Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
1 | Data: Lipiec 24 2009 14:31:26 |
Temat: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | |
Autor: Tommy | Cześć, 2 |
Data: Lipiec 24 2009 16:48:26 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | Tommy wydusił z siebie te słowy: To może wydawać się ekstremalne ale w Ty tak poważnie?! nic nie wiesz, twierdzisz, ze to bezpieczne .. tylko wzór ma ktoś Ci podac? Prosze ... http://www.dynamit.im.pwr.wroc.pl/agryz/I/fizyka/fizyka.html Ew. coś z tego http://www.cypher.home.pl/sekcjalucznicza/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=87 -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 3 |
Data: Lipiec 24 2009 16:50:05 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy: 4 |
Data: Lipiec 24 2009 15:03:37 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Tommy | Kuba \(aka cita\) napisał(a): Prosze ...option=com_content&do_pdf= 1&id=87 No i to już jakiś konkret, drukuje i idę do kumpla robić obliczenia. Filmik oczywiście wrzucimy na tube ale dramatyczny na pewno nie będzie, nie takie rzeczy ludzie robią i to bez przygotowania więc nie ma obaw o porażkę. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Lipiec 26 2009 19:31:10 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: elmer radi radisson | Kuba (aka cita) wrote: nic nie wiesz, twierdzisz, ze to bezpieczne .. tylko wzór ma ktoś Ci podac? Przeciez to sie musi sprawdzic - wystarczy przypomniec "Dekalog - I" Kieslowskiego, i efekt finalny obliczen bezpiecznej grubosci lodu wykonany na Amstradzie CPC6128. -- eternity has no future 6 |
Data: Lipiec 26 2009 20:11:08 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | elmer radi radisson wydusił z siebie te słowy: Kuba (aka cita) wrote: ZTCP obliczenia wykonane na tym ze komputrze byly poprawne .. ale dzieciak nie przestrzegał zaleceń tatusia.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 7 |
Data: Lipiec 24 2009 16:49:08 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: marjan | Tommy pisze: fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :) Kurcze, ja też jeżdżę często autem rodziców (w przeciwieństwie do mojego ma klimę), ale jakoś takie myśli żeby celowo ryzykować zniszczeniem ich samochodu jeszcze mnie nigdy nie naszły.. Pozwól, że tylko zapytam: ma któryś z Was prawo jazdy? Wakacyjnie* pozdrawiam, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] *) wakacyjnie, bo widzę że chyba się za bardzo nudzicie na tych wakacjach.. 8 |
Data: Lipiec 24 2009 16:43:16 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | Tommy pisze: Cześć, Jak sie dziecko samo ukatrupi, to faktycznie rodzic niewiele mu zrobi... Widziałem parę filmów z takimi skokami w wykonaniu profesjonalnych kaskaderów. Mimo długich i żmudnych wyliczeń czasem coś poszło nie tak. Mimo kasków, klatki bezp. kaskader trafiał na długo do szpitala. Samochód trafiał na złom. Panowie, dajcie sobie spokój, rozpieprzycie zawieszenie w samochodach i porozwalacie sobie organizmy. Seco 9 |
Data: Lipiec 24 2009 15:00:35 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Tommy | Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a): Widziałem parę filmów z takimi skokami w wykonaniu profesjonalnych Ale my nie chcemy skakać tak daleko i wysoko jak kaskaderzy tylko powiedzmy tak z 10m. Przy dobrych wyliczeniach można takie coś wykonać bezpiecznie wiele razy, właśnie znalazłem przykład http://tiny.pl/hhw6f. Oczywiście 25m to stanowczo za dużo dla nas, jak mówiłem 10m będzie ok. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 10 |
Data: Lipiec 24 2009 20:35:14 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Alex81 | In article Ale my nie chcemy skakaa tak daleko i wysoko jak kaskaderzy tylko powiedzmyJak oni? http://www.youtube.com/watch?v=Dxg6IUxCNkg :PP -- Pzdr Alex 11 |
Data: Lipiec 24 2009 16:11:45 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: kamil |
12 |
Data: Lipiec 24 2009 17:28:58 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: J_K_K |
ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, Dziecko najwyraźniej chce się samo ukatrupić. Myślę, że znajdzie się jakiś życzliwy, który ostrzeże właściciela przed pomysłami jego latorośli, która najwyraźniej nie ma pojęcia, że nawet w przypadku wątpliwego powodzenia nie będzie to dla auta bezbolesne. Pzdr JKK 13 |
