Samochod elektryczny
1 | Data: Marzec 11 2007 22:07:32 |
Temat: Samochod elektryczny | |
Autor: --==Trotyl==-- | Cze! 2 |
Data: Marzec 11 2007 22:20:07 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello -- ==Trotyl==-- , Od dawna nad tym myslalem, ogladalem tez troche na discovery na ten Pojemność oceniasz po wyglądzie? osiaga 100km/h i ma zasieg 200km. Troche mi w to ciezko uwierzyc, bo Skąd wziąłeś 50 kW? Na utrzymanie prędkości 100 km/h potrzeba znacznie mniej. [...] -- Best regards, RoMan 3 |
Data: Marzec 11 2007 22:38:15 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Hatson |
Z tego co slyszalem ma 14 akumulatorow(kwasowych jak bylo widac , mysle ze Podejzewam, ze takie akumulatory dlugo nie pochodza. Zakup 14 akumulatorow powiedzmy nawet liczac tylko co 2 lata, to niezly wydatek + rachunki za prad. Ciekawe, czy to sie oplaci. Pawel 4 |
Data: Marzec 11 2007 22:42:44 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: R. | Hatson napisał(a): Z tego co slyszalem ma 14 akumulatorow(kwasowych jak bylo widac , mysle ze Do tego zmniejszenie skutecznosci takich akumulatorów w zimie gdy temperatury spadna... -- Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://mazurek.yoyo.pl <<<< >>>> http://rmazurek.neostrada.pl <<<< >>>> http://tkwir3.yoyo.pl <<<< 5 |
Data: Marzec 11 2007 22:42:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: DooMiniK | -- ==Trotyl==-- zapodał(-a): Cze! Może coś nowego wymyślili, ale to raczej mało możliwe... Zakładam, że taki silnik ma chociaż 20-25kW - moim zadaniem zasięg na samym aku to z 30km. ps. ogólnie idea silnika hybrydowego jest troszkę inna, ale nie będę się wypowiadał, bo chyba piszesz o samochodzie tylko na prąd. -- Dominik Siedlak (bachus) Na serwerze bachus - login taki mam, serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam... 6 |
Data: Marzec 11 2007 22:53:57 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: --==Trotyl==-- |
-- ==Trotyl==-- zapodał(-a): ok, dzieki za sugestie, znalazlem , to , sporo tlumaczy : http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,3892264.html to dokladnie to autko... 10kW -- ->13KM... :-D 7 |
Data: Marzec 11 2007 23:01:10 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Alex81 | In article ok, dzieki za sugestie, znalazlem , to , sporo tlumaczy : Za to momentu będzie mieć _DUŻO_ więcej niż jakikolwiek silnik spalinowy o porównywalnej mocy. Swoją drogą ciekawe jak by się zmieniły osiągi po zamknięciu tego w jakimś opływowym nadwoziu - z Escortem Mk. III ciężko cokolwiek zrobić ale takie Punto Mk. I byłoby już całkiem ciekawe. Obniżyć zawieszenie, dać jak najwęższe opony, wygładzić i polakierować zderzaki i lusterka ... ;) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 8 |
Data: Marzec 11 2007 23:01:43 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: R. | Alex81 napisał(a): Obniżyć zawieszenie, dać jak najwęższe opony, wygładzić i polakierować zderzaki i lusterka ... ;) ale gdzie tam zalozyc magnetyzer ? ;-) -- Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://mazurek.yoyo.pl <<<< >>>> http://rmazurek.neostrada.pl <<<< >>>> http://tkwir3.yoyo.pl <<<< 9 |
Data: Marzec 11 2007 23:05:12 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Alex81 | In article ale gdzie tam zalozyc magnetyzer ? ;-) Między (sic!) światłami. Będzie go przyciągał do poprzedzających samochodów, zmniejszając tym samym zużycie prądu. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 10 |
Data: Marzec 11 2007 23:03:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: R. | Alex81 napisał(a): samochodów, zmniejszając tym samym zużycie prądu.a strumiennica i inne "bajery"? ;-) -- Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://mazurek.yoyo.pl <<<< >>>> http://rmazurek.neostrada.pl <<<< >>>> http://tkwir3.yoyo.pl <<<< 11 |
Data: Marzec 11 2007 23:07:04 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Alex81 | In article a strumiennica i inne "bajery"? ;-) Pozostaje już tylko układ wydechowy kierowcy :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 12 |
Data: Marzec 11 2007 22:41:32 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Paweł |
