Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI
1 | Data: Luty 21 2008 02:34:26 |
Temat: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | |
Autor: Pitras | Cześć 2 |
Data: Luty 21 2008 13:31:18 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: zinek |
3 |
Data: Luty 21 2008 20:55:24 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: Huncwot | zinek napisał(a): Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości A możesz rozwinąć ? Chodzi o spalanie czy może o awaryjność ? huncwot 4 |
Data: Luty 21 2008 21:44:27 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: Marcin Jan | Huncwot napisał(a): zinek napisał(a): witaj jeśli te silniki miały ten sam problem co w mondeo to sprawa dotyczyła głównie padających wtrysków w silnikach tdci (koszt wtrysków powyżej tysiaka). W tddi takiego wydatku nie ma, bo jeśli nawet padnie to cena wtrysku jest na poziomie 200-300 zł. W tddi pomoć były za to problemy z pompą ale u mnie akurat takiego problemu nie było. Myślę że warto przejżeć forum www.fordclubpolska.pl jak miałem mondeo to była to dla mnie kopalnia wiedzy :). -- Z pozdrowieniem marcin jan "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić" 5 |
Data: Luty 22 2008 09:59:17 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: The_EaGle | Marcin Jan pisze: Huncwot napisał(a): Jeżeli już się wypowiadasz to pisz sprawdzone rzeczy. Koszt wtrysku orginalnego w ASO to 800zł koszt takiego samego ale producenta wtrysku bosch to 550zł. Cena w normie. Do sprawdzenia na allegro. Problemow z pompa 1.8tdci praktycznie nie ma tak samo jak i z wtryskami i zalezy to wylacznie o tankowanego paliwa. U mnie po 180tys sa OK wszystkie 4 a byly ostatnio sprawdzane. Pozdrawiam Rafał focus tdci 6 |
Data: Luty 21 2008 21:49:21 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: fordave |
7 |
Data: Luty 22 2008 10:08:08 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: The_EaGle | zinek pisze: Użytkownik "Pitras" napisał w wiadomości Powiedział ci to jakis mechanik od VW? Faktycznie stare to było dobre a teraz to sam szmelc robią.... Ostatnio znajomy ktory wlasnie po takich opiniach kupil TDDI i był strasznie zadowolony do czasu...az nie przejechał sie tdci i zrozumiał na czym polega roznica, teraz pluje sobie w brode... 1.8 tdci to jeden chyba najmniej sprawiający problemy diesel z nowym diesli z CR. Zobaczymy czy nowy VW 2.0 TDI z CR za 5-6 lat jak bedzie sie sprawował bo porównanie CR do VW TDI ze starymi pompowryskiwaczami to jak rozmowa na temat mniejszej awaryjności silnika KRAZA nad volvo FH12... jakby z deka insza technologia... Kraz jako pierwszy miał właśnie pompowtryskiwacze :> Co do problemow z tdci to silnikiem bym sie nie martwił zwróciłbym uwage przy zakupie na koło dwumasowe. Jak podczas uruchamiania silnika słyszysz charakterystyczny "brzdek" oraz po gaszeniu - szczegolnie jak jest rozgrzany to znaczy ze koło dwumasowe razem ze sprzeglem trzeba wymienic - koszt 2500zł - srednio co 150tys -200tys km nalezy to zrobic. Czy to jest duza dysfunkcja? Nie. A jezeli ktos wymienia wczesniej to powinien przyjzec sie swoim nawykom podczas jazdy samochodem... Pozdrawiam Rafał 8 |
Data: Luty 22 2008 05:03:16 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: Pitras | On 22 Lut, 10:08, The_EaGle wrote: zinek pisze: Poniekąd ;-)) W tym momencie rodzi się pytanie. Który silnik jest lepszy ? Czy VW 1.9 TDI 110 KM czy Fordowski 1.8 TDCI 115 KM ? Skłaniam się bardziej ku pierwszemu. 9 |
Data: Luty 22 2008 16:41:46 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: The_EaGle | Pitras pisze: On 22 Lut, 10:08, The_EaGle wrote: Lepszy pod jakim wzgledem? Jeżeli chodzi o zywotnosc to na pewno VW 1.9TDI Roznica tylko polega na tym ze na 1.9TDI przejedziesz 500tys km a na 1.8tdci 400tys km . Jeżeli to ma dla Ciebie znaczenie bierze TDI. Jeżeli zaś chodzi o resztę tzn: - kulturę pracy - moment obrotowy - charakterystyke silnika - 1.8 tdci nie traci mocy do 4tys obr - mozesz krecic wysoko jak na diesla i miec z tego fun... - znacznie nizej polozony max moment obrotowy od 1700obr juz jedzie a TDI od 2tys obr. Kwestia sporna jest spalanie. Wiec nie bede sie wdawał w dywagacje wg mnie sa zblizone i bardziej zalezy od nogi niz od silnika. 1.8 tdci spali max 8l a srednie po Wawie to 6.5l z klima lato czy w zimie. Min w trasie okolo 4.5 - przy normalnej jezdzie w trasie 5.5 - ze srednia 120-130km/h Jeszcze jedno - dla mnie kultura pracy to jedna z najważniejszych rzeczy o jakich mowie bo nie wyobrażam sobie siedzieć w golfie 1.9TDI jadac na autostradzie 150-160km/h przez 1000km - szału bym dostał ten silnik jest sporo glośniejszy moim zdaniem. Taka sama sytuacja jest w tddi w porwnaniu do tdci. Pozdrawiam Rafał focus tdci 10 |
Data: Luty 22 2008 14:48:29 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: zinek |
zinek pisze: tak sie sklada ze jestem fanem forda. jesli uwazasz ze wydanie w razie awarii 6 - 7 tys pln przy cenie fokusa np 17 tys jest malym problemem to nie ma sprawy. proponujepoczytac opinie userwo w archiwum - tdci jest strasznie jebliy - znacznie bardziej niz tddi. 11 |
Data: Luty 22 2008 16:50:58 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: The_EaGle | zinek pisze: tak sie sklada ze jestem fanem forda. Ja nie jestem fanem zadnej marki - wyrosłem juz z tego. Jak VW zacznie produkować samochod ktory mi bedzie odpowiadał pierwszy ustawie sie w kolejce do salonu. Narazie jest tak ze ford robi to co lubie i dlatego takim jezdze. Dlatego staram sie ocenic wady i zalety na chlodno Jeżeli zas chodzi o to co napisałeś to: - focus za 17tys to jakas padaka z 98 roku z silnikiem benzynowym wiec nie mówmy o samochodzie 10 letnim. - tddi jest silnikiem starszym technologicznie i gorzej wykonanym o nie wiele mniejszej mocy wiec jego zywotnosc powinna byc mniejsza niz tdci. tddi od tdci rozni sie m.in korbowodami i tłokami ktore w tdci sa ponoc kute, zreszta o zapasie mocy niech swiadczy fakt ze od wersji 100 do 125KM masz te same elementy w silniku - rozni sie tylko komputerem. Ktos na forum focusa napisał ze sprezarka jest inna - byc moze do 125KM tak ale wersje 100 i 115KM maja identyczna sprezarke wiec roznica to tylko komp. - wady jakie zarzucasz tdci dotyczą bardziej osprzętu niz samego silnika i sa zwiazane z kazdym silnikiem CR - awarie za 7tys silnika to jakis bezsens skoro inny sprawny silnik tdci mozesz kupic za 4tys chyba ze mowisz o naprawie w ASO starego samochodu to faktycznie. Znajomy ostatnio wymieniał w corolli D4D 2.0 110KM koło dwumasowe - koszt 7tys zł walasnie w ASO. Wartosc toyotki z 40tys max. W ASO forda wymiana koła dwumasowego 5tys zł to samo w ABSCAR 2.5tys zł. Pozdrawiam Rafał 12 |
Data: Marzec 08 2008 13:24:49 | Temat: Re: Silnik w Ford Focus 1.8 TDCI | Autor: jerzu | On Fri, 22 Feb 2008 16:50:58 +0100, The_EaGle wrote: - tddi jest silnikiem starszym technologicznie i gorzej wykonanym Może coś o tym gorszym wykonaniu? Czy może słyszałeś to "od mechanika VW"? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |