Renault Scenic -potrzebna pomocy w z akupie który DCI ???
1 | Data: Sierpien 16 2009 20:48:51 |
Temat: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | |
Autor: Roberto | Witam serdecznie, 2 |
Data: Sierpien 16 2009 21:09:31 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: GlennBp | Witam serdecznie,wiem wiem, nie ma go na liscie.... ale w 2006 pojawil sie 2.0dci. Kupujesz i zapominasz. Pzdr Luca -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 3 |
Data: Sierpien 16 2009 21:11:58 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Roberto |
wiem wiem, nie ma go na liscie.... ale w 2006 pojawil sie 2.0dci. Kupujesz iMój budżet jest za mały na 2.0 DCI :( Kolego jesteś w stanie odpowiedzieć na moje pytania ? Bardzo byłbym wdzięczny Robert 4 |
Data: Sierpien 16 2009 21:15:54 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: GlennBp | Ciezko, ja bym omijal obydwa. Tak duzo jezdzisz, ze potrzebujesz diesla..znajdz scenica z 2.0 16V o oznaczeniu f4R, sympatyczny, zwawy i bezawaryjny silnik. Co do fap, to z tych rocznikow nie mialy go 1.5dci, natomiast zaczely sie juz pojawiac w 1.9dci, dzialaja na innej zasadzie niz filtry PSA, nie trzeba dolewac tego specjalnego plynu. Pzdr Luca -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 5 |
Data: Sierpien 16 2009 21:20:29 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Roberto |
Ciezko, ja bym omijal obydwa. Tak duzo jezdzisz, ze potrzebujesz diesla..znajdzA jakie są usterki 1,9 DCI i 1,5 DCI ???jak poznać czy ma FAP-a ? Robert 6 |
Data: Sierpien 16 2009 22:01:23 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Tomasz Gorbaczuk |
Witam serdecznie, Mam Scenic II Grand 1.9 dCi (88 KW) z 2005 r. Aktualnie mam zrobione 220k km. Z grubszych rzeczy to było robine do tej pory tylko sprzęgło. Padł wysprzęglik który znajduje sie w skrzyni tak więc przy okazji wymieniłem całe sprzęgło. W moim jest koło dwumasowe, nie ma FAP. Do tej pory nie wyminiałem wtrysków (tankuję BP, Orlen, Statoil, Shell, Lotos, Łukoil, Auchan, Tesco zwykły ON), turbiny, dwa razy wymieniany był rozrząd (planowo). Parę razy (3 -4 ) zapaliła mi się kontrolka SERVICE (check iniection) z powodu kiepskiego paliwa - silnik wchodzi wtedy w tryb awaryjny (max 2500 rpm). W moim przypadku wystarczyło wtedy wyłączyś silnik wyjąć kartę, włożyć ponownie - po odpaleniu silnik pracuje normalnie. Amortyzarory z przodu i z tyłu mam jeszcze orginalne. Silnik 1.9 dCi z początku produkcji miał jakąś wadę (jakiś kanał olejowy dochodzący do turbiny się zapychał) która powodowała szybkie zużycie turbiny. Po 2004 roku podobno to porawiono. W Warszawie mam zużycie ON na poziomie 7 - 8 l. /100km. Na trasie od 5.8 (gdy jedę spokojnie, nie przekraczam 120km/h) do 7.5 (gdy jadę ok 140-150 km/h). Skrzynię ma 6 biegową. Wg mnie silnik 1.5 w tym samochodzie to nieporozumienie. Przy zakupie zwróć uwagę czy nie dochodzą jakieś stuki z tylnego zawieszenia. W secnicach z tyłu jest wachacz, którego teoretycznie się nie naprawia (kosztuje ok 3-4k PLN). W praktyce wymienia się w nim gumy ale kosztuje to ok 800 PLN za komplet. Wymiana rozrządu (kompletny - z pompą wody) to koszt ok 800 PLN z robocizną (nie ASO). Wymiana oleju - (u mnie syntetyczny ELF - 5 litrów) z filtrem to ok 230 PLN Pzdr TG 7 |
Data: Sierpien 17 2009 17:16:41 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Roberto |
8 |
Data: Sierpien 17 2009 20:56:30 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Tomasz Gorbaczuk |
VIN prawdę Ci powie :). Napisałem, że dCi nie ma FAP - chodziło mi o to, że nie ma tak jak w silnikach HDI dolewania płynu. W tych silnikach (chyba we wsztkich po 2005 r.) jest filtr cząstek stałych, który jest regenerowany "spontanicznie" - podaczas jazdy gdy obroty silnika są stabilne ( i na odpowiednim poziomie) komputer zwiększa dawkę paliwa i dopala cząstki, które są w filtrze. Dzieje się to bez ingerencji kierownika. Problem może wystąpić jeśli samochód będzie poruszał się tylko w mieście na krótkich odcinkach - mogą nie wystąpić wymagane warunki do dopalania sadzy (odpowiednia temperatura i ciśnienie spalin). Zapali się wtedy kontrolka z informacją o koniecznym czyszczeniu filtra. W takiej sytuacji pomaga "przegonienie" samochodu na trasie. U mnie nigdy nie wystąpiła ta sytuacja, w drugim samochodzie (żony) - Modus 1.5 dCi (83KM) 120k km przebiegu też nie. Co do dwumasy to jeśli jej czas ma się ku końcowi (ale jeszcze się nie ropada) - da sie wyczuć (na rozgrzanym silniku) przy ruszaniu z jedynki delikatne "stuknięcie" (luźnie sprężynki na kole) - raczej tego nie słychać ale "czuć na sprzęgle". Laik tego nie wyczuje jeśli wczesniej tego nigdzie nie słyszał. Pzdr TG 9 |
Data: Sierpien 16 2009 23:37:57 | Temat: Re: Renault Scenic -potrzebna pomocy w zakupie który DCI ??? | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Roberto pisze: Witam serdecznie,Co prawda nie Scenic, ale Trafic i Megane. Trafic 1.9dCi 100KM - dwa egzemplarze z tego samego "rzutu" - '06 w tej chwili ok. 160kkm. W pierwszym przy ok 40kkm zatkala sie zima odma i wywalilo olej, ale po dolaniu nic szczegolnego sie z tym silnikiem nie dzieje. Jest krecony ostro z praktycznie ciagle w pelni wysterowanym pedalem gazu. Nie ma FAP ani dwumasy. Srednie spalanie przy tej jezdzie ok 10l/100km. W drugim przy 100kkm padla turbina - wlasciwie to uszczelniacz. Olej dostal sie do cylindra i silnik dostal obrotow - na gwarancji wymienili "slupek" i glowice. Oczywiscie turbine takze. Dodatkowo przed ta awaria byly spore problemy z wtryskami -w koncu tez zostaly wymienione w komplecie. Styl jazdy bardzo podobny do 1-go. Megane kombi 1.9dCi '06 100KM - ok 120kkm. Do tej pory zadnych problemow z silnikiem. Megane 1.5dCi '06 80KM - ok 100kkm. Tez beproblemowo. Wszystkie auta z 6 biegowa skrzynia. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE Trafic 1.9dCi serwis Perkins |