Grupy dyskusyjne   »   Ruszanie z V biegu

Ruszanie z V biegu



1 Data: Grudzien 04 2006 14:14:04
Temat: Ruszanie z V biegu
Autor: Wangog 

Witam

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Pozdrawiam
Wangog



2 Data: Grudzien 04 2006 14:09:07
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Maciek 

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wystarczy gołoledź? :)

3 Data: Grudzien 04 2006 16:25:40
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Worek 

Maciek napisał(a):

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wystarczy gołoledź? :)

I trzeba tez posiadac V bieg.  :)

Pozdrawiam

Worek

4 Data: Grudzien 04 2006 14:13:32
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

To bylo o ile dobrze pamietam nt. Lamborghini. Rusza z trojki i jedzie do 200kmh.

Tak to ja moge tez Micra, tyle ze do 150kmh ;)

Rzecz w tym ze lambo mialo przy tym nadal ok 10s do 100km/h - to zasluga olbrzymiego momentu obr.

Pozdrawiam, MG

5 Data: Grudzien 04 2006 15:02:30
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Miller Artur 


Użytkownik "gLiNa"  napisał w wiadomości

> Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza
> spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
> O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

To bylo o ile dobrze pamietam nt. Lamborghini. Rusza z trojki i jedzie
do 200kmh.

Tak to ja moge tez Micra, tyle ze do 150kmh ;)


chcialbym widziec tą Micre jak jedzie na trójce 150kmh ;)

@

6 Data: Grudzien 04 2006 16:06:00
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

  > chcialbym widziec tą Micre jak jedzie na trójce 150kmh ;)

Nie ma sprawy. Ile dasz za takie "widowisko" ? :)

Pozdrawiam, MG

7 Data: Grudzien 04 2006 16:27:46
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Miller Artur 


Użytkownik "gLiNa"  napisał w wiadomości

  > chcialbym widziec tą Micre jak jedzie na trójce 150kmh ;)

Nie ma sprawy. Ile dasz za takie "widowisko" ? :)



1PLN :P

@

8 Data: Grudzien 04 2006 16:33:39
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

1PLN :P

Slaby interes. Za tyle moge zaoferowac jedynie wiedze co do przelozenia glownego oraz poszczegolnych biegow ;)

http://www.micra.com.au/technical-articles/nissan-micra-specifications.php

9 Data: Grudzien 04 2006 15:48:49
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 16:33:39 +0100, gLiNa
 wrote:

Slaby interes. Za tyle moge zaoferowac jedynie wiedze co do przelozenia
glownego oraz poszczegolnych biegow ;)

http://www.micra.com.au/technical-articles/nissan-micra-specifications.php

 khe, khe... K11 1.3 '98 odcina na trójce w okolicy 130
 licznikowych. 1.0 ma dłuższą trójkę o jakieś 7%...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

10 Data: Grudzien 04 2006 18:29:03
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

 khe, khe... K11 1.3 '98 odcina na trójce w okolicy 130
 licznikowych. 1.0 ma dłuższą trójkę o jakieś 7%...

Ekhm. No nie za bardzo wynika to z przelozen. Po analizie Cartestem z podanymi wychodzi jakies 55kmh na 1 , ~100 na 2 i wlasnie ok 150 na 3. Moje doswiadczenia to potwierdzaja. Wlasnie K11 1,3 z 98.

11 Data: Grudzien 04 2006 13:24:01
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Pete 


Użytkownik "gLiNa" wrote


Ekhm. No nie za bardzo wynika to z przelozen. Po analizie Cartestem z
podanymi wychodzi jakies 55kmh na 1 , ~100 na 2 i wlasnie ok 150 na 3.
Moje doswiadczenia to potwierdzaja. Wlasnie K11 1,3 z 98.

Może Ci licznik przekłamuje. :)

Pozdr.
Pete

12 Data: Grudzien 04 2006 19:26:09
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

Może Ci licznik przekłamuje. :)

Przeklamuje tak ze zgadza sie z obliczeniami i obrotami ? Kurde ;)

13 Data: Grudzien 04 2006 22:09:50
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 18:29:03 +0100, gLiNa
 wrote:

Moje doswiadczenia to potwierdzaja. Wlasnie K11 1,3 z 98.

 Przy ilu masz odcinkę?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

14 Data: Grudzien 04 2006 23:57:24
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

 Przy ilu masz odcinkę?

Licznikowo rowno 7000, ale gdzies na micraholics czytalem, ze o ile dobrze pamietam w rzeczywistosci jest to 6900.

Pozdrawiam,

15 Data: Grudzien 05 2006 08:25:36
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "gLiNa"  napisał w wiadomości

 Przy ilu masz odcinkę?

Licznikowo rowno 7000, ale gdzies na micraholics czytalem, ze o ile dobrze
pamietam w rzeczywistosci jest to 6900.

Lancer 1.6 tez odcinal mi IIItke przy 150km/h/~7000RPM :)
Przelozenie bylo to samo jak w moim obecnym na IV (troche mi tego brakuje)
;-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

16 Data: Grudzien 05 2006 09:31:37
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 5 Dec 2006 08:25:36 +0100, DoQ
wrote:

Licznikowo rowno 7000, ale gdzies na micraholics czytalem, ze o ile dobrze
pamietam w rzeczywistosci jest to 6900.

Lancer 1.6 tez odcinal mi IIItke przy 150km/h/~7000RPM :)

 Tylko Micra nie odcina przy 7000 ;> (różne roczniki całkiem
 różnie odcinały, ale żaden przy 7000).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

17 Data: Grudzien 05 2006 10:44:38
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

Lancer 1.6 tez odcinal mi IIItke przy 150km/h/~7000RPM :)
Tylko Micra nie odcina przy 7000 ;> (różne roczniki całkiem
różnie odcinały, ale żaden przy 7000).

Na micrach sie nie znam akurat ;-) Silnik chyba sporo slabszy jest niz w
moim przypadku i wydluzenie III do takiego stopnia mogloby byc upierdliwe w
jezdzie :-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

18 Data: Grudzien 05 2006 10:06:13
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 23:57:24 +0100, gLiNa
 wrote:

Licznikowo rowno 7000, ale gdzies na micraholics czytalem, ze o ile
dobrze pamietam w rzeczywistosci jest to 6900.

 W 1.0 gdzieś tak, w 1.3 jest niżej (z uwagi na dłuższy skok).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

19 Data: Grudzien 05 2006 12:27:19
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

 W 1.0 gdzieś tak, w 1.3 jest niżej (z uwagi na dłuższy skok).

Orientujesz sie ile powinno byc ? Micraholics juz nie dziala, a na micra.com.au nie moge odnalezc.

Poki co obliczenia cartestem (redline ustawiony na 6900) zgadzaja mi sie dobrze ze wskazaniem zarowno obrotomierza jak i predkosciomierza (przeciez zupelnie niezalezne mechanizmy).

Dwojka odcina mi minimalnie ponizej 100, co zgadzalo by sie z tym co czytalem na Micraholics n.t. K11 1.3 - pomiar gtech do 0-60mph (96km) byl duzo szybszy od 0-100kmh, poniewaz dobicie do 100 wymagalo zapiecia 3.

Jezdze na gumach rozmiarow fabrycznych 165/60R14.

20 Data: Grudzien 05 2006 14:20:38
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 05 Dec 2006 12:27:19 +0100, gLiNa
 wrote:

Orientujesz sie ile powinno byc ? Micraholics juz nie dziala, a na
micra.com.au nie moge odnalezc.

 Padały przeróżne wartości. Od, bodajże, 6250 poczynając do
 wspomnianych 6900. Bez podpięcia dokładnego obrotomierza pewnie
 nie sprawdzisz (seryjne też potrafią ściemniać). Jak bardzo Cię
 to męczy, zapytaj na micra.org.uk użytkownika micra_pete --
 trochę nissanowych sterowników gość przegrzebał (ale chyba
 głównie te sprzed 98-go roku).

Poki co obliczenia cartestem (redline ustawiony na 6900) zgadzaja mi sie
dobrze ze wskazaniem zarowno obrotomierza jak i predkosciomierza
(przeciez zupelnie niezalezne mechanizmy).

 I oba mniej lub bardziej ściemniają. Ale nigdy nie udało mi się
 odciąć na trójce przy 150. Zawsze było to gdzieś w okolicy
 licznikowych 135-140...

