Grupy dyskusyjne   »   Samochód na LPG od środka.

Samochód na LPG od środka.



1 Data: Wrzesien 04 2008 16:59:29
Temat: Samochód na LPG od środka.
Autor: Sqeeb 

Witam.
Nurtuje mnie pytanie jak (od tej teoretycznej strony) jest odcinany dopływ
paliwa do wtryskiwaczy podczas zasilania silnika gazem. Wtedy pompa paliwa w
zbiorniku działa? Wtryskiwacze chyba też? Więc gdzie to paliwo jest
odcinane? Jakiś dodatkowy elektrozawór?

Przepraszam, jeżeli temat już był, nic nie znalazłem co by mi pomogło.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Sqeeb



2 Data: Wrzesien 04 2008 17:03:00
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości

Witam.
Nurtuje mnie pytanie jak (od tej teoretycznej strony) jest odcinany dopływ
paliwa do wtryskiwaczy podczas zasilania silnika gazem. Wtedy pompa paliwa
w
zbiorniku działa? Wtryskiwacze chyba też? Więc gdzie to paliwo jest
odcinane? Jakiś dodatkowy elektrozawór?

Przepraszam, jeżeli temat już był, nic nie znalazłem co by mi pomogło.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Instalacja gazowa jest wpieta miedzy wtryskiwaczami benzynowymi a wtyczkami
do wtryskiwaczy w samochodzie. Podczas pracy na gazie nstalacja gazowa
(sekwencyjna) jednoczesnie emuluje wtryskiwacze (rezystancja) dla komputera
samochodowego i odbiera sygnaly z wtyczek dla wtryskiwaczy benzynowych.
W starszych instalacjach jest specjalny emulator odcinajacy wtryskiewacze.

Picasso

3 Data: Wrzesien 04 2008 17:15:28
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Sqeeb 

Instalacja gazowa jest wpieta miedzy wtryskiwaczami benzynowymi a
wtyczkami
do wtryskiwaczy w samochodzie. Podczas pracy na gazie nstalacja gazowa
(sekwencyjna) jednoczesnie emuluje wtryskiwacze (rezystancja) dla
komputera
samochodowego i odbiera sygnaly z wtyczek dla wtryskiwaczy benzynowych.
W starszych instalacjach jest specjalny emulator odcinajacy wtryskiewacze.

Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, że w tych
starszych
emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie działa 'na pusto'? A co z
pompą
paliwa?

4 Data: Wrzesien 04 2008 17:44:58
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości

Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, że w
tych
starszych
emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie działa 'na pusto'?
A co z
pompą  paliwa?

A pompa zazwyczaj dziala.

Mozna by ja odciac, ale komu by sie chcialo, a moze jeszcze
komputer ma jakis czujnik cisnienia paliwa ..

J.

5 Data: Wrzesien 04 2008 19:27:41
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: Samotnik 

Dnia 04.09.2008 J.F.  napisał/a:

Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, ?e w
tych
starszych
emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie dzia?a 'na pusto'?
A co z
pomp?  paliwa?

A pompa zazwyczaj dziala.

Mozna by ja odciac, ale komu by sie chcialo, a moze jeszcze
komputer ma jakis czujnik cisnienia paliwa ..

No właśnie. Np. mój ma, co spowodowało, że kiedy mi pompa paliwa siadła, to
niestety i instalka IV generacji odmówiła pracy na LPG. I tak to z bi-fuel
w jednej chwili auto stało się no-fuel ;)
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

6 Data: Wrzesien 04 2008 21:34:06
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: J.F. 

On Thu, 4 Sep 2008 19:27:41 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Dnia 04.09.2008 J.F.  napisał/a:
Mozna by ja odciac, ale komu by sie chcialo, a moze jeszcze
komputer ma jakis czujnik cisnienia paliwa ..

No właśnie. Np. mój ma, co spowodowało, że kiedy mi pompa paliwa siadła, to
niestety i instalka IV generacji odmówiła pracy na LPG. I tak to z bi-fuel
w jednej chwili auto stało się no-fuel ;)

Trzeba bylo awaryjnie podlaczyc pompke do opon :-)

J.

7 Data: Wrzesien 04 2008 18:06:23
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Sqeeb"  napisał w wiadomości


Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, że w tych
starszych
emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie działa 'na pusto'? A co z
pompą
paliwa?


Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego
cisnienia w calym ukladzie wylacza pompe - po przekluczeniu kluczyka slychac
pompe tylko przez chwile. Jesli wtryskiwacze nie wtryskuja bo nie dostaja
pradu to cisnienie w ukladzie caly czas jest wysokie i pompa sie nie wlacza.
Emulator odlacza wtryskiwacze od instalacji samochodu i je emuluje zeby
komputer samochodu nie glupial.
Generalnie to dziala troche inaczej niz przedstawilem bo emulator wlacza w
obwod wtryskiwacza dodatkowy rezystor i ogranicza prad plynacy przez
wtryskiwacz.
Najprosciej zrobic emulator/odciecie samemu wlaczajac w obwod wtryskiwaczy
na plusie odpowiedni rezystor, najczesciej wtryskiwacze sa sterowane minusem
a plus maja wspolny.

Picasso

8 Data: Wrzesien 04 2008 19:50:58
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: J.F. 

On Thu, 4 Sep 2008 18:06:23 +0200,  Pa_blo wrote:

Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego
cisnienia w calym ukladzie wylacza pompe - po przekluczeniu kluczyka slychac
pompe tylko przez chwile. Jesli wtryskiwacze nie wtryskuja bo nie dostaja
pradu to cisnienie w ukladzie caly czas jest wysokie i pompa sie nie wlacza.

Jestes pewien ?
Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego
presostatu.

Ktos ma uszkodzona i moze zrobic fotki po sekcji ?

J.

9 Data: Wrzesien 04 2008 19:57:07
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Maciek 

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci

On Thu, 4 Sep 2008 18:06:23 +0200,  Pa_blo wrote:
Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego
cisnienia w calym ukladzie wylacza pompe - po przekluczeniu kluczyka
slychac
pompe tylko przez chwile. Jesli wtryskiwacze nie wtryskuja bo nie dostaja
pradu to cisnienie w ukladzie caly czas jest wysokie i pompa sie nie
wlacza.

Jestes pewien ?
Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego
presostatu.

Ktos ma uszkodzona i moze zrobic fotki po sekcji ?

J.


Nie ma prestotatu, pompa dziala caly czas z ta sama wydajnoscia. Jest za to
regulator cisnienia benzyny w listwie do ktorej wpiete sa wtryskiwacze.
regulator utrzymuje stala rozniece miedzy cisnieniem benzyny (puszczajac jej
mniej lub wiecej z powrotem do zbiornika) w stosunku do podcisnienia w
kolektorze ssacym silnika. Analogicznie robi parownik w instalacji gazowej.
Taki zabieg odciaza komputer sterujacy wtryskiem benzyny od ciaglego
kontrolowania cisnienia benzyny i korekcji czasu wtrysku.

10 Data: Wrzesien 04 2008 20:53:29
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Pa_blo 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci



Jestes pewien ?
Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego
presostatu.

Ktos ma uszkodzona i moze zrobic fotki po sekcji ?


Jak zwal tak zwal...
Gdzies w garazu mam pompe od wiekowego studebakera i od mlodszej bmw e34
ktore zachowuja sie identycznie - po osiagnieciu danego cisnienia wylaczaja
sie.

Picasso

11 Data: Wrzesien 04 2008 21:00:55
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: J.F. 

On Thu, 4 Sep 2008 20:53:29 +0200,  Pa_blo wrote:

Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci
Jestes pewien ?
Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego
presostatu.

Jak zwal tak zwal...
Gdzies w garazu mam pompe od wiekowego studebakera i od mlodszej bmw e34
ktore zachowuja sie identycznie - po osiagnieciu danego cisnienia wylaczaja
sie.

Ale same z siebie, czy komputer tak nimi steruje ?

I to IMO nawet nie sprawdza cisnienia - tylko po przekreceniu kluczyka
wlacza pompe na chwile i wylacza az do rozruchu.

J.