Data: Lipiec 24 2009 18:27:46 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: kml |
14 |
Data: Lipiec 24 2009 18:58:39 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Scyzoryk | Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej próbie :D 15 |
Data: Lipiec 24 2009 18:37:30 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Sławek | Scyzoryk napisał(a): Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej próbie :D To są profesjonaliści??? Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków! -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Lipiec 24 2009 20:56:56 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | Sławek wydusił z siebie te słowy: Scyzoryk napisał(a): 1. wiesz co to zart? 2. czym te ćwoki różnią sie od autora wątku? - tym, ze ten chce przeprowadzić obliczenia? Dadzą mu tylko tyle, ze będzie wiedział, gdzie będzie mógł stracić zdrowie -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 17 |
Data: Lipiec 24 2009 12:19:42 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: slaweks | On 24 Lip, 20:56, "Kuba \(aka cita\)" wrote: Sławek wydusił z siebie te słowy: Gęś za morze nie poleci bo ma za ciężki kuper. Octavia chyba będzie kuper miała lekki. Pytanie ile porezba Ocatwii aby widzieć jak wyważyć samochód aby leciał tam gdzie trzeba i tak jak trzeba. 18 |
Data: Lipiec 24 2009 22:11:06 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: kml |
> Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków! Gęś za morze nie poleci bo ma za ciężki kuper. Octavia chyba będzie kuper miała lekki. Pytanie ile porezba Ocatwii aby widzieć jak wyważyć samochód aby leciał tam gdzie trzeba i tak jak trzeba. -- - Jak to ile, pięć postów na pms oraz 15 obejrzanych filmów na YT i wszystko jasne. Zamiast sponsora proponuję napis na boku: "POKLIKASHH?" -- pozdrawiam kml 19 |
Data: Lipiec 24 2009 19:45:58 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Sławek | Kuba \(aka cita\) napisał(a):
Fakt, nie zauważyłem, że zostało to napisane z przekąsem! Z resztą się całkowicie zgadzam! Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Lipiec 25 2009 07:46:16 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Scyzoryk |
Fakt, nie zauważyłem, że zostało to napisane z przekąsem! zdecydowanie :) -- Pozdr Scyzoryk 21 |
Data: Lipiec 24 2009 22:00:51 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Hinek | Użytkownik "Tommy" napisał w wiadomości Cześć,Teoretycznie katy rampowe i szybkosc najazdu da sie wyliczyc dokladnie dla przedmiotu kulistego poruszającego się w prozni. Wystarczy fizyka (kinematyka) w zakresie szkoły sredniej. Uwzglednienie oporu powietrza sprawe komplikuje. Ksztalt koncowej czesci najazdu trzeba niestety dobrac doswiadczalnie dla konkretnego pojazdu. Nie da sie tego wyliczyc. Uprzedzam, ze nic wyliczac nie bede. W kazdym razie do prob nie wystarczy jedno auto. Zycze powodzenia. Jesli jestescie zdeterminowani - dacie rade. Pozdr -- Hinek 22 |
Data: Lipiec 24 2009 22:11:58 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: venioo | Hinek pisze: Nie da sie tego wyliczyc. Da sie (z duzym prawdopodobienstwem), tylko trzeba znac dokladny rozklad mas w pojezdzie a nawet cisnienie w oponach. Mimo wszystko odradzam watkotworcy tego typu eksperymenty Uprzedzam, ze nic wyliczac nie bede. W kazdym razie do prob nie wystarczy jedno auto. Zycze powodzenia. Jesli jestescie zdeterminowani - dacie Tylko nie budujcie rampy do ladowania, bo jak nie dolecicie tylko o nia je...cie to borewiczem nie macie za duzych szans na wyjscie bez powaznego urazu zeber i moze kregoslupa. -- venioo Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS Peugeot 106 1.0i 23 |
Data: Lipiec 24 2009 22:05:37 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: bratPit | Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co Twój post traktuję oczywiście jako żart, natomiast ci goście skaczący octavia II chyba nie oglądali rajdów i nie zdają sobie sprawy co może się stać jak się traci kontrolę nad autem po takim skoku - słupy przy drodze a goście sobie skaczą...wiem wiem, to się nazywa selekcja naturalna, brat 24 |
Data: Lipiec 24 2009 22:54:38 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Tomasz Pyra | Tommy pisze: Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans. Dociążony tył wcale nie będzie szybciej spadał. Możesz sprawdzić biorąc do jednej ręki pustą plastikową butelkę, do drugiej pełną plastikową butelkę i upuszczając je jednocześnie na podłogę - obie spadną jednocześnie. Żeby przeciwdziałać nurkowaniu można użyć raczej elementów aerodynamicznych (np. spoiler), albo zmodyfikować zawieszenie tak żeby nie wybiło tyłu przy zjeździe z rampy. I tu znów pytania, jak wyliczyć masę takiego obciążenia? I jak zamontować żeby nie zabiło kierowcy w razie jak auto się rozbije, wystarczy przyspawać czy coś jeszcze? Balast w samochodzie montuje się pod podwoziem. Przykręca przelotowymi śrubami do wzmocnień podwozia. Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co udało się znaleźć to http://www.youtube.com/watch?v=HM65B7xRq84 1:10 - niby jest lepiej wyważona od fiata bo leci w miarę równo ale to chyba za krótki skok żeby to jednoznacznie stwierdzić. Ogólnie Skoda wydaje mi się lepsza do tego skoku bo jest w miarę duża i bezpieczna, ma poduszki itp. - to duża zaleta bo nie ma możliwości wspawania klatki w żaden z samochodów. Tylko tutaj wszystko musiało by być tip-top przygotowane i wyliczone, uszkodzić fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :) Po takim skoku zostanie prawdopodobnie uszkodzony każdy nieprzystosowany samochód. Po pierwsze żeby uniknąć ryzyka przywalenia w zeskok, musielibyście mieć spory zapas odległości, a to oznacza uderzenie w zeskok pod dużym kątem i bardzo mocne dobicie zawieszeniem. A więc przy lądowaniu samochód mocno zderzy się z ziemią. Samonośne nadwozie może się pogiąć - geometria zawieszenia się pokręci, zaczną się nie domykać drzwi, może wgnieść się dach, zacznie przeciekać do środka na uszczelkach itp. Od spodu może się pourywać co tylko będzie po drodze - zderzaki, miska olejowa, skrzynia biegów, tłumiki, jakieś linki ręcznego, osłony przewodów czy co tam będzie. Zapewne wyłączy się bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa, może wystrzelą poduszki. Wyczynowe samochody mają sztywną klatkę biegnącą od mocowań przedniego zawieszenia (wahacze i kielichy), do tylnego. Wtedy takie strzały bierze na siebie klatka. Do tego pod podwoziem są mocne płyty wzmacniające którymi można w miarę bezboleśnie zderzać się z Czekamy na podpowiedzi, szczególnie interesuje nas temat obliczeń. Obliczenia nie mają sensu - do takich skoków się powoli dochodzi. Najpierw przeskakuje się metr, potem dwa, potem trzy, a po przeskoczeniu 3 metrów jak rodzice zobaczą swoje samochody to już wybiją takie pomysły z głowy. Bo to jest bardzo głupi pomysł. Jak chcecie sobie poszaleć samochodami to poszukajcie lokalnego automobilklubu i wybierzcie się na KJS. 25 |
Data: Lipiec 25 2009 09:56:23 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: lublex |
Tommy pisze: O, właśnie dla takich domorosłych pomysłów, spinki do tylnych sprężyn będą jak znalazł :) (takie spinki jak omawiane kilka dni temu na p.m.s.) pozdr lublex 26 |
Data: Lipiec 25 2009 13:15:04 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
Tommy pisze: chyba zanadto uprościłeś, bo po pierwsze nie spadną jednocześnie biorąc pod uwagę opór powietrza ta pusta spadnie później ( proponuję wyrzuciś butelki z 3-4 piętra aby się o tym przekonać) pozatym nie uwzględniłeś ruchu obiektów poziomo w stosunku do powierzchni ziemi, a tu już wyważenie ma kolosalne znaczenie, ale też wszystko zależy od wielkości przyśpieszenia z jakim poruszają się obiekty 27 |
Data: Lipiec 25 2009 13:19:26 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:
a co ma opór powietrza do jej zawartości?! Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek. Inaczej będzie przy locie poziomym .. ale to nadal ma sie nijak do pełnej i pustej butelki. Przyklad powinien brzmieć tak. Rzuć butelke obciążoną na jednym koncu (np. zalewając ja gipsem, ktory stwardnieje) i taką obciążoną równomiernie i zobacz jakie będą efekty w rzucie poziomym. Bo w przypadku swobodnego spadku nie specjalnie sie coś zmieni. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 28 |
