Grupy dyskusyjne   »   Rozrzad - pasek czy komplet

Rozrzad - pasek czy komplet



1 Data: Styczen 08 2008 23:50:11
Temat: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Waldeusz 

Witam

Czeka mnie druga zmiana paskow
przebieg calkowity ~100kkm
ale minelo juz 5lat od zmiany

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

Pozdrawiam



2 Data: Styczen 09 2008 00:37:16
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: M... 

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

O ile wiem, to wymienia się komplet. Szczerze mówišc nie odważył bym się wymienić tylko pasek, bo pasek jest tak silny jak najsłabsze jego ogniwo.

Pozdrawiam

--
http://maruszowice.myminicity.com/
  /\/\/\ Moje miasteczko :) /\/\/\

3 Data: Styczen 09 2008 01:29:43
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Sławomir Żurek 


Użytkownik "M..."  napisał w wiadomoœci

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

O ile wiem, to wymienia się komplet. Szczerze mówišc nie odważył bym się wymienić tylko pasek, bo pasek jest tak silny
jak najsłabsze jego ogniwo.

Pozdrawiam

Dokładnie. Kiedyœ mnie mehcnik namówił na wymianę paska przy okazji wymiany pompy wody (escort 1.8D) i nieœwiadomy sie
zgodziłem - efekt ? Napinacze pocięły pasek jakies 30 tys przed planowana wymianš. Rób tylko i wyłšcznie komplet i
bedziesz miał spokój.
   Sławek

4 Data: Styczen 09 2008 02:09:06
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Waldeusz  m.in. napisał(a)::

Witam

Czeka mnie druga zmiana paskow
przebieg calkowity ~100kkm
ale minelo juz 5lat od zmiany

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

Zawsze tylko i wyłącznie cały komplet. Pozorna oszczędność dość szybko
okazuje się utopieniem pieniędzy. Raz w życiu dałem się namówić na wymianę
samego paska (dawno dawno temu) niby taniej i nie trzeba i "mechanik"
mówił, że wszystko OK, po 20kkm wszystko zrobiło pierdut i szczęście w
nieszczęściu że silnik niekolizyjny był. W tym eskorcie miałbyś remont na
3k zł lekka ręką.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

5 Data: Styczen 09 2008 07:05:10
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

W poście Waldeusz  m.in. napisał(a)::

Witam

Czeka mnie druga zmiana paskow
przebieg calkowity ~100kkm
ale minelo juz 5lat od zmiany

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

Zawsze tylko i wyłącznie cały komplet. Pozorna oszczędność dość szybko
okazuje się utopieniem pieniędzy. Raz w życiu dałem się namówić na wymianę
samego paska (dawno dawno temu) niby taniej i nie trzeba i "mechanik"
mówił, że wszystko OK, po 20kkm wszystko zrobiło pierdut i szczęście w
nieszczęściu że silnik niekolizyjny był. W tym eskorcie miałbyś remont na
3k zł lekka ręką.

Ja z kolei w swoim kiedyś wymieniłem sam pasek i było wszystko ok (teść zawsze wymienia rolki co 2 raz)) ale drugi raz nie wiem czy bym tak zrobił.

6 Data: Styczen 09 2008 15:36:43
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Agent  m.in. napisał(a)::

Ja z kolei w swoim kiedyś wymieniłem sam pasek i było wszystko ok (teść
zawsze wymienia rolki co 2 raz)) ale drugi raz nie wiem czy bym tak
zrobił.

Rozrząd aż taki drogi nie jest, nie robiąc tego w ASO tylko np. w PZMOT w
Mondeo wyniosła mnie całość niecałe 500 zł (części i robocizna), a w
przypadku tego silnika strzał paska w czasie jazdy (1.8 ZETEC) to 3k zł
najmniej na remont. Widziałem jeden silnik po strzale paska, już wyjęty i
rozpołowiony, nie wiem od jakiego to było samochodu, ale jakby mi tak
strzelił to zastanowiłbym się, czy warto w ogóle ten silnik naprawiać.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

7 Data: Styczen 09 2008 23:08:04
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Waldeusz 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości


Ja z kolei w swoim kiedyś wymieniłem sam pasek i było wszystko ok (teść
zawsze wymienia rolki co 2 raz)) ale drugi raz nie wiem czy bym tak
zrobił.

