Grupy dyskusyjne   »   Rozrząd na kołach zębatych

Rozrząd na kołach zębatych



1 Data: Luty 24 2010 14:22:03
Temat: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Miki 

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki



2 Data: Luty 24 2010 16:26:17
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Pszemol 

"Miki"  wrote in message

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

3 Data: Luty 24 2010 22:41:13
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 24.02.2010 Pszemol  napisał/a:

"Miki"  wrote in message

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

Hałasowi w kabinie :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

4 Data: Luty 24 2010 14:39:27
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: hamberg 

Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

pewnie zeby osczedzic glupie 500zl co jakis czas na wymianie
rozrzadu...

5 Data: Luty 25 2010 10:03:41
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Pszemol 

"hamberg"  wrote in message

Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu
to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć?

pewnie zeby osczedzic glupie 500zl co jakis czas na wymianie
rozrzadu...

Ten problem już dawno jest rozwiązany - trwałość nowoczesnych
konstrukcji wystarcza na uniknięcie tej operacji przez całe życie auta.

6 Data: Luty 25 2010 00:19:26
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: bratPit 

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

hmm... czy "full size pickup truck'a" zaliczasz do osobówki?
bo jeżeli tak, to któryś z Fordów serii F (250-tka?) ma bodaj 6,4 L diesla (coś mi się majaczy że był też 7,5L) z rozrządem na kołach zębatych ;D
brat

7 Data: Luty 25 2010 00:26:35
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: peter 

Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

bierz voyagera 2.5 td - ma to czego szukasz he he
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249

8 Data: Luty 25 2010 08:04:21
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: CeSaR 

Garbus :-)
Może mało współczesny, nie do końca diesel no ale paska rozrządu nie ma :-)

C

9 Data: Luty 25 2010 08:50:06
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: vwojtas 



Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości

Garbus :-)
Może mało współczesny, nie do końca diesel no ale paska rozrządu nie ma
:-)



I pompy wody też :-)


--
Pozdrawiam  VWojtas

10 Data: Luty 25 2010 08:54:21
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: CeSaR 

I pompy wody też :-)

No sie wie :-)

C

11 Data: Luty 25 2010 09:18:34
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: vwojtas 



Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości

I pompy wody też :-)

No sie wie :-)

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)


--
Pozdrawiam  VWojtas

12 Data: Luty 25 2010 09:29:03
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: CeSaR 

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)

Wiesz, może to była jakaś sugestia.....
Nie to, żebym się czepiał ...... :-)

Druch Borygo

C

13 Data: Luty 25 2010 09:37:54
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: MarcinJM 

vwojtas pisze:

Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości
I pompy wody też :-)
No sie wie :-)

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)

Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho... twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

14 Data: Luty 26 2010 07:11:28
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: vwojtas 




Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

vwojtas pisze:
Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości

I pompy wody też :-)
No sie wie :-)

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)

Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho...
twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)


Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-)

15 Data: Luty 26 2010 07:20:35
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: MarcinJM 

vwojtas pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości
vwojtas pisze:
Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości
I pompy wody też :-)
No sie wie :-)

Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)
Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho... twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;)


Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-)

No wlasnie. ;)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

16 Data: Luty 25 2010 08:06:04
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Tomisk 

W dniu 2010-02-24 23:22, Miki pisze:

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Terrano II 2,7 TD


Pozdrawiam Tomek

17 Data: Luty 25 2010 09:27:46
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Hinek 

Użytkownik "Tomisk"  napisał


Terrano II 2,7 TD


Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny.
Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on
bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z
najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti.
Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika
TD42Ti...
Poziom PMS rosnie z kazdym miesiacem - co widac w postach
powyzej. Nie chodzi mi tu o Ciebie, lecz o medrcow
zabierajacych glos powyzej.
Pozdr

--
Hinek

18 Data: Luty 25 2010 10:58:40
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: peter 

Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny.
Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on
bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z
najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti.
Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika
TD42Ti...

ani jeden ani drugi swietny nie jest

19 Data: Luty 25 2010 12:27:43
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Tomisk 

W dniu 2010-02-25 10:58, peter pisze:
...


ani jeden ani drugi swietny nie jest

mógłbyś uzasadnić ?

ja mam 2002 rok przejechane 265kkm kupiony w 2004 przez mojego ojca z przebiegiem 60kkm i o d tego czasu oprócz wymian oleju przy silniku nic się nie robi.

Pozdrawiam Tomek

20 Data: Luty 25 2010 16:14:55
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: peter 

mógłbyś uzasadnić ?

forum4x4.pl

21 Data: Luty 25 2010 21:30:58
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Hinek 

Użytkownik "peter"  napisał


forum4x4.pl

No właśnie. Poczytaj tam.
Pozdr

--
Hinek

22 Data: Luty 25 2010 21:43:27
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: peter 

No właśnie. Poczytaj tam.
Pozdr

no wlasnie czytam od lat.

23 Data: Luty 25 2010 22:01:03
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Hinek 

Użytkownik "peter"  napisał


no wlasnie czytam od lat.

Widocznie nieuwaznie..
:]

--
Hinek

24 Data: Luty 25 2010 14:40:42
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: MarcinJM 

Hinek pisze:

Użytkownik "Tomisk"  napisał

Terrano II 2,7 TD


Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny.
Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on
bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z
najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti.
Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika
TD42Ti...

Zdaje sie, ze nie bylo takiego silnika byl TD42
Wiesz, fiat 126p mial skrocona do 2 cylindrow wersje silnika wyczynowego Lancia ;)

Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2
Taka jest moja opinia jako wieloletniego uzytkownika parcha 3.3, jak i innych uzytkownikow patroli, ktorych znam.
Nie twierdze, ze to prawda objawiona :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

25 Data: Luty 25 2010 15:17:27
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Hinek 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał


Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2


Skoro o Parchu mowa, to silnik 3.3 jest wieczny. Podobnie 4.2 o
ktorym pisalem. Silnika 2.7 szesciocylindrowego(?) nie znam.
Jest slynny 2.8 z pekajaca glowica :) Silnik 2.7 z Terrano
powstal przez "obciecie" dwoch cylindrow z 4.2
Pozdr

--
Hinek

26 Data: Luty 25 2010 15:30:44
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: MarcinJM 

Hinek pisze:

Użytkownik "MarcinJM"  napisał

Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2


Skoro o Parchu mowa, to silnik 3.3 jest wieczny. Podobnie 4.2 o
ktorym pisalem. Silnika 2.7 szesciocylindrowego(?) nie znam.
Jest slynny 2.8 z pekajaca glowica :) Silnik 2.7 z Terrano
powstal przez "obciecie" dwoch cylindrow z 4.2

No 2.8 racyja, tak jak 3.3 to wlasciwie 3.2 :)
Ale przeciez my, dzentelmeni nie bedziemy sie klocili o setke, kiedy tu sie o 3 litry rozchodzi ;)

Niby te glowice pekaly, ale jakos niewielu znam, ktorym pekla. Owszem,
znaja oni kogos, kto zna kogos komu pekla, ale tak "osobiscie" to nie bardzo.
Tak samo jak moj 2.6 w trooperze mial nie wytrzymac "bo glowica". Ma 356 tysi najechane, z czego ok 70 na LPG. I nic. Skubaniec nawet oleju nie zre w widoczny sposob.

--
Pozdrawiam
MarcinJM

27 Data: Luty 25 2010 08:59:49
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: omega_fan 

Miki wrote:

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

28 Data: Luty 25 2010 17:33:37
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: V-Tec 

omega_fan pisze:

Miki wrote:
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?

--
pozdr,
W.

29 Data: Luty 25 2010 18:22:52
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Grzegorz Prędki 

V-Tec pisze:

omega_fan pisze:
Miki wrote:
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?


Tam jest pasek.

30 Data: Luty 25 2010 19:00:26
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: omega_fan 

Grzegorz Prędki wrote:

V-Tec pisze:
omega_fan pisze:
Miki wrote:
Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?
Pozdrówka
Miki

Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?


Tam jest pasek.

Tak?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1494620.html#7313401

31 Data: Luty 25 2010 20:04:27
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Karolek 

Grzegorz Prędki pisze:


Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI.

pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?


