Saxo 1.1Pb lub 1.5ON
1 | Data: Czerwiec 28 2010 22:01:39 |
Temat: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | |
Autor: Daniel Kubiak | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 28 2010 22:12:59 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: solar | W dniu 2010-06-28 22:01, Daniel Kubiak pisze: Witam, Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżÄ™ xTrailem. Po przesiadce w Saxo mam wrażenie, że zmieszczÄ™ siÄ™ w każdÄ… dziurÄ™, przejadÄ™ pod Tirem no i odstawiam wszystkich na skrzyżowaniu. :) Z wad - jestem doć duży i mam problem z wsiadaniem, bo kierownica nie ma regulacji w pionie. Z zalet - jeden z niewielu francuzów, w którym można wymienić same sworznie wahaczy. WiÄ™cej nie robiłem, bo auto ma 25 tyĹ›. przebiegu. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "ChrzeĹ›cijanin okrywa siÄ™ chwałÄ… poprzez zabicie poganina, ponieważ w ten sposób chwali Chrystusa." Ĺ›w. Bernard z Clairvaux 3 |
Data: Czerwiec 28 2010 22:51:42 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 28.06.2010 22:12, solar pisze: Mam 1.1 '2000. Faktycznie jest zrywny. Normalnie jeżdżÄ™ xTrailem. PoDziÄ™ki za informacje. Bardzo wysoki nie jestem, wiÄ™c nie powinno być problemów. Pozdrawiam Daniel 4 |
Data: Czerwiec 28 2010 20:14:59 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Daniel Kubiak wrote: Na co zwracać uwagÄ™ i czy jest sens takie Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 5 |
Data: Czerwiec 28 2010 22:52:03 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 28.06.2010 22:14, to pisze: Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.Co masz na myĹ›li? Pozdrawiam Daniel 6 |
Data: Czerwiec 28 2010 21:02:03 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Daniel Kubiak wrote: Ĺšwietne auto dla ludzi, którym znudziły siÄ™ dolne koĹ„czyny.Co masz na myĹ›li? Amputacje po stłuczce z SUV-em. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 7 |
Data: Czerwiec 28 2010 23:09:28 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: MadMan | Dnia 28 Jun 2010 21:02:03 GMT, to napisał(a): ¦wietne auto dla ludzi, którym znudziły się dolne kończyny.Co masz na my¶li? Po co tłuc się z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 8 |
Data: Czerwiec 28 2010 21:53:03 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | MadMan wrote: Po co tłuc siÄ™ z SUVem? Albo tym bardziej - SUVem? :) A ktoĹ› to robi celowo? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 9 |
Data: Czerwiec 29 2010 12:30:33 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil |
Daniel Kubiak wrote: Chyba raczej gorne - nogi wjada pod SUVa w calosci.. Pozdrawiam Kamil 10 |
Data: Czerwiec 29 2010 14:36:35 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | kamil wrote: Amputacje po stłuczce z SUV-em. No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o głowÄ™. ;) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 11 |
Data: Czerwiec 29 2010 23:04:47 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Waldek Godel | Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a): Amputacje po stłuczce z SUV-em. Co i tak daje większe szanse na przeżycie niż większo¶c suvów na drogach.. Mało który z nich ma dobre wyniki crashtestów -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 12 |
Data: Czerwiec 30 2010 10:54:56 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil |
Dnia 29 Jun 2010 14:36:35 GMT, to napisał(a): Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow. Pozdrawiam Kamil 13 |
Data: Czerwiec 30 2010 10:57:20 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil |
No w przypadku stłuczki z dużym SUV-em dochodzi jeszcze opcja skrócenia o Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego SAXO: http://www.youtube.com/watch?v=aWddVO_zel4 Tutaj ten sam Fiat 500 spotyka SUVa: http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ Nie chce wiedziec, jak saxofon po czyms takim bedzie wygladal. Pozdrawiam Kamil 14 |
Data: Czerwiec 30 2010 11:41:59 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a): Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego W ogóle wygl±da, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakby¶ choć troche chciał, to by¶ co¶ wiedział. Np wiedziałby¶, że porównywanie konstrukcji z pierwszej połowy lat 90 z konstrukcj± z drugiej połowy lat 2000 jest dosyć żałosne i żenuj±ce. Żałosne dla porównuj±cego i żenuj±ce dla tych co musz± te teksty czytać. Tu jest crash test Saxo: http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg nie jest imponuj±co... ale... tu jest test sporo lat młodszego Freelandera (wprowadzony na rynek rok przed wycofaniem Saxo, więc technologicznie przepa¶ć): http://www.youtube.com/watch?v=LMH6k06Lu8Q&feature=related widzisz jak±¶ istotn± różnicę między Freelanderem a Saxo? Bo ja niespecjalnie. No to może akurat Freelander jest nędzny? No dobra, weĽmy tak± Vitarę z rocznikó 99-05 (czyli dajemy jej 4 lata przewagi) http://www.youtube.com/watch?v=_rwLaf_1ip4 ups... no peszek, gorzej niż Saxo no to idĽmy cało¶ciowo z rocznika wprowadzenia Saxo na rynek (1996): http://www.youtube.com/watch?v=s_hFog1Nskk http://www.youtube.com/watch?v=fzwzWI-WYBQ Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo Ford Explorer - żenada, na poziomie Saxo (pomijajac że to jeden z tych co sie przewracały jak brykaj±cy szczeniak, co namiętnie zrzucano na opony, tyle, nawet jeżeli to opony, to były one montowane fabrycznie) Grand Cherokee - no jest lepiej, co nie przeszkadza załatwić mu ciężkich uszkodzeń nóg (co¶ było o nogach wspominane, prawda??), oprócz tego to ZTCP, to Grand ma ramę, prawda? Isuzu Rodeo / Opel Frontera - klęska... na całej linii Chevy Blazer - to samo -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 15 |
Data: Czerwiec 30 2010 12:43:20 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil | "Waldek Godel" wrote in message Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:57:20 +0100, kamil napisał(a): Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten Freelander trafiajac w lekkie saxo, ktore po trafieniu poleci w druga strone bedzie wygladal identycznie, jak po trafieniu w sciane to sie grubo mylisz. Udowodnilem to juz filmem z 500-tka walaca w Q7. Pozdrawiam Kamil 16 |
Data: Czerwiec 30 2010 12:48:58 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil | "kamil" wrote in message
Kolejny piekny przyklad. Yaris calkiem niezle radzi sobie w testach: http://www.youtube.com/watch?v=WGrNBxfpXVg Gorzej, kiedy wpada na zwykle, rodzinne auto jakich pelno na drogach: http://www.youtube.com/watch?v=uHiYSAenanM Nie trzeba nawet ratownikow ze specjalistycznym sprzetem - kierowca sam przez drzwi wypada. Pozdrawiam Kamil 17 |
Data: Czerwiec 30 2010 19:54:42 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: ToMasz |
Freelander 1.8 - 1457kg. Saxo 1.1 - 805kg. Jesli sadzisz, ze ten100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie przeżyjesz starcia z suvem, a mój kumpel zawodowy kierowca powie nie kupuj suva bo nie przeżyjesz wypadku z autobusem. Co maj± powiedzieć wła¶ciciele smartów, rowerzy¶ci, motocykli¶ci? ToMasz 18 |
Data: Czerwiec 30 2010 19:30:10 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | ToMasz wrote: 100% racji tylko ze to bez sensu. Ty powiesz nie kupuj saxo bo nie Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiÄ…c już o wygodzie. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 19 |
