Grupy dyskusyjne   »   Różnice pomiędzy USA i Europa

Różnice pomiędzy USA i Europa



1 Data: Pa?dziernik 26 2011 11:43:37
Temat: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Yogi(n) 

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę,  a może sam kolimator/odbły¶nik?
- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?)
Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

--
Yogi(n)



2 Data: Pa?dziernik 26 2011 09:52:07
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

Jakie sÄ… różnice pomiÄ™dzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiajÄ…ce
przejście przeglądu w Polsce?
- Lampa przednia Ĺ›wiecÄ…ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampÄ™,  a może
sam kolimator/odbłyĹ›nik?

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

- Kierunki Ĺ›wiecÄ…ce siÄ™ cały czas - wystarczy odłÄ…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

Co jeszcze? JakieĹ› inne elementy o których nie wiem, tj. obecnoć lub brak
czegoĹ› co jest w Polsce wymagane?

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:01:09
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

O ile dobrze pamiÄ™tam, to licznik odległoĹ›ci może być w czym siÄ™ chce. PrÄ™dkoĹ›ciomierz musi być w kilometrach na godzinÄ™.

4 Data: Pa?dziernik 26 2011 10:18:29
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Marcin N  wrote:


O ile dobrze pamiÄ™tam, to licznik odległoĹ›ci może być w czym siÄ™ chce.
Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych
jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem.

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

--
Artur
ZZR 1200

5 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:40:52
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: szerszen 



Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

jeĹ›li nie ma różnic pomiÄ™dzy przepisami dotyczÄ…cymi motocykli i samochodów, i przepisy siÄ™ w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak jest wyskalowany licznik

nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w wiÄ™kszoĹ›ci sÄ… skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km

6 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:04:57
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoĹ›ci grup On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproĹ›ciej cała lampa, kilka stówek.

- Kierunki Ĺ›wiecÄ…ce siÄ™ cały czas - wystarczy odłÄ…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.
OK, tak myĹ›lałem

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.
No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyĹ›lałem nad wymianÄ… samej tarczy z milami na takÄ… z kilometrami, ale z licznikiem wiÄ™kszy problem, bo trzeba by "rzeĽbić" zÄ™batki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
To akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info.
--
Yogi(n)

7 Data: Pa?dziernik 26 2011 10:17:18
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproĹ›ciej cała lampa, kilka stówek.

Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. Amerykance
swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc.

No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyĹ›lałem nad wymianÄ… samej
tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
trzeba by "rzeĽbić" zÄ™batki.

Przeszkadza Ci to?

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:25:17
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

No i tu największy problem, bo cena zabija.

PrzypomnÄ™, że żyjesz w Polsce.
Mam "Anglika". Przeszedł 3 przeglÄ…dy w Polsce w różnych stacjach.
Ostatnio pan mnie zaczepił, że wydech chyba za głoĹ›ny - a był oryginalny. Rok wczeĹ›niej dopatrywał siÄ™ podgiÄ™tej rejestracji - a była oryginalna. WyglÄ…dało, że chce po prostu delikatnie do czegoĹ› siÄ™ przyczepić, żebym poczuł, że jestem sprawdzany.

Ĺšwiatła Ĺ›wiecÄ…ce na lewo nikomu nie przeszkadzały. Sprawdzali tylko, czy Ĺ›wiecÄ…. Motocykl przezornie w czasie badania miałem postawiony na bocznej nóżce.

9 Data: Pa?dziernik 26 2011 03:23:30
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Szuwarek 

On 26 PaĽ, 12:04, "Yogi\(n\)"  wrote:

No i tu największy problem, bo cena zabija. My¶lałem nad wymian± samej
tarczy z milami na tak± z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
trzeba by "rzeĽbić" zębatki.

nobezjaj, my¶lisz że diagnosta będzie sprawdzał czy przebieg masz w
milach czy w km? byleby¶ tylko nie pomerdał częstotliwo¶ci wymian
oleum, bo to jednak spora róznica między km a milami.

--
Pozdrv!
Andrzej
http://glajty.w.interia.pl
http://ump.waw.pl
650 i125

10 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:04:53
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Użytkownik "Yogi(n)"  napisał w wiadomoĹ›ci

No i tu najwiÄ™kszy problem, bo cena zabija. MyĹ›lałem nad wymianÄ… samej tarczy z milami na takÄ… z kilometrami, ale z licznikiem wiÄ™kszy problem, bo trzeba by "rzeĽbić" zÄ™batki.

Jak już rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz miał dostÄ™p do tarczy, to równie dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ tłumaczył, że masz tylko "180 na liczniku" ;-)

MS

11 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:11:48
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: AZ 

On 2011-10-26, Mat S  wrote:


Jak już rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz miał dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ tłumaczył, że masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:21:55
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:

On 2011-10-26, Mat   wrote:

Jak już rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz miał dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ tłumaczył, że masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".


Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D

http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics/Kmh_coversion_decal.gif

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

13 Data: Pa?dziernik 26 2011 16:22:12
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Jak już rozgrzebiesz zegar i bÄ™dziesz miał dostÄ™p do tarczy, to równie
dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie
oryginalnie widać mph. Tylko potem bÄ™dziesz siÄ™ tłumaczył, że masz tylko
"180 na liczniku" ;-)

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".


łotym właĹ›nie mówiÄ™ ;-)

MS

14 Data: Pa?dziernik 27 2011 19:20:26
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: PaweĹ‚.H. 


On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproĹ›ciej cała lampa, kilka stówek.



U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobiłÄ™m na wersjÄ™ europejskÄ… posiłkujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ… i Ĺ›wieci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze sÄ… symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówkÄ… H4): http://caponord.cba.pl/?page_id=100

15 Data: Pa?dziernik 27 2011 21:39:14
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-27 19:20, Paweł.H. pisze:


On 2011-10-26, Yogi(n)  wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najproĹ›ciej cała lampa, kilka stówek.



U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobiłÄ™m na wersjÄ™ europejskÄ… posiłkujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ…
i Ĺ›wieci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze sÄ… symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówkÄ… H4):
http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłÄ…cznie na ApriliÄ™?

16 Data: Pa?dziernik 27 2011 23:04:41
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:

U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji
odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobiłÄ™m na wersjÄ™ europejskÄ… posiłkujÄ…c siÄ™ instrukcjÄ…
i Ĺ›wieci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze sÄ…
symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówkÄ… H4):
http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłÄ…cznie na ApriliÄ™?

Wnioskujac z opisu na te ktore maja zarowke H4. Nie napisano nic o kloszu i odblysniku. Ale podejrzewam ze w lampach z kloszem profilowanym na lewa strone patent ten mozna rozbic o kant d...

BTW. Mialem kiedys lampe od Multistrady. Byla tam m.in. soczewka od swiatla mijania, ktorej przeslone mozna bylo przestawiac na ruch lewo i prawostronny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

17 Data: Pa?dziernik 26 2011 17:16:28
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.


A gdzie swiatlo postojowe ?

- Kierunki Ĺ›wiecÄ…ce siÄ™ cały czas - wystarczy odłÄ…czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.


Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone odblaski boczne na tyle motocykla.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

18 Data: Pa?dziernik 26 2011 12:54:31
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: duddits 

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:

- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała.

Inna sprawa, że może to generować inne problemy typu wprowadzić kogo¶ na drodze w bł±d, ale w ¶wietle przepisów (niech kto¶ mnie poprawi je¶li się mylę) jest OK.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

19 Data: Pa?dziernik 26 2011 13:17:48
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisał(a):

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
informacji, która by tego nie dopuszczała...

W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.

--
pozdrawiam
trud
SR500

20 Data: Pa?dziernik 26 2011 13:20:58
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"

W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
informacji, która by tego nie dopuszczała...
W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.

Gdzie? Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie
może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|     |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

21 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:07:34
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: huck 

lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z
tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor
nie wiem)
licznik olej
huck

22 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:36:42
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
informacji, która by tego nie dopuszczała...
W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.

Gdzie?

W rozporz±dzeniu.

Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie
może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło?

No to widać że nie do końca zagl±dałe¶ lub przegladałe¶ dokument o
niepełnej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶ć i umiejscowienie.

--
pozdrawiam
trud
SR500

23 Data: Pa?dziernik 27 2011 08:38:24
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Mariusz Kruk 

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"

...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
informacji, która by tego nie dopuszczała...
W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.
Gdzie?
W rozporz±dzeniu.

W którym miejscu?

Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie
może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło?
No to widać że nie do końca zagl±dałe¶ lub przegladałe¶ dokument o
niepełnej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶ć i umiejscowienie.

Nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że nie jest okre¶lone jakie o¶wietlenie
_musi_ być. Tylko nie bardzo znalazłem, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich ¶wiateł nie może być.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|     |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

24 Data: Pa?dziernik 26 2011 14:17:16
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Glub 

On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud  wrote:


W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.


To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

--
Glub
SW-T400

25 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:37:35
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):

On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud  wrote:


W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.


To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

¦wiatła obrysowe przednie maj± być barwy białej.

--
pozdrawiam
trud
SR500

26 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:36:03
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Tytus z domQ 

Siemka

*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone
 nie jest niezgodne z polskim prawem.

Tak???

 Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
 pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
 informacji, która by tego nie dopuszczała.

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf...

--
         Tytus
żółta motorynka
malagutek RWD

27 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:56:13
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: duddits 

W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Mógłby¶ zacytować stosowny fragment? Ten o barwach ¶wiateł znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy się pod to łapi± (co¶ mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).


--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

28 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:48:59
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):

W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Mógłby¶ zacytować stosowny fragment? Ten o barwach
¶wiateł znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy się pod to łapi±
(co¶ mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).

Jest napisane o wł±czaniu i wył±czaniu i że powinny migać z okre¶lon±
częstotliwo¶ci±. I to uważam wystarczy.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030320262
W tabeli na końcu.

--
pozdrawiam
trud
SR500

29 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:10:05
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: James 

"Yogi(n)" wrote...

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę,  a może sam kolimator/odbły¶nik?

***
Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna. Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic oznaczenia na kloszu.

- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk?

***
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie mialem...

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?)

***
Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest przelaczenie na kilometry.

Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

***
Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.

Pozdrawiam
--
James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )

30 Data: Pa?dziernik 26 2011 21:12:49
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Piotr Rezmer 

James pisze:

Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna
odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden
przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na
drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA.


Możesz napisać dlaczego wpływa na bezpieczeństwo? Jako¶ nie czuję tematu.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

31 Data: Pa?dziernik 28 2011 16:32:20
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: James 

"Piotr Rezmer" wrote...

James pisze:

Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna
odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden
przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na
drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA.

Możesz napisać dlaczego wpływa na bezpieczeństwo? Jako¶ nie czuję tematu.

Z moich wlasnych doswiadczen kiedy widze moto w nocy ze swiecacymi migaczami. Jedno swiatlo moze dac wrazenie, ze jest to pojazd bardzo daleko, albo gdzies zasloniety na poboczu. Kiedy widze migacze od razu wiem, ze to motocykl i latwiej mi obliczyc jego odleglosc/predkosc.
Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

--
pozdro
James

32 Data: Pa?dziernik 28 2011 18:56:12
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram, tylko u nas politycy jeszcze do takich wnioskow niedorosli i z logicznym mysleniem maja problemy najwyrazniej. Lepiej uchwalic 100 bezsensownych ustaw niz 1 konkretna i cos wnoszaca.

Pzdr
PS: uwaga, zaczyna sie kolejna akcja "zniszcz" = Policja z prokuratura i sadami musza na zime zarobic...
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

33 Data: Pa?dziernik 29 2011 12:54:40
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: J_K_K 

W dniu 2011-10-28 18:56, marider pisze:

W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram

Tak jak było z 3 ¶wiatłem stopu w amerykańskich autach.
W latach 90-tych wlepiali za nie mandaty,
a potem zrobili wyposażenie standardowe w europejskich ;-)

--
Pzdr

JKK

34 Data: Pa?dziernik 26 2011 15:32:44
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ). Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Pzdr
PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

35 Data: Pa?dziernik 26 2011 08:14:09
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: wide open 

On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?


w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to juz chyba obowiazek.


Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?


A.

36 Data: Pa?dziernik 26 2011 23:11:33
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: marider 

W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:

On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;)

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
juz chyba obowiazek.

Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub wydlubanie kata zalatwia sprawe.

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja
pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi
sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ).
Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do
ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?

http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-flashing/cat_2129.html


Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :)


Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

37 Data: Pa?dziernik 26 2011 17:48:12
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Yorick 

Dnia 26 - 10 - 2011 (¶roda) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisał(a):

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce
przej¶cie przegl±du w Polsce?

Mam wersję z USA. O symetryczn± lampę nikt się nigdy mnie nie czepiał,
miałem natomiast raz problemy na przegl±dzie z powodu ¶wiec±cych kierunków
i braku ¶wiatła postojowego. Kierunkowskazy rozł±czyłem (5 minut roboty),
motocykl przestał rzucać się w oczy, że "nieeuropejski" i na następnych
przegl±dach nie było już żadnych problemów. Postojowego nie mam do dzi¶ -
ale w końcu moto nie jest od stania tylko od jeżdżenia ;-)   

--
Yorick
LS 650

38 Data: Pa?dziernik 26 2011 19:46:59
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Songoku 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie sÄ… różnice pomiÄ™dzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiajÄ…ce przejĹ›cie przeglÄ…du w Polsce?
- Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
może sam kolimator/odbłyĹ›nik?
- Kierunki Ĺ›wiecÄ…ce siÄ™ cały czas - wystarczy odłÄ…czyć kabelek lub
zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
siÄ™ mylÄ™?)
Co jeszcze? JakieĹ› inne elementy o których nie wiem, tj. obecnoć lub
brak czegoĹ› co jest w Polsce wymagane?


Ja latem sprowadziłem moto z USA i:

1. Nie mam żadnych kierunków Ĺ›wiecÄ…cych na stałe.
2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglÄ…dało)
2. Mam z przodu oddzielnÄ… lampe pozycyjÄ….
3. Co do asymetrycznoĹ›ci Ĺ›wiateł to siÄ™ nie wypowiadam bo nikt nigdy na to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagnoĹ›ci i policja.

Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z tego powodu żadnych nieprzyjemnoĹ›ci a auta zawsze mam ze Ĺ›wiecÄ…cymi na stałe kierunkami z przodu.

4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze siÄ™ da przestawić - u mnie siÄ™ dało włÄ…cznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.

5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia bezpieczeĹ„stwo...

6. Jest prawdopodobne, że nie ma immbilisera.

7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda. Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiÄ…gniÄ™te. U mnie jest to kwestia oprogramowania ECU(jakieĹ› 15KM). ZimowÄ… porÄ… zamierzam wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.


Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie wiem. JeĹ›li rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyĹ›lam siÄ™, że w miarÄ™ nowy bo starszych siÄ™ nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty stałe. Jakby co to pytaj.


--
_______
Songoku
ranny 2011 ZX10R ABS
Power is black

39 Data: Pa?dziernik 27 2011 08:02:01
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: JonY 

Co do lampy przedniej to sprawdĽ czy ma homologacjÄ™ europejskÄ…. Ogólnie Ĺ›wiecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu Ĺ›wieci wszÄ™dzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od pobocza wysoko). Wielu by siÄ™ zdziwiło jakby popatrzyło na swoje lampy w europejskich motocyklach czÄ™ć z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800, C1800 - to sprawdzałem).
Co do licznika to nie zawsze da siÄ™ przestawić nawet jak jest elektroniczny - sprawdziłem osobiĹ›cie.

Pozdrawiam,
Wojtek

40 Data: Pa?dziernik 27 2011 19:11:21
Temat: Re: Różnice pomiÄ™dzy USA i Europa
Autor: Songoku 

W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:

Co do lampy przedniej to sprawdĽ czy ma homologacjÄ™ europejskÄ….


Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :)

Nie jest to najważniejszy ficzer :P

--
_______
Songoku
2011 ZX10R ABS
Power is black

41 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:35:28
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie.
Czy jednocze¶nie nie usunięto innych (bzdurnych) zapisów? Na przykład konieczno¶ć posiadania ¶wiatła przeciwmgielnego, albo jakich¶ innych zapisów, które u nas się stosuje a w innych krajach nie?

42 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:55:43
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: trud 

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...

To jaki¶ żart?

--
pozdrawiam
trud
SR500

43 Data: Pa?dziernik 26 2011 20:58:20
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Marcin N 

W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...

To jaki¶ żart?

Żaden żart. Wiele krajów UE tak ma. Co więcej - Polska była naciskana, żeby to zmienić. Kilka tygodni temu mówili o tym w mediach.

Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili co¶ jeszcze?

44 Data: Pa?dziernik 27 2011 13:08:45
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Jasio 

trud  napisała rzekomo

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...
To jaki¶ żart?

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego
bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy
izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i
(wyzszym) ubezpieczeniem.


--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.

45 Data: Listopad 02 2011 12:05:50
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Użytkownik "Jasio"  napisał w wiadomo¶ci

trud  napisała rzekomo

Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które
maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie...
To jaki¶ żart?

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i (wyzszym) ubezpieczeniem.


fajnie to rozwi±zali... "Wiemy, że na w±skiej drodze możesz komu¶ wyjechać na czołowe zderzenie tylko po to, by sprawdzić, czy możesz wyprzedzać. Zapłać dodatkowo i możesz pomykać. Najwyżej paru motocyklistów będzie musiało spierdolić do rowu. Albo zgin±...".
W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie".

MS

46 Data: Listopad 02 2011 15:22:47
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Jasio 

Użytkownik "Mat S"  napisał w wiadomo¶ci

W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie".



A to już zależy od ubezpieczycieli.
Jest jednak pewien problem. Brytyjskie auta s± zajebi¶cie tanie, m.in. ze względu na koszty utrzymiania i mały rynek. (przecież nie sprzedaż auta na ebayu i nie wy¶lesz do Australii).
Więc u nich aut z lew± kierownic± niewiele.
Za to naszych rodaków w UK sporo. A rodacy znajd± tam wiele aut, którym się kończy przegl±d, o wiele bardziej restrykcyjny niż w PL Przywioz± je tutaj, zarejestruj± bez trudu.
Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

47 Data: Listopad 02 2011 18:11:51
Temat: Re: Różnice pomiędzy USA i Europa
Autor: Mat S 

Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku.

A to już sie zaczęło - może nie zalew, ale ostatnio jakby trochę więcej tego widać.
A przegl±dy w PL to sa baaaaaaaaardzo restrykcyjne, taaaaaaaa... ;-) na niektóre nawet nie trzeba jechać przegl±danym samochodem...
Finansowo to jasne, że jest to opłacalne. Ja tylko poproszę, żeby prawnie nie było możliwe, bo nie chciałbym być zmieciony z drogi przez kgo¶, kto sprawdza, czy może wyprzedzać i w zwi±zku z tym zajmuje już 0,75 mojego pasa.

MS

Różnice pomiędzy USA i Europa



Grupy dyskusyjne