Data: Lipiec 25 2009 15:17:16 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 25 Jul 2009 13:19:26 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): a co ma opór powietrza do jej zawartości?! Nic. Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego Też prawda. Ale niestety, w swobodnym spadku się już poplątałeś. W wypadku ciała w atmosferze masz dwie siły jakie nań działają - jedna to ciężar, który jest proporcjonalny do masy tegoż ciała, a druga to tarcie o ośrodek (atmosferę, na Ziemi - powietrze). To tarcie jest proporcjonalne do współczynnika Cx obiektu i kwadratu prędkości (w uproszczeniu, jednak tutaj takie wystarczy). Zaś przyśpieszenie jakie przy swobodnym spadku w atmosferze będzie miało dane ciało to a=(C-O)/m, gdzie: a - przyśpieszenie C - ciężar O - opór powietrza m - masa ciała. Dlatego też człowiek przy spadku swobodnym osiągnie prędkość około 250km/h i koniec, bo przy tej prędkości opory powietrza wyniosą tyle, ile ciężar i przyśpieszenie wyniesie zero. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Lipiec 25 2009 15:27:08 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
mam nadzieję, że starczy ci wyobraźni - weź dwa balony i jeden napełnij wodą a drugi nadmuchaj powietrzem, tak aby oba osiagneły ten sam kształt i rozmiar - nadal uważasz, że np upuszczone z 1 metra (nie w próżni) upadną w tym samym czasie? 30 |
Data: Lipiec 27 2009 08:21:54 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: lublex |
Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek. Ale po co tak komplikowaź? Weź dwie identyczne kartki papieru (np. A4 do xero) wyrzuć je jednocześnie z dziesiątego piętra. I co spadną jednocześnie? :) pozdr lublex 31 |
Data: Lipiec 31 2009 15:30:27 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: robot | lublex pisze: Użytkownik "WIHEDCNF" napisał>Ta na której napiszesz 10ton spadnie szybciej. -- pozdrawiam 32 |
Data: Lipiec 25 2009 13:38:34 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
a co ma opór powietrza do jej zawartości?! mają różną masę, ciało o większej masie łatwiej pokonuje opór powietrza 33 |
Data: Lipiec 25 2009 14:44:33 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy: Użytkownik "Kuba (aka cita)" dość konktrowersyjne stwierdzenie :D Do tej pory myslalem, ze opor powietrza jest zależny od powierzchni i kształtu, a nie masy. Mozesz mi wytłumaczyc co ma masa wspólnego z oporem powietrza - tak w trzech słowach? Caiło o większej masie ma większą bezwładność .. nic poza tym. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 34 |
Data: Lipiec 25 2009 15:13:35 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy: Czy nadal rozmawiamy o 2 identycznych butelkach, z tym że jedna jest pusta a jedna napełniona wodą po brzegi? 35 |
Data: Lipiec 25 2009 14:47:06 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: marjan | WIHEDCNF pisze:
Bzdura. 36 |
Data: Lipiec 25 2009 15:17:59 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
WIHEDCNF pisze: Być może nie doczytałeś całości wątku, opisuję dwa identyczne przedmioty w tym przypadku plastikowe butelki - jedna pusta, druga po brzegi wypełniona np. wodą. 37 |
Data: Lipiec 25 2009 15:34:46 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: marjan | WIHEDCNF pisze:
Czytam wątek od samego początku i też mówię o dwóch _TAKICH SAMYCH_ butelkach, z czego jedna jest pusta a druga wypełniona wodą. Powtórzę po Adamie: "masa nie ma nic do oporu powietrza". Zrób sobie próbę jak nie wierzysz. Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie, ew. pracę zawieszenia). Jednak właśnie ze względu na te założenia i uproszczenia przykład ten nie jest najlepszy, ale obrazuje ten sam problem - masa nie ma znaczenia. Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] 38 |
Data: Lipiec 25 2009 15:42:23 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
WIHEDCNF pisze: Robiliśmy takie próby w akademiku wielokrotnie i zapewniam cię, że woreczek napełniony wodą znacznie szybciej trafia w cel niż taki nadmuchany powietrzem zrób sobie próbę jak nie wierzysz co do ciężarówek- twierdzisz, że do zatrzymania 2 przedmiotów o róznych masach potrzeba tej samej siły? kompletna głupota 39 |
