Samochód na LPG od środka.
1 | Data: Wrzesien 04 2008 16:59:29 |
Temat: Samochód na LPG od środka. | |
Autor: Sqeeb | Witam. 2 |
Data: Wrzesien 04 2008 17:03:00 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Pa_blo |
Witam. Instalacja gazowa jest wpieta miedzy wtryskiwaczami benzynowymi a wtyczkami do wtryskiwaczy w samochodzie. Podczas pracy na gazie nstalacja gazowa (sekwencyjna) jednoczesnie emuluje wtryskiwacze (rezystancja) dla komputera samochodowego i odbiera sygnaly z wtyczek dla wtryskiwaczy benzynowych. W starszych instalacjach jest specjalny emulator odcinajacy wtryskiewacze. Picasso 3 |
Data: Wrzesien 04 2008 17:15:28 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Sqeeb | Instalacja gazowa jest wpieta miedzy wtryskiwaczami benzynowymi awtyczkami do wtryskiwaczy w samochodzie. Podczas pracy na gazie nstalacja gazowakomputera samochodowego i odbiera sygnaly z wtyczek dla wtryskiwaczy benzynowych. Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, że w tych starszych emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie działa 'na pusto'? A co z pompą paliwa? 4 |
Data: Wrzesien 04 2008 17:44:58 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: J.F. | Użytkownik "Sqeeb" napisał w wiadomości Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, że w A pompa zazwyczaj dziala. Mozna by ja odciac, ale komu by sie chcialo, a moze jeszcze komputer ma jakis czujnik cisnienia paliwa .. J. 5 |
Data: Wrzesien 04 2008 19:27:41 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: Samotnik | Dnia 04.09.2008 J.F. napisał/a: Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, ?e w No właśnie. Np. mój ma, co spowodowało, że kiedy mi pompa paliwa siadła, to niestety i instalka IV generacji odmówiła pracy na LPG. I tak to z bi-fuel w jednej chwili auto stało się no-fuel ;) -- Samotnik Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/ Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 6 |
Data: Wrzesien 04 2008 21:34:06 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: J.F. | On Thu, 4 Sep 2008 19:27:41 +0000 (UTC), Samotnik wrote: Dnia 04.09.2008 J.F. napisał/a: Trzeba bylo awaryjnie podlaczyc pompke do opon :-) J. 7 |
Data: Wrzesien 04 2008 18:06:23 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Pa_blo |
Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego cisnienia w calym ukladzie wylacza pompe - po przekluczeniu kluczyka slychac pompe tylko przez chwile. Jesli wtryskiwacze nie wtryskuja bo nie dostaja pradu to cisnienie w ukladzie caly czas jest wysokie i pompa sie nie wlacza. Emulator odlacza wtryskiwacze od instalacji samochodu i je emuluje zeby komputer samochodu nie glupial. Generalnie to dziala troche inaczej niz przedstawilem bo emulator wlacza w obwod wtryskiwacza dodatkowy rezystor i ogranicza prad plynacy przez wtryskiwacz. Najprosciej zrobic emulator/odciecie samemu wlaczajac w obwod wtryskiwaczy na plusie odpowiedni rezystor, najczesciej wtryskiwacze sa sterowane minusem a plus maja wspolny. Picasso 8 |
Data: Wrzesien 04 2008 19:50:58 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: J.F. | On Thu, 4 Sep 2008 18:06:23 +0200, Pa_blo wrote: Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego Jestes pewien ? Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego presostatu. Ktos ma uszkodzona i moze zrobic fotki po sekcji ? J. 9 |