 Napiszę nawet, że pierdem udało mi się lecieć około 180 wg
 licznika, ale nie wierzę w tę liczbę ;>

Jezdze na gumach rozmiarow fabrycznych 165/60R14.

 Latem 185/55, zimą 165/65. Na trójce to nie ma znaczenia ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

21 Data: Grudzien 05 2006 17:13:31
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

 Napiszę nawet, że pierdem udało mi się lecieć około 180 wg
 licznika, ale nie wierzę w tę liczbę ;>

Zdrowy silnik :) Mi sie udalo nawet poleciec prawie 190, ale to moglo byc z gorki ;)
Po prostej 180 .. w sumie nawet nie raz :O.

Pozdrawiam, MG

22 Data: Grudzien 05 2006 19:49:33
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: blackbird 

I oba mniej lub bardziej ściemniają. Ale nigdy nie udało mi się
odciąć na trójce przy 150. Zawsze było to gdzieś w okolicy
licznikowych 135-140...

Rozne wersje wyposarzeniowe a co za tym idzie rozne rozmiary opon i inaczej
skalibrowany licznik? W Oplach na predkosciomierzu kiedys byl nawet
zapisywany symbol oznaczajacy z jakim rozmiarem kol wskazania licznika beda
najblizsze prawdzie.

Jezdze na gumach rozmiarow fabrycznych 165/60R14.

Latem 185/55, zimą 165/65. Na trójce to nie ma znaczenia ;)

Na liczniku i obrotomierzu zawsze bedzie to samo, ale predosc rzeczywista
bedzie sie minimalnie zmieniala, pytanie czy rozmawiamy o tym do ilu wychyla
sie wskazowka predkosciomierza czy o tym ile rzeczywiscie samochod pojedzie
na tej trojce.

BTW: Ciekaw jestem skad wynikaja tak duze roznice w maksymalnej predkosci
obrotowej tego samego silnika w zaleznosci od roku produkcji i tego do
jakiego auta zostal wlozony, co zaobserwowalem juz na wielu przykladach.

23 Data: Grudzien 06 2006 13:30:33
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 5 Dec 2006 19:49:33 +0100, blackbird
wrote:

Rozne wersje wyposarzeniowe a co za tym idzie rozne rozmiary opon i inaczej
skalibrowany licznik? W Oplach na predkosciomierzu kiedys byl nawet
zapisywany symbol oznaczajacy z jakim rozmiarem kol wskazania licznika beda
najblizsze prawdzie.

 Fabryczna opona w tym aucie to 165/60R14, po 98-ym chyba nie
 było innych wersji (przed 98-ym SuperS miała inny rozmiar opon).

Na liczniku i obrotomierzu zawsze bedzie to samo, ale predosc rzeczywista
bedzie sie minimalnie zmieniala, pytanie czy rozmawiamy o tym do ilu wychyla
sie wskazowka predkosciomierza czy o tym ile rzeczywiscie samochod pojedzie
na tej trojce.

 O tym, ile się wychyli wskazówka, Do pomiaru rzeczywistego
 przydałby się choćby GPS.

BTW: Ciekaw jestem skad wynikaja tak duze roznice w maksymalnej predkosci
obrotowej tego samego silnika w zaleznosci od roku produkcji i tego do
jakiego auta zostal wlozony, co zaobserwowalem juz na wielu przykladach.

 1.0 i 1.3 to nie jest ten sam silnik, rożnią się bardzo ważnym
 przy dobieraniu revlimitera parametrem: skokiem tłoka.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

24 Data: Grudzien 06 2006 13:26:16
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 5 Dec 2006 14:20:38 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Orientujesz sie ile powinno byc ? Micraholics juz nie dziala, a na
micra.com.au nie moge odnalezc.

 Padały przeróżne wartości. Od, bodajże, 6250 poczynając do
 wspomnianych 6900.

 Dodam jeszcze, że mój, wg. fabrycznego obrotomierza, odcina
 około 6500rpm.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

25 Data: Grudzien 06 2006 14:30:18
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

 Dodam jeszcze, że mój, wg. fabrycznego obrotomierza, odcina
 około 6500rpm.

A ja dodam ze przycisnalem dzis w okolice 140 na trojce i do odcinki byl jeszcze kawaleczek.

Pozdrawiam, MG

26 Data: Grudzien 04 2006 15:09:37
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: kubelt 

To bylo o ile dobrze pamietam nt. Lamborghini.

To bylo AFAIR Aston Martin i Vette

Pozdrawiam
--
kubelt
1.8T w obudowie B5
http://www.vw-passat.pl

27 Data: Grudzien 04 2006 16:16:23
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: gLiNa 

To bylo AFAIR Aston Martin i Vette

No to moze lubia ten tekst powtarzac :)

Pozdrawiam, MG

28 Data: Grudzien 04 2006 15:44:35
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 04 Dec 2006 14:13:32 +0100, gLiNa
 wrote:

Tak to ja moge tez Micra, tyle ze do 150kmh ;)

 Ruszanie na czwórce w pierdolotach to bandytyzm ;)
 
 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

29 Data: Grudzien 04 2006 14:15:07
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Tomasz Nowicki 

Wangog powiada w dniu 2006-12-04 14:14:

Witam

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów

T.

30 Data: Grudzien 04 2006 14:19:36
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: J.F. 

On Mon, 04 Dec 2006 14:15:07 +0100,  Tomasz Nowicki wrote:

Wangog powiada w dniu 2006-12-04 14:14:
Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza
spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wysoki moment obrotowy już od niskich obrotów

Niekoniecznie az taki wysoki - opory przy wolnej jezdzie male :-)

Moze jakies hydrauliczne sprzeglo ?

J.

31 Data: Grudzien 04 2006 14:22:11
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Niekoniecznie az taki wysoki - opory przy wolnej jezdzie male :-)
Moze jakies hydrauliczne sprzeglo ?

W galancie TD kiedys takie robili, musze zapytac kumpla czy sie dalo, a
jesli tak to czy mozna to bylo nazwac "ruszaniem" :)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

32 Data: Grudzien 04 2006 17:45:14
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Tomasz Nowicki 

DoQ powiada w dniu 2006-12-04 14:22:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Niekoniecznie az taki wysoki - opory przy wolnej jezdzie male :-)
Moze jakies hydrauliczne sprzeglo ?

W galancie TD kiedys takie robili, musze zapytac kumpla czy sie dalo, a jesli tak to czy mozna to bylo nazwac "ruszaniem" :)



Nie chodzi o samo sprzęgło - ale o moment _dostatecznie_ wysoki przy niskich obrotach, żeby ruszyć przy takim przełożeniu z miejsca

T.

33 Data: Grudzien 04 2006 17:47:55
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Tomasz Nowicki 

I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny, by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj. o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na wyższych biegach

T.

34 Data: Grudzien 04 2006 18:26:01
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Marcin Lubojański 

Tomasz Nowicki napisał(a):

I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny, by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj. o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na wyższych biegach

W maluchu też się dało bez najmniejszego problemu ruszyć bez gazu ;-D

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
--
interesujesz się turystyką? zapraszam na moje strony:
www.goscinni.betacom.pl - darmowe noclegi!! na zasadzie wymiany adresów
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica
ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice

35 Data: Grudzien 04 2006 19:33:11
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Danny 

Dnia Mon, 04 Dec 2006 17:47:55 +0100, osobnik Tomasz Nowicki naskrobał co
następuje:

I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można
ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu
jałowego (w starych modelach obroty jałowe były niżej i było to
trudniejsze). Czyli że moment obrotów biegu jałowego bywa dostateczny,
by poruszyć auto. Gdy mamy do czynienia z naprawdę dużym silnikiem - tj.
o dużym nadmiarze mocy - nie powinno być problemów z ruszeniem na
wyższych biegach

tia - rusz tak focusem TDCI... moja brava rusza - fokę gaszę notorycznie :(


--
Pozdrawiam
Danny
Brava 80 SX P.M.S. Edition
Cobra 19DX IV + Hustler IC-100

36 Data: Grudzien 04 2006 19:55:49
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Wlodek 

I jeszcze - zauważ, że w nowym samochodzie (z dobrym sprzęgłem) można
ruszyć na jedynce bez dodawania gazu - właściwie na obrotach biegu
jałowego...

tia - rusz tak focusem TDCI... moja brava rusza - fokę gaszę
notorycznie :(

No w vectrze dth podobnie. W swojej (benz) jak sie gdzies
tam przygapilem to zdarzalo sie, ze sie przydlawil tak, ze
nawet kontrolki blysnely ale potrafil sie czasem jeszcze
z tego podniesc i naprawde jest bardzo odporny na nieumiejetne
ruszanie. Jak sie przesiadlem do dth to jednak od czasu
do czasu zdarzalo sie zadusic silnik - tam jak juz sie
przydlawil to koniec.

W.

37 Data: Grudzien 05 2006 08:26:55
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "Tomasz Nowicki"  napisał w wiadomości

Nie chodzi o samo sprzęgło - ale o moment _dostatecznie_ wysoki przy
niskich obrotach, żeby ruszyć przy takim przełożeniu z miejsca

OK, ale jesli masz "konwerter hydrokinetyczny" to ulatwi ci ruszanie, nie
zdzierasz sprzegla chociazby.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

38 Data: Grudzien 05 2006 10:48:25
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: J.F. 

On Mon, 04 Dec 2006 17:45:14 +0100,  Tomasz Nowicki wrote:

DoQ powiada w dniu 2006-12-04 14:22:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Niekoniecznie az taki wysoki - opory przy wolnej jezdzie male :-)
Moze jakies hydrauliczne sprzeglo ?

W galancie TD kiedys takie robili, musze zapytac kumpla czy sie dalo, a
jesli tak to czy mozna to bylo nazwac "ruszaniem" :)

Nie chodzi o samo sprzęgło - ale o moment _dostatecznie_ wysoki przy
niskich obrotach, żeby ruszyć przy takim przełożeniu z miejsca

Ale jesli silnik na V biegu potrafi pojechac, to znaczy ze moment ma
odpowiednio wysoki do szybkiej jazdy. A przy wolniejszej opory
mniejsze - zreszta wolniej tez potrafi pojechac. Niektore to nawet
bez wciskania gazu pojada.

Moment potrzebny do ruszenia nie jest znow duzo wiekszy, wiec
od strony silniak problemow nie widze.
Kwestia odpowiednio precyzyjnego sprzegla, i na tyle solidnego
zeby sie nie spalilo przez te sekundy zanim sie samochod nie rozpedzi,
a podgrzewa go wtedy pare kW.

J.

39 Data: Grudzien 05 2006 12:53:36
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: blackbird 

Moment potrzebny do ruszenia nie jest znow duzo wiekszy, wiec
od strony silniak problemow nie widze.

Sprawny samochod mozna wprawic w ruch bardzo niewielka sila.

Kwestia odpowiednio precyzyjnego sprzegla, i na tyle solidnego
zeby sie nie spalilo przez te sekundy zanim sie samochod nie rozpedzi,
a podgrzewa go wtedy pare kW.

Przy obrotach nieco wyzszych niz obroty biegu jalowego i niewielkim otwarciu
przepustnicy - ruszysz dowolnym autem na najwyzszym przelozeniu. Piszac
ruszysz mam na mysli, ze auto zacznie sie po jakims czasie toczyc, sila
napedowa moze byc (najprawdopodobniej w wiekszosci popularnych aut tak
bedzie) wprawdzie za mala zeby w ten sposob osiagnac predkosc pozwalajaca na
wysprzeglenie i od tego momentu wazne bedzie jedynie sprzeglo. Manewr bylby
bardzo trudny w doladowanych silnikach, szczegolnie turbodieslach ze wzgledu
na ich charakterystyke przyrostu momentu obrotowego. BTW: Zeby ruszyc z
najwyzszego przelozenia wcale nie potrzeba wysokiego momentu obrotowego,
najlatwiej bedzie ruszyc wolnosaca benzyna o mozliwie plaskim momencie
obrotowym w jakims lekkim aucie.

40 Data: Grudzien 05 2006 12:33:07
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: blackbird 

Nie chodzi o samo sprzęgło - ale o moment _dostatecznie_ wysoki przy
niskich obrotach, żeby ruszyć przy takim przełożeniu z miejsca

Zapewniam Cie, ze wprawiajac samochod w ruch pchajac go, generujesz mniejsza
sile niz dowolny samochod ze sprawnym sprzeglem jest w stanie przeniesc na
kola na najwyzszym przelozeniu i to przy dowolnych obrotach z uzytecznego
zakresu. Doslownie kazdym samochodem na plaskim ruszysz z najwyzszego
przelozenia, moze to jednak trwac nieprzyzwoicie dlugo. Inna sprawa to
mozliwosc rozpedzenia samochodu od zera do predkosci pozwalajacej
wysprzeglic, bo ze wzgledu na potrzebny do tego czas sprzeglo moze nie
wytrzymac takiego obciazenia.

41 Data: Grudzien 04 2006 19:58:56
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: kuba (aka cita) 

DoQ wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Niekoniecznie az taki wysoki - opory przy wolnej jezdzie male :-)
Moze jakies hydrauliczne sprzeglo ?

W galancie TD kiedys takie robili, musze zapytac kumpla czy sie dalo,
a jesli tak to czy mozna to bylo nazwac "ruszaniem" :)

ee tam .. pewnie, ze sie dało.
Granadą można jeździć na V biegu bez gazu z prędkością (OIDP) ok. 35km/h.

Jak problem przytrzymac na sprzegle i kulnąć auto do tych 25km/h na półsprzęgle. Tylko czy to oznacza, ze tak można robić i jest to niekłopotliwe?


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

42 Data: Grudzien 05 2006 08:27:48
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


Jak problem przytrzymac na sprzegle i kulnąć auto do tych 25km/h na
półsprzęgle. Tylko czy to oznacza, ze tak można robić i jest to
niekłopotliwe?

W sprzegle hydrokinetycznym nie jest przynajmniej szkodliwe.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

43 Data: Grudzien 05 2006 10:51:04
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: J.F. 

On Mon, 4 Dec 2006 19:58:56 +0100,  kuba (aka cita) wrote:

ee tam .. pewnie, ze sie dało.
Granadą można jeździć na V biegu bez gazu z prędkością (OIDP) ok. 35km/h.

Jak problem przytrzymac na sprzegle i kulnąć auto do tych 25km/h na
półsprzęgle. Tylko czy to oznacza, ze tak można robić i jest to
niekłopotliwe?

Powiem tak - byl w firmie polonez w ktorym jedynka nie chciala
wskoczyc. Wiec ruszali z dwojki. Dwojka sie zepsula, wiec ruszali z
trojki. Po tygodniu sprzeglo juz bylo do naprawy :-)

J.

44 Data: Grudzien 04 2006 14:16:53
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: scream 

Dnia Mon, 04 Dec 2006 14:14:04 +0100, Wangog napisał(a):

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza
spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.

A to jakies specjalne osiagniecie? Ja potrafie ruszyc z V biegu Astra 1,4
60KM.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

45 Data: Grudzien 04 2006 14:20:20
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 04 Dec 2006 14:14:04 +0100, Wangog napisał(a):
A to jakies specjalne osiagniecie? Ja potrafie ruszyc z V biegu Astra 1,4
60KM.

I zakorkujesz przy okazji pół miasta.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

46 Data: Grudzien 04 2006 14:28:10
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: scream 

Dnia Mon, 4 Dec 2006 14:20:20 +0100, DoQ napisał(a):

I zakorkujesz przy okazji pół miasta.

Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie bedzie
tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

47 Data: Grudzien 04 2006 14:29:22
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Alex81 

In article  
says...

Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie bedzie
tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)

Niż taki Solaris? Nawet z jedynki ruszysz wolniej :PP

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
"Prawdziwy mężczyzna ma wał zamiast przegubu"
http://alex81.byxonline.com

48 Data: Grudzien 04 2006 14:29:45
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "scream"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 4 Dec 2006 14:20:20 +0100, DoQ napisał(a):

I zakorkujesz przy okazji pół miasta.
Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie bedzie
tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)

Zalezy jaki bus, te najnowsze zbieraja sie calkiem zdrowo  ;)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

49 Data: Grudzien 04 2006 14:33:54
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: PsychoOne 

scream wrote:

Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie bedzie
tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)

Nie śmiej się z autobusów :) Jakiś czas temu ze zdziwieniem zauważyłem, że Solarisy ruszają szybciej ode mnie. Dopiero na dwójce nadrabiam stracony dystans.
I bardzo dobrze, że tak żwawo ruszają spod świateł. Więcej aut przejeżdża na zielonym.

Pozdrawiam,
PsychoOne

50 Data: Grudzien 04 2006 15:04:15
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Miller Artur 


Użytkownik "PsychoOne"  napisał w wiadomości

scream wrote:

> Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie
bedzie
> tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)
>
Nie śmiej się z autobusów :) Jakiś czas temu ze zdziwieniem zauważyłem,
że Solarisy ruszają szybciej ode mnie.

noo ... a ilu nowych słów mozna się wtedy od pasażerów nauczyć :>

@

51 Data: Grudzien 04 2006 16:44:24
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Kerry 

Miller Artur napisał(a):

scream wrote:
Nie bardzo. Wiadomo ze nie rusze tak szybko jak z jedynki, ale nie
bedzie
tez jakos specjalnie wolniej niz np. autobus MZA :)

Nie śmiej się z autobusów :) Jakiś czas temu ze zdziwieniem zauważyłem,
że Solarisy ruszają szybciej ode mnie.

noo ... a ilu nowych słów mozna się wtedy od pasażerów nauczyć :>

Ładnie ujęte ;)

--
Pozdrawiam,
Kerry

52 Data: Grudzien 04 2006 14:24:40
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: masti 

Dnia pięknego 2006-12-04 o 14:16:53 osobnik zwany scream
wystukał:

Dnia Mon, 04 Dec 2006 14:14:04 +0100, Wangog napisał(a):

> Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze
> auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly
> czas.

A to jakies specjalne osiagniecie? Ja potrafie ruszyc z V
biegu Astra 1,4 60KM.

dokładnie, ja na kursie ruszałem z czwórki (piątki nie było)
Fiatem 125p na niebieskiej benzynie. Tylko po co tak męczyć
wszystkie mechanizmy :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)
"- Mam lęk gruntu - Chyba wysokości? - Wiem co mówię. To grunt
zabija!." Terry Pratchett

53 Data: Grudzien 04 2006 14:36:09
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Larsoden 

A to jakies specjalne osiagniecie? Ja potrafie ruszyc z V biegu Astra 1,4
60KM.

Moja znajoma identycznym samochodem (zresztą każdym innym podobnie) ma problem żeby ruszyć z...pierwszego. To jest osiągnięcie a nie jakieś wygłupy z piątym :D


--
Larsoden | nedosraL
http://www.bykom-stop.avx.pl/

54 Data: Grudzien 04 2006 14:55:37
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: scream 

Dnia Mon, 4 Dec 2006 14:36:09 +0100, Larsoden napisał(a):

Moja znajoma identycznym samochodem (zresztą każdym innym podobnie) ma
problem żeby ruszyć z...pierwszego. To jest osiągnięcie a nie jakieś wygłupy
z piątym :D

Wow :) O ile "założyła sie" z egzaminatorem, że zda egzamin na PJ? :))

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

55 Data: Grudzien 04 2006 14:21:05
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "Wangog"  napisał w wiadomości

O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wysoki moment i dobre sprzeglo ;)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

56 Data: Grudzien 04 2006 16:15:27
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Tomasz Pyra 

DoQ napisał(a):

Użytkownik "Wangog"  napisał w wiadomości
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Wysoki moment i dobre sprzeglo ;)

No to widać Uno które miałem na kursie na PJ spełniało oba warunki ;P

57 Data: Grudzien 05 2006 08:30:21
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: DoQ 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


Wysoki moment i dobre sprzeglo ;)
No to widać Uno które miałem na kursie na PJ spełniało oba warunki ;P

Widocznie tak :) UNO jest na tyle lekkie, ze upasowanie odpowiedniego
sprzegla i silnika (nieduzym kosztem) nie jest sztuka :-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

58 Data: Grudzien 04 2006 14:25:26
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Alti 


Użytkownik "Wangog"  napisał w wiadomości

Witam

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.

Wielka mi podjarka. Ja potrafie maluchem ruszyc z trzeciego biegu.
Wojtek

59 Data: Grudzien 04 2006 14:41:45
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: KrzysiekPP 

Wielka mi podjarka. Ja potrafie maluchem ruszyc z trzeciego biegu.

Niezle ... widocznie masz luźne bokserki :)

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770

60 Data: Grudzien 04 2006 15:07:38
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: domwar 


Wielka mi podjarka. Ja potrafie maluchem ruszyc z trzeciego biegu.
Wojtek


łe, wielkie mi fju fju
a z V maluchem to ruszysz :)PPPP
domwar

61 Data: Grudzien 04 2006 15:26:18
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Stoout 

Użytkownik "domwar"  napisał w wiadomości


łe, wielkie mi fju fju
a z V maluchem to ruszysz :)PPPP
domwar

o ile uznamy bieg wsteczny za piąty...

Stoout

62 Data: Grudzien 09 2006 18:28:26
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Sqeeb 


> łe, wielkie mi fju fju
> a z V maluchem to ruszysz :)PPPP
> domwar

o ile uznamy bieg wsteczny za piąty...

A jakżeby inaczej?
Toć to R-akieta ;-)

63 Data: Grudzien 04 2006 20:03:06
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: kuba (aka cita) 

Alti wrote:

Użytkownik "Wangog"  napisał w wiadomości

Witam

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto
rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.

Wielka mi podjarka. Ja potrafie maluchem ruszyc z trzeciego biegu.
Wojtek

kontynując wątek Granady (już wczesniej cos o niej napisałem ;) ) - tak mi sie przypomniało.
Swego czasu w Grandzi miałem taką przypadłość, ze notorycznie zrywała mi sie linka sprzęgła (przy 4 lince znalazłem przyczyne)... dojeżdzałem do domu zawsze w taki sposób, ze na II biegu odpalałem auto normalnie na rozruszniku, potem przełączanie biegów bez sprzęgła i bez zgrzytów to tylko kwestia wprawy...

Genrlanie można ruszyc Grandzią na II lub III biegu nawet na rozruszniku i bez sprzęgła (przy czym na III lekko szarpnie, alez II nie zauważysz, ze było cos nie tak)...


--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

64 Data: Grudzien 04 2006 17:15:10
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

płaska charakterystyka momentu i oczywiście odpowiednio duży moment

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com

65 Data: Grudzien 04 2006 23:12:07
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Leksem 

W zasadzie o niczym to nie swiadczy.

W Poldku tez sie bez problemu ruszalo, byle tylko do tych 50 km/h
jechac na polsprzegle, bo sie strasznie dlawil i przygasal parch
jeden.

Moje V70 rusza sie bez zadnego problemu. Auto przestaje parchowac przy
500 rpm to jest ok 19 km/h -- - juz mozna puscic sprzeglo i leciutko
gazem poganiac.

Nie jest to moze recepta na kryzys paliwowy, ale warto znac granice
mozliwosci swojego auta. Nawet te debilne.

Tomek

66 Data: Grudzien 06 2006 10:44:03
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Noel 

Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?


płaska charakterystyka momentu i oczywiście odpowiednio duży moment


i śliskie sprzęgło :>

--
Tomek "Noel" B.

67 Data: Grudzien 06 2006 09:25:24
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Wangog"  napisał w wiadomości

Witam

Clarkson z jednym z odcinkow Top Gear zachwycal sie tym ze auto rusza
spod swiatel z V biegu i na tym biegu jedzie caly czas.
O czym to swiadczy? Dobre sprzeglo, wysoki moment obrotowy?

Escort 1.8 TD mimo swoich roznych przypadlosci i ogolnej zlomowatosci byl w
stanie na plaskim parkingu ruszyc z V i jechac. oczywiscie dynamiczne
ruszanie to to nie bylo.


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Xantia 1.9 D  + Alan 28 / RS39 + AT 1700

68 Data: Grudzien 06 2006 10:24:13
Temat: Re: Ruszanie z V biegu
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 6 Dec 2006 09:25:24 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

Escort 1.8 TD mimo swoich roznych przypadlosci i ogolnej zlomowatosci byl w
stanie na plaskim parkingu ruszyc z V i jechac. oczywiscie dynamiczne
ruszanie to to nie bylo.

Ale to efekt tuningu szpachlowego ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___       ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/     mail:  GG: 3524356

Ruszanie z V biegu



Grupy dyskusyjne