Grupy dyskusyjne   »   Renault Scenic -potrzebna pomocy w z akupie który DCI ???

Renault Scenic -potrzebna pomocy w z akupie który DCI ???



1 Data: Sierpien 16 2009 20:48:51
Temat: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Roberto 

Witam serdecznie,

Koledzy Grupowicze pomóżcie.
Jestem zainteresowany zakupem Renault Scenic rok produkcji 2004-2006 z silnikiem diesela.

Który silnik polecicie ? 1,5 DCI (która moc) czy może 1,9 DCI (która moc) i 6 biegów ?

Zależy mi by auto było ekonomiczne, będę w większości poruszał się po Warszawie.
Który silnik jest mniej awaryjny ?

Czy silniki DCI posiadają koła dwumasowe ?

Jak z turbiną jaki wytrzymuje średnio przebieg ?

Czy silniki DCI posiadają filtry cząstek stałych jak w Peugeotach czy Citroenach ?(jeśli tak czy wszystkie)

Proszę o ogólne rady na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta
Z góry bardzo dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Robert



2 Data: Sierpien 16 2009 21:09:31
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: GlennBp 

Witam serdecznie,

Koledzy Grupowicze pomóżcie.
Jestem zainteresowany zakupem Renault Scenic rok produkcji 2004-2006 z
silnikiem diesela.

Który silnik polecicie ? 1,5 DCI (która moc) czy może 1,9 DCI (która
moc) i 6 biegów ?

Zależy mi by auto było ekonomiczne, będę w większości poruszał się po
Warszawie.
Który silnik jest mniej awaryjny ?

Czy silniki DCI posiadają koła dwumasowe ?

Jak z turbiną jaki wytrzymuje średnio przebieg ?

Czy silniki DCI posiadają filtry cząstek stałych jak w Peugeotach czy
Citroenach ?(jeśli tak czy wszystkie)

Proszę o ogólne rady na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta
Z góry bardzo dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Robert
wiem wiem, nie ma go na liscie.... ale w 2006 pojawil sie 2.0dci. Kupujesz i
zapominasz.
Pzdr
Luca


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Sierpien 16 2009 21:11:58
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Roberto 


wiem wiem, nie ma go na liscie.... ale w 2006 pojawil sie 2.0dci. Kupujesz i
zapominasz. Pzdr
Luca


Mój budżet jest za mały na 2.0 DCI :(
Kolego jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania ? Bardzo byłbym wdzięczny

Robert

4 Data: Sierpien 16 2009 21:15:54
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: GlennBp 


> wiem wiem, nie ma go na liscie.... ale w 2006 pojawil sie 2.0dci. Kupujesz i
> zapominasz.
> Pzdr
> Luca
>
>
Mój budżet jest za mały na 2.0 DCI :(
Kolego jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania ? Bardzo byłbym
wdzięczny

Robert
Ciezko, ja bym omijal obydwa. Tak duzo jezdzisz, ze potrzebujesz diesla..znajdz
scenica z 2.0 16V o oznaczeniu f4R, sympatyczny, zwawy i bezawaryjny silnik.
Co do fap, to z tych rocznikow nie mialy go 1.5dci, natomiast zaczely sie juz
pojawiac w 1.9dci, dzialaja na innej zasadzie niz filtry PSA, nie trzeba dolewac
tego specjalnego plynu.
Pzdr
Luca



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

5 Data: Sierpien 16 2009 21:20:29
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Roberto 


Ciezko, ja bym omijal obydwa. Tak duzo jezdzisz, ze potrzebujesz diesla..znajdz
scenica z 2.0 16V o oznaczeniu f4R, sympatyczny, zwawy i bezawaryjny silnik.
Co do fap, to z tych rocznikow nie mialy go 1.5dci, natomiast zaczely sie juz
pojawiac w 1.9dci, dzialaja na innej zasadzie niz filtry PSA, nie trzeba dolewac
tego specjalnego plynu.
Pzdr
Luca

A jakie są usterki 1,9 DCI i 1,5 DCI ???jak poznać czy ma FAP-a ?
Robert

6 Data: Sierpien 16 2009 22:01:23
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Tomasz Gorbaczuk 


Użytkownik "Roberto"  napisał w wiadomości

Witam serdecznie,

Koledzy Grupowicze pomóżcie.
Jestem zainteresowany zakupem Renault Scenic rok produkcji 2004-2006 z silnikiem diesela.

Który silnik polecicie ? 1,5 DCI (która moc) czy może 1,9 DCI (która moc) i 6 biegów ?

Zależy mi by auto było ekonomiczne, będę w większości poruszał się po Warszawie.
Który silnik jest mniej awaryjny ?

Czy silniki DCI posiadają koła dwumasowe ?

Jak z turbiną jaki wytrzymuje średnio przebieg ?

Czy silniki DCI posiadają filtry cząstek stałych jak w Peugeotach czy Citroenach ?(jeśli tak czy wszystkie)

Proszę o ogólne rady na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta
Z góry bardzo dziękuje za pomoc

Pozdrawiam
Robert


Mam Scenic II Grand 1.9 dCi (88 KW) z 2005 r.
Aktualnie mam zrobione 220k km. Z grubszych rzeczy to było robine do tej pory tylko sprzęgło.
Padł wysprzęglik który znajduje sie w skrzyni tak więc przy okazji wymieniłem całe sprzęgło.
W moim jest koło dwumasowe, nie ma FAP.
Do tej pory  nie wyminiałem wtrysków (tankuję BP, Orlen, Statoil, Shell, Lotos, Łukoil, Auchan, Tesco zwykły ON), turbiny, dwa razy wymieniany był rozrząd (planowo).
Parę razy (3 -4 ) zapaliła mi się kontrolka SERVICE (check iniection) z powodu kiepskiego paliwa - silnik wchodzi wtedy w tryb awaryjny (max 2500 rpm). W moim przypadku wystarczyło wtedy wyłączyś silnik wyjąć kartę, włożyć ponownie - po odpaleniu silnik pracuje normalnie.

Amortyzarory z przodu i z tyłu mam jeszcze orginalne.
Silnik 1.9 dCi z początku produkcji miał jakąś wadę (jakiś kanał olejowy dochodzący do turbiny się zapychał) która powodowała szybkie zużycie turbiny. Po 2004 roku podobno to porawiono.

W Warszawie mam zużycie ON na poziomie 7 - 8 l. /100km. Na trasie od 5.8 (gdy jedę spokojnie, nie przekraczam 120km/h) do 7.5 (gdy jadę ok 140-150 km/h). Skrzynię ma 6 biegową.
Wg mnie silnik 1.5 w tym samochodzie to nieporozumienie.

Przy zakupie zwróć uwagę czy nie dochodzą jakieś stuki z tylnego zawieszenia. W secnicach z tyłu jest wachacz, którego  teoretycznie się nie naprawia (kosztuje ok 3-4k PLN). W praktyce wymienia się w nim gumy ale kosztuje to ok 800 PLN za komplet.
Wymiana rozrządu (kompletny - z pompą wody) to koszt ok 800 PLN z robocizną (nie ASO).
Wymiana oleju - (u mnie syntetyczny ELF - 5 litrów) z filtrem to ok 230 PLN

Pzdr
TG

7 Data: Sierpien 17 2009 17:16:41
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Roberto 




Mam Scenic II Grand 1.9 dCi (88 KW) z 2005 r.
Aktualnie mam zrobione 220k km. Z grubszych rzeczy to było robine do tej pory tylko sprzęgło.
Padł wysprzęglik który znajduje sie w skrzyni tak więc przy okazji wymieniłem całe sprzęgło.
W moim jest koło dwumasowe, nie ma FAP.
Do tej pory  nie wyminiałem wtrysków (tankuję BP, Orlen, Statoil, Shell, Lotos, Łukoil, Auchan, Tesco zwykły ON), turbiny, dwa razy wymieniany był rozrząd (planowo).
Parę razy (3 -4 ) zapaliła mi się kontrolka SERVICE (check iniection) z powodu kiepskiego paliwa - silnik wchodzi wtedy w tryb awaryjny (max 2500 rpm). W moim przypadku wystarczyło wtedy wyłączyś silnik wyjąć kartę, włożyć ponownie - po odpaleniu silnik pracuje normalnie.

Amortyzarory z przodu i z tyłu mam jeszcze orginalne.
Silnik 1.9 dCi z początku produkcji miał jakąś wadę (jakiś kanał olejowy dochodzący do turbiny się zapychał) która powodowała szybkie zużycie turbiny. Po 2004 roku podobno to porawiono.

W Warszawie mam zużycie ON na poziomie 7 - 8 l. /100km. Na trasie od 5.8 (gdy jedę spokojnie, nie przekraczam 120km/h) do 7.5 (gdy jadę ok 140-150 km/h). Skrzynię ma 6 biegową.
Wg mnie silnik 1.5 w tym samochodzie to nieporozumienie.

Przy zakupie zwróć uwagę czy nie dochodzą jakieś stuki z tylnego zawieszenia. W secnicach z tyłu jest wachacz, którego  teoretycznie się nie naprawia (kosztuje ok 3-4k PLN). W praktyce wymienia się w nim gumy ale kosztuje to ok 800 PLN za komplet.
Wymiana rozrządu (kompletny - z pompą wody) to koszt ok 800 PLN z robocizną (nie ASO).
Wymiana oleju - (u mnie syntetyczny ELF - 5 litrów) z filtrem to ok 230 PLN

Pzdr
TG


Jak poznać czy silnik ma FAP-a ? i czy koło dwumasowe jest dobre ?






8 Data: Sierpien 17 2009 20:56:30
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Tomasz Gorbaczuk 


Użytkownik "Roberto"  napisał w wiadomości


Jak poznać czy silnik ma FAP-a ? i czy koło dwumasowe jest dobre ?

VIN prawdę Ci powie :).
Napisałem, że dCi nie ma FAP - chodziło mi o to, że nie ma tak jak w silnikach HDI dolewania płynu. W tych silnikach (chyba we wsztkich po 2005 r.) jest filtr cząstek stałych, który jest regenerowany "spontanicznie" - podaczas jazdy gdy obroty silnika są stabilne ( i na odpowiednim poziomie) komputer zwiększa dawkę paliwa i dopala cząstki, które są w filtrze. Dzieje się to bez ingerencji kierownika. Problem może wystąpić jeśli samochód będzie poruszał się tylko w mieście na krótkich odcinkach - mogą nie wystąpić wymagane warunki do dopalania sadzy (odpowiednia temperatura i ciśnienie spalin). Zapali się wtedy kontrolka z informacją o koniecznym czyszczeniu filtra. W takiej sytuacji pomaga "przegonienie" samochodu na trasie.

U mnie nigdy nie wystąpiła ta sytuacja, w drugim samochodzie (żony) - Modus 1.5 dCi (83KM) 120k km przebiegu też nie.

Co do dwumasy to jeśli jej czas ma się ku końcowi (ale jeszcze się nie ropada) - da sie wyczuć (na rozgrzanym silniku) przy ruszaniu z jedynki delikatne "stuknięcie" (luźnie sprężynki na kole) - raczej tego nie słychać ale "czuć na sprzęgle".
Laik tego nie wyczuje jeśli wczesniej tego nigdzie nie słyszał.

Pzdr
TG

9 Data: Sierpien 16 2009 23:37:57
Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Roberto pisze:

Witam serdecznie,

Koledzy Grupowicze pomóżcie.
Jestem zainteresowany zakupem Renault Scenic rok produkcji 2004-2006 z silnikiem diesela.

Który silnik polecicie ? 1,5 DCI (która moc) czy może 1,9 DCI (która moc) i 6 biegów ?
Co prawda nie Scenic, ale Trafic i Megane.
Trafic 1.9dCi 100KM - dwa egzemplarze z tego samego "rzutu" - '06 w tej chwili ok. 160kkm.
W pierwszym przy ok 40kkm zatkala sie zima odma i wywalilo olej, ale po dolaniu nic szczegolnego sie z tym silnikiem nie dzieje. Jest krecony ostro z praktycznie ciagle w pelni wysterowanym pedalem gazu. Nie ma FAP ani dwumasy. Srednie spalanie przy tej jezdzie ok 10l/100km.

W drugim przy 100kkm padla turbina - wlasciwie to uszczelniacz. Olej dostal sie do cylindra i silnik dostal obrotow - na gwarancji wymienili "slupek" i glowice. Oczywiscie turbine takze. Dodatkowo przed ta awaria byly spore problemy z wtryskami -w koncu tez zostaly wymienione w komplecie. Styl jazdy bardzo podobny do 1-go.

Megane kombi 1.9dCi '06 100KM - ok 120kkm. Do tej pory zadnych problemow z silnikiem.
Megane 1.5dCi '06 80KM - ok 100kkm. Tez beproblemowo.

Wszystkie auta z 6 biegowa skrzynia.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ???



Grupy dyskusyjne