Grupy dyskusyjne   »   Silnik ciągle zimny (?)

Silnik ciągle zimny (?)



1 Data: Grudzien 16 2009 07:29:14
Temat: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: klechu 

Witam

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął"
A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu). Tylko nie wiem, czy vw
polo 1999r to już jest "nowsze" auto?:)
pozdrawiam zimowo
klechu

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Grudzien 16 2009 08:10:30
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Seba 

Dnia Wed, 16 Dec 2009 07:29:14 +0100, klechu napisał(a):

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C?

Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich
objawów.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

3 Data: Grudzien 16 2009 09:17:08
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Lagod 

Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich
objawów.

A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej.
Wszystko dobrze działa ("do środka dmuchał ciepłym powietrzem") tylko termometr od wskazówki padł. Ja tak miałem.

--
____________________________________________________________MAT_______

4 Data: Grudzien 16 2009 10:02:08
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Seba 

Dnia Wed, 16 Dec 2009 09:17:08 +0100, Lagod napisał(a):

Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich
objawów.

A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej.
Wszystko dobrze działa ("do środka dmuchał ciepłym powietrzem") tylko
termometr od wskazówki padł. Ja tak miałem.

Ciepłe powietrze dmuchające do wnętrza kabiny (w zimie) może być mocno
złudne - IMO to termostat.


--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

5 Data: Grudzien 16 2009 10:17:10
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: krzysiek82 

Lagod pisze:
  > A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej.
nie ma czegoś takiego, masz chyba na myśli czujnik temperatury.

Sprawdź czy wąż od chłodnicy po 3-4minutach pracy silnika robi się ciepły jeśli tak, otwarty jest dłuży obieg i dlatego masz ten problem.
Rozwiązanie: wymiana termostatu i przy okazji płynu jeśli stary.

--
krzysiek82

6 Data: Grudzien 16 2009 10:50:12
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Lagod 

W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze:

Lagod pisze:
 > A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej.
nie ma czegoś takiego, masz chyba na myśli czujnik temperatury.

Nie ma czegoś takiego w jego aucie, czy w ogóle nie ma czegoś takiego jak termometr?
Jak nazwiesz czujnik temperatury połączony z elementem pokazującym wskazanie na tarczy? Może termometr?
W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr. Termostat regulował przepływy płynu chłodzącego a termometr informował kierowcę o temperaturze. Jedno mogło działać prawidłowo a drugie nie i na odwrót (dlatego co głupsi mechanicy nie rozumieli w ogóle jak to działa i co kupić, nie mówiąc już o naprawieniu tego złomu).

--
____________________________________________________________MAT_______

7 Data: Grudzien 16 2009 12:00:08
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: krzysiek82 

Lagod pisze:

W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze:
Lagod pisze:
 > A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej.
nie ma czegoś takiego, masz chyba na myśli czujnik temperatury.

Nie ma czegoś takiego w jego aucie, czy w ogóle nie ma czegoś takiego jak termometr?

nie ma w aucie żadnego termometru, jest co najwyżej czujnik temperatury.


W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr.

miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce.

--
krzysiek82

8 Data: Grudzien 16 2009 12:05:36
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce.

czujnik + wskaźnik = elektryczny termometr.

Pozdrawiam
Wojtek

9 Data: Grudzien 16 2009 13:13:50
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Lagod 

czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce.

Właśnie z tych elementów (czujnik i wskaźnik) składa się urządzenie zwane w metrologii "termometr".

--
____________________________________________________________MAT_______

10 Data: Grudzien 16 2009 08:32:39
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "klechu"  napisał w wiadomości

Witam

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął"
A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu). Tylko nie wiem, czy vw
polo 1999r to już jest "nowsze" auto?:)

Jeżeli jest młodszy niż 50 lat, nie jest dwusuwem, motorowerem, kosiarką do trawy, itp., to zalicza się do tych "nowszych" aut :-)

Każdy samochód chłodzony cieczą ma termostat, który odcina obieg wody w chłodnicy gdy silnik jest zimny. Osłona na grila nie zastąpi sprawnego termostatu. Koszt termostatu z wymianą to najwyżej kilkadziesiąt złotych. Jeżeli silnik nie nagrzewa się do nominalnej temperatury to termostat prawdopodobnie jest do wymiany. Jeżeli silnik był ciepły, a wskazówka nie drgneła, to może uszkodził się czujnik temperatury?

Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami gaźnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika. Zazwyczaj zimowy wlot powietrza wyprowadzony był nad kolektor wydechowy i w ten sposób zasysane powietrze było wstępnie podgrzewane. Dzięki temu można było wcześniej wyłączać ssanie i zaoszczędzić trochę paliwa.

Pozdrawiam
Wojtek

11 Data: Grudzien 16 2009 12:44:15
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: RobertP. 

On Wed, 16 Dec 2009 08:32:39 +0100, Wojtekk   wrote:



Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami  gaźnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem  (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem  tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika.

Myślę że i teraz takie osłonięcie może mieć zauważalny wpływ na to jak  szybko silnik się nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeś).  Szczególnie oszczędny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe  doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicą, bo przecież nie chcemy  przymarznąć do kierownicy). Z doświadczenia wiem że 20km poza miastem to  za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.


--
Pozdrawiam
RobertP.

