Sens wymiany paska rozrządu
1 | Data: Pa?dziernik 02 2014 23:04:51 |
Temat: Sens wymiany paska rozrządu | |
Autor: Radek D | Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? 2 |
Data: Pa?dziernik 02 2014 23:22:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km 1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma się, a po wymianie rozrządu będzie jedzi dalej. 3 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:32:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a): W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Na marginesie, zapytam jak ustali czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault Kangoo to kolizyjny czy bez? -- Jacek 4 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 15:17:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-03 14:32, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa: Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km W ostateczności policzy zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne. Pozdrawiam 5 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 16:10:23 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisa(a): Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakim opisie. Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalazem (nawet przeszukujc dokument pod ktem sw). Tyle e wiem e 2 zawory na garnek :) -- Jacek 6 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 14:29:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-03 16:10, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa: Czyli ukad bezkolizyjny.Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Pozdrawiam 7 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 14:47:08 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: J.F. | Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa(a): Dnia 2014-10-03 16:10, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa: Tak glebokich wnioskow to bym nie wyciagal. J. 8 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:23:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 14:47, Uytkownik J.F. napisa: Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie znalazemCzyli ukad bezkolizyjny. Liczysz e dizel ? Pozdrawiam 9 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 18:06:44 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-10-04 17:23, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-04 14:47, Uytkownik J.F. napisa: Masa benzyniakw z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokj." 10 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:57:19 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 18:06, Uytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa: To poproszę o przykad kolizyjnego z litrowym silnikiem.Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nieCzyli ukad bezkolizyjny. Pozdrawiam 11 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 13:08:20 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:
Zastawa miaa taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale chyba się kwalifikuje.. 12 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 14:21:55 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Do ktrego roku to produkowali i ile konsumowao to paliwa?! 13 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 19:00:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 14:21, depros pisze: W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze: Nie mam pojęcia kiedy zakończono produkcję. A średnie zuycie paliwa to jakieś 7,5 litra/100km. I to nie jest adne "to" a autko znacznie wdzięczniejsze w uytkowaniu ni np. Polski Fiat 125 czy Polonez. 14 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 18:30:30 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Znaczy - Fiat 508... -- Darek 15 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 19:02:00 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. adziak pisze: Trybun pisze: Fiat 128. W ktrym tam roku zwycizca w konkursie "Auto Roku". 16 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:40:25 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | Trybun pisze: W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. adziak pisze: Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik! -- Darek 17 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:01:12 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. adziak pisze:
Podaj cho przyblione parametry owego silnika FIATa 508. 18 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:34:15 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-07 22:01, Uytkownik Trybun napisa: Zastawa miaa taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień spręania 6,3, chodzony pynem. Ale pierwsze syszę aby tam by ukad kolizyjny zaworw. "Polski Fiat 508" oznacza e by to Fiat 508 skadany w Polsce z udziaem pewnej liczby komponentw wyprodukowanych u nas. Pozdrawiam 19 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 00:06:40 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-07 22:01, Uytkownik Trybun napisa: Silnik mg być dolnozaworowy, a jeśli nawet grnozaworowy to na pewno w ukadzie OHV - waek rozrządu w korpusie, pędzony przekadnią zębatą prosto od wau korbowego. Żadnego paska rozrządu, rozwiązanie nie do zdarcia. Wady - większa bezwadno rozrządu ogranicza maksymalną prędko obrotową silnika. 20 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:28:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-07 22:01, Uytkownik Trybun napisa: Czyli w adnym parametrze nawet w przyblieniu nie przypomina tego z Zastavy/FIATa128... no poza tym e rwnie by chodzony pynem. 21 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 18:41:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-09 15:28, Uytkownik Trybun napisa: Czyli w adnym parametrze nawet w przyblieniu nie przypomina tego zFiat 128. W ktrymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".Zastawa miaa taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawaem jako przykad mające większą pojemno. :-) Pozdrawiam 22 |
Data: Pa?dziernik 12 2014 09:48:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-09 15:28, Uytkownik Trybun napisa: Ale Dariusz twierdzi e to ten sam silnik... 23 |
Data: Pa?dziernik 12 2014 11:54:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-12 09:48, Uytkownik Trybun napisa: Ale Dariusz twierdzi e to ten sam silnik...Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopieńCzyli w adnym parametrze nawet w przyblieniu nie przypomina tego z Nie takie niedorzeczności ludzie w usenecie wypisują. Pozdrawiam 24 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:42:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 13:08, Uytkownik Trybun napisa: Masa benzyniakw z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.To poproszę o przykad kolizyjnego z litrowym silnikiem. Sugerujesz e wątkotwrca ma w polwce ten silnik od zastawy ? Ja mimo wszystko poczekam na przykad litrowego silnika z tej "masy benzyniakw". Pozdrawiam 25 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 09:46:24 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-05 13:08, Uytkownik Trybun napisa: Daj mu spokj! Ten Pan smar widzia na pce w markecie. Pozdrawiam 26 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:58:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze: Dnia 2014-10-05 13:08, Uytkownik Trybun napisa: Nic nie sugeruję, proszę bez filozofii stosowanej - pytaeś o przykad kolizyjnego maego benzyniaka to Ci podaem, i nie jakiegos gwna wyczytanego gdzieś w necie a przykad wasnego doświadczenia. Czego chcesz jeszcze? Mam szukać we necie innych, cudzych "przykadw" aby Cię zadowolić? 27 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 10:04:03 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: | W dniu niedziela, 5 padziernika 2014 11:57:19 UTC+2 uytkownik RadoslawF napisa: Dnia 2014-10-04 18:06, Uytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa: Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. 28 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:51:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | pisze: Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. Kogutku, ty znw p... bez sensu. Problem z kolizyjnoci zacz si pojawia jak zrezygnowano z komory spalania typu L - czyli z silnikw dolnozaworowych. A zrezygnowano bo spr miay nijaki i sprawno pod zdechym psem. Pooenie samego waka nie ma tu adnego znaczenia - duy spr to minimalna przestrze midzy dnem toka a sklepieniem komory spalania. Dobry wspczynnik mocy z pojemnoci silnika to gwnie dobre napenianie i oprnianie cylindrw - czyli due wzniosy zaworw. W efekcie dochodzimy do ukadu kolizyjnego - jak ci rozrzd stanie bo si napd rozrzdu urwa (najczciej rw si paski, prawie nie rw si acuchy, te prdzej pokryw rozrzdu objt stref smarowania silnika przetr i do utraty oleju doprowadz, najrzadziej nawala rozrzd z wakiem krlewskim) to nie ma pomiuj - waek moe si zatrzyma w takiej pozycji e ktry zawr jest maksymalnie otwarty... I niewane - waek grny pchajcy zawory bezporednio czy dolny przez popychacze i klawiatur. Strza w zawr z toka to urwanie grzybka, walenie tym grzybkiem po wntrzu cylindra - bo silnik cho nie pali to rozpdem si jeszcze krci. -- Darek 29 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 00:10:29 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Tomasz Wjtowicz | W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. adziak pisze: pisze: Nie tak znowu bez sensu. Waek rozrzdu w korpusie jest praktycznie rwnie bezawaryjny jak OHC z wakiem krlewskim. Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem. 30 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:38:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: masti | Tomasz Wjtowicz wrote: Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem. a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia toka i zaworw? poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett 31 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 01:27:39 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Tomasz Wjtowicz | W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze: Tomasz Wjtowicz wrote: Miaem na myli fakt wystpienia kolizji, a nie to czy silnik jest kolizyjny czy nie. 32 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:46:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości Dnia 2014-10-04 14:47, Uytkownik J.F. napisa: A ile mia zaworw na cylinder poldek 1.6l? Bo po urwaniu paska miaem pogięte popychacze... 33 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:53:51 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:46, Uytkownik Pszemol napisa: Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nieCzyli ukad bezkolizyjny. I wycieraczki te. I z tego samego powodu. :-) Pozdrawiam 34 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 22:03:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: MadMan | Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa(a): Czyli ukad bezkolizyjny.Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 35 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:55:59 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-04 22:03, Uytkownik MadMan napisa: I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)Czyli ukad bezkolizyjny.Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Pozdrawiam 36 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:48:10 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości Dnia 2014-10-04 22:03, Uytkownik MadMan napisa: A ja mam ańcuszek, ha! :-) 37 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:52:17 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:48, Uytkownik Pszemol napisa: I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)Czyli ukad bezkolizyjny.Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. I liczysz e nie musisz wymieniać ? Pozdrawiam 38 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:39:29 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości Dnia 2014-10-05 21:48, Uytkownik Pszemol napisa: .... nie tak często jak pasek... A na dodatek nie urywa się a jedynie naciąga. 39 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:56:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
W praktyce moe się okazać e to adna alternatywa dla paska. Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas wymiana. Jedyny plus to fakt e zerwanie ańcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska. 40 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 09:26:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: AZ | On 2014-10-06, Trybun wrote: Bo? -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 41 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 16:17:59 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 11:26, AZ pisze: On 2014-10-06, Trybun wrote: Wraenia akustyczne - niesprawny ańcuch informuje dwiękowo kierowcę e coś jest nie tak. 42 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:49:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "AZ" napisa w wiadomości On 2014-10-06, Trybun wrote: Bo się naciąga zanim się urywa i to haasuje niemoebnie. 43 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 22:15:02 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze: Znajd mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego ańcuszka w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej: http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/ 44 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 22:01:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze: Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Być moe producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego baaganu, i to nie tylko z ańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w ksiąkach obsugi Forda Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk e nie podlega wymianie, a serwis jest zupenie innego zdania. 45 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:30:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze: A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesw? 46 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:28:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:
Nie robi za darmo - konflikt interesw, czyli "platanie się w zeznaniach"... 47 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 21:58:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | Pszemol pisze: Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomoci Te trzeba wymienia - bo ci pokryw przekadni rozrzdu przepiuje, olej wycieknie i silnik si zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczajco szybko). Tyle e zuyty acuch sycha duo wczeniej ni pokryw piowa zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia. Silniki projektowane na dugowieczno (wikszo duych diesli - due ciarwki, lokomotywy) maj przekadni rozrzdu zbat - w silnikach wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na koach walcowych, w szybszych (ciarwki) czsto z wakiem krlewskim. To si praktycznie nie ma jak popsu - wyjtkiem by silnik Zaporoca, w ktrym zastosowano koa walcowe ale ze wzgldu na zakres obrotw wiksze z k nie byo stalowe tylko z jakiego cuda na ksztat tekstolitu - trwae to raczej nie byo. -- Darek 48 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 16:11:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Tomasz Wjtowicz | W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a):Diesle chyba zawsze s kolizyjne, w kocu z czego si musi wzi ten duy stopie sprania. 49 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 20:20:17 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a): Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest jak yletka. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj." 50 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 20:28:53 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a): Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest Ja si nie znam na tym wystarczajco. Ale toki w tym silniku maj spore podcicia pod zawory. No wic prbuj dociec prawdy :) -- Jacek 51 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 11:29:01 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):1,9TD od VW ma kolizyjny rozrzd. Wiem to z autopsji... 52 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 22:03:21 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | Kamil 'Model' pisze: W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze: A przynajmniej naprawialny? z nowych silnikw VW jest oficjalnie nierozbieralna w pewnych wzach - np. producent nie gwarantuje moliwoci wymontowania wau korbowego z bloku... Podejrzewam e da si da - tylko nie naley si dziwi jak oszczdnie zaprojektowane gwinty wylez z kup materiau bloku i wikszo trzeba bdzie helicoilami ratowa. Ksigowy gwnym konstruktorem. -- Darek 53 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:36:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. adziak pisze: Kamil 'Model' pisze:Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowaa mnie 3300PLN - konkretnie to cio klin na wale (taka wada tych silnikw) i rozrzd poszed na spacer. A e stao to si na autostradzie przy prdkoci ok. 160km/h to dodatkowo pk blok silnika midzy 2 a 3 cylindrem. Tulejowanie bloku, wymiana wau z koami, nowe korby, toki, regeneracja gowicy... Silnik po tym chodzi jak nwka sztuka... 54 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:44:47 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: depros | W dniu 2014-10-07 10:36, Kamil 'Model' pisze: W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. adziak pisze: Czy ten klin na wale prawdziwi specjalici opierajcy si na zych dowiadczeniach klientw proponuj rwnie wymienia? W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 by taki klin zuywajcy si ale na waku rozrzdu, pamitam jak zmieniaem rozrzd i Spec nakaza bezwzgldn wymian. Stary klin w stosunku do nowego wyglda na bardzo mocno zmczony. 55 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 10:54:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:
