On 7 Sty, 08:27, "Mazi" wrote:
Witam
Jak w w/w aucie wymieniamy pasek alternatora? Zakladamy na sile naciagajac
na obydwa kola czy odkrecamy kolo przy silniku i zakladamy pasek? Jesli
nalezy odkrecic kolo to chyba z boku po sciagnieciu kola bo od gory nie ma
za bardzo dojscia. I jeszcze jedno - czy sa tam jakies regulacje napiecia
paska? Bede wdzieczny za info.
--
pozdrawiam Mazi
Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)
Pozdro !!
3 |
Data: Styczen 07 2008 09:22:58 |
Temat: Re: Seicento 900 - wymiana paska alternatora |
Autor: Mazi |
Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)
Pozdro !!
Co do napiecia paska to przy naciskaniu powinien uginac sie okolo 1,5 cm - dobrze kojarze czy inaczej sprawdza sie poprawnosc napiecia?
--
pozdrawiam Mazi
4 |
Data: Styczen 07 2008 20:52:49 | Temat: Re: Seicento 900 - wymiana paska alternatora | Autor: Marek |
Naciągaj ile się da, i tak po wymianie się rozciągnie i znów będziesz musiał
naciągać.
Wymienić go jest banalnie. Odkręcasz czujnik położenia wału, luzujesz śruby
alternatora, zakładasz nowy, naciągasz, dokrecasz alternator, zakładasz
czujnik i wiśta wio.
Pozdrawiam
Użytkownik "Mazi" napisał w wiadomości
Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)
Pozdro !!
Co do napiecia paska to przy naciskaniu powinien uginac sie okolo 1,5 cm -
dobrze kojarze czy inaczej sprawdza sie poprawnosc napiecia?
--
pozdrawiam Mazi
| |