Witam.
Jest sobie Rover 75 z silnikiem 1.8 (benz). Przy zimnym silniku wszystko jest ok, a gdy sie nagrzeje, slychac takie harakterystyczne terkotanie, cos jak w dieslu. Przy przygazowaniu, jak i gdy posci sie pedal gazu i obroty opadaja swobodnie. Auto jezdzi normalnie, spalanie tez ok. Tylko ten dzwiek jest taki dosc niepokojacy.
Czy to zawory, czy cos innego ? W warsztatach nie chca nic powiedziec, bez zostawienia auta. Nie chce byc zielony i dac sie naciagnac na rozkrecenie polowy silnika.
Pozdrawiam
PAwel
2 |
Data: Grudzien 28 2007 21:26:25 |
Temat: Re: Rover 75 1.8 - dziwne terkotanie. |
Autor: JohnyK |
Dnia 2007-12-28, o godz. 00:38:48
"Hatson" napisał(a):
Witam.
Jest sobie Rover 75 z silnikiem 1.8 (benz). Przy zimnym silniku
wszystko jest ok, a gdy sie nagrzeje, slychac takie harakterystyczne
terkotanie, cos jak w dieslu. Przy przygazowaniu, jak i gdy posci sie
pedal gazu i obroty opadaja swobodnie. Auto jezdzi normalnie,
spalanie tez ok. Tylko ten dzwiek jest taki dosc niepokojacy.
Czy to zawory, czy cos innego ? W warsztatach nie chca nic
powiedziec, bez zostawienia auta. Nie chce byc zielony i dac sie
naciagnac na rozkrecenie polowy silnika.
U mnie w poldku terkocze silnik krokowy. WłaĹnie, gdy siÄ nagrzeje. Na
zimno nigdy.
JK
3 |
Data: Styczen 01 2008 19:19:35 | Temat: Re: Rover 75 1.8 - dziwne terkotanie. | Autor: Andrzej Seneczko |
Hatson pisze:
Witam.
Jest sobie Rover 75 z silnikiem 1.8 (benz). Przy zimnym silniku wszystko jest ok, a gdy sie nagrzeje, slychac takie harakterystyczne terkotanie, cos jak w dieslu.
moga to byc hydrauliczne popychacze, lub zjawisko opisane szerzej na stronie www.roverki.pl
" [Seria K] Mój silnik po odpaleniu dziwnie klekocze. Czy to normalne?
Dźwięk ten jest słyszalny zwłaszcza podczas gwałtownego dodania i ujęcia gazu na postoju.
Jest to normalne zjawisko i jest związane z konstrukcją silnika. Dźwięk jest spowodowany ruchem tłoka w tulei cylindra. Gdy silnik się rozgrzewa tłok się rozszerza, w związku z czym po okresie ok. 3 minut klekot nie powinien już być słyszalny.
Zjawisko to zostało opisane przez ROVERa jako "piston rattle" w biuletynie serwisowym nr 0023 z dnia 18.11.98, a sam ruch tłoka w tulei (obijanie się tłoka o ścianki tulei) jest znany jako "piston slap"."
--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 214 Si
Puławy
| |