Grupy dyskusyjne   »   Silniki TSI od VW

Silniki TSI od VW



1 Data: Pa?dziernik 13 2008 07:10:33
Temat: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Witam,
kiedys juz pytalem ale nie trafilem chyba na uzytkownikow. Zastanawiam sie
nad silnikiem TSI o pojemnosci 1.4l. Sa dwa warianty: z kompresorem i
sprezarka 118kW i tylko ze sprezarka 90kW. Interesuje mnie awaryjnosc /
zywotnosc i jakby ktos mogl zeskanowac charektersytki silnika bylbym
wdzieczny 
Silnik mialby pracowac z Golfem, co wybrac? Roznica w cenie i spalaniu
niewielka dlatego pytam o awaryjnosc.
Pozdrawiam



2 Data: Pa?dziernik 13 2008 09:18:54
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Robert_J 

Zastanawiam sie nad silnikiem TSI o pojemnosci 1.4l. Sa dwa warianty: z kompresorem i sprezarka 118kW i tylko ze sprezarka 90kW. Interesuje mnie awaryjnosc / zywotnosc

Możesz mieć problem, bo OIDP to raczej nowy silnik :-). Myślisz że już uzyskasz informacje o żywotności?

3 Data: Pa?dziernik 13 2008 09:41:55
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Robert_J" :

Możesz mieć problem, bo OIDP to raczej nowy silnik :-). Myślisz że już
uzyskasz informacje o żywotności?

no juz dwa lata jezdza, 100tys w dwa lata da sie zrobic :)

4 Data: Pa?dziernik 13 2008 10:31:48
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Rosomaczunio 

adym pisze:

Użytkownik "Robert_J" :

Możesz mieć problem, bo OIDP to raczej nowy silnik :-). Myślisz że już
uzyskasz informacje o żywotności?

no juz dwa lata jezdza, 100tys w dwa lata da sie zrobic :)

Widziałeś jakiś nowoczesny silnik który pada po 100 tys.? ;>

--
Nie ma nic gorszego jak ciepła wódka i zimna prostytutka

5 Data: Pa?dziernik 13 2008 18:38:54
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia 13 Oct 2008 12:31:48 +0200, Rosomaczunio napisał(a):


Widziałeś jakiś nowoczesny silnik który pada po 100 tys.? ;>

No, ale bywa, że padają w nim podzespoły

T.

6 Data: Pa?dziernik 13 2008 21:58:38
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Nowicki pisze:

Dnia 13 Oct 2008 12:31:48 +0200, Rosomaczunio napisał(a):


Widziałeś jakiś nowoczesny silnik który pada po 100 tys.? ;>

No, ale bywa, że padają w nim podzespoły

2 lata to zazwyczaj jest jeszcze wszystko na gwarancji - raz że starają się tak żeby w tym czasie nic nie padało.

A nawet jak już pada, to komponent się wymienia a klientowi mówi że padł bezpiecznik ;)

7 Data: Pa?dziernik 14 2008 10:35:36
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Robert_J 

2 lata to zazwyczaj jest jeszcze wszystko na gwarancji - raz że starają się tak żeby w tym czasie nic nie padało.

Dlaczego tak twierdzisz? Przecież w interesie ASO jest wymieniać, w końcu to na koszt producenta, a nie serwisu :-). Podczas użytkowania poprzednich aut (od nowości), także teraz, nie miałem problemów z wymianami najmniejszych dupereli. Ba, podczas przeglądów obecnego auta sam serwis informował mnie że coś jest do wymiany (tak było dwa razy ze świecami żarowymi, których padnięcia nawet nie odczuwałem). Oczywiście zależy jeszcze jakie ASO ma warunki umowy z producentem...

8 Data: Pa?dziernik 13 2008 10:10:20
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Witam,
kiedys juz pytalem ale nie trafilem chyba na uzytkownikow. Zastanawiam sie nad silnikiem TSI o pojemnosci 1.4l. Sa dwa warianty: z kompresorem i sprezarka 118kW i tylko ze sprezarka 90kW. Interesuje mnie awaryjnosc / zywotnosc i jakby ktos mogl zeskanowac charektersytki silnika bylbym wdzieczny  Silnik mialby pracowac z Golfem, co wybrac? Roznica w cenie i spalaniu niewielka dlatego pytam o awaryjnosc.
Pozdrawiam

A jak myślisz? Ktoś kto kupił i mu się fajnie jeździ napisze, że fajny i bezawaryjny. Ktoś kto komuś zazdrości elastycznego małego silniczka o dużej mocy, napisze, że słyszał iż są strasznie awaryjne i szybko padają. Co Ci takie informacje dadzą?:)

Arek

9 Data: Pa?dziernik 13 2008 10:30:05
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

A jak myślisz? Ktoś kto kupił i mu się fajnie jeździ napisze, że fajny i
bezawaryjny. Ktoś kto komuś zazdrości elastycznego małego silniczka o
dużej mocy, napisze, że słyszał iż są strasznie awaryjne i szybko
padają. Co Ci takie informacje dadzą?:)

Nie no takie wypowiedzi da sie wyczuc, jesli nie sa merytorycznie uzasadnione.
Silniczek od dwoch lat zbiera żniwo nagród, ma wersje od 122KM az do 200KM.
Jednak moje obawy wynikaja nie tyle z wysilenia silnika, co z zastosowania podwojnego doladowania.  
W silniku przy niskich obrotach pracuje kompresor (sprzeglony elektromagnetycznym sprzegłem) w zakresie wyzszych obrotow odlacza sie, uruchamia sie turbina. I zastanwiam się czy jazda po miescie nie powoduje, ze te układy przełaczając sie kilka razy na minute nie dostają  za bardzo po dupie? Nigdy nie interesowalem sie turbodieslami, w ogole układami turbo, a tam sytujacja wyglada podobnie, a jednak przebiegi silników tdi sa imponujące.

10 Data: Pa?dziernik 13 2008 10:37:20
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: zkruk [Lodz] 

adym wrote:

W silniku przy niskich obrotach pracuje kompresor (sprzeglony
elektromagnetycznym sprzegłem) w zakresie wyzszych obrotow odlacza
sie, uruchamia sie turbina. I zastanwiam się czy jazda po miescie nie
powoduje, ze te układy przełaczając sie kilka razy na minute nie
dostają  za bardzo po dupie? Nigdy nie interesowalem sie
turbodieslami, w ogole układami turbo, a tam sytujacja wyglada
podobnie, a jednak przebiegi silników tdi sa imponujące.

sprężarka od klimy także włącza się i wyłącza i tak przez całą swoją pracę i
żyje...
i sprężarka i sprzęgło

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

11 Data: Pa?dziernik 13 2008 11:25:42
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "Arek (G)" :

A jak myślisz? Ktoś kto kupił i mu się fajnie jeździ napisze, że fajny i bezawaryjny. Ktoś kto komuś zazdrości elastycznego małego silniczka o dużej mocy, napisze, że słyszał iż są strasznie awaryjne i szybko padają. Co Ci takie informacje dadzą?:)

[...]
Silniczek od dwoch lat zbiera żniwo nagród, ma wersje od 122KM az do 200KM.
[...]

Można przyjąć, że VW nie zabierało by się tak masowo, za coś co mogło by ich pogrążyć. A jeśli chodzi o turbo to technologia stara jak świat więc nic nowego nie odkryli:)

Arek

ps. mam ten najmniejszy 122KM i jeździ się tym naprawdę fajnie. Od 2k idzie jak burza.

12 Data: Pa?dziernik 13 2008 11:38:35
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

ps. mam ten najmniejszy 122KM i jeździ się tym naprawdę fajnie. Od 2k
idzie jak burza.

Trzeba bylo tak od razu :)
Czy Twoim zdaniem warto doplacac do wersji mocniejszej (160KM)?
Czy aby na rodzinne auto nie jest to juz przesada? Szybko na pewno jezdzil nie bede raczej chodzi o przyspieszenie ale kusi..
Jaka masz skrzynie? Ja chcialbym klasyczna 6 biegową.

13 Data: Pa?dziernik 13 2008 11:53:38
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "Arek (G)" :
ps. mam ten najmniejszy 122KM i jeździ się tym naprawdę fajnie. Od 2k idzie jak burza.

Trzeba bylo tak od razu :)
Czy Twoim zdaniem warto doplacac do wersji mocniejszej (160KM)? Czy aby na rodzinne auto nie jest to juz przesada? Szybko na pewno jezdzil nie bede raczej chodzi o przyspieszenie ale kusi..
Jaka masz skrzynie? Ja chcialbym klasyczna 6 biegową.

Nie wiem czy warto. W sumie zawsze fajniej mieć mocniejszy silnik, pewnie musisz się przejechać. Inna sprawa mocniejszy silnik = większe spalanie, nawet jeśli w trasie spokojnie jadąc te silniki porównywalnie spalą to te 160KM na pewno będzie kusić do nadmiernego używania gazu:)

Jeśli chodzi 122KM - jeżdżę raczej spokojnie i ta moc jest dla mnie nawet za duża. Aczkolwiek jak trzeba depnąć to silnik się nie ociąga - tylko zamruczy jakby z zadowoleniem i idzie.

Co do skrzyni to nie jestem pewien ale z tymi tsi są tylko 6-biegowe. Zresztą w tym silniku 5-biegowa to było by nieporozumienie, bowiem auto jak wspomniałem spokojnie idzie od 2k.

Arek

14 Data: Pa?dziernik 13 2008 12:36:50
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

Nie wiem czy warto. W sumie zawsze fajniej mieć mocniejszy silnik,
pewnie musisz się przejechać. Inna sprawa mocniejszy silnik = większe
spalanie, nawet jeśli w trasie spokojnie jadąc te silniki porównywalnie
spalą to te 160KM na pewno będzie kusić do nadmiernego używania gazu:)

Jeśli chodzi 122KM - jeżdżę raczej spokojnie i ta moc jest dla mnie
nawet za duża. Aczkolwiek jak trzeba depnąć to silnik się nie ociąga -
tylko zamruczy jakby z zadowoleniem i idzie.

Co do skrzyni to nie jestem pewien ale z tymi tsi są tylko 6-biegowe.
Zresztą w tym silniku 5-biegowa to było by nieporozumienie, bowiem auto
jak wspomniałem spokojnie idzie od 2k.

Mi chodzi o skrzynie DSG - 7 biegową ale to juz jest duza roznica w cenie, pytalem z ciekawosci.
Jesli chodzi o spalanie to producent podaje roznice 0.1 litra / 100km wiec nawet  jesli by bylo 0.5 l to bez znaczenia dla mnie. Roznicea w cenie to nieco ponad 3kzl czyli roczne ubezpieczenie. No nic....musze zdecydwac :)

15 Data: Pa?dziernik 13 2008 13:46:00
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: zkruk [Lodz] 

adym wrote:


Mi chodzi o skrzynie DSG - 7 biegową ale to juz jest duza roznica w
cenie, pytalem z ciekawosci.
Jesli chodzi o spalanie to producent podaje roznice 0.1 litra / 100km
wiec nawet  jesli by bylo 0.5 l to bez znaczenia dla mnie. Roznicea w
cenie to nieco ponad 3kzl czyli roczne ubezpieczenie. No nic....musze
zdecydwac :)

ja bym brał mocniejsze... ale dla mnie 122km to po prostu byłoby za mało
pytanie czym jeździłeś do tej pory oraz jakie to miało osiągi...
czyli czy będziesz w stanie opanować tą moc...


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

16 Data: Pa?dziernik 13 2008 20:09:20
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

From: "zkruk [Lodz]" :

ja bym brał mocniejsze... ale dla mnie 122km to po prostu byłoby za mało
pytanie czym jeździłeś do tej pory oraz jakie to miało osiągi...
czyli czy będziesz w stanie opanować tą moc...

Do tej pory, jezdzilem fabia 75KM.
Jestem wlasnie po jezdzie probnej wersja 122KM. Jak dla mnie wystarczy.
Rozczarowany jestem tylko, ze oczekiwanie na skonfigurowany model to 4
miesiace :-/
Ewentualnie mozna brac to co jest dostepne.
No i sprzedawca zaproponowal mi cene taka jak na stronie VW, dorzucil tylko
opony i
dywaniki. Troche skromnie :)

17 Data: Pa?dziernik 13 2008 18:20:29
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Seba 

No i sprzedawca zaproponowal mi cene taka jak na stronie VW,
dorzucil tylko opony i
dywaniki.

Przestrasz go recesja ;)

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

18 Data: Pa?dziernik 13 2008 20:48:00
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: kml 


Użytkownik "adym"  napisał w wiadomości

Do tej pory, jezdzilem fabia 75KM.
Jestem wlasnie po jezdzie probnej wersja 122KM. Jak dla mnie wystarczy.
Rozczarowany jestem tylko, ze oczekiwanie na skonfigurowany model to 4 miesiace :-/
Ewentualnie mozna brac to co jest dostepne.
No i sprzedawca zaproponowal mi cene taka jak na stronie VW, dorzucil tylko opony i
dywaniki. Troche skromnie :)

Przejedź się jeszcze tą mocniejszą wersją, dopłata niewielka a mocy nigdy dosyć :) Co do czekania to albo tak albo poszukaj w DE, moze będzie od ręki.


--
pozdrawiam
kml

19 Data: Pa?dziernik 15 2008 08:05:07
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

From: "zkruk [Lodz]" :

ja bym brał mocniejsze... ale dla mnie 122km to po prostu byłoby za mało
pytanie czym jeździłeś do tej pory oraz jakie to miało osiągi...
czyli czy będziesz w stanie opanować tą moc...

Do tej pory, jezdzilem fabia 75KM.
Jestem wlasnie po jezdzie probnej wersja 122KM. Jak dla mnie wystarczy.
Rozczarowany jestem tylko, ze oczekiwanie na skonfigurowany model to 4 miesiace :-/
Ewentualnie mozna brac to co jest dostepne.
No i sprzedawca zaproponowal mi cene taka jak na stronie VW, dorzucil tylko opony i
dywaniki. Troche skromnie :)

Zmień salon. Ja tak zrobiłem i dostałem, alufelgi, przyciemniane szyby, przyciemniane lusterko, elektryczne tylne szyby gratis. A wcale się nie targowałem. Po prostu tak mi zaproponowali.

A tak nawiasem, kupujesz jeszcze 5 czy już 6?

Arek

20 Data: Pa?dziernik 15 2008 10:56:44
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

Ewentualnie mozna brac to co jest dostepne.
No i sprzedawca zaproponowal mi cene taka jak na stronie VW, dorzucil tylko
opony i
dywaniki. Troche skromnie :)

Zmień salon. Ja tak zrobiłem i dostałem, alufelgi, przyciemniane szyby,
przyciemniane lusterko, elektryczne tylne szyby gratis. A wcale się nie
targowałem. Po prostu tak mi zaproponowali.

No widzisz, a mi kierownik salonu nic wiecej nie zaproponowal. Nota bene to jest kompleks - salon skody i vw razem.
Co dziwne, sprzedawca z części vw sam sugerowal, zebyśmy (z żoną) decydowali się na skodę.

A tak nawiasem, kupujesz jeszcze 5 czy już 6?

Miała być 5tka ale variant, bo nas interesuje tylko kombi.

21 Data: Pa?dziernik 14 2008 13:12:11
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "adym" :

Dzieki wszystkim.
W koncu poszedlem obok do salonu skody i dostalem 15k zl rabatu na Octavie kombi w najbogatszej wersji z silnikiem 1.9tdi. Nie ta dynamika i cisza co tsi ale mnie wystarczy :)
Pozdrawiam

22 Data: Pa?dziernik 14 2008 05:43:44
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


W koncu poszedlem obok do salonu skody i dostalem 15k zl rabatu na Octavie kombi w najbogatszej wersji z silnikiem 1.9tdi. Nie ta dynamika i cisza co tsi ale mnie wystarczy :)

a nie chciales 1.8 tsi do tej octavii?
160 KM to nie 105 a w cenie chyba nie ma drastycznej roznicy no i
przepasc jesli chodzi o kulture pracy

pozdr.
arek

23 Data: Pa?dziernik 14 2008 14:54:26
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Uzytkownik "arek" :

W koncu poszedlem obok do salonu skody i dostalem 15k zl rabatu na Octavie kombi w najbogatszej wersji z silnikiem 1.9tdi. Nie ta dynamika i cisza co tsi ale mnie wystarczy :)

a nie chciales 1.8 tsi do tej octavii?
160 KM to nie 105 a w cenie chyba nie ma drastycznej roznicy no i
przepasc jesli chodzi o kulture pracy

Tak, w podobnej cenie bylby  mniej wiecej. No niestety wiem, ze nie ta kultura pracy ale kieszen przemawia. O ile 1.4tsi pali w jeszcze miare... to 1.8tsi w stosunku do 1.9tdi to juz spora róznica. Postaram sie dzielnie znosic ten klekot ;)

24 Data: Pa?dziernik 14 2008 06:31:49
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


> a nie chciales 1.8 tsi do tej octavii?
> 160 KM to nie 105 a w cenie chyba nie ma drastycznej roznicy no i
> przepasc jesli chodzi o kulture pracy

Tak, w podobnej cenie bylby  mniej wiecej. No niestety wiem, ze nie ta kultura pracy ale kieszen przemawia. O ile 1.4tsi pali w jeszcze miare... to 1.8tsi w stosunku do 1.9tdi to juz spora róznica. Postaram sie dzielnie znosic ten klekot ;)

a jeszcze tak z ciekawosci...czy orientowales sie przed zakupem w
roznicach w kosztach eksploatacji 1,8 tsi i 1.9tdi, np koszt wymiany
rozrzadu, przegladow itp.? bo przeciez koszty eksploatacji to nie
tylko paliwo.
1.8tsi ma chyba rozrzad na lancuszku wiec to juz duza oszczednosc w
porownaniu z tym tdi.

czy czasami nie jest tak ze ten diesel jest tanszy tylko na stacji
bezynowej?

pozdrawiam,
arek

25 Data: Pa?dziernik 14 2008 15:40:15
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Uzytkownik "arek" :

czy czasami nie jest tak ze ten diesel jest tanszy tylko na stacji
bezynowej?

Wyglada na to, ze to samo:
http://www.auto-bis.pl/strony/serwis/cennik.htm

26 Data: Pa?dziernik 15 2008 08:08:53
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "adym" :

Dzieki wszystkim. W koncu poszedlem obok do salonu skody i dostalem 15k zl rabatu na Octavie kombi w najbogatszej wersji z silnikiem 1.9tdi. Nie ta dynamika i cisza co tsi ale mnie wystarczy :)

Piękne, facet zastanawia się nad Golfem z turbo benzyną, ostatecznie kupuje oktavie z tedji:) Rozrzut niesamowity. Pozdrawiam i życzę frajdy z jazdy (na pewno się przyda, jechałem tym tedeji, o ile okatavia to całkiem sympatyczny samochód, to po 200km przejechanych tym silnikiem myślałem, że oszaleje).