Tam jest pasek.

Ma kola zebate i to nawet 10 :>

--
Karolek

32 Data: Luty 25 2010 12:27:01
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Miki 

On 25 Lut, 20:04, Karolek  wrote:

Grzegorz Pr dki pisze:



>>> Zdaje si , e VW Transporter T5 2.5 TDI.

>> pierwsze s ysz . Czy m g by kto potwierdzi /zaprzeczy ?

> Tam jest pasek.

Ma kola zebate i to nawet 10 :>

--
Karolek

Fajny silniczek, tylko dość duży...
5 cylindrów w rzędzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
Transportera 130 koników.
Zastanawiałem się kiedyś, czy nie dałoby się wcisnąć go do mojej A6/C4
(teraz mam też 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
No i koszt spory...
Pozdrówka
Miki

33 Data: Luty 25 2010 14:50:36
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Pszemol 

"Miki"  wrote in message

Fajny silniczek, tylko dość duży...
5 cylindrów w rzędzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
Transportera 130 koników.
Zastanawiałem się kiedyś, czy nie dałoby się wcisnąć go do mojej A6/C4
(teraz mam też 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
No i koszt spory...

Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jaką w A6 dają?
Albo weź sobie silniczek z jakiejś Acury TL - moja ma 286 koni
przy 3,5 litra V6 :-)

p.s. VW Turek ma tak mało koni?? To trochę wstyd jak na SUVa...

34 Data: Luty 25 2010 23:18:25
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Miki 

> Fajny silniczek, tylko do du y...
> 5 cylindr w w rz dzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
> Transportera 130 konik w.
> Zastanawia em si kiedy , czy nie da oby si wcisn go do mojej A6/C4
> (teraz mam te 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
> No i koszt spory...

Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jak w A6 daj ?
Albo we sobie silniczek z jakiej Acury TL - moja ma 286 koni
przy 3,5 litra V6 :-)

Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6
sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie
części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale
więcej nie potrzeba)
Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.

p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa...

Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo
trafnie:
"Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło"

Pozdrówka
Miki

35 Data: Luty 26 2010 16:54:32
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Pszemol 

"Miki"  wrote in message

> Fajny silniczek, tylko do du y...
> 5 cylindr w w rz dzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z
> Transportera 130 konik w.
> Zastanawia em si kiedy , czy nie da oby si wcisn go do mojej A6/C4
> (teraz mam te 5R) ale chyba jest nieco za wysoki.
> No i koszt spory...

Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jak w A6 daj ?
Albo we sobie silniczek z jakiej Acury TL - moja ma 286 koni
przy 3,5 litra V6 :-)

Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6
sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie
części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy,
żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale
więcej nie potrzeba)

Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.

Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-)

Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.

Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do
szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice
wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni.

No nie wiem... ten V6 3,2 litra to bardzo porządny silnik.

p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa...

Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo
trafnie:
"Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło"

Mało jest SUVów dla amatorów dynamicznej jazdy...
Do tego wciąż osobówki górą.

36 Data: Luty 27 2010 14:07:42
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Miki 

Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.

Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg

Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest
fajnie... :-)

Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich
cenach to sobie sprawie takie autko.
Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd.

Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.

Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny
wystarczy.

Pozdrówka
Miki

37 Data: Luty 27 2010 21:58:32
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Pszemol 

"Miki"  wrote in message

Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto.

Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg

Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja
droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-)

Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich cenach to sobie sprawie takie autko.
Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd.

Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula.

Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny wystarczy.

No... prawie tyle co w polonezie... :-(

38 Data: Luty 26 2010 10:21:56
Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych
Autor: Tomek 


Użytkownik "Miki"  napisał w wiadomości

Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby
rozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami
zębatymi.
Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego?

Nizbyt współczesne, niestety... ale miała to Warszawa M20 - pierwsza z
produkowanych Warszaw. Silnik dolnozaworowy z wałkiem napędzanym przekładnią
zębatą. Potem miał to Żuk, Nysa, Tarpan, napędzane tym samym silnikiem...
Kawał historii...
http://pl.wikipedia.org/wiki/M20_%28silnik%29

Tomek

Rozrząd na kołach zębatych



Grupy dyskusyjne