Grupy dyskusyjne   »   Seicento 900 - wymiana paska alternatora

Seicento 900 - wymiana paska alternatora



1 Data: Styczen 07 2008 08:27:01
Temat: Seicento 900 - wymiana paska alternatora
Autor: Mazi 

Witam
Jak w w/w aucie wymieniamy pasek alternatora? Zakladamy na sile naciagajac na obydwa kola czy odkrecamy kolo przy silniku i zakladamy pasek? Jesli nalezy odkrecic kolo to chyba z boku po sciagnieciu kola bo od gory nie ma za bardzo dojscia. I jeszcze jedno - czy sa tam jakies regulacje napiecia paska? Bede wdzieczny za info.

--
pozdrawiam Mazi



2 Data: Styczen 06 2008 23:54:10
Temat: Re: Seicento 900 - wymiana paska alternatora
Autor:

On 7 Sty, 08:27, "Mazi"  wrote:

Witam
Jak w w/w aucie wymieniamy pasek alternatora? Zakladamy na sile naciagajac
na obydwa kola czy odkrecamy kolo przy silniku i zakladamy pasek? Jesli
nalezy odkrecic kolo to chyba z boku po sciagnieciu kola bo od gory nie ma
za bardzo dojscia. I jeszcze jedno - czy sa tam jakies regulacje napiecia
paska? Bede wdzieczny za info.

--
pozdrawiam Mazi


Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)

Pozdro !!

3 Data: Styczen 07 2008 09:22:58
Temat: Re: Seicento 900 - wymiana paska alternatora
Autor: Mazi 

Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)

Pozdro !!


Co do napiecia paska to przy naciskaniu powinien uginac sie okolo 1,5 cm - dobrze kojarze czy inaczej sprawdza sie poprawnosc napiecia?

--
pozdrawiam Mazi

4 Data: Styczen 07 2008 20:52:49
Temat: Re: Seicento 900 - wymiana paska alternatora
Autor: Marek 

Naciągaj ile się da, i tak po wymianie się rozciągnie i znów będziesz musiał
naciągać.
Wymienić go jest banalnie. Odkręcasz czujnik położenia wału, luzujesz śruby
alternatora, zakładasz nowy, naciągasz, dokrecasz alternator, zakładasz
czujnik i wiśta wio.

Pozdrawiam


Użytkownik "Mazi"  napisał w wiadomości

Alternator trzeba poluzować - obraca się można powiedzieć mimośrodowo
i w ten sposób naciąga się pasek.
Żadnych kół pasowych nie trzeba odkręcać.
Trzeba zdjąć tylko część nadkola od spodu - i robić wszystko od spodu.
Do tej roboty najlepiej mieć rączki 10 latka ;)

Pozdro !!


Co do napiecia paska to przy naciskaniu powinien uginac sie okolo 1,5 cm -
dobrze kojarze czy inaczej sprawdza sie poprawnosc napiecia?

--
pozdrawiam Mazi


Seicento 900 - wymiana paska alternatora



Grupy dyskusyjne