Arek

27 Data: Pa?dziernik 15 2008 10:06:20
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

Piękne, facet zastanawia się nad Golfem z turbo benzyną, ostatecznie
kupuje oktavie z tedji:) Rozrzut niesamowity. Pozdrawiam i życzę frajdy
z jazdy (na pewno się przyda, jechałem tym tedeji, o ile okatavia to
całkiem sympatyczny samochód, to po 200km przejechanych tym silnikiem
myślałem, że oszaleje).

lol  :)
napisałeś jak zawiedziony, fanatyczny fałwejowiec?   ;) 

Ja jezdziłem i jednym i drugim, i jeszcze paroma innymi autami testowymi. Golf zaciekawil mnie z uwagi na silnik tsi, żwawy i "w miarę" oszczędny. Bo to dla mnie jest jeden z priorytetów. Niestety ale poza logo nie widze atutów. Od Octavii jest ciaśniejszy, ma duzo mniejszy bagażnik, jest droższy w tym samym wyposażeniu i imho mniej atrakcyjny wizualnie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Droższe jest jego ubezpieczenie, droższa jest eksploatacja (przeglądy, akcesoria i serwis). Golf szybciej traci na wartości. I tutaj dochodzimy do sedna. Ja tych 200kkm nigdy nie zrobie bo samochód wczesniej wymienie. Jak myślisz, ktorego auta łatwiej będzie mi się pozbyć w naszym kraju?

28 Data: Pa?dziernik 15 2008 15:09:36
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "Arek (G)" :

Piękne, facet zastanawia się nad Golfem z turbo benzyną, ostatecznie kupuje oktavie z tedji:) Rozrzut niesamowity. Pozdrawiam i życzę frajdy z jazdy (na pewno się przyda, jechałem tym tedeji, o ile okatavia to całkiem sympatyczny samochód, to po 200km przejechanych tym silnikiem myślałem, że oszaleje).

lol  :)
napisałeś jak zawiedziony, fanatyczny fałwejowiec?   ;) 

Bez przesady, po prostu niezły rozrzut:)

Ja jezdziłem i jednym i drugim, i jeszcze paroma innymi autami testowymi. Golf zaciekawil mnie z uwagi na silnik tsi, żwawy i "w miarę" oszczędny. Bo to dla mnie jest jeden z priorytetów. Niestety ale poza logo nie widze atutów. Od Octavii jest ciaśniejszy, ma duzo mniejszy bagażnik, jest droższy w tym samym wyposażeniu i imho mniej atrakcyjny wizualnie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Droższe jest jego ubezpieczenie, droższa jest eksploatacja (przeglądy, akcesoria i serwis). Golf szybciej traci na wartości. I tutaj dochodzimy do sedna. Ja tych 200kkm nigdy nie zrobie bo samochód wczesniej wymienie. Jak myślisz, ktorego auta łatwiej będzie mi się pozbyć w naszym kraju?

Nie chcę się sprzeczać ważne aby dobrze Ci się jeździło. Jednak warto uważać na newsach z takimi argumentami. One raczej brzmią na usprawiedliwienie zakupu (przed sobą oczywiście). Z samochodami jest taki dziwny myk, że po zakupie, każdy twierdzi, że nie ma lepszego auta na świecie. Czego to co powyżej napisałeś jest doskonałym przykładem. Owszem sprawy wizualne to kwestia gustu ale reszta już nie:)

Pozdrawiam,
Arek

29 Data: Pa?dziernik 15 2008 15:31:32
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

Nie chcę się sprzeczać ważne aby dobrze Ci się jeździło. Jednak warto
uważać na newsach z takimi argumentami. One raczej brzmią na
usprawiedliwienie zakupu (przed sobą oczywiście). Z samochodami jest
taki dziwny myk, że po zakupie, każdy twierdzi, że nie ma lepszego auta
na świecie. Czego to co powyżej napisałeś jest doskonałym przykładem.
Owszem sprawy wizualne to kwestia gustu ale reszta już nie:)

Bo jest to usprawiedliwienie zakupu :)
Niestety nie stac mnie żeby kalkulować egoistycznie, zmieniam samochod z uwagi na rodzine.
I przyznaje, ze za kierownicą z emblematem VW czulbym sie lepiej. Wiadomo - marka - nobilitacja :)
Nie zaprzeczam rowniez, ze silniczek tsi ma przewage nad owym tdi. Wiem, bo jechałem :) fajnie ciagnie w bardzo dlugim zakresie. Jest to przyjemne. Momentami nie wiedzialem, na ktory bieg mam redukować :)
W ogole uwazam, ze technologia turbo w benzyniakach to przyszlosc. Fajnie, ze zaczeto to wykorzystywac w kierunku ekonorozwoju. Dziwie sie tylko, ze tak późno.
Nie zgadzam sie jednak co do głośności diesla. Uważam, że przesadzasz. Chyba, że jesteś audiofilem? ;)
Być może ten dźwięk może kogoś drażnić (mnie nie) , ale i tak wyraźny klekot jest słyszalny głównie przy zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje przy pewnych predkosciach obrotowych prawie tego nie słychać.
Tak więc, jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :)
Pozdrawiam

30 Data: Pa?dziernik 16 2008 08:15:43
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "Arek (G)" :

Nie chcę się sprzeczać ważne aby dobrze Ci się jeździło. Jednak warto uważać na newsach z takimi argumentami. One raczej brzmią na usprawiedliwienie zakupu (przed sobą oczywiście). Z samochodami jest taki dziwny myk, że po zakupie, każdy twierdzi, że nie ma lepszego auta na świecie. Czego to co powyżej napisałeś jest doskonałym przykładem. Owszem sprawy wizualne to kwestia gustu ale reszta już nie:)
[...]
Nie zgadzam sie jednak co do głośności diesla. Uważam, że przesadzasz. Chyba, że jesteś audiofilem? ;)
Być może ten dźwięk może kogoś drażnić (mnie nie) , ale i tak wyraźny klekot jest słyszalny głównie przy zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje przy pewnych predkosciach obrotowych prawie tego nie słychać.
Tak więc, jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :)

Znowu się usprawiedliwiasz, znaczy się, trochę żałujesz wyboru. Ale skoro zacząłeś to po wkurzam Cię bardziej.

Nie zgadzam się praktycznie z każdym stwierdzeniem z poprzedniego postu. Golf znacznie mniej traci na wartości niż octavia, zresztą co to za porównanie, gdzie skoda a gdzie vw?

Teraz golf 5 jest w super cenach imho głupotą jest kupowanie właśnie teraz octavi.

Golf co do wyglądu wiadomo kwestia gustu, choć imho ma więcej wdzięku niż octavia. Co do wykonania w środku, to znowu jakoś użytych materiałów w Golfie jest lepsza (w końcu to VW a nie skoda). Co do atrakcyjności wizualnie w środku to już w ogóle nie wiem o co Ci chodzi. Po za tym, że w Golfie użyto lepszych jakościowo materiałów to jest całkiem podobny styl. Jeśli chodzi o ilość miejsca to przecież ta sama płyta podłogowa. Ilość miejsca w środku jest dokładnie taka sama. Można rozmawiać co najwyżej o bagażniku.

Czyli reasumując, kupiłeś samochód, który szybko straci na wartości, z fatalnym silnikiem po prostu zero przyjemności z jazdy. Gorzej wykonany w podobnej cenie (pomijam Twój salon, jakbyś pochodził jak Ci radziłem znalazłbyś to samo w znacznie lepszych cenach). A mogłeś mieć za niewielką dopłatą naprawdę fajne auto (fajne w stosunku do tej ceny oczywiście).

Więc zgadzam się, musisz sobie mocno ten zakup tłumaczyć:))

Pozdrawiam,
Arek

31 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:25:24
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek.pp 

On 16 Paź, 08:15, "Arek (G)"  wrote:

Golf co do wyglądu wiadomo kwestia gustu, choć imho ma więcej wdzięku
niż octavia. Co do wykonania w środku, to znowu jakoś użytych materiałów
w Golfie jest lepsza (w końcu to VW a nie skoda). Co do atrakcyjności
wizualnie w środku to już w ogóle nie wiem o co Ci chodzi. Po za tym, że
w Golfie użyto lepszych jakościowo materiałów to jest całkiem podobny
styl. Jeśli chodzi o ilość miejsca to przecież ta sama płyta podłogowa.
Ilość miejsca w środku jest dokładnie taka sama. Można rozmawiać co
najwyżej o bagażniku.

Dokładnie - w srodku wielkosc jest identyczna co do mm - róznica to
prawie 2 razy wiekszy bagaznik.

32 Data: Pa?dziernik 16 2008 08:50:20
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Arek (G)" :

Czyli reasumując, kupiłeś samochód, który szybko straci na wartości, z
fatalnym silnikiem po prostu zero przyjemności z jazdy. Gorzej wykonany
w podobnej cenie (pomijam Twój salon, jakbyś pochodził jak Ci radziłem
znalazłbyś to samo w znacznie lepszych cenach). A mogłeś mieć za
niewielką dopłatą naprawdę fajne auto (fajne w stosunku do tej ceny
oczywiście).

hehe :)
..nie kupilem jeszcze tego samochodu, więc jeśli prawdą byloby to o czym napisales to zdecydowałbym sie na golfa, a jednak jakoś nie potrafie sie przekonać :) Po prostu silnik w aucie to nie jest wszystko.
Nie spierajmy sie co do estetyki bo to rzeczywiscie indywidualna rzecz, natomiast spadek wartosci auta gdzies wyczytalem ale tu tez nie bede sie spierał bo nie liczyłem tego.
Wiem, jednak ze co do utraty wartosci tej Octavki nie masz racji, szukalem jej wśród używanych i wiem jak jest z dostępnością. Widocznie kapeluszniki nie chcą się jej pozbywać. Golfow tsi tez nie ma ale z uwagi na to, ze jest to nowy silnik.

