Grupy dyskusyjne   »   Rozładowany akumulator

Rozładowany akumulator



1 Data: Maj 23 2007 19:37:52
Temat: Rozładowany akumulator
Autor: Gemini76 

Problem jest taki: rozladowany akumulator (Mercedes W123 - Beczka) bez
widocznej przyczyny.Po prostu rozrusznik slabiej krecil, az za ktoryms razem
juz nie dal rady. Po ladowaniu aku prostownikiem bez problemow uruchomilem
auto. Poniewaz cala zime przejezdzilem - to nie jest chyba przyczyna jazda
na swiatlach. A i czasami robie kilkadziesiat km za jednym razem co jakis
czas - wiec powinien aku byc doladowywany. Nie zapala mi sie kontrolka braku
ladowania. Jak jest wilgotno i na wyzszych obrotach pracuje silnik - zaczyna
piszczec ktorys z paskow klinowych (sa 2). Szukam wiec przyczyny usterki -
ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z
reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.
Pozdrawiam



2 Data: Maj 23 2007 19:54:15
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 23 May 2007 19:37:52 +0200, "Gemini76"
wrote:

piszczec ktorys z paskow klinowych (sa 2). Szukam wiec przyczyny usterki -
ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z
reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.

Zastosuj amperomierz.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

3 Data: Maj 23 2007 20:08:22
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Gemini76 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Wed, 23 May 2007 19:37:52 +0200, "Gemini76"
wrote:

piszczec ktorys z paskow klinowych (sa 2). Szukam wiec przyczyny usterki -
ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z
reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.

Zastosuj amperomierz.
--

A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec
zarowych - i podczas jazdy - natezenie pradu moze wynosic kilkanascie A).

4 Data: Maj 23 2007 20:32:26
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: J.F. 

On Wed, 23 May 2007 20:08:22 +0200,  Gemini76 wrote:

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
piszczec ktorys z paskow klinowych (sa 2). Szukam wiec przyczyny usterki -
ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z
reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.

Zastosuj amperomierz.

A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec
zarowych - i podczas jazdy - natezenie pradu moze wynosic kilkanascie A).

Moze prosciej woltomierz ? Jak jest choc 14.0V na klemach to
alternator laduje dobrze. Wlaczyc swiatla i dmuchawe, poczekac co sie
dzieje na wolnych obrotach.

A amperomierz .. zdjac kleme z akumulatora, najlepiej masowa, owinac
bolec drutem przy obudowie, kleme tez owinac gdzies drutem chyba ma
wygodne miejsce do podlaczenia. Kleme zalozyc bez dokrecania, silnik
odpalic, amperomierz podlaczyc, kleme sciagnac.

A moze sie da zmierzyc napiecie na obu koncach kabla z klemy, jesli
jest jeden. tam miliwolty sa, ale to dzis nie problem.

J.

5 Data: Maj 23 2007 21:08:37
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Piter 

daj se spokój z amperomierzem, chyba że masz z zakresem do 400A. użyj
woltomierza tak jak wcześnij pisali, możesz jeszcze sprawdzić jak bardzo
przysiada napięcie pod maksymalnym obciążeniem.

6 Data: Maj 23 2007 23:28:43
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: J.F. 

On Wed, 23 May 2007 21:08:37 +0200,  Piter wrote:

daj se spokój z amperomierzem, chyba że masz z zakresem do 400A.

Spokojnie wystarczy taki 10-20A.
Tylko nie mozna mierzyc pradu rozruchu :-)

J.

