Grupy dyskusyjne   »   Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v

Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v



1 Data: Marzec 16 2009 10:50:47
Temat: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: perszing 

Hej,

Czym sie roznia te silniczki oprocz pojemnosci? Jak jest z bezawaryjnoscia i spalaniem? Czy ta 1.4 Twinport bazuje na silniku 1.4 montowanym w Astarach I?

Pozdrawiam,
--
www.ogloszenia.krakow.pl



2 Data: Marzec 16 2009 10:58:30
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Krzysiek 


Użytkownik "perszing"  napisał w wiadomości

Hej,

Czym sie roznia te silniczki oprocz pojemnosci? Jak jest z bezawaryjnoscia
i spalaniem? Czy ta 1.4 Twinport bazuje na silniku 1.4 montowanym w
Astarach I?

Pozdrawiam,
--
www.ogloszenia.krakow.pl

Nie wiem o co chodzi z tymi pojemnościami, bo oba mają 1,4 :)

3 Data: Marzec 16 2009 11:04:35
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Krzysiek 

Czym sie roznia te silniczki oprocz pojemnosci? Jak jest z
bezawaryjnoscia i spalaniem? Czy ta 1.4 Twinport bazuje na silniku 1.4
montowanym w Astarach I?

Pozdrawiam,
--
www.ogloszenia.krakow.pl


mam astrę II z silnikiem 1,4 twinport
jak dla mnie jest dość dynamiczny
tylko przy włączonej klimie i 5 osobach na pokładzie jest trochę słaby
jak możesz to kup 1,6
nie ma paska rozrządu tylko łańcuch.
jeśli chodzi o spalanie to wiadomo jak kto mocno dusi na gaz.
u mnie
- długa trasa przy prędkości ok 100 km/h = 5,3 l/100 km
- miasto, silnik cały czas zimny, odległości do 3 km = 8,6-9 l/100 km (z
klimą pewnie więcej, ale na max 3 km nie włączam klimy)

4 Data: Marzec 16 2009 11:28:11
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: perszing 

mam astrę II z silnikiem 1,4 twinport
jak dla mnie jest dość dynamiczny
tylko przy włączonej klimie i 5 osobach na pokładzie jest trochę słaby
jak możesz to kup 1,6

Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w astrze I silnik 1.6 16V na pewno ma pasek.


--
www.ogloszenia.krakow.pl

5 Data: Marzec 16 2009 11:28:31
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Krzysiek 


Użytkownik "perszing"  napisał w wiadomości

mam astrę II z silnikiem 1,4 twinport
jak dla mnie jest dość dynamiczny
tylko przy włączonej klimie i 5 osobach na pokładzie jest trochę słaby
jak możesz to kup 1,6

Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w astrze
I silnik 1.6 16V na pewno ma pasek.


--
www.ogloszenia.krakow.pl

Twinporty mają łańcuch
1,6 twinport jest dynamiczniejszy niż 1,4 twinport a spalanie podobne
napewno polecam Twinport a nie starszą konstrukcję

6 Data: Marzec 16 2009 11:33:25
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Krzysiek 

Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w astrze
I silnik 1.6 16V na pewno ma pasek.


--
www.ogloszenia.krakow.pl

a i jeszcze jedno Twinport to też 16V
mają inaczej rozwiązany układ dolotowy i wtyskowy
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=221

7 Data: Marzec 16 2009 11:35:46
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit[pr] 



Twinporty mają łańcuch
na pewno wszystkie? bo coś mi się kojarzy że 1.6 twinport ma pasek [Z16XEP],
brat

8 Data: Marzec 16 2009 11:43:59
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Robert Wicik 

Użytkownik "Krzysiek"  napisał w wiadomości

Twinporty mają łańcuch

1.6 ma pasek

9 Data: Marzec 16 2009 12:03:43
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit[pr] 


1,6 twinport jest dynamiczniejszy niż 1,4 twinport a spalanie podobne
napewno polecam Twinport a nie starszą konstrukcję

poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie - to dla tych którzy myślą ryzykownym pomyśle założenia LPG do takich silników,
brat

10 Data: Marzec 16 2009 12:31:05
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: JKK 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości


1,6 twinport jest dynamiczniejszy niż 1,4 twinport a spalanie podobne
napewno polecam Twinport a nie starszą konstrukcję

poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie

Czyżby pożegnali się z przyczyną ubywania oleju ?

Pzdr

JKK

11 Data: Marzec 16 2009 12:56:39
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit[pr] 

poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie

Czyżby pożegnali się z przyczyną ubywania oleju ?

przyczyną ubywania oleju były uszczelniacze zaworowe a nie popychacze ;-)
likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji...
brat

12 Data: Marzec 16 2009 13:40:46
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Agent 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

poza tym Z14XEP ma popychacze hydrauliczne ale Z16XEP już nie

Czyżby pożegnali się z przyczyną ubywania oleju ?

przyczyną ubywania oleju były uszczelniacze zaworowe a nie popychacze ;-)
likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji...
brat

Możesz powiedzieć więcej dlaczego montaż LPG w Twinport nie jest zalecany? Dotyczy to również silników 1,6 115 KM z Astry H?