Troche mi w to ciezko uwierzyc, bo przy polaczeniu szeregowym czyli Wtrącę swoje 3 grosze: - moc 50 kW, którą założyłeś to moc maksymalna, IMHO sporo przesadzona, sądzę, że silnik jest sporo słabszy, rzędu maks. kilkunastu kW (prędkość maks określono na 100 km/h), co istotnie zmienia obliczenia, co więcej zasięg pewnie został podany nie dla maksymalnej mocy/prędkości, lecz jazdy z prędkością ekonomiczną, odpowiadającej pewnie mniej niż połowie mocy maksymalnej. - hamowanie z odzyskiem energii też powinno zwiększyć zasięg. - nie sądzę, aby to były zwykłe akumulatory - nie są one przystosowane do głębokiego rozładowywania, istnieją natomiast na rynku akumulatory do tego przeznaczone np: http://www.zap.pl/?a=787&s=1&d=12&dp=2&lang=pl Dostępne pojemności z zakresu 48 - 185 Ah, ceny ok. 300-800 zł. Podsumowując, sądzę, że to realne, ciekawe tylko ile cykli wytrzymają akumulatory, ich masa i objętość też nie pozostaną bez wpływu na walory użytkowe pojazdu :-) -- Pozdrawiam Paweł 13 |
Data: Marzec 11 2007 23:04:27 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 11 Mar 2007 22:07:32 +0100, "-- ==Trotyl==-- " Troche mi w to ciezko uwierzyc, bo przy polaczeniu szeregowym czyli Padłeś ofiarą niezrozumienia róznicy między moca maksymalną, a używaną. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Marzec 12 2007 00:51:24 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Andrzej Lawa | -- ==Trotyl==-- napisał(a): Troche mi w to ciezko uwierzyc, bo przy polaczeniu szeregowym czyli Nie ma to jak ignorant podstawiający dane z wyobraźni ;-> Primo: taki silnik elektryczny nie musi mieć aż takiej mocy maksymalnej Secundo: silnik spalinowy w samochodzie jadącym sobie spokojne setką też nie będzie generował swojej maksymalnej mocy, tylko sporo mniej. 15 |
Data: Marzec 12 2007 02:58:52 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: K | -- ==Trotyl==-- napisał(a): Cze! tu masz strone projektu http://atol.am.gdynia.pl/ev/ 16 |
Data: Marzec 12 2007 08:22:28 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Witam serdecznie. 17 |
Data: Marzec 12 2007 10:11:04 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Miecio | Witam serdecznie.których nie powstydziłoby się najszybsze supersamochody. Czytalem wczesniej o Tesla Motor, zobaczymy, w tym roku ma sie pojawic na rynku. Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale wydaje mi sie, iz glowna przyczyna faktu, ze jeszcze nie jezdzimy autami alektrycznymi jest pewien uklad pomiedzy producentami, a koncernami paliwowymi i sieciami dealerskimi/serwisowymi. Uswiadomilem to sobie gdy przeczytalem na stronach Tesla Motor - cytuje z pamieci: "w nowoczesnym silniku benzynowym jest ponad 100 ruchomych czesci, w naszym silniku jest jedna - rotor". Ile mniej pracy dla mechanikow? Zero plynow, olejow, serwisowanie ograniczone do minimum, ludzie niezalezni od koncernow - "tankujacy auta w domu"... to jest zupelnie inny swiat, dlatego nigdy nie mialem zludzen, ze na konkretna oferte bedziemy musieli czekac, az do opracowania jej przez niezaleznych, malych producentow. Oby to sie dzialo jak najszybciej. Powinnismy sie zastanowic, jak wesprzec tych naszych pionierow? Pozdrawiam, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Marzec 12 2007 12:05:33 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On 12 Mar 2007 11:11:04 +0100, Miecio wrote: Nie jestem fanem teorii spiskowych, ale wydaje mi sie, iz glowna przyczyna IMHO sie mylisz. One po prostu pod pewnymi wzgledami ciagle sa kiepskie. Ta Tesla wyglada super, ale ciekawe ile moze kosztowac. A i tak nie kupisz takiego auta, bo na urlop nim nie wyjedziesz.. Jesli jest jakis spisek to np miedzy japonskimi producentami a amerykanskim/europejskimi rzadami. Dlaczego hybrydy maja taki maly akumulator i nie mozna ich doladowac z gniazdka ? Duzo nie wymagam, glupie 30km zasiegu po miescie wystarczyloby zebym na codzien nie palil paliwa.. Uswiadomilem to sobie gdy przeczytalem na stronach Tesla Motor - cytuje z Demagogia. Ruchome czesci silnika ? serwis ich nie rusza. A ich pojazd tez ma jakies przekladnie. Dopiero technika silnikow w kolach moze byc ciekawa. A i tak bedzie przeglad co 15kkm :-) Ba - olej mozna zmienic gdziekolwiek, elektronike sprawdzic tylko do autoryzowanej stacji :-) P.S. 100 czesci ? 48 zaworyw+dzwigienki+szklanki 2 walki, 2 kola pompy oleju, 8 tlok+korbowody, 1 wal 12 pierscieni doliczyli ? cztery kola pasowe ? V6 policzyli ? J. 19 |