7 Data: Maj 24 2007 09:35:38
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Piter 


Spokojnie wystarczy taki 10-20A.
Tylko nie mozna mierzyc pradu rozruchu :-)

25 A pobiera auto gotowe do jazdy, czyli światła jakaś tam muzyczka na
normalnym poziomie nawiew i tyle.
A jak chcesz rozłączyć obwód żeby wszystko leciało przez amperomierz?
pozatym nie zapominaj że wszelkie multimetry mają 20A ale w czasie 15s/30min
przerwy

8 Data: Maj 23 2007 21:20:21
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Maciek Sobczyk 

Gemini76 napisał(a):

nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia
Zastosuj amperomierz.
A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec zarowych - i podczas jazdy - natezenie pradu moze wynosic kilkanascie A).
Nie wiem gdzie zmierzyć i czy *amper*omierz nadaje się do sprawdzenia regulatora *napięcia*, ale tak na wszelki wypadek: amperomierz wpina się tylko szeregowo bo ma zerowy opór.
Swego czasu dwukrotnie miałem b. podobne przypadlości co Twoje - środek lata a samochód nie pali. Za pierwszym razem - zaśniedziała kostka z akumulatora. Za drugim - zaśniedziałe, niedokręcone klemy.

Pozdrawiam
Maciek

--
Kochana Mary!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tęsknię za Tobą tragicznie
A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

9 Data: Maj 23 2007 20:18:27
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Gemini76"  napisał w wiadomości  Szukam wiec przyczyny usterki -

ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.

Zmierzyć prąd przy wyłączonych wszelakich odbiornikach z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.
Zmierzyć napięcie ładowania.

Pozdrawiam Łukasz

10 Data: Maj 23 2007 22:04:03
Temat: Re: Rozładowany akumulator - trochę praktycznej teorii ;-)
Autor: Slv 

Szukam wiec przyczyny usterki -

ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z
reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne.
Pozdrawiam

Witam!
Napięcie ładowania według starej szkoły powinno się mieścić w zakresie
13,9 - 14,4 Volta. Mierzyć je można na zaciskach akumulatora, oczywiście
przy włączonym silniku i obrotach silnika ok.2000/min. Jeśli dodatkowo
włączymy obciążenie / np. światła mijania, ogrzewaną szybę czy dmuchawę to
możemy sprawdzić czy nie występuje zbyt gwałtowny spadek napięcia /w dalszym
ciągu powinno się mieścić w podanym przedziale. Pomiar prądu ładowania jest
trudniejszy gdyż wymaga rozłączenia obwodu akumulatora /dodatniej lub
ujemnej klemy i podłączenia amperomierza szeregowo w obwód. Trzeba przy tym
pamiętać, że  w czasie pracy silnika nie powinno się rozłączać obwodu
akumulatora ponieważ w takim przypadku napięcie w instalacji może osiągnąć
zbyt wysoki poziom. Dobrym chociaż czasochłonnym sposobem sprawdzenia
akumulatora jest podłączenie do niego odbiornika o znanym poborze prądu
/np.żarówki reflektorowej -ok. 4A/  i rozładowanie akumulatora do napięcia
ok. 10.8 V. Jeśli będziemy mieli czas w jakim akumulator się rozładuje to
łatwo policzymy jego pojemność: Q=Iodb*czas rozładowania w godzinach. W tym
przykładzie, gdyby żarówka świeciła się np. godzinę to pojemność akumulatora
wynosiłaby ok.4Ah . Wbrew pozorom taki akumulator jeśli jeździ się
codziennie i samochód normalnie zapala nie stwarza problemów latem. Wiem to
z praktyki. Przepraszam za przynudzanie ale to minimum żeby zrozumieć temat.
Slv

11 Data: Maj 24 2007 11:16:03
Temat: Re: Rozładowany akumulator
Autor: Konrad Urbański 

Gemini76 wrote:

Problem jest taki: rozladowany akumulator (Mercedes W123 - Beczka) bez widocznej przyczyny.Po prostu rozrusznik slabiej krecil, az za ktoryms razem juz nie dal rady

Zacznij od sprawdzenia poziomu elektrolitu i jakości połączeń silnoprądowych (z masą i na klemach). Później napięcie ładowania. Albo w odwrotnej kolejności. :-)

--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.put.poznan.pl/~urbanski/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia

Rozładowany akumulator



Grupy dyskusyjne