"Janusz Wo" wrote in message
krzysiek82 wrote:
Jakie masz napięcie? Zapewne regulator napięcia zwalony.
Napięcia do 1500 obrotów są do przyjęcia (wg czujnika, który
zamonotowałem w samochodzie) powyżej 1500 zaczyna się palić lampka, że
przekroczyłem 15.5 V...
Zbyt wysokie napiecie spowoduje gazowanie akumulatora, w rezultacie dosyc szybko pozbedziesz sie elektrolitu.
Druga sprawa napewno ma to wplyw min na zywotnosc zarowek. Trudno powiedziec czy regulator napiecia daje ciagle podwyzszone napiecie czy sa to skokowe b.krotkie zmiany - gdzie chwilowe wartosci napiecia moga byc znacznie wyzsze.
Napiecie raczej nie powinno przekraczac ~14,5V nawet przy biegu jalowym. Pod obciazeniem moze byc lekki spadek napiecia do wartosci ok 14V.
Najlepiej wziasc woltomierz zbadac napiecie przy uruchomionym silniku bez zadnego obciazenia, nastepnie pozalaczac swiatla, ogrzewanie szyby, dmuchawe itp. Wartosci napiecia zmierzone na akumulatorze powinny sie zawierac w podanych wyzej granicach.
Zanim zacznies cokolwiek wymieniac warto sprawdzic podstawowe sprawy takie jak :
- stan klem na akumulatorze
- stan konektorow na oswietleniu przednim - czy nie sa zasniedziale, czesto z powodu zlego styku kostki wygrzewaja sie, powodujac kruszenie plastiku oraz konektory traca sprezystosc- efekt zauwazalne migotanie swiatel
- stan polaczen na alternatorze (regulator, plusowy zacisk na srubie)
Oczywiscie mozna wymienic tez regulator na probe (razem ze szczotkotrzymaczem) - nie powinno zajac to wiecej niz kilka minut. Nalezy zachowac ostroznosc zeby nie polamac weglowych szczotek przy wkladaniu.
Przy wyjetym szczotkotrzymaczu mozna zobaczyc jak wygladaja dwa pierscienie slizgowe na wirniku alternatora, czy sa czyste , bez wzerow itp.
Pozdrawiam
KM
6 |
Data: Grudzien 29 2009 18:35:09 |
Temat: Re: Seicento 899 - za wysoki prąd |
Autor: Janusz Wo |
Dzięki za wszystkie sugestie. Przez święta nie jeździłem samochodem,
jutro rano jadę do serwisu na naprawę.
Pozdrawiam - JanuszWo
--
Popraw gaz w adresie
|