Grupy dyskusyjne   »   Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika

Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika



1 Data: Sierpien 12 2008 16:59:46
Temat: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Ogorek 

Jechałem dziś swoja fiestą 40km/h, zaczelem przyspieszać i nagle poczulem
spadek mocy, po czym ujrzałem siwo czarny dym;/Silnik wszedł na maksymalne
obroty, wrzucilem luz i wyhamowałem do zera, wylaczylem kluczykiem stacyjke,
jednak silnik nie zareagował, nadal wył;/Otworzyłem maskę, tyle dymu że nic
nie było widać, silnik wyje, zabezpieczenie w korku od cieczy chłodzącej
zaczęło wypuszczać nadmiar ciśnienia z płynem, w popłochu zaczołem rwać
kable z instalacji elektrycznej sądząc że to jej wina, wyrwałem przewód z
pompy, silnik nadal wył;/ Resztka rozsądku wyrwałem przewód paliwowy z
filtra paliwa, silnik wył jeszcze 60 sekund po czym się wyłączył, dymienie
ustało.Wskaźnik temperatury przed zdarzeniem był na połowie skali, czyli w
normie, po zdarzeniu na maxie.Co się stało?Co mogło być przyczyną takiej
sytuacji.Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal działał?!Czy
to koniec tego silnika?;/



2 Data: Sierpien 12 2008 17:08:39
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Ogorek 

Silnik 1.8D 1991rok

3 Data: Sierpien 12 2008 15:15:29
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jechałem dziś swoja fiestą 40km/h, zaczelem przyspieszać i nagle
poczulem spadek mocy, po czym ujrzałem siwo czarny dym;/Silnik wszedł
na maksymalne obroty, wrzucilem luz i wyhamowałem do zera, wylaczylem
kluczykiem stacyjke, jednak silnik nie zareagował, nadal
wył;/Otworzyłem maskę, tyle dymu że nic nie było widać, silnik wyje,
zabezpieczenie w korku od cieczy chłodzącej zaczęło wypuszczać nadmiar
ciśnienia z płynem, w popłochu zaczołem rwać kable z instalacji
elektrycznej sądząc że to jej wina, wyrwałem przewód z pompy, silnik
nadal wył;/ Resztka rozsądku wyrwałem przewód paliwowy z filtra
paliwa, silnik wył jeszcze 60 sekund po czym się wyłączył, dymienie
ustało.Wskaźnik temperatury przed zdarzeniem był na połowie skali,
czyli w normie, po zdarzeniu na maxie.Co się stało?Co mogło być
przyczyną takiej sytuacji.Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka
silnik nadal działał?!Czy to koniec tego silnika?;/

moze mogles sprobowac po zatrzymaniu wrzucic 5 i zdusic go?


--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

4 Data: Sierpien 12 2008 17:13:55
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Krzysztof Szmergiel 

Ogorek wrote:

normie, po zdarzeniu na maxie.Co się stało?Co mogło być przyczyną takiej sytuacji.Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal działał?!Czy to koniec tego silnika?;/

Turbo diesel?


--
Krzysztof
noSiG

"It is no good to try to stop knowledge from going forward.
  Ignorance is never better than knowledge."
   nrico Fermi (1901-1954) US Italian-born physicist

5 Data: Sierpien 12 2008 18:22:24
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Ogorek 

1800 Disel BEZ TURBO!!!

6 Data: Sierpien 12 2008 19:06:05
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Ogorek pisze:

<ciach smutny opis> Co siĂŞ staÂło?Co mogÂło byĂŚ przyczynÂą takiej sytuacji.Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal dziaÂłaÂł?!Czy to koniec tego silnika?;/
Regulator pompy wtryskowej trafiło :(
Dla tego wszedł na obroty powyżej maksymalnych :(
Pomimo to po wyjęciu kluczyka elektrozawór na pompie powinien odciąć dopływ paliwa - a że tego nie zrobił - trzeba by obejrzeć - raczej już tylko "dla sportu" pompę.
Prawdopodobnie silnik został ugotowany pracą bez płynu oleju i przy zbyt wysokich obrotach. Na pewno jest do wymiany pompa wtryskowa, uszczelka pod głowicą lub cała głowica i panewki co więcej to się okaże :(.

W sumie remont silnika raczej jest nie opłacalny.


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

7 Data: Sierpien 12 2008 19:43:45
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Hermann 

Ogorek pisze:

Jechałem dziś swoja fiestą 40km/h, zaczelem przyspieszać i nagle poczulem spadek mocy, po czym ujrzałem siwo czarny dym;/.Co się stało?Co mogło być przyczyną takiej sytuacji.Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal działał?!Czy to koniec tego silnika?;/
Witam!
W/g mnie silnik zaczął pracować na oleju. Objawy wskazują na problem z kompresją.
Pozdr.
H.

8 Data: Sierpien 12 2008 22:30:25
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: pluton_ 

W/g mnie silnik zaczął pracować na oleju.

Przychylam sie. Rowniez wedlug mnie Diesle pracuja na oleju.
Ja mam silnik benzynowy, i on pracuje na benzynie.
Niektore silniki benzynowe potrafia pracowac takze na gazie.
(tak jak i kierownicy).

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

9 Data: Sierpien 13 2008 00:54:02
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "pluton_"  napisał w wiadomości

W/g mnie silnik zaczął pracować na oleju.

Przychylam sie. Rowniez wedlug mnie Diesle pracuja na oleju.
Ja mam silnik benzynowy, i on pracuje na benzynie.
Niektore silniki benzynowe potrafia pracowac takze na gazie.
(tak jak i kierownicy).

Olej silnikowy (ten, który smaruje silnik, który jest w misce olejowej) zaczął się palić. Był dopiero co wątek na ten temat.


MK

10 Data: Sierpien 13 2008 08:24:39
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: jack 

Dnia Tue, 12 Aug 2008 22:30:25 +0200, pluton_ napisał(a):

W/g mnie silnik zaczął pracować na oleju.

Przychylam sie. Rowniez wedlug mnie Diesle pracuja na oleju.
Ja mam silnik benzynowy, i on pracuje na benzynie.
Niektore silniki benzynowe potrafia pracowac takze na gazie.
(tak jak i kierownicy)

 w dieslu nie tylko jeden olej jest - i mogła to byc praca na oleju (wbrew
zartom "przedpiścy") silnikowym

11 Data: Sierpien 12 2008 22:26:35
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: pluton_ 

silnik wył jeszcze 60 sekund po czym się wyłączył, dymienie
ustało.

hmm... spodziewale sie takiego obrotu sprawy. Gdyby cos dymilo
po wylaczeniu silnika, to by znaczylo, ze pali sie tapicerka.


Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal działał?!Czy
to koniec tego silnika?;/

Byc moze odkryles  perpetuum mobile.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

12 Data: Sierpien 13 2008 08:25:46
Temat: Re: Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika
Autor: jack 

Dnia Tue, 12 Aug 2008 22:26:35 +0200, pluton_ napisał(a):

silnik wył jeszcze 60 sekund po czym się wyłączył, dymienie
ustało.

hmm... spodziewale sie takiego obrotu sprawy. Gdyby cos dymilo
po wylaczeniu silnika, to by znaczylo, ze pali sie tapicerka.


Czemu do #$@$% mimo przekrecenia kluczyka silnik nadal działał?!Czy
to koniec tego silnika?;/

Byc moze odkryles  perpetuum mobile.

widze ze kolega nie ustaje w zartach - miło choc sa inne fora w tym temacie
:)

Siwo-czrny dym, olej na jezdni, ugotowana woda i problem ze zgaszeniem silnika



Grupy dyskusyjne