Renault Meagne vs Citroen Xsara
1 | Data: Luty 19 2008 15:48:02 |
Temat: Renault Meagne vs Citroen Xsara | |
Autor: Maciek K. | Witam, 2 |
Data: Luty 19 2008 17:05:17 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Scyzoryk |
Przymierzam sie do zakupu samochodu kombi Renault Megane ewentualnie xara -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 3 |
Data: Luty 19 2008 17:11:59 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Maciek K. pisze: Przymierzam sie do zakupu samochodu kombi Renault Megane ewentualnie Citroen xara. 4 |
Data: Luty 19 2008 17:21:00 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Gabriel'Varius' |
5 |
Data: Luty 19 2008 17:55:42 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Maciek K." napisał w wiadomości Witam, Na zasadzie że nic gorszego od Renault Megane na tym świecie chyba nie ma to Citroen lepszy. Ale generalnie wybór między dżumą i cholerą. Nie ma innych aut? 6 |
Data: Luty 19 2008 17:59:27 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Cavallino pisze: Użytkownik "Maciek K." napisał w wiadomości miales oba, ze tak twierdzisz? czy tylko wiesc gminna ci to przekazala? do zestawu dodalbym jeszcze P306/P307 (ale P306 ma brzydki srodek i jest mniejsza od xsary, wiec jak juz to P307 - wiekszosc podzespolow + silnik sa wspolne) -- pozdr Adam (AL) TG 7 |
Data: Luty 19 2008 18:10:56 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Grejon | AL pisze: miales oba, ze tak twierdzisz? W ogóle zastanawiające, że nikt w tym wątku nawet nie spytał o którą generację Megi chodzi :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 8 |
Data: Luty 19 2008 18:33:19 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: maciek K. |
W ogóle zastanawiające, że nikt w tym wątku nawet nie spytał o którąMea culpa, oczywiście czegoś zapomniałem- oba modeele to rocznik 2001-2002 9 |
Data: Luty 19 2008 19:56:32 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Grejon | maciek K. pisze: W ogóle zastanawiające, że nikt w tym wątku nawet nie spytał o którąMea culpa, Świetnie, tylko że +- w tym czasie Renault wprowadził nową generację Megane. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 10 |
Data: Luty 19 2008 18:11:10 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "AL" napisał w wiadomości news: Na zasadzie że nic gorszego od Renault Megane na tym świecie chyba nie ma to Citroen lepszy. ZX i Megane. Xsary akurat nie, po ZX z francuzów leczyłem się prawie 10 lat. Po Megane nie wiem czy 20 wystarczy. 11 |
Data: Luty 19 2008 18:25:22 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | Cavallino pisze: ZX i Megane. Ano wlasnie. Wiesz ze Xsara to nie ZX? :D -- Pozdrawiam Jacek 12 |
Data: Luty 19 2008 20:48:28 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości Cavallino pisze: Wiem. ZX był zupełnie przyzwoitym autem, z Xsarą jest podobnie. 13 |
Data: Luty 21 2008 10:25:34 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Michał Przestrzelski | Cavallino napisał(a): >> Ale generalnie wybór między dżumą i cholerą. to po kiego grzyba żeś drugi raz Francyza kipł jak pierwszy taki zły? miłej kuracji najlepjej czymś ze stajni VW -- Pozdrawiam Michał -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Luty 21 2008 11:40:12 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Michał Przestrzelski" napisał w wiadomości news: Xsary akurat nie, po ZX z francuzów leczyłem się prawie 10 lat. Megane I zbierało dobre recenzje. Skąd miałem wiedzieć że w latach 2000 Francuzi postanowili zepsuć co się da.
Nie sądzę. Mają wiele tych samych wad co Francuzy, może z wyjątkiem dostępności części, za to nie mają ich zalet (niskiej ceny nabycia i wyglądu). Na razie leczę się słowacką Kią, jak nie przyniesie to dobrego skutku, to trzeba będzie poszukać czegoś japońskiego. Albo powrót do Fiata. 15 |
Data: Luty 19 2008 18:24:48 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | Cavallino pisze: Ale generalnie wybór między dżumą i cholerą. He he, niezle bzdury. Rozumiem ze jezdziles Meganka ale akurat po co sie wypowiadasdz w kwesti Xsary o ktorej nie masz zielonego pojecia? AKurat Xsara jest bardzo udanym modelem, juz nie wspominajac o silnikach diesla ktore sa praktyucznie bezawaryjne i cholernie trwale. -- Pozdrawiam Jacek 16 |
Data: Luty 19 2008 20:47:38 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości news:
Z tym bardzo to już nie przesadzajmy, ale na pewno nie jest to knot na miarę Megane II czy XM. juz nie wspominajac o silnikach diesla ktore sa praktyucznie bezawaryjne i cholernie trwale. To się akurat zgadza, do ZX też większych zastrzeżeń nie miałem. Miałem za to do sieci serwisowej i cen części Citroena - jest równie denna i droga jak w przypadku Renault. Z tego co wiem od znajomych użytkujących (i chwalących auta jako takie) Citroeny - nic się tutaj nie zmieniło niestety. A więc w przypadku gdy jednak coś się posypie - ryzyko jest IMO za duże. 17 |
Data: Luty 19 2008 21:44:27 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | Cavallino pisze: Citroeny - nic się tutaj nie zmieniło niestety. Ja nie mowie o cenach z ASO chociaz i tam w czasie promocji ceny sa nizsze niz na Allegro. Jesli natomiast chodzi o ceny czesci eksploatacyjnych typu wszelakie filtry, wachacze, sracze itp to cenowo nie odbiegaja od innych marek. Co do samego auta to takowym jezdze i narzekac nie moge - wyboru dokonalbym jeszcze raz tego samego :) -- Pozdrawiam Jacek 18 |
Data: Luty 19 2008 21:59:40 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości Cavallino pisze: A ja tak. Zresztą do dziś dnia ilość i ceny w innych serwisach zajmujących się Citroenami, oraz w sklepach z częściami do takowych pozostawia wiele do życzenia, również w Poznaniu. Jesli natomiast chodzi o ceny czesci eksploatacyjnych typu wszelakie filtry, wachacze, sracze itp to cenowo nie odbiegaja od innych marek. Odbiegają już nawet od Peugeota i to wystarczy. 19 |
Data: Luty 19 2008 22:11:18 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Cavallino pisze: ypie - ryzyko jest IMO za duże.Cavallino pisze:
Mam dwa Citroeny ( przedtem był jeszcze jeden ) i nigdy nie miałem żądnego problemu z zakupem części zamiennych tak w ASO jak poza nim. Może tylko w przywołanym Poznaniu sa problemy?
