Grupy dyskusyjne   »   Siwy dym...

Siwy dym...



1 Data: Pa?dziernik 11 2009 10:05:21
Temat: Siwy dym...
Autor: Piotr Czuba 

Witam. Po wymianie oleju, filtrów i regulacji gazu z rury wydechowej
wydobywa się czasem siwa spalina. Czasem są to duże kłęby dymu, czasem
malutkie a niekiedy spaliny są czyste.
Czym to może być spowodowane? Czy trzeba się tym martwić?
Oleju nie bierze, układ chłodzenia też sprawdzony, świece wymienione.
Samochód: mazda 323f 94' 1,6 16v B+G (wer. pierwsza)
Za odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam
Piotrek



2 Data: Pa?dziernik 11 2009 19:10:42
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Kuba (aka cita) 

Piotr Czuba wydusił z siebie te słowy:

Witam. Po wymianie oleju, filtrów i regulacji gazu z rury wydechowej
wydobywa się czasem siwa spalina. Czasem są to duże kłęby dymu, czasem
malutkie a niekiedy spaliny są czyste.
Czym to może być spowodowane? Czy trzeba się tym martwić?
Oleju nie bierze, układ chłodzenia też sprawdzony, świece wymienione.
Samochód: mazda 323f 94' 1,6 16v B+G (wer. pierwsza)
Za odpowiedzi dziękuję.


a jestes pewien, ze to dym a nie para wodna?

Troche spadła temperetura na dworze .. i takie kłęby pary bywają naprawde duze.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

3 Data: Pa?dziernik 11 2009 10:17:17
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Piotr Czuba 

On 11 Paź, 19:10, "Kuba \(aka cita\)"  wrote:

Piotr Czuba wydusił z siebie te słowy:

> Witam. Po wymianie oleju, filtrów i regulacji gazu z rury wydechowej
> wydobywa się czasem siwa spalina. Czasem są to duże kłęby dymu, czasem
> malutkie a niekiedy spaliny są czyste.
> Czym to może być spowodowane? Czy trzeba się tym martwić?
> Oleju nie bierze, układ chłodzenia też sprawdzony, świece wymienione.
> Samochód: mazda 323f 94' 1,6 16v B+G (wer. pierwsza)
> Za odpowiedzi dziękuję.

a jestes pewien, ze to dym a nie para wodna?

Troche spadła temperetura na dworze .. i takie kłęby pary bywają naprawde
duze.

--
Kuba (aka cita) gg:1461968  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Z tym, że to było jeszcze w wrześniu - było jeszcze ciepło.
Zanim pierwszy raz mi zaczął dymić to stał ok 3-4h na dość dużym
spadku (lewy bok niżej). Raczej nie powinno mieć to zupełnie wpływu na
to...
Temperatura to na pewno nie jest powód.
Aha i zazwyczaj jak jest dosyć duży dym to nie chce przełączyć się na
gaz...

4 Data: Pa?dziernik 11 2009 21:08:01
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Michał 

> a jestes pewien, ze to dym a nie para wodna?
>
> Troche spad=B3a temperetura na dworze .. i takie k=B3=EAby pary bywaj=B1 =
naprawde
> duze.
>
> --
> Kuba (aka cita) gg:1461968 =A0www.cita.pl
> Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
> HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDA=AF_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDA=AF_
> Omega A R6 3,0 24V

Z tym, =BFe to by=B3o jeszcze w wrze=B6niu - by=B3o jeszcze ciep=B3o.
Zanim pierwszy raz mi zacz=B1=B3 dymi=E6 to sta=B3 ok 3-4h na do=B6=E6 du=
=BFym
spadku (lewy bok ni=BFej). Raczej nie powinno mie=E6 to zupe=B3nie wp=B3ywu=
 na
to...
Temperatura to na pewno nie jest pow=F3d.
Aha i zazwyczaj jak jest dosy=E6 du=BFy dym to nie chce prze=B3=B1czy=E6 si=
=EA na
gaz...

Jak uszkodziłem silnik z poprzednim aucie (przegrzał się i zapiekł,
ale udało się go ruszyć) to był to objaw że "po nocy" się wody troche
powlewało do cylindrów (uszczelka pod głowicą).

Kolega uszkodził też millera w mazdzie9 - efekt podobny tylko palił
wode cały czas (ubywało).

może to też być woda z rury jak auto stało, czyli nic nie uszkodzone.


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Pa?dziernik 11 2009 21:09:50
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Michał 

=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?=  napisał(a):

> > a jestes pewien, ze to dym a nie para wodna?
> >
> > Troche spad=B3a temperetura na dworze .. i takie k=B3=EAby pary
bywaj=B1 =
> naprawde
> > duze.
> >
> > --
> > Kuba (aka cita) gg:1461968 =A0www.cita.pl
> > Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
> > HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDA=AF_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA
SPRZEDA=AF_
> > Omega A R6 3,0 24V
>
> Z tym, =BFe to by=B3o jeszcze w wrze=B6niu - by=B3o jeszcze ciep=B3o.
> Zanim pierwszy raz mi zacz=B1=B3 dymi=E6 to sta=B3 ok 3-4h na do=B6=E6 du=
> =BFym
> spadku (lewy bok ni=BFej). Raczej nie powinno mie=E6 to zupe=B3nie
wp=B3ywu=
>  na
> to...
> Temperatura to na pewno nie jest pow=F3d.
> Aha i zazwyczaj jak jest dosy=E6 du=BFy dym to nie chce prze=B3=B1czy=E6
si=
> =EA na
> gaz...

Jak uszkodziłem silnik z poprzednim aucie (przegrzał się i zapiekł,
ale udało się go ruszyć) to był to objaw że "po nocy" się wody troche
powlewało do cylindrów (uszczelka pod głowicą).

Kolega uszkodził też millera w mazdzie9 - efekt podobny tylko palił
wode cały czas (ubywało).

może to też być woda z rury jak auto stało, czyli nic nie uszkodzone.


pozdrawiam.

nie pomyłka tam zwykła v6 była, bez millera


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Pa?dziernik 12 2009 01:11:37
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Maciek 

Oleju nie bierze, układ chłodzenia też sprawdzony, świece wymienione.
Samochód: mazda 323f 94' 1,6 16v B+G (wer. pierwsza)

Jestes 100% pewny, ze nie bierze oleju? Poczytaj na forum Mazdy, kiedys jak sie interesowalem ta marka jako potencjalny kolejny samochod, wiele osob pisalo o problemie dymienia w roznych modelach Mazd i w roznych rocznikach. Z tego co pamietam srednio po 180tys. pierscienie/uszczelniacze maja juz dosyc i np. po odpaleniu rano, samochod lubi kopcic jak lokomotywa.

http://forum.mazdaspeed.pl/

Pozdrawiam
Maciek

7 Data: Pa?dziernik 12 2009 17:27:18
Temat: Re: Siwy dym...
Autor: Mumin 

Maciek pisze:

Oleju nie bierze, układ chłodzenia też sprawdzony, świece wymienione.
Samochód: mazda 323f 94' 1,6 16v B+G (wer. pierwsza)

Jestes 100% pewny, ze nie bierze oleju? Poczytaj na forum Mazdy, kiedys jak sie interesowalem ta marka jako potencjalny kolejny samochod, wiele osob pisalo o problemie dymienia w roznych modelach Mazd i w roznych rocznikach. Z tego co pamietam srednio po 180tys. pierscienie/uszczelniacze maja juz dosyc i np. po odpaleniu rano, samochod lubi kopcic jak lokomotywa.


Dokładnie. Taki "urok" Mazd.


--
Pozdrawiam,
Mumin

Siwy dym...



Grupy dyskusyjne