12 Data: Wrzesien 04 2008 21:35:28
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

I to IMO nawet nie sprawdza cisnienia - tylko po przekreceniu kluczyka
wlacza pompe na chwile i wylacza az do rozruchu.

dokladnie tak jest. to nie zaden czujnik odcina pompe po osiagnieciu
cisnienia.
przed zaplonem pompa uruchamia sie na chwile "dobijajac" cisnienie w
ukladzie i sie wylacza ale nie ma to zwiazku z tym ze jakis czujnik jej sie
kaze wylaczyc.
potem przy zapolonie pompa chodzi normalnie i po zapaleniu silnika tez.
pompa podaje wieksze cisnienie niz potrzebne jest na listwie wtryskiwaczy
ale o to dba czujnik cisnienia paliwa przed listwa i on po osiagnieciu
odpowiedniego cisnienia na listwie nadmiar paliwa kieruje do powortu skad
trafia do baku.
pompa chodzi caly czas bez zmian az do wylaczenia zaplonu.
wylaczanie i wlaczanie pompy a przez to spadek w calym ukladzie powodowal by
dosc spore opoznienia w podawaniu paliwa i co w przypadku naglego wdepniecia
na pedal gazu ? pompa by sie zalaczala z jakas tam zwloka, pelna moc z
kolejna zwloka, dobicie cisnienie na odcinku od baku do wtryskow tez chwile
trwa, a paliwa w listwie z wtryskiwaczami niewiele :P

dlatego cisnienei jest regulowane tuz przed listwa z wtryskami zeby nie bylo
takiej sytuacji.

przy gazie najczesciej pompa nie jest odlaczana i ciagle podaje paliwo, ale
regulator cisnienie kieruje to paliwo do powrotu wiec najczesciej przy
jezdzie na gazie pompapaliwa sobie miesza paliwo w baku, nic wiecej :)
stad jak ktos nie mysli i jezdzi z miniamalna iloscia paliwa non stop to
zaciera pompe paliwa i potem placz ze gaz zly:)


--
pzdr
piotrek

13 Data: Wrzesien 04 2008 23:13:30
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Pa_blo 


Uzytkownik "J.F."  napisal w wiadomosci


Ale same z siebie, czy komputer tak nimi steruje ?

I to IMO nawet nie sprawdza cisnienia - tylko po przekreceniu kluczyka
wlacza pompe na chwile i wylacza az do rozruchu.


Same z siebie po podlaczeniu pod zasilacz staja po napompowaniu .

Picasso

14 Data: Wrzesien 08 2008 14:52:39
Temat: Re: Samochód na LPG od Âśrodka.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 04 Sep 2008 19:50:58 +0200, J.F.
 wrote:

Jestes pewien ?
Owszem, tak sie zachowuje, ale IMHO nie ma w pompie zadnego
presostatu.

Są takie i takie. Sierra ma bez, po prostu ECU podaje przez 2 sekundy
napięcie na pompę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

15 Data: Wrzesien 04 2008 19:29:33
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: Samotnik 

Dnia 04.09.2008 Pa_blo  napisał/a:

Mnie konkretnie interesuje II-ga generacja. Czyli mówisz, ?e w tych
starszych
emulator oszukuje komputer, a wtryskiwacz nie dzia?a 'na pusto'? A co z
pomp?
paliwa?


Pompa paliwa ma wbudowany presostat ktory po osiagnieciu odpowiedniego
cisnienia w calym ukladzie wylacza pompe - po przekluczeniu kluczyka slychac
pompe tylko przez chwile.

To po co przelew z powrotem do zbiornika? A po przekręceniu kluczyka to
komp po prostu podaje napięcie przez chwilę tylko na pompę, do czasu rozruchu.
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

16 Data: Wrzesien 06 2008 11:03:15
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: Pa_blo 


Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości



To po co przelew z powrotem do zbiornika? A po przekręceniu kluczyka to
komp po prostu podaje napięcie przez chwilę tylko na pompę, do czasu
rozruchu.


Przed listwa jest zawor regulujacy cisnienie, nadcisnienie w stosunku do
kolektora ssacego powinno byc stale i gdzies nadmiar musi byc odprowadzany.
Ewentualne zabezpieczenie w pompie nie przeszkadza regulacji cisnienia na
listwie.

Picasso

17 Data: Wrzesien 04 2008 19:20:14
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Robert_J 

Nurtuje mnie pytanie jak (od tej teoretycznej strony) jest odcinany dopływ
paliwa do wtryskiwaczy podczas zasilania silnika gazem.

Po prostu wtryskiwacze nie są otwierane i tyle. ECU LPG odcina ich zasilanie i symuluje (emuluje) ich obecność dla ECU benzynowego, bo inaczej komp benzynowy pokaże usterkę. Z reguły są to oporniki w kompie LPG :-)


Wtedy pompa paliwa w
zbiorniku działa?

