Silnik ciągle zimny (?)
1 | Data: Grudzien 16 2009 07:29:14 |
Temat: Silnik ciągle zimny (?) | |
Autor: klechu | Witam 2 |
Data: Grudzien 16 2009 08:10:30 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Seba | Dnia Wed, 16 Dec 2009 07:29:14 +0100, klechu napisał(a): Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich objawów. -- Pozdrawiam, Sebastian S. 3 |
Data: Grudzien 16 2009 09:17:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich A ja myślę, że to tylko termometr od deski rozdzielczej. Wszystko dobrze działa ("do środka dmuchał ciepłym powietrzem") tylko termometr od wskazówki padł. Ja tak miałem. -- ____________________________________________________________MAT_______ 4 |
Data: Grudzien 16 2009 10:02:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Seba | Dnia Wed, 16 Dec 2009 09:17:08 +0100, Lagod napisał(a): Sprawdź termostat. W większości przypadków to on jest winowajcą takich Ciepłe powietrze dmuchające do wnętrza kabiny (w zimie) może być mocno złudne - IMO to termostat. -- Pozdrawiam, Sebastian S. 5 |
Data: Grudzien 16 2009 10:17:10 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: krzysiek82 | Lagod pisze: 6 |
Data: Grudzien 16 2009 10:50:12 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze: Lagod pisze: Nie ma czegoś takiego w jego aucie, czy w ogóle nie ma czegoś takiego jak termometr? Jak nazwiesz czujnik temperatury połączony z elementem pokazującym wskazanie na tarczy? Może termometr? W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr. Termostat regulował przepływy płynu chłodzącego a termometr informował kierowcę o temperaturze. Jedno mogło działać prawidłowo a drugie nie i na odwrót (dlatego co głupsi mechanicy nie rozumieli w ogóle jak to działa i co kupić, nie mówiąc już o naprawieniu tego złomu). -- ____________________________________________________________MAT_______ 7 |
Data: Grudzien 16 2009 12:00:08 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: krzysiek82 | Lagod pisze: W dniu 2009-12-16 10:17, krzysiek82 pisze: nie ma w aucie żadnego termometru, jest co najwyżej czujnik temperatury. W escorcie miałem niezależny termostat i niezależny termometr. miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. -- krzysiek82 8 |
Data: Grudzien 16 2009 12:05:36 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Wojtekk |
miałeś termostat i osobny czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. czujnik + wskaźnik = elektryczny termometr. Pozdrawiam Wojtek 9 |
Data: Grudzien 16 2009 13:13:50 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Lagod | czujnik temperatury który połączony był ze wskaźnikiem na desce. Właśnie z tych elementów (czujnik i wskaźnik) składa się urządzenie zwane w metrologii "termometr". -- ____________________________________________________________MAT_______ 10 |
Data: Grudzien 16 2009 08:32:39 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Wojtekk |
Witam Jeżeli jest młodszy niż 50 lat, nie jest dwusuwem, motorowerem, kosiarką do trawy, itp., to zalicza się do tych "nowszych" aut :-) Każdy samochód chłodzony cieczą ma termostat, który odcina obieg wody w chłodnicy gdy silnik jest zimny. Osłona na grila nie zastąpi sprawnego termostatu. Koszt termostatu z wymianą to najwyżej kilkadziesiąt złotych. Jeżeli silnik nie nagrzewa się do nominalnej temperatury to termostat prawdopodobnie jest do wymiany. Jeżeli silnik był ciepły, a wskazówka nie drgneła, to może uszkodził się czujnik temperatury? Osłona na grila miała (podobno) sens w samochodach z silnikami gaźnikowymi. Raczej nie chodziło tam o osłonę chłodnicy przed zimnem (przy sprawnym termostacie i tak była odcięta). Przypuszczam, że celem tych osłon było zmniejszenie opływu powietrza wokół silnika. Zazwyczaj zimowy wlot powietrza wyprowadzony był nad kolektor wydechowy i w ten sposób zasysane powietrze było wstępnie podgrzewane. Dzięki temu można było wcześniej wyłączać ssanie i zaoszczędzić trochę paliwa. Pozdrawiam Wojtek 11 |
Data: Grudzien 16 2009 12:44:15 | Temat: Re: Silnik ciÄ
gle zimny (?) | Autor: RobertP. | On Wed, 16 Dec 2009 08:32:39 +0100, Wojtekk wrote:
MyĹlÄ że i teraz takie osłoniÄcie może mieÄ zauważalny wpływ na to jak szybko silnik siÄ nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeĹ). Szczególnie oszczÄdny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicÄ , bo przecież nie chcemy przymarznÄ Ä do kierownicy). Z doĹwiadczenia wiem że 20km poza miastem to za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie. -- Pozdrawiam RobertP. 12 |
Data: Grudzien 16 2009 16:43:11 | Temat: Re: Silnik ciÄ
gle zimny (?) | Autor: Wojtekk |
