: Luty 28 2007 01:22:49
Temat: Re: Remont silnika
Autor: pin555 

>>> No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)
>> Myślałem że to zwykłe rolki mierzące przyspieszenie i prędkość.
> Nawet wtedy silnik jest max obciazony. Mowi sie po hamowni,
> ze max moc silnika wynosi ilestam :-)

Ale moc nie jest wtedy obliczana a nie mierzona a silnik chodzi jakby na
pusto ? Wydaje mi się że ten sam pomiar można zrobić mierząc przyspieszenie
przy określonych obciążeniach bezpośredio za skrzynią.

Silnik pracuje pod pelnym obciazeniem zmagajac sie z rolkami hamowni.
Nie do konca rozumiem, co chcesz mierzyc "za skrzynia", ale moc mozna wyliczyc
lub oszacowac na rozne sposoby. Rowniez za pomoca jakiegos G-Techopodobnego
urzadzenia. Ale wtedy tez trzeba obciazyc silnik na max...

--
Leszek

11 Data: Luty 28 2007 07:43:22
Temat: Re: Remont silnika
Autor: Marek P. 

"pin555"  wrote in message

No, na hamowni akurat, to jest "wysilony" (obciazony) w 100% :-)
Myślałem że to zwykłe rolki mierzące przyspieszenie i prędkość.
Nawet wtedy silnik jest max obciazony. Mowi sie po hamowni,
ze max moc silnika wynosi ilestam :-)
Ale moc nie jest wtedy obliczana a nie mierzona a silnik chodzi jakby na
pusto ? Wydaje mi się że ten sam pomiar można zrobić mierząc
przyspieszenie przy określonych obciążeniach bezpośredio za skrzynią.
Silnik pracuje pod pelnym obciazeniem zmagajac sie z rolkami hamowni.
Nie do konca rozumiem, co chcesz mierzyc "za skrzynia", ale moc mozna
wyliczyc lub oszacowac na rozne sposoby. Rowniez za pomoca jakiegos
G-Techopodobnego urzadzenia. Ale wtedy tez trzeba obciazyc silnik na
max...

ok

--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27

Remont silnika



Grupy dyskusyjne