Najlepszym rozwizaniem jest wymiana wau z koem na taki od silnika 1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny ksztat i jest duo bardziej trwae. A inni robi frezowanie czopa wau, daj nowy klin, nowe koo i heja. Po jakim czasie problem powraca i od nowa robota... Niestety wtedy byem wieym uytkownikiem takiego silnika i dopiero po awarii si dowiedziaem jakie jest wyjcie z tego problemu... 56 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 01:34:04 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: MichaelData® | "Radek D" wyduma(a) w wiadomości ID Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? HONOR, kolego, honor! :) -- Michael________ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€®™ 57 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 02:29:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: megrimsES | W dniu 2014-10-03 o 01:34, MichaelData® pisze: "Radek D" wyduma(a) w wiadomości IDWylecą dekle, potem wyjdą korby i zrobią dziury w bloku. Olej poleci na wydech i masz poar. 58 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 07:03:06 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: cef | W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju A co z nim jest nie tak, e miaby i na zom? 59 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 21:49:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Pszemol | Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze: Dlatego widzisz od Polaka kupi auto z 200k km to strach, bo od 5 lat pewnie adna obsuga nie robiona, nawet oleju nie wymienia bo "przecie na zom"... A od Niemca kupujesz auto zadbane z 300k km i jeszcze potem 200k km robisz sam. 60 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 23:54:40 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-10-05 21:49, Uytkownik Pszemol napisa: Jest sobie taki peĹnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku juĹ To ile aut kupieś od Niemca ? Pozdrawiam 61 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 20:50:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Pszemol | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości Dnia 2014-10-05 21:49, Uytkownik Pszemol napisa: Zero :-) Takie mam wyobraenie na temat "Ordnung must sein" :-) 62 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:14:25 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: depros | W dniu 2014-10-05 21:49, Pszemol pisze: Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci Dalej jad a przekroczyy 300 000 http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/197563889.html http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199926956.html 430 000;] http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/198270784.html http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199450082.html https://www.youtube.com/watch?v=95LWY0n26BE 500 000 i dalej jedzie https://www.youtube.com/watch?v=LVvCk9BdYSY 750 000 i dalej jedzie;] Najlepsze jest lista usterek. W Polsce ju by byy pacze ze 3 razy musia zmienia pompo wtryski bo tankowa na stacji "Turbo" a olej zmienia co 2 lata na niespeniajcy normy 505.01 63 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 13:36:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? Spokojnie moesz jedzić dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to e za kilka tysięcy km czeka Cię wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli coś w stylu 60 tys przebiegu bąd 5 lat? Markowy pasek jeeli nie ma jakichś wyciekw powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Druga sprawa - gdyby ju faktycznie doszo do zerwania bąd przeskoczenia to dlaczego zaraz na zom, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz zakadasz i jedziesz. W VW, benzynie wymiana nie jest a tak bardzo skomplikowana ebyś nie mg się pokusić o wymianę w wasnym zakresie. 64 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 13:47:02 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: J.F. | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Spokojnie moesz jedzić dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to e za kilka tysięcy km czeka Cię wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli coś w stylu 60 tys przebiegu bąd 5 lat? Markowy pasek jeeli nie ma jakichś wyciekw powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej. Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80. W VW, benzynie wymiana nie jest a tak bardzo skomplikowana ebyś nie mg się pokusić o wymianę w wasnym zakresie. Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ... J. 65 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:41:11 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze: Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Wany jest podwykonawca zaopatrujący producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawiaa podzespow w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - miao być tanio.
W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadziem operację wymiany bez większych problemw. Wymienialiśmy samodzielnie pasek rwnie w brata Passacie... Ale oczywiście w owym Polo to nie musi być przysowiowa "buka z masem".. Być moe nawet pęknięcie paska spowoduje powaną awarię silnika po ktrej albo inny silnik albo auto na zom. Ale jak widać tu w tym przypadku Radek wiele nie ryzykuje. 66 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:58:19 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: J.F. | Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Markowy pasek jeeli nie ma jakichś wyciekw powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej. Wany jest podwykonawca zaopatrujący producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawiaa podzespow w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - miao być tanio. Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic. To duzy koncern byl. Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy bardzo podobnym przebiegu. Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl. Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze. Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre. Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm, wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej. W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadziem operację wymiany bez większych problemw. Wymienialiśmy samodzielnie pasek rwnie w brata Passacie... Ale oczywiście w owym Polo to nie musi być przysowiowa "buka z masem"..W VW, benzynie wymiana nie jest a tak bardzo skomplikowana ebyś nie mg się pokusić o wymianę w wasnym zakresie.Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ... Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco mniejszy :-) Pomijajac mozliwe niespodzianki. Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko. Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu. J. 67 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:21:30 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze: Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Żeby samemu co kol wiek zrobić trzeba mięć mnstwo wiedzy popartej praktyką np robić coś pierwszy raz z kimś kto ju popsu wiele rzeczy i ju wie jak robić dobrze eby dziaao albo kosztowniejsze napsuć samemu. Niektrych rzeczy bez treningu z profesjonalistą nie ma moliwości zrobić. Druga rzecz to narzędzia przekraczające warto usugi od chod by waściwy klucz dynamometryczny. Kolejna rzecz miejsce do pracy. Jeeli jest to pod chmurką to w Polsce waściwie są an to 3 miesiące pniej jest za chodno i mnstwo elementw z przedmiotw z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze się amie. Naprawiam sam jest tak pisane e zwyky świeak nic nie zrobi, do tej literatury ju trzeba mieć bardzo solidne podstawy chod by zabezpieczanie auta po odkręceniu k. Bez solidnych podstaw niestety syszy się o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/ 68 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:17:04 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 23:21, depros pisze:
Myślę e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksiąka obsugi, i parę podstawowych narzędzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na choćby wymieniany - klucz dynamometryczny. 69 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:21:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros |
Myślę e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksiąka obsugi, i Miaem takich mądrych inaczej kolegw co się śmiali z gościa ktry nie mia pojęcia i nawet nie zdąyli zareagować, jak chop na wączonym silniku chcia naciągnąć pasek alternatora i mu dwa palce obcięo ;/ Wpisz takie haso w google : "przygnieciony przez samochd" i zobacz ile jest takich przypadkw. 70 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:03:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:21, depros pisze:
Ja nadal znam sporo takich co to dla napicia się piwa chcą kupować browar. 71 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:16:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze: Uytkownik "Trybun" napisa w wiadomości Wątpliwe, ale oczywiście nie mona wykluczyć tego e to Daewoo samo produkowao paski do swoich pojazdw. Ale wbrew temu co piszesz nie byy one jakiejś dobrej jakości, skoro nie wytrzymyway nawet tego co by gwarantowane.. Jeden przykad - Passat sąsiada, 22 lata, sąsiad ma go od 15 lat, ani razu paska nie wymienia. 2 razy wymieni olej w silniku, z tym e nieomal przemocą ja mu ten drugi raz olej zmieniaem,. Jak widać tak te mona jedzić autem. Nie, nie propaguje tutaj jakiejś mody na niewymienianie paska czy oleju w silniku, ale jak widać po powyszym zalecania producentw to raczej dmuchanie na zimne, ni rzeczywista konieczno.
Polo pewnie goe w przedziale silnikowym - w Passacie i Vectrze dochodzą klima i gaz. 72 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:17:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros |
Jeden przykad - Passat sąsiada, 22 lata, sąsiad ma go od 15 lat, ani Ja widziaem 2 lata nie zmieniany olej w Peugote na maych przebiegach Pancia waścicielka mwia e nie przejechaa przez ten okres przecie 10 000 km, pod pokrywą zaworw by peen gnj coś ala czarna piaskownica. Odtąd wiem e za wszelkie doniesienia e oleju zmieniać nie trzeba wypowiada cza takich bredni najlepiej lać w ryj. Da się nie zmieniać ale wtedy taki samochd więcej stoi zepsuty ni jedzi. Ja ju się gwien dorniętych na miaem i na rozbieraem. Jak coś jest gwniano traktowane to się szybciej zuywa. Ta Corsa to Panna pewnie myślaa w kategoriach odsprzeday auta e je doinwestuje a będzie mniej warte ni inwestycja. Kupi kolejny "nowszy" dornięty zom po okazyjnej cenie i za jakiś czas znw się będzie zastanawiać czy się opaca co ko lwiek zrobić bo nie przechodzi przeglądu. 73 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:03:36 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:17, depros pisze:
No i zmieniaj co tysiąc kilometrw, nikt przecie ci nie zabrania. A nie zaraz w ryj sceptykom co do takiej asekuranckiej postawy. 74 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:24:42 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: MichaelData® | Trybun wyduma(a) w : Druga sprawa - gdyby ju faktycznie doszo do zerwania bąd przeskoczenia to dlaczego zaraz na zom, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz zakadasz i jedziesz. Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> "Zerwanie paska rozrządu z reguy kończy się zniszczeniem silnika. To dlatego naley przestrzegać zalecanych interwaw jego wymiany" http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul Polecam ci to przeczytać ale nie mam pewności czy to ogarniesz. -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 75 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:42:08 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData® pisze: Trybun wyduma(a) w : Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec polemika na ten temat z Tobą jest zupenie bez sensu. 76 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 22:07:32 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: MichaelData® | Trybun wyduma(a) w : W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData® pisze: Ju przeczytaem sporo na temat twojej "wiedzy" :) Rzeczywiście, powala. Jeszcze szukasz czegoś w świecach arowych czy pompowtryskach? :) -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 77 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:19:52 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 22:07, MichaelData® pisze: Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a moja praktyczna, a wiec polemika na ten temat z Tobą jest zupenie bez sensu. Nie robię mądrych min w sprawie arnikw czy wtryskach, bo w dieslu nie mam najmniejszego nawet doświadczenia. Ale z drugiej strony gdy piszę o benzynie to zupenie mnie nie interesuje cytowanie kogoś z internetu, sam się na tym trochę znam i tylko w takim zakresie wyraam swoje zdanie. Zdaje się jest to zupena odwrotno twojego stylu prezentowanego w usenecie.. 78 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 19:20:10 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: nadir | W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData® pisze: Trybun wyduma(a) w : Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrządu niczym nie grozi. Osobiście przeyem awarię w takim silniku i nic poza samym paskiem się nie uszkodzio. Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie mona narobić sobie bigosu. 79 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 22:05:18 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: MichaelData® | nadir wyduma(a) w : W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData® pisze: ....a o jakim modelu silnika rozmawiamy? Moe doczytasz? -- Michael________™ ______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€ 80 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 21:15:21 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: m4rkiz | "MichaelData®" wrote in message Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska, niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej jeszcze dziesiatki tysiecy km wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa, nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum 10 latach 81 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:11:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-03 22:15, m4rkiz pisze: "MichaelData®" wrote in message Te zawory eby wymienić to trzeba byo zdjąć gowice, tak? Potem sprawdzenie gowicy na ewentualno pęknięcia zakup zaworw uszczelka gowicy planowanie docieranie zaworw uszczelniacze nowe pyny kompletny rozrząd z pompą wody to duo więcej ni wymiana samego rozrządu z pompą cieczy chodzącej!
Zaley gdzie stanie wz. Oglnie rzecz biorąc zatrzymanie pojazdu nie tam gdzie chce kierowca a gdzie zatrzymuje się wz niestety grozi śmiercią kierowcy;/ https://www.youtube.com/watch?v=N6bVLl2cwYM http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html http://tvnwarszawa.tvn24.pl/index.php/informacje,news,zmienial-kolo-wjechal-w-niego-tir,90115.html 82 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 06:47:48 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: m4rkiz | "depros" wrote in message uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,Te zawory eby wymienić to trzeba byo zdjąć gowice, tak? Potem ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta wymienione zawory i zalozona na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien -- http://db.org.pl/ 83 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:28:09 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 07:47, m4rkiz pisze: "depros" wrote in message a i jeszcze zapomniaem o nowych śrubach gowicy co by nic nie pęko i trzeba byo od początku robić. Ekonomicznej? Na debila. I w koszta na moe się uda a moe nie. Na cholerę zdejmować gowicę i jej nawet nie sprawdzić i nie splanować? To są dopiero pieniądze w kube. Ile te twoje auta dziaają? Mao popularne a pniej pacze e samochd nie pali, ciągle się psuje. Jeden zom pada, sprzedaje się i szuka kolejnej okazji. Gorzej jak takich cwaniakw jest duo i zaczynają zomy między sobą sprzedawać i odkupywać a pniej pena frustracja. 84 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 23:21:46 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: John Kołalsky |
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :> By taki jeden co mia mi silnik naprawić za 2000 a ostatecznie zapaciem mu 2700 po czym okazao się, e muszę samochd oddać jeszcze innemu by mi doprowadzi go do sprawności. U Ciebie te tak bajecznie tanio ?
To jak się chce do kościoa jedzić. Jak chcesz zrobić np kolejne 100 tysięcy to wymiana paska jest oczywistością. 85 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:30:38 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Czesław Wiśniak | Markowy pasek jeeli nie ma jakichś wyciekw powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. ROTFL 86 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 14:45:20 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-03 14:30, Czesaw Wiśniak pisze: Markowy pasek jeeli nie ma jakichś wyciekw powinien spokojnie wytrzymać dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Cieszę się e się zgadzasz. Są przecie 15 letnie auta w ktrych nigdy nie wymieniano paska. 87 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 18:26:37 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Czesław Wiśniak | ROTFL Nie wątpię :) 88 |
Data: Pa?dziernik 03 2014 21:44:58 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: John Kołalsky |
Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? Kto da więcej ? Mj pasek zerwa się jak mia nieco mniej ni gwarantowane. 89 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:46:51 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:
ściągaem ostatnio kolegę spod Brna - markowy pasek wytrzyma 4lata i 35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami) Nie wytrzyma powrotu z Czarnogry. -- Pozdrawiam Łukasz 90 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 21:58:43 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze: W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze: Jakie auto, silnik, czy pompa pynu i rolki zostay zmienione i kto zmienia? Profesjonalnie widziaem ze powinno się napięcie takiego paska ustawiać miernikiem SEM http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1617992.html ale ilu fachmanw to stosuje jak tu syszę e bez klucza dynamometrycznego mona robić przy silniku?! Druga sprawa to oryginalno części bo w to e na rynku nie ma podrbek to chyba nikt przy zdrowych zmysach nie napisze? 