Data: Lipiec 01 2010 00:00:03 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 30.06.2010 21:30, to pisze: Ale za 6-7k można kupić dużo bezpieczniejsze auto. Nie mówiÄ…c już oNp. jakie? Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ… podobnie. Pozdrawiam Daniel 20 |
Data: Lipiec 02 2010 00:21:30 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Daniel Kubiak wrote: Np. jakie? Praktycznie każde wiÄ™ksze. Auta z tego okresu w testach zderzeniowych wyglÄ…dajÄ… Jak siÄ™ tych testów nie rozumie, to być może. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 21 |
Data: Lipiec 02 2010 14:16:39 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 02.07.2010 02:21, to pisze: Praktycznie każde wiÄ™ksze. Citroen Saxo: http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx Nissan Almera: http://www.euroncap.com/tests/nissan_almera_1999/39.aspx Nissan niby wiÄ™kszy, w podobnej cenie (może nawet droższy). PatrzÄ…c na wyniki testów Saxo wypada zdecydowanie lepiej w zderzeniu czołowym. Pozdrawiam Daniel 22 |
Data: Czerwiec 30 2010 14:53:11 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Waldek Godel wrote: W ogóle wyglÄ…da, że niewiele chcesz wiedzieć, bo jakbyĹ› choć troche Ale teraz jest 2010 a nie 1995 i jeĹ›li oceniamy przydatnoć auta to należy je porównać z takimi, jakie jeżdżÄ… teraz na drogach. Ĺ»ałosne dla porównujÄ…cego i żenujÄ…ce dla tych co muszÄ… te teksty czytać. Nie jest imponujÄ…co? Jest tragicznie! ale... Ja widzÄ™ zasadniczÄ… nawet w tym teĹ›cie. A gdybyĹ› zderzył Freelandera z Saxo, to z tego drugiego w ogóle zostałaby kanapka. No to może akurat Freelander jest nÄ™dzny? No dobra, weĽmy takÄ… VitarÄ™ z Vitara rzeczywiĹ›cie jakaĹ› gejowa jest, ale w zderzeniu Vitary z Saxo zdecydowanie wolałbym siedzieć w Vitarze. Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo Nie oĹ›mieszaj siÄ™ tymi porównaniami, nawet Euro NCAP pisze wyraĽnie na swoich stronach, ze wyniki pomiÄ™dzy klasami sÄ… NIEPORĂ“WNYWALNE. Jesli Saxo dostało 1 czy 2 gwiazdki w klasie najmniejszej, to można je porównać z jakimĹ› SUV-em chyba tylko z ujemnymi gwiazdkami. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 23 |
Data: Lipiec 01 2010 09:02:24 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze auta o małej iloĹ›ci gwiazdek zawsze wyglÄ…dajÄ… Ľle po kolizji bez wzglÄ™du czy to auto małe czy duże. 24 |
Data: Lipiec 02 2010 00:22:04 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Agent wrote: Porównywalne czy nie, wystrczy popatrzeć na film aby sie przekonać ze Bzdura, bzdura, bzdura. ZnajdĽ sobie filmik gdzie zderzajÄ… małe z dużym, oba o tej samej liczbie gwiazdek i wyciÄ…gnij wnioski. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 25 |
Data: Lipiec 02 2010 15:17:28 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Tomek |
Discovery 2 - ciut lepiej niż Saxo Moja zona kilka lat temu uderzyła przodem astry F w bok saxo. Prędko¶ć 30km/h. Astra zbity reflektor, zarówki całe, trochę pogięty błotnik. Saxo do kasacji, gdyby siedział kto¶ na miejscu pasażera to pewnie wyladowałby w szpitalu. Wielko¶ć ma spore znaczenie, tak jak i wiek auta 26 |
Data: Czerwiec 30 2010 13:09:55 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze: Nowy Fiat 500 w crash testach wypada o niebo lepiej w porownaniu do tego Ciężko jest porównywać dwa auta z różnych epok. Przegl±daj±c crash testy popularnych i zbliżonych gabarytowo aut z okolic 2000 roku saxo nie wypada Ľle. Pozdrawiam Daniel 27 |
Data: Czerwiec 30 2010 12:40:43 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil |
W dniu 30.06.2010 11:57, kamil pisze: Ty zdaje sie masz problem z rozumowaniem. Pokazalem wyraznie, jak bardzo zderzenie z SUVem zmienia wynik testu dla takiego malego pierdzidelka. Skoro Saxo rozpadl sie przy trafieniu w nieruchoma przeszkode bardziej, od 500-tki wjezdzajacej pod SUVa, wyobraz sobie jak te male pierdzidelko przejdzie probe z czyms wiekszym na drodze. Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Lipiec 01 2010 09:04:11 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
Dokładnie. Niech kto¶ poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż Saxo za t± sam± kwotę i o podobnym stanie technicznym.http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ 29 |
Data: Lipiec 02 2010 00:23:20 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Agent wrote: Dokładnie. Niech ktoĹ› poda auto które jest znacznie bezpieczniejsze niż Prawie każde wiÄ™ksze. 106/Saxo było uznawane za niebezpieczne auto już w swoich czasach, a teraz, ponad 10 lat póĽniej, w ogóle nie ma o czym mówić. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 30 |
Data: Czerwiec 30 2010 11:19:03 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a): Tak, tak, saxo wpadajace pod 2-tonowego SUVa zabije jego pasazerow. Po ciekawych drogach jeĽdzisz.. u was tylko same saxo i suvy s±? A jak dokonali¶cie tego cudu, że suvy już nie zderzaj± się ze sob±? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 31 |
Data: Czerwiec 30 2010 12:45:22 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: kamil |
Dnia Wed, 30 Jun 2010 10:54:56 +0100, kamil napisał(a): Przecietny Mondziak, CR-Vka czy inne rodzinne auto wazy prawie dwukrotnie wiecej od Saxo. Fizyki nie oszukasz. Pozdrawiam Kamil 32 |
Data: Czerwiec 30 2010 14:44:11 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: to | Waldek Godel wrote: Co i tak daje wiÄ™ksze szanse na przeżycie niż wiÄ™kszoĹ›c suvów na Po pierwsze nie SUV-y, tylko pickupy, po drugie kiepskie wyniki majÄ… w starciu ze Ĺ›cianÄ…, a nie z Saxo i wreszcie po trzecie -- wyniki pomiÄ™dzy klasami sÄ… nieporównywalne. A tak po za tym to masz racjÄ™. ;-) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 33 |
Data: Czerwiec 29 2010 07:15:46 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
Witam,Miałem poprzednika AX z silnikiem 1.5 D. Silnik MZ fajny, nieĽle jechał z zapalaniem żadnego problemu byleby Ĺ›wiece miał sprawne a na niesprawnych 2 też palił tylko gorzej. Przy ok 250 tys (licznikowych bo dokładnie nie wiadomo) poleciała pompa wtryskowa Lukas do której każdy podchodzi jak do jeża. Okazało sie że do wymiany w niej było łożysko (zwykłe kulkowe za grosze). Po wymianie dalej chodził ok. Z droższych spraw to jeszcze poszła tylna belka ale dopiero przy 300 tys. Naprawa 660 zł - w znanym już Antalex. Z wad Saxo dodałbym napewno to http://www.youtube.com/watch?v=M3FdnWU5ecg 34 |
Data: Czerwiec 29 2010 08:33:08 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: MichaĹ‚ "HoMMeR" Paszek | Daniel Kubiak pisze: Witam,Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik na prawde bardzo elastyczny i malo palacy. W cyklu mieszanym ok. 40% miasto(Katowice)/60% trasa (z reguły Katowice - Koziegłowy) palił Ĺ›rednio 5,5-6l/100km. Z hamulcami to prawda, przez caly okres uzytkowania nigdy nie udalo nam sie ich doprowadzic do stanu fabrycznego. przy 120kkm wymieniane byly bebny wraz z szczekami oraz tarcze i klocki przod. Po ok. 10kkm ponownie klocki przod (oderwala sie okladzina - klocki VALEO). Z tylu po 30kkm od wymiany reczny zaczal nierownomiernie lapac. Pedal hamulca byl miekki przez caly okres uzytkowania mimo kilkukrotnego