Data: Wrzesien 04 2008 19:57:07 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Maciek | Uzytkownik "J.F." napisal w wiadomosci On Thu, 4 Sep 2008 18:06:23 +0200, Pa_blo wrote: Nie ma prestotatu, pompa dziala caly czas z ta sama wydajnoscia. Jest za to regulator cisnienia benzyny w listwie do ktorej wpiete sa wtryskiwacze. regulator utrzymuje stala rozniece miedzy cisnieniem benzyny (puszczajac jej mniej lub wiecej z powrotem do zbiornika) w stosunku do podcisnienia w kolektorze ssacym silnika. Analogicznie robi parownik w instalacji gazowej. Taki zabieg odciaza komputer sterujacy wtryskiem benzyny od ciaglego kontrolowania cisnienia benzyny i korekcji czasu wtrysku. 10 |
Data: Wrzesien 04 2008 20:53:29 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Pa_blo |
Jak zwal tak zwal... Gdzies w garazu mam pompe od wiekowego studebakera i od mlodszej bmw e34 ktore zachowuja sie identycznie - po osiagnieciu danego cisnienia wylaczaja sie. Picasso 11 |
Data: Wrzesien 04 2008 21:00:55 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: J.F. | On Thu, 4 Sep 2008 20:53:29 +0200, Pa_blo wrote: Uzytkownik "J.F." napisal w wiadomosci Jak zwal tak zwal... Ale same z siebie, czy komputer tak nimi steruje ? I to IMO nawet nie sprawdza cisnienia - tylko po przekreceniu kluczyka wlacza pompe na chwile i wylacza az do rozruchu. J. 12 |
Data: Wrzesien 04 2008 21:35:28 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | I to IMO nawet nie sprawdza cisnienia - tylko po przekreceniu kluczyka dokladnie tak jest. to nie zaden czujnik odcina pompe po osiagnieciu cisnienia. przed zaplonem pompa uruchamia sie na chwile "dobijajac" cisnienie w ukladzie i sie wylacza ale nie ma to zwiazku z tym ze jakis czujnik jej sie kaze wylaczyc. potem przy zapolonie pompa chodzi normalnie i po zapaleniu silnika tez. pompa podaje wieksze cisnienie niz potrzebne jest na listwie wtryskiwaczy ale o to dba czujnik cisnienia paliwa przed listwa i on po osiagnieciu odpowiedniego cisnienia na listwie nadmiar paliwa kieruje do powortu skad trafia do baku. pompa chodzi caly czas bez zmian az do wylaczenia zaplonu. wylaczanie i wlaczanie pompy a przez to spadek w calym ukladzie powodowal by dosc spore opoznienia w podawaniu paliwa i co w przypadku naglego wdepniecia na pedal gazu ? pompa by sie zalaczala z jakas tam zwloka, pelna moc z kolejna zwloka, dobicie cisnienie na odcinku od baku do wtryskow tez chwile trwa, a paliwa w listwie z wtryskiwaczami niewiele :P dlatego cisnienei jest regulowane tuz przed listwa z wtryskami zeby nie bylo takiej sytuacji. przy gazie najczesciej pompa nie jest odlaczana i ciagle podaje paliwo, ale regulator cisnienie kieruje to paliwo do powrotu wiec najczesciej przy jezdzie na gazie pompapaliwa sobie miesza paliwo w baku, nic wiecej :) stad jak ktos nie mysli i jezdzi z miniamalna iloscia paliwa non stop to zaciera pompe paliwa i potem placz ze gaz zly:) -- pzdr piotrek 13 |
Data: Wrzesien 04 2008 23:13:30 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Pa_blo |
Same z siebie po podlaczeniu pod zasilacz staja po napompowaniu . Picasso 14 |
Data: Wrzesien 08 2008 14:52:39 | Temat: Re: Samochód na LPG od Âśrodka. | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 04 Sep 2008 19:50:58 +0200, J.F. Jestes pewien ? Są takie i takie. Sierra ma bez, po prostu ECU podaje przez 2 sekundy napięcie na pompę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Wrzesien 04 2008 19:29:33 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: Samotnik | Dnia 04.09.2008 Pa_blo napisał/a: Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, ?e w tych To po co przelew z powrotem do zbiornika? A po przekręceniu kluczyka to komp po prostu podaje napięcie przez chwilę tylko na pompę, do czasu rozruchu. -- Samotnik Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/ Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 16 |
