Grupy dyskusyjne   »   Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek

Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek



1 Data: Kwiecien 28 2009 22:21:32
Temat: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Bastion 

Witam

Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009
znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki koszt?
Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)
- Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?)

Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM.
Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach.
Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow?



2 Data: Kwiecien 28 2009 22:29:38
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: xxx 

Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości


- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm
pasek, rolka, pompa wody i robocizna 1300zl

silnik zwawy
/na razie 60kkm w 2 lata, odpukac nic sie nie dzieje/

3 Data: Kwiecien 29 2009 15:26:46
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Flyte 

Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo 50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na przedterminowe
zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie
zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.

Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza za
czesci w ASO jest b. wysoka.

Pozdrawiam, Flyte

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

4 Data: Kwiecien 29 2009 15:07:36
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: kamil 


"Flyte"  wrote in message

Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo
50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na
przedterminowe
zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie
zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.

Do ASO jedziesz z wlasnymi czesciami. I placisz tylko za robocizne. Marza
za
czesci w ASO jest b. wysoka.

Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie
strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do
producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo
widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach.

A tak jest faktura za czesci i zalozenie i kiedy cos nie gra masz na kogo
nawrzeszczec przynajmniej.



Pozdrawiam
Kamil

5 Data: Kwiecien 29 2009 16:17:54
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Flyte 

Witam,

Tak mozna robic z wiekszoscia rzeczy, ale nie z rozrzadem. W razie
strzelenia paska koszty remontu silnika sa spore. ASO odesle cie do
producenta paska, bo oni tylko zalozyli, producent wysle na drzewo, bo
widocznie zle zalozony, a ty plac sobie za ekspertyzy i wlocz sie po sadach.

Czesci ktore wkladalem byly od dealera opla, tylko ze nie z Wawy. Stad roznica
cenowa. Co wiecej bylem w ASO reklamowac, bo wydawalo mi sie ze pasek jest
luzno zalozony (rolka nie dociska). Panowie w ASO sprawdzili, i powiedzieli ze
jest wszystko OK (to dwumas troche halasowal). Jeszcze plynu hamulcowego dolali
w ramach nieslusznej reklamacji:)

Flyte


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Kwiecien 30 2009 16:25:31
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: qqq666 


"Flyte"  wrote in message

Witam,

wersja 150koni
wymiane w warsztacie doradzali po 90kkm

w ktorym warsztacie Ci tak doradzali? dobrze ze nie powiedzieli 75 albo
50kkm.

wg ksiazki stoi po 150kkm, a zakladam ze juz dodali margines na
przedterminowe
zuzycie paska. Ja zmienialem przy 145kkm. Pan w serwisie powiedzial ze nie
zdarzalo sie zeby pasek w tym silniku (diesla) strzelil wczesniej.


Zdaje się, że opel/fiat zmniejszał stopniowo przebieg zalecany do wymiany. W
roczniku 2005 jest jeszcze 150kkm/10 lat ale później obniżyli progi.

120KM było chyba podobnie; w mojej VikiC jest 80 tys mil (130kkm) / 4 lata.
Koszt do 1200zł w ASO za całość (z pompą)

7 Data: Kwiecien 28 2009 22:51:59
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Bastion pisze:

- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

2.0TDCI to chyba ten sam silnik co 2.0hdi. Jesli tak to wymiana rozrzadu przy trasach to 240kkm/10lat lub 160kkm/10lat przy jezdzie miejskiej

8 Data: Kwiecien 29 2009 00:46:15
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: .Peeter 

Bastion wrote:

- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)

VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty
podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika.

1.9 są na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł
z materiałami.

--
Pozdrawiam
  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

9 Data: Kwiecien 29 2009 04:47:18
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Glennbp 

2.0 DCi Nissan/Renault-łancuch. Po 120 kkm wymienia sie pasek i rolki
osprzetu,koszt w aso ok 1000.
W nowych mondeo i focusach, zsilnikami zPSA sa paski, w mondeo MK3 byly
montowane fordowskie diesle, i tam byl lancuch.
Pzdr
Luca
L3 2.0 dci Grandtour 60kkm
Clio 1.2T Rip Curl 16kkm

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Kwiecien 29 2009 00:58:30
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor:

On 29 Kwi, 00:46, ".Peeter"  wrote:

Bastion wrote:
> - VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
> - Seata TDI (?)

VW TDI to dokładnie to samo, co w Seatach TDI, te same płyty
podłogowe, te same silniki, ta sama mechanika.

1.9 są na pasku, koszt wymiany w dobrym nie-aso = około 700zł
z materiałami.

Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Coś
koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody
Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na
robote. Inne 1.9 TDI bardzo podobnie.

--
pozdrawiam,
Adam F.
GG# 4423822

11 Data: Kwiecien 30 2009 07:49:09
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: .Peeter 

Użytkownik  napisał:

Dolicz pompe wody. Wg mnie rozrzad w 1.9TDI to troszkę wiecej. Coś
koło 850zł z materiałami. Przykladowo pasek CONTI, rolki i pompa wody
Ruville do Leona ARL to 700zł a jeszcze trzeba dodać ze 200zł na
robote.

Hm, musiałbym to zweryfikować, ale wydaje mi się, że po dobrych zniżkach
w dobrym sklepie można się zamknąć w okolicach 700 za części. Problem
w tym, że nie chce mi się weryfikować, mój ARL i jego rozrząd mają się
dobrze.

Inne 1.9 TDI bardzo podobnie.

Powiedziałbym, że tak samo. :)

Pozdrawiam
..Peeter

12 Data: Kwiecien 29 2009 09:15:21
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: sop3k 

Witam

Mam pytanie, w jakich silnikach diesla z rocznika 2007-2009
znajduje sie pasek a w jakich lancuszek rozrzadu, co ile wymiana paska i jaki
koszt?
Pewne rzeczy ustalilem, konkretnie chodzi mi o
- Opla CDTI (pasek wymiana co 60kkm, koszt?)
- VW TDI (lancuszek i pasek? zdania sa podzielone, koszt?)
- Seata TDI (?)
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)
- Toyta D4D (pasek wymiana co 120kkm, koszt?)

Chodzi mi o silniki o pojemnosci 1.9-2.0 moc 120-140 KM.
Bede wdzieczny za wszelkie opinie o tych silnikach.
Slabe punkty, dlugowiecznosc silnikow?

Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie). Wersja 110konna jest praktycznie bez
awaryjna, w 116 lubia padać koła dwumasowe przy przebiegach ok 160-180 kkm.

P.S. D4D to moim zdaniem najmniej kopcący silnik Diesla bez 'FAP'.


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

13 Data: Kwiecien 29 2009 10:06:34
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

sop3k pisze:

Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).


to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

14 Data: Kwiecien 29 2009 10:27:33
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

sop3k pisze:
Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
(zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).


to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Ja mogę. :P
Pompę wody mam na pasku osprzętu. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL

15 Data: Kwiecien 29 2009 13:37:03
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
Autor: sop3k 

sop3k pisze:
> Toyota Corolla D4D 2.0 - pasek, wymiana przy ok. 100kkm. Koszt 1300-1700zł
> (zalezy czy z pompa i napinaczem czy nie).


to sa jeszcze ludzie ktory wymieniaja rozrzad bez pompy wody i napinacza
zeby oszczedzisz 300pln? LOL

Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest
troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze
masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob
tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez
tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Kwiecien 29 2009 14:17:37
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

sop3k pisze:

Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc jest troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie bez tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke" wieksze niz te 800pln ;>

17 Data: Kwiecien 29 2009 14:22:15
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdziepasek
Autor: sop3k 

sop3k pisze:
> Moj bład, bo pompa wody - 400PLN + napinacz - 300 PLN w tym modelu, więc
jest
> troche wiecej niz 400 złoty różnicy, ale to i tak nic nie zmienia faktu, ze
> masz racje - nie mam sensu oszcedzac na czyms takim.Zdziwiłbys sie ile osob
> tego nie robi - ja stawiam na jakies 40-60% wymian rozrzadu wykonuje sie
bez
> tych czynnosci(przynajmniej w moim otoczeniu).

Jak pompa wody stanie lub napinacz sie rozsypie to koszty beda "troszke"
wieksze niz te 800pln ;>

Ja to wiem, Ty to wiesz...


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Kwiecien 30 2009 10:16:01
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: robal 

Bastion  popełnił(a):

- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

A jeśli chodzi o paski to:
1. co 10 lat lub 150000 km (dla silnika do lipca 2001) lub 160000 km (dla silników od lipca 2001) - tylny pasek (pompy wspomagania).
2. co 10 lat lub 240000 km  - przedni pasek klinowy (alternatora i sprężarki klimatyzacji).





--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

19 Data: Kwiecien 30 2009 10:26:07
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

robal pisze:

- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA to lancucha nie ma tylko pasek

20 Data: Kwiecien 30 2009 11:27:52
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: robal 

Marcin J. Kowalczyk  popełnił(a):

robal pisze:
- Forda TDCI (pasek wymiana co 160 kkm lub 10 lat,koszt?)

Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA
to lancucha nie ma tylko pasek

Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

21 Data: Kwiecien 30 2009 14:54:27
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

robal pisze:

Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z PSA
to lancucha nie ma tylko pasek

Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W 1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA:

# 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 130 PS (128 hp/96 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
# 2007–present Ford Mondeo 2.0 TDCi, 140 PS (138 hp/103 kW) and 251 ft·lbf (340 N·m)
#2008–present Ford Mondeo 2.2 TDCi, 175 PS (172 hp/129 kW) and 295 ft·lbf (400 N·m)

+ 1.6 tez wyglada ze jest konstrukcja wspolna z PSA

1.6 "Tiger"

The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) 90hp or 110hp version also used by Ford, Mazda, Volvo, Mini, Peugeot and CitroĂŤn. This particular engine was designed by Peugeot engineers on behalf of PSA and Ford. Due to high demand, it is currently (2008) being produced in both France and England.


http://en.wikipedia.org/wiki/Duratorq

22 Data: Maj 04 2009 10:27:26
Temat: Re: Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek
Autor: robal 

Marcin J. Kowalczyk  popełnił(a):

robal pisze:
Jeśli chodzi o rozrząd to jest tam łańcuch - w zasadzie
bezobsługowy.

zalezy ktory silnik TDCI. Jesli dany silnik jest to TDCI wspolne z
PSA to lancucha nie ma tylko pasek

Słusznie :). Sprecyzuję, że chodzi o TDCi w "nowym" Mondeo - czyli
tak pi razy drzwi od lutego/kwietnia 2007 r. - jeśli chodzi o 2.0. W
1,8 l chyba co 8 lat/160000 km.

Poprzednie TDCi czyli lata 2000-2007 - jak napisałem wyżej :)

wikipedia dla duratorq twierdzi ze w Mondku MKIV siedza silniki PSA:

A ja stwierdziłem inaczej? Bo nie łapię :)



--
Ford|Club|Polska - http://forum.fordclubpolska.org

Silniki diesla CDTI, TDI, TDCI, D4D - gdzie lancuszek a gdzie pasek



Grupy dyskusyjne