33 Data: Pa?dziernik 16 2008 10:44:02
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

adym pisze:

Użytkownik "Arek (G)" :
Czyli reasumując, kupiłeś samochód, który szybko straci na wartości, z fatalnym silnikiem po prostu zero przyjemności z jazdy. Gorzej wykonany w podobnej cenie (pomijam Twój salon, jakbyś pochodził jak Ci radziłem znalazłbyś to samo w znacznie lepszych cenach). A mogłeś mieć za niewielką dopłatą naprawdę fajne auto (fajne w stosunku do tej ceny oczywiście).

hehe :)
..nie kupilem jeszcze tego samochodu, więc jeśli prawdą byloby to o czym napisales to zdecydowałbym sie na golfa, a jednak jakoś nie potrafie sie przekonać :) Po prostu silnik w aucie to nie jest wszystko.
Nie spierajmy sie co do estetyki bo to rzeczywiscie indywidualna rzecz, natomiast spadek wartosci auta gdzies wyczytalem ale tu tez nie bede sie spierał bo nie liczyłem tego.
Wiem, jednak ze co do utraty wartosci tej Octavki nie masz racji, szukalem jej wśród używanych i wiem jak jest z dostępnością. Widocznie kapeluszniki nie chcą się jej pozbywać. Golfow tsi tez nie ma ale z uwagi na to, ze jest to nowy silnik.

To na prawdę nie jest ryzykowne stwierdzenie, że Golf będzie dużo lepiej   trzymał cenę niż octavia. Zresztą co tu szukać. Zerknij na ogłoszenia, używane 1-2letnie golfy nie są dużo tańsze niż nowe z salonu. Wynikało by, że salony bardziej obniżają cenę niż spadek wartości samochodu. Czyli albo salony totalnie zgłupiały, albo jednak dość wolno tracą na wartości.

Pozdrawiam,
Arek

34 Data: Pa?dziernik 16 2008 02:39:55
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


Nie zgadzam się praktycznie z każdym stwierdzeniem z poprzedniego postu.
Golf znacznie mniej traci na wartości niż octavia, zresztą co to za
porównanie, gdzie skoda a gdzie vw?

Teraz golf 5 jest w super cenach imho głupotą jest kupowanie właśnie
teraz octavi.

Golf co do wyglądu wiadomo kwestia gustu, choć imho ma więcej wdzięku
niż octavia. Co do wykonania w środku, to znowu jakoś użytych materiałów
w Golfie jest lepsza (w końcu to VW a nie skoda). Co do atrakcyjności
wizualnie w środku to już w ogóle nie wiem o co Ci chodzi. Po za tym, że
w Golfie użyto lepszych jakościowo materiałów to jest całkiem podobny
styl. Jeśli chodzi o ilość miejsca to przecież ta sama płyta podłogowa.
Ilość miejsca w środku jest dokładnie taka sama. Można rozmawiać co
najwyżej o bagażniku.

to ja Ciebie z kolei powkurzam
ja wrecz uwazam ze wiekszosc argumentow, ktore przedstawil kolega adym
jest rzeczowa, pomijam oczywiscie te estetyczne bo to kwestia gustu,
zacytuje to jeszcze raz:

"Niestety ale poza logo nie widze atutów. Od Octavii jest ciaśniejszy,
ma duzo mniejszy bagażnik, jest droższy w tym samym wyposażeniu i imho
mniej atrakcyjny wizualnie zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Droższe
jest jego ubezpieczenie, droższa jest eksploatacja (przeglądy,
akcesoria i serwis). Golf szybciej traci na wartości. "

napisz konkretnie z czym sie tutaj nie zgadzasz bioraco pod uwage ze
koledze adymowi rzeczywiscie bardziej podoba sie octavia i ma np. male
dzieci wiec nie potrzebuje duzo miejsca na tylniej kanapie a za to
wiekszy bagaznik jest wskazany.
i jeszcze potem popatrz na statystyki sprzedarzy golfa i octavi zeby
sie upewnic po ktorej stronie jest wiecej kupujacych takie auta w
polsce

specjalnie nie poruszam tematu silnika bo ja bym kupil taka octavie
1,8 tfsi ale porownujac golfa i octavie jako samochod dla typowej
polskiej rodziny to golf wypada bardzo blado.

35 Data: Pa?dziernik 16 2008 11:58:35
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

specjalnie nie poruszam tematu silnika bo ja bym kupil taka octavie
1,8 tfsi ale porownujac golfa i octavie jako samochod dla typowej
polskiej rodziny to golf wypada bardzo blado.

Jak tam nie widzę w pierwszym poście że poszukuje auta dla rodziny.

36 Data: Pa?dziernik 16 2008 03:13:09
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 

On 16 Paź, 11:58, "Boombastic"
wrote:

specjalnie nie poruszam tematu silnika bo ja bym kupil taka octavie
1,8 tfsi ale porownujac golfa i octavie jako samochod dla typowej
polskiej rodziny to golf wypada bardzo blado.

Jak tam nie widzę w pierwszym poście że poszukuje auta dla rodziny.

w pierwszym nie ale w ktoryms kolejnym autora jest napisane ze to ma
byc auto rodzinne

pozdr.
arek

37 Data: Pa?dziernik 16 2008 12:48:06
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

Jak tam nie widzę w pierwszym poście że poszukuje auta dla rodziny.

w pierwszym nie ale w ktoryms kolejnym autora jest napisane ze to ma
byc auto rodzinne

A co to niby oznacza w kraju, gdzie nawet Seicento było autem rodzinnym?

38 Data: Pa?dziernik 16 2008 04:00:35
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


w pierwszym nie ale w ktoryms kolejnym autora jest napisane ze to ma
byc auto rodzinne

A co to niby oznacza w kraju, gdzie nawet Seicento było autem rodzinnym?

ale my nie mowimy tu o seicento tylko o wyborze golf/octavia.
pozdr.
arek

39 Data: Pa?dziernik 16 2008 14:28:51
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "arek"  napisał w wiadomości

w pierwszym nie ale w ktoryms kolejnym autora jest napisane ze to ma
byc auto rodzinne

A co to niby oznacza w kraju, gdzie nawet Seicento było autem rodzinnym?

ale my nie mowimy tu o seicento tylko o wyborze golf/octavia.

Acha, czyli jak jeden kompakt ma bagażnik większy o 100 l to jest to auto rodzinne, a drugi już nie? Ciekawe podejscie.

40 Data: Pa?dziernik 16 2008 06:35:29
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


Acha, czyli jak jeden kompakt ma bagażnik większy o 100 l to jest to auto
rodzinne, a drugi już nie? Ciekawe podejscie.

rozumiem, ze wedlug Ciebie audi TT to tez auto rodzinne? przeciez jest
na tej samej plycie podlogowej co golf i octavia.
naprawde respect za rzeczowa argumentacje :)

wiesz, sam nie mam jeszcze dzieci ale jak je bede mial to wybiore
raczej octavie niz audi TT :)
pozdr.
arek

41 Data: Pa?dziernik 16 2008 15:54:41
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "arek"  napisał w wiadomości

Acha, czyli jak jeden kompakt ma bagażnik większy o 100 l to jest to auto
rodzinne, a drugi już nie? Ciekawe podejscie.

rozumiem, ze wedlug Ciebie audi TT to tez auto rodzinne? przeciez jest
na tej samej plycie podlogowej co golf i octavia.
naprawde respect za rzeczowa argumentacje :)

Zły argument? Jeden i drugi to kompakt, jeden i drugi pełni funkcję auta rodzinnego. W obrębie klasy kompaktów ją duze różnice w pojemności bagażników, które nie są wyznacznikiem klasowości aut. Naprawdę nie masz do czego się przyczepić?
Skoro twierdzisz, że komfort podróżowania na tylnym siedzeniu w Golfie, Octavii i TT jest taki sam to ja kończę tą dyskusję.

42 Data: Pa?dziernik 16 2008 08:00:04
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 



Zły argument? Jeden i drugi to kompakt, jeden i drugi pełni funkcję auta
rodzinnego. W obrębie klasy kompaktów ją duze różnice w pojemności
bagażników, które nie są wyznacznikiem klasowości aut. Naprawdę nie masz do
czego się przyczepić?

nie sa wyznacznikim klasowosci ale uzytecznosci auta jako rodzinne i
wydawalo mi sie ze to jest przedmiotem naszej dyskusji

Skoro twierdzisz, że komfort podróżowania na tylnym siedzeniu w Golfie,
Octavii i TT jest taki sam to ja kończę tą dyskusję.

gdzie ja pisalem cos o komforcie na tylnym siedzeniu??

skonczmy ta dyskusje bo szczrze powiem ze nie rozumiem twojego toku
myslenia
pozdrawiam,
arek

43 Data: Pa?dziernik 16 2008 17:14:35
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "arek"  napisał w wiadomości

Zły argument? Jeden i drugi to kompakt, jeden i drugi pełni funkcję auta
rodzinnego. W obrębie klasy kompaktów ją duze różnice w pojemności
bagażników, które nie są wyznacznikiem klasowości aut. Naprawdę nie masz do
czego się przyczepić?

nie sa wyznacznikim klasowosci ale uzytecznosci auta jako rodzinne i
wydawalo mi sie ze to jest przedmiotem naszej dyskusji

Dyskusja to się zaczęła od silników. Ale skoro chcesz drążyć temat rodzinności to udowodnij mi, ze Golf z dołączonym bagaznikiem jest autem rodzinnym w przeciwieństwie do Golfa bez dołączonego bagażnika.