Data: Wrzesien 06 2008 11:03:15 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: Pa_blo |
Przed listwa jest zawor regulujacy cisnienie, nadcisnienie w stosunku do kolektora ssacego powinno byc stale i gdzies nadmiar musi byc odprowadzany. Ewentualne zabezpieczenie w pompie nie przeszkadza regulacji cisnienia na listwie. Picasso 17 |
Data: Wrzesien 04 2008 19:20:14 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Robert_J | Nurtuje mnie pytanie jak (od tej teoretycznej strony) jest odcinany dopływ Po prostu wtryskiwacze nie są otwierane i tyle. ECU LPG odcina ich zasilanie i symuluje (emuluje) ich obecność dla ECU benzynowego, bo inaczej komp benzynowy pokaże usterkę. Z reguły są to oporniki w kompie LPG :-) Wtedy pompa paliwa w Zależy czy montując instalację LPG magicy zastosowali wyłączanie czy nie. Nawet jak pompa działa po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia przestaje. Wtryskiwacze chyba też? Nie, patrz na początek :-). Przecież gdyby wtryski działały to silnik by pracował na benzynie... To czasem jest powodem zapiekania się wtryskiwaczy benzyny, bo przegrzewają się. A normanie są chłodzone benzyną :-). 18 |
Data: Wrzesien 04 2008 21:38:11 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | Nie, patrz na początek :-). Przecież gdyby wtryski działały to silnik by normalnei to one poprostu pracuja czyli sie otwieraja i zamykaja. jak nie pracuja to ciagle sa zamkniete i w takiej pozycji sie poprostu zapiekaja i tyle. zadne chlodzenie benzyna, ty wiesz jaka temperature ma wtryskiwacz? niewiem jakie ilosci benzyny i w jakiej temperaturze by musialo byc podawane na wtryskiwacz zeby go schlodzic w jakikolwiek znaczacy sposob:) a juz bajki ze pompy przy gazie sie nei odlacza bo wtryski sa chlodzone benzyna to juz wogole jakas szopka, bo paliwo z baku zawraca przed listwa z wtryskami nawet do nich nie docierajac, wiec tym bardziej nie moze ich chlodzic:) -- pzdr piotrek 19 |
Data: Wrzesien 05 2008 18:41:48 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Sqeeb | Dobra, widze że każdy ma jakąś swoją teorię, ale nie bardzo mi idzie 20 |
Data: Wrzesien 05 2008 22:21:39 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | Dobra, widze że każdy ma jakąś swoją teorię, ale nie bardzo mi idzie pompa chodzi caly czas, za cisnienei odpowiada regulator cisnienia przed listwa. jak jedziesz na benzynie wtryski chodza normalnie, przelaczasz na gaz, wtryski sa odcinane, regulator cisnienie puszcza nadmiar cisnienia do powrotu, a komputer samochodu daje sygnal "zamiast" do wtryskow do komputera od gazu i na tej podstawie sa sterowane wtryski gazu :) w mocno ogolny sposob opisalem jesli mowimy o sekwencji. jesli o II gen to praca wtryskow jest emulowana zeby ECU silnika myslal ze wtryski pracuja normalnie, a w tym czasie wtryski nie pracuja, pompa paliwa chodzi caly czas, cale paliwo regulator cisnienia zwraca powrotem do baku. -- pzdr piotrek 21 |
Data: Wrzesien 06 2008 13:52:29 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: zch2872 | Piotrek pisze: jesli o II gen to praca wtryskow jest emulowana zeby ECU silnika myslal ze wtryski pracuja normalnie, a w tym czasie wtryski nie pracuja, pompa paliwa chodzi caly czas, cale paliwo regulator cisnienia zwraca powrotem do baku. U mnie był przekaźnik odłączający pompę. zch 22 |