Data: Lipiec 25 2009 15:52:44 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: marjan | WIHEDCNF pisze: Robiliśmy takie próby w akademiku wielokrotnie i zapewniam cię, że woreczek napełniony wodą znacznie szybciej trafia w cel niż taki nadmuchany powietrzem Już Cię lubię :))) Powiedz jeszcze w którym akademiku, bo widzę że imprezy dobre macie :D co do ciężarówek- twierdzisz, że do zatrzymania 2 przedmiotów o róznych masach potrzeba tej samej siły? kompletna głupota Oczywiście, że to by była kompletna głupota, dlatego tak nie twierdzę. Zauważ jednak, że im większą masz masę tym większą masz siłę tarcia. Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] 40 |
Data: Lipiec 25 2009 17:28:13 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:
i Ty tak poważnie? No wiec - weź teraz zrob taką samą próbe z BUTELKAMI, ktore nie zmieniają kształtu ze względu na zawartość. Mozesz kontrolnie wziąć dwa woreczki pustu i pełny. Teraz wurzuć je z dowolnej wysokości i mierz czasy. ps. ja Ci pomoge - butelki będą leciały z TYMI SAMYMI prędkościami. Woreczki nie. Teraz zastanów sie dlaczego i czy ma to związek z kształem czy masą ps2. przyspieszenie ziemskie ma wartość ~10m/s2 niezależnie od MASY -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 41 |
Data: Lipiec 25 2009 18:46:19 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 25 Jul 2009 17:28:13 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): No wiec - weź teraz zrob taką samą próbe z BUTELKAMI, ktore nie zmieniają Nie pomagaj, bo skujesz. Nie będą. Zapominasz ciągle, że istnieje siła oporu powietrza która nie jest zależna od masy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 42 |
Data: Lipiec 26 2009 11:58:22 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy: Dnia Sat, 25 Jul 2009 17:28:13 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): no wasnie nie zapominam, tylko o tym wlasnie mówie. Pokazuje, ze dwie butelki - napełnona tylko troche i napełniona do pełna ... bedą leciały z tą samą prędkością, przyspieszeniem oraz dolecą do ziemni w tym samym czasie -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 43 |
Data: Lipiec 26 2009 23:20:21 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
Nie pomagaj, bo skujesz. Nie będą. Nie, ponieważ każda z tych butelek osiągnie inną prędkośc graniczną. Nie chce mi się już ciągnąć tego tematu, ale powinieneś chyba wiedzieć, że we wzorze na opór powietrza dla spadku swobodnego uwzgędnia się następujące wartości: współczynnik aerodynamiczny, prędkość, przekrój i GĘSTOŚĆ czyli masą właściwą 44 |
Data: Lipiec 27 2009 18:43:18 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:58:22 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): no wasnie nie zapominam, tylko o tym wlasnie mówie. Nie będą. Przestań pierniczyć. Siły działające na obydwie butelki będą nieproporcjonalne do ich mas. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 45 |
Data: Lipiec 26 2009 12:07:11 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: slaweks | On 25 Lip, 15:34, marjan wrote: Powtórzę po Adamie: "masa nie ma nic do oporu powietrza". Może tylko dlatego, że siła tarcia kół jest proporcjonalna do masy. Większa masa - większa siła tarcia kół o podłoże. 46 |
Data: Lipiec 26 2009 22:09:38 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: marjan | slaweks pisze: Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie No dokładnie dlatego. Ale to w bardzo dużym uproszczeniu. Zdziwiłbym się gdyby jakiś tirowiec powiedział, że zestaw hamuje mu tak samo zarówno pusty jak i załadowany na kilkanaście ton :) Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] 47 |