44 Data: Pa?dziernik 17 2008 20:25:25
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: omega_fan 

Znowu się usprawiedliwiasz, znaczy się, trochę żałujesz wyboru. Ale skoro
zacząłeś to po wkurzam Cię bardziej.

Pieprzysz kolego z tym zalowaniem.
Kazdy sie zastanawia, przed co wybrac a po czy dobrze zrobil.
Ja uwazam ze zrobil dobrze biorac Octavie zamiast Golfa, a
bardzo dobrze ze wzial TDI. Jeszcze lepiej zrobi jak zawirusuje
tego TDI za jakis czas :-)

Nie zgadzam się praktycznie z każdym stwierdzeniem z poprzedniego postu.
Golf znacznie mniej traci na wartości niż octavia, zresztą co to za
porównanie, gdzie skoda a gdzie vw?

Octavie bardzo dobrze trzymaja cene.
Rzeklbym remis.

Teraz golf 5 jest w super cenach imho głupotą jest kupowanie właśnie teraz
octavi.

E tam. Jest w super cenach bo wchodzi 6.

w Golfie użyto lepszych jakościowo materiałów to jest całkiem podobny
styl. Jeśli chodzi o ilość miejsca to przecież ta sama płyta podłogowa.
Ilość miejsca w środku jest dokładnie taka sama. Można rozmawiać co
najwyżej o bagażniku.

Bagażnik to przepaść, na tylnej kanapie moim zdaniem
lepiej wypada Octavia.

Czyli reasumując, kupiłeś samochód, który szybko straci na wartości, z
fatalnym silnikiem po prostu zero przyjemności z jazdy. Gorzej wykonany

Heheh dobre :-) Pier^$#@ jak potłuczony.

w podobnej cenie (pomijam Twój salon, jakbyś pochodził jak Ci radziłem
znalazłbyś to samo w znacznie lepszych cenach). A mogłeś mieć za niewielką
dopłatą naprawdę fajne auto (fajne w stosunku do tej ceny oczywiście).

Że niby Golfa?  LOL

Więc zgadzam się, musisz sobie mocno ten zakup tłumaczyć:))

Pojeździ trochę i zobaczy, że dobrze zrobił.

45 Data: Pa?dziernik 15 2008 15:38:51
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

Piękne, facet zastanawia się nad Golfem z turbo benzyną, ostatecznie kupuje oktavie z tedji:) Rozrzut niesamowity. Pozdrawiam i życzę frajdy z jazdy (na pewno się przyda, jechałem tym tedeji, o ile okatavia to całkiem sympatyczny samochód, to po 200km przejechanych tym silnikiem myślałem, że oszaleje).

Biedny ten nasz kraj gdy ludzie dokonują takich wyborów i to jeszcze biora pod uwagę ile dostana za auto przy sprzedaży za 5 lat. A gdzie przyjemność z jazdy?

46 Data: Pa?dziernik 15 2008 19:15:00
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Boombastic" :

Biedny ten nasz kraj gdy ludzie dokonują takich wyborów i to jeszcze biora

To samo mi przychodzi do głowy jak widze na stacji gościa tankujacego lpg do
swojej beemy :)
Natomiast z dieslami to nie jestesmy osamotnieni, tak jest w całej Europie.

pod uwagę ile dostana za auto przy sprzedaży za 5 lat. A gdzie przyjemność
z jazdy?

Wiesz co, moze mój przypadek nie jest najlepszym przykładem ale co powie
gość chcący sprzedać A8 4.2 w benzynie?  :)
Podejrzewam, ze gdyby to bylo 4.2tdi pozbylby sie tego w ciągu jednego dnia
za *uczciwe* pieniądze.
Kolejna rzecz to stosunek do motoryzacji. Sadząc po Twojej aktywności na
grupie jesteś pewnie wielkim pasjonatem. Ja raczej zwykłym użytkownikiem,
choć nie powiem,  mając tego lata przyjemność jazdy Tuaregiem V6 i podobnym
LandCruiserem nabrałem ochoty na *konkretną* jazdę. Z tym, ze to bylo w
kraju gdzie galon benzyny jest tańszy niż w Polsce jeden litr :-/

47 Data: Pa?dziernik 15 2008 19:33:55
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "adym"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Boombastic" :

Biedny ten nasz kraj gdy ludzie dokonują takich wyborów i to jeszcze biora

To samo mi przychodzi do głowy jak widze na stacji gościa tankujacego lpg do swojej beemy :)

A mi to lata. Jeździ pewnie fajnym autem za mniejsze pieniądze, a nie stukonnym klekotem. Nic mi do tego.

Wiesz co, moze mój przypadek nie jest najlepszym przykładem ale co powie gość chcący sprzedać A8 4.2 w benzynie?  :)

A co i komu ma mówić? Sprzedaje i już.

Podejrzewam, ze gdyby to bylo 4.2tdi pozbylby sie tego w ciągu jednego dnia za *uczciwe* pieniądze.

A tak to będą nieuczciwe? Od dawna wiadomo, że auta z górnej półki najwięcej tracą na wartości. I myslisz, że ci je kupujący biorą to pod uwagę? Bez jaj, to jak kupienie paczki zapałek. Takie auto musi być i to nie podlega dyskusji, bo pozycja społeczna, stanowisko, prestiż, etc. tego wymaga.

Kolejna rzecz to stosunek do motoryzacji. Sadząc po Twojej aktywności na grupie jesteś pewnie wielkim pasjonatem. Ja raczej zwykłym użytkownikiem, choć nie powiem,  mając tego lata przyjemność jazdy Tuaregiem V6 i podobnym LandCruiserem nabrałem ochoty na *konkretną* jazdę. Z tym, ze to bylo w kraju gdzie galon benzyny jest tańszy niż w Polsce jeden litr :-/

Sam widzisz. Ja przy zmianie auta długo się zastanawiałem czy czasem nie kupić atmosferycznego dwulitrowca czy 2,5 turbo. Dziewczyna mnie namówiła (co auta rozróżnia po kolorach) by jednak wziąć mocniejszego skoro tak ludzie chwalą. No i co? I pali tylko dwa litry więcej od poprzedniego, który mocy miał prawie dwa razy mniej i dwa razy gorsze osiągi. W życiu nie tylko pieniądze się liczą, do grobu ich nie zabierzesz. A jak będziesz leżeć na łożu śmierci to pomyslisz sobie: dobrze że kupiłem tą Octawię z klekotem, moja rodzina będzie miała dodatkowy tysiąc na trumnę.
Dlatego się dziwię jak ktoś pytając się o auto z bardzo ciekawym technicznie silnikiem wybiera na końcu opcję kapelusz.

48 Data: Pa?dziernik 15 2008 20:14:21
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Boombastic" :

Biedny ten nasz kraj gdy ludzie dokonują takich wyborów i to jeszcze
biora

To samo mi przychodzi do głowy jak widze na stacji gościa tankujacego lpg
do swojej beemy :)

A mi to lata. Jeździ pewnie fajnym autem za mniejsze pieniądze, a nie
stukonnym klekotem. Nic mi do tego.

Kwestia punktu widzenia, dla mnie fajne auto to dobrze wyposażony, wygodny i
pachnący nowością nawet jeśli ma to być stukonny klekot, a dla niego 12
letnia beemka z lpg i z wypierdzianymi fotelami nawet jeśli są ze skóry.

Wiesz co, moze mój przypadek nie jest najlepszym przykładem ale co powie
gość chcący sprzedać A8 4.2 w benzynie?  :)

A co i komu ma mówić? Sprzedaje i już.

Jak bedzie miał szczęście to znajdzie jelenia :)

Podejrzewam, ze gdyby to bylo 4.2tdi pozbylby sie tego w ciągu jednego
dnia za *uczciwe* pieniądze.

A tak to będą nieuczciwe? Od dawna wiadomo, że auta z górnej półki
najwięcej tracą na wartości. I myslisz, że ci je kupujący biorą to pod
uwagę? Bez jaj, to jak kupienie paczki zapałek. Takie auto musi być i to
nie podlega dyskusji, bo pozycja społeczna, stanowisko, prestiż, etc. tego
wymaga.

No to już wiem dlaczego w takich autach montuje sie instalacje lpg.
Dla Ciebie to jest prestiż, dla mnie zwykłe buractwo i nie ma to nic
wspolnego z pasją motoryzacyjną. Prawda?

Sam widzisz. Ja przy zmianie auta długo się zastanawiałem czy czasem nie
kupić atmosferycznego dwulitrowca czy 2,5 turbo. Dziewczyna mnie namówiła
(co auta rozróżnia po kolorach) by jednak wziąć mocniejszego skoro tak
ludzie chwalą. No i co? I pali tylko dwa litry więcej od poprzedniego,
który mocy miał prawie dwa razy mniej i dwa razy gorsze osiągi. W życiu
nie tylko pieniądze się liczą, do grobu ich nie zabierzesz.

Sorry ale myslisz krótkowzrocznie i egoistycznie.
Wiem, ze kazdy ma jakies marzenia ale może w życiu jest więcej celów, na
które warto spożytkować zaoszczędzone pieniądze.
Można wykształcić swoje dzieci lub siebie jeśli się ich nie posiada, można
zwiedzić świat albo zbudować dom itp.

łożu śmierci to pomyslisz sobie: dobrze że kupiłem tą Octawię z klekotem,
moja rodzina będzie miała dodatkowy tysiąc na trumnę.

No widzisz ja staram się nie być egoistą :)

Dlatego się dziwię jak ktoś pytając się o auto z bardzo ciekawym
technicznie silnikiem wybiera na końcu opcję kapelusz.

eee tam :)

49 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:08:42
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

Kwestia punktu widzenia, dla mnie fajne auto to dobrze wyposażony, wygodny i pachnący nowością nawet jeśli ma to być stukonny klekot, a dla niego 12 letnia beemka z lpg i z wypierdzianymi fotelami nawet jeśli są ze skóry.