12 Data: Grudzien 16 2009 16:43:11
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "RobertP."  napisał w wiadomości

Myślę że i teraz takie osłonięcie może mieć zauważalny wpływ na to jak  szybko silnik się nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeś).  Szczególnie oszczędny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe  doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicą, bo przecież nie chcemy  przymarznąć do kierownicy). Z doświadczenia wiem że 20km poza miastem to  za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.
Myśle, że dużo więcej ciepła ucieka z silnika przez nagrzewnicę, niż przez opływ powietrza. Przy sprawnym termostacie to powietrze będzie w nowoczesnych silnikach bez znaczenia. W przeciwnym przypadku projektanci samochodów pewnie by wpadli na na to, że można zamontować jakąś żaluzję przed chłodnicą (w "starożytnych" samochodach istniały takie rozwiązania). W samochodach gaźnikowych temperatura powietrza miała wpływ na tworzenie mieszanki i osiadanie benzyny na ściankach kolektora dolotowego, dlatego wyeliminowanie napływu zimnego powietrza pod maskę było jeszcze jakoś wytłumaczalne.

Pozdrawiam
Wojtek

13 Data: Grudzien 16 2009 09:25:00
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Jakub Witkowski 

klechu pisze:

Witam

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm. Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie świadczy).

I nie podniosłeś maski żeby sprawdzić czy silnik gorący?
Po 60km - zwłaszcza po mieście - ma parzyć jak szklanka wrzątku.
Jeśli tylko ciepły, to termostat. Jeśli jest b. gorący a wskazówka
nie drgnie - to obwód czujnika bądź wskaźnik. Proste :)

Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik
i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być
już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać.
Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

14 Data: Grudzien 16 2009 09:27:01
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Darek. 


Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik
i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być
już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać.
Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany.

Jest jeszcze opcja kiedy termostat zatnie się w  pozycji zamkniętej :)
Wtedy chłodnica sie nie nagrzeje, mimo że silnik będzie ciepły - gorący.
Ale ogólnie - bardzo dobrze piszesz :)

Pozdrawiam - Darek.

15 Data: Grudzien 16 2009 09:30:10
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: klechu 

>
> Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik
> i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być
> już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać.
> Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany.

Jest jeszcze opcja kiedy termostat zatnie się w  pozycji zamkniętej :)
Wtedy chłodnica sie nie nagrzeje, mimo że silnik będzie ciepły - gorący.
Ale ogólnie - bardzo dobrze piszesz :)

Pozdrawiam - Darek.

Proste, a nie wpadlem na to:) Dzieki.
klechu

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Grudzien 16 2009 09:44:38
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Jakub Witkowski 

Darek. pisze:

Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik
i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być
już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać.
Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany.

Jest jeszcze opcja kiedy termostat zatnie się w  pozycji zamkniętej :)

Myślę że w tym przypadku można to pominąć :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Grudzien 16 2009 09:32:05
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: perszing 

W dniu 2009-12-16 09:25, Jakub Witkowski pisze:

Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik
i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być
już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać.
Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany.

Dokladnie. A konkretniej robi sie to tak, ze sprawdza sie reka temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa i dopiero wtedy otwiera sie termostat.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

18 Data: Grudzien 16 2009 09:46:49
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Jakub Witkowski 

perszing pisze:

temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa

w wypadku małego diesla w zimie to nawet bardzo długą chwilę :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

19 Data: Grudzien 16 2009 10:44:34
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: emes 



Użytkownik "klechu"  napisał w wiadomości grup

Witam

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie  zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął"
A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu). Tylko nie wiem, czy vw
polo 1999r to już jest "nowsze" auto?:)
pozdrawiam zimowo
klechu

po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!!
Odpial czujnik ktory jest k/swiec i sie nie przyznala menda

20 Data: Grudzien 16 2009 11:07:17
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: Czarek Daniluk 

emes pisze:

po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!!
Odpial czujnik ktory jest k/swiec i sie nie przyznala menda



Odpiął bo było mu wygodniej walczyć z listwą od świec ;) albo tym czymś co zasila świece.

Pozdrawiam !!

21 Data: Grudzien 16 2009 11:53:01
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) - po problemie:)
Autor: klechu 


Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Okazalo sie, ze faktycznie czujnik byl
odpiety:) Wpialem go i wskazowka poszybowala do 80 C :) (bylem akurat po 15min
jazdy). Zanim jednak znalazlem tu odpowiedz, sprawdzilem temperature plynu
chlodzacego w zbiorniku - ponad 60 C, przy czym silnik goracy (po wspomnianych
15min jazdy).
Dzieki wszystkim za pomoc!
pozdr
klechu

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Grudzien 16 2009 15:04:29
Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?)
Autor: J.F. 

Użytkownik "klechu"  napisał w wiadomości

Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury
ani drgnęła. Pacjent to vw polo 1,9 sdi. Srednio obroty trzymam koło 2000rpm.
Możliwe to, żeby przy jezdzie w takich warunkach silnik nie zagrzal sie nawet
do tych 50-60 C? To juz powinno ruszyc wskazówką. Dodam, że do środka dmuchał
ciepłym powietrzem (choć to mogło być 30-40 C, więc jeszcze o niczym nie
świadczy). Wczoraj znajomy wymieniał mi 3 świece żarowe, ale to chyba malo
prawdopodobne, zeby cos przy tym niechcacy "odpiął"

Jesli przedwczoraj grzal sie normalnie, to zaczalbym od sprawdzenia czy nie odpial/urwal kabelka od czujnika.

A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w
nowszych autach chłodnica z przodu jest często w zimie "odcinana" i działa
tylko nagrzewnica (wtedy zadna oslona nie ma sensu).

W kazdym aucie. Do tego sluzy termostat - przymyka obieg do chlodnicy poki silnik nie ma ~80 stopni.
Pytanie na ile przymyka jak jest sprawny - drobna dziurka moze byc, i na ile jest sprawny - uszkodzenia sie zdarzaja, 10 lat to w sam raz zeby juz nie zamykal na dobre.

A oslona nie tylko chlodnice oslania, ale tez na caly silnik wplywa.

J.

Silnik ciągle zimny (?)



Grupy dyskusyjne