Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach
1 | Data: Lipiec 22 2007 12:56:07 |
Temat: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | |
Autor: SMi | Witam, 2 |
Data: Lipiec 22 2007 12:59:56 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Boombastic |
Witam, Jak masz możliwość blokowania biegów i co za tym idzie hamowania silnikiem to nie ma problemu. 3 |
Data: Lipiec 22 2007 13:06:42 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Pabl_o |
A sa takie w ktorych biegow sie nie blokuje? We wszystkich w ktorych siedzialem po przelaczeniu na 2 lub 3 biegi sa na stale zblokowane i mozna hamowac silnikiem. Picasso 4 |
Data: Lipiec 22 2007 13:04:06 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: olleo | Jak masz możliwość blokowania biegów i co za tym idzie hamowania silnikiem A ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z ruszaniem pod ostra gorke z taka skrzynia? -- Olleo 5 |
Data: Lipiec 22 2007 13:12:30 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: JarekM | olleo wrote: normalnie :)Jak masz możliwość blokowania biegów i co za tym idzie hamowania tylko nie musisz operować hamulcem i gazem prawą nogą... puszczasz hamulec, dodajesz gazu (mniej lub więcej - w zależności od górki) i jedziesz -- Jarek (Cobra) Marecik Croma 2.0ie T & LR DII Td5 6 |
Data: Lipiec 23 2007 19:03:04 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: olleo | normalnie :)górki) i jedziesz No ale sam podwyzsza obroty, zeby nie zdusilo silnika? Bo chodzi mi nie o nachylenie drogi, ale np. wjazd na duzy kraweznik, czy jakies bardziej terenowe wyczyny. -- Olleo 7 |
Data: Lipiec 22 2007 13:39:46 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Boombastic | A ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z ruszaniem pod ostra gorke z taka Bardzo, bardzo łatwo i przyjemnie. 8 |
Data: Lipiec 22 2007 04:03:00 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: vneb | On 22 Lip, 12:56, "SMi" wrote: Witam, Niestety nie moge sie podzielic, bo moj automat jest z 1999-go... Jak daje sobie radę z hamowaniem silnikiem po górach (Alpy, Pireneje) ? ....poza tym jezdze glownie po Bieszczadach, wiec tym bardziej nie moge sie podzielic. pozdr. vneb 9 |
Data: Lipiec 22 2007 13:35:46 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Rafał "SP" Gil | vneb pisze: ...poza tym jezdze glownie po Bieszczadach, wiec tym bardziej nie moge ;P -- Rafał "SP" Gil Serwis skuterów i motocykli, sprzedaż kasków: http://www.motopower.pl/ *Homologowane hiszpańskie kaski* (SHIRO, MT, SAIKO): http://www.allegro.pl/search.php?string=kask&description=1&us_id=5356008 10 |
Data: Lipiec 22 2007 13:04:19 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: JarekM | SMi wrote: Witam,zależy od skrzyni, niektóre radzą sobie lepiej niektóre gorzej. Są samochody wyposażone też w specjalne systemy do obsługi zjazdu z góry. Generalnie należy zablokować skrzynię na którymś z biegów (nie piszesz jakie auto) i modlić się, aby za szybko Ci sie olej i klocki nie zagotowały :) -- Jarek (Cobra) Marecik Croma 2.0ie T & LR DII Td5 11 |
Data: Lipiec 22 2007 15:09:38 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Arek M |
Czy ktoś może podzielić się doświadczeniem z jazdy automatem (od 2000r.) po górach?Ja przełączam skrzynie w tryb manualny (geartronic) :) -- PozdrawiAM! volvo s60 t5 250KM/350Nm 12 |
Data: Lipiec 22 2007 18:04:31 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: makumba | Użytkownik "SMi" napisał w wiadomości Witam, Mnie sie jezdzi dobrze a bardzo lubie hamowac silnikiem i nie moge patrzec jak ktos wciska hamulec 20 razy w ciagu 5 minut a ja wcale, raczej nie chce mi sie pstrykac i przelaczam przy wszelkich gorkach/hamowaniach na sport, zazwyczaj trzyma 1 bieg wyzej i powiedzmy wystarcza... Moge w kazdej chwili kliknac na manetkach zmiaane biegow (moze masz taka opcje?), ale potem trzeba jeszcze galka ruszyc tam i z powrtotem aby przejsc na pelen automat - a mnie automat tak rozleniwia ze z tego nie korzystam, za duzo pstrykania :) Najlepiej jak bys powiedzial jakie auto, bo nowa skrzynia zazwyczaj pojawia sie w nowym modelu a nie od danego rok, to moze wtedy ktos pomoze. 13 |
Data: Lipiec 22 2007 19:37:35 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: SMi | Mnie sie jezdzi dobrze a bardzo lubie hamowac silnikiem i nie moge patrzec jak ktos wciska hamulec 20 razy w ciagu 5 minut a ja wcale, raczej nie chce mi sie pstrykac i przelaczam przy wszelkich gorkach/hamowaniach na sport, zazwyczaj trzyma 1 bieg wyzej i powiedzmy wystarcza... Niestety ma starszy typ skrzyni, bez takich nowych bajerów jak Ty... Pozdr. SMi 14 |
