Rozładowany akumulator
1 | Data: Maj 23 2007 19:37:52 |
Temat: Rozładowany akumulator | |
Autor: Gemini76 | Problem jest taki: rozladowany akumulator (Mercedes W123 - Beczka) bez 2 |
Data: Maj 23 2007 19:54:15 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 23 May 2007 19:37:52 +0200, "Gemini76" piszczec ktorys z paskow klinowych (sa 2). Szukam wiec przyczyny usterki - Zastosuj amperomierz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 3 |
Data: Maj 23 2007 20:08:22 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Gemini76 |
On Wed, 23 May 2007 19:37:52 +0200, "Gemini76" A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec zarowych - i podczas jazdy - natezenie pradu moze wynosic kilkanascie A). 4 |
Data: Maj 23 2007 20:32:26 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: J.F. | On Wed, 23 May 2007 20:08:22 +0200, Gemini76 wrote: Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec Moze prosciej woltomierz ? Jak jest choc 14.0V na klemach to alternator laduje dobrze. Wlaczyc swiatla i dmuchawe, poczekac co sie dzieje na wolnych obrotach. A amperomierz .. zdjac kleme z akumulatora, najlepiej masowa, owinac bolec drutem przy obudowie, kleme tez owinac gdzies drutem chyba ma wygodne miejsce do podlaczenia. Kleme zalozyc bez dokrecania, silnik odpalic, amperomierz podlaczyc, kleme sciagnac. A moze sie da zmierzyc napiecie na obu koncach kabla z klemy, jesli jest jeden. tam miliwolty sa, ale to dzis nie problem. J. 5 |
Data: Maj 23 2007 21:08:37 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Piter | daj se spokój z amperomierzem, chyba że masz z zakresem do 400A. użyj 6 |
Data: Maj 23 2007 23:28:43 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: J.F. | On Wed, 23 May 2007 21:08:37 +0200, Piter wrote: daj se spokój z amperomierzem, chyba że masz z zakresem do 400A. Spokojnie wystarczy taki 10-20A. Tylko nie mozna mierzyc pradu rozruchu :-) J. 7 |
Data: Maj 24 2007 09:35:38 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Piter |
Spokojnie wystarczy taki 10-20A. 25 A pobiera auto gotowe do jazdy, czyli światła jakaś tam muzyczka na normalnym poziomie nawiew i tyle. A jak chcesz rozłączyć obwód żeby wszystko leciało przez amperomierz? pozatym nie zapominaj że wszelkie multimetry mają 20A ale w czasie 15s/30min przerwy 8 |
Data: Maj 23 2007 21:20:21 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Maciek Sobczyk | Gemini76 napisał(a): Nie wiem gdzie zmierzyć i czy *amper*omierz nadaje się do sprawdzenia regulatora *napięcia*, ale tak na wszelki wypadek: amperomierz wpina się tylko szeregowo bo ma zerowy opór.A gdzie mam zmierzyc prad?? Podaj wiecej szczegolow (bo przy ladowaniu swiec zarowych - i podczas jazdy - natezenie pradu moze wynosic kilkanascie A).nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napieciaZastosuj amperomierz. Swego czasu dwukrotnie miałem b. podobne przypadlości co Twoje - środek lata a samochód nie pali. Za pierwszym razem - zaśniedziała kostka z akumulatora. Za drugim - zaśniedziałe, niedokręcone klemy. Pozdrawiam Maciek -- Kochana Mary! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Tęsknię za Tobą tragicznie A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych 9 |
Data: Maj 23 2007 20:18:27 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Ukaniu |
ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z reszta przed zima) albo znalezc jakas inna przyczyne. Zmierzyć prąd przy wyłączonych wszelakich odbiornikach z wyjętym kluczykiem ze stacyjki. Zmierzyć napięcie ładowania. Pozdrawiam Łukasz 10 |
Data: Maj 23 2007 22:04:03 | Temat: Re: Rozładowany akumulator - trochę praktycznej teorii ;-) | Autor: Slv | Szukam wiec przyczyny usterki - ale nie wiem jak sprawdzic alternator czy regulator napiecia (wymieniony z Witam! Napięcie ładowania według starej szkoły powinno się mieścić w zakresie 13,9 - 14,4 Volta. Mierzyć je można na zaciskach akumulatora, oczywiście przy włączonym silniku i obrotach silnika ok.2000/min. Jeśli dodatkowo włączymy obciążenie / np. światła mijania, ogrzewaną szybę czy dmuchawę to możemy sprawdzić czy nie występuje zbyt gwałtowny spadek napięcia /w dalszym ciągu powinno się mieścić w podanym przedziale. Pomiar prądu ładowania jest trudniejszy gdyż wymaga rozłączenia obwodu akumulatora /dodatniej lub ujemnej klemy i podłączenia amperomierza szeregowo w obwód. Trzeba przy tym pamiętać, że w czasie pracy silnika nie powinno się rozłączać obwodu akumulatora ponieważ w takim przypadku napięcie w instalacji może osiągnąć zbyt wysoki poziom. Dobrym chociaż czasochłonnym sposobem sprawdzenia akumulatora jest podłączenie do niego odbiornika o znanym poborze prądu /np.żarówki reflektorowej -ok. 4A/ i rozładowanie akumulatora do napięcia ok. 10.8 V. Jeśli będziemy mieli czas w jakim akumulator się rozładuje to łatwo policzymy jego pojemność: Q=Iodb*czas rozładowania w godzinach. W tym przykładzie, gdyby żarówka świeciła się np. godzinę to pojemność akumulatora wynosiłaby ok.4Ah . Wbrew pozorom taki akumulator jeśli jeździ się codziennie i samochód normalnie zapala nie stwarza problemów latem. Wiem to z praktyki. Przepraszam za przynudzanie ale to minimum żeby zrozumieć temat. Slv 11 |
Data: Maj 24 2007 11:16:03 | Temat: Re: Rozładowany akumulator | Autor: Konrad Urbański | Gemini76 wrote: Problem jest taki: rozladowany akumulator (Mercedes W123 - Beczka) bez widocznej przyczyny.Po prostu rozrusznik slabiej krecil, az za ktoryms razem juz nie dal rady Zacznij od sprawdzenia poziomu elektrolitu i jakości połączeń silnoprądowych (z masą i na klemach). Później napięcie ładowania. Albo w odwrotnej kolejności. :-) -- Konrad Moja stroniczka: http://www.put.poznan.pl/~urbanski/ a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia |