Grupy dyskusyjne   »   Shell V-power

Shell V-power



1 Data: Marzec 23 2007 08:19:28
Temat: Shell V-power
Autor: Mateusz Jaros 

Witam zatankowałem V-power poprawilo sie przyspieszenie auta  elastyczność
zanikło szarpanie auta na zimnym silniku i biegach 1 i 2 w gornych granicach
obrotowych

Czy ktoś wie jaki wpływ ma tankowanie takiej benzyny na cześci silnika
filtry itp?
i czy jest to benzyna 95 z dodatakmi czy jest to benzyna 98 lub z jeszcze
większa liczbą oktanów?

Pozdrawiam MJ



2 Data: Marzec 23 2007 11:03:05
Temat: Re: Shell V-power
Autor: Goliath 

Mateusz Jaros  napisał(a):

Witam zatankowałem V-power poprawilo sie przyspieszenie auta  elastyczność
zanikło szarpanie auta na zimnym silniku i biegach 1 i 2 w gornych granicach
obrotowych

I mamy zgadywać, co to za samochód? Gaźnik? Wtrysk? Turbina?
Nalewanie paliw reklamowanych jako "lepsze od zwykłej 98" daje najlepszy
efekt... psychologiczny. Bo skoro nalałeś paliwa o złotówkę droższego, to
powinien być jakiś efekt :D
Jeżeli natomiast na normalnym paliwie silnik ci szarpał i źle pracował to:
a) lałeś paliwo złej jakości, albo jeździłeś notorycznie na mniej niż 1/4
zbiornika i zasysałeś szlam z wodą,
b) silnik jest źle wyregulowany i spalał paliwo stukowo (wybuchowo) i komputer
zaniża parametry silnika, żeby to wyeliminować. Paliwo o wyższej ilości
oktanów pozwala na stosowanie lepszych kątów wyprzedzenia zapłonu, co w
efekcie powoduje, że silnik zaczyna pracować jak powinien,
c) czyste paliwo dobrej jakości (m.in. większa rozpuszczalność i lotność)
przepłukało filtry, przewody i pompkę, może jeszcze wtryskiwacze. Jeżeli tak,
to efekt powinien się utrzymać także przy kolejnych tankowaniach zwykłym.

Paliwo o wyższej ilości oktanów NIE POPRAWIA OSIĄGÓW SILNIKA I NIE ZMNIEJSZA
SPALANIA. Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest mniej kaloryczne, a co za
tym idzie, trzeba go spalić więcej, by uzyskać taką samą moc i wykonać taką
samą pracę.
Trochę inaczej wygląda to w silnikach, które potrafią w pełni wykorzystać
właściwości paliwa wysokooktanowego - np V-TEC. Tam pełną sprawność silnika
uzyskuje się tylko przy wykorzystaniu paliwa wysokiej jakości, umożliwiającego
pracę przy bardziej wyśrubowanych parametrach. Przy silnikach fabrycznie
przystosowanych do 95, nalewanie 98 zwiększa osiągi tylko wtedy, kiedy silnik
jest rozregulowany.

Czy ktoś wie jaki wpływ ma tankowanie takiej benzyny na cześci silnika
filtry itp?

Żadnego negatywnego. Może je co najwyżej lepiej przeczyścić niż 95.

i czy jest to benzyna 95 z dodatakmi czy jest to benzyna 98 lub z jeszcze
większa liczbą oktanów?

Chwalą się ponoć setką oktanów. Byłbym jednak bardzo sceptycznie do tego
nastawiony. Jest to najprawdopodobniej 98 ze zwiększoną ilością dodatków
przeciwstukowych.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Shell V-power



Grupy dyskusyjne