Grupy dyskusyjne   »   [tech] Rozrząd i luzy zaworowe

[tech] Rozrząd i luzy zaworowe



1 Data: Marzec 08 2011 12:55:41
Temat: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: wsk125 

Witam,

Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na płytkach.

Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.

Niby wszystko OK, ale...

Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i lekko naciskają na zawory?

Tak powinno być?


Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP) zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do płaszczyzny płytek zaworowych... ????


I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.

Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.

Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.

Czy prawidłowo?

A może mam przesunięte koła pasowe na wałkach?

pozdrawiam,

-- -
Marcin
TT900
Wrocław



2 Data: Marzec 08 2011 15:37:46
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: Hinek 


Użytkownik "wsk125"  napisał


Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.


To ma być w GMP kiedy nastepuje zaplon. Wtedy ustawiaj luzy.
Ty mierzysz natomiast  w GMP miedzy wydechem a ssaniem - wtedy
wystepuje t.zw. przekrycie zaworow.
Pozdr

--
Hinek

3 Data: Marzec 08 2011 16:18:06
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: JK 

Użytkownik "wsk125"  napisał w
wiadomości

Witam,

Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i lekko
naciskają na zawory?
Tak powinno być?
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do płaszczyzny
płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki
skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W
taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.

============================
Może w takim razie mała podpowiedź:
1 cykl = 2 obroty wału.

Pzdr - JK.

4 Data: Marzec 08 2011 18:02:13
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: Michał V-R 

W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:

Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.

Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie

Niby wszystko OK, ale...

Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?

Tak powinno być?

nie

Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????


I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.

Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.

Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.

Czy prawidłowo?


ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki w gorze)

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

5 Data: Marzec 08 2011 18:50:35
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 08-03-2011 o 14:32:13 Michał V-R  napisał(a):

W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:

Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.

Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie

Niby wszystko OK, ale...

Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?

Tak powinno być?

nie

Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????


I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.

Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.

Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.

Czy prawidłowo?


ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na  znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w  gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki  w gorze)


ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie luzy...  kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być "od siebie".... z  tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...

btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają  skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec  suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...

pozdrawiam

6 Data: Marzec 09 2011 10:24:40
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: wsk125 

ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie
luzy... kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być "od
siebie"... z tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...

btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają
skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec
suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...

pozdrawiam

oki, tylko tak, jak pisałem wcześniej:

gdy tłok jest w GMP, to krzywki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe.

o tak:

IN EX
>  <

Mogę też ustawić wałki tak, że tłok będzie w GMP, a krzywki "od siebie" i zgrać znaki, ale sytuacja się powtarza - krzywki lekko naciskają na zawory.

W takiej sytuacji to raczej luzów nie pomierzę.

Pomierzyłem tak, jak pisze Michał V-R - czyli krzywki pionowo "w osi" zaworów. Wynik: 10 luzów w normie, 2 za duże.

Dlaczego w GMP wałki skierowane są raz "do siebie", raz "od siebie" w zależności od suwu i lekko naciskają na zawory?

Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką zaworową - a więc zawór zamknięty)

???

HELP!

-- -
Marcin
TT900
Wrocław

7 Data: Marzec 09 2011 10:59:09
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe
Autor: Hinek 


Użytkownik "wsk125"  napisał


Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką zaworową - a więc zawór zamknięty)


No to przeciez jest oczywiste. Co drugi obrot walu w GMP oba
zawory sa zamkniete. Jesli jest inaczej - rozrzad jest zle zlozony.
Pozdr

--
Hinek

[tech] Rozrząd i luzy zaworowe



Grupy dyskusyjne