Zależy czy montując instalację LPG magicy zastosowali wyłączanie czy nie. Nawet jak pompa działa po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia przestaje.


Wtryskiwacze chyba też?

Nie, patrz na początek :-). Przecież gdyby wtryski działały to silnik by pracował na benzynie... To czasem jest powodem zapiekania się wtryskiwaczy benzyny, bo przegrzewają się. A normanie są chłodzone benzyną :-).

18 Data: Wrzesien 04 2008 21:38:11
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

Nie, patrz na początek :-). Przecież gdyby wtryski działały to silnik by
pracował na benzynie... To czasem jest powodem zapiekania się wtryskiwaczy
benzyny, bo przegrzewają się. A normanie są chłodzone benzyną :-).


normalnei to one poprostu pracuja czyli sie otwieraja i zamykaja.
jak nie pracuja to ciagle sa zamkniete i w takiej pozycji sie poprostu
zapiekaja i tyle.

zadne chlodzenie benzyna, ty wiesz jaka temperature ma wtryskiwacz? niewiem
jakie ilosci  benzyny i w jakiej temperaturze by musialo byc podawane na
wtryskiwacz zeby go schlodzic w jakikolwiek znaczacy sposob:)
a juz bajki ze pompy przy gazie sie nei odlacza bo wtryski sa chlodzone
benzyna to juz wogole jakas szopka, bo paliwo z baku zawraca przed listwa z
wtryskami nawet do nich nie docierajac, wiec tym bardziej nie moze ich
chlodzic:)

--
pzdr
piotrek

19 Data: Wrzesien 05 2008 18:41:48
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Sqeeb 

Dobra, widze że każdy ma jakąś swoją teorię, ale nie bardzo mi idzie
zebranie tego wszystkiego razem. Czyli jak to jest? Pompa tylko 'dobija'
ciśnienie w listwie, wtryskiwacze benzyny są zamknięte a emulator oszukuje
komputer od benzyny że wtryskiwacze podają paliwo do cylindra. Tak?

20 Data: Wrzesien 05 2008 22:21:39
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

Dobra, widze że każdy ma jakąś swoją teorię, ale nie bardzo mi idzie
zebranie tego wszystkiego razem. Czyli jak to jest? Pompa tylko 'dobija'
ciśnienie w listwie, wtryskiwacze benzyny są zamknięte a emulator oszukuje
komputer od benzyny że wtryskiwacze podają paliwo do cylindra. Tak?

pompa chodzi caly czas, za cisnienei odpowiada regulator cisnienia przed
listwa.
jak jedziesz na benzynie wtryski chodza normalnie, przelaczasz na gaz,
wtryski sa odcinane, regulator cisnienie puszcza nadmiar cisnienia do
powrotu, a komputer samochodu daje sygnal "zamiast" do wtryskow do komputera
od gazu i na tej podstawie sa sterowane wtryski gazu :)
w mocno ogolny sposob opisalem jesli mowimy o sekwencji.

jesli o II gen to praca wtryskow jest emulowana zeby ECU silnika myslal ze
wtryski pracuja normalnie, a w tym czasie wtryski nie pracuja, pompa paliwa
chodzi caly czas, cale paliwo regulator cisnienia zwraca powrotem do baku.

--
pzdr
piotrek

21 Data: Wrzesien 06 2008 13:52:29
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: zch2872 

Piotrek pisze:

jesli o II gen to praca wtryskow jest emulowana zeby ECU silnika myslal ze wtryski pracuja normalnie, a w tym czasie wtryski nie pracuja, pompa paliwa chodzi caly czas, cale paliwo regulator cisnienia zwraca powrotem do baku.

U mnie był przekaźnik odłączający pompę.

zch

22 Data: Wrzesien 06 2008 20:38:58
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

U mnie był przekaźnik odłączający pompę.

tak ale to juz nie regula, a czasami radosna tworczosc gazownikow lub
poprostu taki patent.
generalnie przekaznik odlaczajacy pompe nie jest wymagany do instalacji
gazowej.