A kiedy cokolwiek kupowałeś? Nie chcę byc złośliwy ale kilka razy na PMSie czytałem, że częsci zamienne sa drogie bo poyt jest mały a popyt mały bo nie potrzebne a nie potrzebne bo model auta ( dowolny) bezawaryjny :) P 20 |
Data: Luty 19 2008 22:37:04 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości news: Jesli natomiast chodzi o ceny czesci eksploatacyjnych typu wszelakie filtry, wachacze, sracze itp to cenowo nie odbiegaja od innych marek. Cokolwiek to kupowałem dzisiaj, bilet na basen. 21 |
Data: Luty 19 2008 22:42:41 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Cavallino pisze:
czyli w temacie ani słowa nie masz do powiedzenia? może to i lepiej. Pepek 22 |
Data: Luty 19 2008 22:54:13 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości Cavallino pisze: Masz i powiedziałeś. Było czytać, byś wiedział. Ale jak zwykle - lepiej tokować niż słuchać. 23 |
Data: Luty 20 2008 02:42:38 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: hamberg | > Ja nie mowie o cenach z ASO ze niby ktos kto naprawa 5-6 letnia fure ma robic wszystko na czesciach z ASO? Jaja sobie robisz czy sie tylko czepiasz? (po mojemu to to drugie) Zresztą do dziś dnia ilość i ceny w innych serwisach zajmujących się Moze napisz konkretnie czego Ci brakuje bo mam paru znajomych z citroenami i to raczej chwalone auta, forum dyskusyjne citroena i inne zrodla przekonaly mnie nawet do zakupu Xantii - niestety nie udalo mi sie kupic i tego zaluje. 24 |
Data: Luty 20 2008 03:39:18 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 11:42, hamberg wrote: ze niby ktos kto naprawa 5-6 letnia fure ma robic wszystko na Zwlaszcza ze mozna kupic te same czesci co w ASO za dwa razy mniejsze pieniadze :) Moze napisz konkretnie czego Ci brakuje bo mam paru znajomych z On wczesniej mial Meganke, ktora sie ciagle psuja i na podstawie tego opiera swoja opinie. 25 |
Data: Luty 20 2008 12:52:39 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Uzytkownik "castrol" napisal w wiadomosci news: Zwlaszcza ze mozna kupic te same czesci co w ASO za dwa razy mniejsze Czasem mozna, czasem nie mozna. Do Renault akurat zdarzyla mi sie sytuacja ze nie bylo mozna. A ta duperela w ASO byla na zamówienie i kosztowala 4 razy wiecej niz powinna (tzn. niz dla podobnego Fiata z natychmiastowym odbniorem na miejscu, w tej samej cenie zanabylem do Renault uzywke). Serwisów Citroena w Poznaniu jest jeszcze mniej niz Renault, ZTCW sa równie drogie, sklepów jest tyle samo i równie slabo zaopatrzonych. On wczesniej mial Meganke, ktora sie ciagle psuja i na podstawie tego Nie tylko. Francuskich samochodów mialem juz trzy i z zadnego nie bylem do konca zadowolony. Jak ktos sie chwali ile kosztuja go naprawy francuszczyzny to smiac mi sie chce, jak porównuje to do wlasnych doswiadczen z innymi producentami. Moze faktycznie to poznanski problem i gdzie indziej jest tanio jak barszcz (tak nawet moze byc, swego czasu z DW porównywalismy koszty eksploatacji Punto i AX we Wroclawiu i Poznaniu i ceny wychodzily dokladnie odwrotne, do tego stopnia ze pozwolilem sobie nie uwierzyc), tyle ze to mnie nie interesuje i na moje opinie wplywu nie ma. 26 |
Data: Luty 20 2008 12:46:43 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości > Ja nie mowie o cenach z ASO ze niby ktos kto naprawa 5-6 letnia fure ma robic wszystko na Niektórzy mają gdzieś uganianie się za częściami tańszymi o 10 zł, szukanie warsztatu który akurat nie zepsuje nic w samochodzie i ewentualne szamotanie się między sklepem a warsztatem w przypadku reklamacji danej części. W takim przypadku ASO, lub jakiś inny sensowny warsztat zajmujący się sprawą całościowo jest na wagę złota, a ceny ich usług i części najważniejszym kryterium. Zresztą do dziś dnia ilość i ceny w innych serwisach zajmujących się Moze napisz konkretnie czego Ci brakuje Mi akurat nic nie brakuje, bo trzymam się już z daleka od francuszczyzny. Natomiast kiedy ją eksploatowałem to brakowało wszystkiego, ceny za jakieś głupie brakujące plastiki w ZX zaczynały się od 100 zł. Podobne duperele we Fiacie, którego eksploatowałem po kasacji ZX-a, były kosztem o rząd wielkości mniejszym. Za to sąsiad ujeżdża 10 letnią (tak na oko) Xantię i co chwila płacze ile go częsci kosztują, ostatnio opowiadał jak to jakąś pompę czy coś musiał regenrować w Ostrowie Wlkp (100 km od Poznania) bo na miejscu chcieli go skasować o kilkaset zł więcej, a nowa to jakieś pieniądze z kosmosu w ogóle kosztowała. Nie byłem konkretnie zainteresowany szczegółami, więc nie pamiętam dokładnie o co chodziło, jak Ty jesteś to mogę Ci telefon dać. ;-) 27 |