Data: Lipiec 22 2007 19:44:55 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: V-Tec | SMi napisał(a): Mnie sie jezdzi dobrze a bardzo lubie hamowac silnikiem i nie moge patrzec jak ktos wciska hamulec 20 razy w ciagu 5 minut a ja wcale, raczej nie chce mi sie pstrykac i przelaczam przy wszelkich gorkach/hamowaniach na sport, zazwyczaj trzyma 1 bieg wyzej i powiedzmy wystarcza... ale masz na pewno tryby 1-2-3-4 (albo coś z tego). Wtedy zjeżdżając z góry włączasz 2 albo nawet 1 i jedziesz (albo 3, jak górka ma mały spad ale jest długa). -- pozdr, W. 15 |
Data: Lipiec 23 2007 07:32:13 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: makumba | Użytkownik "V-Tec" napisał w wiadomości ale masz na pewno tryby 1-2-3-4 (albo coś z tego). Wtedy zjeżdżając z góry Mam tez automat powiedzmy starego typu 4 biegi, jest tam taki przycisk nazwijmy go city, wciskasz i z 4 schodzi na 3, o manulanym przelaczaniu na 1-2 mozna zapomniec - trzeba przejsc galka przez luz i wsteczny aby do tego dotrzec :) 16 |
Data: Lipiec 23 2007 07:42:08 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: makumba |
Mam tez automat powiedzmy starego typu 4 biegi, jest tam taki przycisk Co chcialem dodac, to, to ze mozna dotrzec do tego 1-2 ale to juz przesada, tak jak wlaczanie na swiatlach w automacie na parking co sie czasem widzi u niektorych. Wydaje mi sie ze automaty maja z reguly wieksze tarcze hamulcowe, tak wiec hamowaniem nie powinienes sie przejmowac :) 17 |
Data: Lipiec 23 2007 08:24:49 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: JarekM | makumba wrote: Użytkownik "makumba" napisał w wiadomościJak najbardziej należy się przejmować hamowaniem. W górach zagotować płyn i spalić klocki mozna w moment, a Ci którzy nie potrafią hamować silnikiem i mają zagrzeją hamulce, lądują na poboczu... i oby tak się skończyło - co patrząc z perspektywy niedzielnej tragedii jest jak najbardziej uzasadnione. -- Jarek (Cobra) Marecik Croma 2.0ie T & LR DII Td5 18 |
Data: Lipiec 23 2007 08:03:36 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: miklo | V-Tec pisze: ale masz na pewno tryby 1-2-3-4 (albo coś z tego). Wtedy zjeżdżając z góry włączasz 2 albo nawet 1 i jedziesz (albo 3, jak górka ma mały spad ale jest długa). A można pstrykać w czasie jazdy i zablokować 2-gi np? Na moje oko tak (inaczej byłby to bezsens). Ale pewności nie mam :-) -- miklo 19 |
Data: Lipiec 23 2007 08:24:57 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: J.F. | On Mon, 23 Jul 2007 08:03:36 +0200, miklo wrote: V-Tec pisze: Ja sie zaloze pstrykac mozna, ale komputer i tak dobierze wlasciwy bieg :-) J. 20 |
Data: Lipiec 23 2007 15:48:47 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: marek 'moa' piotrowski |
A można pstrykać w czasie jazdy i zablokować 2-gi np? Na moje oko tak (inaczej byłby to bezsens). Ale pewności nie mam :-) można. od tego to jest. -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 21 |
Data: Lipiec 23 2007 16:50:45 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Boombastic |
Nie zawze, nie zawsze. U mnie nie mogę zapiąć 2 w czasie jazdy. Jest to bieg zimowy. Za to mogę bez przeszkód wahlowac z D3 na D4 i na odwrót. 22 |
Data: Lipiec 24 2007 10:33:39 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: marek 'moa' piotrowski |
A można pstrykać w czasie jazdy i zablokować 2-gi np? Na moje oko tak (inaczej byłby to bezsens). Ale pewności nie mam :-)można. od tego to jest. było "2-gi np". u ciebie to jest d3 ;] bo masz wymodzoną skrzynię... w prawdziwych automatach jest 1,2,d bo trzy biegi powinny wszystkim do szczęścia wystarczyć :] dla marudnych jest trzeci-i-pół - lockup. -- moa tj'98 4.0 automat 3biegowy http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 23 |
Data: Lipiec 23 2007 19:56:35 | Temat: Re: Skrzynia automatyczna - vs - jazda po górach | Autor: Grzegorz | Witam, Nie ma problemu, choć mój z uwagi na długą jedynkę powoli startuje pod duże wzniesienia (powyżej 25 % ;-) ! ). Zakładam, że to nie jest Golf Diesel Automat, bo tym, to tylko z górki :-D. 1. Pod górę przełączam na sport, czasem także ręcznie, 2. Z góry blokada Overdriva (żeby hamował lepiej) i redukcja, czasem na I. Hamuje jak zwykła skrzynia na II. Niestety czasem to słabo, można nadpalić hamulce, gdy zjazd jest stromy i kręty (Mangart w Słowenii np.). pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |