Grupy dyskusyjne   »   Słabo odpala - golf III 1,9TDI

Słabo odpala - golf III 1,9TDI



1 Data: Pa?dziernik 23 2007 21:08:40
Temat: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

Objaw :
Jak auto postoi cały dzień na dworze wsiadam i przy przekreceniu kluczyka ( świece żarowe szybkiego grzania ) odpala ale tak jakby mu prądu brakowało. Jak sie rozgrzeje albo postoi tylko powiedzmy 3-4 godziny objawu nie ma.
Jeżdżę na krótkich odcinkach , akumulator ma juz pare lat ( centra plus 92Ah 740A ) i po podłączeniu miernika pokazuje po tygodniu od ładowania 75% naładowania.
Oczko które powinno być zielone jest czarne chyba ze potrzasne akumulatorem robi sie na chwile zielone.
Ładowanie w aucie jest ok 14,46 więc alternator ok.
Napiecie na akumulatorze 12,27 przy wyłączonym silniku.
Obawiam sie troche zimy bo choc auto w nocy garazuje to jednak pod pracą te 8 godzin musi postać w zimnie.
Akumulator założyłem taki "duży" bo tylko taki miałem w swoich zasobach ale wydaje mi sie ze alternator powinien go spokojnie ładować bo na naklejce alternatora jest 120A a nie tak jak w większości golfów 75 lub 90.
Od czego zacząć? Czy szykować się na nowy akumulator czy może sprawdzić świece żarowe?
No i jeśli akumulator ( bo może faktycznie jest ciut za duży ten co mam ) to jaki. Mam bardzo bogatą i prądożerną wersje golfa , 1,9TDi GT z klima , tempomatem, elektryką i całą resztą. Dodam , że w lecie jak zostawiałem auto w garażu na dłużej niż tydzień to przy odpalaniu kontrolki przygasały i zapalał ciężko jakby mu prądu brakowało. Jeśli postój trwał powyżej 10 dni to już często nie miał siły odpalić i trzeba było ładować aku.
Za wszelkie porady bede bardzo wdzieczny bo chwilowo jestem finansowo w dołku i bede musiał sam dojść co i jak bez mechaników.
Pozdrawiam.



2 Data: Pa?dziernik 23 2007 21:26:44
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: *piotr'ek* 

Wszystkie objawy wskazują na aku.

*piotr'ek*

3 Data: Pa?dziernik 23 2007 21:46:55
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Fishman 

Norbert pisze:

Jeżdżę na krótkich odcinkach , akumulator ma juz pare lat ( centra plus 92Ah 740A ) i po podłączeniu miernika pokazuje po tygodniu od ładowania 75% naładowania.

Znaczy, jakiego miernika? Takiego na diodkach? Ich klasa dokładności jest przynajmniej dwucyfrowa ;)

Oczko które powinno być zielone jest czarne chyba ze potrzasne akumulatorem robi sie na chwile zielone.

Czarne - do wymiany.

Napiecie na akumulatorze 12,27 przy wyłączonym silniku.

Sporo za mało. Świeżo po wyłączeniu silnika powinno być ok. 13,2V, a potem dość szybko spaść do ok. 12,8V. 12,3V to już akumulator rozładowany przynajmniej w 50%.

Od czego zacząć? Czy szykować się na nowy akumulator czy może sprawdzić świece żarowe?

Wymienić akumulator

Dodam , że w lecie jak zostawiałem auto w garażu na dłużej niż tydzień to przy odpalaniu kontrolki przygasały i zapalał ciężko jakby mu prądu brakowało. Jeśli postój trwał powyżej 10 dni to już często nie miał siły odpalić i trzeba było ładować aku.

Jeszcze jedno - jaki masz prostownik? Taki "zwykły" z trafo i diodą, czy z ograniczeniem prądowym i napięciowym (elektroniczny)? Akumulatory, zwłaszcza te wapniowe, bardzo nie lubią ładowania przy zbyt dużym napięciu, a jeszcze bardziej przeładowania. Jeżeli masz "zwykły" prostownik, to mogłeś załatwić akumulator przy okazji któregoś ładowania.

Fishman

4 Data: Pa?dziernik 23 2007 22:24:03
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

Fishman pisze:

Znaczy, jakiego miernika? Takiego na diodkach? Ich klasa dokładności jest przynajmniej dwucyfrowa ;)

Profesjonalnego miernika kosztującego grubo ponad 2 tysiaki który posiada znajomy i akurat mogł mi go udostępnić na chwile.

Sporo za mało. Świeżo po wyłączeniu silnika powinno być ok. 13,2V, a potem dość szybko spaść do ok. 12,8V. 12,3V to już akumulator rozładowany przynajmniej w 50%.

Zaraz po zgaszeniu silnika pokazuje 12,80 a potem szybko spada do 12,3 - 12,1

Jeszcze jedno - jaki masz prostownik? Taki "zwykły" z trafo i diodą, czy z ograniczeniem prądowym i napięciowym (elektroniczny)? Akumulatory, zwłaszcza te wapniowe, bardzo nie lubią ładowania przy zbyt dużym napięciu, a jeszcze bardziej przeładowania. Jeżeli masz "zwykły" prostownik, to mogłeś załatwić akumulator przy okazji któregoś ładowania.

Prostownik mam akurat regulowany, stary polski ale z porzadnymn bezpiecznikiem i regulacją napiecia ladowania od 0 do 12 w miare ładowania spadajacym do zera.

5 Data: Pa?dziernik 23 2007 22:44:46
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Fishman 

Norbert pisze:

Fishman pisze:

Znaczy, jakiego miernika? Takiego na diodkach? Ich klasa dokładności jest przynajmniej dwucyfrowa ;)

Profesjonalnego miernika kosztującego grubo ponad 2 tysiaki który posiada znajomy i akurat mogł mi go udostępnić na chwile.

Tylko co ten miernik dokładnie mierzy? Pojemność akumulatora? Prąd rozruchowy? Bez zmierzenia wydajności prądowej i rezystancji wewnętrznej akumulatora dużo więcej informacji o jego stanie nie uzyskasz, bo poziom napięcia to zmierzysz i multimetrem z castoramy za 15zł :)

Sporo za mało. Świeżo po wyłączeniu silnika powinno być ok. 13,2V, a potem dość szybko spaść do ok. 12,8V. 12,3V to już akumulator rozładowany przynajmniej w 50%.

Zaraz po zgaszeniu silnika pokazuje 12,80 a potem szybko spada do 12,3 - 12,1

Mało.

Jeszcze jedno - jaki masz prostownik? Taki "zwykły" z trafo i diodą, czy z ograniczeniem prądowym i napięciowym (elektroniczny)? Akumulatory, zwłaszcza te wapniowe, bardzo nie lubią ładowania przy zbyt dużym napięciu, a jeszcze bardziej przeładowania. Jeżeli masz "zwykły" prostownik, to mogłeś załatwić akumulator przy okazji któregoś ładowania.

Prostownik mam akurat regulowany, stary polski ale z porzadnymn bezpiecznikiem i regulacją napiecia ladowania od 0 do 12 w miare ładowania spadajacym do zera.

Taką "regulację" ma każdy prostownik złożony z transformatora i diody prostowniczej i wynika to wprost z praw fizyki ;) O ile napięcie na akumulatorze podczas ładowania nie przekracza ok. 14,4V (w zimie można do ok. 14,7), to już połowa sukcesu. Prądu ładowania przy dużym akumulatorze pewnie też nie przekraczasz, ale mimo wszystko musisz uważać, żeby akumulatora nie przeładować zostawiając zbyt długo podłączony prostownik.

--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division

6 Data: Pa?dziernik 23 2007 23:30:39
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

Fishman pisze:

Tylko co ten miernik dokładnie mierzy? Pojemność akumulatora? Prąd rozruchowy? Bez zmierzenia wydajności prądowej i rezystancji wewnętrznej akumulatora dużo więcej informacji o jego stanie nie uzyskasz, bo poziom napięcia to zmierzysz i multimetrem z castoramy za 15zł :)


Ustawia sie w nim dane akumulatora , temperature otoczenia i wykonuje on pomiar naładowania w procentach. Ten sam przyrząd mierzy też prąd ładowania alternatora i cośtam jeszcze.
Używany jest w warsztatach samochodowych które na niego stać :-)

7 Data: Pa?dziernik 23 2007 22:30:27
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Raf :-) 

Dnia Tue, 23 Oct 2007 21:08:40 +0200, Norbert napisał(a) w
 :

Objaw :
Jak auto postoi cały dzień na dworze wsiadam i przy przekreceniu
kluczyka ( świece żarowe szybkiego grzania ) odpala ale tak jakby mu
prądu brakowało. Jak sie rozgrzeje albo postoi tylko powiedzmy 3-4
godziny objawu nie ma.

Jeżdżę na krótkich odcinkach , akumulator ma juz pare lat ( centra plus
92Ah 740A ) i po podłączeniu miernika pokazuje po tygodniu od ładowania
75% naładowania.

Myślę, że właśnie to może być problemem. Stary akumulator. Im starszy
akumulator, tym mocniej daje się we znaki zjawisko niepełnego
ładowania niektórych cel. A pojemność całego akumulatora zależy od
najsłabszej celi. Akumulatora nie da się dobrze naładować, bo po
naładowaniu najsłabszej celi cały akumulator praktycznie przestaje się
ładować z powodu wzrostu rezystancji obwodu. Metodą na podratowanie
(półśrodkiem) może być długotrwałe ładowanie DOBRYM prostownikiem (z
regulacją prądu ładowania) i przy kontroli poziomu elektrolitu. Pisząc
długotrwałe mam na myśli raczej tydzień niż dzień. Jednak na cud nie
licz - może nie pomóc.

Moim zdaniem najlepiej jednak odżałować te 200-300 złotych i kupić
nowy akumulator (tak wiem, akumulatory o dużej pojemności są drogie).


Raf :-)


--
www.myprofile.w.pl

8 Data: Pa?dziernik 23 2007 23:34:56
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

Raf :-) pisze:

Moim zdaniem najlepiej jednak odżałować te 200-300 złotych i kupić
nowy akumulator (tak wiem, akumulatory o dużej pojemności są drogie).


Raf :-)

No owszem jesli sie okaze ze moj aku jest już kulawy to kupie , ale chyba o mniejszej pojemnosci zeby nie narazac sie na niedoladowanie duzego aku przez jazde na krotkich odcinkach ( 9km ).
Wiec nie bedzie to juz 92aH.
Na stronie akumulatury.pl znalazlem kalkulator ktory do mojego auta wskazał Centra Futura 65aH 680A wiec podniosłem poprzeczke ciut wyżej i padło na Centra Futura 75aH 780A. Najchetniej bym nabył właśnie ten , cena wacha sie od 385 do nawet 440zł wiec musze byc pewien ze wybiore dobry z ktorym nie bede juz miał problemow.
Są jeszcze jakieś strony z "dobieraniem aku do marki i modelu auta/silnika ?  Bo chetnie bym posprawdzał na wiekszej ilosci tronek i wybral średnią :-)

9 Data: Pa?dziernik 23 2007 23:36:11
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

Poprawka:
  Centra Futura 75aH 760A.

10 Data: Pa?dziernik 24 2007 06:56:46
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: hamberg 

wskazał Centra Futura 65aH 680A wiec podniosłem poprzeczke ciut wyżej i

Jak silnik w dobrym stanie to na pewno wiekszego bym nie kupowal

dobry z ktorym nie bede juz miał problemow.

nie ma sensu placic za akumulator 300-400zl. W moim turbodieslu jezdzi
od ponad 6 lat zwykly ZAP Piastow 60Ah ktory jest w doskonalej
kondycji a kosztowal w makro 110zl (firmowany jako "budget"). Jeden
warunek - prad rozruchu ma odpowiednio duzy. No i regularnie sprawdzam
poziom elektrolitu

Są jeszcze jakieś strony z "dobieraniem aku do marki i modelu
auta/silnika ?  Bo chetnie bym posprawdzał na wiekszej ilosci tronek i
wybral średnią :-)

wybierz taki aby prad rozruchowy nie byl za maly do Twojego silnika.

11 Data: Pa?dziernik 23 2007 22:50:49
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: perszing 

Norbert pisze:

Objaw :
Jak auto postoi cały dzień na dworze wsiadam i przy przekreceniu kluczyka ( świece żarowe szybkiego grzania ) odpala ale tak jakby mu prądu brakowało. Jak sie rozgrzeje albo postoi tylko powiedzmy 3-4 godziny objawu nie ma.
Jeżdżę na krótkich odcinkach , akumulator ma juz pare lat ( centra plus 92Ah 740A ) i po podłączeniu miernika pokazuje po tygodniu od ładowania 75% naładowania.

Warto jeszcze sprawdzic bezpiecznik swiec zarowych. Moze przepalony? Jest za silnikiem przy kierowcy.

--
www.vrzeczpospolita.pl - Kaczorki atakuja...

12 Data: Pa?dziernik 23 2007 23:28:47
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor: Norbert 

perszing pisze:

Warto jeszcze sprawdzic bezpiecznik swiec zarowych. Moze przepalony? Jest za silnikiem przy kierowcy.


Sprawdziłem , wyglada na sprawny a po przekreceniu kluczyka słychać jak się załącza na 2 sekundy i potem wyłącza ( świece mam szybkiego grzania )

13 Data: Pa?dziernik 24 2007 00:45:10
Temat: Re: Słabo odpala - golf III 1,9TDI
Autor:

On 23 Paź, 23:28, Norbert  wrote:

perszing pisze:

> Warto jeszcze sprawdzic bezpiecznik swiec zarowych. Moze przepalony?
> Jest za silnikiem przy kierowcy.

Sprawdziłem , wyglada na sprawny a po przekreceniu kluczyka słychać jak
się załącza na 2 sekundy i potem wyłącza ( świece mam szybkiego grzania )


Poczekaj na -5 to pogrzeją z 15-20 sekund ;)
Do około 0 stopni to u mnie wcale nie włącza grzania świec :)

Pozdro !!

Słabo odpala - golf III 1,9TDI



Grupy dyskusyjne