Witam,
posiadam Felicię 1.3 MPI. Ostatnio występuje w niej bliżej
niezidentyfikowany problem.
Mianowicie:
jadę sobie na 5 biegu z szybkością 100-120km/h i mam w pewnym momencie
jakby przerwę w zapłonie (wydaje mi się, że w którymś cylindrze nie
pali), odczuwalne jest lekkie szarpnięcie i spadek mocy ale po chwili
wszystko ok i autko jedzie dalej. Objawy zarówno na benzynie jak i na
gazie takie same. Czy ktoś może miał podobny problem i co może być
jego powodem?
Zastanawiam się czy może to być cewka zapłonowa, świece ewentualnie
przepustnica czy może jeszcze coś innego.
Serdeczne dzięki za jakąkolwiek wskazówkę.
2 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 15:45:28 |
Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach |
Autor: Lukasz, sq2dyl |
pisze:
Hej!
posiadam Felicię 1.3 MPI. Ostatnio występuje w niej bliżej
niezidentyfikowany problem.
Mianowicie:
jadę sobie na 5 biegu z szybkością 100-120km/h i mam w pewnym momencie
jakby przerwę w zapłonie (wydaje mi się, że w którymś cylindrze nie
pali), odczuwalne jest lekkie szarpnięcie i spadek mocy ale po chwili
wszystko ok i autko jedzie dalej. Objawy zarówno na benzynie jak i na
gazie takie same. Czy ktoś może miał podobny problem i co może być
jego powodem?
Zastanawiam się czy może to być cewka zapłonowa, świece ewentualnie
przepustnica czy może jeszcze coś innego.
Jesień idzie :o) Sugeruję sprawdzić przewody wysokiego napięcia. Jak
miałem Favoritkę i stare przewody to wieczorem można było zaobserwować
latające iskierki pod maską :o)
--
Łukasz, sq2dyl
Roomek'07 1.4TDi
Punto'03 1.2 8V
3 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 16:55:58 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach | Autor: sq1euo |
Użytkownik "Lukasz, sq2dyl" napisał w wiadomości
pisze:
Hej!
> posiadam Felicię 1.3 MPI. Ostatnio występuje w niej bliżej
> niezidentyfikowany problem.
> Mianowicie:
> jadę sobie na 5 biegu z szybkością 100-120km/h i mam w pewnym momencie
> jakby przerwę w zapłonie (wydaje mi się, że w którymś cylindrze nie
> pali), odczuwalne jest lekkie szarpnięcie i spadek mocy ale po chwili
> wszystko ok i autko jedzie dalej. Objawy zarówno na benzynie jak i na
> gazie takie same. Czy ktoś może miał podobny problem i co może być
> jego powodem?
>
> Zastanawiam się czy może to być cewka zapłonowa, świece ewentualnie
> przepustnica czy może jeszcze coś innego.
Jesień idzie :o) Sugeruję sprawdzić przewody wysokiego napięcia. Jak
miałem Favoritkę i stare przewody to wieczorem można było zaobserwować
latające iskierki pod maską :o)
W Feli MPI nie ma kabli WN :)
'73
--
Jarek (SQ1EUO)
GG: 1277234
4 |
Data: Pa?dziernik 30 2008 09:10:50 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach | Autor: Lukasz, sq2dyl |
sq1euo pisze:
Hej!
W Feli MPI nie ma kabli WN :)
Faktycznie nie zwróciłem uwagi, że to MPI - poniosło mnie :o)
--
Łukasz, sq2dyl
Roomek'07 1.4TDi
Punto'03 1.2 8V
5 |
Data: Pa?dziernik 29 2008 20:25:34 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach | Autor: qnick |
pisze:
Zastanawiam się czy może to być cewka zapłonowa, świece ewentualnie
przepustnica czy może jeszcze coś innego.
Cewka i przepustnica odpada. Jak padnie cewka to siadają 2 cylindry (nie palą) a cewka się sama nie naprawia. Przepustnica jest sterowana linką przy podwyższonych obrotach. Elektronika steruję przepustnicą tylko na biegu jałowym. Może powoli zaczyna się kończyć czujnik Halla i stąd krótkotrwałe przerwy w pracy albo świece mają już dość ew. te gumowe kapturki na cewce nie izolują już dobrze i iskra idzie bokami nie w garnek. Pozd
6 |
Data: Listopad 12 2008 13:59:24 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach | Autor: Przemo B. |
A czy mógłbyś powiedzieć, jak się do tego czujnika dostałeś? Gdzie on jest?
Czy potrzebny jest kanał, czy wystarczy od maski?
Przemo
Użytkownik napisał w wiadomości
Podjechałem sobie do warsztatu gdzie odczytano błędy z głównego
kontrolera. Jeden z błędów to Przetwornik obrotów - wartość nieznana.
Wskazywało to na potrzebę wymiany czujnika Halla. Przed wymianą
postanowiłem wykręcić ten czujnik i okazało się, że był dość poważnie
zabrudzony oraz znajdowały się na nim opiłki metalu. Po wyczyszczeniu
czujnika autko jeździ bez żadnych problemów skończyły się wszelkie
szarpnięcia, strzały z kolektora itp. Tak więc przyczyną był
zabrudzony czujnik Halla.
7 |
Data: Listopad 12 2008 17:48:41 | Temat: Re: Skoda Felicia 1.3, problem w czasie jazdy na wyższych obrotach | Autor: qnick |
Przemo B. pisze:
A czy mógłbyś powiedzieć, jak się do tego czujnika dostałeś? Gdzie on jest?
Czy potrzebny jest kanał, czy wystarczy od maski?
Wystarczy podnieść maskę, czujnik znajduje się na obudowie skrzyni biegów a w zasadzie sprzęgła. Jest przykręcony do tej obudowy jedną śrubką M6 i wpięta jest do niego wtyczka 3 lub 4 pin'y nie pamiętam dokładnie. Pozdrawiam
| | | | | |