Data: Marzec 12 2007 11:39:18 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: futszaK | On Mon, 12 Mar 2007 12:05:33 +0100, J.F. wrote: A ich pojazd tez ma jakies przekladnie. Dopiero technika silnikow a to jakaĹ rewelacja bo mi siÄ wydaje że raczej natywne rozwiÄ zanie w lokomotywach (również spalinowych) stosuje siÄ silniki elektryczne przy kołach właĹciwie od zawsze, a zasilanie o odpowiednich parametrach w zależnoĹci od tego na co pojazd chodzi dostarcza albo generator prÄ du sprzÄżony z silnikiem spalinowym, albo coĹ co przekształca dostÄpne napiÄcie sieci na napiÄcie pracy silników (napisałem w wielkim uproszczeniu wiÄc proszÄ nie biÄ). Sprawdza siÄ toto a przypominam że przebieg statystycznej lokomotywy jest nieco wiÄkszy od przebiegu statystycznego blachosmrodu :> -- futszaK 0601061867 Nie przeszkadza mi ze ktos mnie myli z kobieta, chyba ze ta ostatnia jest Renata Beger :> 20 |
Data: Marzec 12 2007 15:13:30 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | futszaK napisał(a): On Mon, 12 Mar 2007 12:05:33 +0100, J.F. wrote: Tylko statystyczna lokomotywa nie jeździ po dziurach, a to jest główny problem pakowania silników w koła - zwiÄkszenie masy nieresorowanej. W dodatku taki silnik pracujÄ cy w warunkach tłumienia drgaĹ jedynie oponami bÄdzie miał odpowiednio krótszy żywot. Akurat silnik w kole to IMO niewielka rewelacja - ten sam silnik można zrobiÄ wewnÄ trz nadwozia, a koło napÄdzaÄ przez półosie i w FWD przeguby które znowu tak strasznie drogie nie sÄ . Każde koło może mieÄ własny silnik, wiÄc bez mechanizmów różnicowych i można bÄdzie doć tanio zrobiÄ rewelacyjne 4x4. 21 |
Data: Marzec 12 2007 15:31:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 15:13:30 +0100, Tomasz Pyra Tylko statystyczna lokomotywa nie jeździ po dziurach, a to jest główny FYI - większośc lokomotyw w Polsce ma silniki zawieszone tramwajowo, czyli dokładnei 50% masy silnika stanowi mase nieodsprężynowaną. Akurat silnik w kole to IMO niewielka rewelacja - ten sam silnik można Tylko zajmuja miejsce. W wypadku silnika w kole masz więcej miejsca gdzie indziej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 22 |
Data: Marzec 12 2007 15:50:13 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca napisał(a): FYI - większośc lokomotyw w Polsce ma silniki zawieszone tramwajowo, W przypadku lokomotywy to nie jest taki problem bo jeździ generalnie po równym, w dodatku ma wielkie stalowe koła. A jak koło samochodu zacznie ważyć 50kg to opony zaczną mieć trudne życie na naszych dziurach. 23 |
Data: Marzec 12 2007 15:55:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 15:50:13 +0100, Tomasz Pyra W przypadku lokomotywy to nie jest taki problem bo jeździ generalnie po W wypadku lokomotywy jest to wielki problem, bo nie ma żadnego elementu sprężystego pomiędzy torem, a osią koła na której wisi silnik. Na łączeniach szyn, na rozjazdach daje to o sobie znać. A jak koło samochodu zacznie ważyć 50kg to opony zaczną mieć trudneJakie 50kg? Silnik mający mocy ciągłej ok. 5kW (czyli 20kW na całe auto) waży kilka kilogramów. Oczywiście, dochodzi kwestia chłodzenia tegoż. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 24 |
Data: Marzec 12 2007 16:19:23 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca napisał(a): A jak koło samochodu zacznie ważyć 50kg to opony zaczną mieć trudne życie na naszych dziurach. Jakie 50kg? Silnik mający mocy ciągłej ok. 5kW (czyli 20kW na całe 20kW na całe auto to nie jest to co mnie pociąga ;) Swoją drogą to jak to jest z tymi silnikami? Ile one ważą? Widzę na stronie o pojazdach elektrycznych że ktoś do Wartburga zamontował 10KW/75V i waży 47kg. Silnik do napędu pompy 55kW/400V waży chyba z 300kg... Dlaczego to takie ciężkie? 25 |
Data: Marzec 12 2007 16:30:16 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Przemek | 20kW na całe auto to nie jest to co mnie pociąga ;) Elektrycznej mocy - to moze miec "odejscie" ;-) Swoją drogą to jak to jest z tymi silnikami? Ile one ważą? Bo moze byc ciezkie? Przeciez pierwsze diesle tez ciezkie byly jak diabli... -- Przemek www.mmstudio.com.pl 26 |
Data: Marzec 12 2007 18:36:26 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Andrzej Lawa | Tomasz Pyra napisał(a): 20kW na całe auto to nie jest to co mnie pociąga ;) Masz "kompleks małego", że musisz się dowartościować mocą silnika? ;-> 27 |
Data: Marzec 12 2007 23:34:18 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Andrzej Lawa napisał(a): Tomasz Pyra napisał(a): Po prostu do domu mam pod górkę, a niechciałbym pchać ;) 28 |
Data: Marzec 13 2007 09:07:13 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 23:34:18 +0100, Tomasz Pyra Masz "kompleks małego", że musisz się dowartościować mocą silnika? ;-> Zobacz sobie jak wygląda charakterystyka takiego silnika. Moment maksymalny - przy obrotach ZERO :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 29 |
Data: Marzec 13 2007 09:06:26 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 16:19:23 +0100, Tomasz Pyra Jakie 50kg? Silnik mający mocy ciągłej ok. 5kW (czyli 20kW na całe Mocy CIĄGŁEJ. Czyli godzinnej 30kW, a szczytowo 150kW. Widzę na stronie o pojazdach elektrycznych że ktoś do Wartburga Jakiś staroć. Silnik do napędu pompy 55kW/400V waży chyba z 300kg... Bo nie musi być lżejsze, a do tego chłodzenie własne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 30 |
Data: Marzec 16 2007 17:15:54 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Adam Płaszczyca napisał(a): On Mon, 12 Mar 2007 15:13:30 +0100, Tomasz PyraNiezupelnie - _lokomotywy_ w wiekszosci maja silniki w wozkach odsprezynowane. Nieduzo, no i jednak problem duzej masy zostaje.Akurat silnik w kole to IMO niewielka rewelacja - ten sam silnik można zrobić wewnątrz nadwozia, a koło napędzać przez półosie i w FWD przeguby które znowu tak strasznie drogie nie są. Chyba ze sie ktos pokusi na silnik tarczowy, w ktorym stojan jest podpiety do nadwozia, a wirnik moze wykonywac spore ruchy wzgledem niego - konstrukcje BLDC i PMS w zasadzie sa mozliwe, indukcyjne mialyby niedopuszczalnie duza szczeline powietrzna, wiec i strumien rozproszenia. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 31 |
Data: Marzec 16 2007 20:35:47 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 16 Mar 2007 17:15:54 +0100, Jaroslaw Berezowski FYI - większośc lokomotyw w Polsce ma silniki zawieszone tramwajowo,Niezupelnie - _lokomotywy_ w wiekszosci maja silniki w wozkach W jakiej wiekszości? Wybacz, odsprężynowane mają: ET22, EU06 (i pochodne - EP08, EP07, EU07, ET41) EP09 i EP05. Reszta, w tym wszystkie spalinowe mają tramwajowe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 32 |
Data: Marzec 12 2007 16:59:57 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 15:13:30 +0100, Tomasz Pyra wrote: Akurat silnik w kole to IMO niewielka rewelacja - ten sam silnik można Ale zawsze to dochodzi elementow do zuzycia i serwisowania. A potem sie okazuje ze jednak wsadzamy skrzynke z dyfrem, bo tak lepiej. http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail1269.html To [MIEV] zdaje sie juz w jakis rajdach jezdzilo .. J. 33 |
Data: Marzec 12 2007 12:12:42 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | On Mar 12, 12:05 pm, J.F. wrote:
Rozbieramy zwykły statystyczny silni i liczymy ?? do tego co napisałeś dolicz se - do każdego zaworu sprężyna lub dwie, Pompa olejowa a w niej pewnie ze 2 tryby + obudowa + napęd, policz se chłodzenie, policz se napęd rozrządu. Rozkręć silnik i policz wszystkie graty wtedy będziesz wiedział ;) Pozdro !! PS: Tłok + korbowody + sworznie + zapinki sworznia :P + panewki po 2 na korbowód ;) 34 |
Data: Marzec 12 2007 14:03:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Miecio | On 12 Mar 2007 11:11:04 +0100, Miecio wrote:pomiedzy >producentami, a koncernami paliwowymi i sieciami dealerskimi/serwisowymi. Sa kiepskie, bo projekty leza w szufladach, nie sa rozwijane bo nikomu (koncernom, dealerom, serwisom, rzadom panstw) nie oplaca sie zastepowanie produktow, ktore w tak wyrafinowany sposob wysysaja z nas pieniadze, produktami, ktore mozna raz sprzedac i... nie widaomo co dalej. Ta Tesla wyglada super, ale ciekawe ile moze kosztowac. Cena wynika, po pierwsze z faktu, ze produkcja bedzie na poczatku jednostkowa (wysokie TKW), a po drugie z tego, ze z powodow marketingowych bardziej oplaca sie zaczac od produktu premium dla dla bardzo bogatych, a ew. potem na bazie wykreowanej marki rzucic cos "dla ludu". A i tak nie kupisz takiego auta, bo na urlop nim nie wyjedziesz.. Wystarczy siec wymiennych, naladowanych akumulatorow (np. w ramach istniejacych stacji Shell czy BP) :-) Na zachodzie standardem staja sie 2-3 auta w rodzinie, zatem spokojnie jeden elektryczny moze zajac jedno miejsce. Ludzie sa jednak prozni i problem polega na tym, ze nie mozna chciec go sprzedwac, dlatego, ze jest tanszy, trzeba stawiac nacisk na ekologie - to jest modne. Jesli jest jakis spisek to np miedzy japonskimi producentami Nie przypadkiem na reklamach Renault, Toyoty, czy innych producentow, mozna na dole dojrzec, malym druczkiem... "Polecamy oleje Elf/Shel". w >naszym silniku jest jedna - rotor". Ile mniej pracy dla mechanikow? Zero Jaka demagogia? Poczytaj archiwum - wpisz w google np. "TDI problem" i zobaczysz... ocean obfitosci :-) Przeplywomierze, uklady EGR, kola dwumasowe, walki rozrzadu, zrywajace sie paski, szklanki, itd, itd... Tych problemow nie mialbys przy silniku elektrycznym. Silnikow elektrycznych pracuje w roznych maszynach na swiecie nie mniej niz silnikow spalinowych (jesli nie wiecej) i z pewnoscia ich awarykjnosc jest nizsza. A i tak bedzie przeglad co 15kkm :-) Ba - olej mozna zmienic A to inna sprawa, ze jak juz ktos taki samochod wypusci za rozsadne pieniadze, to swoje wymysli, zeby kase wydusic. Bedzie sie kupowalo na stacji karty chipowe na kolejne 2, 5, 10 tys. km ;-)
Pamietajmy ze to firma z USA, wiec oni od V6 zaczynaja liczyc, a jako srednia przyjmuja V8 :-) pzdr, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Marzec 12 2007 17:10:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On 12 Mar 2007 15:03:37 +0100, Miecio wrote: IMHO sie mylisz. One po prostu pod pewnymi wzgledami ciagle sa Niestety - akumulatory na krotko starczaja, a po paru latach sie zuzyja i bedzie droga wymiana.. A i tak nie kupisz takiego auta, bo na urlop nim nie wyjedziesz.. Wystarczy siec wymiennych, naladowanych akumulatorow (np. w ramach Ale najpierw trzeba uzgodnic wspolny standard akumulatorow.. Na zachodzie standardem staja sie 2-3 auta w rodzinie, zatem spokojnie jeden Owszem. Ludzie sa jednak prozni i problem polega Nie wiem jak to jest, ale GM EV1 w uzyciu byl, w formie lesingu, leasing sie skonczyl i pojazdy wycofali. Mimo ze chetni byli. Tu mozesz miec racje z teoria spiskowa.. Demagogia. Ruchome czesci silnika ? serwis ich nie rusza. Zapewne byly by inne, badzmy realistami :-) Silnikow elektrycznych pracuje w roznych Ale jezdzi tez sporo starszych samochodow z przebiegami po 400 tysiecy, i ciezarowek z przebiegiem po milion. Powyzej wymieniles dodatki do silnika zasadniczego :-) J. 36 |
Data: Marzec 12 2007 17:33:19 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Niestety - akumulatory na krotko starczaja, a po paru latach sie Ale jaki "ekologiczny" samochód za to masz. Nieważne, że zużyjesz przez 3 lata kilkaset kilo ołowiu - ROHS w elektronice przecież nadrabia. Prąd też "ekologiczny" - Turoszów i Bełchatów zarobi. [...] -- Best regards, RoMan 37 |
Data: Marzec 12 2007 23:50:21 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 17:33:19 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Tu akurat recykling moze byc bliski 100%. Poza tym lit a nie olow :-) A moze siarka i sod ? Prąd też "ekologiczny" - Turoszów i Bełchatów zarobi. najwiecej zarobi rzad ktory prad oblozy podatkiem :-) J. 38 |
Data: Marzec 13 2007 03:01:15 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Tu akurat recykling moze byc bliski 100%.Niestety - akumulatory na krotko starczaja, a po paru latach sieAle jaki "ekologiczny" samochód za to masz. Nieważne, że zużyjesz A jak tam z recyklingiem litu sprawa wyglada? Bo ołów dość łatwo. A moze siarka i sod ? I odrobinka wody? I te niesympatyczne temperatury... Prąd też "ekologiczny" - Turoszów i Bełchatów zarobi.najwiecej zarobi rzad ktory prad oblozy podatkiem :-) I producenci wszystkiego - z deszczu pod rynnę. -- Best regards, RoMan 39 |
Data: Marzec 16 2007 17:42:48 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): Niestety - akumulatory na krotko starczaja, a po paru latach sieAku to najslabszy element EV - akurat tutaj dzieje sie po cichu od kilku lat mala rewolucja - ostatnio na topie sa urzadzenia li-ion a123 i Valence, Cobasys tez mocno pracuje. Jak dla mnie 2000 cylki 100% DoD powodujace utrate 5% pojemnosci to juz naprawde niezly wynik. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 40 |
Data: Marzec 16 2007 17:10:43 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): A i tak nie kupisz takiego auta, bo na urlop nim nie wyjedziesz..To moze PHEV? :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 41 |
Data: Marzec 16 2007 17:30:23 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): Jesli jest jakis spisek to np miedzy japonskimi producentami a amerykanskim/europejskimi rzadami. Dlaczego hybrydy maja taki maly akumulator i nie mozna ich doladowac z gniazdka ? Duzo nie wymagam, glupie 30km zasiegu po miescie wystarczylobyTo sie nazywa PHEV (Plugin Hybrid EV) i w USA wlasnie toczy sie batalia o wsparcie dla takiej konfiguracji. OStatnio jakby przychylniej patrzono na ten rodzaj: http://www.greencarcongress.com/2007/01/ford_announces_.html http://www.greencarcongress.com/2007/01/the_volt_may_be.html A jak ktos nie chce czekac i nie boi sie swojego Priusika modowac, to: http://thefraserdomain.typepad.com/energy/2007/03/a123systems_lii.html I generalnie polecam http://www.greencarcongress.com i http://thefraserdomain.typepad.com -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 42 |
Data: Marzec 12 2007 12:29:02 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Robert Rędziak | On 12 Mar 2007 11:11:04 +0100, Miecio Uswiadomilem to sobie gdy przeczytalem na stronach Tesla Motor A uświadomiłeś sobie, skąd się bierze prąd? ;) Ile mniej pracy dla mechanikow? Zero Koncernowi na rękę naklepać mnóstwo czegoś i o tym zapomnieć. Powinnismy sie zastanowic, jak wesprzec tych naszych pionierow? Pieniędzmi ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 43 |
Data: Marzec 12 2007 11:37:12 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Filip | -- ==Trotyl==-- wrote: Od dawna nad tym myslalem, ogladalem tez troche na discovery na ten temat, ale dzis w telexpresie zobaczylem taki samochod w Polskich warunkach. Z tego co slyszalem ma 14 akumulatorow(kwasowych jak bylo widac , mysle ze 45 Ah mialy , wygladaly standardowo), osiaga 100km/h i ma zasieg 200km.A jak byscie chcieli ubezpieczyc taki pojazd? Przeciez nie ma w ubezpieczalni pojemnosci silnika zero. Pozdrawiam Filip 44 |
Data: Marzec 12 2007 12:02:33 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Desoft |
A jak byscie chcieli ubezpieczyc taki pojazd? Przeciez nie ma w ubezpieczalni pojemnosci silnika zero. Z tym nie ma problemu. Jeżdżą już po naszych drogach przecież wózki akumulatorowe (melex i podobne), więc ten problem jest rozwiązany. -- Desoft R414 97' LPG 45 |
Data: Marzec 12 2007 12:08:44 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Filip | Desoft wrote: Nie jest. Zadzwon na infolinie i powiedz ze chcesz ubezpieczyc samochod, ktory ma zerowa pojemnosc i spytaj czy jest to mozliwe... Pzdr Filip 46 |
Data: Marzec 12 2007 13:44:46 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Filip napisał(a): Nie jest. Zadzwon na infolinie i powiedz ze chcesz ubezpieczyc samochod, ktory ma zerowa pojemnosc i spytaj czy jest to mozliwe... Zawsze można podać pojemność akumulatorów w Ah;) 47 |
Data: Marzec 12 2007 12:57:45 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: futszaK | On Mon, 12 Mar 2007 13:44:46 +0100, Tomasz Pyra wrote: Nie jest. Zadzwon na infolinie i powiedz ze chcesz ubezpieczyc samochod,Zawsze można podaÄ pojemnoć akumulatorów w Ah;) .....i kontrole czy aby aq który woże nie ma wiÄcej pojemnoĹci jak wpisane w dokumentach... ....ale przynajmiej by nie sprawdzali czy przypadkiem posiadany prÄ d nie jest prÄ dem opałowym zamiast napÄdowym... :P -- futszaK 0601061867 Nie przeszkadza mi ze ktos mnie myli z kobieta, chyba ze ta ostatnia jest Renata Beger :> 48 |
Data: Marzec 12 2007 14:31:09 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | futszaK napisał(a): On Mon, 12 Mar 2007 13:44:46 +0100, Tomasz Pyra wrote: To jest racja. ZresztÄ sÄ dzÄ że to jest powód przez który nie należy popadaÄ w zbytniÄ euforiÄ jeżeli chodzi o oszczÄdnoć samochodów elektrycznych. Cena benzyny to na dzieĹ dzisiejszy około 1.40zł+podatki. Jak zrezygnujemy z tych podatków samochody też zejdÄ z kosztem przejechania 100km do kilku złotych.. Na prÄ d nie ma tak wysokiej akcyzy i dlatego samochód elektryczny jest tani. Natomiast nie ma siÄ co oszukiwaÄ - fiskus nie przepuĹci. Jak pojawiÄ siÄ masowo samochody na prÄ d, a prÄ du jak wiadomo nie da siÄ na czerwono oznakowaÄ, to fiskus w inny sposób wyciÄ gnie łapÄ po kasÄ. Pewnie wprowadzi siÄ jakiĹ podatek drogowy od samochodu elektrycznego, którym fiskus odbije sobie te pieniÄ dze które teraz dostaje w akcyzie. 49 |
Data: Marzec 16 2007 17:53:36 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Jaroslaw Berezowski | Tomasz Pyra napisał(a): Natomiast nie ma siÄ co oszukiwaÄ - fiskus nie przepuĹci.Albo wprowadzi liczniki fiskalne energii w samochodach. Albo wdroza ten system oplaty za przejechana trase, z GPS czy czyms tam, o ktorym swego czasu byla mowa. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 50 |
Data: Marzec 12 2007 23:52:39 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 11:37:12 +0100, Filip wrote: A jak byscie chcieli ubezpieczyc taki pojazd? Przeciez nie ma w Ale jest _DO_ 900 :-) J. 51 |
Data: Marzec 12 2007 13:58:08 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | -- ==Trotyl==-- napisał(a): Daje nam to 9 minut pracy .Wytlumaczy mi ktos to? :-D A moze ktos zna szczegoly tego rozwiazania? Majš tam 14 akumulatorów 12V po 80Ah, czyli około 14kWh. Silnik ma 10kW, ale to akurat nie jest problem. W samochodzie elektrycznym silnik można zastosować większy - praktycznie nie wpłynie to na zużycie pršdu, no chyba że kierowca docinie i wykorzysta tš większš moc do szybszej jazdy. Przy prędkoci maksymalnej wystarczy to do przejechania około 140km co będzie kosztowało około 8zł (doliczajšc trochę strat mylę że to będzie realny koszt). Jadšc wolniej z pewnociš taniej. Problemem jest to, że zimš z tego zasięgu zostanie może 1/5, akumulatory z tego powodu trzeba by podgrzewać co znowu pochłonie sporo energii. Jeżeli zastosowali klasyczne akumulatory samochodowe, to długo im to nie pocišgnie, bo one bardzo nie lubiš głębokiego cyklu. Stały pršd 60A też chyba nie wróży tym akumulatorom zbyt długiego życia. Tu trzeba użyć akumulatorów trakcyjnych które majš wyższš odpornoć na głębokie rozładowywanie. Samo rozwišzanie jest o tyle fajne, że udało się to zbudować niskim kosztem, w "garażowych" warunkach. Zresztš po trójmiecie jedzi kilka tego typu pojazdów. Przyszłoć to raczej akumulatory z nieco wyższej półki, bo nawet nie NiCd, a raczej LiION i tym podobne. Z tym że na dzień dzisiejszy ceny takich akumulatorów jeszcze uniemożliwiajš sensowne wykorzystanie. Natomiast parametry takie jak zasięg 600km, 1000 cykli ładowania i akumulator zaledwie 150kg pozwalajš myleć o takim samochodzie całkiem realnie. Tylko akumulatory muszš stanieć jakie 100 razy :) 52 |
Data: Marzec 12 2007 14:41:47 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Andrzej Lawa | Tomasz Pyra napisał(a): Problemem jest to, że zima z tego zasięgu zostanie może 1/5, akumulatory To może coś takiego: http://www.theaircar.com/ :) W normalnej eksploatacji byłby to samochód "na prąd", tyle tylko że magazynujący energię w postaci poniekąd mechanicznej :) 53 |
Data: Marzec 12 2007 14:46:21 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Andrzej Lawa napisał(a): To może coś takiego: http://www.theaircar.com/ :) Moim zdaniem jak już chcemy sprężać gazy, to lepiej żeby był to wodór. To też dość ciekawy pomysł na przechowywanie energii elektrycznej, w dodatku stosunkowo wygodny w tankowaniu. 54 |
Data: Marzec 12 2007 18:34:58 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Andrzej Lawa | Tomasz Pyra napisał(a): W normalnej eksploatacji byłby to samochód "na prąd", tyle tylko że Be sensu. Wybuchowe, trudniejsze do uzyskania i jeszcze trudniejsze do przechowywania (skroplony wodór będzie przeciekał przez ścianki). To też dość ciekawy pomysł na przechowywanie energii elektrycznej, w Wygodny??????? 55 |
