Grupy dyskusyjne   »   Skrzyżowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?

Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?



1 Data: Lipiec 29 2017 14:48:22
Temat: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor:

Jest pare skrzyzowań gdzie droga ruchliwa krzyyje się z jakąś lokalną i caośc obsugiwana jest przez sygnalizację świetlną.

Cao jest symetryczna, albo dwa pasy w kadą strone bez dodatkowych pasw do skrętu albo sa pasy do lewoskrętu ale po obu stronach.

I nie raz i nie dwa zauwayem ze jeden kierunek na tej ruchliwej drodze dostaje zielone o 3-5-7 sekund wczesniej ni kierunek przeciwny.

Przyklady takich skrzyzowań:


Kierunek na katowice - uprzywilejowany.


Tu nie pamietam w ktrą strone dziaa uprzywilejowanie ale wiem ze mnie drani.

Uwaga: nie, to nie jest związane z tym e ktos stoi na pasie do lewoskrętu i tym samym blokuje tych ktrzy koliduja z jego skrętem. Nie raz i nie dwa, nikogo na obu pasach do lewoskretu nie ma, zielone sie na tym pasie wogole nie zapala a mimo to cay kierunek na gwnej drodze dostaje zielone sporo pniej ni przeciwny.

Czy ktoś to zauwazy poza mną?
Czy ktos moe wyjaśnić dlaczego tak moe być?

Czy po prostu moe lepiej zapytac gddkia czemu taka dziwnośc tam istnieje bo moe sie poprostu pomylili?



2 Data: Lipiec 30 2017 00:27:11
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor: Michał Jankowski 

Skrzyowanie nie jest symetryczne, bo jest tylko jedno przejście dla
pieszych.

Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
dostaje ten kierunek, ktry jest dalej od przejścia dla pieszych.

   MJ

3 Data: Lipiec 30 2017 00:26:29
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 29.07.2017 o 23:27, Micha Jankowski pisze:

Skrzyowanie nie jest symetryczne, bo jest tylko jedno przejście dla
pieszych.

Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
dostaje ten kierunek, ktry jest dalej od przejścia dla pieszych.

  MJ
Nie wiem jakie to ma wytumaczenie akurat tam, ale niedaleko miejsca gdzie mieszkaem wprowadzili coś takiego, bo byy częste kolizje przy lewoskręcie (nie byo oddzielnego pasa do lewoskrętu). jak to zrobili to ilo kolizji zmalaa (tak na oko rzadziej je widziaem)

--
Pozdrawiam
Łukasz

4 Data: Lipiec 30 2017 06:56:21
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor:

W dniu niedziela, 30 lipca 2017 00:27:24 UTC+2 uytkownik Micha Jankowski napisa:

Skrzyowanie nie jest symetryczne, bo jest tylko jedno przejście dla
pieszych.

Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
dostaje ten kierunek, ktry jest dalej od przejścia dla pieszych.

   MJ

Wyjasnienie niejasne.
Piesi chodzą z obu stron. Przechodzą przez obie ruchliwe jezdnie.

5 Data: Lipiec 30 2017 13:49:42
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor:

W dniu niedziela, 30 lipca 2017 16:14:17 UTC+2 uytkownik TomN napisa:

 w


> W dniu niedziela, 30 lipca 2017 00:27:24 UTC+2 uytkownik Micha Jankowski napisa:
>> Skrzyowanie nie jest symetryczne, bo jest tylko jedno przejście dla
>> pieszych.
>> Sygnalizacja daje pieszym czas na ewakuację i jako pierwszy zielony
>> dostaje ten kierunek, ktry jest dalej od przejścia dla pieszych.

> Wyjasnienie niejasne.

Bardzo jasne

> Piesi chodzą z obu stron. Przechodzą przez obie ruchliwe jezdnie.

Myślenie nie boli, wącz je i odpowiedz, czy dotyczy to obu stron (przed i
za drogą poprzeczną)


Piesi przechodzą przez obie jezdnie ruchliwe.
Jedna z nich dostaje zielone wczesniej.

Nie ma nigdzie informacji o tym czy pieszy wcisną guzik i dlatego druga jezdnia ktrą przekroczy powinna być duej wolna od ruchu. BA! nawet nie moe być takiego zaoenia jako e pieszy z drugiej strony nie musi wciskac guzika aby dostac tyle samo czasu na przejscie co ten ktry nacisną.

Chyba ze macie na mysli przejscia na tych drogach mniej ruchliwych. Ale to saby argument jako e na tym skrzyowaniu miedzy cz-wa i piotrkowem nie ma przej
dla pieszych.

Podkreslam pasa do lewoskrętu tam nie ma. Kierunek preferowany dostaje zielone spooooro wczesniej niz przeciwny.

Zapytam inaczej:

Na co/kogo ma czekać kierunek czekający?

Następnym razem sobie zapisze ktry czeka i moe nawet zaączę filmik.
Bo wyjasnienia z pieszymi jest niezadowalające.

6 Data: Lipiec 31 2017 10:38:47
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor: Akarm 

W dniu 2017-07-30 o 22:49,  pisze:

Podkreslam pasa do lewoskrętu tam nie ma. Kierunek preferowany dostaje zielone spooooro wczesniej niz przeciwny.

No, akurat w obu przykadach, ktre wcześnie przytoczyeś, są wyznaczone pasy do skrętu w lewo.

Zapytam inaczej:

Na co/kogo ma czekać kierunek czekający?

Wydaje mi się, e jednak na skręcających w lewo.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, byda wszelakiego

7 Data: Lipiec 31 2017 01:42:57
Temat: Re: Skrzyowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?
Autor:

W dniu poniedziaek, 31 lipca 2017 10:38:52 UTC+2 uytkownik Akarm napisa:

W dniu 2017-07-30 o 22:49,  pisze:

> Podkreslam pasa do lewoskrętu tam nie ma. Kierunek preferowany dostaje zielone spooooro wczesniej niz przeciwny.

No, akurat w obu przykadach, ktre wcześnie przytoczyeś, są wyznaczone
pasy do skrętu w lewo.


Tfu, do prawoskrętu miaem na mysli.

> Zapytam inaczej:
>
> Na co/kogo ma czekać kierunek czekający?

Wydaje mi się, e jednak na skręcających w lewo.

No wlasnie w przypadkach kiedy to zauwazylem to nikt nie skręca ani nie sta na lewoskręcie aby petla indukcyjna moga się wtrącić...

Skrzyżowanie symetryczne. Ale sygnalizacja nie. Dlaczego?



Grupy dyskusyjne