Data: Luty 20 2008 13:08:14 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Scyzoryk | Niektórzy mają gdzieś uganianie się za częściami tańszymi o 10 zł, no ale wlasnie potem rodza sie takie opinie jak Twoje. Skoro nie masz ochoty na uganianie sie za czesciami poza ASO to nie marudz ze jest drogi serwis. Oni maja tam takie chore stawki za godzine i czesci w cenie 150-200%. Czesci na rynku sa ogolno dostepne (InterCars) do praktycznie kazdego popularnego samochodu + sepcjalizujące sie sklepy Japan Cars, czy do aut na F. Dla wytrwałych są małe sklepiki które mogą sprowadzać częsci jeszcze ciut taniej. Ceny czesci i robicizny w ASO sa kilkukrotnie wyzsze niz robienie tego w innym warsztacie i nie jest to oszczednosc 10zł. Przykladowo w Toyocie pytałem o cene rozrządu z robocizną w ASO było to ponad 1kzł. Zrobienie tego w małym warsztacie na dokładnie tych samych częsciach kosztuje 350zł. Jakby częsci kupował mechanik musiałbym zapłacić 50zł więcej. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 28 |
Data: Luty 20 2008 13:34:44 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości Niektórzy mają gdzieś uganianie się za częściami tańszymi o 10 zł, szukanie warsztatu który akurat nie zepsuje nic w samochodzie i ewentualne szamotanie się między sklepem a warsztatem w przypadku reklamacji danej części. A niby dlaczego? W takim Fiacie na ten przykład mogę sobie ze spokojem jechać do ASO i wiem że ze mnie nie nie zedrą, zrobią dobrze (bywają wyjątki), a co więcej, często części i robotę mają tańsze niż konkurencja nie będąca ASO. Sprawdzone empirycznie. Dlaczego mam więc nie narzekać na francuzy, za naprawych których w stodole u Kazia muszę płacić więcej niż w ASO Fiata, samemu szukać części i do tego być narażonym że reklamacja nie będzie uwzględniona? Oni maja tam takie chore stawki za godzine i czesci w cenie 150-200%. Ano nie wszyscy. Czesci na rynku sa ogolno dostepne (InterCars) do praktycznie kazdego popularnego samochodu + sepcjalizujące sie sklepy Japan Cars, czy do aut na F. Wiem, korzystałem. I bywa że ASO Fiat ma części w cenach takich samych albo i niższych niż IC. 29 |
Data: Luty 20 2008 13:43:20 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Scyzoryk |
Wiem, korzystałem. fiat i moze skoda sa tym wzgledem wyjatkiem ale cala reszta aso zdziera niesamowicie. Z Fiatem faktycznie moge potwierdzic. Czesci sprowadzaja w tych samych cenach co sklepy handlujace oryginałami i robocizna w normie. Siene tez robiłem kilka razy w ASO i np. podpiecie do kompa + kasowanie błędów było tansze niz na uniwersalnym kompie w dowolnym innym warsztacie. Niestety jest to wyjatek bo juz np. w seacie za podpiecie do kompa chca 200zł (w fiacie zapłaciłem 49zł Siena i 70zł Marea) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 30 |
Data: Luty 20 2008 13:53:19 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Scyzoryk pisze:
Nie wiem jak u Fiata ale częsci w ASO Ciroena są porównywalne z tymi w "zwykłych" sklepach. Jak się nieco potargujesz to wyjdzie na to sam. r np. podpiecie do kompa + kasowanie błędów było tansze niz na uniwersalnym kompie w dowolnym innym warsztacie. Niestety jest to wyjatek bo juz np. w seacie za podpiecie do kompa chca 200zł (w fiacie zapłaciłem 49zł Siena i 70zł Marea) ASO Cirtoen w Łodzi - 50,23 grosze, oczywiście po ustaleniu ceny właściwej. Sfery zawieszenia do Xantii, podstawowe po 123 pln bez rabatów, z rabatami 90 albo mniej zalezy od zdolności negocjacyjnych. Monroe poza ASO...190 na początek. Faktycznie drogie to ASO -- Pepek 31 |
Data: Luty 20 2008 14:04:08 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Scyzoryk | ASO Cirtoen w Łodzi - 50,23 grosze, oczywiście po ustaleniu ceny ..Tutaj jest to koszt podstawowy, jakies pierdoły na ktorych mozesz oszczedzic 50zł. Roznice w ASO sa zauwazalne jak masz cos "grubszego" do zrobienia. Porownaj ceny wymiany belki, głowicy, rozrzadu albo roboty za 2-3tys która poza ASO wykonasz bez problemu za 1/2 albo 1/3 tej ceny. Tutaj roznice robia sie konkretne z znaczace. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 32 |
Data: Luty 20 2008 14:10:04 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości Scyzoryk pisze: Widać w Poznaniu nie, bo nikt by nie jeździł 100 km po częsci, albo oznacza to że części z zwykłych sklepach są równie sakramencko drogie. W przypadku Renault przynajmniej też tak było. 33 |
Data: Luty 20 2008 14:08:25 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Scyzoryk" napisał w wiadomości
No i dla mnie właśnie Fiat jest wzorcem i dowodem na to że można uczciwie. Jeśli nie tylko francuskie, ale ogólnie wszystkie inne działają tak jak Renault - tym gorzej dla nich. Jak się sam o tym przekonam to też będę wytykał im takie wady. Jak na razie Kia pasuje bardziej do Fiata, ceny akcesoriów mieli tańsze niż konkurencja w zwykłych sklepikach. 34 |
Data: Luty 19 2008 17:57:40 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Maciek K. pisze: Witam, Xsara - b.dobry wybor (silnik rowniez) -- pozdr Adam (AL) TG 35 |