odpowietrzania i wymianie plynu hamulcowego. Rdzy w tym samochodzie na zewnatrz nie zauwazysz, jednym z bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Niefortunnie mocowanie belki jest czesciowo do wzmocnien, a czesciowo do samej podlogi. Zwroc uwage przy zakupie na wysokosc tylnego rantu nadkola. Prawidlowo kolo nie powinno byc schowane w nadkolu, a pomiedzy nimi powinienes moc wlozyc reke. Z zawieszeniem nie bylo nigdy problemu. Wymienialismy wahacze (cena wahacza, a tulei byla porownywalna, OIDP to ok 80zl/wahacz). Wymienialismy tez amortyzatory z tylu. Zawieszenie dosc glosne, ale bardzo komfortowe i miekkie jak na auto tej klasy. Z elektryka nie bylo nigdy wiekszego problemu pomimo Citroenowskiego immo na kod pin (klawiaturka). Drobnym problemem okazal sie przelacznik kierunkowskazow. Objaw: cykanie przekaznika kierunkow pomimo wylaczonej manetki. Przelacznik jest rozbieralny i wystarczy tylko poczyscic w nim styki i dziala dalej. Jesli masz jeszcze jakies pytania pisz smialo, postaram sie pomoc. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 35 |
Data: Czerwiec 29 2010 10:13:01 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: krzysiek82 | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: bardziej newralgicznych miejsc jest zgrzew wewnetrznego i zewnetrznego tylnego blotnika do podlogi bagaznika. Jesli tam pojawi sie rdza, a zareaguje sie za pozno to podloga bagaznika wraz z tylna belka potrafi wpasc do wnetrza. Ta rdza pojawia siÄ™ od Ĺ›rodka (np dlatego, że woda przeciekała do Ĺ›rodka?) czy gdzieĹ› od strony nadkola jest miejsce które warto za wczasu zabezpieczyć? Faktycznie spotkałem siÄ™ z tym problemem także w p106 i AX -- krzysiek82 36 |
Data: Czerwiec 29 2010 10:39:46 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: MichaĹ‚ "HoMMeR" Paszek | krzysiek82 pisze: Michał "HoMMeR" Paszek pisze:Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. Mialem z tym problem w Saxo, wody w bagazniku nie bylo, w lampach takze. Wszystkie zatyczki w podlodze i profilach byly na swoim miejscu. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 37 |
Data: Czerwiec 29 2010 10:47:09 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: krzysiek82 | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: Nie wiem do konca sam, ale przypuszczam, ze ze wzgledu na brak plastikowych nadkoli w tylnych wnekach. Woda spod kol ochlapuje blaszane elementy, a te nie sa odpowiednio zabezpieczone na zgrzewach i pojawia sie rdza. czyli kwestia zakonserwowania o ile rudej jeszcze nie ma, założenia nadkoli i po problemie, przynajmniej teoretycznie. -- krzysiek82 38 |
Data: Czerwiec 29 2010 13:02:54 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
krzysiek82 pisze: Dokładnie. W AX pomiedzy błotnik zewnÄ™trzny a wewnÄ™trzny można było wsadzić prawie calÄ… rÄ™kÄ™. Na górze było zwÄ™żenie gdzie idealnie osadzało siÄ™ błoto. Dlatego nie było dziwne że błotnik zaczynał gnic jakby w połowie.. MyĹ›lÄ™ że dobre szczelne nadkole załatwiło by problem 39 |
Data: Czerwiec 29 2010 23:59:06 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 29.06.2010 08:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze: Moi rodzice uzytkowali przez 4 lata i 35kkm Saxo '97 1.1i. Silnik naDziÄ™ki wielkie za wyczerpujÄ…cÄ… odpowiedĽ, chyba wszelkie wÄ…tpliwoĹ›ci zostały rozwiane. Autko jest rozsÄ…dne i tanie w eksploatacji, pozostaje tylko kwestia bezpieczeĹ„stwa i tylnej belki... Pozdrawiam Daniel 40 |
Data: Czerwiec 29 2010 11:33:09 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Mon, 28 Jun 2010 22:01:39 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak Witam, Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponad 100kkm. Nie znam drugiego tak oszczednego samochodu zarowno jesli chodzi o spalanie jak i naprawy. Nasz egzemplarz poza okresowymi wymianami czesci eksploatacyjnych nigdy nie mial zadnej powaznej awarii. Tylko raz byl holowany z powodu padnietego immobilizera. Spalanie to pomiedzy 4,5L a 6L. Srednia to 5,5L. Jezeli chodzi o dynamike to diesel jest strasznie mulowaty, cos w okolicach 20s do 100km/h a powyzej 100 praktycznie brak dynamiki (chociaz mozna go rozbujac do 160km/h - ale zajmuje to wieki). Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona na bierzaco to trzeba sie przygotowac na koszt w okolicach 600-1000zl po zakupie, jesli sie o nia dba to trzeba to robic co okolo 50kkm. Jesli jestes zainteresowany to moje Saxo jest na sprzedaz :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 41 |
Data: Czerwiec 29 2010 14:49:52 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
A co robiłe¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego co możnaby zrobić bez jej demontażu. Przy okazji - Kazdy mechanik Ci powie że demontaż i montaż sprawnego łożyska bardzo negatywnie wpływa na jego trwało¶ć. I tak doszedłem do wniosku że lepiej nic nie robić i wydac 660 zł raz na 250 tys km niż serwisować co 50 tys km i płacić za to parę stówek za każdym razem. 42 |
Data: Czerwiec 29 2010 13:41:29 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Tue, 29 Jun 2010 14:49:52 +0200) ktos podajacy sie za Agent Przypadloscia tych samochodow jest tylna belka, jesli nie byla robiona naA co robiłe¶ w tej belce co 50 tys km? Bo ja tam nie dopatrzyłem się niczego Prawde mowiac juz nie pamietam. Oddalem samochod zaufanemu mechanikowi po tym jak zaczalem jego eksploatacje i wiem, ze trzeba bylo wszystko powymieniac, bo moi rodzice nigdy nie zagladali do tylnego zawieszenia. Ja nim przejechalem niecale 20kkm, wiec nic wiecej nie trzeba bylo robic. Byc moze faktycznie zle oszacowalem te 50kkm, to opinia wyczytana kiedys w sieci. Jesli wprowadzilem nia kogos w blad to sorry. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 43 |
Data: Czerwiec 30 2010 00:00:43 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze: Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponadDzięki za odpowiedĽ. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta niż poza ;-) Pozdrawiam Daniel 44 |
Data: Czerwiec 30 2010 07:11:16 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Agent |
W dniu 29.06.2010 13:33, Piotr Klimek pisze:Ja tam jeĽdzilem nim z gdańska do zakopanego i do Pragi i jechało się gitara :) 45 |
Data: Czerwiec 30 2010 06:19:49 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 30 Jun 2010 00:00:43 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak Eksploatowalismy w rodzinie Saxo 1,5D z 1999 roku przez 7 lat i ponadDzięki za odpowiedĽ. Wychodzi na to, że 1.5D raczej nadaje się do miasta Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 46 |
Data: Czerwiec 30 2010 12:51:59 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Daniel Kubiak | W dniu 30.06.2010 08:19, Piotr Klimek pisze: Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. Wcze¶niej jeĽdziłem pand± na długich trasach i nie miałem problemów. Jedyne czego brakowało to klimatyzacji ;-) Pozdrawiam Daniel 47 |
Data: Czerwiec 30 2010 11:13:57 | Temat: Re: Saxo 1.1Pb lub 1.5ON | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 30 Jun 2010 12:51:59 +0200) ktos podajacy sie za Daniel Kubiak Ogolnie Saxo to maly samochod i srednio sie nadaje na dlugie trasy. Nie napisalem, ze sie nie da :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |