Grupy dyskusyjne   »   Renault Megane II - jak się sprawuje?

Renault Megane II - jak się sprawuje?



1 Data: Luty 07 2008 07:54:43
Temat: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: ps 

Kontynuacja pytań, tym razem meganka, roczniki 2003-2004.
Interesujące mnie silniki, to 1.5dCI 100 KM, 1.9 dCI 120KM, benzyna 1.4 i 1.6.
Pytania:
1. Do jakich przebiegów można z czystym sumieniem kupić samochody z tymi silnikami?
2. Jakie są najczęstsze usterki przy tych samochodach (zarówno pierdoły, jak i poważniejsze rzeczy)
3. Czy karty są bardzo niewygodne?
4. Czy jest tam pasek czy łańcuch rozrządu?
5. Jakie są mniej więcej koszty 'przeglądów' (rozrząd itp)
6. Na co uważać przy zakupie tego samochodu?
7. Dlaczego warto kupić taki samochód?
8. Dlaczego tego samochodu nie kupować?



2 Data: Luty 07 2008 09:48:51
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje
Autor: mario 


2. Jakie są najczęstsze usterki przy tych samochodach (zarówno pierdoły, jak i poważniejsze rzeczy)

Trzęsąca się cała buda na biegu jałowym, tak jakby poduszki pod silnikiem.
Zapalające się lampki od poduszki/poduszek.
Awarie kompa - skutkujące wymianą zegarów.
Jakieś blachy telepią się pod spodem
Dziwne odgłosy przy hamowaniu, tak jakby klocki sie kończyły (serwis mówi że tak może być i klocki są OK).

Mamy w firmie około 50 Megane i kilka Lagun, zawsze jest coś, zawsze któres autko jest w serwisie bo cośtam.
Generalnie Megane to plastikowe gówno, z plastikową chyba blachą ;-)
W zyciu nie kupiłbym go prywatnie choć w sumie nie jest brzydkim autem.

pozdrawiam
mario

3 Data: Luty 07 2008 09:49:23
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: mario 

ps. aha.. silnik 1.5 dCi 85KM

pozdrawiam
mario

4 Data: Luty 07 2008 09:53:29
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: scobowski 

Interesujące mnie silniki, to 1.5dCI 100 KM, 1.9 dCI 120KM, benzyna 1.4 i
1.6.
benzyniaków nie znam, dizlem sam jeżdżę...

Pytania:
1. Do jakich przebiegów można z czystym sumieniem kupić samochody z tymi
silnikami?
W tymkraju ma zastosowanie jeszcze coś takiego jak "przebieg" ?
Kupuj auto wg. stanu technicznego - mój miał na liczniku 150 000 - w co nie
wierzę :-) i jeździ bez duzych awarii

2. Jakie są najczęstsze usterki przy tych samochodach (zarówno pierdoły,
jak i poważniejsze rzeczy)
u mnie: wytrzaskane/połamane/latające fotole przednie
3. Czy karty są bardzo niewygodne?
Przekonaj się. Problematycznie się robi, jak coś się zwali w układfzie
central/immo.
4. Czy jest tam pasek czy łańcuch rozrządu?
pasek. Nie wiem jak benzynowce, ale dizle poza 1,5 (za słaby do tego auta)
to lekko tylko zmodyfokowane commonrailem jednostki ze starych meganek (a
moze i 19-tek) F9Q cośtam
5. Jakie są mniej więcej koszty 'przeglądów' (rozrząd itp)
jak w każdym innym dizlu: od 400 zł z częściami i robocizną "u Zdzicha" do
2500 w Poznanskim ASO
6. Na co uważać przy zakupie tego samochodu?
Naprawdę chcesz toto kupić????
7. Dlaczego warto kupić taki samochód?
ekhm.. yyy...
8. Dlaczego tego samochodu nie kupować?
bo to renault.

5 Data: Luty 07 2008 11:05:41
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości

Kontynuacja pytań, tym razem meganka, roczniki 2003-2004.
Interesujące mnie silniki, to 1.5dCI 100 KM, 1.9 dCI 120KM, benzyna 1.4 i 1.6.
Pytania:
1. Do jakich przebiegów można z czystym sumieniem kupić samochody z tymi silnikami?

Poniżej 100 000 km nie warto - wszystkie wady fabryczne jeszcze są nieusunięte.
Powyżej nie warto - bo to co jeszcze nie zostało wymienione na pewno się niedługo posypie.


2. Jakie są najczęstsze usterki przy tych samochodach (zarówno pierdoły, jak i poważniejsze rzeczy)

Generalnie tyle usterek możesz się spodziewać ile części użyto do jego produkcji.

3. Czy karty są bardzo niewygodne?

Wręcz przeciwnie.

6. Na co uważać przy zakupie tego samochodu?

Żeby pod żadnym pozorem nie kupić samochodu tej marki, a już tego modelu w szczególności.

7. Dlaczego warto kupić taki samochód?

Dla stania w garażu, ew. jak chcesz się zapoznać z mechanikami Renault (jedni z najdroższych na rynku).
Ew. jak lubisz ruletkę w stylu "co mi się dzisiaj zepsuje".

8. Dlaczego tego samochodu nie kupować?

Olbrzymia awaryjność, bardzo drogie części, drogi serwis, mało zamienników.

6 Data: Luty 07 2008 13:43:09
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: dudley 

Cavallino wygenerował/a w  taki oto
ciąg znaków:

Olbrzymia awaryjność, bardzo drogie części, drogi serwis, mało
zamienników.

W megance znajomego od 2003 do dzisiaj z rzeczy nieeksploatacyjnych zmieniany był jedynie alternator a nabiła ze 150kkm albo już i lepiej... Faktycznie, olbrzymia awaryjność.
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
oliwkowa vectra B + LPG
oklejona

7 Data: Luty 07 2008 13:48:10
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik dudley napisał:

Cavallino wygenerował/a w  taki oto
ciąg znaków:

Olbrzymia awaryjność, bardzo drogie części, drogi serwis, mało
zamienników.


W megance znajomego od 2003 do dzisiaj z rzeczy nieeksploatacyjnych zmieniany był jedynie alternator a nabiła ze 150kkm albo już i lepiej... Faktycznie, olbrzymia awaryjność.
A ja napisze kolejny raz slowa mojego bylego juz szefa, ktory przez dwa lata jezdzenia megi 1,5dCi 105KM powiedzial "w tym aucie zepsulo mi sie wszystko oprocz silnika i karoseri" :-)
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

8 Data: Luty 07 2008 14:09:59
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Gabriel'Varius'"  napisał w wiadomości news:

A ja napisze kolejny raz slowa mojego bylego juz szefa, ktory przez dwa lata jezdzenia megi 1,5dCi 105KM powiedzial "w tym aucie zepsulo mi sie wszystko oprocz silnika i karoseri" :-)

U mnie było gorzej (1.6 16V) silnik - konkretnie rozrząd, też się posypał.

9 Data: Luty 07 2008 14:32:20
Temat: Re: Renault Megane II - jak się sprawuje?
Autor: Piotr B. 


Użytkownik "ps"  napisał w wiadomości

Kontynuacja pytań, tym razem meganka, roczniki 2003-2004.
Interesujące mnie silniki, to 1.5dCI 100 KM, 1.9 dCI 120KM, benzyna 1.4 i
1.6.
Pytania:
1. Do jakich przebiegów można z czystym sumieniem kupić samochody z tymi
silnikami?
2. Jakie są najczęstsze usterki przy tych samochodach (zarówno pierdoły,
jak i poważniejsze rzeczy)
3. Czy karty są bardzo niewygodne?
4. Czy jest tam pasek czy łańcuch rozrządu?
5. Jakie są mniej więcej koszty 'przeglądów' (rozrząd itp)
6. Na co uważać przy zakupie tego samochodu?
7. Dlaczego warto kupić taki samochód?
8. Dlaczego tego samochodu nie kupować?


1. Mam takie auto z 1.6 16V z 2004 roku, przebied okolo 80 tys.

2.
- Przy szybkiej jezdzie w KJSie i agresywnym redukowaniu na jedynke
zalatwilem skrzynie biegow - zaczela wyc - podobno jakistam walek sie
wygial. Wymieniona na gwarancji - wiecej w zadnych amatorskich imprezach tym
autem nie jezdze bo juz nie mam gwarancji :)
- Zapiekly sie tylne zaciski - podobno standardowa przypadlosc - na
gwarancji naprawili
- rozrusznik byl raz czyszczony raz wymieniony (na gwarancji) - podobno
standard
- z cewek padly dwie sztuki (koszt 100 za sztuke)
- wymienione na gwarancji gumy przy kolumnachprzednich gorne
- Lała sie woda ze zbiorniczka do spryskiwaczy (z laczenia rury ze
zbiorniczkiem)
- Auto ma tendencje do szarpania przy wciskaniu gazu i przy przechodzeniu z
trybu brak gazu - gaz wcisniety i odwrotnie - troche wkurzajace ale temat
olalem
- Slychac lekkie stukanie/drgania ze srodka drzwi - serwis twierdzi ze ten
typ tak ma - ja temat olalem
- Samochod dosyc niski - na dojazdach do domu gruntowa droga pogialem
katalizarot i tlumik
- Z przodu w miare duzo miejsca, z tylu bardzo malo miejsca jak na wielkosc
auta
- po zagazowaniu mam troche jaja z komputerem - ale to wina 'szpeca
gazownika' a raczej nie auta

3 Karty sa ok jak dla mnie.

4. pasek

5. nie pamietam wiec nie byly to jakies porazajace sumy

6. na instalacje gazowa i elektronike ktora sie buntuje przy instalacji
gazowej

7. 8. Porownujac do innych samochodow ktore mialem - wychodzi srednio - ani
bardzo dobrze, ani bardzo zle. Da sie z nim zyc generalnie i samochod u mnie
na razie zostaje bo jezdzi i nie generuje niepotrzebych kosztow - a jest
traktowany tylko jako przedmiot uzytkowy

Renault Megane II - jak się sprawuje?



Grupy dyskusyjne