Data: Luty 19 2008 18:29:29 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | Maciek K. pisze: Witam, Pytanie o ktora generacje Meganki pytasz. Zakladajac ze interesuja Cie autka z Hdi domyslam sie ze juz pytasz o samochody z tego wieku :) W zwiazku z tym od Meganki akurat radze trzymac sie z daleka bo nie byl to udany moidel zwlaszcza w poczatkowej fazie produkcji. Co do Xsary to interesuje Cie model juz z konca produkcji a wiec raczej malo awaryjny. Silniki Dieslowskie ciesza sie dobra opinia i uwazane sa za dlugowieczne - oczywiscie o ile o autko sie dba. Sama Xsara jest dosc udana i wygodna konstrukcja. Oczywiscie ma troche swoich wad typu padajaca dmuchawa/centralny zamek itp (mozesz poczytac na forum cytrynki: http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=20) ale koszta naprawy sa stosunkowo male i wiele rzeczy mozna zrobic samemu. Ponadto za stosunkowo niewielkie pieniadze mozna kupic mlode auto, ktore przy odpowiednim dbaniu bedzie sluzyc troche czasu i cieszyc swego wlasciciela :) -- Pozdrawiam Jacek 36 |
Data: Luty 20 2008 13:24:09 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-19 18:29, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Sama Xsara jest dosc udana i wygodna konstrukcja.^^^^^^^ Gdyby nie podkreślenie to może byś i miał rację ;) Mi wystarczył tydzień jazdy Xsarą II, żeby z uczuciem ulgi przesiąść sie do Seicento :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 37 |
Data: Luty 20 2008 13:44:23 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Mirek Ptak pisze:
A możesz oświecić mnie na czym polegał dyskomfort Xsary II względem SC? Pepek 38 |
Data: Luty 20 2008 14:28:12 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Grejon | Pepek pisze: A możesz oświecić mnie na czym polegał dyskomfort Xsary II względem SC? Niewygodnie się jeździ autem, które nie istnieje ;) Hint: facelifting to jeszcze nie jest wprowadzenie nowego modelu. Pepek -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 39 |
Data: Luty 20 2008 14:30:15 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Grejon pisze: Pepek pisze:Xsara II znaczaco roznila sie od Xsary I (zawieszenie, buda, wzmocnienia, wnetrze-wykonczenie, gama silnikow) -- pozdr Adam (AL) TG 40 |
Data: Luty 20 2008 06:04:29 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 14:30, AL wrote: Xsara II znaczaco roznila sie od Xsary I Zgadza sie i byly to na tyle znaczace zmiany ze zrobila sie z tego Xsara III. Natomiast sam facelifting Xsary II zostal pozniej rzeczywiscie zrobiony, a zmianie ulegly detale. 41 |
Data: Luty 20 2008 06:07:03 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:04, castrol wrote: Xsara III. oczywiscie Xsara II. Xsara III to potoczna nazwa wlasnie II po liftingu 42 |
Data: Luty 20 2008 15:08:52 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | castrol pisze:
nie masz wrażenia, że gubisz sie w tej numerologii? I, potem II i już -- Pepek 43 |
Data: Luty 20 2008 06:17:10 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:08, Pepek wrote: nie masz wrażenia, że gubisz sie w tej numerologii? Napisalem o potocznej nazwie na Xsare II po liftingu 44 |
Data: Luty 20 2008 15:27:21 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | castrol pisze: On 20 Lut, 15:08, Pepek wrote:Xsara II to inaczek Xsara - rocznik modelowy 2001 Xsara III to inaczej Xsara - rocznik modelowy 2003 przy czym z roznic miedzy Xsara II a Xsara I to glownie drobny facelifting, typu listewka srebrna na tylnej klapie, przeniesiono swiatla przeciwgielne z reflektorow na zderzak i to wlasciwie wszystko (nie dlubali przy silnikach, zawieszeniu, elektryce). Natomiast Xsara II w porownaniu do Xsary I to niemalze calkowicie nowy samochod pod wzgledem konstrukcyjnym (cos wiecej niz face lifting) Niektore modele Xsary I z konca produkcji (2000 rok) posiadaly juz pewne cechy modelu 2001 (Xsary II): silniki HDI, elektryke oparta na Multiplexie) -- pozdr Adam (AL) TG 45 |
Data: Luty 20 2008 23:41:37 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | AL pisze: Xsara II to inaczek Xsara - rocznik modelowy 2001A tutaj nie masz na myśli różnicy II/III ?? - bo to właśnie był retusz Xsary II - zapewne zjadłeś I z oznaczeń. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 46 |
Data: Luty 21 2008 00:40:49 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: AL pisze:^^^^ III no fakt - oczywiscie mialo byc: miedzy X. II a X. III (nie I)facelifting, typu listewka srebrna na tylnej klapie, przeniesiono swiatla przeciwgielne z reflektorow na zderzak i to wlasciwie wszystko (nie dlubali przy silnikach, zawieszeniu, elektryce).A tutaj nie masz na myśli różnicy II/III ?? - bo to właśnie był retusz dzieki za uwage -- pozdr Adam (AL) TG 47 |
Data: Luty 20 2008 15:12:57 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 14:28, *Grejon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Pepek pisze: To tak jak z Mondeo MK2 :) tez protestowałem, ale zostałem sprowadzony na ziemię :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 48 |
Data: Luty 20 2008 06:01:00 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 13:44, Pepek wrote: A możesz oświecić mnie na czym polegał dyskomfort Xsary II względem SC? Z tego co pamietam Mirek dostal Xsare jako samochod zastepczy wiec zapewne zajezdzona. Co do zarzutow jakie mial wobec tego autka to zbyt miekkie fotele (z tym jestem w stanie sie zgodzic) i zbyt miekkie zawieszenie - z tym juz nie jestem w stanie sie zgodzic, ale mozliwe ze zawieszenie w samochodzie zastepczym bylo juz w tragicznym styanie a tylna belka skretna nadawala sie tylko do wymiany :) Jeszcze mial pretensje na zbyt malo miejsca za kierownica. 49 |
Data: Luty 20 2008 15:06:43 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | castrol pisze:
zbyt miekkie? normalne, chyba, że ktos woli siedziec na "taborecie" i zbyt miekkie zawieszenie - z tym juz nie jestem w stanie sie zgodzic, ale mozliwe zbyt miekkie to znaczy jakie? takie, które nie przenosi drgań od jazdy po zapałkach? dla mnie to zaleta Jeszcze mial pretensje na zbyt malo miejsca za kierownica. do czego? znaczy w SC więcej? czy może nie odnotował faktu, że siedzi za kierownicą ale tylnej kanapie? ;) -- Pepek 50 |
Data: Luty 20 2008 06:16:44 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:06, Pepek wrote: zbyt miekkie? normalne, chyba, że ktos woli siedziec na "taborecie" Dla mnie te fotele do jazdy po miescie sa dobre ale w trasie juz nie moge w nich usiedziec - wolalbym aby byly twardsze bo po prostu boli mnie kregoslup. Dodam ze nie jest to kwestia ustawienia i pozycji bo w innych autach nie mialem tego problemu a tu probowalem juz wszystkich ustawien chyba :) zbyt miekkie to znaczy jakie? ja nie narzekam na zawieszenie - moim zdaniem jest to jedno z lepszych zawieszen w samochodach z jakimi mialem doczynienia > Jeszcze mial pretensje na zbyt malo miejsca za kierownica. Tez nie wiem. Ja jestem dosc wysoki i nie narzekam :) 51 |
Data: Luty 20 2008 15:17:48 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości news: Z tego co pamietam Mirek dostal Xsare jako samochod zastepczy wiec Lepszy jak to określasz "taboret" niż niedodmuchany "fotel" dmuchany, który podczas jazdy powoduje iż trzymasz się wszystkie, z kierownicą włącznie zamiast kierować autem.
Tzn. takie przy którym trzeba uważać żeby lusterek sobie na zakrętach nie porysować. Ale nie każda Xsara ma tak źle. Pamiętam należącego do ś.p. Dziadzi M (obecnie Piotra) VTS-a do którego trakcji nie szło się przyczepić. Ale Dziadzia i tak zawiechę jeszcze utwardził. No i to była jeszcze stara, dobra, jakoś wyglądająca Xsara, nie wiem czy dalej są takie wersje. 52 |
Data: Luty 20 2008 15:13:41 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości On 20 Lut, 13:44, Pepek wrote: A możesz oświecić mnie na czym polegał dyskomfort Xsary II względem SC? Z tego co pamietam Mirek dostal Xsare jako samochod zastepczy wiec Jakbym słyszał opis Renault Megane. Efekt był taki że to pływało a nie jeździło. - z tym juz nie jestem w stanie sie zgodzic A z czym masz porównanie? Seicento to bardzo fajne autko, z wyjątkiem tego że ciasne. Jeździ się dość przyjemnie. 53 |
Data: Luty 20 2008 06:20:27 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:13, "Cavallino" wrote: Jakbym słyszał opis Renault Megane. A tu ze wzgledu na tylna belke jezdzi sie bardzo przyjemnie - oczywiscie o ile zawieszenie jest w dobrym stanie, ale rozumiem ze dyskutujemy o zadbanych modelach. A z czym masz porównanie? Ze: Skoda Favorit, Fiat Uno, Ford Fiesta, Renault Clio, VW Golf (III), Renault 19, Peugeot 206, Opel Astra II Seicento to bardzo fajne autko, z wyjątkiem tego że ciasne. Wcale tego nie neguje, ale skoro sam uwazasz ze SC jest ciasne to jak mozna taki zarzut kierowac pod katem Xsary? 54 |
Data: Luty 20 2008 15:31:49 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości On 20 Lut, 15:13, "Cavallino" wrote: Jakbym słyszał opis Renault Megane. A tu ze wzgledu na tylna belke jezdzi sie bardzo przyjemnie - A co jest szczególnego w tylnej belce? A z czym masz porównanie? Ze: Skoda Favorit, Fiat Uno, Ford Fiesta, Renault Clio, VW Golf (III), Z tych wszystkich tylko Astra i Golf mają jako tako zestrojone zawieszenie. Nie dziwię się że w takiej gamie francuszczyzny obrzydliwa miękkość Ci odpowiada. Seicento to bardzo fajne autko, z wyjątkiem tego że ciasne. Wcale tego nie neguje, ale skoro sam uwazasz ze SC jest ciasne to jak Ciasne jest głównie na szerokość. Siedzi się wysoko, więc w miarę wygodnie. Czasem poduszka położona na ziemi (czyli większość niemieckich, japońskich i francuskich aut) może spowodować efekt że miejsca na nogi masz równie mało jak w SC, mimo że auto większe. A propos - fotele w małym Punto były o 5 cm dłuższe niż w większym o prawie metr Megane Grandtour. Miejsca za kierownicą podobnie mało, ale w Punto lepiej to ukształtowane jest, więc się nie czuje tej różnicy. 55 |
Data: Luty 20 2008 15:35:07 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Cavallino pisze:
"samoskrętność"?