Nie pisałeś, że ta beema ma tyle lat.

Wiesz co, moze mój przypadek nie jest najlepszym przykładem ale co powie gość chcący sprzedać A8 4.2 w benzynie?  :)

A co i komu ma mówić? Sprzedaje i już.

Jak bedzie miał szczęście to znajdzie jelenia :)

Bez znaczenia dla sprzedającego.

A tak to będą nieuczciwe? Od dawna wiadomo, że auta z górnej półki najwięcej tracą na wartości. I myslisz, że ci je kupujący biorą to pod uwagę? Bez jaj, to jak kupienie paczki zapałek. Takie auto musi być i to nie podlega dyskusji, bo pozycja społeczna, stanowisko, prestiż, etc. tego wymaga.

No to już wiem dlaczego w takich autach montuje sie instalacje lpg.
Dla Ciebie to jest prestiż, dla mnie zwykłe buractwo i nie ma to nic wspolnego z pasją motoryzacyjną. Prawda?

To twój problem, nie mój.

Sorry ale myslisz krótkowzrocznie i egoistycznie.
Wiem, ze kazdy ma jakies marzenia ale może w życiu jest więcej celów, na które warto spożytkować zaoszczędzone pieniądze.
Można wykształcić swoje dzieci lub siebie jeśli się ich nie posiada, można zwiedzić świat albo zbudować dom itp.

Skoro ty musisz wybierać to żal mi ciebie. Ja realizuję wszystkie swoje marzenia. A kupno kompakta 1,4 od VW to raczej nie jest szczyt marzeń.

łożu śmierci to pomyslisz sobie: dobrze że kupiłem tą Octawię z klekotem, moja rodzina będzie miała dodatkowy tysiąc na trumnę.

No widzisz ja staram się nie być egoistą :)

A ja chce mieć co wspominać. Rodzina ma za co mnie pochować.

Dlatego się dziwię jak ktoś pytając się o auto z bardzo ciekawym technicznie silnikiem wybiera na końcu opcję kapelusz.

eee tam :)

Może go właśnie ta rodzinka zdołowała.

50 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:31:35
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Boombastic" :

Jak bedzie miał szczęście to znajdzie jelenia :)

Bez znaczenia dla sprzedającego.

W sensie o ile go znajdzie.

No to już wiem dlaczego w takich autach montuje sie instalacje lpg.
Dla Ciebie to jest prestiż, dla mnie zwykłe buractwo i nie ma to nic
wspolnego z pasją motoryzacyjną. Prawda?

To twój problem, nie mój.

Nie, jeśli już to jego problem ale zostawmy go już bo się jeszcze chłop
zdołuje :)

Sorry ale myslisz krótkowzrocznie i egoistycznie.
Wiem, ze kazdy ma jakies marzenia ale może w życiu jest więcej celów, na
które warto spożytkować zaoszczędzone pieniądze.
Można wykształcić swoje dzieci lub siebie jeśli się ich nie posiada,
można zwiedzić świat albo zbudować dom itp.

Skoro ty musisz wybierać to żal mi ciebie.

Ja nie muszę, ja chcę.

marzenia. A kupno kompakta 1,4 od VW to raczej nie jest szczyt marzeń.

No właśnie, więc dlaczego się dziwisz?
Akurat dla mnie większe ciacho to długowieczny klekot. Bedę z tym spokojniej
spał.

W ogóle wciąż nie rozumiem  co Was tak w mojej decyzji bulwersuje?
Macie coś do właścicieli diesli? ;)

51 Data: Pa?dziernik 15 2008 22:04:58
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

Skoro ty musisz wybierać to żal mi ciebie.

Ja nie muszę, ja chcę.

marzenia. A kupno kompakta 1,4 od VW to raczej nie jest szczyt marzeń.

No właśnie, więc dlaczego się dziwisz?

Tym bardziej się dziwię, bo zastanawiając się nad ciekawym silnikiem i mając jeszcze mozliwość wyboru skrzyni DSG ani chwili bym się nie zastanawiał nad klekotem. A już wersja 160 KM jest bardzo ciekawa, mimo, ze nie jestem w ogóle fanem niemieckiej popularnej motoryzacji.

Akurat dla mnie większe ciacho to długowieczny klekot. Bedę z tym spokojniej spał.

Na taksówce pracujesz? Będziesz jeździć tym autem przez 10 lat?

W ogóle wciąż nie rozumiem  co Was tak w mojej decyzji bulwersuje?
Macie coś do właścicieli diesli? ;)

A co mnie właściciel diesla obchodzi? Zastrzeżenia mam do samego auta i silnika - słabe osiągi, zużycie paliwa nie jest jakoś znacząco mniejsze, klekot, klekot, klekot. Silnik i auto dla kapelusza. Ja jeszcze nie jestem tak stary.

52 Data: Pa?dziernik 15 2008 22:19:11
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Boombastic" :

Tym bardziej się dziwię, bo zastanawiając się nad ciekawym silnikiem i
mając jeszcze mozliwość wyboru skrzyni DSG ani chwili bym się nie
zastanawiał nad klekotem. A już wersja 160 KM jest bardzo ciekawa, mimo,
ze nie jestem w ogóle fanem niemieckiej popularnej motoryzacji.

no tak ale wersja 160KM z DSG to dwie dychy roznicy wiec nie ma co
porownywac, w tej cenie szukalbym czegos innego.

A co mnie właściciel diesla obchodzi? Zastrzeżenia mam do samego auta i
silnika - słabe osiągi, zużycie paliwa nie jest jakoś znacząco mniejsze,
klekot, klekot, klekot. Silnik i auto dla kapelusza. Ja jeszcze nie jestem
tak stary.

...a czy ja Cie namawiam zebys to kupował? Wrzuć na luz.

53 Data: Pa?dziernik 15 2008 21:32:09
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: xs 

Boombastic  napisał(a):

Silnik i auto dla kapelusza.

Za dyche mozna z tego kapeluszowatego diesla zrobic calkiem przyjemny silnik,
ktory bedzie tlukl to supernowoczesne 1.4 nawet w najmocniejszej wersji
zarowno na swiatlach jak i na stacji benzynowej. Nawet sam glupi program za
smieszne pieniadze (w porownaniu z cena calego samochodu) zmieni juz mocno
osiagi na plus.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

54 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:35:12
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Alex81 

In article  
says...>

Boombastic  napisał(a):

> Silnik i auto dla kapelusza.

Za dyche mozna z tego kapeluszowatego diesla zrobic calkiem przyjemny silnik,
ktory bedzie tlukl to supernowoczesne 1.4 nawet w najmocniejszej wersji
zarowno na swiatlach jak i na stacji benzynowej.

Ba, może nawet to biedne 1.4 upierdzielić w sadzy od zderzaka po szybę
jak już będzie tak przed nim wiać spod świateł...

--
pzdr
Alex

55 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:54:15
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 

Boombastic  napisał(a):

> Silnik i auto dla kapelusza.

Za dyche mozna z tego kapeluszowatego diesla zrobic calkiem przyjemny silnik,
ktory bedzie tlukl to supernowoczesne 1.4 nawet w najmocniejszej wersji
zarowno na swiatlach jak i na stacji benzynowej. Nawet sam glupi program za
smieszne pieniadze (w porownaniu z cena calego samochodu) zmieni juz mocno
osiagi na plus.

A wszystko oczywiście w ramach gwarancji, nie? Po prostu wypieprzyć starego
klamota i kupić nowszego konstrukcyjnie. I co samym programem zmienisz w tym
starociu? A wiesz co mozesz zrobic programem w tym 1,4?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

56 Data: Pa?dziernik 16 2008 08:17:52
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Arek (G) 

xs pisze:

Boombastic  napisał(a):
Silnik i auto dla kapelusza.

Za dyche mozna z tego kapeluszowatego diesla zrobic calkiem przyjemny silnik, ktory bedzie tlukl to supernowoczesne 1.4 nawet w najmocniejszej wersji zarowno na swiatlach jak i na stacji benzynowej. Nawet sam glupi program za smieszne pieniadze (w porownaniu z cena calego samochodu) zmieni juz mocno osiagi na plus.

Jak już chcesz robić jakieś tuningi to rób to w obu silnikach:). A tak nawiasem to powtarzasz tylko zasłyszane bajki.

Pozdrawiam,
Arek

57 Data: Pa?dziernik 17 2008 15:53:01
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: xs 

Arek (G)  napisał(a):

Jak już chcesz robić jakieś tuningi to rób to w obu silnikach:)

Jeszcze nie slyszalem, zeby mozna bylo wycisnac z tego 1.4 prawie 100%
przyrostu mocy za kilka tys zł...

A tak nawiasem to powtarzasz tylko zasłyszane bajki.

Znawca sie odezwal... W BKC lub BXE (105ps) po programie mozna spokojnie
uzyskac kolo 140-145ps i ~320Nm, a po zmianie szuszarki (na seryjnych pd)
dojsc do 175ps. 1.9 TDi jest rozkminiony na milion sposobow, mozna tanim
kosztem zrobic z tego bardzo szybkiego rodzinnego sedana ze spalaniem nadal w
okolicach ~7 litrow w miescie.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

58 Data: Pa?dziernik 18 2008 08:47:31
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


Znawca sie odezwal... W BKC lub BXE (105ps) po programie mozna spokojnie
uzyskac kolo 140-145ps i ~320Nm, a po zmianie szuszarki (na seryjnych pd)
dojsc do 175ps. 1.9 TDi jest rozkminiony na milion sposobow, mozna tanim
kosztem zrobic z tego bardzo szybkiego rodzinnego sedana ze spalaniem nadal w
okolicach ~7 litrow w miescie.

Ty tez widze jestes niezly fachowiec...
A zastanawiales sie ile pociagnie Ci seryjne sprzeglo, skrzynia po
zwiakszeniu mocy o te 70%? A co z hamulcami?
Szybki samochod to nie tylko silnik.

pozdrawiam,
arek

59 Data: Pa?dziernik 20 2008 17:30:02
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: omega_fan 


"arek"  wrote in message


Znawca sie odezwal... W BKC lub BXE (105ps) po programie mozna spokojnie
uzyskac kolo 140-145ps i ~320Nm, a po zmianie szuszarki (na seryjnych pd)
dojsc do 175ps. 1.9 TDi jest rozkminiony na milion sposobow, mozna tanim
kosztem zrobic z tego bardzo szybkiego rodzinnego sedana ze spalaniem
nadal w
okolicach ~7 litrow w miescie.

Ty tez widze jestes niezly fachowiec...
A zastanawiales sie ile pociagnie Ci seryjne sprzeglo, skrzynia po
zwiakszeniu mocy o te 70%? A co z hamulcami?
Szybki samochod to nie tylko silnik.

Mysle ze kolege troche ponioslo z tymi 175 KM, znaczy zrobic pewnie da sie,
wszystko da sie, ale wtedy tak jak napisales.

Natomiast mod na 140 KM, zrobiony z glowa - zeby nie bylo naglego
dowalenia momentu z dolu, plus rozsadny kierowca jest w/g mnie
bezpieczny.

60 Data: Pa?dziernik 21 2008 13:56:10
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek 


> Ty tez widze jestes niezly fachowiec...
> A zastanawiales sie ile pociagnie Ci seryjne sprzeglo, skrzynia po
> zwiakszeniu mocy o te 70%? A co z hamulcami?
> Szybki samochod to nie tylko silnik.

Mysle ze kolege troche ponioslo z tymi 175 KM, znaczy zrobic pewnie da sie,
wszystko da sie, ale wtedy tak jak napisales.

Natomiast mod na 140 KM, zrobiony z glowa - zeby nie bylo naglego
dowalenia momentu z dolu, plus rozsadny kierowca jest w/g mnie
bezpieczny.

wydaje mi sie, ze jak wgrasz program, ktory bedzie zwiekszal moc/
moment odczowalnie dla Ciebie to sprzeglo/skrzynia beda to tak samo
odczowaly i napewno odbije sie to negatywnie na ich zywotnosci

a co do rozsadku kierowcy to skoro ma sie tego nie wykorzystywac to po
co chipowac?
chyba ze wieksza moc pod maska poprawia komus samopoczucie :)

pozdrawiam,
arek

61 Data: Pa?dziernik 16 2008 17:49:12
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Przembo 

*adym* napisal(a) w

W ogóle wciąż nie rozumiem  co Was tak w mojej decyzji bulwersuje?

Mysle ze nie bulwersuje tylko dziwi. Ja jakbym rozwazal auto z ciekawym silnikiem benzynowym i rewelacyjna skrzynia to w strone diesla chyba bym nie spojrzal.

Macie coś do właścicieli diesli? ;)

Ja nie, sam jezdze autem dla ludu z silnikiem diesla. A kolejne to bedzie V8 na gaz :)

Pozdr

62 Data: Pa?dziernik 17 2008 21:06:17
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: jonasz 

adym  napisał(a):

W ogóle wciąż nie rozumiem  co Was tak w mojej decyzji bulwersuje?
Macie coś do właścicieli diesli? ;)

nie, ale do O II z TDI tak ;)
miałem "przyjemność" zrobić taką 4,5 kkm latem i gdybym musiał jeździć taką
prywatnie, to bym się pociął ;) samochod dobrze się prowadzi, jest pakowny,
ale rażą niektóre detale wykończenia od których "wieje tandetą", a głośność
silnika jest dla mnie nie do przyjęcia jak na samochód segmentu C+...ceed
mojego ojca lepiej się zbiera, jest cichszy i ma wyższą kulturę pracy -
przykład pierwszy z brzegu. na + są jeszcze fotele: mają kiepskie podparcie
boczne, ale rewelacyjnie dobraną twardość. jako właściciel benzyniaka nie
wiem co to dolewanie oleju - śmigam od przeglądu do przeglądu, a to bydlę na
ww trasie wciągnęło ponad litr !!! wiem, że to cecha niektórych diesli, ale
ja się tak nie bawię...
z drugiej strony ekonomika silników benzynowych klasy downsize (turbo, mała
pojemność) nie jest taka, jak głoszą materiały reklamowe - mój spala w
mieście prawie 2 l więcej, niż podaje producent


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

63 Data: Pa?dziernik 15 2008 13:09:39
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek.pp 

On 15 Paź, 20:14, "adym"  wrote:

Kwestia punktu widzenia, dla mnie fajne auto to dobrze wyposażony, wygodny i
pachnący nowością nawet jeśli ma to być stukonny klekot, a dla niego 12
letnia beemka z lpg i z wypierdzianymi fotelami nawet jeśli są ze skóry.


Widzę, że te nowe i pachnące auta to też czasami burakowozy ...

64 Data: Pa?dziernik 15 2008 22:13:58
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "arek.pp" :

Widzę, że te nowe i pachnące auta to też czasami burakowozy ...

pff  :)
tankujesz lpg?

65 Data: Pa?dziernik 15 2008 13:37:26
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: arek.pp 

On 15 Paź, 22:13, "adym"  wrote:

pff  :)
tankujesz lpg?

nie, bo ponoć nie wypada, a też aspiruję na menedżera

Pozdrawiam i juz nie zasmiecam watku, ale nie mogłem sie
powstrzymać...

66 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:10:18
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "arek.pp" :

pff :)
tankujesz lpg?

nie, bo ponoć nie wypada, a też aspiruję na menedżera

nie rozumiesz kontekstu, to nie chodzi czy wypada, ja nie mam nic do gazu,
wrecz przeciwnie jeśli ktoś robi to we wiadomym celu
ale jak ktos kto kupuje V8 i pali gazem to juz powinien sie nad soba
zastanowic bo to tak jakbys kupil jacht i go holował kajakiem

PS. Gratuluje aspiracji choć nie wiem jaki ma to zwiazek.

67 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:12:45
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Alex81 

In article 
 says...>

> pff :)
> tankujesz lpg?
>nie, bo ponoć nie wypada, a też aspiruję na menedżera
nie rozumiesz kontekstu, to nie chodzi czy wypada, ja nie mam nic do
gazu, wrecz przeciwnie je?li kto? robi to we wiadomym celu
ale jak ktos kto kupuje V8 i pali gazem to juz powinien sie nad soba
zastanowic bo to tak jakbys kupil jacht i go holował kajakiem

Jesteś na dobrej drodze do wywołania kolejnej jedwabiście sensownej
dyskusji o wyższości świąt Wielkiej Nocy nad Bożym Narodzeniem...

--
pzdr
Alex

68 Data: Pa?dziernik 15 2008 19:46:17
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Brzezi 

śro, 15 paź 2008 o 23:10 GMT, adym napisał(a):

nie rozumiesz kontekstu, to nie chodzi czy wypada, ja nie mam nic do gazu,
wrecz przeciwnie jeśli ktoś robi to we wiadomym celu
ale jak ktos kto kupuje V8 i pali gazem to juz powinien sie nad soba
zastanowic bo to tak jakbys kupil jacht i go holował kajakiem

Bardzo zle porownianie...

Benzyna to tak jak zwykla zarowka, lpg to tak jak swietlowka
energooszczedna....

Jezeli uzyjesz swietlowek, mozesz obnizyc koszty oswietlenia, a bedzie
rownie jasno...

Jezeli bedziesz jezdzic na lpg, bedzie Ci sie jezdzilo rownie
przyjemnie(V8), a obnizysz koszty...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   <joost> Do you mean to say that I can   ]
[       Ekg: #3781111            ][   read mail with vi too? ;-)              ]
[ LinuxUser: #249916             ][   <Joey> Didn't you know that?            ]
                                  [   <Joey> :r /var/spool/mail/jk            ]
                                  [       -- debian-mentors                   ]

69 Data: Pa?dziernik 17 2008 20:33:44
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: omega_fan 

nie rozumiesz kontekstu, to nie chodzi czy wypada, ja nie mam nic do gazu,
wrecz przeciwnie jeśli ktoś robi to we wiadomym celu
ale jak ktos kto kupuje V8 i pali gazem to juz powinien sie nad soba
zastanowic bo to tak jakbys kupil jacht i go holował kajakiem

Masz za dużo kasy? To daj mi trochę, przyda mi się.

Byłeś kiedyś w Holandii? Pewnie nie, bo byś zobaczył jakie
auta tam jeżdżą na gazie...

70 Data: Pa?dziernik 15 2008 22:38:12
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

adym pisze:

Użytkownik "arek.pp" :

Widzę, że te nowe i pachnące auta to też czasami burakowozy ...

pff  :)
tankujesz lpg?

A to jakiś wstyd czy co?


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

71 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:01:46
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" :

Widzę, że te nowe i pachnące auta to też czasami burakowozy ...

pff  :)
tankujesz lpg?

A to jakiś wstyd czy co?

nie, no nie chcialem nikogo urazić, żarty takie głupie ;)

72 Data: Pa?dziernik 15 2008 23:06:12
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "adym"  napisał w wiadomości

Użytkownik "arek.pp" :

Widzę, że te nowe i pachnące auta to też czasami burakowozy ...

pff  :)
tankujesz lpg?