Data: Marzec 12 2007 23:35:40 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Andrzej Lawa napisał(a): Be sensu. Wybuchowe, trudniejsze do uzyskania i jeszcze trudniejsze do Ale o ile więcej energii w kilogramie i dm^3 - ogniwa wodorowe. To też dość ciekawy pomysł na przechowywanie energii elektrycznej, w No lepszy niż wielogodzinne ładowanie akumulatorów. 56 |
Data: Marzec 12 2007 23:48:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 23:35:40 +0100, Tomasz Pyra wrote: Andrzej Lawa napisał(a): W kg, bo dm^3 lekki bardzo. W dodatku zbiornik albo ciezki albo gruby i paliwo sie ulatnia :-) J. 57 |
Data: Marzec 13 2007 02:58:25 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Be sensu. Wybuchowe, trudniejsze do uzyskania i jeszcze trudniejsze doAle o ile więcej energii w kilogramie i dm^3 - ogniwa wodorowe. A ile energii potrzeba na wyprodukowanie i sprężenie tego wodoru? No lepszy niż wielogodzinne ładowanie akumulatorów.To też dość ciekawy pomysł na przechowywanie energii elektrycznej, wWygodny??????? A co ze sprawnoscia _całosci_? Od elektrolizy poczynając. -- Best regards, RoMan 58 |
Data: Marzec 12 2007 14:23:12 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Miecio | To może coś takiego: http://www.theaircar.com/ :) Jakis czas temu bylo o nim troche w mediach, potem ucichlo. Gdybym byl taryfiarzem to bym go sobie kupil - :-) Zasieg dosc optymistyczny 200-300km. Ciekawe, czy zamiast sprezania powietrza, moznaby naciagnac jakas sprezyne? ;-) Pzdr, Miecio -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 59 |
Data: Marzec 12 2007 17:42:22 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: --==Trotyl==-- |
takich akumulatorów jeszcze uniemożliwiajš sensowne wykorzystanie. ok, wszystko jasne, dzieki za wszystkie odpowidzi. Ze swoich doswiadczen modelarskich wiem ile kosztuje lekki akumulator LI-POLY , wiec w sumie rozumiem istote problemu ;-) Pozdrowienia dla wszystkich bioracych udzial w watku!! 60 |
Data: Marzec 12 2007 21:36:44 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Franc | We wszystkich tych polskich przeróbkach występuje jedna prawidłowość: pakują 61 |
Data: Marzec 13 2007 00:09:55 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: J.F. | On Mon, 12 Mar 2007 21:36:44 +0000 (UTC), Franc wrote: We wszystkich tych polskich przeróbkach występuje jedna prawidłowość: pakują GM jak robil EV1 to tez tak zrobil :-) dosyć duże straty energii, dodatkowo jest to spora masa (spora masa i straty Skrzynia o zmiennym przelozeniu jest tu glownie dla wygody - po prostu jest. Natomiast moment w silniku elektrycznym uzyskuje sie z miedzi i zelaza - czyli wazy to. Dzieki przekladni obroty sa wyzsze, prady mniejsze, a ze napiecie wyzsze .. do 500V nie ma problemu z izolacja. J. 62 |
Data: Marzec 13 2007 08:40:44 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Franc napisał(a): We wszystkich tych polskich przeróbkach występuje jedna prawidłowość: pakują silnik elektryczny zamiast spalinowego pozostawiając skrzynię biegów. Zastanawiam się co nimi powoduje? Przecież taka skrzynia biegów generuje dosyć duże straty energii, dodatkowo jest to spora masa (spora masa i straty w stosunku do mech.różnicowego z powiększonym, pojedynczym przełożeniem). Sądzę że przede wszystkim koszty. I tak trzeba zrobić jakąś przekładnię, a mając skrzynię biegów wystarczy zapiąć raz ten odpowiedni bieg i jeździć. Kolejna sprawa jest taka, że te silniki idealne nie są i dwa biegi mogą się przydać, zwłaszcza patrząc na wykres z hamowni tego samochodu z którego wynika że biegów to by się przydało z 10, albo i 20... Tylko jakiś ten wykres dziwny jest, i nie zgadza się z zadeklarowanymi danymi silnika. 63 |
Data: Marzec 13 2007 09:08:37 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 Mar 2007 21:36:44 +0000 (UTC), "Franc " We wszystkich tych polskich przeróbkach występuje jedna prawidłowość: pakują Łatwość przeróbki. Szczególnei w autach FWD. w stosunku do mech.różnicowego z powiększonym, pojedynczym przełożeniem). A Istotnie. I ma. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 64 |
Data: Marzec 13 2007 09:55:05 | Temat: Re: Samochod elektryczny | Autor: | Ktoś pytał o cenę... Tesla kosztuje niecałe 100k$ |