Obrzydliwa miękkość? Dlaczego obrzydliwa? Co jest obrzydliwego w wygodnym siedzeniu? -- Pepek 56 |
Data: Luty 20 2008 15:39:32 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Cavallino | Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości news: "samoskrętność"? A jak się to ma do miękkości zawieszenia? Obniża ją w cudowny sposób? Z tych wszystkich tylko Astra i Golf mają jako tako zestrojone zawieszenie. To że za miękko<>wygodnie. Za miękko=niewygodnie i męcząco. Już przy kilkuset km czuć to w plecach mocno. 57 |
Data: Luty 20 2008 18:59:50 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: krzychoo | Cavallino pisze: To że za miękko<>wygodnie. Kwestia zestrojenia pleców. :) Powiem tak - "obrzydliwie" miękkim Clio II robiłem w tygodniu 2 razy trasę po 300 km, plus normalne kręcenie się po mieście i jakoś plecy mnie od tego specjalnie nie bolały. Obecnie tymczasowo poruszam się w takich warunkach Astrą II - jest twardo, ale mi to nie przeszkadza. Też wygodnie. Ale np. moja mama, jako pasażerka, narzeka już, że w Clio było jej wygodniej, a tu jest za twardo. -- [ .:::::::::: Krzysztof Kubas ::::::::::. ] [ .:::::::::::: GG: 1304033 ::::::::::::. ] [ .::::: http://krzychoo.araneo.pl :::::. ] [ Odpowiadając wytnij "pulapka." z adresu ] 58 |
Data: Luty 20 2008 06:40:40 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:31, "Cavallino" wrote: Ciasne jest głównie na szerokość. Jako pasazer mialem okazje jezdzic Cieniasem, a to chyba to samo co SC i nadal nie rozumiem jak mozna porownywac dwa tak rozne auta. Siedzi się wysoko, więc w miarę wygodnie. Dla mnie ciut za wysoko, ale ja mam 188 i fotel obnizony jest ma maxa (mowie o Xsarze) Czasem poduszka położona na ziemi (czyli większość niemieckich, japońskich i Ja nie narzekam na miejsce na nogi. Mniej niz w Skodzie miec nie bede :D Ale np pedaly sa blisko siebie i musialem sie do tego przyzwyczaic. 59 |
Data: Luty 20 2008 15:16:37 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 15:01, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: On 20 Lut, 13:44, Pepek wrote: Miała kilka tyś km przebiegu jeśli dobrze pamiętam... - znaczy prawie nowa. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 60 |
Data: Luty 20 2008 15:14:44 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 13:44, *Pepek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: A możesz oświecić mnie na czym polegał dyskomfort Xsary II względem SC? http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/fd5f20e26af05134 Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 61 |
Data: Luty 20 2008 06:22:32 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:14, Mirek Ptak wrote: http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/msg/fd5f20e26af05134 O tym mowie. Podales same ogolniki praktycznie bez uzycia argumentow a tutaj sie wyrazasz ze to szmelc :) 62 |
Data: Luty 20 2008 15:32:35 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 15:22, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: On 20 Lut, 15:14, Mirek Ptak wrote: Ja Cię proszę... wróć w tym wątku kilka postów w tył i zobacz co podkreśliłem i co napisałem ze wskazaniem na jakieś szczegóły o szmelcu :), potem przemyśl (najlepiej kilka razy przeczytaj wcześniej) mój stary post i podaj mi te ogólniki bez argumentów. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 63 |
Data: Luty 20 2008 06:42:54 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 15:32, Mirek Ptak wrote: Ja Cię proszę... wróć w tym wątku kilka postów w tył i zobacz co Owszem, moze powinienem napisac szmelc w "". Co do argumentow to piszesz ze potwierdzily sie najgorsze opionie jakie slyszales i wymieniasz potem zbyt miekkie fotele, miekkie zawieszenie, plastikowe wnetrze (jakby astra byla lepsza w jakims stopniu), malo miejsca na nogi itp itd Dla mnie najgordze opinie to takie ze autko sie non stop psuje, nie da sie nim jezdzic, jest drogie w ekslpoatacji itp itd a nie drobne duperele do ktorych w kazdym aucie mozna sie przyczepic i po prostu do nich sie trzeba przyzwyczaic. 64 |
Data: Luty 21 2008 08:41:53 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 15:42, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Owszem, moze powinienem napisac szmelc w "". Zapewniam Cię, ze znacznie lepsza - pamiętając ciągle, że Astra tez nie jest super wykończona ale to co jest i tak na Xsarę wystarczy :). stopniu), malo miejsca na nogi itp itd No ale właśnie to decyduje - gdybym nigdy nie jeździł lepszym autem, to może przekonały by mnie Twoje słowa, że do tego można się przyzwyczaić (tak jak szwagier przyzwyczaił sie do Xsary I), dla mnie jednak była to katorga i tak jak pisałem łydka bolała mnie jeszcze przez dłuższy czas - podkreślam, że nie chodzi tu o ilość miejsca na nogi (być może nawet w Xsarze było go więcej) tylko o beznadziejne zaprojektowaną środkowa konsolę. O fotelach też sporo można pisać ale jak doskonale już w tym wątku Cavallino napisał, że w zakrętach trzymasz się wszystkiego, żeby z fotela na bok nie wylecieć :)
No i po części tak jest :) - nie jestem w stanie oczywiście napisać wiele o usterkowości *tego* egzemplarza, którym jeździłem, ale kontrolka silnika mi się zapaliła a dodatkowo co jakiś czas słucham opowieści szwagra :) duperele do ktorych w kazdym aucie mozna sie przyczepic i po prostu do Jak ktoś musi to się przyzwyczai, ale jeśli mogę kogoś ostrzec to to robię :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 65 |
Data: Luty 21 2008 09:01:06 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Mirek Ptak pisze: Dnia 2008-02-20 15:42, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:no ja bym sie klocil Astra - zreszta jak wiekszosc opli jest bezplciowa w srodku (przynajmniej tych modeli sprzed 2005 roku). A le to moje zdanie i o ile funkcjonalnoscia Astra II dorownuje Xsarze - to biorac pod uwage wygoda podrozowania, zestrojenie zawieszenia i ogolne samopoczuciem kierowcy w srodku - wiecej punktow dalbym Xsarze niz Astrze. stopniu), malo miejsca na nogi itp itd no tak zaraz powiesz, ze titek, klawisze zamykania okien jest nie w tym miejscu, kolo zapasowe w koszu, wlaczanie swiatel na dzwigienkach przy kierownicy, inna obsluga wycieraczek, etc.... O fotelach też sporo można pisać ale jak doskonale już w tym wątku Cavallino napisał, że w zakrętach trzymasz się wszystkiego, żeby z fotela na bok nie wylecieć :)???? co za fotele miales w tej zastepczej xsarze? Dla mnie najgordze opinie to takie ze autko sie non stop psuje, nie da to ze swiecila ci kontrolka od silnika - to znaczy, ze cos z dbaloscia wlasciciela o auto jest/bylo nie teges. Ta kontrolka jest po to - by zaczac akcje dochodzeniowa co jest uszkodzone lub w najblizszym czasie co sie moze spowodowac trwale unieruchomienie auta. Ale pewnie to wiesz... -- pozdr Adam (AL) TG 66 |
Data: Luty 21 2008 10:16:47 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-21 09:01, *AL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Zapewniam Cię, ze znacznie lepsza - pamiętając ciągle, że Astra tez nie jest super wykończona ale to co jest i tak na Xsarę wystarczy :).no ja bym sie klocil Nie pisałem o wyglądzie deski rozdzielczej tylko o materiale z jakiego była wykonana :) .... stopniu), malo miejsca na nogi itp itd Jak poczytasz moje "wspomnienia" :) to zauważysz co napisałem o ergonomii - tak, nie pasowało mi to co wymieniłeś (z wyjątkiem koła, którego na szczęście nie miałem okazji wyjmować), ale napisałem też, że wynikało to z przyzwyczajeń z Astry - obita łydka jednak jest już poważną wadą moim zdaniem...
Seryjne, przeczytaj a zapewne zauważysz dlaczego nie ma w nich za grosz trzymania bocznego. .... to ze swiecila ci kontrolka od silnika - to znaczy, ze cos z dbaloscia wlasciciela o auto jest/bylo nie teges. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, zapaliłem ponownie - kontrolka więcej mnie nie niepokoiła - czemu sie zapaliła to nie wiem... Miałem też raz taka sytuacje w Astrze - przy okazji wykańczania zbiornika paliwa z podrzędnej stacji - wtedy wiedziałem dlaczego. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 67 |
Data: Luty 21 2008 10:41:44 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Mirek Ptak pisze:
ten efekt moze byc spowodowany np. bnieprawidlowym podlaczeniem jakiegos urzadzenia elektrycznego do szyny BSI (w Xsarze od 2000 roku elektryka multiplexowa). Mialem kiedys taka sytuacje, gdy radio niefabryczne podlaczylem nie do tego plusa z BSI co trzeba. Dzialo sie dokladnie jak napisales - co pare dni zapalala sie kontrolka silnika + wylaczaly sie wszystkie wskazniki na desce :) - ale auto jechalo dalej. Zgaszenie i ponowne wlaczenie - resetowalo ten blad. Na poczatku nie wiedzialem o co biega (ASO tez sie nie skapowalo, gdyz ten blad wystepowal sporadycznie), dopiero po przestudiowaniu dokladnie rozkladu sygnalow do kostki radia z BSI, znalazlem przyczyne - przerobilem kostke radia i od tego momentu powyzszy blad juz nigdy nie wystapil. W ASO mozna tez kupic specjalna kostke ktora eleiminuje pow.blad i pozwala na przylaczenie niefabrycznego radia bez zadnej komplikacji. Miałem też raz taka sytuacje w Astrze - przy okazji wykańczania zbiornika paliwa z podrzędnej stacji - wtedy wiedziałem dlaczego. to sie akurat tez zgadza - dzieje sie tak z wiekszoscia wspolczesnych aut po zatankowaniu syfu a nie benzyny min.95 oktan Pozdrawiam - Mirek -- pozdr Adam (AL) TG 68 |
Data: Luty 21 2008 11:12:04 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-21 10:41, *AL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, zapaliłem ponownie - kontrolka więcej mnie nie niepokoiła - czemu sie zapaliła to nie wiem... Tam nie było radia :) - tam niczego nie było ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 69 |
Data: Luty 20 2008 14:28:36 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Mirek Ptak pisze: Dnia 2008-02-19 18:29, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: to miales ta xsare widocznie zepsuta :) Jazda maluchami (niezaleznie jakimi) i przesiadka na samochod z wiekszym rozstawem powoduje juz uczucie duzej ulgi. Jesli dodatkowo przesiadasz sie z Xsary do SC i twierdzisz, ze czujesz ulge - to Cie juz calkowicie nie rozumiem. Ja czuje ulge gdy przesiadam sie ze sluzbowego F.Fusion czy SC kolegi do AX'a od zony. Do Xsary nie bede porownywac (mialem Xsare II Break prawie 7 lat) bo uwazam, ze zawieszenie w Xsarze jest idealne dla tego segmentu samochodowego. Dodatkowo, wbrew temu co inni juz napisali - przez caly okres eksploatacji Xsary nie mialem zadnych problemow z mechanika czy elektryka. Majac rowniez inne autka w eksploatacji - Xsare uwazam akurat za bardzo udany model i jesli ktos nie zaniedbal stanu technicznego samochodu - to taki samochod moze byc naprawde dobrym wyborem. -- pozdr Adam (AL) TG 70 |
Data: Luty 20 2008 05:34:44 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: castrol | On 20 Lut, 13:24, Mirek Ptak wrote: Gdyby nie podkreślenie to może byś i miał rację ;) Mi wystarczył tydzień Taa, szkoda ze jako wady wymieniles zbyt miekkie fotele i niepasujace Ci zawieszenie :D 71 |
Data: Luty 20 2008 15:18:07 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-02-20 14:34, *castrol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: On 20 Lut, 13:24, Mirek Ptak wrote: Gdyby tylko to... Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 72 |
Data: Luty 21 2008 08:58:56 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 20 Feb 2008 13:24:09 +0100, Mirek Ptak Sama Xsara jest dosc udana i wygodna konstrukcja.^^^^^^^ Rany, masochistą jesteś? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 73 |
Data: Luty 20 2008 00:18:32 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: nornik | Ja mam od 2005 Megane Combi z 2001 dCi (50k przebiegu). Od tego czasu 74 |
Data: Luty 20 2008 15:48:28 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: Pepek | Maciek K. pisze:
no to poczytałes sobie :) pomogło? co wybierzesz? -- Pepek -amator francuszczyzny i innych wynalazków- 75 |
Data: Luty 21 2008 03:31:22 | Temat: Re: Renault Meagne vs Citroen Xsara | Autor: AL | Maciek K. pisze: Witam, tak sobie przegladam i znalazlem takie cos, co zainteresowac moze autora watku (Xsara vs Megane - na dole raport TUV) : âAuto-Ĺwiatâ nr 07 (655) z 11.II.2008 ponizszy tekst + drobny komentarz redaktora z serwisu: http://www.francuskie.pl/francuskie/modules.php?name=News&file=article&sid=3007 Na stronach 40-44 porównano cztery auta kompaktowe w nadwoziach kombi popularne na rynku wtórnym. WĹród nich znalazł siÄ CitroĂŤn Xsara - samochód doceniany nawet w naszym kraju. Okazuje siÄ, że mimo najniższych cen dla danego rocznika, Xsara przekonuje do siebie pojemnym bagażnikiem (517 litrów) i wysokim komfortem. Poza tym francuski kompakt ma najwiÄkszÄ (wraz z AstrÄ ) ładownoć - weźmie na pokład aż 530 kg. W przypadku francuskiego auta skrytykowano tradycyjne dla tej marki podwieszenie koła zapasowego pod samochodem. Cóż - mogÄ siÄ zgodziÄ z tym, że Ĺruba mocujÄ ca kosz z kołem lubi siÄ zapiec, czy wrÄcz skorodowaÄ. Zgadza siÄ, że koło wyciÄ ga siÄ praktycznie klÄczÄ c. Ale bzdurny jest argument, że taki "zapas" jest ubrudzony, wiÄc sobie łapki pobrudzicie. Owszem - nieco siÄ kurzy, ale czy zdejmowane koło z "kapciem" bÄdzie czyste i nie ubrudzi łapek redaktorów "Auto-Ĺwiata"? Tak wiÄc argument jest dÄty. A co do instalacji LPG, to nie każdy chce instalowaÄ zbiornik w miejscu zapasu. Taki zbiornik zresztÄ kosztuje raptem ze 100-200 zł wiÄcej, niż zwykła butla pchana do bagażnika, co przy przeciÄtnej instalacji z wtryskiem gazu podnosi jej koszt o raptem kilka procent. KupujÄ c XsarÄ, zwłaszcza proponowanym silnikiem 1.6i, możecie liczyÄ na doć bogate wyposażenie, a w zasadzie jedynym mankamentem może byÄ problem z tylnym zawieszeniem, które zawsze warto sprawdziÄ. W dzisiejszych czasach naprawa tego elementu nie jest jednak ani specjalnie kosztowna, ani trudna do przeprowadzenia - podejmie siÄ tego wiele zakładów niezależnych. Na stronach 46-47 zamieszczono najnowszy raport TĂV dotyczÄ cy aut 2-3-letnich. Oto lokaty, na których znalazły siÄ samochody francuskie oraz procent ich usterkowoĹci w trakcie badania: 42. CitroĂŤn Xsara - 4,0 54. Renault Scenic - 4,5 61. CitroĂŤn Berlingo - 4,8 75. Renault Twingo - 5,5 83. Renault Megane - 6,1 86. Peugeot 206 - 6,3 89. CitroĂŤn C5 - 6,5 90. CitroĂŤn C2 - 6,6 92. CitroĂŤn C3 - 6,7 97. Renault Clio - 6,9 98. Peugeot 406 - 7,0 104. Peugeot 307 - 7,6 111. Renault Kangoo - 8,7 113. Renault Laguna - 12,6 114. Renault Espace - 12,7 -- pozdr Adam (AL) TG |