--
pzdr
piotrek

23 Data: Wrzesien 06 2008 23:31:56
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: zch2872 

Piotrek pisze:

U mnie był przekaźnik odłączający pompę.

tak ale to juz nie regula, a czasami radosna tworczosc gazownikow lub poprostu taki patent.
generalnie przekaznik odlaczajacy pompe nie jest wymagany do instalacji gazowej.


Spytali czy chcę to chciałem. 5 lat temu to było :-)

Tak dla przestrogi !!!
Jeśli ktoś ma nawet taki przekaźnik to mimo wszystko niech tej benzyny trochę więcej nalewa niż rezerwa rezerwy.
Zaparkowałem sobie pod górkę i pompa sie zjarała a nie można powiedzieć że była mocno eksploatowana :-(

zch

24 Data: Wrzesien 07 2008 15:14:07
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

Spytali czy chcę to chciałem. 5 lat temu to było :-)

Tak dla przestrogi !!!

czasem sie przydaje, ale roznie to mowia.
ze lepiej jak nie chodzi(bo sie niby nie spali jak malo paliwa, ale jak
widac po twoim przykladzie mozna dac rade), albo nie zakladac bo jak pompa
nie chodzi to sie "zapiec" moze.
tak czy inaczej przy sekwencji sie odpala na paliwie wiec ciezko zeby sie
cos pompie stalo obojetne czy jest przekaznik czy nie pod warunkiem ze jest
paliwo:)

mnie by sie kiedys przydal taki przekaznik jak strzelil przewod paliwowy i
mi lecialo paliwo na silnik a ja sie po chwii zorientowalem dopiero. moglo
sie zapalic, ale na szczescie wszystko byl OK.
inna sprawa ze jazda byla nie mozliwa, ale po konsultacji telefonicznej
potraktowalem mlotkiem zabezpieczenie wstrzasowe i ono odcielo pompe paliwa
i pojechalem do mechanika na gazie :)

--
pzdr
piotrek

25 Data: Wrzesien 07 2008 14:02:14
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: Samotnik 

Dnia 07.09.2008 Piotrek  napisał/a:

mnie by sie kiedys przydal taki przekaznik jak strzelil przewod paliwowy i
mi lecialo paliwo na silnik a ja sie po chwii zorientowalem dopiero. moglo
sie zapalic, ale na szczescie wszystko byl OK.
inna sprawa ze jazda byla nie mozliwa, ale po konsultacji telefonicznej
potraktowalem mlotkiem zabezpieczenie wstrzasowe i ono odcielo pompe paliwa
i pojechalem do mechanika na gazie :)

Wystarczyło wyjąć bezpiecznik. ;)
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

26 Data: Wrzesien 07 2008 18:14:40
Temat: Re: Samochód na LPG od ?rodka.
Autor: Piotrek 

Wystarczyło wyjąć bezpiecznik. ;)

pewnie ze tak, ale brak opisu dokladnie ktory to :)
nie mialem czasu ani ochoty zgadywac.
a gdzie jest zabezpieczenie to wiedzialem, otwarlem bagaznik, mlotek, puk i
po sprawie:)
po naprawie, "restart" zabezpieczenia i po problemie:)

--
pzdr
piotrek

27 Data: Wrzesien 07 2008 22:48:15
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: zch2872 

Piotrek pisze:
albo nie zakladac bo jak pompa

nie chodzi to sie "zapiec" moze.

Ale piszemy o II generacji. Mało to mało ale jednak zawsze silnik na benzynie odpala.

zch

28 Data: Wrzesien 08 2008 07:40:39
Temat: Re: Samochód na LPG od środka.
Autor: Piotrek 

Ale piszemy o II generacji. Mało to mało ale jednak zawsze silnik na
benzynie odpala.


nie ma znaczenia o ktorej generacji piszemy bo kazda instalacja gazowa ma
opcje odpalania na benzynie.
malo tego kazdy samochod z instalacja powinien odpalac na benzynie i dopiero
jak silnik osiagnie odpowiednia temperature mozna przelaczyc na gaz.

ale ze w I i w II gen spokojnie mozna odpalac na gazie to kazdy robi jak
woli, a dopiero w sekwencji odpalenie na na gazie jest wiekszym wyzwaniem bo
w wiekszosci modeli odbywa sie to w trybie "awaryjnym" bo sekwencja jako
taka nie ma mozliwosci odpalenia na gazie.

--
pzdr
piotrek

Samochód na LPG od środka.



Grupy dyskusyjne