MyĹlÄ że i teraz takie osłoniÄcie może mieÄ zauważalny wpływ na to jak szybko silnik siÄ nagrzeje (opływ powietrza o którym wspomniałeĹ). Szczególnie oszczÄdny diesel w -20 stopniach (co wymusza również dodatkowe doć intensywne chłodzenie silnika nagrzewnicÄ , bo przecież nie chcemy przymarznÄ Ä do kierownicy). Z doĹwiadczenia wiem że 20km poza miastem to za mało żeby dojć do 90 stopni nawet przy sprawnym termostacie.MyĹle, że dużo wiÄcej ciepła ucieka z silnika przez nagrzewnicÄ, niż przez opływ powietrza. Przy sprawnym termostacie to powietrze bÄdzie w nowoczesnych silnikach bez znaczenia. W przeciwnym przypadku projektanci samochodów pewnie by wpadli na na to, że można zamontowaÄ jakÄ Ĺ żaluzjÄ przed chłodnicÄ (w "starożytnych" samochodach istniały takie rozwiÄ zania). W samochodach gaźnikowych temperatura powietrza miała wpływ na tworzenie mieszanki i osiadanie benzyny na Ĺciankach kolektora dolotowego, dlatego wyeliminowanie napływu zimnego powietrza pod maskÄ było jeszcze jakoĹ wytłumaczalne. Pozdrawiam Wojtek 13 |
Data: Grudzien 16 2009 09:25:00 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | klechu pisze: Witam I nie podniosłeś maski żeby sprawdzić czy silnik gorący? Po 60km - zwłaszcza po mieście - ma parzyć jak szklanka wrzątku. Jeśli tylko ciepły, to termostat. Jeśli jest b. gorący a wskazówka nie drgnie - to obwód czujnika bądź wskaźnik. Proste :) Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik i sprawdzamy czy nagrzewa się wczesniej niż chłodnica. Silnik ma być już gorący, a chłodnica dopiero potem zaczyna się rozgrzewać. Jeśli rozgrzewają się jednocześnie - termostat do wymiany. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 14 |
Data: Grudzien 16 2009 09:27:01 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Darek. |
Jest jeszcze opcja kiedy termostat zatnie się w pozycji zamkniętej :) Wtedy chłodnica sie nie nagrzeje, mimo że silnik będzie ciepły - gorący. Ale ogólnie - bardzo dobrze piszesz :) Pozdrawiam - Darek. 15 |
Data: Grudzien 16 2009 09:30:10 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: klechu | > Proste, a nie wpadlem na to:) Dzieki. klechu -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 |
Data: Grudzien 16 2009 09:44:38 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | Darek. pisze: Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik Myślę że w tym przypadku można to pominąć :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Grudzien 16 2009 09:32:05 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: perszing | W dniu 2009-12-16 09:25, Jakub Witkowski pisze: Metoda sprawdzenia termostatu "dla zaawansowanych": włączamy silnik Dokladnie. A konkretniej robi sie to tak, ze sprawdza sie reka temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa i dopiero wtedy otwiera sie termostat. -- www.ogloszenia.krakow.pl 18 |
Data: Grudzien 16 2009 09:46:49 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Jakub Witkowski | perszing pisze: temperature weza wychodzacego z dolu chlodnicy. Jesli po przejechaniu kilku km waz jest cieply tzn, ze termostat nie zamyka sie, czyli silnik sam chlodzi sie juz od 1 sekundy pracy. Waz powinien byc zimny do momentu, az silnik dojdzie do temp pracy, co chwile trwa w wypadku małego diesla w zimie to nawet bardzo długą chwilę :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 19 |
Data: Grudzien 16 2009 10:44:34 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: emes |
Witam po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!! Odpial czujnik ktory jest k/swiec i sie nie przyznala menda 20 |
Data: Grudzien 16 2009 11:07:17 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: Czarek Daniluk | emes pisze: po 60 km nawet jak termostat walniety to by chociaz drgnela wskazowka przeciez to logiczne !!!!! Odpiął bo było mu wygodniej walczyć z listwą od świec ;) albo tym czymś co zasila świece. Pozdrawiam !! 21 |
Data: Grudzien 16 2009 11:53:01 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) - po problemie:) | Autor: klechu |
22 |
Data: Grudzien 16 2009 15:04:29 | Temat: Re: Silnik ciągle zimny (?) | Autor: J.F. | Użytkownik "klechu" napisał w wiadomości Dziś na zewnątrz temp. ok -5 C, zrobiłem jakieś 60km i wskazówka temperatury Jesli przedwczoraj grzal sie normalnie, to zaczalbym od sprawdzenia czy nie odpial/urwal kabelka od czujnika. A drugie pytanie - jest sens zakładać osłonę na grilla? Gdzieś wyczytałem, że w W kazdym aucie. Do tego sluzy termostat - przymyka obieg do chlodnicy poki silnik nie ma ~80 stopni. Pytanie na ile przymyka jak jest sprawny - drobna dziurka moze byc, i na ile jest sprawny - uszkodzenia sie zdarzaja, 10 lat to w sam raz zeby juz nie zamykal na dobre. A oslona nie tylko chlodnice oslania, ale tez na caly silnik wplywa. J. |