13 Data: Marzec 16 2009 20:46:14
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit 


Możesz powiedzieć więcej dlaczego montaż LPG w Twinport nie jest zalecany?
Dotyczy to również silników 1,6 115 KM z Astry H?

szczegółów nie pamiętam ale przy LPG muszą być inne luzy zaworowe i popychacze hydrauliczne je wyrównują, luzy regulowane na płytkach jak wiadomo same wyregulować się nie chcą ;-)
rzecz kolejna to oliwienie czegoś tam w głowicy, można montować dodatkowe oliwienie, pisali o tym ludzie z autokącika astry, poza tym elektronika silnika która jest oporna na współpracę z instalacjami LPG,
brat

14 Data: Marzec 16 2009 20:51:00
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Agent 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości


Możesz powiedzieć więcej dlaczego montaż LPG w Twinport nie jest zalecany?
Dotyczy to również silników 1,6 115 KM z Astry H?

szczegółów nie pamiętam ale przy LPG muszą być inne luzy zaworowe i popychacze hydrauliczne je wyrównują, luzy regulowane na płytkach jak wiadomo same wyregulować się nie chcą ;-)
rzecz kolejna to oliwienie czegoś tam w głowicy, można montować dodatkowe oliwienie, pisali o tym ludzie z autokącika astry, poza tym elektronika silnika która jest oporna na współpracę z instalacjami LPG,
brat

Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami i tam również zaleca się dodatkowe smarowanie choć niektórzy tego nie stosują i mówią że nic sie nie dzieje.

15 Data: Marzec 16 2009 21:04:40
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit 


Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami i tam
również zaleca się dodatkowe smarowanie choć niektórzy tego nie stosują i mówią że nic sie nie dzieje.

mimo że darzę opla pewnym sentymentem to jednak nie zaryzykowałbym porównania silników GM do Hondy ;-)
brat

16 Data: Marzec 16 2009 21:08:11
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: Agent 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości


Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami i tam
również zaleca się dodatkowe smarowanie choć niektórzy tego nie stosują i mówią że nic sie nie dzieje.

mimo że darzę opla pewnym sentymentem to jednak nie zaryzykowałbym porównania silników GM do Hondy ;-)
brat

Zależy co porównujesz. Na gazie ople zawsze chodziły w miarę OK. O Hondach i LPG sie różnie słyszało.

17 Data: Marzec 16 2009 21:32:49
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit 


Zależy co porównujesz. Na gazie ople zawsze chodziły w miarę OK. O Hondach i
LPG sie różnie słyszało.

o tak, w tym opel mocno goni hondę...
brat

18 Data: Marzec 17 2009 16:07:17
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: ArturVF500 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


Coś w tym może być bo podobnie w hondzie jest regulacja płytkami

absolutnie nie;)

pozdrawiam
Artur

19 Data: Marzec 17 2009 17:28:24
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit 


absolutnie nie;)

tak mi coś świtało że w większości Hond regulacja śrubą ?
brat

20 Data: Marzec 16 2009 13:12:40
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: JKK 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji...

Czyli jednak krok w tył ...

Pzdr

JKK

21 Data: Marzec 16 2009 20:35:54
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit 


likwidacja popychaczy hydraulicznych to dodatkowa obsługa, regulacja za
pomocą płytek, koszt samych płytek, [no i mocny znak zapytania w przypadku chęci montowania LPG], a co za tym idzie wzrost kosztów serwisowania/eksploatacji...

Czyli jednak krok w tył ...

raczej ekonomia stosowana bym powiedział, jak wszyscy zresztą, mnie już nic nie dziwi, jak czytam jak koledzy piszą że niegdyś silniki toyoty na przykład były nie do zajechania a teraz palą olej, firma zmienia bloki na gwarancjach i właściwie każda firma ma swoje takie bugi to się zastanawiam dokąd ten świat zmierza, konkluzja? przenieść w pi.du produkcję wszystkich aut do Chin i spokój, skutki te same a koszty mniejsze pewnie o 50% :/
brat

22 Data: Marzec 16 2009 11:33:47
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: bratPit[pr] 


Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V? I ktory ma lancuch, bo w
astrze I silnik 1.6 16V na pewno ma pasek.

tylko że Twinport też jest 16v więc coś Waść mieszasz,
może strona jednego z salonów coś Ci rozjaśni
http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm
brat

23 Data: Marzec 16 2009 11:34:46
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: JKK 


Użytkownik "perszing"  napisał w wiadomości

Ale jaki kupic 1.6 TwinPort, czy 1.6 16V?

Z tych dwóch ;-)
to 1.6 115 KM w obudowie H :-)

Pzdr

JKK

24 Data: Marzec 16 2009 11:07:19
Temat: Re: Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v
Autor: JKK 


Użytkownik "perszing"  napisał w wiadomości Znani mi użytkownicy Twinportów 1.4 w Astrach Classic z 2004
uważali ten silinik za dużo bardziej dynamiczny od "zwykłego" 1.4 16V
z 2003 w Astrach G.

To, że teraz nie pisze już na klapach 16V, nie oznacza,
że wrócili do techniki 8V :-)


Pzdr

JKK

Silniki Opla - Twinport 1.4 vs 1.4 16v



Grupy dyskusyjne