Grupy dyskusyjne   »   Skąd realne dane spalania?

Skąd realne dane spalania?



1 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:03:17
Temat: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:09:55
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia pali
3,5 l/100km i rednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a rednio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie rednio pali 6,51/100km.
Pytanie skd bra takie realne dane? Jak patrz na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinuj z wynikami, bo nie
uwierz, e wspomniane C4 rednio pali 4,2l/100km. Istnieje jaka
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla wikszej iloci aut uzyska?

NIE DA SI okreli czego takiego jak realne dane spalania. Kady
kierowca jedzi inaczej a najwicej zaleyod stylu jazdy. Mj Lanos
potrafi w trasie spala od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
maym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRw i ju spada do 13.5).
W miecie jest jeszcze trudniej, bo oprcz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od pynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielon
fal, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

3 Data: Pa?dziernik 09 2014 08:55:46
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Chris 

W dniu 2014-10-07 16:09, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia pali
3,5 l/100km i rednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a rednio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie rednio pali 6,51/100km.
Pytanie skd bra takie realne dane? Jak patrz na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinuj z wynikami, bo nie
uwierz, e wspomniane C4 rednio pali 4,2l/100km. Istnieje jaka
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla wikszej iloci aut uzyska?

NIE DA SI okreli czego takiego jak realne dane spalania. Kady
kierowca jedzi inaczej a najwicej zaley od stylu jazdy. Mj Lanos
potrafi w trasie spala od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
maym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRw i ju spada do 13.5).
W miecie jest jeszcze trudniej, bo oprcz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od pynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielon
fal, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

Dodaj do tego warunki pogodowe jak wiatr.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, histori pojazdu.

4 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:29:44
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Bierzesz te wysze z motostatu i powinno być ok.

Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami,

Bo jak ju kupi, to przecie wybra dobrze i musi mao palić (podobnie jak kupi 10 letni samochd z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie pamietasz flajmw jak to niektrym prawie paliwa w baku w czasie jazdy przybywao?;)

Shrek.

5 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:51:31
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:

Bo jak ju kupi, to przecie wybra dobrze i musi mao palić (podobnie
jak kupi 10 letni samochd z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmw jak to niektrym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywao?;)

A mi się wydawao, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegw :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

6 Data: Pa?dziernik 07 2014 17:03:03
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 16:51, anacron wrote:

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
Bo jak ju kupi, to przecie wybra dobrze i musi mao palić (podobnie
jak kupi 10 letni samochd z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmw jak to niektrym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywao?;)

A mi się wydawao, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegw :)

No przecie prowadzi dla siebie - musi się potwierdzić, e dokona najlepszego wyboru i w swojej klasie jego bryka pali najmniej;)

Shrek.

7 Data: Pa?dziernik 07 2014 21:21:26
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Rafał Grzelak 

anacron wrote:

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
> Bo jak ju kupi, to przecie wybra dobrze i musi mao palić
> (podobnie jak kupi 10 letni samochd z "przebiegiem" 120kkm to
> tyle ma). Nie pamietasz flajmw jak to niektrym prawie paliwa w
> baku w czasie jazdy przybywao?;)

A mi się wydawao, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegw :)

Wtedy wyniki nie byyby publiczne.
Poza tym niektrzy muszą oszukiwać/przekonywać rwnie siebie samych. :)

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

8 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:33:19
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: AL 

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?

sprawd jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

9 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:50:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 16:33, AL pisze:

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?

sprawd jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

A tu ju trochę więcej realnych wynikw :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

10 Data: Pa?dziernik 07 2014 18:30:01
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testw.
Albo dodaj 50% do danych producenta
Jak nie będziesz przegina to się zmieścisz.

11 Data: Pa?dziernik 07 2014 21:35:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testw.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskaem wynik katalogowy bez problemu. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

12 Data: Pa?dziernik 07 2014 23:13:54
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:

Przy Porsche Panamera uzyskaem wynik katalogowy bez problemu. :)

Ja jeszcze nie jechaem samochodem w ktrym wynik katalogowy sprawiby mi problem :)
Chocia faktycznie w mocniejszych autach jest atwiej.

13 Data: Pa?dziernik 08 2014 07:13:48
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechaem samochodem w ktrym wynik katalogowy sprawiby
mi problem :)
Chocia faktycznie w mocniejszych autach jest atwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, e będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny zabudowany";)

Shrek.

14 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:26:19
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:

On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechaem samochodem w ktrym wynik katalogowy sprawiby
mi problem :)
Chocia faktycznie w mocniejszych autach jest atwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą
taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, e
będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny
zabudowany";)

Ja mam odwrotne doświadczenia.

Żeby uzyskać deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechać za tirem i praktycznie zrezygnować z wyprzedzania czegokolwiek szybszego ni traktory.
120 autostradą to ju raczej zuycie paliwa będzie wysze ni deklarowane (pewnie nie duo, ale jednak).

Za to w mieście mi duo atwiej uzyskać, a nawet zej poniej deklarowanego zuycia paliwa.

Oczywiście wiadomo e zaley, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie e jak o 8:00 nie będzie siedzia przy biurku, to ma po premii, a korek taki e 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, świata itp. ale jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

15 Data: Pa?dziernik 08 2014 21:00:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo e zaley, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie e jak o 8:00 nie będzie siedzia
przy biurku, to ma po premii, a korek taki e 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, świata itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe rnice w zaleności od stylu jazdy wychodzą w trasie ni w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej na codzień nie jedzę. W mieście 14,5 przy moim do dynamicznym i raczej mao oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)

Shrek.

16 Data: Pa?dziernik 08 2014 13:00:13
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor:

W dniu roda, 8 padziernika 2014 21:00:12 UTC+2 uytkownik Shrek napisa:

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:



> Oczywicie wiadomo e zaley, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoci.

> Co innego jak jest 7:50, kierowca wie e jak o 8:00 nie bdzie siedzia

> przy biurku, to ma po premii, a korek taki e 10km jedzie si godzin.

> A co innego jak kierowca jedzie w miecie, jest ruch, wiata itp.. ale

> jednak ma jak swobod wyboru stylu jazdy, prdkoci itp.



No nie wiem. Mi zdecydowanie wiksze rnice w zalenoci od stylu jazdy

wychodz w trasie ni w miecie. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym

120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzie 13-14 przy 160. Wicej

na codzie nie jedz. W miecie 14,5 przy moim do dynamicznym i

raczej mao oszczdnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza

wkurwiania siebie i otoczenia;)



Shrek.

Nie jeste u cioci na imieninach to przesta pierdoli. Od pewnej prdkoci opory powietrza zaczynaj stanowi znaczce obcienie. Opory te rosn z kwadratem prdkoci. Prdko maksymalna o ile nie ma jakie odcicia to zrwnanie si oporw jazdy z moc maksymaln. Sytuacja e przy 160 pali 2 litry wicej ni przy 140 jest mao prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgldu na to e opr powietrza ronie z kwadratem prdkoci.

17 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:06:53
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-08 22:00,  wrote:

Nie jeste u cioci na imieninach to przesta pierdoli.

Nie pierdole. Tak mi wyszo z tankowania.

Od pewnej prdkoci opory powietrza zaczynaj stanowi znaczce obcienie. Opory te rosn z kwadratem prdkoci.

Zgadza si. I jest to znacznie poniej 140.

Prdko maksymalna o ile nie ma jakie odcicia to zrwnanie si oporw jazdy z moc maksymaln.

Prdkoc maksimalna to co powyej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawakiem

Sytuacja e przy 160 pali 2 litry wicej ni przy 140 jest mao prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgldu na to e opr powietrza ronie z kwadratem prdkoci.

A wzie pod uwag, e na jaowym na samo krcenie silnika bez klimy pali 1,2? Do klim, opory toczenia (wzgldnie niezalene od prdkoci), straty na przeniesieniu napdu (pewnie rosn liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, e podczas jazdy masz stae spalanie niezalezne od prdkoci tak na poziomie 3 litrw. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie bdzie mniejsze na 100, bo setk robisz krcej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cay czas nie utrzymasz. Ile wicej twoim zdaniem powinien pali przy 160 wzgldem 140?

Shrek.

18 Data: Pa?dziernik 08 2014 14:55:12
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor:

W dniu roda, 8 padziernika 2014 23:06:53 UTC+2 uytkownik Shrek napisa:

On 2014-10-08 22:00,  wrote:



> Nie jeste� u cioci na imieninach to przesta� pierdoli�.



Nie pierdole. Tak mi wysz�o z tankowania.



> Od pewnej pr�dko�ci opory powietrza zaczynaj� stanowi� znacz�ce obci��enie. Opory te rosn� z kwadratem pr�dko�ci.



Zgadza si�. I jest to znacznie poni�ej 140.



> Pr�dko�� maksymalna o ile nie ma jakie� odci�cia to zr�wnanie si� opor�w jazdy z moc� maksymaln�.



Pr�dko�c maksimalna to co� powy�ej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to

200 z kawa�kiem



> Sytuacja �e przy 160 pali 2 litry wi�cej ni� przy 140 jest ma�o prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgl�du na to �e op�r powietrza ro�nie z kwadratem pr�dko�ci.



A wzi��e� pod uwag�, �e na ja�owym na samo kr�cenie silnika bez klimy

pali 1,2? Do�� klim�, opory toczenia (wzgl�dnie niezale�ne od

pr�dko�ci), straty na przeniesieniu nap�du (pewnie rosn� liniowo, ale

nieznacznie) i wyjdzie ci, �e podczas jazdy masz sta�e spalanie

niezalezne od pr�dko�ci tak na poziomie 3 litr�w. Im szybciej jedziesz,

tym to spalanie b�dzie mniejsze na 100, bo setk� robisz kr�cej. Ponadto

nawet na autostradzie 160 ca�y czas nie utrzymasz. Ile wi�cej twoim

zdaniem powinien pali� przy 160 wzgl�dem 140?



Shrek.

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali? Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa zwizane z przyrostami prdkoci. Jak by napisa 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by byo wiarygodne. Przy prdkoci maksymalnej atwo oszacowa zuycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pen moc. jak moc jest znana to przy sprawnoci w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie troch mniej bo prdko spalania gazu jest mniejsza ni benzyny) znajc warto opalow paliwa mona policzy ile pali.

19 Data: Pa?dziernik 09 2014 15:12:10
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

20 Data: Pa?dziernik 09 2014 06:51:32
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor:

W dniu czwartek, 9 padziernika 2014 15:12:10 UTC+2 uytkownik anacron napisa:

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:



> A sk�d ja mog� wiedzie� ile powinien pali�?

> Twoje dane nie s� prawdziwe bo s� za ma�e przyrosty zu�ycia paliwa...



Z praktyki.



Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia



�rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)

Spalanie z _autostrady_



- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km

- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km

- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km



Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset

kilometr�w.



--

anacron

Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Lepszy jeste ni kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz si jako kierowca. Teksty do skeczy pisz.

21 Data: Pa?dziernik 09 2014 16:01:42
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-09 15:12, anacron wrote:

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

Dobra - ja te wziem i sprawdziem - rzeczywicie jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym e trfiay si jakie 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie byo 100km/h, ale to po kilkanacie kilometrw a 38 litrw LPG wsysao odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalno +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puawska (jak ju wspomniaem i tak w miecie pali 14,5 wic wyniku raczej nie zania skoro rednia wysza poniej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jedz tym samochodem koo 140).


Czyli wychodzi:

120/70 (standardowa krajwka lub wojewdzka) midzy 10 a 11
140 - 11.8
160 - okoo 14.
Miasto 14,2-14,8

Prdkoci oczywicie takie, jakie staraem si utrzyma, czasem byo troch wicej, czasem (czciej) troch mniej bo tiry si mierzyy czy na wle skrcaem, a midzy odzi a Warszaw jest mnstwo mistrzw lewego pasa.

Shrek.

22 Data: Pa?dziernik 09 2014 17:53:23
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: adam 


Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.
Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)?

Dzieki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
Adam

23 Data: Pa?dziernik 09 2014 19:54:03
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:


Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma
tych dolegliwoci.

Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy
super oszczedne)?

Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkadaj).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

24 Data: Pa?dziernik 09 2014 20:17:49
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

25 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:57:13
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

apie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na peda gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwizaniem byo zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale eby problem rozwiza
naprawd dobrze musiaem zainwestowa prawie 2000 z. W efekcie kocowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokadnie), ale charakterystyk
zupenie inn.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

26 Data: Pa?dziernik 10 2014 06:24:49
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup

W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma par mankamentw, z ktrymi ASO sobie ni eradzi
musiaem sam sobie pomc, aby by zadowolonym z auta.

Konkretniej?

apie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na peda gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem".

Nie musz szuka, pisae o tym tutaj.

Rozwizaniem byo zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale eby problem rozwiza
naprawd dobrze musiaem zainwestowa prawie 2000 z. W efekcie kocowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokadnie), ale charakterystyk
zupenie inn.

Standard, softy dla producentw pisz jacy totalni amatorzy, a w kadym razie porzdna praca silnika jest bardzo daleko na licie ich priorytetw.

Pewnie w Dusterze to te byby jedyny sposb na porzdny soft w silniku, bo gupie falowanie obrotw na luzie naprawiali w sofcie 8 miesicy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem.
Ale tene soft w innych egzemplarzach, ktre poprzednio nie faloway, spowodowa, e teraz zaczy. ;-)

A drugiej usterki - zych odczytw w kompie pokadowym, nie naprawili mi do dzi.

27 Data: Pa?dziernik 09 2014 18:53:12
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci grup

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skd ja mog wiedzie ile powinien pali?
Twoje dane nie s prawdziwe bo s za mae przyrosty zuycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrw.

Ceed 1.6 crdi pali podobnie, rednio 6-6,5 l.
Dua cz w ruchu miejskim.

28 Data: Pa?dziernik 09 2014 20:50:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisa(a)

[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".




--
Tomek

29 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:54:08
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:

anacron  napisa(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty pacisz. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

30 Data: Pa?dziernik 09 2014 21:21:17
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisa(a)

W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
anacron  napisa(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty pacisz. :)


Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.

Wg googla Strykw-Gdańsk 316km.
Chcąc osiągnąć 160, naley to przejechać w 1h58m.
Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia  na pozostaej cześci trasy rośnie do 167.
Kady napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
taką prędkością porusza się bardzo duo samochodw) pogarsza sytuację na
kolejnych odcinkach.

Wydaje mi się, e trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to moe się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś moe będzie mi się gdzieś spieszyo, to sprbuję.

--
Tomek

31 Data: Pa?dziernik 09 2014 23:27:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:

Wydaje mi się, e trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to moe się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mwi o średniej? Ja mwię o rejsowej, a nie średniej.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

32 Data: Pa?dziernik 10 2014 00:29:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:

W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, e trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to moe się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mwi o średniej? Ja mwię o rejsowej, a nie średniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mwią o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy są 80km od punktu startowego ;)

Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)

33 Data: Pa?dziernik 10 2014 19:19:00
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

Tomasz Pyra w


W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kaka pisze:
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Zaraz, a kto mwi o redniej? Ja mwi o rejsowej, a nie redniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mwi o rejsowej 160, to po godzinie takiej
jazdy s 80km od punktu startowego ;)

Wic to jednak trzeba dobrze zdefiniowa :)

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrcie:

<cite>
anacron w

rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

[...]

Wyniki z dystrybutora, nie komputera.
Odcinki testowe po kilkaset kilometrw.
</cite>

Zapamitajcie, e wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora...


<cite>
anacron w

Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Zapamitajcie, e chtny jest pokaza jak to redni 160 z X do X przez
Gdask robi... i obiad jeszcze zje...


Skoczyy si wystpy w TV, zaczyna si znowu bajkopisarstwo u Tomasza
Motyliskiego...

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

--
'Tom N'

34 Data: Pa?dziernik 11 2014 16:09:02
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "Tom N"

...
Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

35 Data: Pa?dziernik 11 2014 16:55:57
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

John Koalsky w


Uytkownik "Tom N"

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

Pudo misiaczku...

--
'Tom N'

36 Data: Pa?dziernik 13 2014 21:45:56
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "Tom N"


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Moe z tego samego powodu co Ty

Pudo misiaczku...

N


-- 'Tom N'

37 Data: Pa?dziernik 15 2014 20:41:53
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

John Koalsky w


Uytkownik "Tom N"

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Moe z tego samego powodu co Ty
Pudo misiaczku...

N

A moe nie jasiu tylko piotrusiu?

--
'Tom N'

38 Data: Pa?dziernik 16 2014 21:22:18
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "Tom N"


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Moe z tego samego powodu co Ty
Pudo misiaczku...

N

A moe nie jasiu tylko piotrusiu?

Przodujesz w konkursie najwikszego idioty ktrego odfiltrowaem.

39 Data: Pa?dziernik 13 2014 12:57:05
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

Naucz si czyta, gdzie ja napisaem o redniej prdkoci? Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)


--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

40 Data: Pa?dziernik 13 2014 17:28:50
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

anacron w


W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, ktremu pacz na
tylnym siedzeniu...

o redniej prdkoci?

<cite>
anacron w

Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie si...

--
'Tom N'

41 Data: Pa?dziernik 13 2014 20:40:25
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:

Jak nie zobacz na wasne oczy, to nie uwierz w REDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdaska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajp, Ty pacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Ci radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie si...

Mylaem o spalaniu, ale i nie napisaem nigdzie sowa o redniej
prdkoci 160.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

42 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:04:00
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisa(a)

W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:
Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty pacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie się...

Myślaem o spalaniu, ale i nie napisaem nigdzie sowa o średniej
prędkości 160.


To co Ty waściwie chciaeś mi udowodnić? Ja sie w ogle nie odnosiem
do spalania, bo nie wierzyem, e w ogle mona coś takiego zmierzyć.

--
Tomek

43 Data: Pa?dziernik 10 2014 08:29:51
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze:

anacron  napisa(a)


Wydaje mi się, e trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to moe się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś moe będzie mi się gdzieś spieszyo, to sprbuję.


eby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wątku mwimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cay czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)


--
Pozdrawiam
Łukasz

44 Data: Pa?dziernik 10 2014 09:12:50
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello dddddddd,

Friday, October 10, 2014, 8:29:51 AM, you wrote:

Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.
eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wtku mwimy  spalaniu przy danej prdkoci czyli nie chodzi o
redni arytmetyczn, a odczuwaln (czyli jedziemy cay czas 160-170, a
jak tir to na chwil zwalniamy do 110)

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

45 Data: Pa?dziernik 10 2014 09:59:30
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

J.

46 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:31:23
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 9:59:30 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

47 Data: Pa?dziernik 10 2014 13:01:51
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa
Hello J.F.,

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?

Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Po Niemczech tez zreszta z rzadka.

Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku.

J.

48 Data: Pa?dziernik 10 2014 13:10:04
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 1:01:51 PM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)

Sam si chwalie tak jazd.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.

Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbija w podog.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

49 Data: Pa?dziernik 10 2014 16:06:10
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w
Hello J.F.,

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 laa 20l/100km przy bucie w pododze,
nieprawda? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uwaasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Sam si chwalie tak jazd.

Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade.
No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo.
Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100.

W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-)

Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze.
Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-)
Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.
Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbija w podog.

Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie.
Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco.

J.

50 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:56:27
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.

Ale to chyba na krajwkach nie autostradzie.

Shrek.

51 Data: Pa?dziernik 10 2014 11:06:35
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Shrek,

Friday, October 10, 2014, 10:56:27 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dao spadek spalania z 16.5
(wicej wtryskiwacze nie nalej przy bucie w pododze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek redniej prdkoci.
Ale to chyba na krajwkach nie autostradzie.

Na autostradzie A4. Wycigi limakw w TIRach, to niestety norma.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

52 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:09:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisa(a):

W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kaka pisze:
anacron  napisa(a)
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.

eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)

Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.
Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5
minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km
pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie.
No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec
"Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ...
 
Ale w tym wtku mwimy  spalaniu przy danej prdkoci czyli nie chodzi o
redni arytmetyczn, a odczuwaln (czyli jedziemy cay czas 160-170, a
jak tir to na chwil zwalniamy do 110)

Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej
krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po
jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ...

J.

53 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:49:35
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 10:09:49 AM, you wrote:

anacron  napisa(a)
Wydaje mi si, e trzeba jecha 200+ na pustych fragmentach, to moe si
uda osign 160.
Kiedy moe bdzie mi si gdzie spieszyo, to sprbuj.
eby osign redni 177km/h trzeba jecha 220-240km/h - do osignicia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.

Jarku, puste autostrady to byy 10-15 lat temu. Opole-Bolesawiec l.
1h35m zrobiem Polonezem i potem duuugo musiaem czeka na jakie
wito, eby zrobi szybciej Lanosem. A to rednia ledwie 130km/h
tyle, e 45 z 205km poza autostrad w tym cz na zabudowanym.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

54 Data: Pa?dziernik 10 2014 11:04:09
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)


--
Pozdrawiam
ukasz

55 Data: Pa?dziernik 10 2014 12:56:35
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Uytkownik "dddddddd"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc.


J.

56 Data: Pa?dziernik 11 2014 18:46:20
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
..

+20km ?

57 Data: Pa?dziernik 13 2014 16:32:46
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Uytkownik "John Koalsky"  napisa w wiadomoci
Uytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

J.

58 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:32:25
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

A widziae jaki w ktrym jest +20 ? Bo ja widziaem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inynierskiego punktu widzenia, dua prdko to akurat may bd.

59 Data: Pa?dziernik 11 2014 18:43:03
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "dddddddd"


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

60 Data: Pa?dziernik 13 2014 06:16:38
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-11 18:43, John Koalsky pisze:


Uytkownik "dddddddd"

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna
gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korekt z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cay czas pokazuje to samo co zewntrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

--
Pozdrawiam
ukasz

61 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:16:01
Temat: Re: Skd realne dane spalania?
Autor: John Koalsky 


Uytkownik "dddddddd"


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to ju zaley - mj licznik podaje prdko gps (moe jak ma sygna
gps to bierze z niego a jak nie to z czujnikw?)

Moe po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korekt z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cay czas pokazuje to samo co zewntrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

Ale zrozum ... prdkociomierz zawya gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrowa normalnie to nie zawya. Bywaj samochody bez GPS w ktrych nie zawya. Chyba kwestia na jaki rynek samochd by przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczy prawidowo niezalenie od zawyania prdkociomierza.

62 Data: Pa?dziernik 09 2014 23:38:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:

anacron  napisa(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawaem średniego, a e tak powiem takie jakie staraem się utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz ni niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatoczone. Myślę, e da się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, e zrobiem.

Shrek.

63 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:10:11
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

Shrek  napisa(a)

On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron  napisa(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawaem średniego, a e tak powiem takie jakie staraem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  adnego sensu.


A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz ni
niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatoczone. Myślę, e da
się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
e zrobiem.


Dlatego uyem sowa "mitycznej".
Jak ju pisaem, kiedyś moe sprbuję, wtedy zdam relację.

--
Tomek

64 Data: Pa?dziernik 10 2014 00:35:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego uyem sowa "mitycznej".
Jak ju pisaem, kiedyś moe sprbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogy być nieco rne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4

65 Data: Pa?dziernik 10 2014 08:51:34
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

Tomasz Pyra  napisa(a)

W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego uyem sowa "mitycznej".
Jak ju pisaem, kiedyś moe sprbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogy
być nieco rne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

--
Tomek

66 Data: Pa?dziernik 10 2014 18:22:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek Kańka pisze:

Tomasz Pyra  napisa(a)
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego uyem sowa "mitycznej".
Jak ju pisaem, kiedyś moe sprbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogy
być nieco rne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

Vectra 3.2
Civic pali mniej, przynajmniej w mieście, a w trasy nie jedę bo za gośno :)

67 Data: Pa?dziernik 10 2014 06:26:34
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "TomekKańka"  napisa w wiadomości grup

Shrek  napisa(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron  napisa(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na wasne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawaem średniego, a e tak powiem takie jakie staraem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  adnego sensu.

Akurat to co zacytowaeś nie byo wartościami średnimi, średnie wyciąeś.
Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiaeś co czytasz?

68 Data: Pa?dziernik 10 2014 07:45:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:

No ja nie podawaem średniego, a e tak powiem takie jakie staraem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  adnego sensu.

IMHO ma - bo spalanie gwnie zaley od prędkości "przelotowej" czyli takiej z jaką jedziesz przez większo czasu. Jak będziesz jecha 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) więcej ni jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę rwnomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, e średnia wyjdzie ta sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO waśnie nie ma sensu.

Shrek.

69 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:07:47
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo e zaley, jakie miasto, jaka pora i jakie
okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie e jak o 8:00 nie będzie siedzia
przy biurku, to ma po premii, a korek taki e 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, świata itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe rnice w zaleności od stylu jazdy
wychodzą w trasie ni w mieście.

Rnice to akurat mogą być dowolnie due, ale mwimy raczej o wartościach minimalnych ni o tym e stylem jazdy mona zuycie wywindować do absurdalnych poziomw.

Bo mi samochd potrafi palić nawet 50l/100km w trasie, tyle e to ju musi być trasa zamknięta dla innych pojazdw ;)

W Vectrze ktra ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadę jak cięarwki to zuycie mam 7l albo i trochę mniej.
Jedąc w mieście (tyle e te nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km.
Oczywiście jak się akurat waduję w dziki korek to po godzinie stania komputer te potrafi pokazać i 30l/100km.

70 Data: Pa?dziernik 08 2014 18:38:48
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomości grup

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testw.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskaem wynik katalogowy bez problemu. :)

Przy ktrej jedzie?
Megrims na 100% by go podwoi. ;-)

71 Data: Pa?dziernik 09 2014 15:16:30
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-07 16:03, anacron pisze:

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposb mona określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jedę mniej więcej cay czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miaem nigdy w między tankowaniach. Rozpięto od 4,6 do 7.8 litra.

72 Data: Pa?dziernik 13 2014 00:15:15
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "Trybun"

Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposb mona określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jedę mniej więcej cay czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miaem nigdy w między tankowaniach. Rozpięto od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecie twoje rzeczywiste spalanie. Dla porwnania mona sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zuycie LPG, niekiedy brako.

73 Data: Pa?dziernik 14 2014 13:20:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-13 00:15, John Koalsky pisze:


Uytkownik "Trybun"
Podam przykad, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, wedug producenta mia palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jedzie zszed na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszed
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektrzy tam - nie wiem dlaczego - niele kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, e wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane mona dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposb mona określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jedę mniej więcej cay czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miaem nigdy w między tankowaniach. Rozpięto od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecie twoje rzeczywiste spalanie. Dla porwnania mona sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zuycie LPG, niekiedy brako.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miaem takich rozrzutw w spalaniu jak teraz w dieslu. Być moe coś w nim jest schrzanione. Przykad dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjedzie i okazuje się e spali lekko ponad 7 litrw, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upa konieczno przez caą trasę uywania klimy na penych obrotach, ze strachem podjedam do dystrybutora e spali z dychę i ... okazuje się e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

74 Data: Pa?dziernik 14 2014 20:30:15
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "Trybun"



Średnia z roku. Tylko w ten sposb mona określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jedę mniej więcej cay czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miaem nigdy w między tankowaniach. Rozpięto od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecie twoje rzeczywiste spalanie. Dla porwnania mona sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zuycie LPG, niekiedy brako.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miaem takich rozrzutw w spalaniu jak teraz w dieslu. Być moe coś w nim jest schrzanione. Przykad dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjedzie i okazuje się e spali lekko ponad 7 litrw, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upa konieczno przez caą trasę uywania klimy na penych obrotach, ze strachem podjedam do dystrybutora e spali z dychę i ... okazuje się e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

75 Data: Pa?dziernik 15 2014 15:15:51
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-14 20:30, John Koalsky pisze:


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miaem takich rozrzutw w spalaniu jak teraz w dieslu. Być moe coś w nim jest schrzanione. Przykad dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjedzie i okazuje się e spali lekko ponad 7 litrw, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upa konieczno przez caą trasę uywania klimy na penych obrotach, ze strachem podjedam do dystrybutora e spali z dychę i ... okazuje się e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wysza średnia niespena 6 litrw na 100. Przy zakupie liczyem na jakieś litr/ptora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziaem, i nigdy bym nie przypuszcza e tak mae auto way prawie 1.5 tony.

76 Data: Pa?dziernik 15 2014 19:29:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Uytkownik "Trybun"


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miaem takich rozrzutw w spalaniu jak teraz w dieslu. Być moe coś w nim jest schrzanione. Przykad dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjedzie i okazuje się e spali lekko ponad 7 litrw, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upa konieczno przez caą trasę uywania klimy na penych obrotach, ze strachem podjedam do dystrybutora e spali z dychę i ... okazuje się e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrw pracy silnika :-) byś sobie mg je skonfrontować ze zuyciem i stwierdzić czemu byo inne.

Po roku wysza średnia niespena 6 litrw na 100.

Mj samochd kiedyś pali 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywrcia tego :-)

Przy zakupie liczyem na jakieś litr/ptora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziaem, i nigdy bym nie przypuszcza e tak mae auto way prawie 1.5 tony.

Trzeba byo kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięszy od niego.

77 Data: Pa?dziernik 27 2014 17:54:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-15 19:29, John Koalsky pisze:


Uytkownik "Trybun"

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miaem takich rozrzutw w spalaniu jak teraz w dieslu. Być moe coś w nim jest schrzanione. Przykad dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjedzie i okazuje się e spali lekko ponad 7 litrw, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upa konieczno przez caą trasę uywania klimy na penych obrotach, ze strachem podjedam do dystrybutora e spali z dychę i ... okazuje się e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrw pracy silnika :-) byś sobie mg je skonfrontować ze zuyciem i stwierdzić czemu byo inne.

Rozumiem, ale tak sie skada e nie ma w tym adnej logiki. Spokojna jazda na piątce a komputer pokazuje e auto spala więcej ni wtedy gdy jadę 130, oczywiście na tym samym biegu... Być moe chodzi o jakieś niedogrzania, albo coś w tym stylu, jednak jak ju pisaem - nie ma w tym adnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widać yje wasnym yciem..


Po roku wysza średnia niespena 6 litrw na 100.

Mj samochd kiedyś pali 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywrcia tego :-)

Sam ju nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka e 3 litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...


Przy zakupie liczyem na jakieś litr/ptora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziaem, i nigdy bym nie przypuszcza e tak mae auto way prawie 1.5 tony.

Trzeba byo kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięszy od niego.

Kupiem wizualnego malucha,.  Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry dugości, bez centymetra. Vectra 4.4 metra d  i  waga 1040kg.

78 Data: Pa?dziernik 27 2014 18:29:14
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:

Sam ju nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka e 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mj I30 pali 3,5l/100km (wedug producenta :P).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

79 Data: Pa?dziernik 29 2014 19:45:02
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-27 18:29, anacron pisze:

W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam ju nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka e 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mj I30 pali 3,5l/100km (wedug producenta :P).


trzy litrowe e39 530d na trasie (takiej kilkaset km DW albo DK czyli prędkości do 140km/h) spalio mi 6/100, a lekkiej nogi nie mam i nie miaem zamiaru oszczędzać. Przy jedzie 'jak wszyscy' (czyli 80/50, nie wyprzedzając) nawet mniej. Jeśli ma średnio lekką nogę i jedzi w specyficznych warunkach to jest to realne. To samo e39 na co dzień pali mi 8,5, a tylko po mieście 10,5/100.
Ojcu 1,9TDI 110KM pali 4-5/100 (na trasie), a jak ja wsiadam to >7/100...

--
Pozdrawiam
Łukasz

80 Data: Pa?dziernik 15 2014 00:09:33
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor:

W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:

  okazuje się
e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Moe na jednej stacji pistolet odbija o wiele wcześniej?

p. m.

81 Data: Pa?dziernik 15 2014 15:16:06
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze:

W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
  okazuje się
e poszo niecae 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Moe na jednej stacji pistolet odbija o wiele wcześniej?

p. m.

Nie, tym razem obyo się bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten sam dystrybutor. Pistolet wsunięty do oporu i tankowanie do trzeciego odbicia. Jeeli coś się nie zgadzao to w bardzo minimalnym stopniu.

Skąd realne dane spalania?



Grupy dyskusyjne