Data: Lipiec 27 2009 18:44:44 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 26 Jul 2009 12:07:11 -0700 (PDT), slaweks napisał(a): Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie Tylko granica przyczepności opon nie jest siła tarcia, a odporność na ścinanie wierzchniej warstwy bieżnika. Dlatego do skuteczniejszego hamowania trzeba szerszej opony, żeby opona wytrzymała. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Lipiec 28 2009 19:35:55 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: | On Sat, 25 Jul 2009 15:34:46 +0200, marjan Mylisz cywilizacje z kanalizacja. Na cialo spadajace swobodnie pod wplywem sily grawitacji dziala owa sila grawitacji oraz opor powietrza. Opor od masy nie zalezy, a li i jedynie od ksztaltu (zakladamy, ze nie beda wirowac). Ale jego (oporu) wartosc jest w obu przypadkach taka sama i umniejsza sile grawitacji o tyle samo, a wiec lzejszemu -- proporcjonalnie bardziej. Zatem cialo ciezsze (ergo o wiekszej masie) bedzie szybciej przyspieszac, a wiec szybciej spadac. Ten fakt ma rowniez zastosowanie przy zjezdzie na nartach. Ciezszy ma wieksze szanse, bo jajo kazdy podobnie umie zrobic. Ciekawie jest w skokach narciarskich, bo dlugosc nart zalezy od masy skoczka, ale z drugiej strony dluzsza narta jest ciezsza, wiec Malysz zawsze bedzie wolniejszy na progu od np. ciezkiego Achonnena, i tak bylo od zawsze, niezaleznie od chwilowej formy obu tych panow. Co do samochodow teoria teoria, ale.... Po pierwsze jest kwestia odprowadzania ciepla. W zasadzie duzo ciezszy tir musialby miec tarcze hamulcowe jak kola mlynskie. Po wtore, na droge hamowania ma tez wplyw wciskanie pedalu. I tu lzejszy ma (przy takich samych hamulcach) handicap, bo szybciej mocno bierze. Dopoki nie zablokuje, of course. Opory tez maja znaczenie, przy 100 km/h juz pare procent hamowania daja. Lzejszemu oczywiscie bardziej. A z powodu (mv^2)/2 wlasnie im szybciej, tym to istotniejsze. A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie hamowac z 300. Tomek 49 |
Data: Lipiec 29 2009 10:12:25 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu wpływa na opory powietrza, dla przykładu autobusy potrafią mieć mniejsze Cx od nowoczesnych samochodów, a już szczególnym przykładem jak słusznie wskazałeś jest bolid F1, który ma jeden z wyższych znanych Cx 50 |
Data: Lipiec 29 2009 22:38:28 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: venioo | WIHEDCNF pisze:
A to ciekawa teoria... Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx od F1 ? -- venioo Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS Peugeot 106 1.0i 51 |
Data: Lipiec 29 2009 23:24:14 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: venioo | venioo pisze: WIHEDCNF pisze: Moze sam sobie odpowiem: od F1 nizsze Cx maja wszystkie, ale wynika to z faktu spoilerow stawiajacych opor. Ale od nieospoilerowanego F1 co ma nizsze Cx?? Tutaj od polowy strony jest fajne zestawienie: http://www.autogaleria.pl/forum/archive/index.php/t-5214.html BTW. Wspolczynnik Cx to jedno, a opor powietrza to drugie. PS. Nadal jestem ciekawy jaki autobus ma nizsze Cx od osobowki. -- venioo Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS Peugeot 106 1.0i 52 |
Data: Lipiec 30 2009 12:16:03 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
Moze sam sobie odpowiem: od F1 nizsze Cx maja wszystkie, ale wynika to z faktu spoilerow stawiajacych opor. Ale od nieospoilerowanego F1 co ma nizsze Cx?? Widzę, że doczytałeś co nieco, więc jeszcze tylko uściślę przykład z autobusem - Cx może mieć mniejsze od osobówki , z tej prostej przyczyny, że współczynnik Cx NIE ZALEŻY OD WIELKOŚCI pojazdu. Pozdrawiam 53 |
Data: Lipiec 30 2009 00:42:48 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 29 Jul 2009 22:38:28 +0200, venioo napisał(a): A to ciekawa teoria... Dowolna osobówka. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 54 |
Data: Lipiec 30 2009 09:11:14 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: venioo | Adam Płaszczyca pisze: Dnia Wed, 29 Jul 2009 22:38:28 +0200, venioo napisał(a): No tyle to sam znalazlem. Ale moze wiesz jaki autobus ma nizsze Cx??? -- venioo 55 |
Data: Lipiec 30 2009 11:31:16 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-07-29, venioo wrote: Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu Bolidy potrzebują bardzo mocnego docisku do podłoża. Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx Podejżewam, że większość. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 56 |
Data: Lipiec 25 2009 15:17:37 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 25 Jul 2009 13:38:34 +0200, WIHEDCNF napisał(a): a co ma opór powietrza do jej zawartości?! Bzdura, masa nei ma nic do oporu powietrza. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 57 |
Data: Lipiec 25 2009 15:46:46 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: WIHEDCNF |
