Grupy dyskusyjne   »   Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.

Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.



1 Data: Lipiec 21 2007 11:53:15
Temat: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

Witam,

Czy ktos mial moze do czynienia z silnikami ww. - tj. 3.0 lub 2.7 TDI,
biturbo - w autach z napedem na 4 - np. takie Audi A6? Zastanawiam sie jak z
awaryjnoscia itp. sprawami - myslalem cieplo o takim wlasnie Audi z 2003.

A jak wyglada sprawa u konkurencji - BMW, Merc - jak sprawuja sie te wieksze
TDS i CDI, czy dobrze mysle, ze to juz bardzo porownywalny komfort
uzytkowania?

Ah i jeszcze - w Mercedesie jest tuning AMG, BMW ma swoje M - a jaki jest
odpowiednik takich aut w VAGu, czy ktos podpowie?

Pozdr.P.



2 Data: Lipiec 21 2007 12:15:21
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Pawel napisał:

[cut]

Ah i jeszcze - w Mercedesie jest tuning AMG, BMW ma swoje M - a jaki jest odpowiednik takich aut w VAGu, czy ktos podpowie?

A Audi ma swoje S/RS. Co do silnikow to Mercedes raczej nie blyszczy, BMW owszem, np. 535d to niezly szatan, engine of the year. Zwykly 3.0d tez spoko ale ja bym bral Audi ;)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

3 Data: Lipiec 21 2007 16:52:38
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

A Audi ma swoje S/RS. Co do silnikow to Mercedes raczej nie blyszczy, BMW
owszem, np. 535d to niezly szatan, engine of the year. Zwykly 3.0d tez
spoko ale ja bym bral Audi ;)

A jak z awaryjnoscia tych wiekszych TDI - czy dobrze mysle, ze takie auta,
to tam wszystko jest inne i lozyska i jakies przeguby (no nie wspominajac o
skrzyniach, silniku itd) - i w sumie wszysko x10 w ew. naprawie?

Pozdr.P.

4 Data: Lipiec 21 2007 17:04:25
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Maciej Browarczyk 

Użytkownik Pawel napisał:

[cut]

A jak z awaryjnoscia tych wiekszych TDI - czy dobrze mysle, ze takie auta, to tam wszystko jest inne i lozyska i jakies przeguby (no nie wspominajac o skrzyniach, silniku itd) - i w sumie wszysko x10 w ew. naprawie?

Szczerze to nie wiem. Silniki w miare nowe. Nie jezdzilem nigdy samochodem z tym silnikiem a tym bardziej nie posiadam. Jednak stojac przed dylematem wzialbym Audi, szczegolnie quattro i tak mocnym silnikiem, ktory wcale nie musi duzo palic. Audi do psujacych nie nalezy, nie wprowadzaja tez silnikow szybko na pale, bo konkurencja. Dosc dlugo "testuja" i wybieraja, patrz 5.0 V10 TDI, ktory mialbyc w A8 ale nie jest, bo byl za glosny. Inzynierzy z Audi skonstruowali sobie 4.2 TDI :)

--
Pozdrawiam,
Maciek
Wytnij NOSPAM z adresu ;-]

5 Data: Lipiec 21 2007 17:05:30
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

nalezy, nie wprowadzaja tez silnikow szybko na pale, bo konkurencja. Dosc
dlugo "testuja" i wybieraja, patrz 5.0 V10 TDI, ktory mialbyc w A8 ale nie
jest, bo byl za glosny. Inzynierzy z Audi skonstruowali sobie 4.2 TDI :)

No tak...dodatkowo - te 535d - to jednak moze i fajne, ale tez i ceny
powyzej 140 000 PLN za 2003 ;) To duzo, bardzo duzo ;)

Pozdr.P.

6 Data: Lipiec 24 2007 11:26:22
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał

Czy ktos mial moze do czynienia z silnikami ww. - tj. 3.0 lub 2.7 TDI, biturbo - w autach z napedem na 4 - np. takie Audi A6? Zastanawiam sie jak z awaryjnoscia itp. sprawami - myslalem cieplo o takim wlasnie Audi z 2003.

Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ?
Jezdzilem Allroad'em z trzylitrowym dieslem, ale o awaryjnosci niewiele moge powiedziec. Od ludzi z "kregów zblizonych" do serwisów slyszalem, ze na razie nie bylo jakis powszechniejszych problemów. Ani z silnikami, ani ze skrzyniami (automaty).

Zbigniew Kordan

7 Data: Lipiec 24 2007 12:00:10
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ?

Nie wszystkie - ale spodobal mi sie jeden model A6 '03 - biturbo, quattro,
2.7 TDI.

Jezdzilem Allroad'em z trzylitrowym dieslem, ale o awaryjnosci niewiele
moge powiedziec. Od ludzi z "kregów zblizonych" do serwisów slyszalem, ze
na razie nie bylo jakis powszechniejszych problemów. Ani z silnikami, ani
ze skrzyniami (automaty).

No wlasnie ciekawe jak sie tym jezdzi (skrzynie) oraz np. czy allroad (bo
tez mi sie podoba) - ma tak naprawde "wszystko inne" tj. oprocz
zawieszenia - wszystkie czesci inne i czy dobrze mysle - ze pewnie ich ceny
to x3 w stosunku np. do normalnej A6.

Pozdr.P.

8 Data: Lipiec 25 2007 11:27:16
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał

Jestes pewien, ze te silniki maja dwie turbiny ?

Nie wszystkie - ale spodobal mi sie jeden model A6 '03 - biturbo, quattro, 2.7 TDI.

Zaden z wymienionych silników nie ma dwóch turbin. Jesli chodzi o 2.7 biturbo, to owszem jest taki silnik, ale jest to benzyna (230, 250 KM).

No wlasnie ciekawe jak sie tym jezdzi (skrzynie) oraz np. czy allroad (bo tez mi sie podoba) - ma tak naprawde "wszystko inne" tj. oprocz zawieszenia - wszystkie czesci inne i czy dobrze mysle - ze pewnie ich ceny to x3 w stosunku np. do normalnej A6.

Srodek jest prawie taki sam w pozostalych A6. A jezdzi sie tak jak na taki samochód przystalo, czyli szybko i komfortowo. Samochód prowadzi sie jak wiekszy kompakt i w odróznieniu od poprzedniej A6 (C5) nie odczuwa sie jego masy. Co do ceny, to w przypadku Allroad'a bedzie ona znacznie wyzsza za egzemplaze uzywane niż "zwykle" A6, bo to stosunkowo rzadki samochód. Ceny czesci zamiennych równiez sa wyzsze, ale nie jest to samochód dla druciarzy wiec przy jego zakupie trzeba sie liczyc z pewnymi kosztami eksploatacji.

Zbigniew Kordan

9 Data: Lipiec 25 2007 15:09:49
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

egzemplaze uzywane niż "zwykle" A6, bo to stosunkowo rzadki samochód. Ceny
czesci zamiennych równiez sa wyzsze, ale nie jest to samochód dla
druciarzy wiec przy jego zakupie trzeba sie liczyc z pewnymi kosztami
eksploatacji.

Nie wiem co to "druciarz" no ale dobra ;) Chodzilo mi raczej o to, czy one
sa np. inaczej projektowane i np. ze w zwyklym A6 np. jakies lozyska robia
100 000 km, a w tym allroad np. tylko 50 000 km - bo np. z zalozenia sa
bardziej wysilone (to tylko przyklad - chodzi mi o zilustrowanie tego co mam
na mysli) - no i czy np. rzeczone lozyska sa potem 5x czy np. tylko 2x
drozsze od zwyklych.

Mowie tak - bo tak np. jest w rowerach - im bardziej 'wyczynowy' osprzet
itd. - tym szybciej sie zuzywa i tym drozszy.

Co do tych 2.7 to moze rzeczywiscie to benzyna, nie przypatrywalem sie, a
widzialem taki w warsztacie jak naprawialo sie moje auto. Mial z tylu dwie
rury - tyle pamietam, wygladal bardzo fajnie ;)

Pozdr. P.

10 Data: Lipiec 25 2007 15:15:19
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie
9-3 2.2 TiD - jesli to wazy tylko ok. 1400 kg to to powinna byc rakieta z
takim silnikiem...ciekawe jak z awaryjnoscia i ogolnie jakoscia tych
saabowych diesli.

Pozdr.P.

11 Data: Lipiec 25 2007 15:32:51
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Krzysztof Polito 

Pawel wrote:

Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie
9-3 2.2 TiD - jesli to wazy tylko ok. 1400 kg to to powinna byc rakieta z
takim silnikiem...ciekawe jak z awaryjnoscia i ogolnie jakoscia tych
saabowych diesli.

AFAIK te diesle to oplowskie Y22DTH takie same jak w Omegach C
(120 KM / 280 Nm).

K

12 Data: Lipiec 25 2007 20:03:59
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał

Ah i jeszcze - zastanawiam sie nad tymi silnikami TiD w Saabach, np. takie 9-3 2.2 TiD - jesli to wazy tylko ok. 1400 kg to to powinna byc rakieta z takim silnikiem...ciekawe jak z awaryjnoscia i ogolnie jakoscia tych saabowych diesli.

To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego. Pewnie duzo mozna o nim powiedziec, ale na pewno nie to, ze robi z czegokolwiek rakiete.

Zbigniew Kordan

13 Data: Lipiec 25 2007 20:46:58
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego.
Pewnie duzo mozna o nim powiedziec, ale na pewno nie to, ze robi z
czegokolwiek rakiete.

Ojej, to te 9-3 sa z silnikami Opla? Eh. Sa tez 1.9 TiD - czyzby byl to
silnik VAGa?

Pozdr.P.

14 Data: Lipiec 25 2007 21:16:37
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał

Ojej, to te 9-3 sa z silnikami Opla? Eh. Sa tez 1.9 TiD - czyzby byl to silnik VAGa?

Tez Opel. Nowszy i mocniejszy.
Saab ma takie sympatyczne silniki benzynowe, ze az zal kupowac jakiegos klekota.

Zbigniew Kordan

15 Data: Lipiec 25 2007 21:21:02
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

Saab ma takie sympatyczne silniki benzynowe, ze az zal kupowac jakiegos
klekota.

Hmmm moze i racja. Czyli ten 3.0 TDI w 9-5 to tez pewnie Opel.

Cenowo - najoptymalniej z tych wszystkich (A6, Saaby, VW) wyglada mi wlasnie
9-3 - bo wersje z ok. '03 mozna kupic za ok. 50k dobrze wyposazona. No nic,
trzeba sie jeszcze porozgladac. A4 tez ciekawie wygladaja i jednak to VAG.

W sumie zalezalo mi na dieslu - bo jednak spalanie mniejsze i chyba jakos
przyjemniej sie zbieraja - choc nie mam doswiadczenia wielkiego.

Pozdr.P.

16 Data: Lipiec 26 2007 10:07:46
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał


Hmmm moze i racja. Czyli ten 3.0 TDI w 9-5 to tez pewnie Opel.

Tez Opel i nie TDI a TiD.

Cenowo - najoptymalniej z tych wszystkich (A6, Saaby, VW) wyglada mi wlasnie 9-3 - bo wersje z ok. '03 mozna kupic za ok. 50k dobrze wyposazona. No nic, trzeba sie jeszcze porozgladac. A4 tez ciekawie wygladaja i jednak to VAG.

Straszny masz rozrzut. Z jednej strony A6 (a nawet Allroad) a z drugiej maly Saab.

W sumie zalezalo mi na dieslu - bo jednak spalanie mniejsze i chyba jakos przyjemniej sie zbieraja - choc nie mam doswiadczenia wielkiego.

A co w tym przyjemnego ? Najpierw zenada potem sie budzi, by za chwile zdechnac bo konczy sie zakres obrotów. Chyba, ze polaczyc diesla z automatem.

Zbigniew Kordan

17 Data: Lipiec 26 2007 11:41:29
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Pawel 

Straszny masz rozrzut. Z jednej strony A6 (a nawet Allroad) a z drugiej
maly Saab.

Ojej. No wlasnie, bo sam nie wiem, sam nie wiem. Nie mam jakichs specjalnych
potrzeb ze np. dziecko + wozek = duze kombi itd. A chce na pewno cos, czym
sie bedzie fajnie, dynamicznie jezdzic...te duze Audi imponuja np.
silnikami, pewnie komfortem tez - bo to jednak duze. Z drugiej strony
pomyslalem, ze skoro jezdzilo mi sie fajnie 1.9 TDI 110 KM VW, ktory wazyl
2450 kg to pewnie jesli taki Saab ma 2.2 TiD 120 KM i wazy 1400 kg - to
jezdzi o niebo lepiej. Choc moze sie myle, sam nie wiem.

A co w tym przyjemnego ? Najpierw zenada potem sie budzi, by za chwile
zdechnac bo konczy sie zakres obrotów. Chyba, ze polaczyc diesla z
automatem.

Mnie sie 1.9 TDI 110KM bardzo przyjemnie jezdzilo. Na kazdym biegu "ciagnie"
itd., tak jakos to fajnie plynie - no podobalo mi sie. Benzyna (a mam
porownanie np. z Mitsu Galant GLSi 2.0 196 KM) - to no wlasnie - benzyna to
taki bzyczek i w sumie jakby - takie wrazenie - po zmianie biegu znow sie
musi wkrecic na te swoje 5000 zeby pociagnac.

No nic, jak narazie umowilem sie na jazde probna nowa 3, kombi. Zobaczymy co
to i jak to.

Pozdr i dzieki za dyskusje i wyjasnianie ;)
--
P.

18 Data: Lipiec 26 2007 15:02:45
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: PAndy 


"Pawel"  wrote in message

To jest oplowski silnik - sto dwadziescia kilka KM. Nic specjalnego. Pewnie duzo mozna o nim powiedziec, ale na pewno nie to, ze robi z czegokolwiek rakiete.

Ojej, to te 9-3 sa z silnikami Opla? Eh. Sa tez 1.9 TiD - czyzby byl to silnik VAGa?

przeca caly ten saab to vectra...

19 Data: Lipiec 25 2007 20:52:14
Temat: Re: Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pawel"  napisał

Nie wiem co to "druciarz" no ale dobra ;)

Fora w sieci pelne sa gosci, którzy najpierw kupuja (kiedys) drogie fury, a potem zdziwieni cenami czesci zamiennych panicznie szukaja oszczednosci w rozrzadzie, hamulcach, plynach itp. materialach. Do tego próby wymiany elementów bez odpowiednich narzedzi i na podwórku pod blokiem.

 Chodzilo mi raczej o to, czy one sa np. inaczej projektowane i np. ze w zwyklym A6 np. jakies lozyska robia 100 000 km, a w tym allroad np. tylko 50 000 km - bo np. z zalozenia sa bardziej wysilone (to tylko przyklad - chodzi mi o zilustrowanie tego co mam na mysli) - no i czy np. rzeczone lozyska sa potem 5x czy np. tylko 2x drozsze od zwyklych.

Nie slyszalem o specyficznych bolaczkach Allroad'a. Raczej jest wykonany trwalej niz zwykly A6. Idealny samochód na polskie drogi.

Mowie tak - bo tak np. jest w rowerach - im bardziej 'wyczynowy' osprzet itd. - tym szybciej sie zuzywa i tym drozszy.

W samochodach jest podobnie, z tym, ze granica "wyczynowosci" podzespolów jest bardziej przesunieta. Na pewno nie znajdziesz takich elementów w A6-tkach.

Co do tych 2.7 to moze rzeczywiscie to benzyna, nie przypatrywalem sie, a widzialem taki w warsztacie jak naprawialo sie moje auto. Mial z tylu dwie rury - tyle pamietam, wygladal bardzo fajnie ;)

Dwie rury maja (w A6) wszystkie wersje quattro. Dodatkowo, wspomnainy przez Ciebie silnik 2.7 TDI jest montowany dopiero od wersji 5B (C6), a Ty widziales A6 w wersji 4B (C5).

Zbigniew Kordan

Silniki 3.0/2.7 TDI, biturbo + quattro itd.



Grupy dyskusyjne