Grupy dyskusyjne   »   Silniki w Bravo

Silniki w Bravo



1 Data: Styczen 18 2010 10:34:55
Temat: Silniki w Bravo
Autor: Andre 

Witam!

Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te same
silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?

--
Pozdrawiam,
  Andre



2 Data: Styczen 18 2010 20:00:56
Temat: Re: Silniki w Bravo
Autor: Ramok 

On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:

Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
"osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np. przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz z tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice względem pozostałych].

Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.

Pozdrawiam!
/Ramok

3 Data: Styczen 18 2010 23:12:42
Temat: Re: Silniki w Bravo
Autor: \M. 

NIE - to są troszeczke inne silniki
Róznią sie blokami silnika
kod silnika 1000 xxxx to 150 KM a 5000xxxx 120 KM
róznica wyskosci bloku ok 1,5 mm!!! mimo ze stopien sprezania 9.8 taki sam
 TJety różnia się ulepszoną cyrkulacją wewnętrzną płynu chłodzącego
inne wałki rozrzadu - w 150 - ok 10stponi dłuzej ma otwarte zawory

Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj mogłyby
odpłynąć tłoki.



Użytkownik "Ramok"  napisał w wiadomości

On 18.01.2010 11:34, Andre napisał(a)/has written:
Czy silniki montowane w nowym Bravo 1.4T-Jet 120KM i 150KM to te
same silniki tylko ze zmienionym sterownikiem/oprogramowaniem?
Zależy jak rozumieć "te same silniki". Benzynowych prawie w ogóle nie
znam, ale podejrzewam, że kilka różnic będzie, przede wszystkim w
"osprzęcie" (jak np. inne turbo, o innych "niesilnikowych" -np.
przełożeniach skrzyni biegów- różnicach nie wspominając) [piszę to na
podstawie tego, co mi się kołacze po głowie z wątków na autokąciku oraz z
tego, że w dieslach są różnice -każda wersja ma jakieś różnice względem
pozostałych].

Szczegóły/różnice to pewnie i tak "tajemnica producenta", ale jak
poszukasz w necie/na forach, powinieneś parę różnic znaleźć.

Pozdrawiam!
/Ramok

4 Data: Styczen 19 2010 12:24:04
Temat: Re: Silniki w Bravo
Autor: Andre 

\M. wrote:

Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
mogłyby odpłynąć tłoki.

Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?

--
Pozdrawiam,
  Andre

5 Data: Styczen 19 2010 22:09:19
Temat: Re: Silniki w Bravo
Autor: \M. 

Niestety praw fizyki nie oszukamy -to jest silnik benzynowy 0-  nie diesel
1. Ekologia -  NOx powstają w wysokich temp i cisnieniach spalania
2. Trwałość silnika i katalizatora - gotujące sie tłoki i olej

A po co tyle mocy jak do setki masz ok 10sekund

Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?

Zdziwiłbyś sie jakbys np pomylił tłoki albo naprawiał głowice
jakby np po rozgrzaniu tłok stukał w głowice heheheh



Użytkownik "Andre"  napisał w wiadomości

\M. wrote:

Pozatym 150 KM masz przez 90 sekund potem mocy masz 120 KM inaczaj
mogłyby odpłynąć tłoki.

Dzieki serdeczne za odpowiedz.
Ale troche sie zdziwilem. To jest moc chwilowa? Taki overboost?

--
Pozdrawiam,
 Andre

Silniki w Bravo



Grupy dyskusyjne