a co ma opór powietrza do jej zawartości?! mówię o 2 identycznych przedmiotach(kształt) w przypadku spadku swobodnego w atmosferze. Ciało o wiekszej masie jest w stanie pokonać większy opór powietrza związany z większą prędkością spadania 58 |
Data: Lipiec 25 2009 18:47:45 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 25 Jul 2009 15:46:46 +0200, WIHEDCNF napisał(a): mają różną masę, ciało o większej masie łatwiej pokonuje opór Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak opisujesz, czyli istotnie, ciało o większej masie rozwinie większą prędkość, jednak nie ma to nic wspólnego z łatwością pokonywania oporów powietrza. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 59 |
Data: Lipiec 26 2009 12:02:25 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Kuba (aka cita) | Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:
dlaczego uważasz, ze ciało o większej masie osiągnie większą prędkość? http://pl.wikipedia.org/wiki/Swobodny_spadek http://fizyka.biz/spadek_swobodny_03.html http://www.daktik.rubikon.pl/kinematyka/rzuty_spadek_swobodny.htm http://www.iwiedza.net/wiedza/044.html http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/rzuty_spadek_swobodny.htm Prędkość i czas opadania nie jest zależne od masy spadającego swobodnie ciała! -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 60 |
Data: Lipiec 26 2009 15:36:53 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: gacek | Kuba (aka cita) wrote: Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy: yhym. w próżni. Ale uważam, że z punktu widzenia dwóch przeciwstawynych sił działających na obiekt skrót myślowy "łatwiej pokonuje opory" jest całkiem ok. Inna sprawa, że powyższe linki wskazują, że kolega nie do końca ma opanowaną fizykę. gacek 61 |
Data: Lipiec 27 2009 18:45:38 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 26 Jul 2009 15:36:53 +0200, gacek napisał(a): Ale uważam, że z punktu widzenia dwóch przeciwstawynych sił działających A raczej - kompletnie nieopanowaną. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 62 |
Data: Lipiec 27 2009 18:45:16 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 26 Jul 2009 12:02:25 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a): Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak Tak. Prędkość i czas opadania nie jest zależne od masy spadającego swobodnie Tak. W PRÓŻNI, ciołku. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 63 |
Data: Lipiec 28 2009 19:40:54 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: | mówię o 2 identycznych przedmiotach(kształt) w przypadku spadkuZasieg (to w sumie to samo, co predkosc graniczna) walca w danym osrodku ciaglym (czyli stawiajacym opor) jest wprost proporcjonalny do dlugosci walca (leci wzdluz osi), wprost proporcjonalny do gestosci wlasciwej walca (a zatem proporcjonalny do masy i odwrotnie proporcjonalny do powierzchni podstawy) oraz wprost proporcjonalny do logarytmu predkosci poczatkowej. Tomek 64 |
Data: Lipiec 26 2009 01:00:01 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Tomasz Pyra | WIHEDCNF pisze:
Zanadto komplikujesz. Te kwestie (prędkości granicznej przy której siła grawitacji równoważy się z siłą oporu powietrza) nie grają jeszcze znaczącej roli w przypadku skoków samochodem z wysokości mniejszej niż kilometr ;) 65 |
Data: Lipiec 24 2009 23:04:11 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: Michał | chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego: http://www.youtube.com/watch? v=qDi0MZJZ-w0 . Oczywiście na trochę mniejszą odległość i wysokość. To może fiatem nie skaczcie - bardzo bardzo niebezpieczne - już lepiej spróbować pojeździć na 2 kołach - tylko dach cały czas za słaby na wywrotki. Octavia lepsza, tylko na 10metrowy skok bezpieczny dla kierowcy to ją rozwalicie. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 66 |
Data: Lipiec 25 2009 18:56:41 | Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia | Autor: hovat |
Cześć, zobacz top gear, jak oni skacza trupami co do wyliczen to wsadz do agaznika od skody równego sobie ineligentnego inaczej kolege i wszystko bedzie ok bo IQ- 0 ZA KÓŁKIEM I IQ-0 W BAGAZNIKU wiec balans bedzie dobry, |