Rozrząd aż taki drogi nie jest, nie robiąc tego w ASO tylko np. w PZMOT w
Mondeo wyniosła mnie całość niecałe 500 zł (części i robocizna), a w

Wiem czym sie moze skonczyc "strzal paska" ;)
dlatego zmienilem pasek po 5 latach /z uwagi na wiek/ przy przebiegu 50kkm
ASO chcialo oczywiscie zmieniac komplet - w koncu to ich biznes
jednak znajomi doradzili ze po takim przebiegu
nie ma specjalnie sensu przeplacac i wystarczy same paski.
Obecnie mam 97kkm i kolejne 5 latek, i jak widze z postow
tym razem nie powinienem juz "oszczedzac" - wiem, wiem
chytry 2x traci ;)

2) Czy przy silniku ZETEC 1,6V16 wchodzi tez w gre
    wymiana pompy wodnej jak tu ktos wspominal ?

Teraz zostaje dylemat czy kupowac czesci w ASO Forda
co do elementow GUMOWYCH nie mam specjalnie zaufania
do roznych niefirmowych zamiennikow - czego ostatnio doswiadczyl tesc
zakladajac oslony na poloski z ktorych po roku zrobila sie szmata (z gumy)

Czy w ramach redukcji kosztow szukac sensownych zamienikow
- a jesli tak to jakich ? jakie sa godne polecenia

Pozdrawiam

8 Data: Styczen 10 2008 00:59:45
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Waldeusz  m.in. napisał(a)::

2) Czy przy silniku ZETEC 1,6V16 wchodzi tez w gre
    wymiana pompy wodnej jak tu ktos wspominal ?

Nie

Teraz zostaje dylemat czy kupowac czesci w ASO Forda
co do elementow GUMOWYCH nie mam specjalnie zaufania
do roznych niefirmowych zamiennikow - czego ostatnio doswiadczyl tesc
zakladajac oslony na poloski z ktorych po roku zrobila sie szmata (z gumy)

A Ford myślisz ma własna fabryke podzespołów? Kup części dobrej jakości i
podjedź do PZMOT, całość wyniesie koło 400 zł z groszami. Co do zamienników
to wejdź http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,162475,0.html i
zamów tu, mogę ze spokojnym sumieniem polecić.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

9 Data: Styczen 10 2008 01:06:48
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: J.F. 

On Thu, 10 Jan 2008 00:59:45 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:

Teraz zostaje dylemat czy kupowac czesci w ASO Forda
co do elementow GUMOWYCH nie mam specjalnie zaufania
do roznych niefirmowych zamiennikow - czego ostatnio doswiadczyl tesc
zakladajac oslony na poloski z ktorych po roku zrobila sie szmata (z gumy)

A Ford myślisz ma własna fabryke podzespołów?

No, swego czasu mial, ale teraz Motorcraft to chyba niezalezna firma
:-)

Kup części dobrej jakości i

Taaaaa ... a jak je znalezc ?

Taksowkarzy pytac ?

J.

10 Data: Styczen 10 2008 01:10:28
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 J.F.  m.in. napisał(a)::

On Thu, 10 Jan 2008 00:59:45 +0100,  Tomasz Motyliński wrote:
Teraz zostaje dylemat czy kupowac czesci w ASO Forda
co do elementow GUMOWYCH nie mam specjalnie zaufania
do roznych niefirmowych zamiennikow - czego ostatnio doswiadczyl tesc
zakladajac oslony na poloski z ktorych po roku zrobila sie szmata (z
gumy)

A Ford myślisz ma własna fabryke podzespołów?

No, swego czasu mial, ale teraz Motorcraft to chyba niezalezna firma
:-)

Niezależna ;)

Kup części dobrej jakości i

Taaaaa ... a jak je znalezc ?

Taksowkarzy pytac ?

Podałem: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,162475,0.html

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

11 Data: Styczen 09 2008 09:59:36
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Waldeusz"  napisał w wiadomości

Witam

Czeka mnie druga zmiana paskow
przebieg calkowity ~100kkm
ale minelo juz 5lat od zmiany

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

Same tryby wytrzymają długo, ale oprócz paska trzeba wymienić rolki czy też napinacze, a i pompe wody także nie zawadzi, bo też łożyskowana.

12 Data: Styczen 09 2008 13:21:11
Temat: Re: Rozrzad - pasek czy komplet
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "Waldeusz"  napisał w wiadomości

Czeka mnie druga zmiana paskow
przebieg calkowity ~100kkm
ale minelo juz 5lat od zmiany

Mam pytanie ile zmian paskow moga wytrzymac tryby
albo jakie sa wskazania co do ich wymiany /pewnie spory koszt /
Escort 16V16 Zetec

zazwyczaj wymienia się komplet (czasem razem z pompą wody) ale z tego co rozumiem wymieniasz bo 5lat a nie z powodu przebiegu? ile km powinien wytrzymać pasek? czy poprzednio wymieniany był komplet? bo jeśli w żywotność kompletu jest 100k (tyle teraz bywa) a przejechałeś na nim 20k to wymień sam pasek.
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

Rozrzad - pasek czy komplet



Grupy dyskusyjne