Jakbyś tankował to miałbyś te dwie dychy :-)

73 Data: Pa?dziernik 16 2008 17:55:28
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Przembo 

*adym* napisal(a) w

No to już wiem dlaczego w takich autach montuje sie instalacje lpg.
Dla Ciebie to jest prestiż, dla mnie zwykłe buractwo i nie ma to nic wspolnego z pasją motoryzacyjną. Prawda?

;)

Wiem, ze kazdy ma jakies marzenia ale może w życiu jest więcej celów, na które warto spożytkować zaoszczędzone pieniądze.
Można wykształcić swoje dzieci lub siebie jeśli się ich nie posiada,
można  zwiedzić świat albo zbudować dom itp.

Zaraz zaraz, pogubilem sie... skad zaoszczedzone pieniadze? Przeciez oszczedzanie to buractwo :) Jak dom zamiast popularnym teraz weglem (ekogroszkiem w nowobudowanych domach) bedziesz ogrzewal olejem opalowym (ogolnie wybierz co najdrozsze), zamiast sprzetow energooszczednych bedziesz wybieral pradozerne i kase bedziesz trwonil na rozne rzeczy, by nie bylo mowy o "buractwie", to nie bedzie oszczednosci...

Pozdr

Pozdr

74 Data: Pa?dziernik 16 2008 23:09:30
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Przembo" :

Wiem, ze kazdy ma jakies marzenia ale może w życiu jest więcej celów, na
które warto spożytkować zaoszczędzone pieniądze.
Można wykształcić swoje dzieci lub siebie jeśli się ich nie posiada,
można  zwiedzić świat albo zbudować dom itp.

Zaraz zaraz, pogubilem sie... skad zaoszczedzone pieniadze? Przeciez
oszczedzanie to buractwo :)

Pomogę sie odnaleŸć, buractwem nie jest oszczedzanie, buractwto to kupowanie
V8 i tankowanie lpg. Na pomoc przytocze jeszcze jeden przykład: kupić sobie
buty Nike (ale nie sandały) i chodzić bez skarpet bo na skarpety już
zabrakło :)

75 Data: Pa?dziernik 16 2008 21:25:09
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Brzezi 

czw, 16 paź 2008 o 23:09 GMT, adym napisał(a):

Pomogę sie odnaleŸć, buractwem nie jest oszczedzanie, buractwto to kupowanie
V8 i tankowanie lpg. Na pomoc przytocze jeszcze jeden przykład: kupić sobie
buty Nike (ale nie sandały) i chodzić bez skarpet bo na skarpety już
zabrakło :)

To pod tym samym wzgledem buraki podcieraja sie papierem toaletowym, bo
przeciez mogliby banknotami 200zl, przyklad identyczny poziomem Twojej
ynteligencji...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][ * Jes wonders why so many people in here  ]
[       Ekg: #3781111            ][ uses fooZZZZZ and foo_sleeping nicks      ]
[ LinuxUser: #249916             ][ <peter> Jes: Because they are sleeping?   ]
                                  [     -- Seen on #Linux                     ]

76 Data: Pa?dziernik 17 2008 08:35:50
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Brzezi" :

Pomogę sie odnaleŸć, buractwem nie jest oszczedzanie, buractwto to kupowanie
V8 i tankowanie lpg. Na pomoc przytocze jeszcze jeden przykład: kupić sobie
buty Nike (ale nie sandały) i chodzić bez skarpet bo na skarpety już
zabrakło :)

To pod tym samym wzgledem buraki podcieraja sie papierem toaletowym, bo
przeciez mogliby banknotami 200zl, przyklad identyczny poziomem Twojej
ynteligencji...

Po co tyczysz pianę? chyba nie jezdzisz V8? ;)
Czy jestes typem, ktory w zyciu nie ma nic do powiedzenia i leczy swoje kompleksy posiadaniem czegoś na co go nie stać, a do tego ma jajka zbyt małe zeby sie do tego przyznać? :)
Żal.

77 Data: Pa?dziernik 17 2008 08:56:00
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Przembo 

*adym* napisal(a) w

Użytkownik "Brzezi" :
Pomogę sie odnaleŸć, buractwem nie jest oszczedzanie, buractwto to
kupowanie  V8 i tankowanie lpg. Na pomoc przytocze jeszcze jeden
przykład: kupić sobie  buty Nike (ale nie sandały) i chodzić bez
skarpet bo na skarpety już  zabrakło :)
To pod tym samym wzgledem buraki podcieraja sie papierem toaletowym, bo
przeciez mogliby banknotami 200zl, przyklad identyczny poziomem Twojej
ynteligencji...
Po co tyczysz pianę? chyba nie jezdzisz V8? ;)
Czy jestes typem, ktory w zyciu nie ma nic do powiedzenia i leczy swoje
kompleksy posiadaniem czegoś na co go nie stać, a do tego ma jajka zbyt
małe zeby sie do tego przyznać? :)  Żal.

Ty faktycznie masz problem.
To ja jeszcze co nieco dorzuce w kwestii buractwa, znam goscia ktory ma troche aut, wiekszosc to wlasnie V8, zarowno benzynowe jak i diesle... Faceta na pewno nie stac na zadne z tych aut, nie ma zbyt duzej pensji, za 3 miesieczna to moze i Pandy by nie kupil. Ciekawe czy zaraz stwierdzisz, ze balansowanie na skraju bankructwa (chodzi o brak dochodow, ale bankructwo ladniej brzmi) i kupowanie sobie autek za 500.00pln co rok, dwa to nie jest buractwo - przeciez formalnie faceta na to nie stac.
Nawet posel Misztal w czasie kupna Maybacha lub Ferrari mial dochod na poziomie 10kpln miesiecznie i ani grosza wiecej. Od razu widac ze go nie stac, a jakos sie wozil tymi autami.
Zal mi ludzi patrzacych wybiorczo na pewne zjawiska spoleczne, jeden sposob oszczednosci to buractwo (tylko dklatego ze... no wlasnie, dlaczego?), a inny juz jest ok.

To tylko takie moje luzne 3gr, zycze "szerokosci" w nowym autku

Pozdr

PS. Twoja postawa generalnie powinna mnie cieszyc, jak bylo by jeszcze wiecej takich jak Ty mialbym tanszy gaz w swoim przyszlym smoku, kolejki do gazownikow by nie bylo i byloby taniej - wiec nie zmieniaj zdania i przekonaj do niego jak najwiecej osob ;)

78 Data: Pa?dziernik 17 2008 09:26:40
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: adym 

Użytkownik "Przembo" :

Ty faktycznie masz problem.

Koleś ja nie mam żadnego problemu. Mam w dupie czym kto jezdzi i czym chcialby w przeciweństwie do Was.
Czy ja pytalem tutaj o sens kupowania diesla?? Zadałem techniczne pytanie odnośnie konkretnego silnika i gdy oświadczylem o swoim wyborze zostałem zaatakowany, wyzwany prawie od kapeluszników itp. Ludzie zastanówcie sie nad tym bo to juz zaczyna być chore. EOT.

79 Data: Pa?dziernik 17 2008 09:28:28
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Boombastic 


Użytkownik "adym"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Przembo" :
Ty faktycznie masz problem.

Koleś ja nie mam żadnego problemu. Mam w dupie czym kto jezdzi i czym chcialby w przeciweństwie do Was.
Czy ja pytalem tutaj o sens kupowania diesla?? Zadałem techniczne pytanie odnośnie konkretnego silnika i gdy oświadczylem o swoim wyborze zostałem zaatakowany, wyzwany prawie od kapeluszników itp. Ludzie zastanówcie sie nad tym bo to juz zaczyna być chore. EOT.

A kto zaczął wyzywac tankujących LPG?

80 Data: Pa?dziernik 17 2008 11:18:55
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Brzezi 

pią, 17 paź 2008 o 08:35 GMT, adym napisał(a):

Po co tyczysz pianę?

A ty?

chyba nie jezdzisz V8? ;)

JESZCZE nie :) to kwestia czasu :)

Czy jestes typem, ktory w zyciu nie ma nic do powiedzenia i leczy swoje
kompleksy posiadaniem czegoś na co go nie stać, a do tego ma jajka zbyt
małe zeby sie do tego przyznać? :)

ooo, coz za autocharakterystyka, gratuluje odwagi, malo kto potrafi sie tak przyznac :)


Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-  ]
[       Ekg: #3781111            ][  a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++    ]
[ LinuxUser: #249916             ][  o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+  ]
                                  [  5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--    ]

81 Data: Pa?dziernik 17 2008 22:15:50
Temat: Re: Silniki TSI od VW
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

adym pisze:

Użytkownik "Brzezi" :
Pomogę sie odnale�ć, buractwem nie jest oszczedzanie, buractwto to kupowanie V8 i tankowanie lpg. Na pomoc przytocze jeszcze jeden przykład: kupić sobie buty Nike (ale nie sandały) i chodzić bez skarpet bo na skarpety już zabrakło :)
To pod tym samym wzgledem buraki podcieraja sie papierem toaletowym, bo
przeciez mogliby banknotami 200zl, przyklad identyczny poziomem Twojej
ynteligencji...

Po co tyczysz pianę? chyba nie jezdzisz V8? ;)

Tak Cię gryzie to V8? Nie stać Cię i dorabiasz ideologię?
Znam kogoś, kto kupił nowe, niemieckie auto z V8 i je zagazował. W ciągu kilku lat eksploatacji zaoszczędził na różnicy w cenie paliw więcej niż Ty dałeś za tę swoją Octavkę. I ma niesamowitą frajdę z jazdy, której ten twój tdi w życiu nie zapewni.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

Silniki TSI od VW



Grupy dyskusyjne