Grupy dyskusyjne   »   Rozmiar opon a ABS

Rozmiar opon a ABS



1 Data: Pa?dziernik 14 2016 15:53:43
Temat: Rozmiar opon a ABS
Autor: Trybun 

Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie bÄ™dzie przy takiej konfiguracji ABS wariował?



2 Data: Pa?dziernik 14 2016 16:08:15
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: J.F. 

Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie bÄ™dzie przy takiej konfiguracji ABS wariował?

W aucie z ABS nie probowalem.

Ale ... zapas masz w jakim rozmiarze ?
Bo na osi napedzanej kola powinny byc takie same, na osi przedniej chyba lepiej tez - bedzie sciagac ?

A to tak troche niewygodnie przekladac wiecej kol w deszczu, blocie i po ciemku ...

Wiec jesli nie ma w tym jakiegos wiekszego uzasadnienia, to odradzam.

J.

3 Data: Pa?dziernik 14 2016 16:26:06
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-14 o 15:53, Trybun pisze:

Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?

Clio 3, z przodu 16 cali na profilu 50, z tylu 16 cali na profilu 55, szerokości nie pamiętam.
JeĽdzi, hamuje, ABS siÄ™ włÄ…cza prawidłowo. PrÄ™dkoć na liczniku pokazuje w normie (a to przecież z czujników ABS bierze dane o prÄ™dkoĹ›ci).

Nie wiem jak w najnowszych samochodach, gdzie na podstawie czujników ABS jest alarm o zbyt małym ciĹ›nieniu w oponie.
Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™, czyli obraca siÄ™ szybciej od innych, to jest wyznacznikiem kapcia.
Przy różnych profilach na osiach, na pewno jedna oĹ› bÄ™dzie miała wiÄ™kszÄ… prÄ™dkoć obrotowÄ… kół, druga mniejszÄ….
Jak to zinterpretuje komputer pod kÄ…tem złego ciĹ›nienia? Nie mam pojÄ™cia.


--
viktorius

4 Data: Pa?dziernik 14 2016 20:01:51
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: adam 


Clio 3, z przodu 16 cali na profilu 50, z tylu 16 cali na profilu 55,
szerokości nie pamiętam.
JeĽdzi, hamuje, ABS siÄ™ włÄ…cza prawidłowo. PrÄ™dkoć na liczniku pokazuje
w normie (a to przecież z czujników ABS bierze dane o prÄ™dkoĹ›ci).


W przypadku francuzów, prÄ™dkoć raczej ze skrzyni biegów.
Pzdr
Adam

5 Data: Pa?dziernik 15 2016 00:23:10
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Kaczin 

W dniu 14.10.2016 o 16:26, viktorius pisze:

Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,

Nie ma zauważalnej różnicy.

--
Kaczin

6 Data: Pa?dziernik 15 2016 20:41:45
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: m4rkiz 

On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:

Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,

Nie ma zauważalnej różnicy.

wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

7 Data: Pa?dziernik 19 2016 10:04:46
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:

On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,

Nie ma zauważalnej różnicy.

wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:

Masz 2 metody sprawdzania ciĹ›nienia, aktywnÄ…, czyli czujniki kołach. Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN np w Hyundai i30) Podobno niektóre samochody nie majÄ… miejsca w pamiÄ™ci komputera na 8 czujników. Po zmianie na inny komplet musisz podmienić w kompie czujniki - czyli dodatkowa kasa co zmianÄ™. Albo pół roku jeĽdzić ze Ĺ›wiecÄ…cÄ… kontrolkÄ…...
Upierdliwe, gdy masz zmienić opony (wulkanizatorzy bojÄ… siÄ™ uszkodzić czujnik z powodów kosztu czujnika), upierdliwe, gdy felgÄ™ uszkodzisz i nie ma odważnego do przełożenia czujnika (powód ten sam)

Jest metoda pasywna, polegajÄ…ca na sprawdzaniu różnicy prÄ™dkoĹ›ci obrotowej kół i wyciÄ…ganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu jednego z nich. I ona działa. W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym obsługÄ™ sprawdzania ciĹ›nienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak takÄ… informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki na desce.



--
viktorius

8 Data: Pa?dziernik 19 2016 14:09:00
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: J.F. 

Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:

On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,
Nie ma zauważalnej różnicy.
wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

Masz 2 metody sprawdzania ciĹ›nienia, aktywnÄ…, czyli czujniki kołach. Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN np w
[...]
Jest metoda pasywna, polegajÄ…ca na sprawdzaniu różnicy prÄ™dkoĹ›ci obrotowej kół i wyciÄ…ganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu jednego z nich. I ona działa.

Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala kiepsko :-)

Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc niezalezny od cisnienia.
Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie zaklocic dzialania ABS.

