Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
1 | Data: Marzec 16 2009 10:50:47 |
Temat: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | |
Autor: perszing | Hej, 2 |
Data: Marzec 16 2009 10:58:30 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Krzysiek |
Hej, Nie wiem o co chodzi z tymi pojemnościami, bo oba mają 1,4 :) 3 |
Data: Marzec 16 2009 11:04:35 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Krzysiek | Czym sie roznia te silniczki oprocz pojemnosci? Jak jest z mam astrę II z silnikiem 1,4 twinport jak dla mnie jest dość dynamiczny tylko przy włączonej klimie i 5 osobach na pokładzie jest trochę słaby jak możesz to kup 1,6 nie ma paska rozrządu tylko łańcuch. jeśli chodzi o spalanie to wiadomo jak kto mocno dusi na gaz. u mnie - długa trasa przy prędkości ok 100 km/h = 5,3 l/100 km - miasto, silnik cały czas zimny, odległości do 3 km = 8,6-9 l/100 km (z klimą pewnie więcej, ale na max 3 km nie włączam klimy) 4 |
Data: Marzec 16 2009 11:28:11 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: perszing | mam astrę II z silnikiem 1,4 twinport Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w astrze I silnik 1.6 16V na pewno ma pasek. -- www.ogloszenia.krakow.pl 5 |
Data: Marzec 16 2009 11:28:31 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Krzysiek |
Twinporty mają łańcuchmam astrę II z silnikiem 1,4 twinport 1,6 twinport jest dynamiczniejszy niż 1,4 twinport a spalanie podobne napewno polecam Twinport a nie starszą konstrukcję 6 |
Data: Marzec 16 2009 11:33:25 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Krzysiek | a i jeszcze jedno Twinport to też 16VAle jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w astrze mają inaczej rozwiązany układ dolotowy i wtyskowy http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=221 7 |
Data: Marzec 16 2009 11:35:46 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit[pr] |
Twinporty mają łańcuchna pewno wszystkie? bo coś mi się kojarzy że 1.6 twinport ma pasek [Z16XEP], brat 8 |
Data: Marzec 16 2009 11:43:59 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Krzysiek" napisał w wiadomości Twinporty mają łańcuch 1.6 ma pasek 9 |
Data: Marzec 16 2009 12:03:43 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit[pr] |
1,6 twinport jest dynamiczniejszy niż 1,4 twinport a spalanie podobne poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie - to dla tych którzy myślą ryzykownym pomyśle założenia LPG do takich silników, brat 10 |
Data: Marzec 16 2009 12:31:05 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: JKK |
Czyżby pożegnali się z przyczyną ubywania oleju ? Pzdr JKK 11 |
Data: Marzec 16 2009 12:56:39 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit[pr] | poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie przyczyną ubywania oleju były uszczelniacze zaworowe a nie popychacze ;-) likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji... brat 12 |
Data: Marzec 16 2009 13:40:46 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Agent |
poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie Możesz powiedzieć więcej dlaczego montaż LPG w Twinport nie jest zalecany? Dotyczy to również silników 1,6 115 KM z Astry H? 13 |
Data: Marzec 16 2009 20:46:14 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit |
Możesz powiedzieć więcej dlaczego montaż LPG w Twinport nie jest zalecany? szczegółów nie pamiętam ale przy LPG muszą być inne luzy zaworowe i popychacze hydrauliczne je wyrównują, luzy regulowane na płytkach jak wiadomo same wyregulować się nie chcą ;-) rzecz kolejna to oliwienie czegoś tam w głowicy, można montować dodatkowe oliwienie, pisali o tym ludzie z autokącika astry, poza tym elektronika silnika która jest oporna na współpracę z instalacjami LPG, brat 14 |
Data: Marzec 16 2009 20:51:00 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Agent |
Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami i tam również zaleca się dodatkowe smarowanie choć niektórzy tego nie stosują i mówią że nic sie nie dzieje. 15 |
Data: Marzec 16 2009 21:04:40 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit |
Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami i tam mimo że darzę opla pewnym sentymentem to jednak nie zaryzykowałbym porównania silników GM do Hondy ;-) brat 16 |
Data: Marzec 16 2009 21:08:11 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: Agent |
Zależy co porównujesz. Na gazie ople zawsze chodziły w miarę OK. O Hondach i LPG sie różnie słyszało. 17 |
Data: Marzec 16 2009 21:32:49 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit |
Zależy co porównujesz. Na gazie ople zawsze chodziły w miarę OK. O Hondach i o tak, w tym opel mocno goni hondę... brat 18 |
Data: Marzec 17 2009 16:07:17 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: ArturVF500 |
Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami absolutnie nie;) pozdrawiam Artur 19 |
Data: Marzec 17 2009 17:28:24 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit |
absolutnie nie;) tak mi coś świtało że w większości Hond regulacja śrubą ? brat 20 |
Data: Marzec 16 2009 13:12:40 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: JKK |
likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji... Czyli jednak krok w tył ... Pzdr JKK 21 |
Data: Marzec 16 2009 20:35:54 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit |
likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za raczej ekonomia stosowana bym powiedział, jak wszyscy zresztą, mnie już nic nie dziwi, jak czytam jak koledzy piszą że niegdyś silniki toyoty na przykład były nie do zajechania a teraz palą olej, firma zmienia bloki na gwarancjach i właściwie każda firma ma swoje takie bugi to się zastanawiam dokąd ten świat zmierza, konkluzja? przenieść w pi.du produkcję wszystkich aut do Chin i spokój, skutki te same a koszty mniejsze pewnie o 50% :/ brat 22 |
Data: Marzec 16 2009 11:33:47 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: bratPit[pr] |
Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w tylko że Twinport też jest 16v więc coś Waść mieszasz, może strona jednego z salonów coś Ci rozjaśni http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm brat 23 |
Data: Marzec 16 2009 11:34:46 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: JKK |
Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? Z tych dwóch ;-) to 1.6 115 KM w obudowie H :-) Pzdr JKK 24 |
Data: Marzec 16 2009 11:07:19 | Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v | Autor: JKK |
|