Grupy dyskusyjne   »   Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia

Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia



1 Data: Lipiec 24 2009 14:31:26
Temat: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Tommy 

Cześć,
chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego: http://www.youtube.com/watch?
v=qDi0MZJZ-w0 . Oczywiście na trochę mniejszą odległość i wysokość. To może
wydawać się ekstremalne ale w praktyce jak się dobrze wszystko wyliczy to
powinno być bezpieczne. I tu jest problem bo nie za bardzo wiemy jak się do
tego zabrać, może ktoś już się interesował tematem i wie jakie wzory
zastosować, jak wyliczyć prędkość najazdu, kąty na rampie itp.?

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę
Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął
przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba
by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans. I tu znów pytania, jak
wyliczyć masę takiego obciążenia? I jak zamontować żeby nie zabiło kierowcy w
razie jak auto się rozbije, wystarczy przyspawać czy coś jeszcze?

Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co
udało się znaleźć to http://www.youtube.com/watch?v=HM65B7xRq84 1:10 - niby
jest lepiej wyważona od fiata bo leci w miarę równo ale to chyba za krótki
skok żeby to jednoznacznie stwierdzić. Ogólnie Skoda wydaje mi się lepsza do
tego skoku bo jest w miarę duża i bezpieczna, ma poduszki itp. - to duża
zaleta bo nie ma możliwości wspawania klatki w żaden z samochodów. Tylko
tutaj wszystko musiało by być tip-top przygotowane i wyliczone, uszkodzić
fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***,
chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Czekamy na podpowiedzi, szczególnie interesuje nas temat obliczeń.

Pozdrowienia

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Lipiec 24 2009 16:48:26
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

Tommy wydusił z siebie te słowy:

To może wydawać się ekstremalne ale w
praktyce jak się dobrze wszystko wyliczy to powinno być bezpieczne. I
tu jest problem bo nie za bardzo wiemy jak się do tego zabrać, może
ktoś już się interesował tematem i wie jakie wzory zastosować, jak
wyliczyć prędkość najazdu, kąty na rampie itp.?


Ty tak poważnie?!

nic nie wiesz, twierdzisz, ze to bezpieczne .. tylko wzór ma ktoś Ci podac?


Prosze ...
http://www.dynamit.im.pwr.wroc.pl/agryz/I/fizyka/fizyka.html
Ew. coś z tego
http://www.cypher.home.pl/sekcjalucznicza/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=87



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

3 Data: Lipiec 24 2009 16:50:05
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:
(...)

zapomnialem poprosić, zebyś rodzina po twoim skoku podała na grupe date odcinka "co poszło nie tak"


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

4 Data: Lipiec 24 2009 15:03:37
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Tommy 

Kuba \(aka cita\)  napisał(a):

Prosze ...
http://www.dynamit.im.pwr.wroc.pl/agryz/I/fizyka/fizyka.html
Ew. coś z tego
http://www.cypher.home.pl/sekcjalucznicza/index2.php?
option=com_content&do_pdf=
1&id=87

No i to już jakiś konkret, drukuje i idę do kumpla robić obliczenia. Filmik
oczywiście wrzucimy na tube ale dramatyczny na pewno nie będzie, nie takie
rzeczy ludzie robią i to bez przygotowania więc nie ma obaw o porażkę.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Lipiec 26 2009 19:31:10
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: elmer radi radisson 

Kuba (aka cita) wrote:

nic nie wiesz, twierdzisz, ze to bezpieczne .. tylko wzór ma ktoś Ci podac?

Przeciez to sie musi sprawdzic - wystarczy przypomniec "Dekalog - I"
Kieslowskiego, i efekt finalny obliczen bezpiecznej grubosci lodu
wykonany na Amstradzie CPC6128.


--

eternity has no future

6 Data: Lipiec 26 2009 20:11:08
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

elmer radi radisson wydusił z siebie te słowy:

Kuba (aka cita) wrote:

nic nie wiesz, twierdzisz, ze to bezpieczne .. tylko wzór ma ktoś Ci
podac?

Przeciez to sie musi sprawdzic - wystarczy przypomniec "Dekalog - I"
Kieslowskiego, i efekt finalny obliczen bezpiecznej grubosci lodu
wykonany na Amstradzie CPC6128.


ZTCP obliczenia wykonane na tym ze komputrze byly poprawne .. ale dzieciak nie przestrzegał zaleceń tatusia..


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

7 Data: Lipiec 24 2009 16:49:08
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: marjan 

Tommy pisze:

fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Kurcze, ja też jeżdżę często autem rodziców (w przeciwieństwie do mojego ma klimę), ale jakoś takie myśli żeby celowo ryzykować zniszczeniem ich samochodu jeszcze mnie nigdy nie naszły..

Pozwól, że tylko zapytam: ma któryś z Was prawo jazdy?


Wakacyjnie* pozdrawiam,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]


*) wakacyjnie, bo widzę że chyba się za bardzo nudzicie na tych wakacjach..

8 Data: Lipiec 24 2009 16:43:16
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki 

Tommy pisze:

Cześć,
chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego:
fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Jak sie dziecko samo ukatrupi, to faktycznie rodzic niewiele mu zrobi...


Czekamy na podpowiedzi, szczególnie interesuje nas temat obliczeń.

Widziałem parę filmów z takimi skokami w wykonaniu profesjonalnych kaskaderów. Mimo długich i żmudnych wyliczeń czasem coś poszło nie tak.
Mimo kasków, klatki bezp. kaskader trafiał na długo do szpitala.
Samochód trafiał na złom.

Panowie, dajcie sobie spokój, rozpieprzycie zawieszenie w samochodach
i porozwalacie sobie organizmy.

Seco

9 Data: Lipiec 24 2009 15:00:35
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Tommy 

Bartosz 'Seco' Suchecki  napisał(a):

Widziałem parę filmów z takimi skokami w wykonaniu profesjonalnych
kaskaderów. Mimo długich i żmudnych wyliczeń czasem coś poszło nie tak.
Mimo kasków, klatki bezp. kaskader trafiał na długo do szpitala.
Samochód trafiał na złom.

Ale my nie chcemy skakać tak daleko i wysoko jak kaskaderzy tylko powiedzmy
tak z 10m. Przy dobrych wyliczeniach można takie coś wykonać bezpiecznie
wiele razy, właśnie znalazłem przykład http://tiny.pl/hhw6f. Oczywiście 25m
to stanowczo za dużo dla nas, jak mówiłem 10m będzie ok.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

10 Data: Lipiec 24 2009 20:35:14
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Alex81 

In article  
says...

Ale my nie chcemy skakaa tak daleko i wysoko jak kaskaderzy tylko powiedzmy
tak z 10m.
Jak oni? http://www.youtube.com/watch?v=Dxg6IUxCNkg

:PP

--
Pzdr
Alex

11 Data: Lipiec 24 2009 16:11:45
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: kamil 


"Tommy"  wrote in message



Daj znac kiedy to planujecie, bede sledzic Failblog. ;-)



Pozdrawiam
Kamil

12 Data: Lipiec 24 2009 17:28:58
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: J_K_K 


Użytkownik "Tommy"  napisał w wiadomości

ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***,
chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Dziecko najwyraźniej chce się samo ukatrupić.
Myślę, że znajdzie się jakiś życzliwy,
który ostrzeże właściciela przed pomysłami jego latorośli,
która najwyraźniej nie ma pojęcia, że nawet w przypadku wątpliwego
powodzenia
nie będzie to dla auta bezbolesne.

Pzdr

JKK

13 Data: Lipiec 24 2009 18:27:46
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: kml 


Użytkownik "Tommy"  napisał w wiadomości Zostawcie octavie i zabijcie się przy pomocy kanta. Tylko żebyście nie skończyli na wózku bo nie chcemy na was płacić.


--
pozdrawiam
kml

14 Data: Lipiec 24 2009 18:58:39
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Scyzoryk 

Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej próbie :D

http://www.youtube.com/watch?v=kz0xhenNDmw



--
Pozdr
Scyzoryk

15 Data: Lipiec 24 2009 18:37:30
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Sławek  

Scyzoryk  napisał(a):

Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej próbie :D

http://www.youtube.com/watch?v=kz0xhenNDmw


To są profesjonaliści???

Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Lipiec 24 2009 20:56:56
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

Sławek  wydusił z siebie te słowy:

Scyzoryk  napisał(a):

Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej
próbie :D

http://www.youtube.com/watch?v=kz0xhenNDmw


To są profesjonaliści???

Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków!

1. wiesz co to zart?
2. czym te ćwoki różnią sie od autora wątku? - tym, ze ten chce przeprowadzić obliczenia?
Dadzą mu tylko tyle, ze będzie wiedział, gdzie będzie mógł stracić zdrowie


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

17 Data: Lipiec 24 2009 12:19:42
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: slaweks 

On 24 Lip, 20:56, "Kuba \(aka cita\)"  wrote:

Sławek  wydusił z siebie te słowy:

> Scyzoryk  napisał(a):

>> Zobacz jak to robią profesjonaliscie i jak wygląda fiat po takiej
>> próbie :D

>>http://www.youtube.com/watch?v=kz0xhenNDmw

> To są profesjonaliści???

> Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków!

1. wiesz co to zart?
2. czym te ćwoki różnią sie od autora wątku? - tym, ze ten chce
przeprowadzić obliczenia?
Dadzą mu tylko tyle, ze będzie wiedział, gdzie będzie mógł stracić zdrowie

Gęś za morze nie poleci bo ma za ciężki kuper. Octavia chyba będzie
kuper miała lekki.
Pytanie ile porezba Ocatwii aby widzieć jak wyważyć samochód aby
leciał tam gdzie trzeba i tak jak trzeba.

18 Data: Lipiec 24 2009 22:11:06
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: kml 


Użytkownik "slaweks"  napisał w wiadomości

> Dla mnie to zgraja wiejskich, głupich ćwoków!

1. wiesz co to zart?
2. czym te ćwoki różnią sie od autora wątku? - tym, ze ten chce
przeprowadzić obliczenia?
Dadzą mu tylko tyle, ze będzie wiedział, gdzie będzie mógł stracić zdrowie

Gęś za morze nie poleci bo ma za ciężki kuper. Octavia chyba będzie
kuper miała lekki.
Pytanie ile porezba Ocatwii aby widzieć jak wyważyć samochód aby
leciał tam gdzie trzeba i tak jak trzeba.
-- -

Jak to ile, pięć postów na pms oraz 15 obejrzanych filmów na YT i wszystko jasne.

Zamiast sponsora proponuję napis na boku: "POKLIKASHH?"


--
pozdrawiam
kml

19 Data: Lipiec 24 2009 19:45:58
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Sławek  

Kuba \(aka cita\)  napisał(a):


1. wiesz co to zart?
2. czym te ćwoki różnią sie od autora wątku? - tym, ze ten chce
przeprowadzić obliczenia?
Dadzą mu tylko tyle, ze będzie wiedział, gdzie będzie mógł stracić zdrowie


Fakt, nie zauważyłem, że zostało to napisane z przekąsem!
Z resztą się całkowicie zgadzam!

Pozdrawiam.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Lipiec 25 2009 07:46:16
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Scyzoryk 


Fakt, nie zauważyłem, że zostało to napisane z przekąsem!

zdecydowanie :)


--
Pozdr
Scyzoryk

21 Data: Lipiec 24 2009 22:00:51
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Hinek 

Użytkownik "Tommy"  napisał w wiadomości

Cześć,
chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego: http://www.youtube.com/watch?
v=qDi0MZJZ-w0 . Oczywiście na trochę mniejszą odległość i wysokość. To może
wydawać się ekstremalne ale w praktyce jak się dobrze wszystko wyliczy to
powinno być bezpieczne.


Teoretycznie katy rampowe i szybkosc najazdu da sie wyliczyc dokladnie dla przedmiotu
kulistego poruszającego się w prozni. Wystarczy fizyka (kinematyka) w zakresie
szkoły sredniej. Uwzglednienie oporu powietrza sprawe komplikuje. Ksztalt koncowej
czesci najazdu trzeba niestety dobrac doswiadczalnie dla konkretnego pojazdu.
Nie da sie tego wyliczyc. Uprzedzam, ze nic wyliczac nie bede. W kazdym razie do prob nie wystarczy jedno auto. Zycze powodzenia. Jesli jestescie zdeterminowani - dacie
rade.
Pozdr

--
Hinek

22 Data: Lipiec 24 2009 22:11:58
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: venioo 

Hinek pisze:

Nie da sie tego wyliczyc.

Da sie (z duzym prawdopodobienstwem), tylko trzeba znac dokladny rozklad mas w pojezdzie a nawet cisnienie w oponach.
Mimo wszystko odradzam watkotworcy tego typu eksperymenty

Uprzedzam, ze nic wyliczac nie bede. W kazdym razie do prob nie wystarczy jedno auto. Zycze powodzenia. Jesli jestescie zdeterminowani - dacie
rade.


Tylko nie budujcie rampy do ladowania, bo jak nie dolecicie tylko o nia je...cie to borewiczem nie macie za duzych szans na wyjscie bez powaznego urazu zeber i moze kregoslupa.

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS
Peugeot 106 1.0i

23 Data: Lipiec 24 2009 22:05:37
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: bratPit 

Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co
udało się znaleźć to http://www.youtube.com/watch?v=HM65B7xRq84

Twój post traktuję oczywiście jako żart, natomiast ci goście skaczący octavia II chyba nie oglądali rajdów i nie zdają sobie sprawy co może się stać jak się traci kontrolę nad autem po takim skoku - słupy przy drodze a goście sobie skaczą...wiem wiem, to się nazywa selekcja naturalna,
brat

24 Data: Lipiec 24 2009 22:54:38
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Tomasz Pyra 

Tommy pisze:

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans.

Dociążony tył wcale nie będzie szybciej spadał. Możesz sprawdzić biorąc do jednej ręki pustą plastikową butelkę, do drugiej pełną plastikową butelkę i upuszczając je jednocześnie na podłogę - obie spadną jednocześnie.

Żeby przeciwdziałać nurkowaniu można użyć raczej elementów aerodynamicznych (np. spoiler), albo zmodyfikować zawieszenie tak żeby nie wybiło tyłu przy zjeździe z rampy.


I tu znów pytania, jak wyliczyć masę takiego obciążenia? I jak zamontować żeby nie zabiło kierowcy w razie jak auto się rozbije, wystarczy przyspawać czy coś jeszcze?

Balast w samochodzie montuje się pod podwoziem. Przykręca przelotowymi śrubami do wzmocnień podwozia.

Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co udało się znaleźć to http://www.youtube.com/watch?v=HM65B7xRq84 1:10 - niby jest lepiej wyważona od fiata bo leci w miarę równo ale to chyba za krótki skok żeby to jednoznacznie stwierdzić. Ogólnie Skoda wydaje mi się lepsza do tego skoku bo jest w miarę duża i bezpieczna, ma poduszki itp. - to duża zaleta bo nie ma możliwości wspawania klatki w żaden z samochodów. Tylko tutaj wszystko musiało by być tip-top przygotowane i wyliczone, uszkodzić fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***, chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Po takim skoku zostanie prawdopodobnie uszkodzony każdy nieprzystosowany samochód.

Po pierwsze żeby uniknąć ryzyka przywalenia w zeskok, musielibyście mieć spory zapas odległości, a to oznacza uderzenie w zeskok pod dużym kątem i bardzo mocne dobicie zawieszeniem.
A więc przy lądowaniu samochód mocno zderzy się z ziemią. Samonośne nadwozie może się pogiąć - geometria zawieszenia się pokręci, zaczną się nie domykać drzwi, może wgnieść się dach, zacznie przeciekać do środka na uszczelkach itp.
Od spodu może się pourywać co tylko będzie po drodze - zderzaki, miska olejowa, skrzynia biegów, tłumiki, jakieś linki ręcznego, osłony przewodów czy co tam będzie.
Zapewne wyłączy się bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa, może wystrzelą poduszki.

Wyczynowe samochody mają sztywną klatkę biegnącą od mocowań przedniego zawieszenia (wahacze i kielichy), do tylnego. Wtedy takie strzały bierze na siebie klatka.
Do tego pod podwoziem są mocne płyty wzmacniające którymi można w miarę bezboleśnie zderzać się z

Czekamy na podpowiedzi, szczególnie interesuje nas temat obliczeń.

Obliczenia nie mają sensu - do takich skoków się powoli dochodzi.
Najpierw przeskakuje się metr, potem dwa, potem trzy, a po przeskoczeniu 3 metrów jak rodzice zobaczą swoje samochody to już wybiją takie pomysły z głowy.

Bo to jest bardzo głupi pomysł.
Jak chcecie sobie poszaleć samochodami to poszukajcie lokalnego automobilklubu i wybierzcie się na KJS.

25 Data: Lipiec 25 2009 09:56:23
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: lublex 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Tommy pisze:

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans.

Dociążony tył wcale nie będzie szybciej spadał. Możesz sprawdzić biorąc do jednej ręki pustą plastikową butelkę, do drugiej pełną plastikową butelkę i upuszczając je jednocześnie na podłogę - obie spadną jednocześnie.

Żeby przeciwdziałać nurkowaniu można użyć raczej elementów aerodynamicznych (np. spoiler), albo zmodyfikować zawieszenie tak żeby nie wybiło tyłu przy zjeździe z rampy.


O, właśnie dla takich domorosłych pomysłów, spinki do tylnych sprężyn będą jak znalazł :)
(takie spinki jak omawiane kilka dni temu na p.m.s.)

pozdr
lublex

26 Data: Lipiec 25 2009 13:15:04
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Tommy pisze:

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans.

Dociążony tył wcale nie będzie szybciej spadał. Możesz sprawdzić biorąc do jednej ręki pustą plastikową butelkę, do drugiej pełną plastikową butelkę i upuszczając je jednocześnie na podłogę - obie spadną jednocześnie.

chyba zanadto uprościłeś, bo po pierwsze nie spadną jednocześnie biorąc pod uwagę opór powietrza ta pusta spadnie później ( proponuję wyrzuciś butelki z 3-4 piętra aby się o tym przekonać) pozatym nie uwzględniłeś ruchu obiektów poziomo w stosunku do powierzchni ziemi, a tu już wyważenie ma kolosalne znaczenie, ale też wszystko zależy od wielkości przyśpieszenia z jakim poruszają się obiekty

27 Data: Lipiec 25 2009 13:19:26
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:



chyba zanadto uprościłeś, bo po pierwsze nie spadną jednocześnie
biorąc pod uwagę opór powietrza ta pusta spadnie później ( proponuję
wyrzuciś butelki z 3-4 piętra aby się o tym przekonać) pozatym nie
uwzględniłeś ruchu obiektów poziomo w stosunku do powierzchni ziemi,
a tu już wyważenie ma kolosalne znaczenie, ale też wszystko zależy od
wielkości przyśpieszenia z jakim poruszają się obiekty

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek.
Inaczej będzie przy locie poziomym .. ale to nadal ma sie nijak do pełnej i pustej butelki.

Przyklad powinien brzmieć tak. Rzuć butelke obciążoną na jednym koncu (np. zalewając ja gipsem, ktory stwardnieje) i taką obciążoną równomiernie i zobacz jakie będą efekty w rzucie poziomym.

Bo w przypadku swobodnego spadku nie specjalnie sie coś zmieni.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

28 Data: Lipiec 25 2009 15:17:16
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 25 Jul 2009 13:19:26 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

Nic.

Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego
mase - jesli chodzi o swobodny spadek.

Też prawda.

Ale niestety, w swobodnym spadku się już poplątałeś.
W wypadku ciała w atmosferze masz dwie siły jakie nań działają - jedna to
ciężar, który jest proporcjonalny do masy tegoż ciała, a druga to tarcie o
ośrodek (atmosferę, na Ziemi - powietrze). To tarcie jest proporcjonalne do
współczynnika Cx obiektu i kwadratu prędkości (w uproszczeniu, jednak tutaj
takie wystarczy).
Zaś przyśpieszenie jakie przy swobodnym spadku w atmosferze będzie miało
dane ciało to a=(C-O)/m, gdzie:
a - przyśpieszenie
C - ciężar
O - opór powietrza
m - masa ciała.

Dlatego też człowiek przy spadku swobodnym osiągnie prędkość około 250km/h
i koniec, bo przy tej prędkości opory powietrza wyniosą tyle, ile ciężar i
przyśpieszenie wyniesie zero.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Lipiec 25 2009 15:27:08
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"


Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek.
Inaczej będzie przy locie poziomym .. ale to nadal ma sie nijak do pełnej i pustej butelki.

mam nadzieję, że starczy ci wyobraźni - weź dwa balony i jeden napełnij wodą a drugi nadmuchaj powietrzem, tak aby oba osiagneły ten sam kształt i rozmiar - nadal uważasz, że np upuszczone z 1 metra (nie w próżni) upadną w tym samym czasie?

30 Data: Lipiec 27 2009 08:21:54
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: lublex 


Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał>

Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek.
Inaczej będzie przy locie poziomym .. ale to nadal ma sie nijak do pełnej i pustej butelki.

mam nadzieję, że starczy ci wyobraźni - weź dwa balony i jeden napełnij wodą a drugi nadmuchaj powietrzem, tak aby oba osiagneły ten sam kształt i rozmiar - nadal uważasz, że np upuszczone z 1 metra (nie w próżni) upadną w tym samym czasie?

Ale po co tak komplikowaź? Weź dwie identyczne kartki papieru (np. A4 do xero) wyrzuć je jednocześnie z dziesiątego piętra. I co spadną jednocześnie?
:)

pozdr
lublex

31 Data: Lipiec 31 2009 15:30:27
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: robot 

lublex pisze:

Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał>

Przyspieszenie ziemskie dziala na każde ciało tak samo, bez względu na
jego mase - jesli chodzi o swobodny spadek.
Inaczej będzie przy locie poziomym .. ale to nadal ma sie nijak do pełnej
i pustej butelki.
mam nadzieję, że starczy ci wyobraźni - weź dwa balony i jeden napełnij
wodą a drugi nadmuchaj powietrzem, tak aby oba osiagneły ten sam kształt i
rozmiar - nadal uważasz, że np upuszczone z 1 metra (nie w próżni) upadną
w tym samym czasie?

Ale po co tak komplikowaź? Weź dwie identyczne kartki papieru (np. A4 do
xero) wyrzuć je jednocześnie z dziesiątego piętra. I co spadną jednocześnie?
:)

Ta na której napiszesz 10ton spadnie szybciej.

--
pozdrawiam

32 Data: Lipiec 25 2009 13:38:34
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza

33 Data: Lipiec 25 2009 14:44:33
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór
powietrza

dość konktrowersyjne stwierdzenie :D
Do tej pory myslalem, ze opor powietrza jest zależny od powierzchni i kształtu, a nie masy. Mozesz mi wytłumaczyc co ma masa wspólnego z oporem powietrza - tak w trzech słowach?
Caiło o większej masie ma większą bezwładność .. nic poza tym.



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

34 Data: Lipiec 25 2009 15:13:35
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór
powietrza

dość konktrowersyjne stwierdzenie :D
Do tej pory myslalem, ze opor powietrza jest zależny od powierzchni i kształtu, a nie masy. Mozesz mi wytłumaczyc co ma masa wspólnego z oporem powietrza - tak w trzech słowach?
Caiło o większej masie ma większą bezwładność .. nic poza tym.

Czy nadal rozmawiamy o 2 identycznych butelkach, z tym że jedna jest pusta a jedna napełniona wodą po brzegi?

35 Data: Lipiec 25 2009 14:47:06
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: marjan 

WIHEDCNF pisze:


Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza


Bzdura.

36 Data: Lipiec 25 2009 15:17:59
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości

WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza


Bzdura.

Być może nie doczytałeś całości wątku, opisuję dwa identyczne przedmioty w tym przypadku plastikowe butelki - jedna pusta, druga po brzegi wypełniona np. wodą.

37 Data: Lipiec 25 2009 15:34:46
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: marjan 

WIHEDCNF pisze:


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości
WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza


Bzdura.

Być może nie doczytałeś całości wątku, opisuję dwa identyczne przedmioty w tym przypadku plastikowe butelki - jedna pusta, druga po brzegi wypełniona np. wodą.

Czytam wątek od samego początku i też mówię o dwóch _TAKICH SAMYCH_ butelkach, z czego jedna jest pusta a druga wypełniona wodą.

Powtórzę po Adamie: "masa nie ma nic do oporu powietrza".
Zrób sobie próbę jak nie wierzysz.

Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie, ew. pracę zawieszenia). Jednak właśnie ze względu na te założenia i uproszczenia przykład ten nie jest najlepszy, ale obrazuje ten sam problem - masa nie ma znaczenia.


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

38 Data: Lipiec 25 2009 15:42:23
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości

WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "marjan"  napisał w wiadomości
WIHEDCNF pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza


Bzdura.

Być może nie doczytałeś całości wątku, opisuję dwa identyczne przedmioty w tym przypadku plastikowe butelki - jedna pusta, druga po brzegi wypełniona np. wodą.

Czytam wątek od samego początku i też mówię o dwóch _TAKICH SAMYCH_ butelkach, z czego jedna jest pusta a druga wypełniona wodą.

Powtórzę po Adamie: "masa nie ma nic do oporu powietrza".
Zrób sobie próbę jak nie wierzysz.

Robiliśmy takie próby w akademiku wielokrotnie i zapewniam cię, że woreczek napełniony wodą znacznie szybciej trafia w cel niż taki nadmuchany powietrzem

zrób sobie próbę jak nie wierzysz

co do ciężarówek- twierdzisz, że do zatrzymania 2 przedmiotów o róznych masach potrzeba tej samej siły? kompletna głupota

39 Data: Lipiec 25 2009 15:52:44
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: marjan 

WIHEDCNF pisze:

Robiliśmy takie próby w akademiku wielokrotnie i zapewniam cię, że woreczek napełniony wodą znacznie szybciej trafia w cel niż taki nadmuchany powietrzem

Już Cię lubię :))) Powiedz jeszcze w którym akademiku, bo widzę że imprezy dobre macie :D

co do ciężarówek- twierdzisz, że do zatrzymania 2 przedmiotów o róznych masach potrzeba tej samej siły? kompletna głupota

Oczywiście, że to by była kompletna głupota, dlatego tak nie twierdzę. Zauważ jednak, że im większą masz masę tym większą masz siłę tarcia.


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

40 Data: Lipiec 25 2009 17:28:13
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:


Robiliśmy takie próby w akademiku wielokrotnie i zapewniam cię, że
woreczek napełniony wodą znacznie szybciej trafia w cel niż taki
nadmuchany powietrzem


i Ty tak poważnie?

No wiec - weź teraz zrob taką samą próbe z BUTELKAMI, ktore nie zmieniają kształtu ze względu na zawartość.
Mozesz kontrolnie wziąć dwa woreczki pustu i pełny.

Teraz wurzuć je z dowolnej wysokości i mierz czasy.
ps. ja Ci pomoge - butelki będą leciały z TYMI SAMYMI prędkościami. Woreczki nie.
Teraz zastanów sie dlaczego i czy ma to związek z kształem czy masą

ps2. przyspieszenie ziemskie ma wartość ~10m/s2 niezależnie od MASY


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

41 Data: Lipiec 25 2009 18:46:19
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 25 Jul 2009 17:28:13 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

No wiec - weź teraz zrob taką samą próbe z BUTELKAMI, ktore nie zmieniają
kształtu ze względu na zawartość.
Mozesz kontrolnie wziąć dwa woreczki pustu i pełny.

Teraz wurzuć je z dowolnej wysokości i mierz czasy.
ps. ja Ci pomoge - butelki będą leciały z TYMI SAMYMI prędkościami. Woreczki

Nie pomagaj, bo skujesz. Nie będą.
Zapominasz ciągle, że istnieje siła oporu powietrza która nie jest zależna
od masy.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

42 Data: Lipiec 26 2009 11:58:22
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:

Dnia Sat, 25 Jul 2009 17:28:13 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

No wiec - weź teraz zrob taką samą próbe z BUTELKAMI, ktore nie
zmieniają kształtu ze względu na zawartość.
Mozesz kontrolnie wziąć dwa woreczki pustu i pełny.

Teraz wurzuć je z dowolnej wysokości i mierz czasy.
ps. ja Ci pomoge - butelki będą leciały z TYMI SAMYMI prędkościami.
Woreczki

Nie pomagaj, bo skujesz. Nie będą.
Zapominasz ciągle, że istnieje siła oporu powietrza która nie jest
zależna od masy.


no wasnie nie zapominam, tylko o tym wlasnie mówie.

Pokazuje, ze dwie butelki - napełnona tylko troche i napełniona do pełna ... bedą leciały z tą samą prędkością, przyspieszeniem oraz dolecą do ziemni w tym samym czasie


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

43 Data: Lipiec 26 2009 23:20:21
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"

Nie pomagaj, bo skujesz. Nie będą.
Zapominasz ciągle, że istnieje siła oporu powietrza która nie jest
zależna od masy.


no wasnie nie zapominam, tylko o tym wlasnie mówie.

Pokazuje, ze dwie butelki - napełnona tylko troche i napełniona do pełna ... bedą leciały z tą samą prędkością, przyspieszeniem oraz dolecą do ziemni w tym samym czasie

Nie, ponieważ każda z tych butelek osiągnie inną prędkośc graniczną.
Nie chce mi się już ciągnąć tego tematu, ale powinieneś chyba wiedzieć, że we wzorze na opór powietrza dla spadku swobodnego uwzgędnia się następujące wartości: współczynnik aerodynamiczny, prędkość, przekrój i GĘSTOŚĆ czyli masą właściwą

44 Data: Lipiec 27 2009 18:43:18
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:58:22 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

no wasnie nie zapominam, tylko o tym wlasnie mówie.

Pokazuje, ze dwie butelki - napełnona tylko troche i napełniona do pełna ...
bedą leciały z tą samą prędkością, przyspieszeniem oraz dolecą do ziemni w
tym samym czasie

Nie będą.
Przestań pierniczyć.
Siły działające na obydwie butelki będą nieproporcjonalne do ich mas.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

45 Data: Lipiec 26 2009 12:07:11
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: slaweks 

On 25 Lip, 15:34, marjan  wrote:

Powtórzę po Adamie: "masa nie ma nic do oporu powietrza".
Zrób sobie próbę jak nie wierzysz.

Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie
hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką
samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z
zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie,

Może tylko dlatego, że siła tarcia kół jest proporcjonalna do masy.
Większa masa - większa siła tarcia kół o podłoże.

46 Data: Lipiec 26 2009 22:09:38
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: marjan 

slaweks pisze:

Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie
hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką
samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z
zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie,

Może tylko dlatego, że siła tarcia kół jest proporcjonalna do masy.
Większa masa - większa siła tarcia kół o podłoże.

No dokładnie dlatego.

Ale to w bardzo dużym uproszczeniu. Zdziwiłbym się gdyby jakiś tirowiec powiedział, że zestaw hamuje mu tak samo zarówno pusty jak i załadowany na kilkanaście ton :)


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

47 Data: Lipiec 27 2009 18:44:44
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 26 Jul 2009 12:07:11 -0700 (PDT), slaweks napisał(a):

Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie
hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką
samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z
zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie,

Może tylko dlatego, że siła tarcia kół jest proporcjonalna do masy.
Większa masa - większa siła tarcia kół o podłoże.

Tylko granica przyczepności opon nie jest siła tarcia, a odporność na
ścinanie wierzchniej warstwy bieżnika. Dlatego do skuteczniejszego
hamowania trzeba szerszej opony, żeby opona wytrzymała.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

48 Data: Lipiec 28 2009 19:35:55
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor:

On Sat, 25 Jul 2009 15:34:46 +0200, marjan
wrote:


Podobnie sprawa wygląda przy mocno uproszczonych założeniach w sprawie
hamowania ciężarówki pełnej i pustej, otóż _TEORETYCZNIE_ mają one taką
samą drogę hamowania bez względu na masę (zakładając hamowanie z
zablokowanymi kołami pojazdu bez ABS-u i pomijając inne naciski na osie,
ew. pracę zawieszenia). Jednak właśnie ze względu na te założenia i
uproszczenia przykład ten nie jest najlepszy, ale obrazuje ten sam
problem - masa nie ma znaczenia.

Mylisz cywilizacje z kanalizacja.

Na cialo spadajace swobodnie pod wplywem sily grawitacji dziala owa
sila grawitacji oraz opor powietrza. Opor od masy nie zalezy, a li i
jedynie od ksztaltu (zakladamy, ze nie beda wirowac). Ale jego (oporu)
wartosc jest w obu przypadkach taka sama i umniejsza sile grawitacji o
tyle samo, a wiec lzejszemu -- proporcjonalnie bardziej. Zatem cialo
ciezsze (ergo o wiekszej masie) bedzie szybciej przyspieszac, a wiec
szybciej spadac.


Ten fakt ma rowniez zastosowanie przy zjezdzie na nartach. Ciezszy ma
wieksze szanse, bo jajo kazdy podobnie umie zrobic.

Ciekawie jest w skokach narciarskich, bo dlugosc nart zalezy od masy
skoczka, ale z drugiej strony dluzsza narta jest ciezsza, wiec Malysz
zawsze bedzie wolniejszy na progu od np. ciezkiego Achonnena, i tak
bylo od zawsze, niezaleznie od chwilowej formy obu tych panow.

Co do samochodow teoria teoria, ale....
Po pierwsze jest kwestia odprowadzania ciepla. W zasadzie duzo ciezszy
tir musialby miec tarcze hamulcowe jak kola mlynskie.
Po wtore, na droge hamowania ma tez wplyw wciskanie pedalu. I tu
lzejszy ma (przy takich samych hamulcach) handicap, bo szybciej mocno
bierze. Dopoki nie zablokuje, of course.

Opory tez maja znaczenie, przy 100 km/h juz pare procent hamowania
daja. Lzejszemu oczywiscie bardziej. A z powodu (mv^2)/2 wlasnie im
szybciej, tym to istotniejsze.

A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie
hamowac z 300.

Tomek

49 Data: Lipiec 29 2009 10:12:25
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik

A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie
hamowac z 300.

Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu wpływa na opory powietrza, dla przykładu autobusy potrafią mieć mniejsze Cx od nowoczesnych samochodów, a już szczególnym przykładem jak słusznie wskazałeś jest bolid F1, który ma jeden z wyższych znanych Cx

50 Data: Lipiec 29 2009 22:38:28
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: venioo 

WIHEDCNF pisze:


Użytkownik
A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie
hamowac z 300.

Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu wpływa na opory powietrza, dla przykładu autobusy potrafią mieć mniejsze Cx od nowoczesnych samochodów, a już szczególnym przykładem jak słusznie wskazałeś jest bolid F1, który ma jeden z wyższych znanych Cx

A to ciekawa teoria...
Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx od F1 ?

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS
Peugeot 106 1.0i

51 Data: Lipiec 29 2009 23:24:14
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: venioo 

venioo pisze:

WIHEDCNF pisze:

Użytkownik
A tak na marginesie Cx dla F1 jest okolo 1.0. Coby m.in. skutecznie
hamowac z 300.

Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu wpływa na opory powietrza, dla przykładu autobusy potrafią mieć mniejsze Cx od nowoczesnych samochodów, a już szczególnym przykładem jak słusznie wskazałeś jest bolid F1, który ma jeden z wyższych znanych Cx

A to ciekawa teoria...
Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx od F1 ?


Moze sam sobie odpowiem: od F1 nizsze Cx maja wszystkie, ale wynika to z faktu spoilerow stawiajacych opor. Ale od nieospoilerowanego F1 co ma nizsze Cx??
Tutaj od polowy strony jest fajne zestawienie:
http://www.autogaleria.pl/forum/archive/index.php/t-5214.html

BTW. Wspolczynnik Cx to jedno, a opor powietrza to drugie.
PS.  Nadal jestem ciekawy jaki autobus ma nizsze Cx od osobowki.

--
venioo
Mondeo MkI 1.8 16V Sedan śnieżnobiały +LPG +PMS
Xiężna X2 1,9TD Kombi Magma-Rot -PMS
Peugeot 106 1.0i

52 Data: Lipiec 30 2009 12:16:03
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "venioo"

Moze sam sobie odpowiem: od F1 nizsze Cx maja wszystkie, ale wynika to z faktu spoilerow stawiajacych opor. Ale od nieospoilerowanego F1 co ma nizsze Cx??
Tutaj od polowy strony jest fajne zestawienie:
http://www.autogaleria.pl/forum/archive/index.php/t-5214.html

BTW. Wspolczynnik Cx to jedno, a opor powietrza to drugie.
PS.  Nadal jestem ciekawy jaki autobus ma nizsze Cx od osobowki.

Widzę, że doczytałeś co nieco, więc jeszcze tylko uściślę przykład z autobusem - Cx może mieć mniejsze od osobówki , z tej prostej przyczyny, że współczynnik Cx  NIE ZALEŻY OD WIELKOŚCI pojazdu.

Pozdrawiam

53 Data: Lipiec 30 2009 00:42:48
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 29 Jul 2009 22:38:28 +0200, venioo napisał(a):

A to ciekawa teoria...
Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx
od F1 ?

Dowolna osobówka.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

54 Data: Lipiec 30 2009 09:11:14
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: venioo 

Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Wed, 29 Jul 2009 22:38:28 +0200, venioo napisał(a):

A to ciekawa teoria...
Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx od F1 ?

Dowolna osobówka.

No tyle to sam znalazlem. Ale moze wiesz jaki autobus ma nizsze Cx???

--
venioo

55 Data: Lipiec 30 2009 11:31:16
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-07-29, venioo  wrote:
 

Cx - tak naprawdę to taki "chłyt małketingowy" i w niewielkim stopniu
wpływa na opory powietrza, dla przykładu autobusy potrafią mieć mniejsze
Cx od nowoczesnych samochodów, a już szczególnym przykładem jak słusznie
wskazałeś jest bolid F1, który ma jeden z wyższych znanych Cx

A to ciekawa teoria...

Bolidy potrzebują bardzo mocnego docisku do podłoża.

Mozesz rozwinac ten przyklad z autobusem? I jakie pojazdy maja nizsze Cx
od F1 ?

Podejżewam, że większość.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

56 Data: Lipiec 25 2009 15:17:37
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 25 Jul 2009 13:38:34 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza

Bzdura, masa nei ma nic do oporu powietrza.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

57 Data: Lipiec 25 2009 15:46:46
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"

a co ma opór powietrza do jej zawartości?!

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór powietrza

Bzdura, masa nei ma nic do oporu powietrza.

mówię o 2 identycznych przedmiotach(kształt) w przypadku spadku swobodnego w atmosferze. Ciało o wiekszej masie jest w stanie pokonać większy opór powietrza związany z większą prędkością spadania

58 Data: Lipiec 25 2009 18:47:45
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sat, 25 Jul 2009 15:46:46 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

mają różną masę, ciało o większej masie  łatwiej pokonuje opór
powietrza

Bzdura, masa nei ma nic do oporu powietrza.

mówię o 2 identycznych przedmiotach(kształt) w przypadku spadku
swobodnego w atmosferze. Ciało o wiekszej masie jest w stanie pokonać
większy opór powietrza związany z większą prędkością spadania

Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak opisujesz,
czyli istotnie, ciało o większej masie rozwinie większą prędkość, jednak
nie ma to nic wspólnego z łatwością pokonywania oporów powietrza.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

59 Data: Lipiec 26 2009 12:02:25
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Kuba (aka cita) 

Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:


Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak
opisujesz, czyli istotnie, ciało o większej masie rozwinie większą
prędkość, jednak nie ma to nic wspólnego z łatwością pokonywania
oporów powietrza.


dlaczego uważasz, ze ciało o większej masie osiągnie większą prędkość?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Swobodny_spadek
http://fizyka.biz/spadek_swobodny_03.html
http://www.daktik.rubikon.pl/kinematyka/rzuty_spadek_swobodny.htm
http://www.iwiedza.net/wiedza/044.html
http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/rzuty_spadek_swobodny.htm

Prędkość i czas opadania nie jest zależne od masy spadającego swobodnie ciała!


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

60 Data: Lipiec 26 2009 15:36:53
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: gacek 

Kuba (aka cita) wrote:

Adam Płaszczyca wydusił z siebie te słowy:


Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak
opisujesz, czyli istotnie, ciało o większej masie rozwinie większą
prędkość, jednak nie ma to nic wspólnego z łatwością pokonywania
oporów powietrza.


dlaczego uważasz, ze ciało o większej masie osiągnie większą prędkość?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Swobodny_spadek
http://fizyka.biz/spadek_swobodny_03.html
http://www.daktik.rubikon.pl/kinematyka/rzuty_spadek_swobodny.htm
http://www.iwiedza.net/wiedza/044.html
http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/rzuty_spadek_swobodny.htm

Prędkość i czas opadania nie jest zależne od masy spadającego swobodnie ciała!

yhym. w próżni.

Ale uważam, że z punktu widzenia dwóch przeciwstawynych sił działających na obiekt skrót myślowy "łatwiej pokonuje opory" jest całkiem ok. Inna sprawa, że powyższe linki wskazują, że kolega nie do końca ma opanowaną fizykę.


gacek

61 Data: Lipiec 27 2009 18:45:38
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 26 Jul 2009 15:36:53 +0200, gacek napisał(a):

Ale uważam, że z punktu widzenia dwóch przeciwstawynych sił działających
na obiekt skrót myślowy "łatwiej pokonuje opory" jest całkiem ok. Inna
sprawa, że powyższe linki wskazują, że kolega nie do końca ma opanowaną
fizykę.

A raczej - kompletnie nieopanowaną.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

62 Data: Lipiec 27 2009 18:45:16
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 26 Jul 2009 12:02:25 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

Nie jest. Twoje rozważania są błędne. Skutek będzie taki, jak
opisujesz, czyli istotnie, ciało o większej masie rozwinie większą
prędkość, jednak nie ma to nic wspólnego z łatwością pokonywania
oporów powietrza.


dlaczego uważasz, ze ciało o większej masie osiągnie większą prędkość?

Tak.

Prędkość i czas opadania nie jest zależne od masy spadającego swobodnie
ciała!

Tak. W PRÓŻNI, ciołku.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

63 Data: Lipiec 28 2009 19:40:54
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor:

mówię o 2 identycznych przedmiotach(kształt) w przypadku spadku
swobodnego w atmosferze. Ciało o wiekszej masie jest w stanie pokonać
większy opór powietrza związany z większą prędkością spadania

Zasieg (to w sumie to samo, co predkosc graniczna) walca w danym
osrodku ciaglym (czyli stawiajacym opor) jest wprost proporcjonalny do
dlugosci walca (leci wzdluz osi), wprost proporcjonalny do gestosci
wlasciwej walca (a zatem proporcjonalny do masy i odwrotnie
proporcjonalny do powierzchni podstawy) oraz wprost proporcjonalny do
logarytmu predkosci poczatkowej.

Tomek

64 Data: Lipiec 26 2009 01:00:01
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Tomasz Pyra 

WIHEDCNF pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
Tommy pisze:

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i Skodę Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie ciągnął przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli trzeba by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans.

Dociążony tył wcale nie będzie szybciej spadał. Możesz sprawdzić biorąc do jednej ręki pustą plastikową butelkę, do drugiej pełną plastikową butelkę i upuszczając je jednocześnie na podłogę - obie spadną jednocześnie.

chyba zanadto uprościłeś, bo po pierwsze nie spadną jednocześnie biorąc pod uwagę opór powietrza ta pusta spadnie później ( proponuję wyrzuciś butelki z 3-4 piętra aby się o tym przekonać) pozatym nie uwzględniłeś ruchu obiektów poziomo w stosunku do powierzchni ziemi, a tu już wyważenie ma kolosalne znaczenie, ale też wszystko zależy od wielkości przyśpieszenia z jakim poruszają się obiekty

Zanadto komplikujesz.
Te kwestie (prędkości granicznej przy której siła grawitacji równoważy się z siłą oporu powietrza) nie grają jeszcze znaczącej roli w przypadku skoków samochodem z wysokości mniejszej niż kilometr ;)

65 Data: Lipiec 24 2009 23:04:11
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: Michał  

chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego: http://www.youtube.com/
watch?
v=qDi0MZJZ-w0 . Oczywiście na trochę mniejszą odległość i wysokość. To może
wydawać się ekstremalne ale w praktyce jak się dobrze wszystko wyliczy to
powinno być bezpieczne. I tu jest problem bo nie za bardzo wiemy jak się do
tego zabrać, może ktoś już się interesował tematem i wie jakie wzory
zastosować, jak wyliczyć prędkość najazdu, kąty na rampie itp.?

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i


fiatem nie skaczcie - bardzo bardzo niebezpieczne - już lepiej spróbować
pojeździć na 2 kołach - tylko dach cały czas za słaby na wywrotki.

Octavia lepsza, tylko na 10metrowy skok bezpieczny dla kierowcy to
ją rozwalicie.

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

66 Data: Lipiec 25 2009 18:56:41
Temat: Re: Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia
Autor: hovat 


Użytkownik "Tommy"  napisał w wiadomości

Cześć,
chcemy wykonać z kumplem numer podobny do tego:
http://www.youtube.com/watch?
v=qDi0MZJZ-w0 . Oczywiście na trochę mniejszą odległość i wysokość. To
może
wydawać się ekstremalne ale w praktyce jak się dobrze wszystko wyliczy to
powinno być bezpieczne. I tu jest problem bo nie za bardzo wiemy jak się
do
tego zabrać, może ktoś już się interesował tematem i wie jakie wzory
zastosować, jak wyliczyć prędkość najazdu, kąty na rampie itp.?

Jest też kwestia auta i jego wyważenia, do dyspozycji mamy Fiata 125p i
Skodę
Octavię II. Z tego co znaleźliśmy na tube wynika, że fiacior będzie
ciągnął
przodem w dół np. http://www.youtube.com/watch?v=wultDhIilVY - czyli
trzeba
by włożyć coś do bagażnika, żeby wyrównać balans. I tu znów pytania, jak
wyliczyć masę takiego obciążenia? I jak zamontować żeby nie zabiło
kierowcy w
razie jak auto się rozbije, wystarczy przyspawać czy coś jeszcze?

Octavią II chyba jeszcze nikt nie latał tym na duże odległości, jedyne co
udało się znaleźć to http://www.youtube.com/watch?v=HM65B7xRq84 1:10 -
niby
jest lepiej wyważona od fiata bo leci w miarę równo ale to chyba za krótki
skok żeby to jednoznacznie stwierdzić. Ogólnie Skoda wydaje mi się lepsza
do
tego skoku bo jest w miarę duża i bezpieczna, ma poduszki itp. - to duża
zaleta bo nie ma możliwości wspawania klatki w żaden z samochodów. Tylko
tutaj wszystko musiało by być tip-top przygotowane i wyliczone, uszkodzić
fiaciora to nic ale jak coś się stanie z Octavią to właściciel nas zaj***,
chociaż liczę na to, że rodzić własnego dziecka nie ukatrupi :)

Czekamy na podpowiedzi, szczególnie interesuje nas temat obliczeń.

Pozdrowienia

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/



zobacz top gear, jak oni skacza trupami

co do wyliczen to wsadz do agaznika od skody równego sobie ineligentnego
inaczej kolege i wszystko bedzie ok bo
IQ- 0 ZA KÓŁKIEM I  IQ-0 W BAGAZNIKU  wiec balans bedzie dobry,

Skok samochodowy - budowa rampy i obliczenia



Grupy dyskusyjne