91 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:04:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze: W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze: Przyczyn tej awarii moe być duo. I wcale niekoniecznie winę ponosi czas czy przebieg. 92 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 07:41:49 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Radek D pisze tak: Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju Ostatnim razem jak byem na przegldzie, wracam z biura wesoy, chowam dokumenty a tu jaka dziewucha na mnie zerka, dosy adna ale chyba patola. Idzie za mn, myl ebraczka. - Przepraszam moe jedzie pan na .... ? Bo samochd mi nie przeszed przegldu i chce wrci do domu. - tak jad Ledwo centralny stukn a ta ju pcha si do auta. Myl zodziejka jaka. No ale nic obmacaem si gdzie portfel i gdzie komrka. Jedziemy. no i zaczyna e przegladu nie przeszed i ona nie wie co robi. Stara Corsa cay czas mocno dymi na biao. No to jej mwi e prawdopodobnie uszczelka pod gowica pada ~300z. I teraz gwd programu. Mwi a to ja chyba nie bd naprawia bo si nie opaca tylko oddam na zom. Z trudnoci utrzymaem tor jazdy wewntrz pasa. O mao nie przytarem krawnika lewym koem. Po powrocie na baz lalimy z kolezkami do rozpuku. -- Piter golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa. 93 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:20:49 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 07:41, PiteR pisze:
No ale co Ci tak rozbawio, deklaracja e babka nie wpompuje w rozpadajcego si grata 300z bo to kasa wyrzucona w boto? 94 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 13:47:41 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Trybun pisze tak: No ale co Ci tak rozbawio, deklaracja e babka nie wpompuje w To jakie podejcie maj teraz dzieci Androida. Nie wydam 300z na dupow, ktry jak wyglda tak wyglda ale chroni mnie przed deszczem, zimnem i zawiezie mnie do celu za to pjde i upn now szmat w galerii za 100z albo smarkfona za 1000z na raty. A w ogole to niech szybciej ju buduj te tranwaje bo ja nie chc samochodu, nie chc prawa jazdy i nie che paci za OC :) -- Piter golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa. 95 |
Data: Pa?dziernik 05 2014 11:05:16 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrzdu | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-04 13:47, PiteR pisze: na ** p.m.s ** Trybun pisze tak: No c, moe i kierowc jeste dobrym, ale ekonomista z ciebie aden.. Pozostaje tylko mie nadziej e w domu kas rzdzi ona bd kto inny z domownikw ni Ty... ;-) 96 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 12:53:13 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: X-Man | "Radek D" wrote in message Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? nic ci nie wyleci najwyej się zawory pogną a jest dua szansa ze to bezkolizyjny silnik... jak i tak szykujesz go na zom to bym jedzi i się nie przejmowa... Pzdr Piotr 97 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:08:52 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: depros | W dniu 2014-10-04 13:53, X-Man pisze: "Radek D" wrote in messageJak zawory się pogną to trzeba ściągać gowicę?;] 98 |
Data: Pa?dziernik 04 2014 17:52:54 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: Dariusz K. Ładziak | depros pisze: W dniu 2014-10-04 13:53, X-Man pisze: Mechanik - amator, z zawodu ginekolog... Przez wydech zawory wymieni. -- Darek 99 |
Data: Pa?dziernik 06 2014 10:03:28 | Temat: Re: Sens wymiany paska rozrządu | Autor: yabba | Uytkownik "Radek D" napisa w wiadomości Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km - czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysięcy km czeka mnie wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ? Jeśli to Twj silnik to jest kolizyjny: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11636&p=94184 Ja bym wymienia pasek. Zaoszczędzisz 300 z, a zepsujesz samochd za 3000. Jeśli pasek strzeli Ci podczas wyprzedzania TIR-a albo podczas skrętu w lewo na ruchliwym skrzyowaniu to jeszcze wpakujesz się w niebezpieczną sytuację. -- Pozdrawiam, yabba |