W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym obsługÄ™ sprawdzania ciĹ›nienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak takÄ… informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki na desce.

Check engine. I 100 zl w ASO :-)

J.

9 Data: Pa?dziernik 19 2016 15:04:09
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-19 o 14:09, J.F. pisze:


Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala
kiepsko :-)


SÄ… stosowane obydwie, poĹ›rednia jest mniej czuła, nie pokaże ci wartoĹ›ci ciĹ›nienia na ekranie, tylko info, że odbiega od innych.

Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
niezalezny od cisnienia.

To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole bÄ™dziesz miał płasko, czyli ciÄ™ciwa zamiast łuku. A ciÄ™ciwa zawsze bÄ™dzie krótsza od długoĹ›ci łuku z tych samych punktów na okrÄ™gu.

Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie
zaklocic dzialania ABS.


Nikt tu nie mówi, że ABS przestanie działać

W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym
obsługÄ™ sprawdzania ciĹ›nienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak takÄ…
informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki na
desce.

Check engine. I 100 zl w ASO :-)

Check engine to jeden worek dla wszystkich błÄ™dów.
Nie wyobrażam sobie, żeby za małe cisnienie było sygnalizowane tÄ… diodkÄ…. Sporo by kosztowałoby wykrycie, że trzeba tylko dopompowac koło...
OczywiĹ›cie można "klasycznie" obejć samochód dookoła, ale to zbyt proste, lepiej do ASO ;)

--
viktorius

10 Data: Pa?dziernik 19 2016 19:06:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "viktorius"

....

Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
niezalezny od cisnienia.

To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole bÄ™dziesz miał płasko, czyli
ciÄ™ciwa zamiast łuku. A ciÄ™ciwa zawsze bÄ™dzie krótsza od długoĹ›ci łuku z
tych samych punktów na okrÄ™gu.
-- -
Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i obwód całego koła ciÄ…gle ten sam. A prÄ™dkoć obrotowa też musi siÄ™ zgodzić bo opona na sztywno jest na kole, wiÄ™c obraca siÄ™ wraz z nim i cały obwód musi przejć tak samo jak jest klapniÄ™te niż jak nie jest.

11 Data: Pa?dziernik 19 2016 18:00:31
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Budzik 

Użytkownik re  ...

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...

12 Data: Pa?dziernik 19 2016 20:17:39
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: J.F. 

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomo¶ci grup Użytkownik re  ...

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...

Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.

Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly obwod po asfalcie przetoczyc ...


J.

13 Data: Pa?dziernik 19 2016 21:16:15
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Budzik 

Użytkownik J.F.  ...

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...

Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc
zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.

Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly
obwod po asfalcie przetoczyc ...

Załóżmy ze napompowana opona dotyka drogi na wysoko¶ci 10cm od felgi.
Nienapompowana stoi 2cm nizej a mimo to nie bedzie to mialo wpływu na
obwód?
Hmm...

14 Data: Pa?dziernik 19 2016 21:33:38
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Budzik"

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

15 Data: Pa?dziernik 20 2016 08:37:56
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-19 o 21:33, re pisze:



Użytkownik "Budzik"

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podno¶niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakuj±ce centymetry gdzie¶ u góry się pojawi± w postaci dodatkowej wypukło¶ci?

--
viktorius

16 Data: Pa?dziernik 20 2016 10:51:06
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ciÄ…gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podnoĹ›niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemiÄ™, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakujÄ…ce centymetry gdzieĹ› u góry siÄ™ pojawiÄ… w postaci
dodatkowej wypukłoĹ›ci?

To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważnÄ… dyskusjÄ™ ? ZmieĹ„ rozmówcÄ™.


Pozdrawiam

17 Data: Pa?dziernik 20 2016 11:01:10
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: J.F. 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ciÄ…gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podnoĹ›niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemiÄ™, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakujÄ…ce centymetry gdzieĹ› u góry siÄ™ pojawiÄ… w postaci
dodatkowej wypukłoĹ›ci?

To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważnÄ… dyskusjÄ™ ? ZmieĹ„ rozmówcÄ™.

Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?

Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki - ale taki dluzszy.
Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.

Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.

J.

18 Data: Pa?dziernik 20 2016 14:24:18
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-10-20 o 11:01, J.F. pisze:

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ciÄ…gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podnoĹ›niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemiÄ™, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakujÄ…ce centymetry gdzieĹ› u góry siÄ™ pojawiÄ… w postaci
dodatkowej wypukłoĹ›ci?

To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważnÄ… dyskusjÄ™ ? ZmieĹ„ rozmówcÄ™.

Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?

Widać że wpływa.
Twoje pytanie pokazuje że ty myĹ›lisz że może jednak nie.

Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
ale taki dluzszy.
Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.

Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.

Ale po co mierzyć osobiĹ›cie skoro wiadomo że funkcjonujÄ… systemy
które alarmujÄ… o za małym ciĹ›nieniu na podstawie różnicy obrotów
miedzy kołami ? RobiÄ… to magicznie interpolujÄ…c czy faktycznie
różnica w obwodzie wystÄ™puje ?


Pozdrawiam

19 Data: Pa?dziernik 20 2016 19:06:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: J.F. 

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2016-10-20 o 11:01, J.F. pisze:

Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
ale taki dluzszy.
Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.

Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.

Ale po co mierzyć osobiĹ›cie skoro wiadomo że funkcjonujÄ… systemy
które alarmujÄ… o za małym ciĹ›nieniu na podstawie różnicy obrotów
miedzy kołami ?

Zeby wiedziec, czy mowimy o 5%, 1% czy 0.1%.
I zeby sobie porownac np z procentowa zmiana promienia kola ...

J.

20 Data: Pa?dziernik 20 2016 11:39:52
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-20 o 10:51, RadoslawF pisze:


To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważnÄ… dyskusjÄ™ ? ZmieĹ„ rozmówcÄ™.

Ok, też nie jestem zadowolony ze sposobu cytowania kolegi re.
Po prostu ciÄ™żko czyta siÄ™ jego posty.

Ale tutaj nie chodzi o czytnik (widywałem nawet tutaj posty z Live mail, poprawnie cytujÄ…ce), tylko o dyskusje na temat tego, że wg niego koło samochodowe jest jak koło od walca, nie odkształca sie, a nawet jak siÄ™ odkształci, to w jakiĹ› magiczny sposób zrekompensuje sobie tw innym miejscu ten kawałek płaskiego na dole.


--
viktorius

21 Data: Pa?dziernik 20 2016 18:40:45
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "viktorius"

....
Ale tutaj nie chodzi o czytnik (widywałem nawet tutaj posty z Live mail,
poprawnie cytujÄ…ce), tylko o dyskusje na temat tego, że wg niego koło
samochodowe jest jak koło od walca, nie odkształca sie, a nawet jak siÄ™
odkształci, to w jakiĹ› magiczny sposób zrekompensuje sobie tw innym
miejscu ten kawałek płaskiego na dole.
-- -
No właĹ›nie mówiÄ™, że nie jak od walca tylko jak .. normalne :-)

NaciskajÄ…c w jednym miejscu powodujesz, że w innym musi zostać wypchniÄ™ta przez powstałe ciĹ›nienie. Nie jest tak, że tylko siÄ™ wciĹ›nie. Natomiast wcale nie chodzi o to czy zostanie wypchniÄ™ta przy naciskaniu tylko czy zostanie wypchniÄ™ta przy pompowaniu. I tutaj ... opona ma jakiĹ› obwód, którego nie zmienia w istotny sposób bo nie jest dÄ™tkÄ…. Jak siÄ™ ugina tak rozchodzi po całym kole, ale barierÄ… jest właĹ›nie obwód opony. Masz na niej kord, który pewnie trochÄ™ rozszerza siÄ™, ale generalnie jest taki jaki jest i póki opona nie wpadnie w poĹ›lizg to bÄ™dzie siÄ™ toczyła po tym obwodzie jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko tak samo, wiÄ™c ani samochód ani koło nie bÄ™dzie miało innej prÄ™dkoĹ›ci.

22 Data: Pa?dziernik 20 2016 19:05:08
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 18:40 re  pisze:

póki opona nie wpadnie w poĹ›lizg to bÄ™dzie siÄ™ toczyła po tym obwodzie  jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko  tak samo, wiÄ™c ani samochód ani koło nie bÄ™dzie miało innej prÄ™dkoĹ›ci.

Z instrukcji auta:
"WskaĽnik kontroli ciĹ›nienia w oponach informuje kierowcÄ™ o spadku  ciĹ›nienia za pomocÄ… sygnału dĽwiÄ™kowego i zapalenia kontrolki. W przypadku  obniżenia ciĹ›nienia w którymĹ› z kół, zmienia siÄ™ Ĺ›rednica opony i koło  obraca siÄ™ szybciej, mimo stałej prÄ™dkoĹ›ci pojazdu. Czujnik ABS wykrywa  różnicÄ™ prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciĹ›nienia.  System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciĹ›niÄ™cie przycisku na  desce rozdzielczej - aktualne ciĹ›nienie zostaje zapamiÄ™tane jako  wyjĹ›ciowe."

i jeszcze to:

TPMS pośredni:
"System poĹ›redni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie  wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP  i ABS. W tym systemie mierzy siÄ™ obroty kół. Koło z mniejszym ciĹ›nieniem  powietrza w oponie ma mniejszy promieĹ„ i krÄ™ci siÄ™ szybciej co jest  wykrywane dziÄ™ki czujnikom mierzÄ…cym obroty kół z systemu ABS. DziÄ™ki temu  można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciĹ›nieniu i zgłosić to kierowcy.  System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystujÄ…cego dane  z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciĹ›nienia w  oponie."

TG

23 Data: Pa?dziernik 20 2016 19:14:38
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"


póki opona nie wpadnie w poĹ›lizg to bÄ™dzie siÄ™ toczyła po tym obwodzie jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko  tak samo, wiÄ™c ani samochód ani koło nie bÄ™dzie miało innej prÄ™dkoĹ›ci.

Z instrukcji auta:
"WskaĽnik kontroli ciĹ›nienia w oponach informuje kierowcÄ™ o spadku
ciĹ›nienia za pomocÄ… sygnału dĽwiÄ™kowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
obniżenia ciĹ›nienia w którymĹ› z kół, zmienia siÄ™ Ĺ›rednica opony i koło
obraca siÄ™ szybciej, mimo stałej prÄ™dkoĹ›ci pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
różnicÄ™ prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciĹ›nienia.
System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciĹ›niÄ™cie przycisku na
desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
wyjściowe."
-- -
Jak może zapamiÄ™tać ciĹ›nienie jak go nie mierzy ?

i jeszcze to:

TPMS pośredni:
"System poĹ›redni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
i ABS. W tym systemie mierzy siÄ™ obroty kół. Koło z mniejszym ciĹ›nieniem
powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
wykrywane dziÄ™ki czujnikom mierzÄ…cym obroty kół z systemu ABS. DziÄ™ki temu
można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciĹ›nieniu i zgłosić to kierowcy.
System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystujÄ…cego dane
z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciĹ›nienia w
oponie."
-- -
A ponoć zapamiętuje :-)

24 Data: Pa?dziernik 20 2016 19:26:40
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 19:14 re  pisze:


Z instrukcji auta:
"WskaĽnik kontroli ciĹ›nienia w oponach informuje kierowcÄ™ o spadku
ciĹ›nienia za pomocÄ… sygnału dĽwiÄ™kowego i zapalenia kontrolki. W  przypadku
obniżenia ciĹ›nienia w którymĹ› z kół, zmienia siÄ™ Ĺ›rednica opony i koło
obraca siÄ™ szybciej, mimo stałej prÄ™dkoĹ›ci pojazdu.. Czujnik ABS wykrywa
różnicÄ™ prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciĹ›nienia.
System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciĹ›niÄ™cie przycisku na
desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
wyjściowe."
-- -
Jak może zapamiÄ™tać ciĹ›nienie jak go nie mierzy ?

i jeszcze to:

TPMS pośredni:
"System poĹ›redni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od  ESP
i ABS. W tym systemie mierzy siÄ™ obroty kół. Koło z mniejszym ciĹ›nieniem
powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
wykrywane dziÄ™ki czujnikom mierzÄ…cym obroty kół z systemu ABS. DziÄ™ki  temu
można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciĹ›nieniu i zgłosić to  kierowcy.
System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystujÄ…cego  dane
z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciĹ›nienia w
oponie."
-- -
A ponoć zapamiętuje :-)


Teraz Twoja kolej - oĹ›wieć nas jak działa TPMS poĹ›redni w samochodzie.

TG

25 Data: Pa?dziernik 20 2016 20:37:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

Z instrukcji auta:
"WskaĽnik kontroli ciĹ›nienia w oponach informuje kierowcÄ™ o spadku
ciĹ›nienia za pomocÄ… sygnału dĽwiÄ™kowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
obniżenia ciĹ›nienia w którymĹ› z kół, zmienia siÄ™ Ĺ›rednica opony i koło
obraca siÄ™ szybciej, mimo stałej prÄ™dkoĹ›ci pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
różnicÄ™ prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciĹ›nienia.
System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciĹ›niÄ™cie przycisku na
desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
wyjściowe."
-- -
Jak może zapamiÄ™tać ciĹ›nienie jak go nie mierzy ?

i jeszcze to:

TPMS pośredni:
"System poĹ›redni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
i ABS. W tym systemie mierzy siÄ™ obroty kół. Koło z mniejszym ciĹ›nieniem
powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
wykrywane dziÄ™ki czujnikom mierzÄ…cym obroty kół z systemu ABS. DziÄ™ki temu
można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciĹ›nieniu i zgłosić to kierowcy.
System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystujÄ…cego dane
z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciĹ›nienia w
oponie."
-- -
A ponoć zapamiętuje :-)

Teraz Twoja kolej - oĹ›wieć nas jak działa TPMS poĹ›redni w samochodzie.
-- -
Nie podejmujÄ™ siÄ™ :-)

26 Data: Pa?dziernik 20 2016 21:01:40
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .10.2016 o 20:37 re  pisze:



Teraz Twoja kolej - oĹ›wieć nas jak działa TPMS poĹ›redni w samochodzie.
-- -
Nie podejmujÄ™ siÄ™ :-)

Nie no Stary - bez jaj. Obalasz zasadÄ™ działania monitoringu ciĹ›nienia w  milionach aut - ale gdy przychodzi co do czego mówisz "nie podejmujÄ™ siÄ™".

Wychodzi na to, że jesteĹ› zwykłym trollem niewartym uwagi..

TG

27 Data: Pa?dziernik 20 2016 21:06:41
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Liwiusz 

W dniu 2016-10-20 o 21:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Wychodzi na to, że jesteĹ› zwykłym trollem niewartym uwagi.

NaprawdÄ™ teraz to do ciebie dotarło? ;) Przecież i bez czytania już widać, że to jakiĹ› przymuł, który nawet komputera nie umie obsługiwać, w dodatku jest głupio uparty.

--
Liwiusz

28 Data: Pa?dziernik 20 2016 22:20:44
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Liwiusz"

NaprawdÄ™ teraz to do ciebie dotarło? ;) Przecież i bez czytania już
widać, że to jakiĹ› przymuł, który nawet komputera nie umie obsługiwać, w
dodatku jest głupio uparty.
-- -
IdĽ stÄ…d

29 Data: Pa?dziernik 20 2016 22:20:23
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"


Teraz Twoja kolej - oĹ›wieć nas jak działa TPMS poĹ›redni w samochodzie.
-- -
Nie podejmujÄ™ siÄ™ :-)

Nie no Stary - bez jaj. Obalasz zasadÄ™ działania monitoringu ciĹ›nienia w
milionach aut - ale gdy przychodzi co do czego mówisz "nie podejmujÄ™ siÄ™".

Wychodzi na to, że jesteĹ› zwykłym trollem niewartym uwagi.
-- -
Przesadzasz. WyjaĹ›niłem dokładnie jak to jest z tymi oponami. Jak czujesz siÄ™ trolem to pisz tak o sobie a nie o mnie.

30 Data: Pa?dziernik 21 2016 08:40:06
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-20 o 20:37, re pisze:


Teraz Twoja kolej - oĹ›wieć nas jak działa TPMS poĹ›redni w samochodzie.
-- -
Nie podejmujÄ™ siÄ™ :-)

Ja dla mnie to EOT po tym wpisie.

--
viktorius

31 Data: Pa?dziernik 20 2016 18:10:51
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "RadoslawF"

To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważnÄ… dyskusjÄ™ ? ZmieĹ„ rozmówcÄ™.
-- -
IdĽ stÄ…d

32 Data: Pa?dziernik 20 2016 18:10:27
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "viktorius"


Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podno¶niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakuj±ce centymetry gdzie¶ u góry się pojawi± w postaci
dodatkowej wypukło¶ci?
-- -
To oczywiste.

33 Data: Pa?dziernik 20 2016 18:00:24
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Budzik 

Użytkownik re  ...

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podno¶niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakuj±ce centymetry gdzie¶ u góry się pojawi± w postaci
dodatkowej wypukło¶ci?
-- -
To oczywiste.

:)
a jakie znaczenie ma wybrzuszenie  u góry w meijscu gdzie opona nie styka
sie z podłożem?

34 Data: Pa?dziernik 20 2016 20:43:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Budzik"

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podno¶niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakuj±ce centymetry gdzie¶ u góry się pojawi± w postaci
dodatkowej wypukło¶ci?
-- -
To oczywiste.

:)
a jakie znaczenie ma wybrzuszenie  u góry w meijscu gdzie opona nie styka
sie z podłożem?
-- -
Ano takie, że na każdy pełny obrót koła to u góry też całe musi przewin±ć się po jezdni. Chyba, że Ci się opona po feldze zacznie kręcić albo ¶lizgać po asfalcie. Zacznie ?

35 Data: Pa?dziernik 20 2016 21:00:09
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Budzik 

Użytkownik re  ...

Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
obwód całego koła ci±gle ten sam.

Nie mozesz tego mowic na serio...
-- -
Nie rozumiesz, ot co

OK, mamy koło 1.5 atm na podno¶niku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakuj±ce centymetry gdzie¶ u góry się pojawi± w
postaci dodatkowej wypukło¶ci?
-- -
To oczywiste.

:)
a jakie znaczenie ma wybrzuszenie  u góry w meijscu gdzie opona nie
styka sie z podłożem?
-- -
Ano takie, że na każdy pełny obrót koła to u góry też całe musi
przewin±ć się po jezdni. Chyba, że Ci się opona po feldze zacznie
kręcić albo ¶lizgać po asfalcie. Zacznie ?

To moze inaczej - znasz wzór ł±czacy promien z obwodem okregu?

36 Data: Pa?dziernik 20 2016 23:33:19
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Budzik"

To moze inaczej - znasz wzór ł±czacy promien z obwodem okregu?
-- -
Poszukaj sobie w necie

37 Data: Pa?dziernik 21 2016 04:00:39
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Budzik 

Użytkownik re  ...

To moze inaczej - znasz wzór ł±czacy promien z obwodem okregu?
-- -
Poszukaj sobie w necie

ROTFL

38 Data: Pa?dziernik 19 2016 19:01:46
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "viktorius"

Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,

Nie ma zauważalnej różnicy.

wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:

Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,

....
Jest metoda pasywna, polegajÄ…ca na sprawdzaniu różnicy prÄ™dkoĹ›ci
obrotowej kół i wyciÄ…ganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
jednego z nich. I ona działa. ...
-- -
Tak, że na każdym rondzie pali siÄ™ kontrolka ? :-)

39 Data: Pa?dziernik 20 2016 11:48:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-19 o 19:01, re pisze:



Użytkownik "viktorius"

Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™,

Nie ma zauważalnej różnicy.

wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade

Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:

Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,

...
Jest metoda pasywna, polegajÄ…ca na sprawdzaniu różnicy prÄ™dkoĹ›ci
obrotowej kół i wyciÄ…ganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
jednego z nich. I ona działa. ...
-- -
Tak, że na każdym rondzie pali siÄ™ kontrolka ? :-)

Wystarczy mieć czujnik położenia kierownicy i włÄ…czać analizÄ™ pod kÄ…tem nierównomiernoĹ›ci w ciĹ›nieniu tylko gdy koła sÄ… na wprost.
Sprawdzanie tego na zakręcie jest bezsensowne.

Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego bÄ™dzie odcinek, w który pojedziesz prosto.
A jak proces siÄ™ zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz wystrzał opony, niż patrzÄ…c na kontrolkÄ™...

--
viktorius

40 Data: Pa?dziernik 20 2016 14:26:05
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:

Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego bÄ™dzie odcinek,
w który pojedziesz prosto.
A jak proces siÄ™ zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
wystrzał opony, niż patrzÄ…c na kontrolkÄ™...

Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteĹ›
w skrÄ™cie. I w którÄ… stronÄ™ skrÄ™casz.  :-)


Pozdrawiam

41 Data: Pa?dziernik 20 2016 16:01:14
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-20 o 14:26, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:

Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego bÄ™dzie odcinek,
w który pojedziesz prosto.
A jak proces siÄ™ zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
wystrzał opony, niż patrzÄ…c na kontrolkÄ™...

Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteĹ›
w skrÄ™cie. I w którÄ… stronÄ™ skrÄ™casz.  :-)

Nie implementowałem czegoĹ› takiego, nie widziałem kodu, czy choćby algorytmu.

Ale jak już siÄ™ wdajemy w dyskusjÄ™..
JeĹ›li chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrÄ™tach, to potrzebujesz mieć dokładne dane na temat kÄ…ta skrÄ™tu kół i jego zależnoĹ›ci do rożnicy w prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół.
A takie dane sÄ… dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół, osi, kÄ…ty wyprzedzenia zwrotnicy.
Na zakrÄ™cie dochodzi jeszcze dogiÄ™cie opon zewnÄ™trznych wynikajÄ…ce z siły odĹ›rodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.

W cholerÄ™ zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, wiÄ™c IMHO sprawdzanie usilne na zakrÄ™cie nie warte jest zachodu



--
viktorius

42 Data: Pa?dziernik 20 2016 23:54:15
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-10-20 o 16:01, viktorius pisze:

Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego bÄ™dzie odcinek,
w który pojedziesz prosto.
A jak proces siÄ™ zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
wystrzał opony, niż patrzÄ…c na kontrolkÄ™...

Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteĹ›
w skrÄ™cie. I w którÄ… stronÄ™ skrÄ™casz.  :-)

Nie implementowałem czegoĹ› takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
algorytmu.

Ale jak już siÄ™ wdajemy w dyskusjÄ™..
Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
mieć dokładne dane na temat kÄ…ta skrÄ™tu kół i jego zależnoĹ›ci do rożnicy
w prÄ™dkoĹ›ci poszczególnych kół.
A takie dane sÄ… dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
osi, kÄ…ty wyprzedzenia zwrotnicy.
Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
siły odĹ›rodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.

W cholerÄ™ zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, wiÄ™c
IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu

A po co ci dane skrÄ™tu kół ?
JeĹ›li lewe krÄ™cÄ… siÄ™ bardziej niż prawe to komp wie że skrÄ™camy w prawo.
Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległoĹ›ci osi i kół) dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.


Pozdrawiam

43 Data: Pa?dziernik 21 2016 08:31:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: viktorius 

W dniu 2016-10-20 o 23:54, RadoslawF pisze:

A po co ci dane skrÄ™tu kół ?
JeĹ›li lewe krÄ™cÄ… siÄ™ bardziej niż prawe to komp wie że skrÄ™camy w prawo.
Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległoĹ›ci osi i kół)
dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.


Faktycznie, czujnik skrÄ™tu nie jest potrzebny, nie wiadomo po co go montujÄ… w tylu samochodach, gugiel na 1 stronie wypluwa co najmniej 5 marek, które majÄ… to zamontowane.

A co do pytania, jak prawe wolniej kreci siÄ™ niż lewe, to nie wiesz, czy np masz słabszÄ… przyczepnoć przy przyspieszaniu, czy skrÄ™casz, a może już jesteĹ› postawiony bokiem.

No i przypadek graniczny, jak _ciÄ…gle_ jedno koło krÄ™ci siÄ™ szybciej, to skÄ…d komp ma wiedzieć czy faktycznie jest mniej powietrza, czy postanowiłeĹ› wypalić całe paliwo na jednym rondzie?
Posiadanie tej jednej danej bardzo ułatwia życie komputerowi.

--
viktorius

44 Data: Pa?dziernik 21 2016 19:32:32
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-10-21 o 08:31, viktorius pisze:

A po co ci dane skrÄ™tu kół ?
JeĹ›li lewe krÄ™cÄ… siÄ™ bardziej niż prawe to komp wie że skrÄ™camy w prawo.
Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległoĹ›ci osi i kół)
dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.


Faktycznie, czujnik skrętu nie jest potrzebny, nie wiadomo po co go
montujÄ… w tylu samochodach, gugiel na 1 stronie wypluwa co najmniej 5
marek, które majÄ… to zamontowane.

A co do pytania, jak prawe wolniej kreci siÄ™ niż lewe, to nie wiesz, czy
np masz słabszÄ… przyczepnoć przy przyspieszaniu, czy skrÄ™casz, a może
już jesteĹ› postawiony bokiem.

A musisz mieć dane co sekundę ?
Jak poczekasz pięć to nie bÄ™dzie niepotrzebnych alarmów.

No i przypadek graniczny, jak _ciÄ…gle_ jedno koło krÄ™ci siÄ™ szybciej, to
skąd komp ma wiedzieć czy faktycznie jest mniej powietrza, czy
postanowiłeĹ› wypalić całe paliwo na jednym rondzie?
Posiadanie tej jednej danej bardzo ułatwia życie komputerowi.

InformacjÄ™ czy jedzie prosto w czy po rondzie bÄ™dzie miał z obrotów
wszystkich kół. Nie zapominaj że jadÄ…c na typowej drodze bÄ™dziesz
skrÄ™cał raz w jednÄ… potem w drugÄ… i komputer sobie uĹ›redni wyniki.


Pozdrawiam

45 Data: Pa?dziernik 24 2016 22:09:37
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: 007 

RadoslawF w


W dniu 2016-10-21 o 08:31, viktorius pisze:

A po co ci dane skrętu kół ?
Je¶li lewe kręc± się bardziej niż prawe to komp wie że skręcamy w prawo.

Faktycznie, czujnik skrętu nie jest potrzebny
[...]
A co do pytania, jak prawe wolniej kreci się niż lewe, to nie wiesz, czy
np masz słabsz± przyczepno¶ć przy przyspieszaniu, czy skręcasz, a może
już jeste¶ postawiony bokiem.

A musisz mieć dane co sekundę ?

Wolałbym czę¶ciej

Jak poczekasz pięć to nie będzie niepotrzebnych alarmów.

Pull up, pull up...

komputer sobie u¶redni wyniki.

Pytałe¶ o pracę eksperta? Byłby¶ najlepszy!


--
'Tom N'

46 Data: Pa?dziernik 18 2016 19:01:03
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Trybun 

W dniu 2016-10-14 o 16:26, viktorius pisze:

W dniu 2016-10-14 o 15:53, Trybun pisze:
Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?

Clio 3, z przodu 16 cali na profilu 50, z tylu 16 cali na profilu 55, szerokości nie pamiętam.
JeĽdzi, hamuje, ABS siÄ™ włÄ…cza prawidłowo. PrÄ™dkoć na liczniku pokazuje w normie (a to przecież z czujników ABS bierze dane o prÄ™dkoĹ›ci).

Nie wiem jak w najnowszych samochodach, gdzie na podstawie czujników ABS jest alarm o zbyt małym ciĹ›nieniu w oponie.
Koło nie dopompowane ma mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™, czyli obraca siÄ™ szybciej od innych, to jest wyznacznikiem kapcia.
Przy różnych profilach na osiach, na pewno jedna oĹ› bÄ™dzie miała wiÄ™kszÄ… prÄ™dkoć obrotowÄ… kół, druga mniejszÄ….
Jak to zinterpretuje komputer pod kÄ…tem złego ciĹ›nienia? Nie mam pojÄ™cia.



Szerokoć w tym wypadku siÄ™ nie liczy. Auto czujników ciĹ›nienia też nie posiada. Tak prawdÄ™ piszÄ…c to nie widziałem w necie opinii że różne profile opon na osiach sprawiały komuĹ› jakieĹ› problemy. Co najwyżej spekulacje nie majÄ…ce pokrycia w rzeczywistych doĹ›wiadczeniach. DziÄ™ki za opinie.

47 Data: Pa?dziernik 14 2016 18:23:00
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Adam 

W dniu 2016-10-14 o 15:53, Trybun pisze:

Praktykował kto¶ z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?


Poszukaj jakiego¶ kalkulatora opon, np:

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

U Ciebie, wg tego, co podałe¶, różnicę będziesz miał na poziomie ponad 3%. Wrzuć dane np. tu:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

OIDP zaleca się nie większ± różnicę, niż 2%.

Uwaga:
W zasadzie nie ma znaczenia felga czy szeroko¶ć opony, ważna jest ¶rednica bieżnika, więc przykładowo dla 195/55/16 na jednej osi możesz założyć 205/40/17 na drug± o¶ i będzie praktycznie to samo (różnica ¶rednicy 0,1%).


--
Pozdrawiam.

Adam

48 Data: Pa?dziernik 18 2016 19:01:47
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Trybun 

W dniu 2016-10-14 o 18:23, Adam pisze:

W dniu 2016-10-14 o 15:53, Trybun pisze:
Praktykował kto¶ z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?


Poszukaj jakiego¶ kalkulatora opon, np:

http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

U Ciebie, wg tego, co podałe¶, różnicę będziesz miał na poziomie ponad 3%. Wrzuć dane np. tu:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

OIDP zaleca się nie większ± różnicę, niż 2%.

Uwaga:
W zasadzie nie ma znaczenia felga czy szeroko¶ć opony, ważna jest ¶rednica bieżnika, więc przykładowo dla 195/55/16 na jednej osi możesz założyć 205/40/17 na drug± o¶ i będzie praktycznie to samo (różnica ¶rednicy 0,1%).



W moim wypadku matematycznie to raczej do niczego nie dojdziemy. Np. trudno wyczuć przy jakim procencie niezgodno¶ci ogómienia ABS zacznie fiksować.

49 Data: Pa?dziernik 14 2016 19:33:35
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Trybun"


Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?
-- -
No ... na pewnym charakterystycznym zakrÄ™cie załÄ…czało mi siÄ™ ESP jak miałem innÄ… parÄ™ z przodu a innÄ… z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i drugich nie dzieje siÄ™ tak.

50 Data: Pa?dziernik 18 2016 19:02:52
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: Trybun 

W dniu 2016-10-14 o 19:33, re pisze:



Użytkownik "Trybun"


Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?
-- -
No ... na pewnym charakterystycznym zakrÄ™cie załÄ…czało mi siÄ™ ESP jak miałem innÄ… parÄ™ z przodu a innÄ… z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i drugich nie dzieje siÄ™ tak.


ESP właĹ›nie do tego służy, gdy kola zaczynajÄ… siÄ™ obracać z różna prÄ™dkoĹ›ciÄ… to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby miało to nawet bym nie pomyĹ›lał o zakładaniu różnych opon.

51 Data: Pa?dziernik 18 2016 20:35:13
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Autor: re 



Użytkownik "Trybun"


Praktykował ktoĹ› z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
wiÄ™ksze na drugiej mniejsze. PlanujÄ™ na przód założyć 195/55/15 a na
tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
konfiguracji ABS wariował?
-- -
No ... na pewnym charakterystycznym zakrÄ™cie załÄ…czało mi siÄ™ ESP jak miałem innÄ… parÄ™ z przodu a innÄ… z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i drugich nie dzieje siÄ™ tak.


ESP właĹ›nie do tego służy, gdy kola zaczynajÄ… siÄ™ obracać z różna
prędkością to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby
miało to nawet bym nie pomyĹ›lał o zakładaniu różnych opon.
-- -
Serio do tego ? A ja myĹ›lałem że do tego by flejma rozpÄ™tać

Rozmiar opon a ABS



Grupy dyskusyjne