Data: Wrzesien 06 2008 20:38:58 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | U mnie był przekaźnik odłączający pompę. tak ale to juz nie regula, a czasami radosna tworczosc gazownikow lub poprostu taki patent. generalnie przekaznik odlaczajacy pompe nie jest wymagany do instalacji gazowej. -- pzdr piotrek 23 |
Data: Wrzesien 06 2008 23:31:56 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: zch2872 | Piotrek pisze: U mnie był przekaźnik odłączający pompę. Spytali czy chcę to chciałem. 5 lat temu to było :-) Tak dla przestrogi !!! Jeśli ktoś ma nawet taki przekaźnik to mimo wszystko niech tej benzyny trochę więcej nalewa niż rezerwa rezerwy. Zaparkowałem sobie pod górkę i pompa sie zjarała a nie można powiedzieć że była mocno eksploatowana :-( zch 24 |
Data: Wrzesien 07 2008 15:14:07 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | Spytali czy chcę to chciałem. 5 lat temu to było :-) czasem sie przydaje, ale roznie to mowia. ze lepiej jak nie chodzi(bo sie niby nie spali jak malo paliwa, ale jak widac po twoim przykladzie mozna dac rade), albo nie zakladac bo jak pompa nie chodzi to sie "zapiec" moze. tak czy inaczej przy sekwencji sie odpala na paliwie wiec ciezko zeby sie cos pompie stalo obojetne czy jest przekaznik czy nie pod warunkiem ze jest paliwo:) mnie by sie kiedys przydal taki przekaznik jak strzelil przewod paliwowy i mi lecialo paliwo na silnik a ja sie po chwii zorientowalem dopiero. moglo sie zapalic, ale na szczescie wszystko byl OK. inna sprawa ze jazda byla nie mozliwa, ale po konsultacji telefonicznej potraktowalem mlotkiem zabezpieczenie wstrzasowe i ono odcielo pompe paliwa i pojechalem do mechanika na gazie :) -- pzdr piotrek 25 |
Data: Wrzesien 07 2008 14:02:14 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: Samotnik | Dnia 07.09.2008 Piotrek napisał/a: mnie by sie kiedys przydal taki przekaznik jak strzelil przewod paliwowy i Wystarczyło wyjąć bezpiecznik. ;) -- Samotnik Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/ Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 26 |
Data: Wrzesien 07 2008 18:14:40 | Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka. | Autor: Piotrek | Wystarczyło wyjąć bezpiecznik. ;) pewnie ze tak, ale brak opisu dokladnie ktory to :) nie mialem czasu ani ochoty zgadywac. a gdzie jest zabezpieczenie to wiedzialem, otwarlem bagaznik, mlotek, puk i po sprawie:) po naprawie, "restart" zabezpieczenia i po problemie:) -- pzdr piotrek 27 |
Data: Wrzesien 07 2008 22:48:15 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: zch2872 | Piotrek pisze: nie chodzi to sie "zapiec" moze. Ale piszemy o II generacji. Mało to mało ale jednak zawsze silnik na benzynie odpala. zch 28 |
Data: Wrzesien 08 2008 07:40:39 | Temat: Re: Samochód na LPG od środka. | Autor: Piotrek | Ale piszemy o II generacji. Mało to mało ale jednak zawsze silnik na nie ma znaczenia o ktorej generacji piszemy bo kazda instalacja gazowa ma opcje odpalania na benzynie. malo tego kazdy samochod z instalacja powinien odpalac na benzynie i dopiero jak silnik osiagnie odpowiednia temperature mozna przelaczyc na gaz. ale ze w I i w II gen spokojnie mozna odpalac na gazie to kazdy robi jak woli, a dopiero w sekwencji odpalenie na na gazie jest wiekszym wyzwaniem bo w wiekszosci modeli odbywa sie to w trybie "awaryjnym" bo sekwencja jako taka nie ma mozliwosci odpalenia na gazie. -- pzdr piotrek |