Grupy dyskusyjne   »   Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania

Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania



1 Data: Lipiec 20 2016 10:20:14
Temat: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: Matli 

Znajomy ma do sprzedania Scenica Grand z 2007 roku. 2 cdi. Chciał go sprzedać przed awarią (o czym poniżej) ale ...
Przebieg oryginalny był 170 tys. km ale po przygodach z kiepskim paliwem potrzebna byla wymiana silnika.
Teraz "nowy"  silnik ma ponoć 5 tys. przebiegu (jest faktura zakupu).
Znajomy zrobił autem 2 tys. km i poza trochę głośniejszą pracą silnika wszystko jest ok.
I teraz pytania:
- czy warto brać takie coś za 22 tys. pln? Jeśli nie to za ile warto?
- czy to prawda, że jeśli wymieniono tylko silnik (bez osprzętu) to zaraz dojdą kolejne koszty (ponoć przy 200 tys. km się to zaczyna)
- jakie koszty przy 200 tys. km mogą wyjść przy sceniku?
- znajomy mówi, że jeśli nie były wymienione to zaraz pojawią się problemy i konieczna będzie wymiana/naprawa: dwumasa, sprężarka do turbo, dpf. Jakie to mogą być koszty?

Generalnie warto brać za takie pieniądze, takie auto, jakie czekają mnie przygody/wydatki?
Jakie jest Wasze zdanie?



2 Data: Lipiec 20 2016 13:39:08
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: abn140 


Generalnie warto brać za takie pieniądze, takie auto, jakie czekają mnie
przygody/wydatki?
Jakie jest Wasze zdanie?
3000 -6000 - kto to moze dokladnie wiedziec?
czy to jest 2.0 dci czy 1,9?
co znaczy ze paliwo? polecialy wtryski 'bo tak' czy tez padla pompa po
drodze i poszly opilki jak w fordach?
to drugie - awaria wroci jesli nie wymieniono po calosci - bak, pomki paliwa
przewody.....
wez benzyne i zagazuj jesli chcesz miec to auto....
jak robisz <30 000 rocznie to nawet gazowanie jest pod znakiem zapytania...
ile zaoszczedzisz? policz.... i decyduj.

3 Data: Lipiec 20 2016 15:56:18
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: Matli 

3000 -6000 - kto to moze dokladnie wiedziec?
czy to jest 2.0 dci czy 1,9?
co znaczy ze paliwo? polecialy wtryski 'bo tak' czy tez padla pompa po drodze i poszly opilki jak w fordach?
to drugie - awaria wroci jesli nie wymieniono po calosci - bak, pomki paliwa przewody.....
wez benzyne i zagazuj jesli chcesz miec to auto....
jak robisz <30 000 rocznie to nawet gazowanie jest pod znakiem zapytania...
ile zaoszczedzisz? policz.... i decyduj.

2.0 dci
nie wiem co poleciało bo kumpel taki obeznany w autach jak ja (czyli słabo). Autem jeździł kumpel i jego kobieta przez chyba 6 lat. Potem chcieli sprzedać bo jadą zagranicę na parę lat. I wtedy właśnie "padł" ten silnik.
Znajoma zatankowała benzynę zamiast ropy. Pojechała parę km i auto stanęło. Potem płukanka i wszystko grało. Potem przejechali parę tys. km i gdzieś zatankowali kiepskie paliwo, auto zaczęło tracić moc, potem (chyba w silniku) było "mleko".
Pewnie, że benzyna lepsza ale jak wiezie się 2-3 os. + spory bagaż to 2 dCi ma przyśpieszenie. A może jeszcze będę używał przyczepki?

4 Data: Lipiec 31 2016 08:47:05
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: giecik 

W dniu 2016-07-20 o 15:56, Matli pisze:

3000 -6000 - kto to moze dokladnie wiedziec?
czy to jest 2.0 dci czy 1,9?
co znaczy ze paliwo? polecialy wtryski 'bo tak' czy tez padla pompa po
drodze i poszly opilki jak w fordach?
to drugie - awaria wroci jesli nie wymieniono po calosci - bak, pomki
paliwa przewody.....
wez benzyne i zagazuj jesli chcesz miec to auto....
jak robisz <30 000 rocznie to nawet gazowanie jest pod znakiem
zapytania...
ile zaoszczedzisz? policz.... i decyduj.

2.0 dci
nie wiem co poleciało bo kumpel taki obeznany w autach jak ja (czyli
słabo). Autem jeździł kumpel i jego kobieta przez chyba 6 lat. Potem
chcieli sprzedać bo jadą zagranicę na parę lat. I wtedy właśnie "padł"
ten silnik.
Znajoma zatankowała benzynę zamiast ropy. Pojechała parę km i auto
stanęło. Potem płukanka i wszystko grało. Potem przejechali parę tys. km
i gdzieś zatankowali kiepskie paliwo, auto zaczęło tracić moc, potem
(chyba w silniku) było "mleko".
Pewnie, że benzyna lepsza ale jak wiezie się 2-3 os. + spory bagaż to 2
dCi ma przyśpieszenie. A może jeszcze będę używał przyczepki?
To może poszukaj innego auta
Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty
Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.
Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu bo muszę dodawać gazu. Poza tym dużo ciszej i przyjemniej

5 Data: Lipiec 31 2016 11:21:01
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor:

On Sun, 31 Jul 2016 08:47:05 +0200, giecik
wrote:

Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

Akurat 2.0 dCi to bardzo dobry silnik. Tylko nie wolno lać do niego
benzyny ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

6 Data: Lipiec 31 2016 12:59:02
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: Cavallino 

W dniu 31.07.2016 o 08:47, giecik pisze:

Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

Benzyniaków tym bardziej to dotyczy.

Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.

Poza awariami koła zmiany rozrządu, cewek , wszystkich możliwych czujników, osprzętu elektrycznego itd itp


Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu

A poza momentem ruszania ta moc automagicznie przychodzi?

7 Data: Lipiec 31 2016 18:32:31
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: giecik 

W dniu 2016-07-31 o 12:59, Cavallino pisze:

W dniu 31.07.2016 o 08:47, giecik pisze:

Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

Benzyniaków tym bardziej to dotyczy.

Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.

Poza awariami koła zmiany rozrządu, cewek , wszystkich możliwych
czujników, osprzętu elektrycznego itd itp


Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu

A poza momentem ruszania ta moc automagicznie przychodzi?


Mam auto z końca produkcji i nie narzekam.
A koło zmiany rozrządu kosztuje 300 zł i raczej nie wymienia się go jeśli dba się o wymiany oleju na poziomie 15kkm.

Jeśli chodzi o ruszanie to w dieslu na samym sprzęgle mogłem ruszyć pod górkę i czułem, że auto daje rade. W benzyniaku trzeba mu lekko podnieść obroty. Później automagicznie nic nie przybywa ale tej mocy co jest mi wystarcza.

8 Data: Lipiec 31 2016 20:15:33
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: Cavallino 

W dniu 31.07.2016 o 18:32, giecik pisze:

W dniu 2016-07-31 o 12:59, Cavallino pisze:
W dniu 31.07.2016 o 08:47, giecik pisze:

Renówki to raczej tylko benzyniaki bo z dieslem mogą być kłopoty

Benzyniaków tym bardziej to dotyczy.

Ja mam megane ii 1.6 i tam nic z silnikiem się nie dzieje.

Poza awariami koła zmiany rozrządu, cewek , wszystkich możliwych
czujników, osprzętu elektrycznego itd itp


Jeździłem wcześniej dieslem to brakuje mi tylko mocy przy ruszaniu

A poza momentem ruszania ta moc automagicznie przychodzi?


Mam auto z końca produkcji i nie narzekam.
A koło zmiany rozrządu kosztuje 300 zł

W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.


i raczej nie wymienia się go
jeśli dba się o wymiany oleju na poziomie 15kkm.

Padło przy przebiegu rzędu 60 tys, więc raczej nie wymiany oleju stanowiły problem.



Jeśli chodzi o ruszanie to w dieslu na samym sprzęgle mogłem ruszyć pod
górkę i czułem, że auto daje rade. W benzyniaku trzeba mu lekko podnieść
obroty. Później automagicznie nic nie przybywa ale tej mocy co jest mi
wystarcza.

Czyli tyle co kot napłakał, zwłaszcza momentu.
Każdy turbodoładowany silnik o podobnej pojemności będzie jeździł lepiej niż ten stary gniot.

9 Data: Lipiec 31 2016 22:45:26
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: giecik 

W dniu 2016-07-31 o 20:15, Cavallino pisze:

W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.
To, że tyle chciało to nie znaczy, że tyle kosztuje

10 Data: Lipiec 31 2016 22:49:43
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: giecik 

W dniu 2016-07-31 o 20:15, Cavallino pisze:

W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.
To, że tyle wołali to nie znaczy, że to jest tyle warte
Kpl rozrząd z tym kołem kosztuje 600 zł ( oryginał )

> Każdy turbodoładowany silnik o podobnej pojemności będzie jeździł >lepiej niż ten stary gniot.

A czy czasem nie będzie miał mniejszą żywotność ?
Turbina to dodatkowy koszt do naprawy.
Dochodzi jeszcze DPF w tych rocznikach i przy mojej raczej jeździe wokół komina robi się worek bez dna.
Każdy ma swoje racje i raczej ja do diesla się nie przekonam ( przy moich przebiegach )

11 Data: Sierpien 01 2016 16:54:13
Temat: Re: Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania
Autor: Cavallino 

W dniu 31.07.2016 o 22:49, giecik pisze:

W dniu 2016-07-31 o 20:15, Cavallino pisze:
W mojej Megance ASO chciało za wymianę 5500 zł.
To, że tyle wołali to nie znaczy, że to jest tyle warte
Kpl rozrząd z tym kołem kosztuje 600 zł ( oryginał )

Każdy turbodoładowany silnik o podobnej pojemności będzie jeździł
lepiej niż ten stary gniot.

A czy czasem nie będzie miał mniejszą żywotność ?

Wisi mi to i powiewa, byle przetrwał do końca okresu przedłużonej gwarancji.
Wrażenia i potrzeby użytkowników samochodowego złomu nijak mnie nie obchodzą.

Renault Grand Scenic 2.0 cdi - pytania



Grupy dyskusyjne